abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:42:57 #76
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206333237
Dit blijft een lastig onderwerp voor velen denk ik, ik heb een vriendin die vroeger als jongetje geboren is maar nu op en top vrouw is. Ze is dolgelukkig nu, en moet ook zeggen dat aangezien ze vroeg begonnen is met de transitie zou je als ze het je zou vertellen het niet geloven. Ze heeft een leuke kerel als vriend, en ze zijn compleet gelukkig.

Van de andere kant ken ik via haar ook weer iemand die als vrouw geboren is maar een man wilde worden. Veel behandelingen, en ook operaties en hij is eigenlijk dood ongelukkig nu. De vrouwen waar hij op valt zien niks in hem vanwege waar hij vandaan komt. En ook omdat niet iedere operatie even goed gegaan is. Maar toch blijft hij wel de moed erin houden, en is ook gewoon een super aardige kerel om een biertje mee te drinken.

Maar goed, mijn punt is. We zijn allemaal mensen en voelen ons zoals we ons voelen. En of je je nou man of vrouw of wat anders voelt moet in principe niks uitmaken. Tijdens het opgroeien zal het voor iedereen duidelijk worden en dan is het wel aan de ouders om erin mee te gaan en support te geven.

Waar ik in dit geval wel wat meer moeite mee heb is dat het genormaliseerd begint worden, laat een kind een kind zijn en zichzelf ontdekken. Het hoeft er niet met de paplepel ingegoten te worden, als je je anders voelt dan het lijf waarin je geboren bent dan uit zich dat vanzelf.
Lach met een schone bips
pi_206334049
quote:
Het is wel een leuke hyperbool als titel moet ik zeggen. Maar als je figuur 1 bekijkt, kun je zien dat er ook onder mannen en vrouwen zonder genderdysforie behoorlijke verschillen zijn. Er zijn zelfs mannen met genderdysforie dysforie die binnen dit onderzoek 'mannelijker' scoren dan mannen zonder genderdysforie. Over de breedte gezien liggen de uitkomsten van de mannen met genderdysforie dichterbij mannen zonder genderdysforie dan bij vrouwen. Dit staat ook in de studie:
quote:
Sex of transgender women was estimated as 0.75 ± 0.39, thus hovering between cisgender men and cisgender women, albeit closer to cisgender men.
Kortom, dit toont niet aan dat de hersenen bij genderdysforie structureel (meer) overeen komt met het vermeende geslacht.

Maar dergelijke soort overtrokken conclusies zie je vaker tegenwoordig. Er zijn ergens minieme verschillen gevonden waarvan je je kunt afvragen in hoeverre deze veelzeggend zijn, die vervolgens op krampachtige wijze worden gepresenteerd als baanbrekend en vervolgens gegeneraliseerd. Dit omdat men zo hoopt in de bres te kunnen springen voor een bepaalde groep.

Dit proberen activisten binnen de wetenschap bijvoorbeeld ook al decennia met homoseksualiteit. Men koestert de diepe hoop dat er ergens in het menselijk lichaam bepaalde genetische verklaringen kunnen worden gevonden voor de menselijke seksualiteit, waardoor elke vorm van mogelijk stigma als sneeuw voor de zon kan verdwijnen. Helaas blijkt keer op keer dit argument stukken moeilijker te maken dan men zou het liefst zou willen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:51:54 #78
485843 crew  Jippie
pi_206334986
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is wel een leuke hyperbool als titel moet ik zeggen. Maar als je figuur 1 bekijkt, kun je zien dat er ook onder mannen en vrouwen zonder genderdysforie behoorlijke verschillen zijn. Er zijn zelfs mannen met genderdysforie dysforie die binnen dit onderzoek 'mannelijker' scoren dan mannen zonder genderdysforie. Over de breedte gezien liggen de uitkomsten van de mannen met genderdysforie dichterbij mannen zonder genderdysforie dan bij vrouwen. Dit staat ook in de studie:
[..]
Kortom, dit toont niet aan dat de hersenen bij genderdysforie structureel (meer) overeen komt met het vermeende geslacht.

Maar dergelijke soort overtrokken conclusies zie je vaker tegenwoordig. Er zijn ergens minieme verschillen gevonden waarvan je je kunt afvragen in hoeverre deze veelzeggend zijn, die vervolgens op krampachtige wijze worden gepresenteerd als baanbrekend en vervolgens gegeneraliseerd. Dit omdat men zo hoopt in de bres te kunnen springen voor een bepaalde groep.

Dit proberen activisten binnen de wetenschap bijvoorbeeld ook al decennia met homoseksualiteit. Men koestert de diepe hoop dat er ergens in het menselijk lichaam bepaalde genetische verklaringen kunnen worden gevonden voor de menselijke seksualiteit, waardoor elke vorm van mogelijk stigma als sneeuw voor de zon kan verdwijnen. Helaas blijkt keer op keer dit argument stukken moeilijker te maken dan men zou het liefst zou willen.
Uit het onderzoek : Nevertheless, even though findings are not immediately comparable, all existing structural MRI classifier studies—as well as a recent resting-state functional MRI classifier study [38]—seem to support the notion of a “shift” away from the biological sex towards the gender identity in transgender people. This shift has also been observed previously in some traditional region-of-interest studies focusing on single brain features and brain areas, such as the uncinate nucleus (INAH-3) [60], the insula and pars triangularis [14], the area around the central sulcus, posterior cingulate, and occipital regions [23] as well as the bed nucleus of the stria terminalis [22,28], just to name a few.
pi_206335770
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Uit het onderzoek : Nevertheless, even though findings are not immediately comparable, all existing structural MRI classifier studies—as well as a recent resting-state functional MRI classifier study [38]—seem to support the notion of a “shift” away from the biological sex towards the gender identity in transgender people. This shift has also been observed previously in some traditional region-of-interest studies focusing on single brain features and brain areas, such as the uncinate nucleus (INAH-3) [60], the insula and pars triangularis [14], the area around the central sulcus, posterior cingulate, and occipital regions [23] as well as the bed nucleus of the stria terminalis [22,28], just to name a few.
Ze weten nog niet precies hoe het werkt omdat er ontzettend veel factoren meespelen. Heb bv ook ergens gelezen dat bij de groei van de foetus in de baarmoeder de sekse al in het eerste semester aangelegd wordt terwijl de aanleg van de hersenen vnl in het tweede semester plaatsvindt en het dus best kan zijn dat daarbij intussen om de één of andere reden de genderidentiteit niet (meer) in overeenstemming is met de sekse.

Mooi om dat verhaal te horen uit jouw omgeving en dat er tegenwoordig iets aan gedaan kan worden. Het blijft voor mij onbegrijpelijk waarom dat bij velen zoveel weerstand oproept. Dat je ooit op school hebt geleerd dat je mensen in mannetjes en vrouwtjes kan indelen is voor een groot deel natuurlijk toepasbaar maar het gaat volkomen voorbij aan de werking van evolutie, de reden waarom een deel kan afwijken van het gangbare en dat er een variatie aan mogelijkheden kan voorkomen.

Ik heb een tijdje geleden dit artikel ook al eens gepost om aan te geven hoe ingewikkeld het systeem in feite is:

twitter

Met daarin dit schema:


Dat werd hier weggehoond door @HowardRoark met het argument (ad hominem) dat de ontwerpster ervan voor het artikel in Scientific American (Amanda Montañez) die expertise niet heeft er totaal aan voorbijgaand dat ze dit natuurlijk in samenwerking met een expert op dat gebied heeft ontworpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 16-10-2022 06:54:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206336321
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 13:01 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je hebt in principe gelijk maar je had je punt ook kunnen maken zonder Je zult deze vraag wel weer negeren, immers kan dit niet worden beantwoord met een linkje of een paar tweets

Ik zie er een sneer in, gewoon niet doen.
Thanks! Eindelijk wordt daar op gemodereerd, een hele verbetering. Deze sneer is slechts één van de vele van de hand van deze user meestal aangevuld met aannames over mijn gemoedstoestand (persoonlijk worden) en vergezeld van kinderlijke hihi's wat dus idd de reden is waarom ik nauwelijks (meer) op zijn posts reageer. Ik wacht wel even af of het helpt en een normale discussie over de inhoud mogelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 16-10-2022 01:25:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206336704
Oja, dit karwei stond ook nog open.

quote:
14s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 13:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, je kunt mensen waarschuwen en informeren (hier was natuurlijk ook al een probleem mee, want de informatie wisselend elke week omdat de vermeende experts het zelf ook niet zo goed wist als gepretendeerd werd). De uiteindelijke beslissing ligt bij mensen zelf. Je gaat niet mensen opsluiten in hun huis of winkels voor maanden achter elkaar gesloten laten met alle gevolgen van dien. Laat staan het proberen te verplichten van vaccinaties (wat de Democraten natuurlijk wel deden).
Mensen werden gewaarschuwd en geinformeerd. Er zijn niet veel mensen die tegen waarschuwen en informeren zijn. Mensen werden niet opgesloten in hun huis en winkels werden niet gesloten voor mensen maanden achter elkaar. Ik ken geen geval hiervan en Democraten probeerden dat ook niet, zeker niet op federaal niveau. Het verplichten van vaccinaties gebeurde in het leger toen Biden commander in Chief werd, waar het niet ongewoon is dat zoiets gebeurt, maar dit was geen algemeen Democratisch beleid. Niet voorgesteld op federaal niveau, voor zover ik weet niet op staatsniveau, dus waar doel je op?

quote:
[..]
Drugsgebruik is per definitie slecht voor een mens. Waarom zou je dat dan faciliteren? Daar is geen aanleiding toe. Nou, in New York worden er zelfs 'crack pipes' uitgedeeld aan verslaafden. Dat krijg je met progressief beleid.
Ik dacht dat jij voor vrijheid was, waar het geen zaak van de overheid was om voor jou te bepalen wat jij moet doen om bv een gezond leven te leiden? Je bent echter voorstander van het verbieden van alcohol- en tabaksproducten en andere drugs?!

Ik ben niet voor het faciliteren van drugsgebruik en ben het zelfs met je eens wat je hier zegt, dat drugsgebruik slecht is voor de mens. In de basis ben ik er voor dat mensen vrijheid hebben om te kiezen voor drugs, ook al is dat schadelijk voor henzelf. Net zoals dat ik in de basis ervoor ben dat mensen een einde aan hun leven mogen maken, hun geslacht mogen wijzigen, etc.

Dit soort dingen zijn echter verbonden aan vele mitsen en maren. Als iedereen super stabiel was en 40+ jaar oud was ofzo, dan kon je daar misschien makkelijker mee om gaan zonder overheid, maar dat is niet zo.

quote:
[..]
Hmm, het lag aan de Democratische voorganger, hihi. Het voorspelbare argument. Joh, zet die Blauwe bril toch eens af en kijk objectief naar de situatie. Het economische beleid van Trump was gewoon fantastisch, toenemende productie, historisch lage werkeloosheid, groeiende stock market, stijgende lonen.

Dit natuurlijk tot grote woede van de hele Linkse MSM-kliek, waarvan bijvoorbeeld 'econoom' Paul Krugman al voorspeld dat alles zou instorten onder Trump, nou niet dus. Uiteindelijk moest men dus zoeken naar een paar spelden in de hooiberg en die uitvergroten om ergens op te kunnen zeiken. En mensen zoals jij lezen dat dan natuurlijk wat een vertekend beeld creëert.
Ik constateer gewoon wat zichtbaar is, Trump kreeg een goede economie na de Obama periode. Ik ben geen aanhanger van de gedachte dat presidenten een grote invloed hebben op de economie. Niks blauw bril, gewoon transparante bril.

Presidenten kunnen wel betere en slechtere keuzes maken natuurlijk, zo maakte Obama de keuze om te gaan voor een plan om de staatsschuld te verhogen en de economie te stimuleren na de crisis die ontstaan was onder W. Bush en koos Trump ervoor om datzelfde te doen terwijl er geen enkele crisis was.

quote:
[..]
Nou, het is een feit dat Wikipedia nogal links en progressief georiënteerd is. Waarom zou dat niet mogen worden benoemd? Daarnaast kan iedereen daar dingen toevoegen, niet bepaald een handig medium dus.
Het is vooral vrij feitelijk georienteerd, wat nogal lastig is voor confessionelen, Trump-aanhangers en andere sektariers.

quote:
[..]
Interessante link en statistiek, alles wat Republikeinen doen is slecht, alles wat de Democraten doen is positief. Hihi. Natuurlijk zonder verdere onderbouwing, ik zou hier de onderzoeksopzet wel even van willen zien. Ik begrijp dat als je dit soort dingen met een vooringenomenheid bekijkt het meteen je eigen confirmation bias weet te bevestigen, maar ik stel graag kritische vragen over dit soort gegevens, waarbij verder uitleg ontbreekt.
Je kunt het zelf reproduceren door de data te pakken uit het blok rechtsonderin. Of neem de wikipedia pagina, daar staan ook gewoon bronnen bij. Welke uitleg wil je bij een jaarlijks GDP getal of de telling van Democraten vs Republikeinen? Het lijkt erop dat jij geen enkele bron hebt voor jouw gevoel van realiteit en dan dus maar anderen wegzet als matig onderbouwt.

Jouw "bewijs" dat de economie het beter doet onder Republikeinen was dat het wel lekker liep onder Trump. Hahaha, goeie grap wel.

Maar ja,....




quote:
[..]
Ja, dat doen ze wel. En kun trouwens voorbeelden geven van 'zinloze identiteitsshit'? Daarnaast weet ik niet waarom waar de Democratische Partij voor staat mij zou moeten aanspreken, mensen reduceren tot hun seksuele oriëntatie, huidskleur of geslacht vind ik denigrerend. Helemaal als de achterliggende insteek is je eigen vermeende morele verhevenheid daarmee aan te tonen. Iets dat progressieven maar al te graag doen natuurlijk.
Dat de Democratische partij LHBT-propaganda zou promoten in scholen is de "zinloze identiteitsshit". Ik ben het met je eens dat je mensen niet moet reduceren tot seksuele orientatie, huidskleur of geslacht. Iets wat ik ook niet terugvind bij de mainstream Democraten of het Democratisch platform. Misschien wel in tweets in jouw bubbel ofzo?

Kun je trouwens toelichten wat jij ziet als LHBT-propaganda en daar wetsvoorstellen met brede aanhang onder Democraten bij zoeken? Misschien heb ik wel een heel ander beeld daarbij.

quote:
[..]
Waarom toch telkens die nadruk op het Staats-gecontroleerde onderwijs? Als mensen betere mogelijkheden tot onderwijs kunnen vinden buiten de Staat om is dat toch enkel iets dat positief is?
He wat? Ik geef een sociaal-economisch argument tegen kleine school-vouchers (grote school-vouchers waarmee armen ook voorheen privaat onderwijs konden volgen is niet waar het hier over ging dacht ik). Het onderwijs gecontroleerd door de staat heeft wel een voordeel in dat het neutraal qua religie moet zijn. Lijkt me beter voor elk kind, maar dat was niet mijn argument.

quote:
[..]
Ik zou even opzoeken wat de verschillen zijn tussen 'equality' en 'equity' en vervolgens kijken waar de Democraten het telkens over hebben. Dat betreft niet het eerste woord.
Je veronderstelt serieus na al onze interacties dat ik zoiets op moet zoeken?

Het is sterker als je daar dan zelf mee komt. En ook dan moet je dat afzetten tegen het platform (welk platform?) van de partij waar jij kennelijk dichter bij zit ...

quote:
[..]
Kansgelijkheid, voor zover dat mogelijk is, ben ik zeker voor. Gelijke uitkomsten niet. En een goede representatie? Daarmee steek je dus weer in op gelijke uitkomsten. Ben ik geen voorstander van, want kwaliteit moet de doorslag geven. Maar omdat je daarvoor naar de inhoud van de mens moet kijken en langs aspecten als huidskleur, seksuele oriëntatie of geslacht kunnen progressieven dit niet. Dit omdat zij diep van binnen de overtuiging hebben dat deze aspecten eigenlijk wél héél erg belangrijk zijn. Als je homo, zwart of vrouw bent begin je eigenlijk al met een 3-0 achterstand, en dat moet gelijk worden getrokken. Dat is de simplistische en vooral ook zorgwekkende manier hoe progressieven, en dus ook veel Democraten, de wereld bekijken.
Een probleem is dat uitkomsten in het verleden leiden tot kansen in een toekomstige generatie, zonder dat hier per se een goede reden voor is. Daarnaast heb je bepaalde functies waarbij het denk ik meer dan in andere functies van belang is een redelijke representatie te hebben van de bevolking... denk dan aan leraren, rechters, politie-agenten, etc.

Misschien dat je een introductieklas in ethiek hierin wel interessant vindt. Sowieso zou ik de hele klas aanbevelen omdat het zo mooi leert om met elkaar in gesprek te gaan, maar klas 8 en 9 zijn denk ik met name on topic hier:


quote:
[..]
Tucker merkt dit inderdaad op. Politiek staat immers stroomafwaarts van cultuur. Dat wil zeggen dat cultuur (media, entertainment) beïnvloed de burger. En dit is ook de reden dat conservatieven vaak bepaalde culturele veranderingen benoemen. Via media en entertainment proberen progressieven hun gedachtegoed te normaliseren. Vervolgens groeit een hele generatie ermee op en is het geaccepteerd.

In dit specifieke voorbeeld: waarom moeten die M&M's ineens een vrouwelijk karakter betreffen? Wat is de reden daar precies achter? En dat is natuurlijk het progressieve idee van 'diversiteit' en 'inclusiviteit'. Dat is ook de reden dat tegenwoordig 70% van alle modellen op kleding webshops niet blank is en dat je overal LHBT-onzin ziet, alsof minstens een kwart van de samenleving LHBT is.
Lol, welnee joh, Tucker heeft gewoon wat tijd te vullen en hij maakt een identiteitsbullshit dingetje van wat bullshit. Je vroeg eerder om een voorbeeld van "zinloze identiteitsshit"... nou, bijvoorbeeld dit dus.

quote:
[..]
Je vergeet te beargumenteren waarom het indoctrinatie zou zijn.

En traditie komt juist voort uit logisch denken. Tradities ontstaan omdat ze een gevoel van identiteit geven aan mensen en ook structuur bieden. En religie brengt het idee dat er meer is in het leven dat enkel het fysieke. En bovendien creëert het ook een bepaald ontzag of zelfs angst bij mensen dat niet enkel jouw subjectieve belevingswereld of ego de leidraad is in de wereld.

Maar toen kwam de Links en progressieve mens die in de 21e de politieke en cultuur begon te invloeden, media ontstond. En wat zien we nu? Totale afbraak van de Westerse maatschappij waar consumptie, egoïsme, promiscuïteit, nihilisme en moreel relativisme te boventoon voeren. Dit wordt dan verkocht als 'vrijheid'.
Een traditie hoeft in zijn geheel niet voort te komen uit logisch denken. Dat is een rare aanname die je daar doet. Logisch denken leidt tot een goddeloos wereldbeeld aangezien er geen logische reden is te denken dat er een god is.

Kinderen worden goddeloos geboren (immers zouden ze zonder introductie in god, niet uit zichzelf geloven in een god) en aangezien het onlogisch is te denken dat er een god is, worden deze kinderen geindoctrineerd te denken dat dat er wel is. Klaarblijkelijk is jou hetzelfde overkomen.

Of een andere manier: kinderen van moslim ouders worden meestal niet Christelijk, maar Moslim en kinderen van Christelijke ouders niet Moslim, maar Christelijk. Tenzij je een genetische verklaring weet, zou ik het zoeken in indoctrinatie.
quote:
[..]
Vragen stellen wordt binnen een goede religieuze gemeenschap juist aangemoedigd.
Leuk dat je dat vindt, maar jij gaat niet over wat realiteit is. Ik ben het wel met je eens dat hier verschillen zijn tussen religies en stromingen.

quote:
[..]
Asielzoekers? Hihi, dit waren gewoon illegale migranten hoor. Veel van die mensen kwamen uit Venezuela, opzoek naar een beter leven in de VS en waren de grens overgestoken. Maar ik begrijp dat als je illegale migranten allemaal afschildert als 'asielzoekers' er helemaal geen probleem is met illegale migratie natuurlijk. Gewoon weer een spook gecreëerd door conservatieven, toch?
Nee, waren asielzoekers. De overheid moest hun status nog bepalen. Uiteraard was de kans groot dat later hun status zou blijken te zijn dat ze illegaal waren. Waarom denk je dat DeSantis asielzoekers afschildert als illegalen en de overheid van Florida daarover laat liegen?

quote:
[..]
Politie is juist enorm belangrijk, ook voor dit soort dingen. Een gewelddadige familieruzie ga je niet oplossen met twee maatschappelijke werkers. En drugsverslaafden moeten (desnoods hardhandig) van de straat worden geplukt en afkicken. Ook dit eerste gaan sociale hulpverleners niet bewerkstelligen.

En als mensen met messen of geweren gaan zwaaien moet je niet klagen als je wordt neergeschoten. Play stupid games, win stupid prizes. Politie heb je niets van te vrezen als je je gewoon netjes gedraagt, maar ja, daar ligt dan ook een beetje het probleem in veel grote Amerikaanse steden. Mensen kunnen zich niet meer netjes gedragen. Helemaal niet als je opgroeit in een subcultuur waar het aanzien geeft om een 'gangster' te zijn, het goed doen op school wordt gezien als 'acting white' en in de bak hebben gezeten respect afdwingt.
Je beweerde dat men geen criminaliteit wilde aanpakken. Dat is gewoon volslagen onzin. De "defund the police" beweging denkt dat het effectiever kan op een andere manier met hetzelfde budget. Begin eens met het argument wat gemaakt wordt onderuit te halen in plaats van de slogan - waar vriend en vijand het over eens zijn dat het een slechte slogan is.

Je vergat deze vraag te beantwoorden:
quote:
"Abolish the police" is volstrekt een non-thema. Kun je misschien wat politici noemen die zich scharen achter deze slogan .. en als je toch bezig bent, achter "defund the police"?
quote:
[..]
Ik vind roken niet goed en heb het zelf ook nooit gedaan. Je kunt het argument maken dat nicotine niet direct de hele gemoedstoestand van iemand beïnvloed, maar het is natuurlijk erg schadelijk voor het lichaam. Dat moet dus ook ten sterkste worden afgeraden. En ook qua eten mag er veel meer regulatie zijn wat mij betreft, onbewerkt vlees eten is prima en gezond zelfs. Maar ladingen zwaar bewerkt vlees wegwerken niet. Het is dan ook vreemd dat de laatste categorie vaak goedkoper is dan de eerste.
Het afraden zou ik ook doen voor andere drugs. Het verbieden heb ik mijn twijfels bij qua handhaving. Hoe dan ook denk ik wel dat als het gaat om vrijheid mensen meer vrijheid zouden hebben als ze toegang zouden hebben tot genotsmiddelen, met bepaalde restricties om verlaving te voorkomen.

quote:
[..]
Ik denk dat je plannen kunt maken om wat meer duurzaamheid te creëren, maar de verdere bouw van een pijpleiding afbreken, die A) al deels is aangelegd, B) directe toegang tot olie geeft en C) vele banen heeft gecreëerd stilleggen is gewoon een hele domme zet. Nu is de VS afhankelijk van schurkenstaten waar ze uit moeten gaan importeren en het zal de prijzen in de eigen land doen stijgen. Dat heeft dus niets te maken met het ontkennen van klimaatverandering.
Je gaat hier in zijn geheel niet in over de standpunten omtrent klimaatverandering. Waarom discussieer je hierover niet met mensen die het oneens zijn met je dat de huidige klimaatverandering hoofdzakelijk door menselijk handelen komt en dat dit problematisch is?

Biden stopte een oliepijpleiding vanuit Canada, maar dat had dacht ik hoofdzakelijk met vervuiling in een Indianen reservaat te maken, niet echt met klimaatverandering. En het kostte ook niet veel banen. (Veel van die banen zijn erg tijdelijk, namelijk voor de duur van de aanleg van de buis en buiten dat een nogal erg kleine hoeveelheid.) Bovendien zijn nooit meer vergunningen om te boren naar olie afgegeven dan onder Biden, tot groot chagrijn van sommige milieu clubs... de relevantie op wat ik stelde ontgaat me echter iets?!

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-10-2022 08:35:15 ]
pi_206337983
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Uit het onderzoek : Nevertheless, even though findings are not immediately comparable, all existing structural MRI classifier studies—as well as a recent resting-state functional MRI classifier study [38]—seem to support the notion of a “shift” away from the biological sex towards the gender identity in transgender people. This shift has also been observed previously in some traditional region-of-interest studies focusing on single brain features and brain areas, such as the uncinate nucleus (INAH-3) [60], the insula and pars triangularis [14], the area around the central sulcus, posterior cingulate, and occipital regions [23] as well as the bed nucleus of the stria terminalis [22,28], just to name a few.
Die vermeende shift is nihil en kun je absoluut niet generaliseren. Uiteindelijk ligt de uitkomst nog stukken dichter in de buurt van het daadwerkelijke geslacht dan van het vermeende geslacht. Dit terwijl jij dus initieel stelde dat delen van de hersenen bij genderdysforie personen meer overeen komt met het vermeende geslacht. Dit onderzoek weet die claim gewoon niet op structurele basis te onderbouwen. Zoals figuur 1 laat zien zijn ook mannen zonder genderdysforie die 'vrouwelijker' scoren en vrouwen zonder 'genderdysforie' die 'mannelijker' scoren. Dit geeft ook aan dat het niet heel erg zwart-wit is.

Want hoe zou jij bijvoorbeeld een man of vrouw willen omschrijven (zonder genderdysforie) die op zo'n onderzoek afwijkend scoort van de verwachte norm. Stel je voor dat jijzelf heel mannelijk scoort, ben je dan ineens een man? Of dat ik ineens heel vrouwelijk zou scoren, ben ik dan ineens een vrouw? Zo werkt dat toch helemaal niet.
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 00:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Thanks! Eindelijk wordt daar op gemodereerd, een hele verbetering. Deze sneer is slechts één van de vele van de hand van deze user meestal aangevuld met aannames over mijn gemoedstoestand (persoonlijk worden) en vergezeld van kinderlijke hihi's wat dus idd de reden is waarom ik nauwelijks (meer) op zijn posts reageer. Ik wacht wel even af of het helpt en een normale discussie over de inhoud mogelijk is.
Het is knap hoe je dit probeert te verdraaien. Zullen we het anders voor het gehele beeld ook even hebben over de talloze posts hier van jou over 'domrechts', het 'domme volgvolk', het 'goedgelovige volgvolk', de zogenaamde 'intellectuele armoede' van users die jouw mening niet delen of de zelfs 'gevaarlijke misinformatie' die wij BNW-ers hier zouden verspreiden?

Jij bent hier helemaal niet actief om mee te praten met oprechte interesse over alternatieve perspectieven of complottheorieën. De dingen die je post komen rechtstreeks uit de mainstream media en zijn enkel bedoelt om users hier te sarren en tegenwicht te bieden aan heersende opvattingen in BNW.

Als je naar VBL gaat en daar gaat verkondigen hoe stom voetbal wel niet is, hoe dom voetbalkijkers wel niet zijn en hoe gevaarlijk het wel niet is wat ze zeggen, terwijl je ondertussen allemaal dingen zit te posten over tennis, maak je daar ook geen vrienden.

De reden dat users jou hier soms wat laconiek en niet serieus benaderen heb je helemaal aan jezelf te danken. En dan nu ook nog even het slachtoffer gaan spelen :').
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ze weten nog niet precies hoe het werkt omdat er ontzettend veel factoren meespelen. Heb bv ook ergens gelezen dat bij de groei van de foetus in de baarmoeder de sekse al in het eerste semester aangelegd wordt terwijl de aanleg van de hersenen vnl in het tweede semester plaatsvindt en het dus best kan zijn dat daarbij intussen om de één of andere reden de genderidentiteit niet (meer) in overeenstemming is met de sekse.

Mooi om dat verhaal te horen uit jouw omgeving en dat er tegenwoordig iets aan gedaan kan worden. Het blijft voor mij onbegrijpelijk waarom dat bij velen zoveel weerstand oproept. Dat je ooit op school hebt geleerd dat je mensen in mannetjes en vrouwtjes kan indelen is voor een groot deel natuurlijk toepasbaar maar het gaat volkomen voorbij aan de werking van evolutie, de reden waarom een deel kan afwijken van het gangbare en dat er een variatie aan mogelijkheden kan voorkomen.

Ik heb een tijdje geleden dit artikel ook al eens gepost om aan te geven hoe ingewikkeld het systeem in feite is:

[ twitter ]
Met daarin dit schema:

[ afbeelding ]
Dat werd hier weggehoond door @:HowardRoark met het argument (ad hominem) dat de ontwerpster ervan voor het artikel in Scientific American (Amanda Montañez) die expertise niet heeft er totaal aan voorbijgaand dat ze dit natuurlijk in samenwerking met een expert op dat gebied heeft ontworpen.

Wat ik in reactie had gezegd op deze illustratie, is dat de maker (die toevallig zelf ook transgender is) een grafisch ontwerper betreft, geen wetenschapper. Het lijkt mij een belangrijk aspect om te checken wie degene is die iets aan het beweren is. Daarnaast worden chromosoomafwijkingen gepresenteerd als een quasi ander geslacht in een vermeend spectrum.

Dit is daarom heel moeilijk serieus te nemen. Iemand met het syndroom van Turner of Klinefelter is geen uniek ander geslacht, dit betreft een man of een vrouw met een chromosoomafwijking. Er is geen gender of geslacht spectrum, er zijn mannen en vrouwen, klaar. En die realiteit moeten mensen maar eens leren te accepteren.

Het is voor mij juist onbegrijpelijk dat die biologische realiteit bij sommigen zoveel weerstand op lijkt te roepen. Waarom zou iemand met genderdysforie zich niet kunnen schikken in die biologische realiteit? Waarom moet het menselijk geslacht ineens een spectrum vormen? Dit lijkt voornamelijk een product te zijn van losgeslagen progressivisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 12:09:32 #83
485843 crew  Jippie
pi_206338479
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die vermeende shift is nihil en kun je absoluut niet generaliseren. Uiteindelijk ligt de uitkomst nog stukken dichter in de buurt van het daadwerkelijke geslacht dan van het vermeende geslacht. Dit terwijl jij dus initieel stelde dat delen van de hersenen bij genderdysforie personen meer overeen komt met het vermeende geslacht. Dit onderzoek weet die claim gewoon niet op structurele basis te onderbouwen. Zoals figuur 1 laat zien zijn ook mannen zonder genderdysforie die 'vrouwelijker' scoren en vrouwen zonder 'genderdysforie' die 'mannelijker' scoren. Dit geeft ook aan dat het niet heel erg zwart-wit is.

Want hoe zou jij bijvoorbeeld een man of vrouw willen omschrijven (zonder genderdysforie) die op zo'n onderzoek afwijkend scoort van de verwachte norm. Stel je voor dat jijzelf heel mannelijk scoort, ben je dan ineens een man? Of dat ik ineens heel vrouwelijk zou scoren, ben ik dan ineens een vrouw? Zo werkt dat toch helemaal niet.
[..]
Het is knap hoe je dit probeert te verdraaien. Zullen we het anders voor het gehele beeld ook even hebben over de talloze posts hier van jou over 'domrechts', het 'domme volgvolk', het 'goedgelovige volgvolk', de zogenaamde 'intellectuele armoede' van users die jouw mening niet delen of de zelfs 'gevaarlijke misinformatie' die wij BNW-ers hier zouden verspreiden?

Jij bent hier helemaal niet actief om mee te praten met oprechte interesse over alternatieve perspectieven of complottheorieën. De dingen die je post komen rechtstreeks uit de mainstream media en zijn enkel bedoelt om users hier te sarren en tegenwicht te bieden aan heersende opvattingen in BNW.

Als je naar VBL gaat en daar gaat verkondigen hoe stom voetbal wel niet is, hoe dom voetbalkijkers wel niet zijn en hoe gevaarlijk het wel niet is wat ze zeggen, terwijl je ondertussen allemaal dingen zit te posten over tennis, maak je daar ook geen vrienden.

De reden dat users jou hier soms wat laconiek en niet serieus benaderen heb je helemaal aan jezelf te danken. En dan nu ook nog even het slachtoffer gaan spelen :').
[..]
Wat ik in reactie had gezegd op deze illustratie, is dat de maker (die toevallig zelf ook transgender is) een grafisch ontwerper betreft, geen wetenschapper. Het lijkt mij een belangrijk aspect om te checken wie degene is die iets aan het beweren is. Daarnaast worden chromosoomafwijkingen gepresenteerd als een quasi ander geslacht in een vermeend spectrum.

Dit is daarom heel moeilijk serieus te nemen. Iemand met het syndroom van Turner of Klinefelter is geen uniek ander geslacht, dit betreft een man of een vrouw met een chromosoomafwijking. Er is geen gender of geslacht spectrum, er zijn mannen en vrouwen, klaar. En die realiteit moeten mensen maar eens leren te accepteren.

Het is voor mij juist onbegrijpelijk dat die biologische realiteit bij sommigen zoveel weerstand op lijkt te roepen. Waarom zou iemand met genderdysforie zich niet kunnen schikken in die biologische realiteit? Waarom moet het menselijk geslacht ineens een spectrum vormen? Dit lijkt voornamelijk een product te zijn van losgeslagen progressivisme.
Ik heb daar een heel andere visie op. Ieder mens is uniek en ik ben er heilig van overtuigd dat we nog niet half weten hoe de mens biologisch in elkaar steekt, welke processen door externe factoren kunnen worden beïnvloed vanaf het ontstaan van een eicel en spermatozoide tot aan bevruchting, geboorte en gedurende het hele leven van de mens.

Ik kan er nog tal van wetenschappelijke artikelen bijzoeken om mijn mening te ondersteunen, maar iets zegt mij dat dat als water naar de zee dragen is en we het op dit punt niet eens zullen worden.

Nog even over deze opmerking : Wat ik in reactie had gezegd op deze illustratie, is dat de maker (die toevallig zelf ook transgender is) een grafisch ontwerper betreft, geen wetenschapper. Het lijkt mij een belangrijk aspect om te checken wie degene is die iets aan het beweren is. Houdt dat in dat we hier zouden moeten gaan beoordelen 'wie wat beweert'? Kom op zeg.
pi_206338995
Met alle marxistische pseudo-wetenschap in onze wereld, is een onderzoek of wetenschappelijk artikel meer confirmation bias dan daadwerkelijke wetenschap.

En dat geldt dubbel voor onderwerpen die meer maatschappelijke verdeeldheid, onderdrukking of belastingverhogingen kunnen veroorzaken.
pi_206339001
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:09 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb daar een heel andere visie op. Ieder mens is uniek en ik ben er heilig van overtuigd dat we nog niet half weten hoe de mens biologisch in elkaar steekt, welke processen door externe factoren kunnen worden beïnvloed vanaf het ontstaan van een eicel en spermatozoide tot aan bevruchting, geboorte en gedurende het hele leven van de mens.

Ik kan er nog tal van wetenschappelijke artikelen bijzoeken om mijn mening te ondersteunen, maar iets zegt mij dat dat als water naar de zee dragen is en we het op dit punt niet eens zullen worden..
Dat ieder mens uniek is klopt natuurlijk. Maar de menselijke biologie hebben we toch echt wel heel goed in kaart. En bij mens als organisme is er sprake van seksuele dimorfie, dat wil zeggen dat je mannen en vrouwen hebt. Het is wat betreft gewoon heel eenvoudig. En zoals al in de vorige post aangegeven kunnen sommigen geen vrede krijgen met deze realiteit, omdat zij het idee hebben dat dit oneerlijk is tegenover mensen die zich misschien anders voelen. En om die gevoelens van die mensen legitiem te maken, moet dan de realiteit worden aangepast. Tja, daar zul je inderdaad niet iedereen van gaan overtuigen.
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:09 schreef Jippie het volgende:
Nog even over deze opmerking : Wat ik in reactie had gezegd op deze illustratie, is dat de maker (die toevallig zelf ook transgender is) een grafisch ontwerper betreft, geen wetenschapper. Het lijkt mij een belangrijk aspect om te checken wie degene is die iets aan het beweren is. Houdt dat in dat we hier zouden moeten gaan beoordelen 'wie wat beweert'? Kom op zeg.
Deze reactie begrijp ik niet. Ik kijk vaak naar de achtergrond van mensen als zij opvallende claims maken. Immers, wat maakt iemand een kenner op een bepaald gebied? Als je bijvoorbeeld een journalist hebt met een educatieve achtergrond in de Engelse taal, die ineens een 'klimaatexpert' is of 'hoofdredacteur tech', vind ik dat nogal twijfelachtig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 13:24:01 #86
485843 crew  Jippie
pi_206339135
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 13:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ieder mens uniek is klopt natuurlijk. Maar de menselijke biologie hebben we toch echt wel heel goed in kaart. En bij mens als organisme is er sprake van seksuele dimorfie, dat wil zeggen dat je mannen en vrouwen hebt. Het is wat betreft gewoon heel eenvoudig. En zoals al in de vorige post aangegeven kunnen sommigen geen vrede krijgen met deze realiteit, omdat zij het idee hebben dat dit oneerlijk is tegenover mensen die zich misschien anders voelen. En om die gevoelens van die mensen legitiem te maken, moet dan de realiteit worden aangepast. Tja, daar zul je inderdaad niet iedereen van gaan overtuigen.
[..]
Deze reactie begrijp ik niet. Ik kijk vaak naar de achtergrond van mensen als zij opvallende claims maken. Immers, wat maakt iemand een kenner op een bepaald gebied? Als je bijvoorbeeld een journalist hebt met een achtergrond in de Engelse taal, die ineens een 'klimaatexpert' is of 'hoofdredacteur tech', vind ik dat nogal twijfelachtig.
Zoals ik al opmerkte onze meningen lopen te ver uiteen op dit punt. Moet iemand die met een overmatige kyfose wordt geboren ook maar zo rond blijven lopen omdat dat nu eenmaal de realiteit is?

En ik vind dat iedereen die in staat is om verder na te denken dan zijn neus lang is in staat kan zijn om een zeer valide mening te vormen over een onderwerp. Vaak kijken ' betrokken personen' anders naar een bepaalde kwestie dan 'vakkrachten' waardoor andere inzichten kunnen ontstaan.
pi_206339255
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 13:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zoals ik al opmerkte onze meningen lopen te ver uiteen op dit punt. Moet iemand die met een overmatige kyfose wordt geboren ook maar zo rond blijven lopen omdat dat nu eenmaal de realiteit is?
Kyfose is een aantoonbare fysieke afwijking. Mensen met gendysforie maken de ongegronde claim dat zij in een verkeerd lichaam zitten en willen daarom allerlei hormoonbehandelingen of chirurgie, waarbij de natuurlijke processen in eigenlijk een gezond lichaam zonder aanleiding op een ingrijpende manier moeten worden aangepast.

De meest logische benadering zou daarom ook zijn om aan het gevoel te werken, niet het fysiek. Met het fysiek is immers niets mis. Genderdysforie is daarom ook opgenomen in de DSM-5 als een psychische aandoening, namelijk een identiteitsstoornis. Je zou een link kunnen leggen met eetstoornissen of body integrity identity disorder (BIID). Ook hier hebben mensen namelijk te maken met overtuigingen over hun lichaam die niet simpelweg niet stroken met de realiteit.
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 13:24 schreef Jippie het volgende:
En ik vind dat iedereen die in staat is om verder na te denken dan zijn neus lang is in staat kan zijn om een zeer valide mening te vormen over een onderwerp. Vaak kijken ' betrokken personen' anders naar een bepaalde kwestie dan 'vakkrachten' waardoor andere inzichten kunnen ontstaan.
Dit haakt niet echt in op mijn punt. Iedereen kan een mening ergens over hebben, maar als je mensen hebt die beweren onomstreden 'feiten' of 'waarheden' te verkondigen voor een groter publiek, terwijl zij hier niet de daadwerkelijke kennis voor hebben, wekt dat vragen op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 14:12:14 #88
485843 crew  Jippie
pi_206339589
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 13:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kyfose is een aantoonbare fysieke afwijking. Mensen met gendysforie maken de ongegronde claim dat zij in een verkeerd lichaam zitten en willen daarom allerlei hormoonbehandelingen of chirurgie, waarbij de natuurlijke processen in eigenlijk een gezond lichaam zonder aanleiding op een ingrijpende manier moeten worden aangepast.

De meest logische benadering zou daarom ook zijn om aan het gevoel te werken, niet het fysiek. Met het fysiek is immers niets mis. Genderdysforie is daarom ook opgenomen in de DSM-5 als een psychische aandoening, namelijk een identiteitsstoornis. Je zou een link kunnen leggen met eetstoornissen of body integrity identity disorder (BIID). Ook hier hebben mensen namelijk te maken met overtuigingen over hun lichaam die niet simpelweg niet stroken met de realiteit.
[..]
Dit haakt niet echt in op mijn punt. Iedereen kan een mening ergens over hebben, maar als je mensen hebt die beweren onomstreden 'feiten' of 'waarheden' te verkondigen voor een groter publiek, terwijl zij hier niet de daadwerkelijke kennis voor hebben, wekt dat vragen op.
Ik denk dat je de reden waarom genderdysforie is opgenomen in de DSM-5 verkeerd inschat. Het gaat namelijk om toegangelijkheid tot de zorg en voor acceptatie.

Genderdysforie
In de vijfde editie van het Handboek voor de classificatie van psychische stoornissen (DSM-
5®) is de classificatie genderdysforie opgenomen, voor mensen die geboren zijn met de
sekse die niet strookt met het gender waarmee zij zich identificeren. Deze classificatie
houdt een revisie in ten opzichte van de criteria voor de genderidentiteitsstoornis in de
DSM-IV en moet daarmee een betere beschrijving zijn van wat de betrokken kinderen,
adolescenten en volwassenen ervaren.
Respect voor de patiënt en toegang tot de zorg
De DSM bepaalt niet alleen hoe we psychische stoornissen definiëren en classificeren,
maar heeft ook een impact op de manier waarop mensen zichzelf en elkaar zien.
Hoewel classificatie de klinische zorg faciliteert en toegang tot de zorg bepaalt doordat
verzekeringscriteria erop gebaseerd worden, kan de terminologie tevens stigmatiserend
toegankelijk te maken voor mensen die zichzelf beschouwen en voelen als iemand
met een ander gender dan voor hen is bepaald. Daarom is de classificatienaam
genderidentiteitsstoornis vervangen door genderdysforie en zijn er ook andere belangrijke
zaken in de criteria verduidelijkt. Belangrijk is dat gender-nonconformiteit op zichzelf
geen psychische stoornis is. Het bepalende element van genderdysforie is dat de
betrokkene er klinisch significant onder lijdt.
Kenmerken van de stoornis
Voor de diagnose genderdysforie moet de betrokkene duidelijk een ander gender
uitdrukken/ervaren dan het gender dat anderen hem of haar zouden toekennen. Dat
moet minimaal een half jaar zo zijn. Bij kinderen moet de wens om tot het andere gender
te behoren aanwezig zijn en het kind moet dat verwoorden. De aandoening veroorzaakt
klinisch significante lijdensdruk, beperkingen in het sociale of beroepsmatige/schoolse
functioneren of in het functioneren op andere belangrijke terreinen.
Genderdysforie kan zich op verschillende manieren manifesteren, waaronder het sterke
verlangen om behandeld te worden als behorend tot het andere gender of om van de eigen
lichamelijke geslachtskenmerken af te zijn, dan wel de sterke overtuiging dat de eigen
gevoelens en reacties typisch zijn voor het andere gender.
In de DSM-5 is een posttransitie-specificatie toegevoegd voor mensen die fulltime leven
als iemand met het gewenste gender (met of zonder wettelijke genderwijziging). Daarmee
wordt de toegang tot zorg gehandhaafd voor mensen die ter ondersteuning van hun
gendertransitie nog steeds hormoontherapie, chirurgische ingrepen of psychotherapie en
counseling nodig hebben.
whitepaper
DSM-5
1 | 3
werken. Een doel van de DSM-5 is stigmatisering te vermijden en klinische zorg
De genderdysforie beslaat een eigen hoofdstuk in de DSM-5, afzonderlijk van de seksuele dysfuncties en de parafiele stoornissen.

Noodzakelijke wijzigingen
Mensen die een genderdysforie ervaren, hebben behoefte aan een classificatie op basis
waarvan hen toegang tot de zorg verleend kan worden, maar die hen niet in sociaal,
beroepsmatig of wettelijk opzicht tegenwerkt. Voor wat betreft de toegang tot zorg gaat het
sociale en wettelijke transitie naar het gewenste gender. Om de medische behandelingen
vergoed te krijgen heeft de betrokkene een classificatie nodig. De werkgroep Sexual
and Gender Identity Disorders vreesde dat wanneer de diagnose uit deze psychiatrische
classificatie gehaald zou worden – zoals door sommigen is voorgesteld – deze toegang tot
de zorg in gevaar zou komen.
Stigmatisering kan deels worden voorkomen door het kiezen van de juiste woorden.
Door de vervanging van het woord stoornis door dysforie in de classificatienaam dekt
deze niet alleen beter de lading en is hij meer consistent geworden met de bestaande
klinisch-seksuologische terminologie, maar is ook de connotatie dat de patiënt ‘gestoord’ is
verdwenen.
Om kort te gaan spreekt uit de wijzigingen voor wat betreft genderdysforie in de
DSM-5 meer respect voor de betrokkene, door een classificatienaam die gepaster
is bij diens symptomen en gedragingen, maar zonder de toegang tot effectieve
behandelmogelijkheden voor deze mensen in gevaar te brengen.
De DSM is het handboek voor clinici en onderzoekers bij de classificatie van psychische
stoornissen. De American Psychiatric Association (APA) heeft in 2013 de DSM-5 uit-
gebracht na een revisieproces van 14 jaar. Zie voor meer informatie www.DSM-5-NL.org.
© 2013 American Psychiatric Association. Nederlandse vertaling: Boom uitgevers
Amsterdam. Dit whitepaper is vrij te gebruiken voor niet-commerciële doeleinden. Voor
commercieel gebruik dient u contact op te nemen met Boom uitgevers Amsterdam,
info@boompsychologie.nl of (020) 524 45 14.
Dit whitepaper is vertaald door Hilde Merkus (MediaMerkus B.V.).
Met dank aan prof. dr. Michiel W. Hengeveld.
Lees meer op www.dsm-5-nl.org
2 | 3


Van https://www.google.com/ur(...)Nnoe3gS6OuJbp4A9m60R

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 16-10-2022 14:20:07 ]
pi_206339599
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 13:40 schreef Grems het volgende:

[..]
Waarschijnlijk - Knip-
Het bijzondere is dus dat er in Amerika nu (natuurlijk vanuit progressieve kringen) een drang is om het niet bevestigen van de waanideeën van een kind als zogenaamde kindermishandeling te gaan zien. Moet je dus nagaan dat je ineens je 8-jarige dochter thuis krijgt van een schooldag die zegt dat ze een jongen is, dan moet jij als ouder daar meteen in meegaan en deze vermeende identiteit bevestigen.

🤡 🤡 🤡

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 16-10-2022 14:15:33 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 14:14:35 #90
485843 crew  Jippie
pi_206339609
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 13:40 schreef Grems het volgende:

[..]
Waarschijnlijk - Knip-
Deze vorm van smaad en laster is niet toegestaan vlgs de policy
pi_206339741
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik denk dat je de reden waarom genderdysforie is opgenomen in de DSM-5 verkeerd inschat. Het gaat namelijk om toegangelijkheid tot de zorg en voor acceptatie.

Genderdysforie
In de vijfde editie van het Handboek voor de classificatie van psychische stoornissen (DSM-
5®) is de classificatie genderdysforie opgenomen, voor mensen die geboren zijn met de
sekse die niet strookt met het gender waarmee zij zich identificeren. Deze classificatie
houdt een revisie in ten opzichte van de criteria voor de genderidentiteitsstoornis in de
DSM-IV en moet daarmee een betere beschrijving zijn van wat de betrokken kinderen,
adolescenten en volwassenen ervaren.
Respect voor de patiënt en toegang tot de zorg
De DSM bepaalt niet alleen hoe we psychische stoornissen definiëren en classificeren,
maar heeft ook een impact op de manier waarop mensen zichzelf en elkaar zien.
Hoewel classificatie de klinische zorg faciliteert en toegang tot de zorg bepaalt doordat
verzekeringscriteria erop gebaseerd worden, kan de terminologie tevens stigmatiserend
toegankelijk te maken voor mensen die zichzelf beschouwen en voelen als iemand
met een ander gender dan voor hen is bepaald. Daarom is de classificatienaam
genderidentiteitsstoornis vervangen door genderdysforie en zijn er ook andere belangrijke
zaken in de criteria verduidelijkt. Belangrijk is dat gender-nonconformiteit op zichzelf
geen psychische stoornis is. Het bepalende element van genderdysforie is dat de
betrokkene er klinisch significant onder lijdt.
Kenmerken van de stoornis
Voor de diagnose genderdysforie moet de betrokkene duidelijk een ander gender
uitdrukken/ervaren dan het gender dat anderen hem of haar zouden toekennen. Dat
moet minimaal een half jaar zo zijn. Bij kinderen moet de wens om tot het andere gender
te behoren aanwezig zijn en het kind moet dat verwoorden. De aandoening veroorzaakt
klinisch significante lijdensdruk, beperkingen in het sociale of beroepsmatige/schoolse
functioneren of in het functioneren op andere belangrijke terreinen.
Genderdysforie kan zich op verschillende manieren manifesteren, waaronder het sterke
verlangen om behandeld te worden als behorend tot het andere gender of om van de eigen
lichamelijke geslachtskenmerken af te zijn, dan wel de sterke overtuiging dat de eigen
gevoelens en reacties typisch zijn voor het andere gender.
In de DSM-5 is een posttransitie-specificatie toegevoegd voor mensen die fulltime leven
als iemand met het gewenste gender (met of zonder wettelijke genderwijziging). Daarmee
wordt de toegang tot zorg gehandhaafd voor mensen die ter ondersteuning van hun
gendertransitie nog steeds hormoontherapie, chirurgische ingrepen of psychotherapie en
counseling nodig hebben.
whitepaper
DSM-5
1 | 3
werken. Een doel van de DSM-5 is stigmatisering te vermijden en klinische zorg

Van https://www.google.com/ur(...)Nnoe3gS6OuJbp4A9m60R
Door tomeloos activisme is er recent inderdaad flink gesleuteld aan de benaming van deze genderidentiteitsstoornis. 'Stigmatisering voorkomen', dus mag je het beestje niet meer bij de naam noemen. Daar komt het eigenlijk op neer.

Bijzonder dat iets dat ineens geen stoornis meer betreft, wel in de DSM blijft staan. En er staat zelfs een hele sectie met de titel 'Kenmerken van de stoornis'. Dit lijkt oogt nogal tegenstrijdig.
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Deze vorm van smaad en laster is niet toegestaan vlgs de policy
Kun je ook aangeven waar hier de 'smaad' en 'laster' zich precies zou bevinden? Er wordt een valide punt gemaakt namelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 16 oktober 2022 @ 14:26:27 #92
451005 Grems
Clown World
pi_206339746
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:14 schreef Jippie het volgende:

[..]
Deze vorm van smaad en laster is niet toegestaan vlgs de policy
Stellen dat er een natuurlijke aversie bestaat tegen het verminken van mensen in het algemeen maar kwetsbaren en kinderen in het bijzonder lijkt mij geen smaad en laster hoor.

Als ik het meisjesbesnijdenis noem, mag het dan wel?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 14:32:36 #93
485843 crew  Jippie
pi_206339794
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:26 schreef Grems het volgende:

[..]
Stellen dat er een natuurlijke aversie bestaat tegen het verminken van mensen in het algemeen maar kwetsbaren en kinderen in het bijzonder lijkt mij geen smaad en laster hoor.

Als ik het meisjesbesnijdenis noem, mag het dan wel?
Niet te vergelijken, meisjesbesnijdenis wordt gedaan om plezier weg te nemen, een transitie om meer levensplezier te krijgen :')
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 14:36:57 #94
485843 crew  Jippie
pi_206339841
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Door tomeloos activisme is er recent inderdaad flink gesleuteld aan de benaming van deze genderidentiteitsstoornis. 'Stigmatisering voorkomen', dus mag je het beestje niet meer bij de naam noemen. Daar komt het eigenlijk op neer.

Bijzonder dat iets dat ineens geen stoornis meer betreft, wel in de DSM blijft staan. En er staat zelfs een hele sectie met de titel 'Kenmerken van de stoornis'. Dit lijkt oogt nogal tegenstrijdig.
[..]
Kun je ook aangeven waar hier de 'smaad' en 'laster' zich precies zou bevinden? Er wordt een valide punt gemaakt namelijk.
Nope, geen valide punt.

En je ziet dat als het door jou aangehaalde DSM-5 - want psychische aandoening zoals eetstoornis- mijn gelijk onderstreept dan ineens het resultaat is van grenzeloos activisme.
pi_206339888
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Niet te vergelijken, meisjesbesnijdenis wordt gedaan om plezier weg te nemen, een transitie om meer levensplezier te krijgen :')
Maar daar moet iemand dus eerst chirurgisch voor 'verminkt' worden. Dit benadrukt wederom hoe bizar deze hele ideologie is. Op die manier zou je mensen met BIID ook wel hun zin kunnen gaan geven, als hen dit meer 'levensplezier' zou bieden.
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:36 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nope, geen valide punt.

En je ziet dat als het door jou aangehaalde DSM-5 - want psychische aandoening zoals eetstoornis- mijn gelijk onderstreept dan ineens het resultaat is van grenzeloos activisme.
Inderdaad. Want het is geen verandering die op natuurlijke wijze voortvloeit uit het daadwerkelijke veranderen van deze stoornis, maar enkel om stigmatisering te voorkomen. Dat staat er letterlijk. In veel literatuur wordt er nog altijd verwezen naar genderdysforie als 'stoornis' of 'disorder'. Dat is niet zonder reden natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 16 oktober 2022 @ 14:42:41 #96
451005 Grems
Clown World
pi_206339897
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Niet te vergelijken, meisjesbesnijdenis wordt gedaan om plezier weg te nemen, een transitie om meer levensplezier te krijgen :')
"Types of FGM
Female genital mutilation is classified into 4 major types:

Type 1: this is the partial or total removal of the clitoral glans (the external and visible part of the clitoris, which is a sensitive part of the female genitals), and/or the prepuce/ clitoral hood (the fold of skin surrounding the clitoral glans).

Type 2: this is the partial or total removal of the clitoral glans and the labia minora (the inner folds of the vulva), with or without removal of the labia majora (the outer folds of skin of the vulva).

Type 3: Also known as infibulation, this is the narrowing of the vaginal opening through the creation of a covering seal. The seal is formed by cutting and repositioning the labia minora, or labia majora, sometimes through stitching, with or without removal of the clitoral prepuce/clitoral hood and glans.

Type 4: This includes all other harmful procedures to the female genitalia for non-medical purposes, e.g. pricking, piercing, incising, scraping and cauterizing the genital area."

Ik zie toch enkele overeenkomsten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 14:46:02 #97
485843 crew  Jippie
pi_206339935
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:42 schreef Grems het volgende:

[..]
"Types of FGM
Female genital mutilation is classified into 4 major types:

Type 1: this is the partial or total removal of the clitoral glans (the external and visible part of the clitoris, which is a sensitive part of the female genitals), and/or the prepuce/ clitoral hood (the fold of skin surrounding the clitoral glans).

Type 2: this is the partial or total removal of the clitoral glans and the labia minora (the inner folds of the vulva), with or without removal of the labia majora (the outer folds of skin of the vulva).

Type 3: Also known as infibulation, this is the narrowing of the vaginal opening through the creation of a covering seal. The seal is formed by cutting and repositioning the labia minora, or labia majora, sometimes through stitching, with or without removal of the clitoral prepuce/clitoral hood and glans.

Type 4: This includes all other harmful procedures to the female genitalia for non-medical purposes, e.g. pricking, piercing, incising, scraping and cauterizing the genital area."

Ik zie toch enkele overeenkomsten.
Dan zou ik mij eens verdiepen in de seksuele beleving van een vrouw, hemelsbreed verschil.
  zondag 16 oktober 2022 @ 14:47:10 #98
451005 Grems
Clown World
pi_206339942
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar daar moet iemand dus eerst chirurgisch voor 'verminkt' worden. Dit benadrukt wederom hoe bizar deze hele ideologie is. Op die manier zou je mensen met BIID ook wel hun zin kunnen gaan geven, als hen dit meer 'levensplezier' zou bieden.
[..]
Inderdaad. Want het is geen verandering die op natuurlijke wijze voortvloeit uit het daadwerkelijke veranderen van deze stoornis, maar enkel om stigmatisering te voorkomen. Dat staat er letterlijk. In veel literatuur wordt er nog altijd verwezen naar genderdysforie als 'stoornis' of 'disorder'. Dat is niet zonder reden natuurlijk.
Ik voorzie een gouden toekomst voor klinieken waar men middels sport, caloriebeperking en liposuctie jonge vrouwen met anorexia kunnen helpen meer levensplezier te genieten door ze in hun kracht te laten staan als dikkertjes die moeten afvallen :')
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 16 oktober 2022 @ 14:47:39 #99
485843 crew  Jippie
pi_206339945
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar daar moet iemand dus eerst chirurgisch voor 'verminkt' worden. Dit benadrukt wederom hoe bizar deze hele ideologie is. Op die manier zou je mensen met BIID ook wel hun zin kunnen gaan geven, als hen dit meer 'levensplezier' zou bieden.
[..]
Inderdaad. Want het is geen verandering die op natuurlijke wijze voortvloeit uit het daadwerkelijke veranderen van deze stoornis, maar enkel om stigmatisering te voorkomen. Dat staat er letterlijk. In veel literatuur wordt er nog altijd verwezen naar genderdysforie als 'stoornis' of 'disorder'. Dat is niet zonder reden natuurlijk.
Depressie is ook een stoornis, iedereen met een depressie dan maar van de brug af laten springen dan?
  zondag 16 oktober 2022 @ 14:52:35 #100
451005 Grems
Clown World
pi_206339973
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Depressie is ook een stoornis, iedereen met een depressie dan maar van de brug af laten springen dan?
Dat zou inderdaad het eindresultaat zijn van op vergelijkbare wijze meegaan in hun waanzin, bijzonder dat mensen dat bij andere stoornissen lijken in te kunnen zien.

Als mijn nichtje zichzelf ziet als eenhoorn of zeemeermin en haar ouders haar vervolgens voorzien van een hoorn of haar benen aan elkaar laten naaien om haar levensgeluk te vergroten ziet iedereen het probleem.

Als ze mijn neefje chemisch ( of zelfs fysiek! ) laten castreren is het ineens smaad en laster om het als onwenselijk te omschrijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')