abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:15:46 #226
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_206363769
Een Commodore 64 heb je niet nodig. Een PC met een 5,25 inch floppy device en Linux OS heb je nodig en kun je het file system uitlezen. Hoogstens een emulator als het een boot programma is.

Goeie ouwe DOS tijd: "command not found", veranderen in "Hee sukkel, dat bestaat niet" :D

[ Bericht 25% gewijzigd door edcetera op 18-10-2022 14:24:56 ]
The best firms advertise the least...
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:31:31 #227
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_206365209
Lachen joh, ik woon 15 kilometer van de Kiekkaaste. Om precies te zijn heet het daar Nieuwe Statenzijl.
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_206370735
Viel het jullie ook op dat die Hunted-chick op 23:00 zei "hoi, je spreekt met Lina" toen ze die computer expert belde en op 26:00 zegt ze opeens "hoi je spreekt met Linda" tegen een andere expert die ze belde. En nee, ik hoor het niet verkeerd, gewoon heel raar. Kennelijk weet ze haar eigen naam niet, of dacht ze dat het slim zou zijn om 1 letter in haar naam te veranderen? :?
  woensdag 19 oktober 2022 @ 00:33:18 #229
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_206370823
Klopt al dachten wij het verkeerd versta an te hebben maar hebben er niet voor teruggespoeld.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 19 oktober 2022 @ 00:40:54 #230
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206370848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:12 schreef ThijsTH het volgende:
Viel het jullie ook op dat die Hunted-chick op 23:00 zei "hoi, je spreekt met Lina" toen ze die computer expert belde en op 26:00 zegt ze opeens "hoi je spreekt met Linda" tegen een andere expert die ze belde. En nee, ik hoor het niet verkeerd, gewoon heel raar. Kennelijk weet ze haar eigen naam niet, of dacht ze dat het slim zou zijn om 1 letter in haar naam te veranderen? :?
Nee dat was mij ook opgevallen, niet heel consequent en ook geen geweldige schuilnaam als je het probeert. Maar het had waarschijnlijk weinig uitgemaakt
pi_206370883
En toch vind ik weer dat de makers het de Hunters wat te gemakkelijk gemaakt hebben. Er zijn immers maar 3 computer museums in Nederland en je weet bijna zeker dat meerdere Hunted koppels daar terecht bij gaan komen.
Ik had liever iets zonder floppy's gezien zodra er niet zo'n duidelijke lead zou zijn voor de Hunters.
pi_206370974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:53 schreef ThijsTH het volgende:
En toch vind ik weer dat de makers het de Hunters wat te gemakkelijk gemaakt hebben. Er zijn immers maar 3 computer museums in Nederland en je weet bijna zeker dat meerdere Hunted koppels daar terecht bij gaan komen.
Ik had liever iets zonder floppy's gezien zodra er niet zo'n duidelijke lead zou zijn voor de Hunters.
Je kunt het ook omdraaien: als er maar drie van die plekken zijn, zouden de kandidaten ook moeten kunnen beredeneren dat dat een risicovolle exercitie kan worden, omdat de Hunters mogelijk al weet hebben van de floppy's en redelijk eenvoudig zo'n klein aantal locaties kunnen monitoren.
pi_206371183
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:53 schreef ThijsTH het volgende:
Je hebt niet per se een computermuseum nodig. Een moderne pc met een externe drive kan hem ook uitlezen, en er is ook een kandidatenstel die bij een particulier die toevallig een Commodore staan heeft de floppy heeft uitgelezen.
Bovendien hadden de hunters niets van de floppy geweten als de eerste kandidaten er niet mee gepakt waren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206371302
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 01:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kunt het ook omdraaien: als er maar drie van die plekken zijn, zouden de kandidaten ook moeten kunnen beredeneren dat dat een risicovolle exercitie kan worden, omdat de Hunters mogelijk al weet hebben van de floppy's en redelijk eenvoudig zo'n klein aantal locaties kunnen monitoren.
Veel kandidaten lijken te redeneren alsof ze als duo als enige in het spel zijn. Er komen tot nu toe iig weinig redenaties voorbij waarin actief risico's worden ingecalculeerd ten gevolge wat de Hunters mogelijk al weten van andere kandidaten in beeld voorbij.

Je weet natuurlijk niet in hoeverre wat jij moet doen vergelijkbaar is met de andere deelnemers, maar worst case is dat het heel erg gelijkend is en dat de Hunters die informatie al hebben.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 07:49:25 #235
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206371307
Ik vroeg me naar aanleiding van die lampenophanger (vergeten hoe hij heet) als hij zijn telefoon in vliegtuigmodus zou hebben gezet in plaats van uit, wat hadden de hunters dan gezien aan zijn telefoon?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_206371361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 07:48 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Veel kandidaten lijken te redeneren alsof ze als duo als enige in het spel zijn. Er komen tot nu toe iig weinig redenaties voorbij waarin actief risico's worden ingecalculeerd ten gevolge wat de Hunters mogelijk al weten van andere kandidaten in beeld voorbij.

Je weet natuurlijk niet in hoeverre wat jij moet doen vergelijkbaar is met de andere deelnemers, maar worst case is dat het heel erg gelijkend is en dat de Hunters die informatie al hebben.
Je zou inderdaad beter kunnen redeneren alsof je niet het enige duo bent die wil winnen, maar alsof je met z'n allen onderdeel uit maakt van dezelfde criminele organisatie. In het echt is het meestal ook zo dat recherche/politie ergens aan een touwtje trekken, zal meestal onderin zijn, om zo zichzelf omhoog te werken in de keten.
Daarnaast bij alles wat je doet, wat afgeluisterd kan worden, nooit melden wat je daadwerkelijk wil. Die Matrix gast in die computerwinkel...mogelijk had hij zelf kunnen vragen of hij morgen langs kon komen omdat hij te gekke nieuwe apparatuur had om te showen tijdens een bak koffie. De vraag is of de hunters daar op zouden reageren, want een floppy en dames worden dan niet genoemd. En vervolgens gaan die dames dan heen i.p.v. die man zelf. Met alleen dan de onzekerheid of hij de floppy zou kunnen uitlezen, maar had het idee dat nog voor ze die man uit Almere aan de lijn hadden er al duidelijk was dat hij het wel kon, maar ze enkel vooral moesten weten of/wanneer hij thuis zou zijn.
pi_206371388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 11:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik denk dat je instinctief zo'n belangrijke handeling graag zelf doet omdat je niet weet of je meteen iets moet met dat pakketje
De meesten hebben als onderdeel van hun strategie de helpers ook niet meer info dan nodig te geven, omdat ze de Hunters dan ook niet onnodig wijzer maken als die bij de helpers uitkomen.

Wij weten nu dat het gewoon een pakketje was met neutrale buitenkant en dat die veilig door een derde opgepikt had kunnen worden. In theorie had er ook levensgrote hele belangrijke informatie op de verpakking kunnen staan die een helper dan kan lekken naar de Hunters (iets dat in één oogopslag leesbaar is zal vaak toch worden geregistreerd) of zelfs op camerabeelden bij onzorgvuldig handelen al leesbaar is.

En ik zou als deelnemer ook liever zelf een cruciale fout maken dan dat een ander dat voor mij doet. :P
pi_206372822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 07:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik vroeg me naar aanleiding van die lampenophanger (vergeten hoe hij heet) als hij zijn telefoon in vliegtuigmodus zou hebben gezet in plaats van uit, wat hadden de hunters dan gezien aan zijn telefoon?
Hetzelfde, dat maakt geen verschil
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:57:32 #239
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206372844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:54 schreef Selmar het volgende:

[..]
Hetzelfde, dat maakt geen verschil
Maar dan zien de Hunters dat de telefoon 'uit'staat. Dus dan kan je als persoon zeggen dat je je telefoon in vliegtuigmodus zet, omdat je niet gestoord wil worden tijdens het autorijden.
Fuck the EBU.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:58:44 #240
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206372853
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Maar dan zien de Hunters dat de telefoon 'uit'staat. Dus dan kan je als persoon zeggen dat je je telefoon in vliegtuigmodus zet, omdat je niet gestoord wil worden tijdens het autorijden.
Niet erg geloofwaardig als je al verdacht wordt van hulp aan de voortvluchtigen…
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2022 @ 10:58:44 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206372854
Je zou maar de deur nietsvermoedend open doen en dan je twee gasten in de boeien geslagen zien worden :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 19 oktober 2022 @ 10:59:50 #242
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206372864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:58 schreef Nattekat het volgende:
Je zou maar de deur nietsvermoedend open doen en dan je twee gasten in de boeien geslagen zien worden :D
Ik vond die blik ook wel mooi van die man toen ie de deur open deed. :D
Fuck the EBU.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 11:00:44 #243
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_206372875
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 10:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet erg geloofwaardig als je al verdacht wordt van hulp aan de voortvluchtigen…
Ligt er maar net aan wat je gewend bent, denk ik. Dit zet ook altijd 'niet storen' aan, wanneer ik ga rijden, maar ik zou ook voor vliegtuigmodus kunnen kiezen natuurlijk.
Fuck the EBU.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2022 @ 11:02:01 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206372886
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 07:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt niet per se een computermuseum nodig. Een moderne pc met een externe drive kan hem ook uitlezen,
Ik ben aardig van de computers, maar dit had ik nooit geweten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206374253
Leuke aflevering weer! Ik heb weer genoten:) vannacht uit werk teruggekeken, jammer dat die dames gepakt werden, “Marco en Jade bedankt” zei ik hardop. Maar nu ik hier de reacties teruglees kan ik het ook wel begrijpen dat het hun eigen schuld is. De eerste de beste google hit op floppy disk uitlezen gebruiken via een computer museum/archief, waar er misschien 5(?) in Nederland van zijn, en geen schuilnamen gebruiken én ook nog eens alles volledig uitleggen, én een telefonische afspraak voor een volgende dag maken, wat in eerdere seizoenen zo ontzettend vaak in tranen is afgelopen.
Wat dat betreft geven eerdere seizoenen zoveel informatie voor nieuwe deelnemers, en daardoor is het helaas voor die dames na reflecteren gewoon een beetje eigen schuld. Ook samen aanbellen op het adres is achteraf (waarom niet 1 persoon) bij iedere risicovolle onderneming best onlogisch, een soort laatste ultieme veiligheidscheck was dat geweest. Je hebt dan van het koppel in elk geval nog een kans met een van de twee.
Ze kozen er wél voor een extra rondje te rijden uit veiligheid, maar om wat te controleren precies? Als Hunters weten waar ze heengaan gaan ze niet voor de deur van die computerman in hun eigen auto staan zwaaien tot ze aan komen lopen. Dus ze doen ze het eigenlijk gewoon half en dus niet.
Wel puur geluk van dat andere koppel in Helmond die een dag eerder belden (dus toen Jade en Marco nog niet waren gepakt). Die zouden ook genadeloos in de val zijn gelopen als ze een dag later hadden gebeld, want die deden exact hetzelfde als die dames alleen een dag (of misschien 2) eerder. Dat steekt dan wel een beetje. Want die deden echt alles hetzelfde en komen er wél mee weg.

Overigens over dat Commodore verhaal: ik denk dat mensen onderschatten hoeveel er van die Commodores nog in omloop zijn. Ik ken er zelf al twee in mijn contacten, en ben begin 30.
Ik weet zeker dat als je rondloopt in een groot winkelcentrum en je een beetje een stoffige winkel met electronica inloopt je nog best een redelijke kans hebt dat, misschien niet meteen in die winkel, maar een oudere persoon in die winkel wél iemand kent met zo’n ding. De camera man en de bekendheid van het programma helpen je dan wel om die mensen je gewillig gratis te laten helpen.
Ik schat de kans misschien op 20% dat je iemand vindt in zo’n specifieke winkel die iemand kent, dan zou je in theorie maar maximaal een stuk of 5 van zulke winkels in te hoeven lopen. In grote steden met grotere winkelstraten ben je dan al heel snel voorzien.
Overigens stond ook op de floppy dat je een Commodore 64 nodig had om hem uit te lezen (zag dat in een reactie hier als vraag hoe ze dat wisten). Je kunt hem dus blijkbaar ook uitlezen op andere wat ingewikkeldere manieren las ik hier net in dit topic overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eagles89 op 19-10-2022 13:28:02 ]
  woensdag 19 oktober 2022 @ 13:18:55 #246
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_206374325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 11:02 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben aardig van de computers, maar dit had ik nooit geweten.
Met alle respect: dan ben je of toch niet zo aardig met computers, of gewoon te jong op floppy's te hebben meegemaakt?
En met een beetje logisch beredeneren kun je toch wel bedenken dat die drives ook 2e hands te koop zijn.
Wat dat betreft was het opzetten van die fake-website best slim bedacht.

In feite hanteren zowel productie als de hunters het "honeypot" principe.
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 oktober 2022 @ 13:27:42 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206374426
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:18 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Met alle respect: dan ben je of toch niet zo aardig met computers, of gewoon te jong op floppy's te hebben meegemaakt?
En met een beetje logisch beredeneren kun je toch wel bedenken dat die drives ook 2e hands te koop zijn.
Wat dat betreft was het opzetten van die fake-website best slim bedacht.

In feite hanteren zowel productie als de hunters het "honeypot" principe.
Op een moderne pc op die manier die specifieke floppy uitlezen? Als het echt zo makkelijk is, heb je vast wel een linkje waarin zo'n lezer staat. Dat ik geen fossiel ben die echt met die dingen heeft gewerkt zal vast ook wel een rol spelen dat ik het lichtelijk overschat, maar naar mijn weten zijn floppy formats ouder dan 1990 echt een ramp.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206374751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Op een moderne pc op die manier die specifieke floppy uitlezen? Als het echt zo makkelijk is, heb je vast wel een linkje waarin zo'n lezer staat. Dat ik geen fossiel ben die echt met die dingen heeft gewerkt zal vast ook wel een rol spelen dat ik het lichtelijk overschat, maar naar mijn weten zijn floppy formats ouder dan 1990 echt een ramp.
Het probleem is vooral dat je een viewer nodig hebt voor het adf filesystem. Linux heeft die standaard, voor Windows moet je op zoek naar een plugin of driver voor je filemanager.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206375669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 17:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Gewoon het forum raadplegen voor hulp _O_

...moet je @:Selmar alleen niet mentionen.
Eigen subforum waar Selmar geen toegang heeft. :P
  woensdag 19 oktober 2022 @ 15:41:04 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206375753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Eigen subforum waar Selmar geen toegang heeft. :P
Mods subforum ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties