zo ging het idd in de eerste periode van wingcars ja. Lotus ontdekte het ground effect nota bene door een fout in het model voor een windtunnel test. en ging zelf op een vergelijkbare manier als Mercedes de bietenbrug op met hun auto in 1979(!) Je zou toch zeggen dat je iemand in je organisatie laat uitzoeken welke problemen het concept in het verleden gaf om fouten in het heden te vermijdenquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat laatste de oorzaak is want het is een nieuw concept auto, aan het begin van het seizoen zei Newey dat die berekening van de groundeffect downforce op basis van de windtunnel resultaten nogal een ingewikkelde is en daar hebben ze waarschijnlijk de plank mis geslagen.
Nee dat klopt maar het schijnt dat Red Bull omdat ze jarenlang met high rake hebben gereden downforce via de bodem veel beter begrijpt dan de rest, die jaren van compensatie in aero door het gebrek aan motorvermogen betalen zich nu dus uit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klinkt ook zeker plausibel, al zitten bij Mercedes niet echt heel domme mensen volgens mij.
* Doet aandelen Bose inkopenquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
Waarover?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
budget capquote:
Prepare to be disappointed!quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
heel die engelse pers is zuurquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:17 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nog meer zure stukjes in de Engelse pers.
Centraal Europese tijd of Britjes tijd?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
Ja. @Cocoquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Centraal Europese tijd of Britjes tijd?
Horner zei het in een interview, dat zij het liefste een motor willen die loeihard klinkt en zuipt als een malle, zij hoeven toch geen auto's te verkopenquote:
in het algemeen kan hij dat gezegd hebben al betwijfel ik het ook nog zonder bron maar dat heeft toch niks te maken met de motor die ze gaan bouwen volgens de regels van 2026quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Horner zei het in een interview, dat zij het liefste een motor willen die loeihard klinkt en zuipt als een malle, zij hoeven toch geen auto's te verkopen
Masi is verantwoordelijk voor een regel uit 1994?quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:41 schreef Armani XL het volgende:
[..]
En driemaal raden wie die regel heeft opgeschreven!
[ afbeelding ]
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat om die cijfers te halen, de auto een lagere rijhoogte moet hebben dan door porpoising mogelijk is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het opvallend dat ze dit jaar de plank zo hebben misgeslagen. Dat moet toch een oorzaak hebben.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat hun windtunnel- en CFD-simulaties niet goed mappen naar de realiteit. Ze zijn er volgens mij bij Mercedes van overtuigd dat hun auto op papier enorm competitief is. Maar in de praktijk krijgen ze 'm niet aan de praat op de manier zoals dat blijkbaar op de computer wel lukt.
quote:“I certainly didn’t see the Mercedes sidepod solution coming. The other cars, the broad differences in sidepod shape have not completely surprised me.”
Mercedes’ sidepods, however, have not helped the team be more competitive, as they have been battling heavy porpoising since the Bahrain test.
Newey gives his thoughts on this phenomenon, which almost every team is experiencing.
“We knew [porpoising] was a potential problem. The LMP cars had it for a very long time. It’s a very well-known problem.
“If you have an aero map which as you get closer to the ground generates more downforce eventually the flow structure breaks down and loses downforce, then it’s going to porpoise.
“With these regs you could see that was a possibility but whether they would and how you model that, was the difficulty.
“It was a bit of using experience as to what the causes of porpoising might be and trying to be mindful of that but at the same time we didn’t find a way of modelling it properly.
“In principle, you could do it in the windtunnel,” the Briton concluded.
De invloed van die man gaat veel verder dan je denkt!quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Masi is verantwoordelijk voor een regel uit 1994?
Ik kan me voorstellen dat zonder borden een auto 'gegrepen' kan worden door de banden, in plaats van langs de borden te schuiven. Dan krijg je een flinke verandering in richting, dus hoge G-krachten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |