abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206241700
Uitstekend plan, maar helaas kansloos.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_206241799
Een van de redenen dat drugs niet legaal zullen worden is dat er ook veel baantjes mee gemoeid zijn bij de War on Drugs.
pi_206241867
Ze heeft gewerkt met prof. Bovenkerk. Die riep dit destijds (3 decennia geleden alweer) al. Dus niet zo gek dat Femke zo in de wedstrijd zit.

Bovenkerk had er bovendien ook een heel goed verhaal bij. En dat verhaal is nog steeds actueel.

Dus ja, Femke heeft gelijk, maar het is bepaald niet haar eigen idee. ;)
pi_206241913
Kansloos als Nederland dit in z’n eentje gaat doen.

Het werkt op deze manier alleen maar meer criminele activiteiten in de hand. Want dan kunnen organisaties perfect de Nederlandse legale cocaïne wegzetten in de illegale markten van onze buurlanden.

Funest voor het beleid in Duitsland en België. In Colombia zal men blij zijn met Nederland als legale doorvoerhaven naar de rest van Europa.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:54:20 #130
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_206242305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 22:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Een van de redenen dat drugs niet legaal zullen worden is dat er ook veel baantjes mee gemoeid zijn bij de War on Drugs.
Het zou een hoop besparen als al die agenten eindelijk wat nuttigs kunnen gaan doen in plaats van drugsdealers achter na lopen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 03:37:25 #131
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_206243016
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 23:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Het zou een hoop besparen als al die agenten eindelijk wat nuttigs kunnen gaan doen in plaats van drugsdealers achter na lopen.
Denk je dat de politie dat doet? :D
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_206243279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:27 schreef Harvest89 het volgende:
100% eens met Halsema.
Laten we het eens op een andere boeg gooien ipv de VS blindelings in alles op te volgen.
Nou, de VS is inmiddels al verder dan wij zijn. Wiet is in veel Staten gewoon legaal te koop (hier wordt het gedoogd) en diverse Staten decriminaliseren het gebruik van bijvoorbeeld mdma en coke.
pi_206243286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 23:09 schreef mother_mercury het volgende:
Kansloos als Nederland dit in z’n eentje gaat doen.

Het werkt op deze manier alleen maar meer criminele activiteiten in de hand. Want dan kunnen organisaties perfect de Nederlandse legale cocaïne wegzetten in de illegale markten van onze buurlanden.

Funest voor het beleid in Duitsland en België. In Colombia zal men blij zijn met Nederland als legale doorvoerhaven naar de rest van Europa.
Dat zegt Halsema zelf toch ook. Bedankt Hans.
pi_206243313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:11 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Toen ik nog aan het stuiteren was, namen we 1 of een halve of een kwartje van een sammie. En nam je een flesje water mee, of vulde je die steeds weer op de wc.
Dat werd streng verboden, want zo werd er niks verdient. En toen verkochten ze maar open flesjes zelf gevuld met kraanwater.
8 uur lang wappie, op water en 1 xtc pil. Toen de kwaliteit achteruit ging, ging men erbij alcohol drinken.
Ik zie echt nog steeds hordes mensen alleen maar water drinken icm mdma / pillen. Bijna iedereen neemt tegenwoordig een universele dop mee zodat ze dat flesje kunnen afsluiten.

Met een prijs van 3,50 voor een klein biertje is dat financieel ook nog eens veel fijner.
pi_206243395
Tja Halsema. Wat moeten we hier nou mee. De observatie dat de war on drugs misschien niet werkt is een juiste, maar om dan maar de gevolgtrekking te doen dat we coke moeten legaliseren is nogal ehhhh een creatieve oplossingsrichting.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:08:29 #136
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_206243447
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 03:37 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Denk je dat de politie dat doet? :D
Ja ze zijn nogal druk met the war on drugs.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:11:39 #137
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206243485
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 07:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nou, de VS is inmiddels al verder dan wij zijn. Wiet is in veel Staten gewoon legaal te koop (hier wordt het gedoogd) en diverse Staten decriminaliseren het gebruik van bijvoorbeeld mdma en coke.
Weet ik. Het is belachelijk dat het hier zo vastgeroest is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:25:12 #138
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_206243628
Van rookvrije samenleving naar drugssamenleving. Maar daar zijn we in Nederland toch eigenlijk al. :')
pi_206244326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Vooral XTC zou gereguleerd moeten worden, goede pillen zijn als je het max één keer per jaar gebruikt ontzettend lastig te krijgen.
Dit inderdaad… vroeger meer dan genoeg gedaan, je zou maar net een kut pil hebben.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:30:47 #140
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206245029
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 08:02 schreef Scorpie het volgende:
Tja Halsema. Wat moeten we hier nou mee. De observatie dat de war on drugs misschien niet werkt is een juiste, maar om dan maar de gevolgtrekking te doen dat we coke moeten legaliseren is nogal ehhhh een creatieve oplossingsrichting.
Nee, is gewoon logisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:31:50 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206245040
quote:
Er is al een tijdje personeelstekort overal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 oktober 2022 @ 16:28:21 #142
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_206341176
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 08:02 schreef Scorpie het volgende:
Nee, is de enige juiste oplossing.
War On Drugs heeft volledig gefaald en Halsema durft dat toe te geven.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_206341887
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 16:28 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]
Nee, is de enige juiste oplossing.
War On Drugs heeft volledig gefaald en Halsema durft dat toe te geven.
Ja man, lekker met je baas een lijntje coke doen voor een belangrijke meeting, zie het al helemaal gebeuren.
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:23:20 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206341963
Dus de zoon van Halsema wil lekker Cocaine gebruiken...
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:26:27 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206341999
Laten we eerst maar eens cannabis legaal maken? Misschien?

Oh en ik mis een hoop technische aspecten

wat is legalisatie?

Legale productie?
Legaal bezit?
Legale verkoop?
Legaal gebruik?

Per aspect geen restricties of moet er bijvoorbeeld bij productie een overheidskeurmerk aan vast zitten die de versnijding voorkomt of is het Laissez-faire. Iedereen lekker coca plantjes op zolder (als dat zelfs vatbaar is)?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:52:49 #146
pi_206342287
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 17:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja man, lekker met je baas een lijntje coke doen voor een belangrijke meeting, zie het al helemaal gebeuren.
:?, het gaat erom dat het geen zin heeft een oorlog te voeren tegen iets waar wel om gevraagd wordt ( in dit geval drugs) Dan kan je beter zorgen voor een goede regulering en veilige drugs en reduceren van het criminele milieu wat hier achter schuilgaat dan je kop in het zand blijven steken en zeggen als ik het maar verbied wordt het niet gebruikt, iets wat echt helemaal nergens op slaat en we de wegkijk politiek noemen.

En ik zie het probleem niet van een lijntje zo nu en dan. En als de werkgever het aanbiedt hij dus ook niet. :Y
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:54:52 #147
pi_206342301
quote:
Nou nee, de enige reden is dat de politiek niet wil toegeven dat ze gefaald hebben met de War On Drugs.
pi_206342368
Ik weet niet of ik ‘het werkt niet’ nou echt een goed argument vind. Met dezelfde gedachtegang zouden we alle criminaliteit wel kunnen legaliseren. We verzetten ons er immers al millennia tegen en het bestaat nog steeds. Ik zou het eerder doen omdat ik het als een persoonlijke keus zie.
  zondag 16 oktober 2022 @ 18:42:28 #149
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206342909
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 18:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik weet niet of ik ‘het werkt niet’ nou echt een goed argument vind. Met dezelfde gedachtegang zouden we alle criminaliteit wel kunnen legaliseren. We verzetten ons er immers al millennia tegen en het bestaat nog steeds. Ik zou het eerder doen omdat ik het als een persoonlijke keus zie.
Je kan "het werkt niet" op 2 manieren interpreteren:

1. Het is lastig om de regel te handhaven. Op technisch vlak. Politie kan het niet of het lukt niet. Het is op een of andere manier moeilijk of foutgevoelig

2. Het toepassen van de regel veroorzaakt meer kosten, moeite, beslommeringen voor de maatschappij en de dader dan dat het overlast en schade veroorzaakt als we de het los zouden laten.

Ik denk dat ze 2 bedoelt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')