Nee dat was mij ook opgevallen, niet heel consequent en ook geen geweldige schuilnaam als je het probeert. Maar het had waarschijnlijk weinig uitgemaaktquote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:12 schreef ThijsTH het volgende:
Viel het jullie ook op dat die Hunted-chick op 23:00 zei "hoi, je spreekt met Lina" toen ze die computer expert belde en op 26:00 zegt ze opeens "hoi je spreekt met Linda" tegen een andere expert die ze belde. En nee, ik hoor het niet verkeerd, gewoon heel raar. Kennelijk weet ze haar eigen naam niet, of dacht ze dat het slim zou zijn om 1 letter in haar naam te veranderen?
Je kunt het ook omdraaien: als er maar drie van die plekken zijn, zouden de kandidaten ook moeten kunnen beredeneren dat dat een risicovolle exercitie kan worden, omdat de Hunters mogelijk al weet hebben van de floppy's en redelijk eenvoudig zo'n klein aantal locaties kunnen monitoren.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:53 schreef ThijsTH het volgende:
En toch vind ik weer dat de makers het de Hunters wat te gemakkelijk gemaakt hebben. Er zijn immers maar 3 computer museums in Nederland en je weet bijna zeker dat meerdere Hunted koppels daar terecht bij gaan komen.
Ik had liever iets zonder floppy's gezien zodra er niet zo'n duidelijke lead zou zijn voor de Hunters.
Je hebt niet per se een computermuseum nodig. Een moderne pc met een externe drive kan hem ook uitlezen, en er is ook een kandidatenstel die bij een particulier die toevallig een Commodore staan heeft de floppy heeft uitgelezen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:53 schreef ThijsTH het volgende:
En toch vind ik weer dat de makers het de Hunters wat te gemakkelijk gemaakt hebben. Er zijn immers maar 3 computer museums in Nederland en je weet bijna zeker dat meerdere Hunted koppels daar terecht bij gaan komen.
Ik had liever iets zonder floppy's gezien zodra er niet zo'n duidelijke lead zou zijn voor de Hunters.
Veel kandidaten lijken te redeneren alsof ze als duo als enige in het spel zijn. Er komen tot nu toe iig weinig redenaties voorbij waarin actief risico's worden ingecalculeerd ten gevolge wat de Hunters mogelijk al weten van andere kandidaten in beeld voorbij.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 01:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je kunt het ook omdraaien: als er maar drie van die plekken zijn, zouden de kandidaten ook moeten kunnen beredeneren dat dat een risicovolle exercitie kan worden, omdat de Hunters mogelijk al weet hebben van de floppy's en redelijk eenvoudig zo'n klein aantal locaties kunnen monitoren.
Je zou inderdaad beter kunnen redeneren alsof je niet het enige duo bent die wil winnen, maar alsof je met z'n allen onderdeel uit maakt van dezelfde criminele organisatie. In het echt is het meestal ook zo dat recherche/politie ergens aan een touwtje trekken, zal meestal onderin zijn, om zo zichzelf omhoog te werken in de keten.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:48 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Veel kandidaten lijken te redeneren alsof ze als duo als enige in het spel zijn. Er komen tot nu toe iig weinig redenaties voorbij waarin actief risico's worden ingecalculeerd ten gevolge wat de Hunters mogelijk al weten van andere kandidaten in beeld voorbij.
Je weet natuurlijk niet in hoeverre wat jij moet doen vergelijkbaar is met de andere deelnemers, maar worst case is dat het heel erg gelijkend is en dat de Hunters die informatie al hebben.
De meesten hebben als onderdeel van hun strategie de helpers ook niet meer info dan nodig te geven, omdat ze de Hunters dan ook niet onnodig wijzer maken als die bij de helpers uitkomen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat je instinctief zo'n belangrijke handeling graag zelf doet omdat je niet weet of je meteen iets moet met dat pakketje
Hetzelfde, dat maakt geen verschilquote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vroeg me naar aanleiding van die lampenophanger (vergeten hoe hij heet) als hij zijn telefoon in vliegtuigmodus zou hebben gezet in plaats van uit, wat hadden de hunters dan gezien aan zijn telefoon?
Maar dan zien de Hunters dat de telefoon 'uit'staat. Dus dan kan je als persoon zeggen dat je je telefoon in vliegtuigmodus zet, omdat je niet gestoord wil worden tijdens het autorijden.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:
[..]
Hetzelfde, dat maakt geen verschil
Niet erg geloofwaardig als je al verdacht wordt van hulp aan de voortvluchtigen…quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar dan zien de Hunters dat de telefoon 'uit'staat. Dus dan kan je als persoon zeggen dat je je telefoon in vliegtuigmodus zet, omdat je niet gestoord wil worden tijdens het autorijden.
Ik vond die blik ook wel mooi van die man toen ie de deur open deed.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Je zou maar de deur nietsvermoedend open doen en dan je twee gasten in de boeien geslagen zien worden
Ligt er maar net aan wat je gewend bent, denk ik. Dit zet ook altijd 'niet storen' aan, wanneer ik ga rijden, maar ik zou ook voor vliegtuigmodus kunnen kiezen natuurlijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 10:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet erg geloofwaardig als je al verdacht wordt van hulp aan de voortvluchtigen…
Ik ben aardig van de computers, maar dit had ik nooit geweten.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 07:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt niet per se een computermuseum nodig. Een moderne pc met een externe drive kan hem ook uitlezen,
Met alle respect: dan ben je of toch niet zo aardig met computers, of gewoon te jong op floppy's te hebben meegemaakt?quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben aardig van de computers, maar dit had ik nooit geweten.
Op een moderne pc op die manier die specifieke floppy uitlezen? Als het echt zo makkelijk is, heb je vast wel een linkje waarin zo'n lezer staat. Dat ik geen fossiel ben die echt met die dingen heeft gewerkt zal vast ook wel een rol spelen dat ik het lichtelijk overschat, maar naar mijn weten zijn floppy formats ouder dan 1990 echt een ramp.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:18 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Met alle respect: dan ben je of toch niet zo aardig met computers, of gewoon te jong op floppy's te hebben meegemaakt?
En met een beetje logisch beredeneren kun je toch wel bedenken dat die drives ook 2e hands te koop zijn.
Wat dat betreft was het opzetten van die fake-website best slim bedacht.
In feite hanteren zowel productie als de hunters het "honeypot" principe.
Het probleem is vooral dat je een viewer nodig hebt voor het adf filesystem. Linux heeft die standaard, voor Windows moet je op zoek naar een plugin of driver voor je filemanager.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 13:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op een moderne pc op die manier die specifieke floppy uitlezen? Als het echt zo makkelijk is, heb je vast wel een linkje waarin zo'n lezer staat. Dat ik geen fossiel ben die echt met die dingen heeft gewerkt zal vast ook wel een rol spelen dat ik het lichtelijk overschat, maar naar mijn weten zijn floppy formats ouder dan 1990 echt een ramp.
Eigen subforum waar Selmar geen toegang heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gewoon het forum raadplegen voor hulp
...moet je @:Selmar alleen niet mentionen.
Mods subforumquote:Op woensdag 19 oktober 2022 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eigen subforum waar Selmar geen toegang heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |