abonnement Unibet Coolblue
pi_206396664
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:54 schreef MaJo het volgende:
Ik ben echt een beetje ontdaan door de lullige reacties hier ;( -O-
Ik denk niet dat je het zo op moet vatten hoor O+
Spoilers!
pi_206396677
https://www.nu.nl/economi(...)gazprom-dochter.html

Wat je al van mijlenver zag aankomen _O-
Vakman pur sang
pi_206396708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:54 schreef MaJo het volgende:
Ik ben echt een beetje ontdaan door de lullige reacties hier ;( -O-
Ik ken echt mensen die tot voor kort niet wisten dat rusland oekraine had binnengevallen. Op fok komen allerlei mensen dus ik meende het wel serieus.

Er zijn echt veel mensen die nooit nieuws kijken of lezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:03:48 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206396720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:57 schreef PS. het volgende:

[..]
Niet lullig bedoeld hoor. Alleen is het nieuws volgen soms wel handig dus. Af en toe komt er enigszins goed nieuws voorbij.

Overigens is dit eigenlijk een sigaar uit eigen doos. Maar kan wel even handig zijn om het jaar door te komen
Over het algemeen volg ik het nieuws goed, bovenmatig zelfs. Maar de afgelopen tijd is dat er af en toe wel wat bij ingeschoten door verbouwing, fulltime werken en zorg voor een dreumes. Dan kies ik er soms voor om 's avonds even Netflix aan te zetten.

Het raakt me vooral omdat ik neergezet word als iemand die niet weet wat er speelt in de wereld en een beetje naief d'r leventje leeft. En dat is zo ver van de waarheid dat het me kwetst dat mensen op dit forum, waarvan sommige me echt wel een beetje "kennen", dan op zo'n manier reageren -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206396736
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Over het algemeen volg ik het nieuws goed, bovenmatig zelfs. Maar de afgelopen tijd is dat er af en toe wel wat bij ingeschoten door verbouwing, fulltime werken en zorg voor een dreumes. Dan kies ik er soms voor om 's avonds even Netflix aan te zetten.

Het raakt me vooral omdat ik neergezet word als iemand die niet weet wat er speelt in de wereld en een beetje naief d'r leventje leeft. En dat is zo ver van de waarheid dat het me kwetst dat mensen op dit forum, waarvan sommige me echt wel een beetje "kennen", dan op zo'n manier reageren -O-
Nah zo bedoelde ik het in elk geval niet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 10:06:04 ]
pi_206396741
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Over het algemeen volg ik het nieuws goed, bovenmatig zelfs. Maar de afgelopen tijd is dat er af en toe wel wat bij ingeschoten door verbouwing, fulltime werken en zorg voor een dreumes. Dan kies ik er soms voor om 's avonds even Netflix aan te zetten.

Het raakt me vooral omdat ik neergezet word als iemand die niet weet wat er speelt in de wereld en een beetje naief d'r leventje leeft. En dat is zo ver van de waarheid dat het me kwetst dat mensen op dit forum, waarvan sommige me echt wel een beetje "kennen", dan op zo'n manier reageren -O-
Niet weten wat er speelt en naief leven is toch helemaal niet erg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:11:06 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206396779
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:05 schreef PS. het volgende:

[..]
Nah zo bedoelde ik het in elk geval niet
Je uitlachsmiley interpreteerde ik toch anders.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet weten wat er speelt en naief leven is toch helemaal niet erg?
Dat vind ik juist vreselijk. Ik ben heel erg geïnteresseerd in wat er in de wereld speelt en kan er zelf echt niet tegen als mensen in een klein cirkeltje leven en niet weten wat daarbuiten gebeurt.

Maar genoeg hierover, het gaat nu wel erg offtopic.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:27:00 #258
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_206396913
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:54 schreef MaJo het volgende:
Ik ben echt een beetje ontdaan door de lullige reacties hier ;( -O-
Totaal niet lullig bedoeld, ik bewonder je juist.
pi_206398220
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Over het algemeen volg ik het nieuws goed, bovenmatig zelfs. Maar de afgelopen tijd is dat er af en toe wel wat bij ingeschoten door verbouwing, fulltime werken en zorg voor een dreumes. Dan kies ik er soms voor om 's avonds even Netflix aan te zetten.

Het raakt me vooral omdat ik neergezet word als iemand die niet weet wat er speelt in de wereld en een beetje naief d'r leventje leeft. En dat is zo ver van de waarheid dat het me kwetst dat mensen op dit forum, waarvan sommige me echt wel een beetje "kennen", dan op zo'n manier reageren -O-
Joh, jij weet dan waarschijnlijk weer alles te vertellen over die Dahmer. Dat kan de rest dan weer niet.

Schouders ophalen en het allemaal niet zo serieus nemen de 1 is er inderdaad heel serieus mee bezig en een ander niet. Ik weet ook nog steeds niet hoe het precies zit met die energieprijzen.

Enige wat ik heb gedaan is het voorstel vanuit mijn leverancier weer teruggezet naar het huidige bedrag. Ik ga ervan uit dat de compensatie het dan wel weer recht trekt volgend jaar, maar ik ga die graaiers niet blijven spekken met geleend geld aangezien ik ruim 1000 al terug kreeg obv dit bedrag.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:27:56 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206398255
Essent heeft nu ook rond hoe ze die 2x 190 gaan verrekenen.

quote:
Tegemoetkoming van ¤ 190
Het prijsplafond gaat pas op 1 januari 2023 in. Daarom ontvang je in november en december een tegemoetkoming van ¤ 190 per maand. Je krijgt dit geld via ons. Zelf hoef je hier niets voor te doen.
Ben je op 1 november klant bij ons, dan krijg je ¤ 190 in november.
Ben je op 1 december klant bij ons, dan krijg je ¤ 190 in december.
We verrekenen ¤ 190 met je termijnbedrag en andere bedragen die nog open staan. We verwachten dat je dit vanaf 15 november/15 december kunt zien in Mijn Essent en in de VerbruiksManager+ app. Je ziet de tegemoetkoming van ¤ 190 onder Facturen en Betalen terug.

quote:
Mijn termijnbedrag is lager dan ¤ 190. Krijg ik geld terug?

Ja, als er verder geen bedragen openstaan. We verrekenen eerst ¤ 190 met je termijnbedrag. Het bedrag dat na de verrekening overblijft staat uiterlijk aan het eind van de maanden november en december op je rekening.
https://www.essent.nl/ene(...)eprijzen#prinsjesdag
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:47:09 #261
148247 taxibabe
pi_206399810
Bij Eneco is nog steeds niets bekend..
pi_206400318
Ik dacht, fuck Eneco, ik stap over naar Vattenfall. Eneco verhoogt zondag onze tarieven, een stukje hoger dan het modelcontract van Vattenfall.

Maar ja, zonnepanelen. 1 april is ons variabale contract in gegaan, eind maart de zonnepanelen geplaatst. We hebben nog steeds niet de zomerbuffer van die panelen opgemaakt, sterker nog we zitten pas op de helft. Met de lage teruglever vergoeding heeft dat dus onderaan de streep geen zin.

Ik wist het wel meteen MaJo, maar dat komt omdat mijn moeder huilend aan de lijn hing omdat ze zo blij was.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:33:33 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206400644
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:27 schreef Lienekien het volgende:
Essent heeft nu ook rond hoe ze die 2x 190 gaan verrekenen.
[..]
[..]
https://www.essent.nl/ene(...)eprijzen#prinsjesdag
Blijft ergens lachwekkend dat ze als doorschuifloket van overheidsgeld, niet gewoon onverkort die ¤190 per de eerste van de maand direct uitkeren aan het huishouden die op dat moment bij hun abonnee is.

Het zichzelf daarmee dus - administratief - imo heel erg moeilijk maken door dingen te willen verrekenen en het geld in een eigen carrousel te stoppen. Typisch gedrag van een bedrijf dat gaat van "hebben is binnenharken".
Mogelijk heeft het iets te maken met de kasstroom door geld wat nog niet hoeft uit te keren in de boekhouding op te nemen als liquide ontvangen de debiteuren kasstroom wordt ook iets gunstiger dat een aandeelhouder - zo aan het einde van het boekjaar - wel weer prettiger vindt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:37:30 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206400680
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Blijft ergens lachwekkend dat ze als doorschuifloket van overheidsgeld, niet gewoon onverkort die ¤190 per de eerste van de maand direct uitkeren aan het huishouden die op dat moment bij hun abonnee is.

Het zichzelf daarmee dus - administratief - imo heel erg moeilijk maken door dingen te willen verrekenen door het geld in een eigen carrousel te stoppen. Typisch gedrag van een bedrijf dat gaat van "hebben is binnenharken".
Mogelijk heeft het iets te maken met de kasstroom door geld wat nog niet hoeft uit te keren in de boekhouding op te nemen als liquide ontvangen de debiteuren kasstroom wordt ook iets gunstiger dat een aandeelhouder - zo aan het einde van het boekjaar - wel weer prettiger vindt.
Ik ben geen abonnee, ik ben klant. En ik snap heel goed dat ze het eerst verrekenen met het voorschot van die maand en eventuele nog uitstaande bedragen. Het is ten slotte bedoeld voor bekostiging van energie.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:45:25 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206400748
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik ben geen abonnee, ik ben klant. En ik snap heel goed dat ze het eerst verrekenen met het voorschot van die maand en eventuele nog uitstaande bedragen. Het is ten slotte bedoeld voor bekostiging van energie.
Klant, cliënt, lid, deelnemer, afnemer, betaler, pinautomaat, cashcow, abonnee... wat het ook moge zijn.

Het klinkt aannemelijk maar dat is het niet. De overheid heeft geen voorwaarden m.b.t. tot het geld dat bedoeld is om de kosten van energie draagbaar te maken. Dat een Essent het zo doet en als Handig Harry het voor intern gebruik toepast, is vooral een eigen keuze. Ik meen dat bv Vattenfall het simpelweg overmaakt.

FF check:
quote:
bron Ben je op 1 november klant van ons, dan ontvang je in november ¤ 190,-. Ben je op 1 december ook klant, dan ontvang je half december nog eens ¤ 190,-.
Vooralsnog lees ik niets over een verrekening.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:09:56 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206400970
Benieuwd of dat prijsplafond ook doordruppelt naar de bestaande - bv bij VattenFall Blijven Loont - kortingen die zijn in contracten zijn opgebouwd. Zo niet dan wordt het prijsplafond - neoliberaal - de nieuwe bodem.

Voor een klant met korting zou :P zou overeenkomstig kortingpercentage(s) dan een lager plafond moeten gelden.
Kan mij weer voorstellen dat de situatie (ook door de overheid) aanleiding wordt om al die rare kortingsregelingen weg te (kunnen) nivelleren en de nek om te draaien.

Zo ja, dan zal het niet lang duren dat iemand in de politiek dat het elektra bedrijvenm net zo goed weer staatseigendom worden. Vattenfall in Nederland zal dan minstens iets van ¤10Miljard+inflatie+onkosten willen hebben als vergoeding.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:10:09 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206400972
Nvm

[ Bericht 50% gewijzigd door Lienekien op 21-10-2022 17:18:48 ]
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:14:28 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206401028
Nvm
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206401191
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:09 schreef Vallon het volgende:
Benieuwd of dat prijsplafond ook doordruppelt naar de bestaande - bv bij VattenFall Blijven Loont - kortingen die zijn in contracten zijn opgebouwd. Zo niet dan wordt het prijsplafond - neoliberaal - de nieuwe bodem.

Voor een klant met korting zou :P zou overeenkomstig kortingpercentage(s) dan een lager plafond moeten gelden.
Kan mij weer voorstellen dat de situatie (ook door de overheid) aanleiding wordt om al die rare kortingsregelingen weg te (kunnen) nivelleren en de nek om te draaien.

Zo ja, dan zal het niet lang duren dat iemand in de politiek dat het elektra bedrijvenm net zo goed weer staatseigendom worden. Vattenfall in Nederland zal dan minstens iets van ¤10Miljard+inflatie+onkosten willen hebben als vergoeding.
Vroeg ik mij ook af: heb in juli dit jaar een contract afgesloten voor 3 jaar(Essent)

Jaar 1 : 2,05 kuub
Jaar 2 : 30% korting
Jaar 3 : nog een 15% korting

Begin jaar 2 moet ik onder het plafond komen (vanuitgaande dat het blijft), mag toch hopen dat de overheid dit goed in de smiezen heeft. Zo niet dan zijn ze vies dom.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:53:22 #271
148247 taxibabe
pi_206401404
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:09 schreef Vallon het volgende:
Benieuwd of dat prijsplafond ook doordruppelt naar de bestaande - bv bij VattenFall Blijven Loont - kortingen die zijn in contracten zijn opgebouwd. Zo niet dan wordt het prijsplafond - neoliberaal - de nieuwe bodem.

Voor een klant met korting zou :P zou overeenkomstig kortingpercentage(s) dan een lager plafond moeten gelden.
Kan mij weer voorstellen dat de situatie (ook door de overheid) aanleiding wordt om al die rare kortingsregelingen weg te (kunnen) nivelleren en de nek om te draaien.

Zo ja, dan zal het niet lang duren dat iemand in de politiek dat het elektra bedrijvenm net zo goed weer staatseigendom worden. Vattenfall in Nederland zal dan minstens iets van ¤10Miljard+inflatie+onkosten willen hebben als vergoeding.
Dat wordt al gezegd in de Tweede Kamer: https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_206402767
Ik ben bij een kleinere energieleverancier en kreeg net een mail dat ze bij een lager termijnbedrag het restant van de 190 ¤ verrekenen met de jaar/ eindafrekening....vraag mij of dat mag, wie weet zijn ze tot dan failliet....

Nu ja, mag blijkbaar wel:
https://www.rijksoverheid(...)november-en-december

[ Bericht 7% gewijzigd door Zana op 21-10-2022 20:22:30 ]
pi_206403366
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 20:05 schreef Zana het volgende:
Ik ben bij een kleinere energieleverancier en kreeg net een mail dat ze bij een lager termijnbedrag het restant van de 190 ¤ verrekenen met de jaar/ eindafrekening....vraag mij of dat mag, wie weet zijn ze tot dan failliet....

Nu ja, mag blijkbaar wel:
https://www.rijksoverheid(...)november-en-december
Mega? Dat bericht kreeg ik net ook. Ik ben al maanden elke maand mijn termijnbedrag zo veel mogelijk aan het verlagen waardoor ik nu ver onder de ¤ 190,00 zit. Ik doe dat zodat ik niet zo de sjaak ben bij hun faillissement. En nou dit weer.

Ik verlaag komende 2 maanden maar even niet dan.
Spoilers!
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:42:45 #274
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206404848
De dynamische prijzen blijven me verbazen! Morgen gas ¤0,97 per kuub en stroom gemiddeld ¤0,23 per kWh. :o
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:49:41 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206404930
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 20:05 schreef Zana het volgende:
Ik ben bij een kleinere energieleverancier en kreeg net een mail dat ze bij een lager termijnbedrag het restant van de 190 ¤ verrekenen met de jaar/ eindafrekening....vraag mij of dat mag, wie weet zijn ze tot dan failliet....

Nu ja, mag blijkbaar wel:
https://www.rijksoverheid(...)november-en-december
Hoe nasty.
Ik zou serieus overwegen te vertrekken, zeker met een contract voor onbepaalde tijd.

Tenzij de tarieven onder het prijsplafond zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206404960
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoe nasty.
Ik zou serieus overwegen te vertrekken, zeker met een contract voor onbepaalde tijd.

Tenzij de tarieven onder het prijsplafond zitten.
Gas ¤ 1,77, stroom ¤ 0,46. Dat zijn echt geen slechte prijzen.
Spoilers!
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:03:04 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206405015
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gas ¤ 1,77, stroom ¤ 0,46. Dat zijn echt geen slechte prijzen.
Maar boven het plafond, dus je kunt per 1-1-2023 prima ergens anders klant zijn als je verbruik onder het plafond blijft en je eindafrekening daardoor in januari ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206405062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar boven het plafond, dus je kunt per 1-1-2023 prima ergens anders klant zijn als je verbruik onder het plafond blijft en je eindafrekening daardoor in januari ontvangen.
Dat is zeker waar. Ik ga het absoluut overwegen. We zitten sowieso onder de plafonds dus overstappen naar een grote partij is ongeacht de prijzen, zeker een optie.

Hoe langer ik er over denk, hoe beter je idee is eigenlijk. Bedankt voor het meedenken.
Spoilers!
pi_206405417
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Ik ga het absoluut overwegen. We zitten sowieso onder de plafonds dus overstappen naar een grote partij is ongeacht de prijzen, zeker een optie.

Hoe langer ik er over denk, hoe beter je idee is eigenlijk. Bedankt voor het meedenken.
Het is gewoon geld van de overheid, ze zijn alleen een tussenpersoon om dat geld aan jou te geven. Ik zou waarschijnlijk ook vertrekken.
Ofwel ze hebben het geld hard nodig en je loopt dus een reëel risico op een faillissement, ofwel ze willen gewoon rente trekken of op een andere manier winst maken op het geld dat niet van hen is. Dat zijn beide goede redenen om te vertrekken nu je de zekerheid van het plafond hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:53:45 #280
862 Arcee
Look closer
pi_206405454
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:27 schreef Lienekien het volgende:
Essent heeft nu ook rond hoe ze die 2x 190 gaan verrekenen.
[..]
[..]
https://www.essent.nl/ene(...)eprijzen#prinsjesdag
Dus dáár hebben ze al die tijd over na zitten denken?
pi_206405555
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mega? Dat bericht kreeg ik net ook. Ik ben al maanden elke maand mijn termijnbedrag zo veel mogelijk aan het verlagen waardoor ik nu ver onder de ¤ 190,00 zit. Ik doe dat zodat ik niet zo de sjaak ben bij hun faillissement. En nou dit weer.

Ik verlaag komende 2 maanden maar even niet dan.
Ja...hoe vaker ik de e-mail lees, hoe onduidelijker het wordt...wat bedoelen ze nu eigenlijk??

"3. Je hebt een termijnbedrag kleiner of gelijk aan ¤ 190
Als jouw termijnbedrag lager is dan ¤ 190, betaal je ¤ 0 en wordt eventuele overtollige compensatie doorberekend op je jaar of eindafrekening. Stel, je hebt een termijnbedrag van ¤ 95. Dan bedraagt je termijnnota voor de maanden november en december 0 euro. De resterende ¤ 190 van de compensatie zullen vervolgens verrekend worden via jouw jaar- of eindnota.

Van ons zul je een factuur krijgen waar jouw termijnbedrag opstaat, net zoals in de situatie hierboven. Ook hier geldt dat wij dit achteraf voor je zullen corrigeren, waardoor er uiteindelijk geen termijnbedrag wordt afgeschreven.

Vervolg
Per klant zullen we de toekenning van de compensatie automatisch verwerken. De ¤ 190 compensatie voor de maand november zal worden verrekend via jouw betaling van eind november.

Zoals we eerder al vermeldden, zullen deze nota’s jouw normale termijnbedrag weergeven. Wij zorgen er achter de schermen echter voor dat de ¤ 190 wordt afgetrokken van jouw termijnbedrag waardoor enkel het verschil zal worden geïncasseerd. Dien je een deel van het bedrag van ons te ontvangen? Dan verrekenen we het resterende bedrag op jouw jaar- of eindnota. Hier hoef je dus niets voor te doen.
"

Krijg ik een "nepnota" met het gewone termijnbedrag, maar moet ik maar afwachten wat ze daadwerkelijk afschrijven, of wordt het sowieso achteraf met de jaar/eindafrekening verrekend? Of betaal ik in november en december niets, maar krijg wel een nota met het gewone termijnbedrag en wordt de rest dan bij de jaar/ eindafrekening verrekend? (In mijn geval dan pas in mei volgend jaar als ik niet eerder overstap)

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 22-10-2022 00:18:04 ]
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:18:48 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206405613
Dus als je maandbedrag 190 of hoger is wordt die 190 in november en december van de maandtermijn afgetrokken maar als je maandtermijn lager dan 190 is dan is je termijnbedrag in november en december 0 en een eventueel restant wordt dan met de jaarrekening of eindafrekening verrekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:21:47 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206405626
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. Ik ga het absoluut overwegen. We zitten sowieso onder de plafonds dus overstappen naar een grote partij is ongeacht de prijzen, zeker een optie.

Hoe langer ik er over denk, hoe beter je idee is eigenlijk. Bedankt voor het meedenken.
Wel even uitrekenen of je per 1 januari goed uitkomt qua verbruiken, niet dat je de zomermaanden nog nodig hebt om het winterverbruik te compenseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206405832
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:42 schreef Herkauwer het volgende:
De dynamische prijzen blijven me verbazen! Morgen gas ¤0,97 per kuub en stroom gemiddeld ¤0,23 per kWh. :o
Veel zon en hoge temperaturen.
Dat kan in een kille en donkere november en december weer totaal anders zijn.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:20:32 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206406055
Met betrekking tot verrekenen met de jaar- of eindafrekening lees ik hier iets interessants:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ttenfall-greenchoice

quote:
Ook is het niet aannemelijk dat je geld later dan januari op je rekening staat. "De tegemoetkoming moet ten laatste 30 dagen nadat de subsidie verleend is, uitbetaald worden", schrijft het ministerie. "Energieleveranciers moeten dus uiterlijk eind december de tegemoetkoming voor november verrekend hebben en eind januari uiterlijk de tegemoetkoming voor december."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:48:41 #286
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206406097
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:19 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Veel zon en hoge temperaturen.
Dat kan in een kille en donkere november en december weer totaal anders zijn.
Vooralsnog zitten we al een poos onder de contracttarieven van reguliere aanbieders. Daarnaast lopen we nu erg in op het ingeschatte verbruik waardoor we nu flink inlopen op de december factuur.

Zeker vanaf 1 januari moet dit goed gaan. En november en december kan ik grotendeels afvangen met de houtkachel als het echt koud gaat worden :) plus we hebben vorig jaar winter al maatregelen genomen om gasverbruik te verminderen.

Maar zekerheid heb ik niet, maar zolang ik aan de goede kant zit blijf ik hier.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206406166
Dat vind ik ook wel apart:

"Als mijn energieleverancier niet meedoet aan de regeling, krijg ik dan wel een tegemoetkoming?
De overheid werkt samen met de energieleveranciers om ervoor te zorgen dat iedereen die er recht op heeft de tegemoetkoming krijgt. Toch kán een energieleverancier ervoor kiezen om niet deel te nemen aan de regeling. Dat betekent dan dat klanten de tegemoetkoming niet krijgen. U kunt uw energieleverancier om uitleg vragen."
Bron: https://www.rijksoverheid(...)november-en-december
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:53:25 #288
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_206406276
Wat ik op internet niet kan vinden.

Geldt de 190 euro korting per aansluiting of per klant?


Wij gaan einde jaar verhuizen en hebben in november en december dus 2 huizen. Die keuze is al in juni gemaakt, ver voordat deze subsidie bekend was.
pi_206406290
Je moet op 1 november en 1 december een elektriciteitsaansluiting hebben.

"Recht op korting bij een kleinverbruiksaansluiting
Iedereen die op de 1e dag van de maanden november en december een kleinverbruikaansluiting heeft voor elektriciteit, krijgt die maand ¤ 190 korting. Het gebouw met de aansluiting moet wel bedoeld zijn om in te wonen of te werken. Bijvoorbeeld een woning, kantoor of café. De korting geldt dus niet voor bijvoorbeeld een garagebox met een aparte aansluiting en eigen energiecontract. Als u achter uw meter nog een aparte meter heeft voor bijvoorbeeld een elektrische auto, krijgt u het bedrag alleen voor uw hoofdaansluiting. "

https://www.rijksoverheid(...)november-en-december
pi_206406314
NLE:
quote:
Beste meneer mschol,
Het kabinet heeft maatregelen aangekondigd om de kosten voor uw energie te compenseren. In deze e-mail leggen we uit wat u van ons kunt verwachten.

November en december 2022: korting
Deze maanden krijgt u voor ADRES ¤ 190,- per maand ter compensatie van uw energiekosten. Deze keren wij aan u uit.

Uw termijnbedrag wordt aan het eind van de voorafgaande maand in rekening gebracht
De korting ontvangt u uiterlijk de 15e van de maand op uw rekening
De korting wordt niet verrekend met uw termijnbedrag
Heeft u een betalingsachterstand, dan verrekenen we deze eerst voor u
Als u 1 november of 1 december klant bent, ontvangt u de korting voor die maand(en) via ons
Als u voor 1 november of 1 december overstapt, ontvangt u de korting voor die maand(en) via uw nieuwe leverancier
pi_206406413
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 09:01 schreef mschol het volgende:
NLE:
[..]

