• Veelgestelde vragen - > Ga naar de site..quote:Wat is een Magic Box?
Too Good To Go biedt een "Magic Box" aan. Wat is er nou zo magisch aan die boxen? Overtollig eten is lekker, nog prima eetbaar eten dat door winkels en restaurants aan het einde van de dag weg zou moeten worden gegooid. Denk bijvoorbeeld aan bakkerijen die elke dag vers brood bakken, of restaurants die meer drukte hadden verwacht en daardoor maaltijden overhouden. Je zal nooit precies weten wat je in je Magic Box krijgt totdat je het ophaalt. Wat je wel zeker weet, is dat het een goede deal is en dat je lekker eten krijgt! Spannend he...
Hangt ervan af waar je zitquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
OP mag wel een update gebruiken, zo schaars zijn de boxen nu ook weer niet
Dat hoort wel een beetje bij too good to go, dat je wat overblijft krijgt. Bij de Hema had ik een keer een enorme lading soep, bij Gorrillas een keer een stuk of 15 avocado's. Echt handig is het niet, ik heb liever wat meer variatie, het is wel inherent aan het concept.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:54 schreef Knipoogje het volgende:
Nog even nagepraat met de verkoopster en het taartverhaal verteld om aan te geven hoe random die boxen zijn.
Kwam ze met het verhaal wat een klant vertelde: die kreeg 15 croissantjes mee een keer ergens
ja, dit dus. Dat gezeur altijd dat het niet goed genoeg is terwijl je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 23:07 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat hoort wel een beetje bij too good to go, dat je wat overblijft krijgt. Bij de Hema had ik een keer een enorme lading soep, bij Gorrillas een keer een stuk of 15 avocado's. Echt handig is het niet, ik heb liever wat meer variatie, het is wel inherent aan het concept.
Ik zou het als winkelier niet zo doen. Die 15 avocados kun je dan beter aan de voedselbank geven dan aan een klant. Je kunt er donder op zeggen dat die klant ook de helft moet weggooien. Of je geeft 3 klanten 5 avocado's en 5 croissants bijv. Verdeel het. Tenzij je echt alleen maar 1 product in grote hoeveelheid over hebt. Maar zoals ik al zei, dan kun je ook een voedselbank blij maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 23:07 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat hoort wel een beetje bij too good to go, dat je wat overblijft krijgt. Bij de Hema had ik een keer een enorme lading soep, bij Gorrillas een keer een stuk of 15 avocado's. Echt handig is het niet, ik heb liever wat meer variatie, het is wel inherent aan het concept.
Zo krijgen ze er nog wat voor. Mijn ervaring is dat ze waar mogelijk wel een verdeling maken over de boxen. Het vraagt ook om wat creativiteit met wat je krijgt. Als je 15 avocado's krijgt, hoef je ze helemaal niet weg te gooien. Je kunt prima guacamole maken en in portiezakjes plat invriezen. Is superfijn om in de vriezer te hebben liggen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:40 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zou het als winkelier niet zo doen. Die 15 avocados kun je dan beter aan de voedselbank geven dan aan een klant. Je kunt er donder op zeggen dat die klant ook de helft moet weggooien. Of je geeft 3 klanten 5 avocado's en 5 croissants bijv. Verdeel het. Tenzij je echt alleen maar 1 product in grote hoeveelheid over hebt. Maar zoals ik al zei, dan kun je ook een voedselbank blij maken.
Stel je koopt op de 1e van de maand een box op TGTG en je krijgt 15 avocados die op de 3e over de datum gaan. De supermarkt geeft het aan de voedselbank en die moeten het ook distribueren. Wanneer dat aankomt links en rechts zijn die dingen over de datum en dat accepteert de voedsbank -terecht- niet. Ik snap wat je bedoelt maar dat is het punt niet. TGTG blijft een risico, wanneer je dat risico niet wil nemen moet je de app van je telefoon gooien zodat je ook niet hoeft te klagen.quote:Op zondag 23 oktober 2022 09:40 schreef Knipoogje het volgende:
Maar zoals ik al zei, dan kun je ook een voedselbank blij maken.
Dat is een heel flinke vangst!quote:Op zondag 23 oktober 2022 13:42 schreef Tinos85 het volgende:
Vanmorgen een Broodbox gehaald van de Dekamarkt voor 2.99.
Flinke vangst!
2 hele witbroden
1 hele vloerbrood volkoren
5 halve broden. Bruin, wisselend van gewone volkoren tot met allerlei zaden.
Prima vangst en gelukkig hadden we nog wat ruimte in de vriezer
Oh deze is inderdaad niet al te best.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:15 schreef Vanyel het volgende:
Lidl hier is niet meer wat het geweest is, of het was wel een heel karige uitzondering.
[ afbeelding ]
Deze is wel heel karig! Laatst had ik ook een Lidl box, maar kon de pompoen (met scheuren van vallen en zachte plekken) en mandarijnen (waren zacht/paar beschimmeld) echt zo weggooien. Gelukkig zat er nog genoeg in om wel blij mee te zijn!quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:15 schreef Vanyel het volgende:
Lidl hier is niet meer wat het geweest is, of het was wel een heel karige uitzondering.
[ afbeelding ]
Haalt de waarde volgens mij ook niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 14:15 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag er nog 2 staan, die waren nog leger.quote:Op maandag 31 oktober 2022 15:48 schreef Yinny het volgende:
[..]
Deze is wel heel karig! Laatst had ik ook een Lidl box, maar kon de pompoen (met scheuren van vallen en zachte plekken) en mandarijnen (waren zacht/paar beschimmeld) echt zo weggooien. Gelukkig zat er nog genoeg in om wel blij mee te zijn!
Met jouw box, had ik wel even wat meer gevraagd aan een medewerker.
Los van de cijfers heb ik wel vaker boxen gehaald hier en die waren altijd prima tot heel goed. Daarom extra verbaasd.quote:Op maandag 31 oktober 2022 18:59 schreef Zana het volgende:
De cijfers zijn denk ik ook het gemiddelde over "alle" boxen tot nu toe, als ze de laatste tijd minder zijn zie dat denk ik niet zo snel terug...
quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:23 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Bakker Ammerlaan was ook weer scheutig
Dat wordt wel een ongezonde lunch overigens...
Wat zat er in de viswinkel box? Ben altijd bang dat je zo'n hele vis krijgt die dezelfde dag nog op moet.quote:Op maandag 7 november 2022 10:16 schreef Yinny het volgende:
Yes! Een box van de viswinkel kunnen bemachtigen en gisteravond een van de Lidl. Straks ophalen
Ik denk dan altijd maar: Cheap & lekker thuismenuutje voor 5 euro. Als ik pies haal bij de pie winkel krijg ik altijd 3 forse stukken voor 5 euro. Kan ik anderhalve avond mee doen, dus prima.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:12 schreef Yinny het volgende:
Viswinkel viel tegen, want zwarte bak was alleen aardappel en prei.
Soms kun je beter « taart » of « taartpunten » gebruiken, ik vroeg me af waarom je urine ophaalt in een winkelquote:Op donderdag 10 november 2022 16:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als ik pies haal bij de pie winkel
Bij mij in de buurt is die tegenwoordig steeds binnen 1 minuut uitverkocht. Dat is dan ook een heel goede boxquote:Op zaterdag 12 november 2022 07:52 schreef Seven. het volgende:
Ik ga straks bij Dekamarkt een Magic Box oppikken. Ben benieuwd, 1e keer voor ons.
Hopelijk bij mij in de buurt ookquote:Op zaterdag 12 november 2022 09:14 schreef H_T het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt is die tegenwoordig steeds binnen 1 minuut uitverkocht. Dat is dan ook een heel goede box
Sushi op de datum is dan altijd wel een beetje spannendquote:Op vrijdag 11 november 2022 22:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
Na een ruime tijd niet meer, vanavond toch maar weer eens een keer 2 boxen van de AH2GO opgepikt. Best prima zo voor 2x4=¤8![]()
[ afbeelding ]
Snap ik, maar 5 donuts en 4 zakken witte broodjes is toch eentonig?quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:58 schreef Prego het volgende:
[..]
Ehm… het is geen ą la carte systeem?
Als je een broodbox bestelt kan je verwachten dat daar heel veel brood in gaat zitten. En een Flink heeft natuurlijk minder varianten brood op voorraad dan de lokale bakkerquote:Op zaterdag 12 november 2022 18:16 schreef Yinny het volgende:
[..]
Snap ik, maar 5 donuts en 4 zakken witte broodjes is toch eentonig?
Valess is wel goed hoorquote:Op zaterdag 12 november 2022 17:36 schreef Seven. het volgende:
En mooie Magic Box van Deka:
[ afbeelding ]
Alleen denk ik niet dat we de geitenyoghurt gaan opeten. En dit wordt wel een mooie kennismaking met vleesvervangers, ik wil dat al een hele tijd alleen m'n man vindt het onzin.
De bolletjes zitten al in de vriezer, die bestellen we kende week dus niet bij de supermarkt. Dus eigenlijk voor ons prima zo.quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:54 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ehm...weinig variatie? Maar wel genoeg te snoepen!
En maar blijven zeuren en klagenquote:Op zaterdag 12 november 2022 18:16 schreef Yinny het volgende:
[..]
Snap ik, maar 5 donuts en 4 zakken witte broodjes is toch eentonig?
Dat is enorm lekkerquote:Op zaterdag 12 november 2022 15:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had in mijn laatste box dus als maaltijd gepofte aardappelen met diverse toppings. Nog nooit gegeten, maar mčn wat is dat lekker
Ditwilik!quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is enorm lekkerAls ik hier aardappelen pof voor het avondeten, maak ik er altijd 1 extra om die als lunch met toppings te eten.
In Turkije noemt men dit kumpir, zie hier wat voorbeelden
Frittata van courgetti met doperwten en munt is lekkerquote:Op zondag 13 november 2022 17:05 schreef Seven. het volgende:
Ik wil trouwens een Libanese yoghurtdip maken van m'n geitenyoghurt. En ik ga zo experimenteren met de courgetti.
Ze hebben hier in de buurt zo'n toko. King Kumpir heet het. Loop er altijd langs. Volgende keer eens wat bestellenquote:Op zaterdag 12 november 2022 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is enorm lekkerAls ik hier aardappelen pof voor het avondeten, maak ik er altijd 1 extra om die als lunch met toppings te eten.
In Turkije noemt men dit kumpir, zie hier wat voorbeelden
Ik ken het ook van een Turkse eettent. Die zat ooit een paar maanden bij ons in het centrum maar behalve Turken en een enkele nieuwsgierige voorbijganger (wij), snapte niemand wat het was.quote:Op zondag 13 november 2022 17:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze hebben hier in de buurt zo'n toko. King Kumpir heet het. Loop er altijd langs. Volgende keer eens wat bestellen
Yes, uiteindelijk op frittata uitgekomen. Ik heb er paprika, knoflook, chilipeper en bosui in gedaan. En flink wat nootmuskaat (bazen specerij vind ik dat). We hadden de nodige leftovers aan paprika en ei dus dat kwam ook goed uit. Goed gelukt!quote:Op zondag 13 november 2022 17:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Frittata van courgetti met doperwten en munt is lekker
Wat had je uiteindelijk?quote:
Dit dus!quote:
Geitenyoghurt wordt yoghurtdip (en smaakt trouwens naar karnemelk, wist ik niet). Courgetti is al op. Valess vonden we ook lekker, nog verpakking in de vriezer. De roze limonade is al op. De yoghurtjes zijn al op. En ik drink om de klipklap Lipton.quote:Op zaterdag 12 november 2022 17:36 schreef Seven. het volgende:
En mooie Magic Box van Deka:
[ afbeelding ]
Alleen denk ik niet dat we de geitenyoghurt gaan opeten. En dit wordt wel een mooie kennismaking met vleesvervangers, ik wil dat al een hele tijd alleen m'n man vindt het onzin.
Daar heb ik dan finaal overheen gelezenquote:Op zondag 13 november 2022 19:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit dus!
[..]
Geitenyoghurt wordt yoghurtdip (en smaakt trouwens naar karnemelk, wist ik niet). Courgetti is al op. Valess vonden we ook lekker, nog verpakking in de vriezer. De roze limonade is al op. De yoghurtjes zijn al op. En ik drink om de klipklap Lipton.
Dus wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
Mooi gevarieerd ook. Ik zit al de hele week pokébowls te eten uit mijn Flinkpakket van zondag.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:42 schreef Myraela het volgende:
Twee pakketjes bij de Flink opgehaald. Wel weer fijne bruikbare spullen.
[ afbeelding ]
Kijk eens goed of je de producten goed kunt gebruiken, vaak zijn deze productpakketten allemaal hetzelfde met producten die in de winkel misschien niet zo goed lopen. Ik heb een foto op Facebook gezien daar leek het op 4 verpakkingen kant en klare asperge/ kaassaus, 2x Nacho ovenschotel, 1x taco ovenschotel, 1x pindakaas, 2 x noedels en 2x veggie wraps en nog 2 x craze crunch of zo.quote:Op dinsdag 15 november 2022 12:14 schreef H_T het volgende:
Ik zie ineens een optie om een box van Unilever thuis te laten bezorgen. Kost 20 euro met een beloofde waarde van 40
Heb je het gedaan? Lees nogal wisselende reacties over la Place.quote:Op zondag 13 november 2022 19:33 schreef Seven. het volgende:
Ik kan nog een Magic box van La Place reserverentempted...
Ik heb nog niet besteldquote:Op donderdag 17 november 2022 05:18 schreef Zana het volgende:
[..]
Kijk eens goed of je de producten goed kunt gebruiken, vaak zijn deze productpakketten allemaal hetzelfde met producten die in de winkel misschien niet zo goed lopen.
Een bomvolle tas met overblijvertjes van de apple store, die wil ik ook wel !quote:Op zaterdag 19 november 2022 05:49 schreef Ole het volgende:
Apple bij mij tegenwoordig "overblijvers' Had grote tas mee en die zat bomvol!
Jammer dat er geen IPhone in zatquote:Op zaterdag 19 november 2022 05:49 schreef Ole het volgende:
Apple bij mij tegenwoordig "overblijvers' Had grote tas mee en die zat bomvol! Koeken, half vrijdag fruitsalade, salade met mozzarella tomaat, pasta met kaas, zak chips yoghurt en griesmeel, kaasbröodjes en water met smaakje
Ruimschoots de waarde. En volgende keer weer grote tas mee
Ammerlaan is fijn jaquote:Op dinsdag 22 november 2022 11:13 schreef Knipoogje het volgende:
Ik neem bijna alleen broodboxen, want dan weet ik dat het allemaal wel op gaat. Ben wel blij met Delft, altijd volop aanbiedingen, alleen het gaat echt weg terwijl je zit te twijfelen.
Net bij Ammerlaan (andere locatie dan de vorige):
[ afbeelding ]
Dat bedacht ik net ook. Die Ammerlaan box was van vanochtend, dus brood van gisteren. Heb je een box die je om 5u moet ophalen, dan is het brood van die ochtend neem ik aan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:55 schreef mascara-klodder het volgende:
@:Felixa dan heb je om die tijd dus wel brood van gisteren.
Goede boxquote:Op dinsdag 29 november 2022 20:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren ging de Flink dicht, pastte niet binnen het bestemmingsplan. Het heeft me nog wel een fijne magic box opgeleverd.
Nee, uiteindelijk niet gedaan (wat veel in 1 weekend). Momenteel is de telefoon waar de app op staat in reparatie, zodra die terug is ga ik mogelijk nog een poging doen.quote:Op donderdag 17 november 2022 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb je het gedaan? Lees nogal wisselende reacties over la Place.
Gisteren had ik er een. Die viel wat tegen, ook al zal die best zijn waarde gehaald hebben. Ik had:quote:Op donderdag 17 november 2022 07:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb je het gedaan? Lees nogal wisselende reacties over la Place.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |