zo ging het idd in de eerste periode van wingcars ja. Lotus ontdekte het ground effect nota bene door een fout in het model voor een windtunnel test. en ging zelf op een vergelijkbare manier als Mercedes de bietenbrug op met hun auto in 1979(!) Je zou toch zeggen dat je iemand in je organisatie laat uitzoeken welke problemen het concept in het verleden gaf om fouten in het heden te vermijdenquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat laatste de oorzaak is want het is een nieuw concept auto, aan het begin van het seizoen zei Newey dat die berekening van de groundeffect downforce op basis van de windtunnel resultaten nogal een ingewikkelde is en daar hebben ze waarschijnlijk de plank mis geslagen.
Nee dat klopt maar het schijnt dat Red Bull omdat ze jarenlang met high rake hebben gereden downforce via de bodem veel beter begrijpt dan de rest, die jaren van compensatie in aero door het gebrek aan motorvermogen betalen zich nu dus uit.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat klinkt ook zeker plausibel, al zitten bij Mercedes niet echt heel domme mensen volgens mij.
* Doet aandelen Bose inkopenquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
Waarover?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
budget capquote:
Prepare to be disappointed!quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
heel die engelse pers is zuurquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:17 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Nog meer zure stukjes in de Engelse pers.
Centraal Europese tijd of Britjes tijd?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Predator40 het volgende:
rond 18:00 het moment van de waarheid !!!!!
Ja. @Cocoquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Centraal Europese tijd of Britjes tijd?
Horner zei het in een interview, dat zij het liefste een motor willen die loeihard klinkt en zuipt als een malle, zij hoeven toch geen auto's te verkopenquote:
in het algemeen kan hij dat gezegd hebben al betwijfel ik het ook nog zonder bron maar dat heeft toch niks te maken met de motor die ze gaan bouwen volgens de regels van 2026quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Horner zei het in een interview, dat zij het liefste een motor willen die loeihard klinkt en zuipt als een malle, zij hoeven toch geen auto's te verkopen
Masi is verantwoordelijk voor een regel uit 1994?quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:41 schreef Armani XL het volgende:
[..]
En driemaal raden wie die regel heeft opgeschreven!
[ afbeelding ]
[..]
Wat ik begrepen heb, is dat om die cijfers te halen, de auto een lagere rijhoogte moet hebben dan door porpoising mogelijk is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het opvallend dat ze dit jaar de plank zo hebben misgeslagen. Dat moet toch een oorzaak hebben.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat hun windtunnel- en CFD-simulaties niet goed mappen naar de realiteit. Ze zijn er volgens mij bij Mercedes van overtuigd dat hun auto op papier enorm competitief is. Maar in de praktijk krijgen ze 'm niet aan de praat op de manier zoals dat blijkbaar op de computer wel lukt.
quote:“I certainly didn’t see the Mercedes sidepod solution coming. The other cars, the broad differences in sidepod shape have not completely surprised me.”
Mercedes’ sidepods, however, have not helped the team be more competitive, as they have been battling heavy porpoising since the Bahrain test.
Newey gives his thoughts on this phenomenon, which almost every team is experiencing.
“We knew [porpoising] was a potential problem. The LMP cars had it for a very long time. It’s a very well-known problem.
“If you have an aero map which as you get closer to the ground generates more downforce eventually the flow structure breaks down and loses downforce, then it’s going to porpoise.
“With these regs you could see that was a possibility but whether they would and how you model that, was the difficulty.
“It was a bit of using experience as to what the causes of porpoising might be and trying to be mindful of that but at the same time we didn’t find a way of modelling it properly.
“In principle, you could do it in the windtunnel,” the Briton concluded.
De invloed van die man gaat veel verder dan je denkt!quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Masi is verantwoordelijk voor een regel uit 1994?
Ik kan me voorstellen dat zonder borden een auto 'gegrepen' kan worden door de banden, in plaats van langs de borden te schuiven. Dan krijg je een flinke verandering in richting, dus hoge G-krachten.quote:
Zo lijkt schumacher wel een enorme schlemielquote:
Bang dat Toto de hele tent komt verbouwen als blijkt dat er niks mis is met RBR.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:18 schreef Maanvis het volgende:
Nog steeds geen bericht over Budgepafond schandaal RBR... ze wachten wel tot het laatste nippertje bij FIA
18.00 uurquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:18 schreef Maanvis het volgende:
Nog steeds geen bericht over Budgepafond schandaal RBR... ze wachten wel tot het laatste nippertje bij FIA
oke zou fijn zijn als dat eindelijk eens uitgeesloten is.quote:
Zijn die borden ook niet van een soort piepschuim? Gasly nam tijdens de sprint op Monza vorig jaar een stuk of 15 borden mee in zijn glijtocht erlangs. Die leken nauwelijks impact te hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:16 schreef Mano_ het volgende:
an me voorstellen dat zonder borden een auto 'gegrepen' kan worden door de banden, in plaats van langs de borden te schuiven. Dan krijg je een flinke verandering in richting, dus hoge G-krachten.
Maar misschien is dat helemaal niet aan de orde en zijn ze er alleen voor reclame, ik heb geen id
Why comparisons to Schumacher are inevitable after Verstappen’s imperious run to his second titlequote:Op maandag 10 oktober 2022 16:19 schreef Gremen het volgende:
[..]
Zo lijkt schumacher wel een enorme schlemiel
Te pas en te onpas nog even vermelden dat we wel een asteriskje achter z'n eerste titel moeten plaatsen. Dat is echt zo'n Engels ding.quote:Max Verstappen’s first world title came with an asterisk.
He has, in this and so much more, a lot in common with Michael Schumacher. The man many will always regard as the greatest driver who ever graced Formula 1 was viewed with suspicion on his rapid ascent to Formula 1. Called out by the world champions of the day for his aggressive driving style, his first World Championship was won under the cloud of a car many believed to be running contrary to the regulations, and concluded in a final race which left a huge swathe of the fanbase disgusted.
Yet it was Michael’s follow-up season in 1995 that cemented him.
Vooral de ratio wins/poles is veelzeggend.quote:
En dan te bedenken dat 'ie een paar jaar in die Renault traktor heeft moeten slijten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Vooral de ratio wins/poles is veelzeggen.
Ze vergeten even dat het kampioenschap over 22 races ging en niet over alleen de laatste. En dat Hamilton en Mercedes zelf ook genoeg fouten hebben gemaakt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Why comparisons to Schumacher are inevitable after Verstappen’s imperious run to his second title
Moest wel lachen om dit stukje:
[..]
Te pas en te onpas nog even vermelden dat we wel een asteriskje achter z'n eerste titel moeten plaatsen. Dat is echt zo'n Engels ding.
Ik zit voor de grap oude F1 regulations te bekijken en het is altijd al zo geweest.quote:
In 2001 staat. Bronquote:Artikel 6.5: If a race is suspended under Article 41, and cannot be resumed, no points will be awarded if the leader has
completed less than two laps, half points will be awarded if the leader has completed more than two laps
but less than 75% of the original race distance and full points will be awarded if the leader has completed
more than 75% of the original race distance.
quote:Lid 23: If a race is stopped under Articles
155 and 156, and cannot be restarted, no
points will be awarded in case A, half points will
be awarded in case B and full points will be
awarded in case C
quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:22 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik heb dat nog nergens gelezen.
De onverhulde bitterheid van Britse media en Britse fans zal nooit niet amusant zijn. Iedere keer als ik de term "plastic champion" voorbij zie komen moet ik grijnzen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:26 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Why comparisons to Schumacher are inevitable after Verstappen’s imperious run to his second title
Moest wel lachen om dit stukje:
[..]
Te pas en te onpas nog even vermelden dat we wel een asteriskje achter z'n eerste titel moeten plaatsen. Dat is echt zo'n Engels ding.
Zo zuur die mensen. Is Hamiltons titel uit 2008 dan ook van plastic omdat Timo Glock toevallig op de verkeerde banden stond in de laatste ronde in Brazilië?quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
De onverhulde bitterheid van Britse media en Britse fans zal nooit niet amusant zijn. Iedere keer als ik de term "plastic champion" voorbij zie komen moet ik grijnzen.
Ik heb al een paar keer gezien dat er iemand op de tribune bij het rechte stuk een bordje "paper champ" had hangen. Die geeft dus duizenden euro's uit aan grand prix' om daar dan vervolgens met een kartonnen bordje z'n onvrede te tonen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
De onverhulde bitterheid van Britse media en Britse fans zal nooit niet amusant zijn. Iedere keer als ik de term "plastic champion" voorbij zie komen moet ik grijnzen.
thxquote:
Vettel heeft de verkeerde keus gemaakt door naar Ferrari te gaan, das wel duidelijkquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Vooral de ratio wins/poles is veelzeggend.
https://www.motorsportweek.com/author/rosario_giuliana/quote:
quote:Rosario Giuliana
Industrial Engineer, F1 Tech analyzer
Toen hij vertrok, was de RB ook niet meer de dominante auto die het daarvoor was en was die rol al overgenomen door Mercedes. De enige keus die hij destijds had kunnen maken waar hij nog kans had gehad op een wereldtitel, was een overstap naar Mercedes, maar de vraag is of die keus er ooit geweest is..quote:Op maandag 10 oktober 2022 16:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vettel heeft de verkeerde keus gemaakt door naar Ferrari te gaan, das wel duidelijk
Ik denk dat Merc altijd wel een Duitser had willen hebbenquote:Op maandag 10 oktober 2022 16:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen hij vertrok, was de RB ook niet meer de dominante auto die het daarvoor was en was die rol al overgenomen door Mercedes. De enige keus die hij destijds had kunnen maken waar hij nog kans had gehad op een wereldtitel, is bij Mercedes, waarbij dan de vraag is of die keus er ooit geweest is..
RB deed na de kampioensjaren van Vettel pas vorig jaar voor het eerst weer mee om de titel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |