Historisch gezien is repressie de beste manier om een taal volledig uit te bannen. Geen onderwijs meer aanbieden en iedereen verplicht Oekraens leren. Maar mocht de Donbass of de Krim worden heroverd dan wordt het allemaal wel problematisch denk ik zo. Je kunt ook niet alle Russisch taligen het land uit zetten.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 00:17 schreef Tocadisco het volgende:
Ik vraag me trouwens af of die hele kwestie rondom de Russische taal zichzelf niet oplost. Ondertussen is die taal zo giftig geworden in Oekrane dat over twee/drie generaties niemand het daar nog spreekt.
75Kquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Spot is te koop.
En in gebruik bij best veel reddings- en bergingsinstanties oa.
Maar ik denk niet dat ze daar rond van kunnen komen. Ook zit je dan economisch in een bracket die het product nooit goedkoop gaat maken, omdat geen klant er 1000en besteld.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Spot is te koop.
En in gebruik bij best veel reddings- en bergingsinstanties oa.
Er zijn ook ontwikkelingen op gebied van iets vereenvoudigde versies van autonome blokjes die een geheel kunnen vormen, het idee is dat we straks ook zoiets op Mars kunnen inzetten, zodat we een soort van Robotjes hebben, die een Robotfabriek kunnen bouwenquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat ze daar rond van kunnen komen. Ook zit je dan economisch in een bracket die het product nooit goedkoop gaat maken, omdat geen klant er 1000en besteld.
Ik heb net ons huis verkocht en daar 2 HIMARS raketten van gekocht.quote:
Aan elkaar binden en tegelijk afstekenquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb net ons huis verkocht en daar 2 HIMARS raketten van gekocht.
Het straalt altijd urgentie uit als er zo'n meeting aangekondigd wordt. Zelfde bij de NATO of de EU, etc. Maar in feite doet het niet zoveel. Hoogstens een paar extra ''foei'' berichten, extra wapen leveringen/sancties en that's it. Gelukkig hoor, want een derde wereldoorlog wil niemand volgens mij, maar toch.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:38 schreef NaturalScience het volgende:
'Zelensky to address emergency G-7 meeting'
https://www.washingtonpost.com/
Ja, het zal wel weer het zoveelste verhaaltje van wat wij moeten doen of te weinig doen van zelensky. dat is inmiddels standaard geworden. Beetje emotionele chantage erin en klaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het straalt altijd urgentie uit als er zo'n meeting aangekondigd wordt. Zelfde bij de NATO of de EU, etc. Maar in feite doet het niet zoveel. Hoogstens een paar extra ''foei'' berichten, extra wapen leveringen/sancties en that's it. Gelukkig hoor, want een derde wereldoorlog wil niemand volgens mij, maar toch.
En daar is het hem natuurlijk om te doen.quote:
Oekraine moet gewoon eens krijgen wat het nodig heeft. En dat houdt in ook lange afstand wapens, tanks en vliegtuigen. Maak daar duidelijke afspraken met Oekraine over en klaar.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het straalt altijd urgentie uit als er zo'n meeting aangekondigd wordt. Zelfde bij de NATO of de EU, etc. Maar in feite doet het niet zoveel. Hoogstens een paar extra ''foei'' berichten, extra wapen leveringen/sancties en that's it. Gelukkig hoor, want een derde wereldoorlog wil niemand volgens mij, maar toch.
Het doet juist heel veel. Het houdt de aandacht vast, actief. Het laat het gevoel van urgentie blijven bestaan. Dat is van groot belang, want inderdaad worden daarmee ook meer sancties en extra wapenleveringen een feit. En die heeft Oekrane nodig om te overleven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vanuit Zelensky gezien doen we pas genoeg als we gaan mee vechten, maar ik denk dat hij zich ook wel realiseert dat dat niet gaat gebeuren, tenzij er een kern bom gegooid wordt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, het zal wel weer het zoveelste verhaaltje van wat wij moeten doen of te weinig doen van zelensky. dat is inmiddels standaard geworden. Beetje emotionele chantage erin en klaar.
vanuit zijn oogpunt snap ik het wel hoor maar wanneer doe je genoeg vraag ik me af.
Ja, maar daar hoef je niet elke keer een meeting voor aan te kondigen, gebeurd toch vrij vaak inmiddels. Komt dan toch meer over als een kleine show (want veel media aandacht) om te laten zien hoe hard we wel niet helpen. Die wapens kan je ook leveren zonder eerst een meeting aan te kondigen.quote:
Meer aandacht meer wapens meer beter. Het is natuurlijk veel comfortabeler om Oekrane en hun strijd te vergeten, dus die (media-)aandacht is essentieel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar daar hoef je niet elke keer een meeting voor aan te kondigen, gebeurd toch vrij vaak inmiddels. Komt dan toch meer over als een kleine show (want veel media aandacht) om te laten zien hoe hard we wel niet helpen. Die wapens kan je ook leveren zonder eerst een meeting aan te kondigen.
Dat is het ook. Verbazend, dat het mensen zoals jij verbaast?quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Komt dan toch meer over als een kleine show (want veel media aandacht)
Volgens mij gaat het via investeringen van onder andere Softbank, Google en Hyundai en heeft het amerikaanse leger zich er al een flink aantal jaren geleden vanaf getrokken.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Aangezien we berhaupt nog nooit een commercieel product van die gasten hebben gezien, drijven ze dus helemaal op subsidie.
En dat defensie industrie sinds zojuist blijkbaar sec bij de s'landsgrenzen ophoud, is nieuw voor me. Ondanks dat ik pagina's kan vullen met voorbeelden waar dat beslist niet het geval is.
Poetin heeft ook om aandacht gevraagd om tanks te krijgen. Hij doet dat door burgers te vermoorden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vanuit Zelensky gezien doen we pas genoeg als we gaan mee vechten, maar ik denk dat hij zich ook wel realiseert dat dat niet gaat gebeuren, tenzij er een kern bom gegooid wordt.
[..]
Ja, maar daar hoef je niet elke keer een meeting voor aan te kondigen, gebeurd toch vrij vaak inmiddels. Komt dan toch meer over als een kleine show (want veel media aandacht) om te laten zien hoe hard we wel niet helpen. Die wapens kan je ook leveren zonder eerst een meeting aan te kondigen.
Niet verwonderlijk. Lukashenko heeft zijn lot verbonden aan Putin. Met Bella Russische troepen Oekrane aanvallen gaat voor hem kennelijk te ver, dus doet hij dit soort dingen. Heeft hij op het thuisfront minder backlash.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poetin heeft ook om aandacht gevraagd om tanks te krijgen. Hij doet dat door burgers te vermoorden.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |