abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206291592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Op Bloody Sunday werd er niet door bolsjewieken geschoten.

Het is daar al eeuwenlang een rotte bende, helaas.
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206291602
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende: [..] Niet alleen een despoot maar ook een serieverkrachter en (vermoedelijk) seriemoordenaar.
Die zich na Stalins dood onverwachte ontpopte als een soort Gorbatsjov avant la lettre met een grondige hekel aan het Sovjetsysteem aldus Simon Sebag Montefiore. Dat geeft misschien wat hoop voor haviken in het Kremlin die straks eventueel Poetin op zullen gaan volgen: wie weet komt dat daar vaker voor.
anonieme razernist
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:17:17 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206291641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Harvest89 het volgende: [..] Nee dat was ook een grap. Zal komen door geschiedenis, opvoeding, macho cultuur, slecht onderwijs, of zo, take your pick. Russen willen een sterke leider die met de vuist op tafel slaat.
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geëindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.

Democratie valt moeilijk binnen korte tijd te forceren, dat zien we steeds gebeuren in landen waar het 'gebracht' wordt.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:20:15 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206291677
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Zou jij op zich best willen ruilen met een Oekraïner dan? Ook afgezien van dit gedoe met Rusland nu? Zo tolerant zijn ze daar nu ook weer niet 🤔 :+
Oekraïne was een land waar ik interesse had om goedkoop land te kopen. Wat een timing. Ik blijf lekker hier. Dan maar wildkamperen in de Hoge Venen, Eifel, of Vogezen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206291686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, echter speelt bij mij ook de rol van modernisering mee; bolsjewieken maakten een Okrana 2.0 en perfectioneerden een systeem van totale repressie, mede door technologische ontwikkelingen.
Ja, en het is te beroerd voor woorden dat de gemiddelde huidige Rus nog steeds angstig en apathisch op onderdrukkende dictators (en hun kliek) reageert.
De hoop van 1991 is, door het knoeiwerk van Jeltsin en de nieuwe repressie door Poetin c.s., helemaal de bodem ingeslagen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206291693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Russen zijn wel gezelliger. Beetje vodka drinken en kozakkendansen. IS-ers kijken alsof ze altijd boos zijn.
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:21:02 #8
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_206291694
Turkije ziet bereidheid Rusland voor staakt-het-vuren Oekraïne
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekraïne. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekraïne op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beëindiging van de strijd.

Hoe voorspelbaar.
pi_206291761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Glimlachen is in de Russische cultuur ook niet echt gebruikelijk. ;)
https://mostbeautifulrussianbrides.com
pi_206291770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:21 schreef fjs het volgende:
De Turkse regering stelt dat Rusland en Turkije het er over eens zijn dat er een staakt-het-vuren moet komen tussen de oorlogvoerende partijen, Rusland en Oekraïne. Minister van Defensie Hulusi Akar zei dit na een gesprek met zijn Russische collega Sergej Sjojgoe.
Het is volgens Akar van het grootste belang mensenlevens te sparen en te streven naar vrede in de regio. Turkije probeert al sinds de inval door Rusland in Oekraïne op 24 februari te bemiddelen tussen de twee landen waar het goede betrekkingen mee heeft. Er is al eens op Turks grondgebied overleg geweest op het niveau van ministers over een eventuele beëindiging van de strijd.

Hoe voorspelbaar.
Rusland is aan het verliezen. Nu doordrukken voordat ze kunnen hergroeperen.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:26:49 #11
131603 Afwazig
Serious business
pi_206291773
Oekraïne gaat nooit akkoord met een staakt het vuren. En terecht.
pi_206291776
quote:

Hoe voorspelbaar.
Lijkt me goed als dit lukt.
Vakman pur sang
pi_206291785
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt me goed als dit lukt.
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:27:59 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206291787
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je krijgt bijna 70 jaar streng communisme er niet zo makkelijk uit. De meeste regeringsofficials daar zijn nog volledig opgegroeid in dat tijdperk, het is pas 31 jaar geleden geëindigd. De Russen keken reikhalzend uit naar die westerse democratie, want dat was het paradijs op aarde. Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.

Democratie valt moeilijk binnen korte tijd te forceren, dat zien we steeds gebeuren in landen waar het 'gebracht' wordt.
En dat komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt. Poetin heeft dit voortgezet.

De Russen hebben nooit een echte democratie meegemaakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206291795
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welnee. Pas over een staakt het vuren praten als de laatste Orc over de grens getyfd is, niet eerder.
Volgens mij praten ze al.
Maar denk niet dat het lukt en ze nog jaren verder vechten.

Maar zou goed zijn voor ons, de EU.
Vakman pur sang
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:29:50 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206291805
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dan komt niet omdat de westerse democratie slecht is maar omdat Jeltsin er een teringzooi van maakte en zichzelf en zijn familie verrijkte. Dankzij Jeltsin zijn de oligarchen zo rijk geworden en is het gewone Russische volk armer en armer gemaakt.
Klopt, dat is wat ik zeg.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:30:44 #17
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_206291812
quote:

Hoe voorspelbaar.
Binnen een paar dagen komt het "Zie je wel, Oekraïne wil niet!", en dan moeten we dat hier weer weken zo niet maanden aan horen door al die droeftoeters hier.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:30:45 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206291814
Ramzan soldiers are ready to fight the gayparades

twitter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206291826
quote:

Hoe voorspelbaar.
Rusland: ja hoor, onder deze voorwaarden.
Oekraïne: ja hoor, onder deze (lees: totaal andere) voorwaarden.

Het valt me wel op dat er in dit bericht staat dat er sprake is van "oorlogvoerende partijen".
Ik meen dat het Kremlin nog steeds beweert dat het geen oorlog is, maar een speciale militaire operatie.

Foutje van de vertaler?
pi_206291842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Na 8 jaar democratie onder Jeltsin stond het land er beroerder voor dan ooit en was het leven voor veel meer mensen nog kutter dan daarvoor. Dan is het ook weer niet heel vreemd dat mensen daar hun buik vol van hadden.
Dit is ook waarom de Russen zo blij zijn met Poetin. Hij heeft hen uit die kutsituatie gered.

En het is waarom Poetin’s retoriek dat de nieuwe ellende door het Westen komt, die Rusland in alles blijft frustreren, ook zo goed aankomt.

En nu we hun economie kapot proberen te maken geven we Poetin alleen maar meer munitie om die gedachte te blijven voeden.

Het heeft vele parallellen met Duitsland en Japan, zo rond 1935. En dat is ook weer koren op Poetin’s molen.

Daarom is het ook belangrijk dat de VS en de EU zo’n sterke eenheid moeten lijken, anders zou er weer een echte grote oorlog kunnen ontstaan, en dit keer met nucleaire wapens. Die bestonden de laatste keer nog niet.

Biden en Von Der Leyen noemen ons al openlijk ‘de geallieerden’. Dat is toch zeker een teken dat ze beseffen hoe hoog ze het spel spelen. Maar de inzet is nu vele malen hoger, door het nucleaire wapenarsenaal.

En ik vraag me af wat dat arsenaal nog voor zin heeft, als het als inzet voor politieke spelletjes gebruikt wordt, in plaats van om een ongemakkelijke vrede te bewaren.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:33:42 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206291846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
Ramzan soldiers are ready to fight the gayparades

[ twitter ]
Toch wel lullig dat ze het niet kunnen winnen van een stelletje nichten :') :') _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206291894
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
pi_206291907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:38 schreef RetepV het volgende:
De slechtst mogelijke uitkomst voor de hele wereld zou zijn wanneer wij in deze oorlog zouden aantonen dat nucleaire wapens als diplomatiek middel niet (meer) werken. Want dan blijft alleen nog maar het gebruik ervan over.
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.
pi_206291914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vink hem weer af op de kaart voor vanavond.
LINGO!
pi_206291985
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')