abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206306111
Opzicht te begrijpen dat ze hier niet op zitten te wachten.
Een VPN wordt toch geassocieerd met veilig internetten zonder pottekijkers.

Het lijkt nu voor de leek alsof nordvpn dit allemaal af heeft gegeven en hun klant belangen op straat gooien. En alsof NordVPn totaal niet veilig is. Onzin natuurlijk, maar welke simpele ziel weet dat nou?

Waarom wordt er niet gekozen om geen vpn naam te noemen?
hardcoholic
  donderdag 13 oktober 2022 @ 08:24:30 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206306259
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 07:59 schreef Ferdii het volgende:

Het lijkt nu voor de leek alsof nordvpn dit allemaal af heeft gegeven en hun klant belangen op straat gooien. En alsof NordVPn totaal niet veilig is. Onzin natuurlijk, maar welke simpele ziel weet dat nou?

Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 oktober 2022 @ 11:46:11 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206307882
Verhip, ze zijn gewoon bij mij om de hoek geweest :D

Via via hoorde ik ook het verhaal dat het productieteam bij hen overnacht had _O-
Was een mooie reminder dat ik aan dit seizoen moet beginnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206307943
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 08:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit dus.
Dat weet ik niet, maar de aanbieder maakt natuurlijk wel uit. Als het een aanbieder was geweest die niet meewerkt met opsporingsdiensten was het wel een probleem geworden de info te krijgen
pi_206307975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 00:34 schreef Sodemieters het volgende:
Furieus? Welnee. Ze geven gewoon aan dat ze op geen enkele manier bij het programma betrokken zijn geweest.
twitter

Dit lijkt me een diplomatieke verwoording van dat ze er echt niet blij mee zijn.
pi_206307996
quote:

Wordt wat mij betreft veel groter gemaakt dan het is. Geen leek die zich er druk om maakt, gros van de kijkers is dat hele VPN gedoe alweer vergeten (weten niet eens wat vpn is) of duiken er niet in.

Alleen fanatieke kijkers als ons valt dit op en duiken er in maar wij weten hoe de productie loopt dus ook wat wel/niet echt is en waarom bepaalde opsporingsmiddelen genoemd worden.

Verder zijn er wat technische 'nerds' die zich er druk om maken omdat zij nu net niet bekend zijn met het programma en het korreltje zout vergeten.
pi_206308398
Leken kunnen ook een potentiële klant van NordVPN zijn. Juist als het gewoon mensen zijn die 'iets' willen voor betere privacy kunnen ze nu weer afgehaakt zijn en vergeten dat ze ooit een beetje in een VPN geïnteresseerd waren.

Die mensen maken zich idd niet druk en verdiepen zich nergens in, maar er is wel weer het idee in hun hoofd is geplant dat NordVPN blijkbaar ook niet per se veel voorstelt en duiken er verder niet in, dus verliezen ze gelijk het beetje interesse dat er ooit was.
pi_206308483
Wat een storm in een glas water. Er staat toch duidelijk in de voorwaarden van NordVPN dat ze mee zullen werken als er een gerechtelijk bevel is omdat ze daar gewoonweg niet onderuit kunnen? Precies dat is nu nagebootst door de productie en het was ook nog eens overduidelijk dat de historische gegevens niet beschikbaar waren, maar alleen toekomstige gegevens doorgegeven zullen worden. Dat is precies hoe het in het echt ook zou gaan als je de voorwaarden van NordVPN doorneemt, al proberen ze zelf 100x iets anders te beweren in hun tweet.

Als Marco gebruikt zou hebben van HonkieTonkieVPN uit Zimbabwe die gerechtelijke bevelen gewoon negeren denk ik ook dat de productie ervoor had gekozen om helemaal niets door te geven, omdat die dat in het echt ook niet zullen doen.
pi_206308677
Dat het is nagebootst volgens hun voorwaarden is geen excuus om zonder toestemming ook gelijk hun merknaam op tv te gebruiken.

Types die voorwaarden lezen en zich in dingen verdiepen zijn nu niet op het verkeerde been gezet nee. Het gaat juist om degenen die dat niet doen, beetje half zo'n tv-programma kijken en uit wat ze meekrijgen te voorbarige onjuiste conclusies trekken (en daar ook niet meer op terugkomen, want hun interesse is dan al verloren).

Dat het op FOK! de norm is om je overal uitgebreid in te verdiepen enz. betekent niet dat dat een representatieve algemene norm is.
pi_206308966
Ik snap echt niet waar mensen zich zo druk om maken, ze gaan echt niet bij opsporingsinstanties een opsporingsbevel bij NordVPN leggen omdat jij als klant in NL zit te VPN ‘en met je Amerikaanse Netflix accountje.
Alle bestaande of toekomstige klanten van NordVPN die na het zien van de aflevering van Hunted in de stress zijn geschoten zijn hopeloos naïef dat ze dachten dat ze volledig veilig waren en lijken wel een beetje op onze vriend Marco uit de show. Die we hier toch allemaal hebben uitgelachen. Dat het misschien geen goede reclame voor NordVPN zou zijn, tja, er wordt gewoon in het TV programma de waarheid verteld over die specifieke dienst, dat ze bij NordVPN door middel van valse reclames doen lijken alsof je volledig veilig bent is hun eigen probleem. Een beetje alsof je een product eet waar op staat dat er geen suiker in zit en vervolgens zie je het iemand op TV eten die met het feit komt dat er wél degelijk suiker in zit.
Is dat dan kwalijk? Dat de naam van het product met de waarheid wordt verteld?
Ze zeggen niet dat het bedrijf geld aan het witwassen is, of handelt in zware wapens, ze vertellen gewoon de waarheid over het bedrijf, en daar is helemaal niets verkeerds aan, juridisch is NordVPN volledig kansloos, en daarom komen ze ook met zo’n halfbakken reactie.
Misschien pech voor NordVPN in dit geval, want Express VPN en al die andere grote aanbieders die hun diensten groot adverteren in NL werken exact hetzelfde en het verbaast mij eigenlijk vooral dat mensen dit schijnbaar vóór de aflevering van Hunted niet wisten.
En tot slot nog voor de mensen die zich dán opeens heel veel zorgen maken en in paniek/verontwaardiging mailtjes naar hun VPN provider gaan sturen..die zouden zich eens goed in de spiegel aan moeten kijken en zich af moeten vragen met wat voor illegale zaken ze zich online bezig houden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Eagles89 op 13-10-2022 13:30:12 ]
pi_206309313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef Stepperoller het volgende:
Dat het is nagebootst volgens hun voorwaarden is geen excuus om zonder toestemming ook gelijk hun merknaam op tv te gebruiken.

Dat ben ik op zich wel met je eens, ze hadden ook "de VPN-provider" kunnen zeggen of iets in die trant.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:57 schreef Stepperoller het volgende:
Types die voorwaarden lezen en zich in dingen verdiepen zijn nu niet op het verkeerde been gezet nee. Het gaat juist om degenen die dat niet doen, beetje half zo'n tv-programma kijken en uit wat ze meekrijgen te voorbarige onjuiste conclusies trekken (en daar ook niet meer op terugkomen, want hun interesse is dan al verloren).

Dat het op FOK! de norm is om je overal uitgebreid in te verdiepen enz. betekent niet dat dat een representatieve algemene norm is.
Ook bij de mensen die voorwaarden niet lezen worden hun gegevens gedeeld als er een bevel daartoe is toch? Het is ook zeer duidelijk verteld dat er geen historische logs zijn, dus ik zie echt niet hoe mensen hierdoor op het verkeerde been zouden kunnen worden gezet.
pi_206310355
quote:

Ik vind het wel goed dat ze NordVPN benoemen. Weer een complottheorie die waar blijkt te zijn. Ik heb ze nooit vertrouwd. En zal ook nooit een abbo bij ze afnemen.
pi_206310398
@Selmar

Mag het team zonder medeweten van de eigenaar van de Ring-deurbel gewoon de (oogeslagen) beelden van het account bekijken?

Hoe doen jullie dit met bijv. Eufy deurbellen. Die hebben een basisstation die de beelden vastlegt ergens in huis. Niet op een server op het internet (geen betaalde account dus). Gaan jullie dan wifi-hacken?

Laatste vraag. Is jullie team de enige Hunter-team in Nederland?

Echt de laatste vraag (voor nu). Zijn hunters van de overheid of is dit een franchise bedrijf van de overheid?
pi_206310673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:44 schreef Belugastroop het volgende:
@:Selmar

Mag het team zonder medeweten van de eigenaar van de Ring-deurbel gewoon de (oogeslagen) beelden van het account bekijken?
Ja, want die zijn te vorderen bij Amazon.

quote:
Hoe doen jullie dit met bijv. Eufy deurbellen. Die hebben een basisstation die de beelden vastlegt ergens in huis. Niet op een server op het internet (geen betaalde account dus). Gaan jullie dan wifi-hacken?
Nee, want er is geen hack bevoegdheid voor personen die geen verdachte zijn. Waarschijnlijk bellen we dan gewoon aan en vragen/vorderen we de beelden zo.

quote:
Laatste vraag. Is jullie team de enige Hunter-team in Nederland?
Zeker niet, neem bijvoorbeeld FastNL. Dat is een speciaal team van de politie dat voortvluchtige veroordeelden zoekt en oppakt.

quote:
Echt de laatste vraag (voor nu). Zijn hunters van de overheid of is dit een franchise bedrijf van de overheid?
Wij zitten enkel bij elkaar voor het programma, hoewel we daar buiten ook veel samenwerken.
pi_206310870
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:38 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Ik vind het wel goed dat ze NordVPN benoemen. Weer een complottheorie die waar blijkt te zijn. Ik heb ze nooit vertrouwd. En zal ook nooit een abbo bij ze afnemen.
Lachu, dit heeft niets met vertrouwen te maken, dit staat gewoon in hun voorwaarden.
NordVPN moet zich gewoon aan de wet houden.
pi_206310891
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat ben ik op zich wel met je eens, ze hadden ook "de VPN-provider" kunnen zeggen of iets in die trant.
[..]
Waarom had dat verschil uitgemaakt?
In beide situaties kom je er als leek achter dat een vpn niet 100% dicht zit als je van plan bent een zware crimineel te zijn.

quote:
Ook bij de mensen die voorwaarden niet lezen worden hun gegevens gedeeld als er een bevel daartoe is toch? Het is ook zeer duidelijk verteld dat er geen historische logs zijn, dus ik zie echt niet hoe mensen hierdoor op het verkeerde been zouden kunnen worden gezet.
De normale gebruiker heeft hier helemaal geen last van. Enkel degenen die zeer zwaarwegende strafbare feiten hebben begaan.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 16:37:30 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206310914
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 16:34 schreef Wantie het volgende:
Enkel degenen die zeer zwaarwegende strafbare feiten hebben begaan.
Die daarvan verdacht worden. Dat is nogal een verschilletje.
Huilen dan.
pi_206315497
quote:
7s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 16:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die daarvan verdacht worden. Dat is nogal een verschilletje.
Als je een vpn gebruikt om opsporingsdiensten op een verkeerd spoor te zetten is er wel meer aan de hand dan dat. En de hoogste opsporingsprioriteit krijg je ook niet zomaar.
pi_206317356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je een vpn gebruikt om opsporingsdiensten op een verkeerd spoor te zetten is er wel meer aan de hand dan dat. En de hoogste opsporingsprioriteit krijg je ook niet zomaar.
Maar de leek illegale film downloader twijfelt nu wel of ze dat met nordvpn moeten doen en zullen na het zien van dit programma sneller een ander kiezen :Y
hardcoholic
pi_206317587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 07:49 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Maar de leek illegale film downloader twijfelt nu wel of ze dat met nordvpn moeten doen en zullen na het zien van dit programma sneller een ander kiezen :Y
Tja, als ze denken dat er een heel Hunter team met de hoogste opsporingsprioriteit achter hun aan zit omdat ze een filmpje illegaal hebben gekeken, dan moeten ze dat vooral doen ;)
Denk ook niet dat een bedrijf als NordVPN graag illegale activiteit faciliteert.
pi_206328497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 11:50 schreef Selmar het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, maar de aanbieder maakt natuurlijk wel uit. Als het een aanbieder was geweest die niet meewerkt met opsporingsdiensten was het wel een probleem geworden de info te krijgen
Maar ze werken niet mee met een tv programma dus noem je de naam gewoon niet. Onnodig. Nu suggereer je dat NordVPN zich leent voor een tv programma doet dat alsof. Terwijl alle info gewoon van Simple Media komt. Benoem dat dan ook eerlijk maar dan zwijg je :')

Maar eerlijk: komt zo'n kandidaat echt zelf met dit idee? Ik kan me het niet voorstellen dat iemand echt zo naïef is.

[ Bericht 11% gewijzigd door alpeko op 15-10-2022 11:04:26 ]
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:31:18 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206328746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:53 schreef alpeko het volgende:

[..]
Maar ze werken niet mee met een tv programma dus noem je de naam gewoon niet. Onnodig. Nu suggereer je dat NordVPN zich leent voor een tv programma doet dat alsof. Terwijl alle info gewoon van Simple Media komt. Benoem dat dan ook eerlijk maar dan zwijg je :')

Maar eerlijk: komt zo'n kandidaat echt zelf met dit idee? Ik kan me het niet voorstellen dat iemand echt zo naïef is.
Een type als Marco zie ik wel in staat zelf met zo'n idee te komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206328788
quote:
Ik denk het wel, want in de laatste aflevering zag je ook de inlogmogelijkheid voor de VPN van z'n bedrijf, dus hij gebruikte het al voor deelname aan Hunted.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2022 11:36:00 ]
pi_206328792
quote:

[..]
Maar ze werken niet mee met een tv programma dus noem je de naam gewoon niet. Onnodig. Nu suggereer je dat NordVPN zich leent voor een tv programma doet dat alsof.
Er worden allerlei namen genoemd in het programma. Bijvoorbeeld Google die meldt dat de mail wordt geopend, tap op kpn telefoon account, etc etc ...
Nooit doet iemand moeilijk, maar nu het NordVPN betreft moet er een dikke disclaimer bij gezet worden dat de informatie vergaring in het programma wordt gesimuleerd...

quote:
Terwijl alle info gewoon van Simple Media komt. Benoem dat dan ook eerlijk maar dan zwijg je :')

pi_206328837
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:35 schreef Fosive het volgende:

[..]
Ik denk het wel, want in de laatste aflevering zag je ook de inlogmogelijkheid voor de VPN van z'n bedrijf, dus hij gebruikte het al voor deelname aan Hunted.
Maar toch geen NordVPN dan neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')