Dan scheelt het dat er net na spa nieuwe regels waren en de FIA zelf deze wel kende en toepastequote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Jane het volgende:
Als ik die lijst met niet-volledige races zo doorkijk, heeft de situatie van vandaag kennelijk nog nooit plaatsgevonden. Wel dat de race afgevlagd wordt op het verstrijken van de 2 uur, maar in alle andere gevallen werd dan alsnog bijna het volledig aantal laps gereden en niet maar net de helft.
Ja, ze begonnen op inters.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel? Oh dat kan verklaren dan, stream was te laat dus ik heb geen bandeninfo gezien maar dacht dat het sowieso wet race was.
Maar de huidige tegels bestaan toch ook pas sinds dit jaar? Voorgaande jaren was de kans op een situatie als vandaag ook veel kleinerquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Jane het volgende:
Als ik die lijst met niet-volledige races zo doorkijk, heeft de situatie van vandaag kennelijk nog nooit plaatsgevonden. Wel dat de race afgevlagd wordt op het verstrijken van de 2 uur, maar in alle andere gevallen werd dan alsnog bijna het volledig aantal laps gereden en niet maar net de helft.
I knowquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een dramatisch jaar om mee te beginnen.
Voor Berger ook een dramatisch jaar, want hij kende Ratzenberger (een landgenoot) heel goed en hij was een goeie vriend van Senna.
op 1 na toch?quote:
De regels v.w.b. maximale duur gelden vanaf vorig jaar en die zorgen er idd voor dat dit soort situaties vaker kan (gaan) voorkomen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de huidige tegels bestaan toch ook pas sinds dit jaar? Voorgaande jaren was de kans op een situatie als vandaag ook veel kleiner
ben al op zoekquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, iemand achterin, ik weet niet meer wie.
Zeker. Maar er was meer. Zoals de omstandigheden waaronder gepresteerd moest worden. Tot in de jaren 80 reden de coureurs eigenlijk in rijdende brandbommen. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Daarvoor verschillen de auto's en regels te veel, zowel per seizoen als in de historie.
Jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Gewoon ja zeggen![]()
Sorry, zit vandaag blijkbaar een beetje in een leeftijdscrisis![]()
Kloptquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:15 schreef Nizno het volgende:
in de formation lap staat een lijstje met iedereen inters, dus dan zou het alleen gasly kunnen zijn
Ik dacht dat Gasly wets hadquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:18 schreef Nizno het volgende:
nope gasly had ook inters,
dan geen idee hoe ik er bij kom dat er 1 niet op inters stond
ik zag hem en zn rolex ook op de intersquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:22 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik dacht dat Gasly wets had
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beeldenquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. Maar er was meer. Zoals de omstandigheden waaronder gepresteerd moest worden. Tot in de jaren 80 reden de coureurs eigenlijk in rijdende brandbommen. Levensgevaarlijk.
Coureurs van destijds waren toch vaak andere types en werden eerder als helden gezien, want je moest echt wel tegen het gevaar kunnen. En velen gaven het gewoon toe: we houden eigenlijk wel van die wedstrijd met zowel tegenstanders, jezelf als Magere Hein.
Ze moesten hard zijn, en kregen steeds meer eelt op hun ziel.
Als je oude interviews met coureurs ziet, dan wordt er veel gesproken over de dood. Je ziet dan, op Youtube, jonge gasten reageren met "wtf voor lul is die interviewer? Hij is puur op sensatie uit." Maar zo was het destijds gewoon. En de coureurs praatten er eerlijk over, en hadden nauwelijks problemen met zulke vragen.
Sommigen stonden, kort voor de race, nog te kotsen van angst in de pits. Zoals de stoere playboy James Hunt. Maar als de vlag viel, of als het licht op groen sprong, dan was alles gericht op racen en presteren.
Ik weet nog hoe heftig ik schrok toen Grosjean crashte in Bahrain 2020. Een laaiende vuurzee. Dat had ik lang niet meer gezien. Echt een bizarre crash. En, dankzij de veiligheidsmaatregelen (halo!), gelukkig met een goede afloop.
Allebei gezien uiteraardquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beelden
De film Rush (tevens fenomenale band![]()
) geeft dat gevoel en die heldenstatus wel goed weer. Volgens iemand die er niet bij was... De docu Senna ook. Kippenvel.
Ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beelden
) geeft dat gevoel en die heldenstatus wel goed weer. Volgens iemand die er niet bij was... De docu Senna ook. Kippenvel.
Toen Ratzenberger en Senna overleden had ik nog niet echt door wat er gebeurd was, maar toch kwam die docu wel ff binnen hier.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Allebei gezien uiteraardDe laatste pas recent trouwens. Kwam er iedere keer niet van. Senna vs Brundle had ik al wel gezien.
Le Mansquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
Rush is 'a bloody masterpiece'.
En dan te bedenken dat Niki Lauda in Zandvoort 1973, na een vraag van een journalist "waarom stopten jullie niet om Williamson te helpen?" reageerde met "ik word betaald om te racen, niet om uit te stappen."
Een andere briljante racefilm is Le Mans (1971), met o.a. Steve McQueen.
De nieuwe band van Alex Lifeson is ook wel tof, beetje kruising tussen the Gathering en Garbage;quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hahaha, de toon van de draad verandert in een film- en documentaire-topic met veel grijsaards en oudere dames die ergens nog een poster hebben van Jochen Rindt en James Hunt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Le Mans![]()
En Grand Prix uit 1966.
Met de allereerste McLaren F1 wagen in de hoofdrol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |