abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206462252
En dat stukje in 'zeg stel je eens voor' waarin Adriaan als chauffeur minister Bassie rondrijdt :D O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206463140
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 23:27 schreef TLC het volgende:
Adjudant van der Steen _O_
Leek vaak of die man z'n tekst gewoon vanaf een briefje las.
pi_206466421
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 23:29 schreef TLC het volgende:
En dat stukje in 'zeg stel je eens voor' waarin Adriaan als chauffeur minister Bassie rondrijdt :D O+
En Bassie met zn dure hoofddeksel haha. Leuk stukje. Net als Adriaan als nerd in Bassie's klas.
pi_206472039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 22:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Weet iemand wie die vrouw is uit het liedje ‘wat laat je me weer lachen’?
Dat zou ik ook graag willen weten.
pi_206474324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 22:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Weet iemand wie die vrouw is uit het liedje ‘wat laat je me weer lachen’?
Volgens Aad Klaris zou dit om een donker meisje gaan uit de groep Fruitcake.

Ik dacht de stem van Lucretia van der Vloot te herkennen, geen idee of zij in die groep heeft gezeten.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:43:39 #56
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206474855
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:50 schreef Madhouse11 het volgende:
Lucretia van der Vloot
Ik vond het juist toen al op een vrouw van rond de 35-45 lijken :D
Rini dankjewel.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:44:36 #57
466281 WismutVeilchen83
pi_206474862
Denise Jannah zat wel in die groep en is donker?

Edit: Caroline de Windt ook. Maar van beide dames kan ik op Google helaas geen verband vinden met B&A.

[ Bericht 54% gewijzigd door WismutVeilchen83 op 28-10-2022 10:51:25 ]
Rini dankjewel.
pi_206500450
Adriaan is jarig!

https://www.ad.nl/show/aa(...)ag-aan-bas~a9c6db48/

Helaas achter een betaalmuur…
pi_206501461
Vond het altijd vreemd hoe aan het einde van de Diamant de politie gewoon de boeven gelooft en Bassie en Adriaan wil arresteren.

De uit de gevangenis ontsnapte boeven. Die daar zaten voor diamantroof. Sterker nog, de politie lijkt in eerste instantie niet eens de boeven te willen arresteren wanneer ze die zien.
pi_206505002
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:18 schreef Writersright het volgende:
Vond het altijd vreemd hoe aan het einde van de Diamant de politie gewoon de boeven gelooft en Bassie en Adriaan wil arresteren.

De uit de gevangenis ontsnapte boeven. Die daar zaten voor diamantroof. Sterker nog, de politie lijkt in eerste instantie niet eens de boeven te willen arresteren wanneer ze die zien.
Volgens mij worden ze in t begin ook vastgehouden terwijl de vingerafdrukken niet eens matchen !! :')
pi_206506614
quote:

In de Kroon was v/d Steen ook al wat wantrouwend richting B&A, omdat A te hard door de stad reed en de Baron zei dat B&A er met het losgeld vandoor waren :')
pi_206506665
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:38 schreef TLC het volgende:

[..]
Volgens mij worden ze in t begin ook vastgehouden terwijl de vingerafdrukken niet eens matchen !! :')
Klopt ja, haha. En "mensen hadden hen gezien in het museum".
Tja, mensen hadden hen ws ook gezien in de dierentuin waar de echte Bassie en Adriaan waren. Waar ze notabene zaten te zingen.
pi_206507871
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 08:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
In de Kroon was v/d Steen ook al wat wantrouwend richting B&A, omdat A te hard door de stad reed en de Baron zei dat B&A er met het losgeld vandoor waren :')
Haha. De politie is sowieso wat "scheef". Ook in de Plaaggeest wanneer de Plaaggeest in de haven belt. (Waarom heeft hij uberhaupt het kostuum aan om te bellen?)
Wanneer ze om de naam vragen geeft jij die Plaaggeest-lach. Bij de politie komt zo'n telefoontje over als volstrekt betrouwbaar want 5 min later staat er een politiewagen in de haven.

Je zou overigens juist denken dat de politie ook op zoek naar de Plaaggeest zou zijn..
  maandag 31 oktober 2022 @ 11:41:34 #64
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206508318
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:04 schreef Writersright het volgende:

[..]
Haha. De politie is sowieso wat "scheef". Ook in de Plaaggeest wanneer de Plaaggeest in de haven belt. (Waarom heeft hij uberhaupt het kostuum aan om te bellen?)
Wanneer ze om de naam vragen geeft jij die Plaaggeest-lach. Bij de politie komt zo'n telefoontje over als volstrekt betrouwbaar want 5 min later staat er een politiewagen in de haven.

Je zou overigens juist denken dat de politie ook op zoek naar de Plaaggeest zou zijn..
Zie je het al voor je? De politie die in aflevering 4 ofzo (ik moet even kijken) de Plaaggeest oppakt zonder dat Bassie en Adriaan er iets voor hoefden te doen? Dat zou voor de kinderen een behoorlijke antiklimax zijn geweest. :')
Die zouden liever een confrontatie zien tussen de Plaaggeest en B&A. Oke, het eind van de serie was wel slapjes, maar toch een vermakelijke serie voor een eerste B&A avontuur op de televisie.

En ja, het blijft een kinderserie hè. Verre van realistisch, want welke politie laat nou twee verdachten vrij om hun onschuld te bewijzen voor binnen 72 uur :').
pi_206509054
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:41 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Zie je het al voor je? De politie die in aflevering 4 ofzo (ik moet even kijken) de Plaaggeest oppakt zonder dat Bassie en Adriaan er iets voor hoefden te doen? Dat zou voor de kinderen een behoorlijke antiklimax zijn geweest. :')
Die zouden liever een confrontatie zien tussen de Plaaggeest en B&A. Oke, het eind van de serie was wel slapjes, maar toch een vermakelijke serie voor een eerste B&A avontuur op de televisie.

En ja, het blijft een kinderserie hè. Verre van realistisch, want welke politie laat nou twee verdachten vrij om hun onschuld te bewijzen voor binnen 72 uur :').
Adjudant ; 'meneer Taghi, U heeft 72 uur om Uw onschuld te bewijzen, als dat niet lukt arresteren we U weer'

:D

[ Bericht 0% gewijzigd door TLC op 31-10-2022 13:24:04 ]
pi_206509182
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 11:41 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Haha. Helemaal mee eens hoor. Vind het gewoon heerlijk absurd hoe de Plaaggeest in kostuum belt. De Plaaggeest is vanwege het absurde een van mijn favoriete series. Heerlijk quotable ook.Mooie stunts ook.

Het einde is idd wel wat slapjes. Heel plotseling. Wie weet wilden ze in het midden laten of het nou wel of nieut Douwe was, een beetje mysterie er in houden.
Dan nog zou het leuk zijn om de Plaaggeest daadwerkelijk iets goeds te zien doen.

Of is er wel een goed einde gemaakt...20 jaar later? In de brief van de Plaaggeest staat dat hij misschien wel clown wil worden.

In de shortie Gefeliciteerd speelt Jaap Stobbe (die Douwe en de Plaaggeest speelde) als Clown "Gino" een rol. Een beetje een plagerige clown die Bassie niet feliciteert maar uiteindelijk wel het feestje van. Bassie tot een succes maakt. Zou het de voormalige Plaaggeest zijn?

Uiteraard ten tijde van de Plaaggeest niet bekend maar zeker een leuke manier om die series tw verbinden.
  maandag 31 oktober 2022 @ 14:19:52 #67
466281 WismutVeilchen83
pi_206509862
quote:

Lekkere collega's ook die je per direct laten vallen. 'Hier wonen de diamantdieven Bassie en Adriaan'.
Rini dankjewel.
pi_206514614
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Lekkere collega's ook die je per direct laten vallen. 'Hier wonen de diamantdieven Bassie en Adriaan'.
Liepen ook spontaan weg toen Bassie wat wilde zeggen. Bas en Aad waren public enemy #1.
Ze hadden die directeur moeten aanklagen voor smaad.

Bijna even erg als de prijzen van die tv's in d laatste scene met de boeven.
pi_206515035
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:20 schreef Writersright het volgende:

[..]
Liepen ook spontaan weg toen Bassie wat wilde zeggen. Bas en Aad waren public enemy #1.
Ze hadden die directeur moeten aanklagen voor smaad.

Bijna even erg als de prijzen van die tv's in d laatste scene met de boeven.
Dat waren nog guldens. Aan de andere kant, het gemiddelde salaris toen was in guldens nog minder dan nu in euro’s.
pi_206525522
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 22:04 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat waren nog guldens. Aan de andere kant, het gemiddelde salaris toen was in guldens nog minder dan nu in euro’s.
Ik rekende dat al om in mijn hoofd en je hebt daar een goed punt. Zelfs met de koers blijft het verbazingwekkend hoe "duur" die tv's nu zijn wanneer je ze vergelijkt met de mooiere tv's nu.
Gelukkig kon je ze ook huren in die winkel :')
  donderdag 3 november 2022 @ 14:17:13 #71
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206543850
Ik kwam op internet deze foto tegen, waarin B1 en B2 verkleed als B&A de Diamant willen stelen.
Echter lijkt het erop dat B1 gespeeld wordt door Adriaan zelf, die een slechte en nep-versie van zichzelf speelt, en dus niet B1-acteur Wim Sibbelee is. Klopt dat?

En zo ja, wat is de reden dan?

pi_206551296
quote:
99s.gif Op donderdag 3 november 2022 14:17 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik kwam op internet deze foto tegen, waarin B1 en B2 verkleed als B&A de Diamant willen stelen.
Echter lijkt het erop dat B1 gespeeld wordt door Adriaan zelf, die een slechte en nep-versie van zichzelf speelt, en dus niet B1-acteur Wim Sibbelee is. Klopt dat?

En zo ja, wat is de reden dan?

[ link | afbeelding ]
Dat klopt. Wim Sibbelee was simpelweg niet overtuigend Adriaan te krijgen. Om het verhaal toch geloofwaardig te houden verbouwden ze juist Adriaans gezicht, zodat het wel iemand in vermomming leek. De stem is vervolgens nagesynchroniseerd. In de achtervolging zie je wel Wim Sibbelee als Adriaan rennen (met een heel goedkope pruik) en dan is het verschil immens.

In dit fragment zie je het goed.

En hier had Paul van Gorcum ook al niet veel meer tekst dan 'Bassie en Adriaan!' 'Ik krijg ze te pakken!' _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Japepk op 03-11-2022 23:41:40 ]
't Echte en 't ware!
pi_206551968
Grappig altijd hoe Adriaan doet alsof 'ie heel hard rent, terwijl 'ie amper vooruit komt, omdat 'ie zich natuurlijk geweldig in moet houden, omdat 'ie anders de dikzakken voor 'm zo te pakken heeft.
pi_206555820
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 06:10 schreef Halcon het volgende:
Grappig altijd hoe Adriaan doet alsof 'ie heel hard rent, terwijl 'ie amper vooruit komt, omdat 'ie zich natuurlijk geweldig in moet houden, omdat 'ie anders de dikzakken voor 'm zo te pakken heeft.
Haha ja met die armen altijd heel snel langs elkaar.
En als de boeven ontsnappen altijd die vuist in de lucht naar beneden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 14:27:44 #75
466281 WismutVeilchen83
pi_206555906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 14:18 schreef Writersright het volgende:

[..]
Haha ja met die armen altijd heel snel langs elkaar.
En als de boeven ontsnappen altijd die vuist in de lucht naar beneden.
Hij verliest in de schatkaart zelfs van de baron. Dat is toch best bizar te noemen.
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')