Mechanische doping ís ook een stap verder dan normale doping natuurlijk. Bij normale doping is het in ieder geval nog je eigen lichaam dat het werk doet.quote:Op woensdag 23 november 2022 09:28 schreef DeeBee het volgende:
Grappig is dat, 'normale' doping als onderdeel van het spel zien, maar mechanische doping als een stap te ver.
Il Cobra, wat een legende.
quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
'Rob Harmeling in beeld als ploegleider Tietema'
Ik vind het precies omgekeerd. Bij normale doping breng je je eigen gezondheid gewoon bewust in gevaar en op het hoogtepunt (en wellicht nu nog steeds) is het voor anderen dan ook aan- of afhaken.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mechanische doping ís ook een stap verder dan normale doping natuurlijk. Bij normale doping is het in ieder geval nog je eigen lichaam dat het werk doet.
Harkema is het Oss van Friesland?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Man uit Harkema blijkt daadwerkelijk messentrekker te zijn, kunst.
Bij normale doping lever je in elk geval zelf nog de prestatie, met een opgefokt lichaam, maar wel met jouw lichaam. Bij mechanische doping ben je gewoon aan het e-biken.quote:Op vrijdag 25 november 2022 16:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vind het precies omgekeerd. Bij normale doping breng je je eigen gezondheid gewoon bewust in gevaar en op het hoogtepunt (en wellicht nu nog steeds) is het voor anderen dan ook aan- of afhaken.
quote:Nieuw in tijdrit: volgwagen moet voortaan verplicht volgen op 15 meter afstand
Wie als ploegleider een tijdrijder volgt, moet voortaan 15 meter afstand behouden. Op die manier wil de Internationale Wielerunie (UCI) de vervalsing door met de auto te dicht te rijden, vermijden.
De regel zat eraan te komen en werd dinsdagmiddag bekrachtigd tijdens het UCI-congres dat in het Fairmont Hotel in Monaco wordt gehouden. Hoe de UCI-wedstrijdjury gaat meten dat er effectief 15 meter afstand is tussen renner en volgauto, is niet bekend.
Voor de tijdritfiets zelf zijn er nieuwe afmetingen die moeten gerespecteerd worden, afhankelijk van de grootte van de renner.
In Monaco raakte ook bekend dat de UCI zelf zoekt naar een nieuwe techniek om pinloze rugnummers te maken. Alleen in een tijdrit of ploegentijdrit mogen de rugnummers in een zakje worden gestopt om alles nog meer aërodynamisch te maken. De Internationale Wielerunie hoopt in 2024 ook in de wegwedstrijden een oplossing te vinden voor de rugnummers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |