TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:46 |
Dit is toch gewoon zoals tabloids werken? Zoveel mogelijk sensatie in de kop, de (mogelijke) nuance komt dan wel in het artikel zelf. Waarschijnlijk had Bild een vergelijkbare tekst neergezet als het Vettel of Schumacher ipv Lewis was geweest. En bij de Telegraaf zou het me ook niks verbazen als het andersom was geweest | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:47 |
Water drinken ipv RB. | |
Nebelwerfer | maandag 10 oktober 2022 @ 17:49 |
Als ik “de pers” zeg, blijf jij nog even schampere opmerkingen maken zeker? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:49 |
Deels eens, maar de boel blijft verzuurd daar. Die tabloids werken er enkel aan mee. | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:51 |
Gordon Ramsay vond het de 2 miljoen iig niet waard ![]() ![]() | |
Ferry_76 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:51 |
Kleine overtreding Red Bull; wereldtitel Max Verstappen niet in gevaar. ![]() | |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:52 |
![]() Kan de meer dan 200 reacties wel weer dromen... ![]() | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:53 |
![]() Wel fijn dat ze dat zo overzichtelijk houden dan.. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:54 |
Fouten gemaakt, en weer door. | |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:56 |
Als zelfs de Bild Zeitung het heeft over "Veel ophef om weinig" dan is er niet veel aan de hand. https://www.bild.de/sport(...)a-81565756.bild.html | |
tripel7 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:58 |
Oftewel, de gratis lunch verplaatsen naar Red Bull Catering en financieel daaronder laten vallen, en het probleem is grotendeels opgelost | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:59 |
Die hadden het vast ook anders opgeschreven als er een Duitse coureur bij betrokken was geweest ![]() Maar er is inderdaad niet zoveel aan de hand.. lijkt me wel dat je vanuit de FIA beter moet nadenken over wat je onder de budgetcap laat vallen en wat niet. Dit lijkt wat dat betreft wel heel random te zijn. | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:01 |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:03 |
olavje | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:04 |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:05 |
Ja, hehe, Shaila-Ann Rao natuurlijk. Zelfs Binotto was er al bang voor. ![]() | |
franske19 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:05 |
Als het echt komt doordat RBR personeel dagelijks van gratis eten voorziet en dure feestjes geeft dan is wat wel humor. | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:06 |
oh wat een treincrash weer | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:07 |
Met "relevant" als cruciaal woordje waarschijnlijk.. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:08 |
Maar daarom kan RB als die goede mensen aannemen! | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:08 |
RN365 vindt puntenaftrek nog een optie https://racingnews365.nl/(...)aftrek-nog-een-optie | |
beantherio | maandag 10 oktober 2022 @ 18:09 |
Uiteraard. Want clickbait. | |
WheeledWarrior | maandag 10 oktober 2022 @ 18:09 |
Ga maar eens de Britse autosportfora op, daar denken ze er heel anders over. Daar wordt alweer blind geroepen dat Red Bull gewoon uit zowel 2021 als 2022 geschrapt moet worden ![]() | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:09 |
nee dat staat dus in de regels | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:10 |
Maargoed, nu is wel de vraag wie zoveel uit heeft gegeven an catering. Heeft Max teveel frikandellen besteld??? | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:11 |
Er wordt gezegd dat er geen groot onderzoek komt, dan is zo'n zware straf echt onmogelijk, lijkt me. Dat doe je misschien enkel als het 100% bewust gebeurd is en daar kom je zonder verder onderzoek toch niet achter. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:12 |
Met zoveel werknemers die allemaal gratis lunch krijgen elke dag, gaat het wel hard! | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:13 |
Ca 1000 medewerkers een jaar lang gratis lunch zit al snel tussen de 1 a 2 miljoen euro. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:14 |
Het is een van de mogelijkheden al verwacht ik niet dat dat gebeurt. Hooguit een boete. | |
tripel7 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:16 |
De worstenbroodjes en frikandellen voor Jos stuurde ze over de limiet. | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:18 |
Voortaan moeten ze dus hun eigen boterhammetjes meenemen | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:18 |
Eigenlijk wel raar dat ziekteverzuim en catering onder de budgetcap valt. je auto wordt er niet beter van | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:19 |
Of laten betalen voor de lunch. Misschien kunnen ze dat nog met terugwerkende kracht doen om onder de cap te blijven ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 18:20 |
Ja en die neem ik sowieso niet serieus. Slechte verliezers. | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:20 |
Zieke en hongerige engineers bouwen geen top-auto denk ik ![]() | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 18:22 |
klopt.. maar het is ook landspecifiek hoeveel geld je er als land aan uit gaat geven. in sommige landen wordt het uit belasting betaald, in sommige landen moet het bedrijf het betalen.. dus das dan niet eerlijk toch. Of verzekeringen? | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2022 @ 18:22 |
Het korten op het budget van 2023 lijkt me wel een passende straf. Een kampioenschap gaan ontnemen of dit jaar punten afpakken vind ik veel te overdreven. | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:22 |
Eetlust van Yuki zwaar onderschat | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:22 |
Ik denk niet dat de Financial Regulations het iets uit maakt wie het betaalt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 18:22 |
Olav heeft hier gelijk, dit moet ook uitgezocht worden. | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:23 |
Dan hebben ze nooit Chinees gehaald. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 18:24 |
Yuki Tsunomnomnom? | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:24 |
Lijkt me ook de enige juiste straf. Een boete doet geen pijn mits die van het budget af gaat. | |
Sked | maandag 10 oktober 2022 @ 18:24 |
Ik vind eigenlijk dat ze de vier titels van Vettel moeten afpakken. | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 18:24 |
In Nederland telt lunch ook als salaris / secundaire arbeidsvoorwaarde. | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:25 |
Kan niet eens, want puntenaftrek was bij 'minor' toch geen optie? | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:26 |
Juist wel. In het ene geval zijn het geen personeelskosten waar (door RBR) geld aan uitgegeven wordt en in het andere geval wel. De eerste variant valt imho dus niet onder de budget cap en de tweede wel. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:26 |
Jawel. | |
ESF1Gamer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:27 |
Ik kijk uit naar de video van Rocketpoweredmohawk op youtube een voorbeeldje: | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:27 |
Daar betaal ik anders zelf voor. | |
beantherio | maandag 10 oktober 2022 @ 18:27 |
Het ophangen van een van de RBR-accountants lijkt me wel de minste straf. ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 18:27 |
Tenzij die van het budget af gaat | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2022 @ 18:27 |
Volgens mijn bronnen zou dat betekenen dat Alonso er 3 bonus krijgt en Button n. | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2022 @ 18:28 |
Het team kan dus beter voortaan Bull-it drinken, veel goedkoper dan Red Bull. Zelfs zoveel goedkoper dat ze dan makkelijk binnen het budget blijven. | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2022 @ 18:28 |
ik ben benieuwd wat de straf voor RB gaat zijn. Hooguit een boete of een tik op de vingers lijkt me. Naast het onderzoek naar het lek binnen de FIA | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:29 |
Heeft dat niet te maken met de functies die die mensen bekleden? De lunch van de schoonmaker telt niet mee, die van Adrian Newey wel. Wie dat betaalt maakt dan niet uit, wat het kost wel. Heb geen zin om in die regels te duiken, dus puur mijn aanname. | |
-XOR- | maandag 10 oktober 2022 @ 18:29 |
Benieuwd of dit met de Britse common law in de hand nog strafrechtelijke gevolgen gaat hebben voor Verstappen. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:29 |
hangt een beetje van de overtreding af, als het echt de catering is dan lijkt me een boete genoeg | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:30 |
Na nog geen 30 seconde ben ik al fan ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 18:30 |
Dat laatste is nog veel belangrijker. | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 18:30 |
Gratis lunch* en dus belasting. Wij hadden daarom ook eigen bijdrage. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:31 |
Top 3 personeel is uitgesloten, de rest van het F1 personeel valt onder de budget cap. | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 18:31 |
Die man is geweldig. Hij is alleen niet erg op tijd. We wachten nog steeds op samenvatting Singapore. | |
opgebaarde | maandag 10 oktober 2022 @ 18:31 |
De bron is belangrijker dan de overtreding ![]() Dit zou nooit uit zijn mond gekomen zijn als Mercedes en paar miljoen teveel uitgegeven zou hebben | |
-XOR- | maandag 10 oktober 2022 @ 18:32 |
'Catering' is natuurlijk niet relevant. Budget is budget en of je daarvan een nieuwe vleugel ontwikkelt of je crew 10x per jaar bij Heston Blumenthal laat eten is niet relevant. | |
beantherio | maandag 10 oktober 2022 @ 18:33 |
Waarschijnlijk moet hij 5 koeien betalen aan de lord mayor van Oopsie-daisy-in-the-fields ofzo. ![]() | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:33 |
zou dat sick leave niet ook een deel gardening leave kunnen zijn, dus mensen die eigenlijk weg zijn maar nog wel op de payroll staan omdat ze niet ergens anders mogen beginnen | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:34 |
natuurlijk is het wel relevant omdat het budgetcap bedoelt is voor de auto en ontwikkeling daarvan | |
Peterselieman | maandag 10 oktober 2022 @ 18:34 |
Als dat zo is, dan is dat wel erg pijnlijk. Er is veel personeel door AM overgenomen namelijk ... | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:35 |
Hmm, ik meen ergens gelezen te hebben dat dat anders zit. Maar vooruit, ik ga met je mee ![]() | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:35 |
Dat wordt enkel een bekertje water ‘s middags! | |
MoreDakka | maandag 10 oktober 2022 @ 18:36 |
Op zich wel grappig dit soort discussies over wat wel en niet binnen een budget past. Zoiets toepassen in een competetieve sport gaat toch nooit 100% goed, dat weet toch iedereen? | |
beantherio | maandag 10 oktober 2022 @ 18:36 |
Durft er momenteel nog iemand te kijken op de subreddit van Lewis Hamilton? Of op Twitter? ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 10 oktober 2022 @ 18:36 |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2022 @ 18:37 |
Zou niet weten waarom ik dat niet zou durven. Maar kijk er normaal ook nooit. | |
Tocadisco | maandag 10 oktober 2022 @ 18:37 |
Misschien moet Jay samen met zijn vrienden dan maar een 'Stop The Steal' rally houden voor het hoofdkantoor van de FIA, schijnt heel goed te werken. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:37 |
natuurlijk maar dan is het toch wel frappant dat er maar 1 team overheen zit | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2022 @ 18:38 |
Zullen we eens niet kansloze Twitter idioten aandacht geven? Voegt niets toe aan dit topic. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:38 |
Zijn dat anonieme bronnen? | |
TearsoftheKingdom | maandag 10 oktober 2022 @ 18:38 |
Dat had ik ook al. Subscribed. | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2022 @ 18:38 |
De meeste wel. | |
ChevyCaprice | maandag 10 oktober 2022 @ 18:40 |
Ross brawn een kansloze twitteridioot? Dit is weer heel bijzonder | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:40 |
Dat boeit mij dan weer niet zoveel eigenlijk | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:40 |
Sleutelwoord: fraudulently Maar goed, Lewis verdient hem dan ook niet door het cheaten middels track limits ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:41 |
FIA beslist de straf en niet Ross Brawn | |
Zwoerd | maandag 10 oktober 2022 @ 18:41 |
Eigenlijk moeten de punten van dit jaar aan Hamilton gegeven worden, want die heeft ze dit jaar misgelopen door motivatieproblemen nav het gestolen kampioenschap van 2021. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 18:41 |
Niet verrassend dat jij de grootste loser op Twitter quote. | |
ESF1Gamer | maandag 10 oktober 2022 @ 18:41 |
Een kleine fix ![]() | |
Kickinalfa | maandag 10 oktober 2022 @ 18:41 |
Ze hadden gewoon net als een normale sport een strafmaat moeten vaststellen. Alsof je in het voetbal buitenspel introduceert en de straf kan een doelpunt tegen, penalty, vrije trap of inworp zijn. | |
TearsoftheKingdom | maandag 10 oktober 2022 @ 18:41 |
![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2022 @ 18:42 |
Geabonneerd ![]() | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:42 |
Er was geen compleet onderzoek, er werd enkel onderzocht wat er door andere teams is aangegeven. Dit omdat het het eerste jaar van die nieuwe regels was. Staat in een bericht in het vorige topic. Dus dat er maar 1 team overheen gegaan zou zijn is nergens op gebaseerd. | |
beantherio | maandag 10 oktober 2022 @ 18:42 |
Het was een tweet van Planet F1. Van een uitspraak van Brawn die nogal breed in te vullen is: een overschrijding is niet perse "fraudulent". | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:42 |
Twat Ross Brawn onder de naam Jay? | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:43 |
Er staat wel een cruciaal woordje in de quote van Brawn | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:43 |
nee dat stond er niet | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:43 |
Was al meervoud door de s ![]() | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:44 |
Hoi, welkom in de wereld van de F1! ![]() | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 18:45 |
In het voetbal is gelukkig nooit discussie. Al helemaal niet over financial fair play. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 18:47 |
Dat is dan beter vergelijkbaar ja | |
-XOR- | maandag 10 oktober 2022 @ 18:48 |
Real dat op basis van Financial Fair Play-richtlijnen van de UEFA de CL-titel van afgelopen jaar zou moeten inleveren, zie je het voor je? | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 18:49 |
Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik las 'submissions' als aangedragen mogelijke overtredingen, maar dit stuk heeft denk ik niets met deze zaak te maken. 'Submissions' zijn dan de stukken die de teams zelf hebben aangedragen om aan te tonen dat ze voldeden. | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 18:50 |
Catering hoort gewoon bij het salaris, er moet (in Nederland althans) ook loonbelasting over worden betaald door de gebruikers. | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 18:54 |
Dus alleen de ingezonden stukken van Redbull zelf zijn aanleiding voor het onderzoek? | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:55 |
Dat is nederland. Waar mr taxman in alles een belasting verzint. | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 18:55 |
Jep. Elementen zijn onderdeel van de discussie. | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 18:57 |
Waarom dan steeds de vraag "hoe wist de FIA hiervan?" Het komt rechtstreeks van Redbull zelf. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 18:59 |
waarvan? | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 19:00 |
Het gaat er toch juist om hoe de mensen buiten de FIA op de hoogte waren? Al vind ik dat zelf niet zo boeiend | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 19:01 |
Niemand heeft die vraag gesteld. De vraag die wordt gesteld is waarom Binotto en Toto er van af wisten. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 19:02 |
Nou ja op de hoogte, ik meen dat Toto het over 10 miljoen overschrijding had of was dat een misquote van een Sun journalist? | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 19:02 |
OK. Dat is idd wat anders. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 19:03 |
Nee, dat is het ook niet. Het is vooral boeiend voor de mensen aan de kant van het spectrum die in alles wat de FIA doet een samenwerking met Mercedes zien. En die zijn net zo roekiekoekoek als de Mercedes fans die constant roepen dat de FIA de kampioenschappen cadeau doet aan Verstappen. Natuurlijk is het raar dat ze het weten, maar er lopen zoveel dwarsverbanden tussen de teams van personeel dat overgenomen wordt onderling dat ik me voor kan stellen dat er weinig geheimen in de paddock zijn. | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 19:04 |
Even gegoogeld maar dit in de UK net zo. | |
ZaZoe | maandag 10 oktober 2022 @ 19:05 |
caTERING ![]() ![]() | |
beantherio | maandag 10 oktober 2022 @ 19:07 |
Nee, RBR en Verstappen hebben het kampioenschap gestolen. Permanente diskwalificatie en executie is de enige gepaste straf. ![]() ![]() | |
daNpy | maandag 10 oktober 2022 @ 19:08 |
Goh ben het zowaar met Olaf eens | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 19:11 |
Dat er sprake zou zijn van overschrijding van de budget cap kan alleen vanuit de FIA komen. Zeker als RBR alles heeft opgegeven wat volgens hen onder de budget cap valt en wat niet, en de FIA daar niet met alles in meegaat, waardoor die overschrijding is. | |
pmponer | maandag 10 oktober 2022 @ 19:12 |
Wat ik bijzonder vind is dat er gewezen wordt naar catering, maar hoezo is het geld dat er juist overheen gaat daaraan te oormerken. Waarom is dat niet toe te schrijven aan een nieuw onderdeel? En verder eroverheen is eroverheen daar moet gewoon een straf voor komen, niet dat het wat uit maakt maar las ik kijk naar de hoeveelheid, zou je zeggen minder wind tunnel tijd of cost cap lager | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 19:13 |
https://racingnews365.nl/(...)financiele-problemen nog een nachtkaars | |
daNpy | maandag 10 oktober 2022 @ 19:13 |
Whahahhahajaj | |
JopJuh | maandag 10 oktober 2022 @ 19:13 |
Er is toch 1 totaal cap? Dus als je catering vergeet kan je meer aan ontwikkeling uitgeven. Dus ja de breach is miss een gevolg van catering, maar andere teams die wel catering hebben meegenomen konden daardoor minder ontwikkelen. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 19:14 |
Omdat RBR imho al hun uitgaven heeft opgegeven en heeft aangemerkt wat zij wel en niet onder de budget cap vinden vallen. De FIA was het er blijkbaar niet helemaal mee eens dat en uitgaven voor catering en ziektekosten niet onder de busget cap vallen. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 19:15 |
Of het personeel er zelf voor hebben laten betalen. Zoals ik ook zelf de lunch op het werk betaal. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 19:16 |
Zie junior topic | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 19:17 |
watte | |
Sked | maandag 10 oktober 2022 @ 19:18 |
SPT / [Junior] Formuleklassen #80 - Monza Daar valt de W-Series onder. | |
Mano_ | maandag 10 oktober 2022 @ 19:18 |
Manmanman... ![]() | |
daNpy | maandag 10 oktober 2022 @ 19:19 |
Omdat ze misschien juist het geld wat ze aan catering hebben uitgegeven buiten de budget cap hebben gehouden? Dan is dat de 'reden', en uiteraard blijft jouw stelling hoe dan ook van toepassing, als je het overall bekijkt. | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 19:20 |
oke al dat gehussel met topiques die op zichzelf ook niet altijd kloppen ![]() | |
ZaZoe | maandag 10 oktober 2022 @ 19:21 |
Het hele budgetcap verhaal lijjkt zo lek als een mandje, een goeie advocaat loods Redbull indien nodig zorgeloos door deze sores. | |
-XOR- | maandag 10 oktober 2022 @ 19:22 |
Ben benieuwd wie dit jaar op het FIA-gale de Neymar-trofee uitgereikt zal krijgen, maar het is momenteel een nek-aan-nek-race tussen Binotto en Toto, dat is al wel bekend. | |
Kickinalfa | maandag 10 oktober 2022 @ 19:23 |
Precies. Het zou pas "vreemd" zijn als de teams gemiddeld 4 miljoen uitgeven aan catering en red bull 6 om maar wat te noemen. En zelfs daar zijn vraagtekens bij te zetten. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 19:24 |
Als RBR gratis lunch geeft en de andere teams hun personeel de lunch zelf laten betalen zit daar al snel 1 a 2 miljoen euro verschil tussen. | |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 19:25 |
Dus Binotto en Horner zijn ook roekiekoekoek als ze het dubieus vinden dat Toto's advocate een belangrijke functie bij de FIA vervult? Dezelfde mevrouw die verantwoordelijk is voor het "flexy floor" Technical directive waar Toto zo om bedelde afgelopen zomer. | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 19:29 |
Misschien kunnne ze Mark Rutte inhuren als juridisch adviseur? | |
opgebaarde | maandag 10 oktober 2022 @ 19:30 |
En waarom denk je dat? | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2022 @ 19:34 |
![]() X1000 medewerkers, dat tikt wel aan hoor. | |
Donderkonijn | maandag 10 oktober 2022 @ 19:39 |
Boeiend ze zitten er waarschijnlijk maar een beetje overheen en niet ruim zoals Toto beweerde. Die man is echt zo'n slechte verliezer, kan me niet voorstellen dat er bij Mercedes niemand hem maant zich ff koest te houden. Die gast levert gewoon reputatieschade aan je merk toe zo. Dat moeten ze daar bij Mercedes HQ toch ook door hebben. | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 19:42 |
valt allemaal wel mee toch, ik ken niemand die zijn mercedes laat staan omdat Toto er werkt | |
#ANONIEM | maandag 10 oktober 2022 @ 19:42 |
Nah, ik snap best wel dat je wat gaat proberen, als het in de laatste ronde van de vele duizenden rondes die het hele seizoen zijn gereden beslist is. Dan kunnen die paar miljoen extra net dat extratje hebben gegeven om het kampioenschap binnen te harken. Maar om het nu nog af te pakken vind ik ook niet fair. Bovendien heeft Mercedes ook wel dingen geflikt die Red Bull punten hebben gekost zoals in Silverstone. | |
Zorro | maandag 10 oktober 2022 @ 19:43 |
Ik zou nu graag horen of en zo ja hoe ver Mercedes eronder zat. Dat zou erg leuk zijn om Hamilmans mee om zijn oren te slaan "als we 300.000 meer hadden uitgegeven dan..." | |
tja77 | maandag 10 oktober 2022 @ 19:48 |
Hij had zelf ook iets van z’n 40 miljoen salaris in kunnen leveren, of valt z’n salaris niet onder de budget cap? | |
Donderkonijn | maandag 10 oktober 2022 @ 19:48 |
Ik denk dat het eerder gaat om nieuw verkochte auto's niet mensen die er al 1 hebben. | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 19:49 |
ja en denk je dat ook maar 1 iemand aan toto denkt als ie bij de dealer staat | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 19:58 |
Als dat ook onder de budgetcap viel, hadden RB en Mercedes weinig budget meer over na alle salarissen, denk ik | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 20:02 |
Ja. | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 20:07 |
Ik koop geen Mercedes door Toto ![]() (en omdat ik het zonde vind van mijn geld, maar dat is een ander verhaal) ![]() | |
Maanvis | maandag 10 oktober 2022 @ 20:09 |
oke I stand corrected ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 20:16 |
Ik heb het altijd een tyfusmerk voor trieste rukkers gevonden. Dat is niet veranderd in de afgelopen jaren F1. | |
TearsoftheKingdom | maandag 10 oktober 2022 @ 20:20 |
Durf te vragen: als lonen onder de budgetcap vallen, hoe zit het dan met eventuele prestatie bonussen van personeel? | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 20:22 |
dat is ook gewoon salaris. tenzij coureurs/3 meest betaalde medewerkers. | |
TearsoftheKingdom | maandag 10 oktober 2022 @ 20:24 |
Dus door de budgetcap word het personeel een mooie bonus bij een kampioenschap door de neus geboord? Wat lullig. | |
-XOR- | maandag 10 oktober 2022 @ 20:29 |
Die zitten wel redelijk ruim boven de sociale huurgrens dus medelijden hoef je daar niet mee te hebben:
| |
RAVW | maandag 10 oktober 2022 @ 20:29 |
ach alles wat ze boven het budget zitten is gewoon aan catering uitgegeven. kaviaar, biefstuk , Heidsieck Champagne uit 1907 .. dan loopt het al snel op ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 20:32 |
Ik stel voor dat Verstappen 7 punten aftrek krijgt in de eindstand 2021. Dat lijkt me erg leuk voor Twitter. | |
Weltschmerz | maandag 10 oktober 2022 @ 20:35 |
Misschien hadden ze aantal vleugels bij de catering ingeboekt als nieuw ontwikkelde taartschep? Ik schat dat team LH "drawn and quartered" een passende straf zou beschouwen. | |
Ferry_76 | maandag 10 oktober 2022 @ 20:51 |
Wat valt er onder het F1 budgetplafond? Alle uitgaven die te maken hebben met de prestaties van de auto - maar niet met de motoren - zijn relevant voor het budgetplafond. Dit bevat: Alle onderdelen op de auto (van stuurwiel tot wielmoeren) Alle elementen die nodig zijn om de auto te laten rijden Het grootste deel van het teampersoneel Apparatuur in de pitbox Reserveonderdelen Transportkosten Alles daartussenin De meeste aandacht gaat uit naar de kosten voor de ontwikkeling van de auto. Teams moeten nauwkeuriger afwegen wat er wel en niet ontwikkeld kan worden, hoeveel elk nieuw onderdeel op de bolide kost en welke winst het oplevert. Wat valt er niet onder het F1 budgetplafond? Een aantal grote kostenposten valt niet onder het bestedingslimiet, waaronder: Salarissen van de coureurs Het salaris van de drie bestbetaalde teamleden Reiskosten Marketinguitgaven Juridische kosten Inschrijf- en licentiegeld Alle non-F1 of straatautoactiviteiten Kosten voor ziekte- of ouderschapsverlof Bonussen voor personeel en medische secundaire voorwaarden De motoren hebben een eigen kostenbeperking. Dit ligt ingewikkelder omdat sommige teams hun eigen power units ontwikkelen terwijl andere teams ze inkopen bij een externe partij. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 21:01 |
Je zou die gratis lunches dan als bonussen voor personeel kunnen zien ook.. | |
Starflyer | maandag 10 oktober 2022 @ 21:02 |
Ziektekosten blijkbaar niet dus, maar zou wel een van de redenen voor het overschrijden zijn ![]() | |
franklop | maandag 10 oktober 2022 @ 21:15 |
Heb niet alles gelezen; maar is het nou een totaal budgetplafond, of zijn er nou subonderdelen? | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 21:19 |
Als ik het goed begrijp, is er 1 budgetcap, maar vindt RB dat bepaalde kosten hierbuiten vallen en vindt de FIA van niet. En daardoor gaat RB eroverheen | |
franklop | maandag 10 oktober 2022 @ 21:22 |
Ja ok. Dus het is niet dat ze het cateringbudget hebben overtreden, maar die kosten kloppen dus niet volgens de FIA. Dus in theorie wel meer kunnen spenderen aan de auto. | |
THEFXR | maandag 10 oktober 2022 @ 21:22 |
nee, die Crash van Max door Lewis opSilverstone | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:23 |
Weet het ook niet maar wellicht werden er personen na een conflict op non actief gesteld en in de papieren als ziek in de boekhouding opgenomen. Zoiets. | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:25 |
Werd uitgevlakt door de crash van Lewis in Monza door Max | |
THEFXR | maandag 10 oktober 2022 @ 21:25 |
gaat om geld van het team, he | |
TearsoftheKingdom | maandag 10 oktober 2022 @ 21:27 |
Natuurlijk niet. ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:27 |
Kan zijn maar reparaties vallen sowieso binnen het budget. Dan moet je maar gaan dammen | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 21:27 |
Zoek de verschillen ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:29 |
Doet er niet toe
| |
Blik | maandag 10 oktober 2022 @ 21:30 |
Haha, met 300 km per uur eraf gebeukt worden of een botsing hebben in ongeveer de langzaamste bocht vh hele seizoen | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 21:31 |
Doet er dus wel toe. ![]() | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 21:32 |
Denk dat RB iets meer reserveonderdelen moest gebruiken | |
opgebaarde | maandag 10 oktober 2022 @ 21:32 |
Bijzonder. Mag ik aannemen dat de gemiddelde F1 ingenieur op een jaarsalaris van maximaal / 12.000 zit? | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:32 |
Kom op, er af gebeukt. Iedere race raken wieltjes elkaar wel. | |
Blik | maandag 10 oktober 2022 @ 21:35 |
Hoe je het beestje bij zijn naam noemt maakt niet zoveel uit, de schade en bijkomende kosten verschillen natuurlijk wel naveant, en dat is even waar het over ging | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:35 |
Het doet er in zoverre niet toe dat het overduidelijk is dat het binnen de cap valt. Dat ontkent RB ook niet. De overtreding/ het meningsverschil zit m in de kosten die ze ( RB) vindt dat ze er wel buiten vallen. | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 21:36 |
Oh dat is je punt. Bijzonder. | |
Nieuwschierig | maandag 10 oktober 2022 @ 21:39 |
Niet bijzonder, dat is waar het om gaat. Bij een botsing is sowieso vrijwel nooit te bepalen wie voor hoeveel procent schuldig is. | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 21:43 |
Als straf uitsluiten / uit resultaat halen bij de eerste 3 GPs van 2022 ![]() | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 21:56 |
Die auto kon nog gerepareerd worden. Max' RB van Silverstone af afgeschreven. Telt niet. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 10 oktober 2022 @ 21:58 |
Op geen enkele manier hadden die twee crashes vergelijkbare gevolgen. Niet qua punten en niet qua kosten. Max liep daar immers geen 25 punten uit door een door hem veroorzaakte crash en Lewis auto had nauwelijks schade. | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 21:59 |
Laat die trol | |
Adames | maandag 10 oktober 2022 @ 22:01 |
Ik vind sprintraces ook vrij matig | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 22:03 |
Toto's mol binnen de fia en een onderonsje van Toto en Binotto. Dat is toch wel een vermoeden om te onderzoeken | |
mikieu | maandag 10 oktober 2022 @ 22:47 |
Nop, zijn allemaal vrijwilligers die gewoon een bonus krijgen ![]() | |
Zwoerd | maandag 10 oktober 2022 @ 23:01 |
Ja geweldig. Ik kende hem nog niet, maar zit nu al een uur al zn filpmjes te kijken ![]() | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2022 @ 23:02 |
Ik ben al bijna klaar met dit seizoen ![]() | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 23:10 |
Dit is wel een aardig artikel over wat nu | |
Nattekat | maandag 10 oktober 2022 @ 23:12 |
Als ik the Race zie, dan denk ik meteen clickbait, en onzin en/of open deuren intrappen. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 23:16 |
dat mag je denken en je hoeft het niet te lezen | |
tripel7 | maandag 10 oktober 2022 @ 23:33 |
Mag er vanuit dat Toto Angela ook keurig onder de costcap gerekend heeft, gezien al het werk dat ze moet verzetten om de geit & co te plezieren, die doet meer in dat team de meeste van de pitcrew. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 10 oktober 2022 @ 23:36 |
Het is wat he. ![]() | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:56 |
cees van der grintbaas | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 00:56 |
De coach/fysio van Max doet ook veel meer dan alleen Max zijn gezondheid. Die legt ook de kleren klaar en de helmen enzo (20:00) [ Bericht 15% gewijzigd door Maanvis op 11-10-2022 01:04:46 ] | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:12 |
Die gast regelt dus ook de schoenen voor Max, en hij had ooit de verkeerde naar Baku gestuurd,die max niet pasten. Dus toen heeft Max met de schoenen van Liam Lawson gereden blijkbaar | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:20 |
Sowieso.. Max heeft denk ik ook een Angela nodig. https://www.youtube.com/shorts/CSguyl7-zhc (short link) Hij heeft iig moeite met het openen van deuren | |
Rnie | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:33 |
Even een oprechte vraag, hoe komen jullie bij catering & personeelskosten? ![]() | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:34 |
Ik denk ergens gelezen ![]() | |
Red_85 | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:39 |
Twitter bericht van ongeveer 1700u van Chris Medland. | |
Rnie | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:40 |
Ik zie veel posts die hier over gaan, lijstjes omtrend wat wel en wat niet in de budgetcap hoort, maar is het niet verstandiger om dit even af te wachten? Alvorens we gaan speculeren adhv een insider bron? Misschien besteld Horner na de races 4 van de 5 spice girls look-a-likes om zijn setje (lees: fantasie) compleet te maken. Kunnen we echt lachen. | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:42 |
Dat vind ik wel leuke speculaties | |
Rnie | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:46 |
![]() Dat zou toch goud zijn? Dat het team gewoon exorbitante aankopen doet die totaal haaks staan op de budgetcap. Ik zie Red Bull, met zijn vlotte "boys will be boys" imago er stiekem nog voor aan ook ![]() | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:55 |
Ik kom er net achter dat de fysio van Max ook zijn was doet ![]() ![]() | |
Rnie | dinsdag 11 oktober 2022 @ 01:58 |
Moet je even die Max interviewtjes checken samen met Edwin Evers. Dan zie je dat Max op dat gebied en verwende puber van 24 is ![]() | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 11 oktober 2022 @ 03:32 |
Hier is een interview met 'm en wat hij allemaal doet voor Max. Overigens vertelt Ricciardo's fysio hetzelfde. Hij verzorgde ook Ricciardo's racekleding bij Red Bull. Blijkbaar doet McLaren het zelf voor de rijders. [ Bericht 0% gewijzigd door Knurft-Zork3 op 11-10-2022 03:33:29 (ricciardo met dubbel c) ] | |
Dauthi | dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:23 |
Dit is die trickle down economics waar Liz Truss zo van is. | |
Dauthi | dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:23 |
De echte vraag is natuurlijk wie is het lek binnen de FIA? | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:39 |
Waarschijnlijk ook een performance coach van Hintsa, net zoals Angela. https://racingnews365.com(...)river-to-their-coach | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:57 |
Ze zijn in hun werk juist uiterst professioneel en kunnen daarbuiten gewoon normaal doen. Bij andere teams zijn ze elke seconde van de dag een verzonnen imago aan het hoog houden. | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:36 |
Dat is allang bepaald. Dat is Shaila-Ann Rao | |
Dauthi | dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:38 |
En waar is het bewijs... | |
vosss | dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:48 |
Als ik zoveel knatsers had als Max dan trok ik zelf m'n onderbroek nog niet eens meer aan. Laat staan dat ik zelf mijn veters zou strikken. ![]() | |
TagForce | dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:08 |
Als je even snel rekent... 96% van alle races in de afgelopen 9 seizoenen volgens dat artikel. 199 races tussen 2012 en 2021. 20 daarvan gewonnen door Max. 20 is ruim 10 procent, dus als Max niet een Hintsa coach heeft, dan zouden ze al onder de 90% zitten. Dat betekent dus dat het inderdaad een Hintsa coach MOET zijn. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:11 |
Bron? | |
nils7 | dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:18 |
Als ik RB was geweest was ik precies het bedrag wat de crash ze in Silverstone kostte over de budget cap gegaan. Om een statement te maken dat crashes, veroorzaakt door een ander, niet daar onder zouden moeten vallen. Plus het snoert meteen de meeste Britten de mond | |
Tarado | dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:35 |
Ze zijn nog steeds overtuigd dat ze er niet overheen zijn gegaan dus waarom zouden ze moeilijk doen? | |
KaheemSaid | dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:42 |
Misschien reken ze retail prijs voor die blikjes? | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:18 |
Geen idee,die van Max komt van team GB af.(olympisch team van de GB) | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:58 |
Brundle vindt het allemaal maar deerniswekkend | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:13 |
Op Twitter en andere fora wat documenten gezien waarin letterlijk het volgende staat: "All costs of Consideration (together with associated employer's social security contributions) provided to an individual (excluding existing personnel) engages as cover for an employee on sick leave during the period that the relevant employee is not working, subject to a maximum amount equal to ...." Denk dat de FIA vindt dat iets hier niet onder valt, terwijl RB het er wel onder heeft gerekend. Als de geruchten waar zijn natuurlijk. Edit: plaatje gevonden en gepost ![]() | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:30 |
Wat trouwens wel moet veranderen is die 5% voor minor breach. Denk dat je die op 2% kan zetten, teams zullen dan veel voorzichtiger zijn. Misschien nog 1-2 jaar op 5% houden, totdat alle kinderziektes uit de regels zijn en iedereen op n lijn zit en daarna gewoon 2% en alles erboven is major breach. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:32 |
In 2022 zal RBR ook wel over het budget gaan, omdat ze natuurlijk dezelfde zaken als in 2021 buiten het budget hebben gehouden. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:37 |
Hebben ze mooi 4 GP's de tijd voor om dat nog aan te pakken ![]() | |
vipergts | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:38 |
Dan blijven ze de resterende races maar thuis probleem opgelost. Dit is hetzelfde als het DAS systeem van Mercedes altijd maar tussen de regels doorlezen zou gewoon keihard afgestraft moeten worden. | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:40 |
Blijkbaar rekent de FIA het salaris van Newey ook tot de budget cap, terwijl RB vindt dat die tot de top 3 behoort die er buiten vallen. https://www.f1maximaal.nl(...)ey-een-discussiepunt Oorspronkelijke bron: https://www.auto-motor-un(...)ll-fragen-antworten/ | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:43 |
Dat is wat F1 F1 maakt grapjas. Altijd al zo geweest en zou ook altijd zo moeten blijven. | |
Black-Death | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:44 |
Tsja, dat soort discussies zijn niet te voorkomen, zeker de eerste jaren van zijn budget cap.. lastig. | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:47 |
Ik ben benieuwd hoe dit er in de praktijk uitziet. Heeft RBR nog steeds een drietal die buiten de cap valt? Of valt Newey er nu buiten waardoor RBR maar twee duur betaalde adviseurs heeft die niet binnen de cap vallen? Het salaris van nr 4 zal vast geen miljoenen lager zijn dan van nr 3. Dan maakt RBR heisa om een paar knikkers (edit) hm met de bonussen die er buiten zouden vallen wordt dit met een zzp-er misschien wel substantieel anders | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:51 |
Zoals ik het begrijp (als het al waar is) heeft RB Adrian Newey buiten budget gelaten, omdat hij officieel geen medewerker is van Red Bull, maar via een ZZP-contract als "consultant" wordt aangeduid en dus buiten budget zou moeten vallen. Het heeft dus niet te maken met de drie best betaalde medewerkers, maar gewoon helemaal buiten beschouwing gelaten. Wat natuurlijk geniaal is ![]() Edit RB schijnt dit wel al tegengesproken te hebben en zouden hebben aangegeven dat Newey wel onder n van de drie top verdieners valt volgens hun berekeningen. IK weet ook niet meer wat waar is hoor ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:51 |
Goed punt, alleen er is al maanden discussie met de FIA. Dus RBR kan al maanden bijsturen in het huidige budget | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:54 |
Red Bull zegt volgens AMuS letterlijk dat Newey tot de drie uitzonderingen behoort. Edit: ninja edit ![]() | |
raptorix | dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:56 |
Wellicht ZZP, maar wel in het lijstje van 3 best betaalde personeel. | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:11 |
WheeledWarrior | dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:36 |
Ik verlang soms wel terug naar 'vroeger', topteams die gewoon ongelimiteerd konden testen. Schumacher die na de kwalificatie in Monaco zaterdagmiddag even naar Mugello vloog om proefstarts te oefenen en op zondagochtend terug kwam, om vervolgens s middags de beste start te maken ![]() | |
Black-Death | dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:40 |
Ferrari dat 300 dagen per jaar met Felipe Massa en Luca Badoer test op Fiorano ![]() | |
WheeledWarrior | dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:41 |
Het leuke van al dat testen was wel dat je elke dag wel weer nieuws had vanaf een of ander circuit. Allemaal tijdenlijstjes. Fotografen die probeerden weer een glimp van een nieuw onderdeel op te vangen. Nu heb je natuurlijk ook wel nieuwtjes tussen de races door, maar was toen toch anders. | |
Black-Death | dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:42 |
Klopt. Dat was natuurlijk wat extreem vroeger, maar wat vaker testen in een lopend seizoen zou wel leuk zijn wat mij betreft. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:07 |
Twitter is toch echt geniaal leedvermaak soms. Mensen die met een class action lawsuit dreigen als FIA de titel niet afpakt ![]() Nou, FIA is bang hoor.... | |
Tokus | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:11 |
moet je voor een class action lawsuit niet aantonen dat je ook daadwerkelijk schade hebt ondervonden? | |
Rianne84 | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:29 |
Sjors ![]() ![]() | |
pmponer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:29 |
wilde hem net plaatsen ![]() | |
franklop | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:32 |
Fer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:36 |
We komen uit een tijd waar een top team wel 600m er tegenaan sloeg en de kleinste teams met 60-100m moesten aan ploeteren. Dan is 5% overschrijding wel redelijk. Maar RBR heeft de snelste auto, dan wordt alles onder de loep genomen door de concurrentie. | |
ChevyCaprice | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:40 |
Dat is toch geen ene donder aan als n team lekker ongelimiteerd test vanwege hun torenhoge budget | |
TweedeKlum | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:41 |
RBR heeft niet de snelste auto over 1 rondje. ![]() | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:41 |
Ja, want hij had zogenaamd $5000 aan tickets gekocht en niks voor teruggekregen, want een team speelt vals ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:43 |
Emotionele schade bij al die lui joh. Als de FIA dat niet had gedaan waren ze allemaal raketgeleerden geworden in plaats van hersenloze Twitteraars. | |
ESF1Gamer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:44 |
Is de straf al bekend voor RBR? | |
WheeledWarrior | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:45 |
Ach, uiteindelijk maakt het weinig uit. Destijds had je ook maar 2 of 3 teams die de races wonnen en dat is nu niet anders. | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:54 |
Ja
| |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:01 |
Gast is toch echt fucking geniaal hoor ![]() Prachtig hoe Russell, zoals altijd, de klikspaan is en zichzelf een compliment moet geven, omdat niemand anders dat doet ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:11 |
Iedereen op dieet. | |
Nober | dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:22 |
Dus toch over het budget heen bij Red Bull en 'groene' Red Bull/Aston Martin | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:42 |
Die komt pas als RBR de uitspraak van de FIA accepteert. En aangezien ze dat voorlopig niet doen kan dat nog wel even duren. Ik heb het idee, als ik kijk naar de oorzaken die genoemd worden voor de overschrijding, dat de regels dusdanig slecht zijn geschreven en op meerdere manieren te interpreteren zijn, dat RBR best wel kans maakt om dit aan te vechten bij de daarvoor in het leven geroepen instantie, de Cost Cap Adjudication Panel, of de International Court of Appeal van de FIA. | |
beantherio | dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:48 |
Het verbaast me dat er blijkbaar alweer verhalen rouleren over wat de overtredingen zouden zijn terwijl het team officieel nog van niets weet. FIA is echt een lachertje als het gaat om het vertrouwelijkheid. Moet je eens voorstellen dat jouw belastingaanslag al bij je buurman bekend zou zijn terwijl je zelf nog van niets weet. Gestoord echt. ![]() | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:01 |
Precies. Dit is precies wat er nu aan de hand is. FIA zegt "je bent in overtreding, want ..." en Red Bull zegt "wij zijn niet in overtreding, want ...". Daarom kunnen ze nu nog niet tot een "agreement" komen, dus er is nog geen sprake van een straf, want Red Bull moet het eerst eens zijn met die straf en dat zijn ze blijkbaar niet. Dat Red Bull dit verder wil laten uitzoeken kan twee dingen betekenen denk ik. 1) Red Bull is 100% overtuigd van hun gelijk en wil gewoon niet eens een reprimande oplopen om te voorkomen dat men toch maar altijd "cheaters" blijven roepen. 2) FIA wil Red Bull dusdanig hard straffen dat Red Bull het niet eens is met de straf en het dus hogerop gaat zoeken. Natuurlijk weer omdat ze denken dat ze gelijk hebben. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:05 |
Oh en dat sprookje van Lewis,Toto en Binotto over dat Red Bull constant aan het upgraden is is ook erg vuil. Dat zie ik nu ook overal terugkomen, terwijl afgelopen twee GP's bijna alle teams met meerdere upgrades zijn gekomen,. Ferrari met een nieuwe vloer in Japan. Alfa Romeo met een nieuw neus in Japan. Mclaren met nieuwe brake ducts, sidepods, diffuser en vloer in Singapore. Alpine met een nieuwe vloer in Japan. Alpha Tauri met een nieuwe neus in Singapore.... .... maar het is alleen Red Bull dat met upgrades komt hoor ![]() Zo goed werkt hun geruchten machine dus. Gewoon iets roepen, media neemt het zonder vragen te stellen over en de blinde kudde blijft het herhalen op social media totdat het een feit wordt gevonden. | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:08 |
RB neemt helemaal niet veel updates mee. Er zijn teams bij die de afgelopen maanden meer nieuwe dingen gebracht hebben | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:08 |
Was al uitgezocht dat Mercedes en Ferrari vaker met updates waren gekomen dan RBR, volgens mij. | |
Adames | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:35 |
Maar de straf accepteren lijkt weer wat veiliger, want daar zitten geen serieuze straffen in. Geen puntenaftrek, geen budgetvermindering. Enkel reprimande, boete en minder CFD/Windtunneltijd. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:47 |
Ja, maar dat is dan ook precies wat ik bedoel. Iedereen praat elkaar na, inclusief de zogenaamde journalisten. Niemand die het even nagaat. Toto en Lewis roepen iets, Binotto doet er ook nog even zijn plasje en iedereen neemt het blind over. ZIE JE WEL HOE KAN RED BULL NOU ZOVEEL UPDATES HEBBEN OMG CHEAT WTFBBQ! | |
Maanvis | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:53 |
![]() arme mercedes | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:53 |
Elke update is even ingrijpend en kost allemaal evenveel dus het aantal updates is bepalend OMGROFLBBQ | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:56 |
Ja, zoals de vloer van Ferrari. Is vast net zo duur als een klein flapje op de Red Bull ![]() Lekker blijven geloven in de fabeltjes joh ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:57 |
Zoals die nieuwe vloer waar bij RBR alleen Perez mee rijdt? | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:00 |
Er is een reden waarom alleen Perez er mee rijdt. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:02 |
Juist, waarom denk je dat alleen Perez er mee rijdt? RB heeft ook niet lopen huilen bij de media dat ze geen geld meer hadden om vervolgens toch een nieuwe vloer op de auto te zetten. Terwijl Binotto ene weekend loopt te janken dat ze geen geld hebben,puur om Red Bull in een kwaad daglicht te zetten, om vervolgens een week later een nieuwe vloer te introduceren ![]() Het gaat mij om de dubbele standaarden en het constante gezeur en getter van teambazen waardoor de blinde fans uiterst toxisch worden. Mercedes doet het omdat ze niet tegen hun verlies kunnen en een ego hebben van heb ik je daar en Ferrari doet het om hun eigen falen te laten vergeten. | |
Kickinalfa | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:04 |
Ieder team praat gewoon hoe ze op dat moment het beste uitkomt. Allemaal slap gelul. Het is tijd dat de FIA zelfs de regels en straffen gaat bepalen ipv dit te laten afhangen van de team lobbys | |
beantherio | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:09 |
Dat ze toestaan dat informatie lekt en concurrerende teams vervolgens allerlei dingen gaan roepen is echt schandalig. Er wordt sfeer gecreerd op een manier waartegen je je als team nooit op een eerlijke manier tegen kunt verdedigen. | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:09 |
En voor altijd een besmet kampioenschap hebben. Als ze echt zo zeker zijn zou ik vechten tot het bittere eind. | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:10 |
De FIA zou ze flink moeten straffen voor het in diskrediet brengen van de sport. | |
THEFXR | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:14 |
Die benzine toevoer vervalsing van Ferrari is ook achter gesloten deuren geregeld, hadden ze met dit dan ook moeten doen. | |
Peterselieman | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:15 |
Met name Toto en de rest van Merc hebben vanaf vorig jaar zoveel vergif de wereld in geholpen dat de sport in diskrediet is gebracht ... | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:21 |
Volgens mij kunnen wij niet beoordelen of alle teams meer geld hebben uitgegeven dan RBR. Elk team lult in de media want ze willen de concurrenten niet wijzer maken. Dus als Ferrari zegt dat ze geen budget meer hebben, dan is dat geen vaststaand gegeven.... Daarnaast trappen wij er ook in. Geen kwaad woord over RBR. Er is een minor overschrijding, maar een paar miljoen. Alleen RBR was volgens Horner een paar miljoen onder de cap gebleven dus als ze na aanpassing toch nog miljoenen teveel hebben uitgegeven dan gaat het om veel meer miljoen die de FIA betwist. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:32 |
Het gaat er niet om wat jij of ik vinden. Het gaat mij er nu om dat teambazen het vuurtje constant aan het aanwakkeren zijn. Dat is gewoon jammer. Vooral #TeamLH is echt zo zuur en toxisch als het maar kan. Ze gaan zelfs zo ver dat ze Russell en hun eigen Twitter account aanvallen ![]() Russell kreeg nog net geen doodsverwensingen na Zandvoort. TeamLH Twitter (wat een prima fanpage is) deed een berichtje uit waarbij ze zeiden dat de fans moesten stoppen met Hannah (van Red Bull) lastig te vallen. Hamilton zelf deed een retweet .... maar de toxische groep fans gingen zo hard door en keerden zich zelfs tegen TeamLH waardoor die lui hun tweet moesten deleten ![]() Voorbeeld is misschien een ander onderwerp, maar puur om te laten zien hoeveel haat er is in die wereld en hoe voorzichtig TEAMBAZEN zouden moeten zijn met wat ze doen en zeggen. Toto en Binotto gooien constant meer olie op het vuurtje, terwijl ze niet eens weten wat de schade is of kan zijn. ... verder. RB zegt zelf dat ze onder cap zitten volgens hun berekening en volgens hun manier van interpreteren van de regels. FIA ziet het anders en dat is het hele probleem. Daarom blijft RB volhouden dat ze netjes aan alle regels hebben voldaan. Ten eerste is het gek dat dit twee weken van te voren al uitlekt. Of het lekken via AMuS of Mercedes of Ferrari gebeurde maakt niet uit, maar het gebeurde. Ten tweede is het gek dat dit niet achter gesloten deuren wordt geregeld/afgehandeld om te voorkomen dat een al belachelijk (en onterecht) beladen seizoen van 2021 nog verder de tyfus in wordt geholpen. Nog steeds weet men de details van de deal van Ferrari niet bijvoorbeeld. Als maanden lang valsspelen achter gesloten deuren opgelost kan worden kan dat bij het anders interpreteren van de regels vast ook wel. Ik snap niet dat men dit niet wil begrijpen en er nog iets tegenin probeert te brengen. | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:40 |
Volgens Marko zijn er zes discussiepunten en als er maar twee van die zes goedgekeurd worden zitten ze (ruim) onder de budget cap. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:42 |
Heb je daar een bronnetje voor? | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:57 |
De vraag is: Heb je daar een bonnetje voor? | |
Starflyer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:58 |
Niet de bron die ik gelezen heb, wel de eerste die ik zo snel kon vinden. https://scuderiafans.com/(...)anies-f1-budget-cap/ | |
vaarsuvius | dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:04 |
Het probleem is dat Audi rijders aso's zijn en BMW's zijn tegenwoordig niet om aan te gluren, met die oversized grille. Dus je komt toch bij Mercedes uit. (of Lexus) | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:30 |
Ja, dat zijn de enige merken met een auto waar je lekker in kunt autorijden ja. ![]() | |
daNpy | dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:35 |
Oh het is de vloer waarom hij 7 tiende langzamer is, ik dacht al. | |
Adames | dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:50 |
Dat is waar. | |
Kickinalfa | dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:10 |
Geen idee wie ermee kwam, maar het YouTube kanaal van Rocket powered Mohawk is geweldig. | |
Jane | dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:28 |
Vind ik ook, maar toen ik hem hier een paar weken geleden postte werd er alleen maar zuur op gereageerd. ![]() ![]() | |
TearsoftheKingdom | dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:33 |
Dank, ik heb mee paar weken geleden geabonneerd op zijn kanaal. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:38 |
Namen en rugnummers. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:40 |
Snap dat hij niet voor iedereen is. Hij is best hard en maakt behoorlijk grove grapjes wat niet voor tere zieltjes bedoeld is ![]() Ik vind het wel geniaal hoe hij de hypocrieten belachelijk maakt. | |
opgebaarde | dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:47 |
Binotto horen we normaliter toch niet zo vaak over andere teams? Dr Marko laat zich erg graag ongenuanceerd en lomp uit over andere coureurs en teams. Wordt hij niet vergeten? Over die budgetcap ben ik wel benieuwd, is er echt vanuit de FIA gelekt? De informatie was volgens mij bijzonder summier, alleen AM en RBR en niet eens cijfers. In maart hebben alle teams de cijfers van 2021 overhandigd en we zijn nu al een halfjaar verder. Dan is het toch niet zo gek dat er verhalen ontstaan want deadlines worden opgeschoven dus er is iets aan de hand. Teams hebben vast en zeker een paar keer vragen van de FIA accountants gehad, er werken bij de teams en accountants honderden mensen en die Britten hebben ook onderling contact met elkaar. Is het uitgesloten dat daar de informatie vandaan? | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:05 |
Helmut is een dwaas en moet zijn mond vaker houden. Helemaal mee eens. Hij is echter geen teambaas. Binotto hoor je niet zo vaak zeg je? Hij schreeuwt al weken lang de longen uit zijn lijf en zit constant Red Bull aan te vallen om zijn eigen falen te doen vergeten. Na GP van Belgi begon Binotto te zeuren dat er een nieuwe chassis voor Red Bull zou komen en dat dat onmogelijk was. Die update is nog steeds niet gekomen ern komt waarschijnlijk ook niet. In Singapore stond hij samen met Toto vooraan om met de vinger te wijzen en deed zijn best om het allemaal veel groter te maken dan het was. Van miljoenen en miljoenen is het uiteindelijk maar 1 of 2 miljoen geworden wat voortvloeit uit het anders interpreteren van bepaalde regels. Binotto zat na de GP van Japan ook weer te zeuren dat het niet te geloven was dat Leclerc een straf kreeg en dat het belachelijk was dat ze niet hadden gewacht totdat Leclerc zich kon verdedigen, want Perez mocht dat vorige week wel. Hoe hij het in zijn hoofd haalt om die twee incidenten te vergelijken weet ik ook niet. Ondertussen gaf Leclerc zelf toe dat het wel terecht was en toen pas deed Binotto een stapje terug. Wat betreft lek. Ja, ben er van overtuigd dat het via FIA is gegaan, anders kan je niet precies de twee teams noemen waar het over gaat. Je zou kunnen denken dat het via via is gegaan als het n team is, maar beide teams "raden" moet haast wel iemand van binnenuit zijn. Hele jaar door is er bijna iedere GP of om de GP wel iets te doen omtrent Red Bull wat in gang wordt gezet door Lewis, Toto, Mercedes, Ferrari of de bijbehorende fans. Het zal vast allemaal toeval zijn en niks te maken hebben dat veel fans of nog steeds vastzitten bij Abu Dhabi of aan het wachten zijn op een succesje van Ferrari. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:14 |
Was deze trouwens al eens gepost? @Yashaaaaa stuurde die net door, mooi hoor ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:26 |
EDIT Ik kijk verkeerd | |
Adames | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:32 |
Binotto van nu is heel anders dan de binotto van een paar maanden geleden. | |
Fer | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:46 |
Heb er anders regelmatig 1 op de 1e startplaats gezien vanaf de zomer. | |
Evenstar | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:57 |
Het zou echt helpen als FIA meer openheid zou bieden. Wat is er precies mis gegaan? Was Red Bull de enige die de regels "verkeerd" begreep? Bijvoorbeeld een HAAS komt volgens mij niet eens aan de cap. Stel dat zij dezelfde fouten hebben gemaakt, maar het voor hun geen consequenties heeft, omdat ze toch ruim onder cap blijven. Dat maakt het een heel ander verhaal wat mij betreft. | |
Tarado | dinsdag 11 oktober 2022 @ 23:59 |
Misschien komt dat nog, als Red Bull gelijk krijgt zullen ze wel moeten want anders hebben die een voordeel wat de anderen niet hebben. | |
Adames | woensdag 12 oktober 2022 @ 05:24 |
Singapore is uit ![]() | |
daNpy | woensdag 12 oktober 2022 @ 07:30 |
En de tweede is ook altijd op P2 zodat je kan spreken van een dominante auto. |