Triest, maar gelukkig bleef het bij een paar doden door een CO vergiftiging en is niet het hele huizenblok ontploft omdat ze iets anders hadden verzonnen dan een bbq.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:03 schreef maily het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die hun huis verwarmen met een BBQ
Belgische vrouwen overlijden aan co-vergiftiging door BBQ in huis die diende als verwarming
Misschien moeten we bij die energiebespaar-pakketten ook CO en rookmelder toevoegen. Gewoon gratis verstrekken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Triest, maar gelukkig bleef het bij een paar doden door een CO vergiftiging en is niet het hele huizenblok ontploft omdat ze iets anders hadden verzonnen dan een bbq.
Misschien is er net genoeg ruimte voor? Of hebben ze een aparte brievenbus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:36 schreef Lienekien het volgende:
Hoe doe je dat met een gordijn bij je voordeur? Ik vraag me af of de post dan nog wel door de brievenbus naar binnen kan.
20 - 30 jaar geleden hadden alle mensen bij mijn ouders in de straat en waarschijnlijk bijna iedereen in het dorp gordijnen voor de voordeur. Vaak ook nog van die zware.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:36 schreef Lienekien het volgende:
Hoe doe je dat met een gordijn bij je voordeur? Ik vraag me af of de post dan nog wel door de brievenbus naar binnen kan.
Ja hoor, waarom zou dat niet kunnen? Dat gordijn beweegt toch wel mee?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:36 schreef Lienekien het volgende:
Het zijn zware gordijnen bijna tegen de voordeur aan. Nooit over nagedacht, ze hangen er ruim een jaar nu. Blijkbaar geen probleen want de post ligt gewoon op de mat steeds.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:36 schreef Lienekien het volgende:
Nou ja, ik zou niet graag hebben dat de post er buiten uit blijft steken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:53 schreef Estate2 het volgende:
[..]
20 - 30 jaar geleden hadden alle mensen bij mijn ouders in de straat en waarschijnlijk bijna iedereen in het dorp gordijnen voor de voordeur. Vaak ook nog van die zware.
Postbode duwde dat gewoon aan de kant of de brief of krant bleef gewoon uit de deur steken.
Nee ik nu ook niet meer, toen kon dat nog blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou niet graag hebben dat de post er buiten uit blijft steken.
De sleutel aan de binnenkant in het slot laten zitten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:37 schreef MaJo het volgende:
Bij onze achterdeur hebben we een ouderwetse grote sleutel en het tocht zo door dat gat naar binnen. Iemand tips om dat tegen te gaan? We moeten ook iets van een nieuwe tochtstrip aanschaffen want het tocht ook onder de deur door
Zoiets? https://www.amazon.nl/Cyc(...)telgat/dp/B01DSWX1V6quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:37 schreef MaJo het volgende:
Bij onze achterdeur hebben we een ouderwetse grote sleutel en het tocht zo door dat gat naar binnen. Iemand tips om dat tegen te gaan? We moeten ook iets van een nieuwe tochtstrip aanschaffen want het tocht ook onder de deur door
Ouderwetse tochtrol, te koop bij Leen Bakker, Action etc. En jaja, voor het sleutelgat ook een ouderwetse oplossing: een rozet met afdekplaatje. Mijn moeder heeft dat ook bij haar achterdeur. Kan je volgens mij gewoon bij de Praxis kopen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:37 schreef MaJo het volgende:
Zelfs dan tocht het er nog langsquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
De sleutel aan de binnenkant in het slot laten zitten?
Ah, zoiets bestaat dus gewoon Alleen niet leverbaarquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:59 schreef maily het volgende:
[..]
Zoiets? https://www.amazon.nl/Cyc(...)telgat/dp/B01DSWX1V6
Thanks, ga ik eens naar op zoek!quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:22 schreef exode het volgende:
[..]
Ouderwetse tochtrol, te koop bij Leen Bakker, Action etc. En jaja, voor het sleutelgat ook een ouderwetse oplossing: een rozet met afdekplaatje. Mijn moeder heeft dat ook bij haar achterdeur. Kan je volgens mij gewoon bij de Praxis kopen.
Verzin zelf een flapquote:Op zondag 16 oktober 2022 01:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zelfs dan tocht het er nog langs
[..]
Ah, zoiets bestaat dus gewoon Alleen niet leverbaar
[..]
Thanks, ga ik eens naar op zoek!
Die tochtrollen hadden we ook bij ons oude kantoor bij de ramen, daar ga ik eens naar kijken totdat we een definitieve oplossing hebben
Ik ga eens kijken of ik iets kan verzinnen. Tijdens mijn zoektocht voor een tochtstopper kom ik net deze tegen:quote:
quote:Op zondag 16 oktober 2022 01:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken of ik iets kan verzinnen. Tijdens mijn zoektocht voor een tochtstopper kom ik net deze tegen:
[ afbeelding ]
Die wil je toch hebben?
Als je werkelijk wilt gaan vergelijken dan moet je ook nog rekenen met graaddagen. Domweg twee weken met een jaar ertussen kan door heel veel redenen afwijken natuurlijk.quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:54 schreef Hupje het volgende:
Sinds wij vorig jaar najaar zonnepanelen hebben, hou ik (in Excel) de meterstanden bij per week (geen slimme meters) en wat het weer/bijzonder was. Helaas was ik in het begin niet zo consequent en heb ik dus niet alle weken. Ik kan nu dus nog niet vergelijken of we zuiniger bezig zijn dan een jaar geleden. Deze week hebben we bijv 10 m3 gas verbruikt, geen idee of dat minder is dan vorige jaren.
Voer ze in bij energiemanageronline.nl, dan wordt er ook op basis van graaddagen gekeken hoe je (gas)verbruik is.quote:Op zondag 16 oktober 2022 09:54 schreef Hupje het volgende:
Sinds wij vorig jaar najaar zonnepanelen hebben, hou ik (in Excel) de meterstanden bij per week (geen slimme meters) en wat het weer/bijzonder was. Helaas was ik in het begin niet zo consequent en heb ik dus niet alle weken. Ik kan nu dus nog niet vergelijken of we zuiniger bezig zijn dan een jaar geleden. Deze week hebben we bijv 10 m3 gas verbruikt, geen idee of dat minder is dan vorige jaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |