abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207091493
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 00:51 schreef TLC het volgende:
Die vrouw die B&A in het hotel aanspreekt over de hoeden (in het Geheim van de sleutel) is dat dezelfde vrouw die klant is bij de Schandebakker als Bassie achter de toonbank staat ?
Ik denk dat het een andere vrouw is, ander postuur lagere stem ook. Dat zeggende is ze niet heel goed te zien door die hoed en bril op. Zou wel echt leuk zijn als het dezelfde dame is, zou een leuke terugkerende grap kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 21:35 schreef Japepk het volgende:

[..]
Eens, maar ondertussen hebben ze hem gedwarsboomd bij een inbraak, en heeft hij dus ook reden tot wraak op de echte Bassie en Adriaan.
Daarbij weten we niet of hij echt gelooft dat B1 en B2 zich voordeden als Bassie en Adriaan in de Diamant. Ik geef hem geen ongelijk. B1 lijkt in sommige shots wel heel veel op Adriaan ;)
We zien sowieso zijn reactie niet op het einde dus daar kan je alle kanten mee op.
pi_207092610
Alles leuk en wel maar de acteurs hebben geen vuile was buiten gehangen door boeken te schrijven.
En als het over geld gaat komt het lelijkste in mensen naar boven.

Dus ergens vind ik het ook lastig te plaatsen. Als het over re-runs gaat is er altijd gezeur. Flodder is daarom maar in 3 of 4 van de 5 series te zien op tv, juist omdat acteurs te weinig zeiden betaald te krijgen over de herhalingen van seizoen 5.

Daarbij komt dat wie betaald bepaalt. Dus als de acteurs destijds akkoord zijn gegaan onder de voorwaarden van betaling voor dienstverlening, dat je dan niet achteraf mag komen zeuren. Dat ze 15.000 hebben gehad (min proceskosten) is altijd nog heel wat. Misschien hadden ze meer moeten hebben maar de vraag is of dat vastgelegd is.

Ik zie hier de term geldwolf voorbij komen en eigenlijk dekt dat de lading niet, want niemand zit te wachten op negatieve publiciteit.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_207094229
Bij RTL worden inderdaad 36 van de 62 afleveringen van Flodder uitgezonden. Bij de laatste twee seizoenen zijn duidelijke afspraken gemaakt betreft de herhalingen. Probleem zat hem voornamelijk in het feit dat het productie bedrijf failliet was. RTL heeft vervolgens de rechten overgenomen, alleen vergaten ze de plichten: de acteurs te betalen. Hetzelfde is eigenlijk bij Bassie en Adriaan gebeurt voor de eerste vier series. Hiervan hadden Bas en Aad de rechten gekocht van Joop van den Ende. Dit houdt in dat je lusten én de lasten hebt van de producties. En over dat laatste was onduidelijkheid.

[ Bericht 8% gewijzigd door JOO op 15-12-2022 23:15:24 ]
pi_207096884
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:02 schreef W00fer het volgende:
Alles leuk en wel maar de acteurs hebben geen vuile was buiten gehangen door boeken te schrijven.
En als het over geld gaat komt het lelijkste in mensen naar boven.

Dus ergens vind ik het ook lastig te plaatsen. Als het over re-runs gaat is er altijd gezeur. Flodder is daarom maar in 3 of 4 van de 5 series te zien op tv, juist omdat acteurs te weinig zeiden betaald te krijgen over de herhalingen van seizoen 5.

Daarbij komt dat wie betaald bepaalt. Dus als de acteurs destijds akkoord zijn gegaan onder de voorwaarden van betaling voor dienstverlening, dat je dan niet achteraf mag komen zeuren. Dat ze 15.000 hebben gehad (min proceskosten) is altijd nog heel wat. Misschien hadden ze meer moeten hebben maar de vraag is of dat vastgelegd is.

Ik zie hier de term geldwolf voorbij komen en eigenlijk dekt dat de lading niet, want niemand zit te wachten op negatieve publiciteit.
Het probleem hier is dat we niet weten hoe de contracten in elkaar steken. Welke afspraken waren er gemaakt over media ed en hoe zijn die verwoordt? Stel dat ze het over beelddragers hebben waar een vergoeding over staat (voornamelijk de latere series) dan zou dvd daar ook ondee vallen.
pi_207097580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 00:06 schreef Nattekat het volgende:
@:Eagles89

Het overzichtsshot van het uitzicht is 95% zeker de Pico de Les Gralles vanuit het noordwesten gezien. Vanaf het restaurant is de zee zichtbaar, dus dat zal niet op dezelfde plek zijn, maar een tikkie richting het oosten. Er is even te weinig informatie om echt concreet op zoek te gaan, dus het kan ook zomaar totaal ergens anders zijn.
Dank! Ik hoop dat Aad of iemand die bij de productie betrokken was destijds me nog het definitieve antwoord kan geven:) Nogmaals dank in elk geval!
pi_207098082
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 11:15 schreef Writersright het volgende:
Ik vond Bassie vroeger altijd wel irritant. Ik vroeg me ook af waarom Adriaan met hem optrok. Zijn grapjes waren flauw en hij verknalde alles.
Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik ooit ben begonnen met een edit waarin ik Bassie uit knipte.
Dus Adriaan en de Plaaggeest. Voelde als een veel spannender serie. Het voordeel van dat doen bij de Plaaggeest is ook dat Adriaan veel solo-momenten heeft waar je iets mee kan, zoals in de gymzaal, de achtervolging met de ladder, de constatering dat het circus weg is, en zelfs met de achtervolging van de vrachtwaging is iets spannends te maken door Bassie er uit te knippen.
Ik vond Adriaan veel irritanter omdat hij altijd dingen deed die je in het dagelijks leven helemaal niet kunt flikken, zoals achtervolgingen op hoge snelheid door een woonwijk. Moet je in het echt eens een keer doen, dan ben je je rijbewijs gewoon kwijt. Nee Adriaan ging daarna de politie de les lezen die met hangende pootjes alles accepteerden.
Dan denk ik: dat leer je dus de kinderen die kijken?
pi_207098100
In de contracten van de Joop van den Ende producties stond vermeld dat de acteurs recht hebben op een vergoeding bij een thuiskopie. Bij het overnemen van de rechten in 1991-1993 dacht Aad dat dit afgekocht was, net als bij de producties die zij in eigen beheer hebben geproduceerd. Dit bleek dus niet het geval. Om deze reden krijgen zij een vergoeding over video of DVD die op of na 15 februari 2002 (datum van overeenkomst huidige distributeur) zijn uitgebracht. Aad gaf in het verweer aan dat de acteurs te laat zijn met hun vraag. Er zou sprake zijn van verjaring. Dit is door de rechter tegengesproken. Ook het verweer dat er veel gemaakte kosten zijn om het oude materiaal op dvd over te zetten deed geen afbreuk aan de eis. Overigens is het grootste gedeelte gegaan naar Harry Dikmans voor zijn rol als B2. Wel ben ik van mening dat er een ongelukkig moment is gekozen om Aad voor de rechter te slepen, namelijk in de periode dat Aad zelf herstellende was van kanker, terwijl kort achter elkaar zijn vrienden Pieter Monnereau (geluid) en Ben Tenniglo (camera) door dezelfde ziekte waren overleden.
pi_207099724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:06 schreef JOO het volgende:
In de contracten van de Joop van den Ende producties stond vermeld dat de acteurs recht hebben op een vergoeding bij een thuiskopie. Bij het overnemen van de rechten in 1991-1993 dacht Aad dat dit afgekocht was, net als bij de producties die zij in eigen beheer hebben geproduceerd. Dit bleek dus niet het geval. Om deze reden krijgen zij een vergoeding over video of DVD die op of na 15 februari 2002 (datum van overeenkomst huidige distributeur) zijn uitgebracht. Aad gaf in het verweer aan dat de acteurs te laat zijn met hun vraag. Er zou sprake zijn van verjaring.
Dat is flauw en hebberig van Aad.

quote:
Dit is door de rechter tegengesproken. Ook het verweer dat er veel gemaakte kosten zijn om het oude materiaal op dvd over te zetten deed geen afbreuk aan de eis.
Dat is idd BS, vooral wanneer je kijkt naar hoe de DVD's er uit zien en hoe basic ze zijn. Daarbij staat dat los vd vergoeding, helemaal wanneer je ziet hoeveel DVD's er verkocht zijn.

quote:
Overigens is het grootste gedeelte gegaan naar Harry Dikmans voor zijn rol als B2.
Ik zou denken naar Paul, die zat in de meeste series? Interessant.

quote:
Wel ben ik van mening dat er een ongelukkig moment is gekozen om Aad voor de rechter te slepen, namelijk in de periode dat Aad zelf herstellende was van kanker, terwijl kort achter elkaar zijn vrienden Pieter Monnereau (geluid) en Ben Tenniglo (camera) door dezelfde ziekte waren overleden.
Dat verklaart wel de toon en is idd niet netjes. Nu weet ik niet of dat bewust gedaan is maar het valt dan wel echt verkeerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:03 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik vond Adriaan veel irritanter omdat hij altijd dingen deed die je in het dagelijks leven helemaal niet kunt flikken, zoals achtervolgingen op hoge snelheid door een woonwijk. Moet je in het echt eens een keer doen, dan ben je je rijbewijs gewoon kwijt. Nee Adriaan ging daarna de politie de les lezen die met hangende pootjes alles accepteerden.
Dan denk ik: dat leer je dus de kinderen die kijken?
Qua irritantheid gooi ik graag ook de politie/Adjudant van der Steen naar voren:

• Bassie en Adriaan vasthouden ondanks dat vingerafdrukken niet kloppen en er genoeg getuigen van hen in de dierentuin waren
• Zomaar burgers Bassie en Adriaan in levensgevaar brengen door in te stemmen met Adriaan's (falende) plan om de boeven te vangen.
• Zomaar burgers Bassie en Adriaan 1 miljoen meegeven om aan criminelen te overhandigen.
• Wanneer ze er in geluisd worden, het woord van criminelen geloven boven dat van de onschuldige Bassie en Adriaan (zowel Diamant als Kroon)
pi_207111812
Bassie : 'awwwhh 3 boeven achter ons aan en hij (Adriaan) gaat de zolder schoonmaken'

;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207116238
Weten er mensen hier toevallig waarom het woord 'Lego' in de Deense aflevering van de Reis door Europa heel geforceerd wordt vermeden?

Als ze Legoland bezoeken, heeft Adriaan het steeds over een park met 'speelgoedsteentjes'.
  zaterdag 17 december 2022 @ 13:52:56 #286
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_207116328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:46 schreef Chiappucci het volgende:
Weten er mensen hier toevallig waarom het woord 'Lego' in de Deense aflevering van de Reis door Europa heel geforceerd wordt vermeden?

Als ze Legoland bezoeken, heeft Adriaan het steeds over een park met 'speelgoedsteentjes'.
Ik denk vanwege de reclamewet, of dat ze dat voor de zekerheid zelf hebben weggelaten om gedoe te voorkomen. Zou ik ook doen, just in case :P
pi_207117133
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:52 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik denk vanwege de reclamewet, of dat ze dat voor de zekerheid zelf hebben weggelaten om gedoe te voorkomen. Zou ik ook doen, just in case :P
Dat is goed mogelijk inderdaad. Hoewel je zou denken dat Lego ook begin jaren '90 al een redelijk ingeburgerd begrip was. Maar kan me voorstellen dat ze niet veel zin hadden in een mogelijke rechtenkwestie.
pi_207119296
Ik vond het qua merken altijd hwel verwarrend hoe kort ze in Disney World waren. (En dan ook nog eens in Disney's MGM park, niet eens het bekendere Magic Kingdom)

Om het nog vreemder te maken was een redelijk deel daarvan besteedt aan de Teenage Mutant Ninja Turtles, die toevallig net in die periode in Disney MGM optraden.
Elke keer dat ik het Disney-deel zie denk ik "Was dát het?"
Vooral in vergelijking met hoe lang ze in Universal waren.

De Jetstones.
  zaterdag 17 december 2022 @ 18:32:16 #289
346653 Ceviche
pi_207119771
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:54 schreef Writersright het volgende:
Ik vond het qua merken altijd hwel verwarrend hoe kort ze in Disney World waren. (En dan ook nog eens in Disney's MGM park, niet eens het bekendere Magic Kingdom)

Om het nog vreemder te maken was een redelijk deel daarvan besteedt aan de Teenage Mutant Ninja Turtles, die toevallig net in die periode in Disney MGM optraden.

De Jetstones.
Ik vind achteraf dat ze te veel tijd besteedden aan Cypress gardens, terwijl er zoveel leukere parken in de buurt zijn.
pi_207121947
Ben ik het mee eens. Ik denk dat de kosten om in die parken te filmen er niet om liegen en dat Universal en Seaworld het goedkoopste waren. Dat zeggende zou ik ook denken dat Universal niet het goedkoopste park voor zoiets is.
pi_207122043
quote:

De Jetstones.
In het boekt schrijft Adriaan daar ook wel over. Je mag niet overal filmen, soms moet er gewoon flink betaald worden, etc.
pi_207122501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:49 schreef Writersright het volgende:

[..]
Het probleem hier is dat we niet weten hoe de contracten in elkaar steken. Welke afspraken waren er gemaakt over media ed en hoe zijn die verwoordt? Stel dat ze het over beelddragers hebben waar een vergoeding over staat (voornamelijk de latere series) dan zou dvd daar ook ondee vallen.
Als er niks over is opgenomen dan heb je gewoon pech gehad en geen poot om op te staan. Ik kan ook niet tegen een bank zeggen ik wil 100 miljoen hebben want dat ligt in jullie kluis en ik ben klant bij jullie.

Overigens zijn in de Amerika series wel veel namen genoemd, o.a. van Disney. Merknamen noemen terwijl het e.e.a. op de TROS werd uitgezonden (publieke omroep) was ook tegen de reclame code commissie. Al was het misschien destijds allemaal nog niet zo streng.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_207125212
Ik heb nergens kunnen terugvinden dat de wedstrijd Feyenoord-Ajax gestaakt werd omdat het veld door al de tranen onbespeelbaar was geworden :? :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207125392
quote:

De Jetstones.
Je kunt natuurlijk in Disneyworld alleen al een B&A avonturenserie opnemen. ik kan me voorstellen dat men toen gekozen heeft voor een algemene weergave van de pretparken.
't Echte en 't ware!
pi_207127415
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 05:10 schreef Japepk het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk in Disneyworld alleen al een B&A avonturenserie opnemen. ik kan me voorstellen dat men toen gekozen heeft voor een algemene weergave van de pretparken.
Er schijnt ook een probleem geweest zijn met - daar zijn ze weer - de auteursrechten. Disney gaf uiteindelijk geen toestemming voor opnames in hun parken.
pi_207129198
Bas van Toor mocht als Bassie in Walt Disney World geen ontmoeting hebben met Mickey Mouse, ondanks dat er in eerste instantie wel toestemming was gegeven door Disney (het script was opgestuurd). Op de geplande draaidagen wilde men niet dat het publiek zou denken dat het personage Bassie een van de Disney-figuren was en men wilde niet dat Disney-figuren vereenzelvigd werden met Bassie. Een pr-meisje bemiddelde vervolgens om als alternatief te filmen in de MGM-studio. Aad van Toor heeft toen in een uur tijd het script herschreven. Deze aflevering (Een Knal Goeie Wild West Show) is bij de vijfdelige uitgave in 1996 en 2003 weggeknipt. Op de dvd- uitgave van 2001 staat deze aflevering wel.
  zondag 18 december 2022 @ 14:26:49 #297
346653 Ceviche
pi_207129394
Misschien uiteindelijk wel heel goed geweest, zijn mijn favoriete afleveringen O+
pi_207129409
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:12 schreef JOO het volgende:
Bas van Toor mocht als Bassie in Walt Disney World geen ontmoeting hebben met Mickey Mouse, ondanks dat er in eerste instantie wel toestemming was gegeven door Disney (het script was opgestuurd). Op de geplande draaidagen wilde men niet dat het publiek zou denken dat het personage Bassie een van de Disney-figuren was en men wilde niet dat Disney-figuren vereenzelvigd werden met Bassie. Een pr-meisje bemiddelde vervolgens om als alternatief te filmen in de MGM-studio. Aad van Toor heeft toen in een uur tijd het script herschreven. Deze aflevering (Een Knal Goeie Wild West Show) is bij de vijfdelige uitgave in 1996 en 2003 weggeknipt. Op de dvd- uitgave van 2001 staat deze aflevering wel.
Dit heb ik altijd erg jammer gevonden. Toen ik de dvd-serie keer heb aangeschaft, viel me al op dat het gedeelte in Florida ineens een stuk korter was geworden, al kon ik eerst niet helemaal plaatsen wat er ontbrak. De spanningsboog met het vliegtuigje wordt naar mijn idee nu een beetje te veel afgeraffeld.
pi_207137450
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:12 schreef JOO het volgende:
Volgens mij zijn er ook fotos van Bassie met Mickey op de Adriaan site. Interessante toevoeging van je, dankje.

Op de meest recente DVD staat het Florida gebeuren overigens wel in zijn geheel. Inclusief hilarische blue screen beelden met Bassie en Adriaan die in Universal attracties geplaatst zijn. (Grappig genoeg op plaatsen waar je als bezoeker niet mag komen, zoals buiten de trein in Earthquake)

Om eerlijk te zijn zijn B&A nog best redelijk er in geplakt voor die tijd.
pi_207144133
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:33 schreef Writersright het volgende:
Volgens mij zijn er ook fotos van Bassie met Mickey op de Adriaan site. Interessante toevoeging van je, dankje.

In deze video vertelt Aad dit verhaal inderdaad. En hoe bijvoorbeeld in Sea World wél goed werd meegedacht. Best bijzonder dat een 'simpele' Nederlandse productie dit voor elkaar krijgt. Én het moet in één keer goed gaan, want zo'n orka/Sea World gaat niet 3x opnieuw voor jou klaar staan lijkt me. Op zich zie je sat in de scène ook wel wat terug. De baron en B100 moeten een beetje 'de tijd volkletsen' tot die orca komt. Net als in Luxemburg, waar B100 moet blijven praten tot hij die steen op zijn hoofd krijgt.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')