abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:55:02 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206243343
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206244093
Mogguh.

Kort nachtje, maar goed, dan hebben we straks wel mooi gestucte wanden in de keuken.
Verder probeert mijn buik me te vermoorden :')

Straks als ik iets minder krom loop maar eens langs wat vloerenzaken. We moeten toch ook eens gaan uitzoeken wat er precies in de woonkamer/eetkamer komt. In elk geval hout :)
pi_206244103
Goedemorgen :O
Veel nachtmerries gehad over wat er fout kan gaan vandaag :') hopelijk gaat het straks beter.
pi_206244182
Nog even snel teruglezend:

@sigme gefeliciteerd met jullie nieuwe casa! Wordt nog een heel project! :D

@Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?

@Kaatje1 Tof dat de docu/film in de prijzen is gevallen! *O*

@Sarabi vandaag weer een brouwdag? *O*

en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
pi_206244204
@Candaasje festival :) en voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206244212
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:10 schreef Sarabi het volgende:
@:Candaasje festival :) en voor het eerst moet ik opbouwen zonder mijn man. Dus extra spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw, leuk maar ik snap dat het wel even spannend is! Komt vast goed! :* *O*
pi_206244379
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?
Ja dat vroeg ik me nog af. Ging dat nou niet door omdat er iemand staat te stampvoeten dat het niet mag, of was er iets op werk waardoor het niet kon/lukte?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206244425
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.

:')

Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.

Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend. :D

SPOILER
pi_206244427
Goedemorgen :W

Vanochtend een boel klusjes doen, vanmiddag een 13 km trailrun lopen met vrienden. Zin in want volgens mij is het hartstikke mooi in het bos O+

@Sarabi succes! komt vast goed. En als dingen wat raar lopen, dan leer je daarvan en als dan een volgende keer dingen weer raar zouden lopen weet je al wat je moet doen ;)
@Candaasje woeh, vloer kiezen O+ leuk
@borisz wandel ze! *G*
pi_206244437
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:09 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues wat rot dat ze zo moeilijk doen over dat thuiswerken :{ Dat ze terughoudend zijn met extra uren wegens (over)belasting kan ik nog wel begrijpen, maar als je je werk ook voor een deel prima thuis kunt doen...dan snap ik niet zo goed wat het bezwaar is tegen een aantal van je huidige uren vanuit huis uitvoeren :?

en verder ben ik het even kwijt. Kop vol watten.
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.

Sterkte vandaag jij!!
pi_206244452
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:
Weten jullie nog van die dakdekker? Die kwam weliswaar, maar heeft pas over 3 weken een offerte en tijd over 1/2 - 3/4 jaar.

:')

Nog maar wat bedrijven aanschrijven. Als het niet eerder kan dan niet, maar proberen kan altijd.

Tevens ben ik in hindsight eigenlijk best vet trots op mezelf, dat ik gisteren de anesthesie van een hernia OK heb gedaan. Weliswaar met hier en daar wat hulp van de neuroloog en via de app met een vaste neuro assistente. Maar toch, ik vond het heus wel een beetje spannend. :D

SPOILER
Gaaf joh :o

SPOILER
pi_206244466
Ik ga zo fietsen naar de stad (Hlem) mijn leasefiets krijgt de eerste onderhoudsbeurt. En ik heb nog wat dingetjes ter reparatie (rem, houdt vaker in, krijg m niet op stuur aan moet achter m eerst wakker maken bij de batterij?).
Als ik m afgeleverd heb daar, heb ik een wandeling naar het station Hlem om de trein terug naar Bdaal te nemen, en dan terug naar huis te wandelen.
Leuk 'uitje' met genoeg beweging :D

Vanmiddag ophalen brengt g me dan even.
1x op een dag is het wel genoeg :P
pi_206244469
Klinkt goed @Candaasje!

Wij moeten vandaag en morgen kiezen tussen leuke dingen doen, uitrusten en nuttige dingen die al weken zijn blijven liggen doen. Ik ga maar eens puzzelen over het beste plan.
Spoilers!
pi_206244484
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Ze zijn er niet 'tegen' dat ik eens per 2 weken thuiswerk, alleen 1 coll gaat weg, andere gaat 2 maanden in revalidatietraject. Dus het gaat vaker voorkomen dat dit er niet van komt helaas... op de poli moeten er ook mensen zijn...
En ik wilde 4 uur extra thuiswerken op een dag dag ik er anders ook nooit ben, voor mezelf als extra zakcentje.
En dat willen ze niet. Terwijl ik niet belast wordt op thuiswerkdagen. Dat is juist als ik naar werk moet en daar de hele dag rondstruin, dat is een flinke aanslag op mijn rug.

Sterkte vandaag jij!!
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Is er vanuit huis genoeg te doen voor die extra 4 uur?
pi_206244495
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat was ik ook aan het typen :D
Leuk Candaas ^O^
pi_206244517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Och dat is ingewikkeld.
Het is een gek contrast van dat je minder ter plekke wilt werken maar wél extra uren wilt maken maar dan alleen als je dat vanuit huis kan.
Ja hoor, zeker! Omdat we 2 mensen gaan missen, we structureel met te weinig mensen zitten zijn er heel veel afspraken die gemaakt kunnen worden voor pt vanuit huis + vanuit de mail allerlei opgevraagde uitslagen in dossiers zetten bijv.
Als ik nog beltegoed zou krijgen bijv kan ik ook de radiologie bellen vanuit huis om nog meer afspraken te maken.
De werklijst loopt zo'n 3 dagen achter dus de stroom gaat sneller dan we kunnen verwerken. Werk genoeg voor 5 dagen thuiswerk _O-
pi_206244518
F. is nog steeds ziek. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206244525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:42 schreef Lonaa het volgende:
F. is nog steeds ziek. :{
Bleh -O-
pi_206244536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Och dat is ingewikkeld.
Ik wil fysiek minder werken ter plekke. Niet 'minder werken ter plekke' ;)
pi_206244538
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Bleh -O-
Ja. Wel verbetering an sich. Laatste koortspiek was gisterenochtend, test wel positief maar met minder overgave, maar hij hoest zich nog 3 slagen in de rondte.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206244539
Regen is gestopt en een mager zonnetje en een hard zingende vogel buiten O+
Stap maar eens op de fiets :W
pi_206244540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.

Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.

Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
pi_206244560
Beterschap voor F. @Loona :*
pi_206244583
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 09:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, deze operatie was een spoed OK.
Een hernia hoeft geen spoed te zijn, en hoewel vaak wordt gekozen voor een operatie, kan het vaak gerust een paar dagen wachten. (Wel met opvolging van de patiënt en pijnmedicatie). In dit geval was het spoed omdat de pijnperceptie niet meer aanwezig was in de achterpoten; dat duidt vaak op ernstige schade aan het ruggenmerg. En dat wil je dan wel zo snel mogelijk proberen te verhelpen. Wacht je te lang, dan is het ruggenmerg gewoon 'pap' geworden door alle drukt.

Zonder operatie heeft een hond 20% kans op herstel (in de zin van weer kunnen lopen en zelf kunnen plassen). Met operatie 61% . Dus de prognose blijft wel gereserveerd.

Ik vind de neurologie echt heel interessant, en hoewel het een lastig vakgebied is (het komt voor dat operaties nog een keer moeten omdat ze niet altijd al het herniamateriaal kunnen verwijderen) zie je toch heel vaak dat patienten weer lopend naar huis gaan, waar ze eerst nog verlamd waren. Dat is echt heel gaaf.
_O_
pi_206244588
Beterschap aan F @Lonaa en beterschap met jouw verkoudheid :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')