Bedankt voor de info , bij welke energieleverancier?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:19:01 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206406417
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 08:53 schreef kloon_bassie het volgende:
Wat ik op internet niet kan vinden.

Geldt de 190 euro korting per aansluiting of per klant?


Wij gaan einde jaar verhuizen en hebben in november en december dus 2 huizen. Die keuze is al in juni gemaakt, ver voordat deze subsidie bekend was.
Als je niet alleen bent zou ik de aansluitingen over de beide partners verdelen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:25:59 #293
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_206406476
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 08:55 schreef Zana het volgende:
Je moet op 1 november en 1 december een elektriciteitsaansluiting hebben.

"Recht op korting bij een kleinverbruiksaansluiting
Iedereen die op de 1e dag van de maanden november en december een kleinverbruikaansluiting heeft voor elektriciteit, krijgt die maand ¤ 190 korting. Het gebouw met de aansluiting moet wel bedoeld zijn om in te wonen of te werken. Bijvoorbeeld een woning, kantoor of café. De korting geldt dus niet voor bijvoorbeeld een garagebox met een aparte aansluiting en eigen energiecontract. Als u achter uw meter nog een aparte meter heeft voor bijvoorbeeld een elektrische auto, krijgt u het bedrag alleen voor uw hoofdaansluiting. "

https://www.rijksoverheid(...)november-en-december
Bedankt. Dat zou betekenen dat ik 2x het bedrag krijg.


quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je niet alleen bent zou ik de aansluitingen over de beide partners verdelen :+
Hmm ja dat is idd een optie. We hebben het al aangevraagd. Ik kan er nog onderuit en bij een andere leverancier voor het nieuwe adres een aanvraag doen op een andere naam.

Ik denk dat ik maar even ga bellen voor de zekerheid. Scheelt wat administratief gedoe.
pi_206406747
Engie:

Ben je op 1 november 2022 klant bij ons? Dan schrijven we de eerste ¤ 190,- korting in de 4e week van november over naar het bij ons bekende rekeningnummer. Als je nog openstaande bedragen bij ons hebt, verrekenen we dat eerst. Ben je op 1 december 2022 ook klant, dan ontvang je de korting van december in de 4e week van december.

Het moment van uitbetalen van de korting kunnen wij niet wijzigen.

Wij incasseren in november en december (net als in andere maanden) gewoon jouw normale termijnbedrag. De ¤ 190,- korting schrijven wij in deze maanden apart naar je over. Wij verlagen jouw termijnbedrag in november en december dus niet.

Heb je nog openstaande facturen van eerdere maanden? Dan verrekenen we dat wel eerst met het uitbetalen van de ¤ 190,-. Het kan dus zijn dat je dan minder of helemaal geen korting krijgt uitbetaald.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:16:33 #295
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_206406835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 09:18 schreef blomke het volgende:

[..]
Bedankt voor de info , bij welke energieleverancier?
Dat staat boven de quote. de enige tekst nog leesbaar in jouw post van de post van mschol
NLE
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_206407329
Irritant dat je die tegemoetkoming krijgt uitbetaalt. Liever gewoon verreken met de jaarrekening.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:13:34 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206407354
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
Irritant dat je die tegemoetkoming krijgt uitbetaalt. Liever gewoon verreken met de jaarrekening.
Dan zet je het lekker op je spaarrekening tot de jaarrekening komt.

Maar verrekenen met de jaarrekening mag dus niet, tenzij die jaarrekening in januari komt, dan mag de tegemoetkoming van december er nog mee verrekend worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206407528
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
Irritant dat je die tegemoetkoming krijgt uitbetaalt. Liever gewoon verreken met de jaarrekening.
Waarom? Best kans dat ik al met stijve kuiten lig bij de jaarafrekening.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:21:48 #299
38148 crew  Innisdemon
pi_206407932
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 09:01 schreef mschol het volgende:
NLE:
[..]

haha mooi, krijg je geld van de overheid, maar NLE gaat nog even een betalingsachterstand ermee verrekenen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_206407963
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 12:21 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
haha mooi, krijg je geld van de overheid, maar NLE gaat nog even een betalingsachterstand ermee verrekenen.
Lijkt me vrij logisch toch? Overheid betaalt het niet voor niets via de energieleveranciers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')