abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 10:32:59 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206209846
En hier weer verder!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 10:33:09 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206209848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
@:majo, heb je alles al betaald?
De deuren gelukkig nog niet O-) Ik ga nu ook pas betalen als ALLES gedaan is. Want ik ben dus wel die sukkel die meteen alles betaalde (ook op zijn verzoek, met BTW-aangifte enzo).

quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:27 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha ja snap ik. Bij ons lopen de katten er overheen soms 🤣
Ook een leuke _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206209862
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zo hebben wij het ook staan ja, ziet er prima uit :Y Alleen wel uitnodigend voor een dreumes om met auto's overheen te rijden en het knopje van het geluid steeds in te drukken ;)
[..]
Ik denk dat het probleem is dat wij gewoon te aardig zijn. Het is een aardige jongen en we hebben een goede klik maar daar zitten natuurlijk wel grenzen aan. Hij respecteert onze tijd niet. Wij moeten namelijk ook dingen regelen als hij langskomt (wij werken van huis uit) maar daar denkt hij waarschijnlijk niet bij na. Daarnaast heb ik het idee dat veel aannemers zo zijn, ze komen om in het werk dus wij zijn afhankelijk van hen.

Hij komt uit het grote "W" :Y
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.

Dus ik denk dat jullie inderdaad wat te aardig zijn, en zakelijker mogen worden. Maar dat is moeilijk, dat laat ik meestal aan mijn vriend over :+ :@
pi_206210451
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik weet het niet, wij hebben dan weliswaar geen aannemer maar wel genoeg werklui over de vloer (elektricien, loodgieter, drie verschillende bedrijven voor de vloer, glazenzetters, dakdekker, boktorbestrijder, spouwisolatie, keukenzaak, etc.) en tot nu toe houden ze allemaal veel meer rekening met onze tijd en wensen dan ik verwacht had. Er is er misschien één een half uurtje later dan gepland gekomen, maar die belde nog vantevoren. En ze komen regelmatig even tussendoor (eerst bellen ze of het uitkomt) als ze iets willen bespreken of bekijken.

Dus ik denk dat jullie inderdaad wat te aardig zijn, en zakelijker mogen worden. Maar dat is moeilijk, dat laat ik meestal aan mijn vriend over :+ :@
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.
pi_206210485
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Dat maakt in de huidige markt vrij weinig uit. Er zitten gewoon eikels tussen.
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.

(Gaat het over eikels die eikels zijn omdat er veel emoties spelen, dan ben ik vaak weer de betere onderhandelaar. Maar dat zijn andere situaties)
pi_206210542
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Uiteraard zitten die ertussen (maar ik heb ook weer echt niet het idee dat ze allemaal zo zijn, want andere ervaring dus), maar juist tegen eikels moet je duidelijk en zakelijk zijn. En dat is wel lastig, want je bent ook weer afhankelijk van ze. Ik ben ook zo iemand waar eikels altijd volleidg overheen walsen, en bij mijn vriend hoeven mensen dat niet te proberen. Hij krijgt in zulke gevallen vaak meer voor elkaar en ook hoe hij het wil. Ik schik altijd in.

(Gaat het over eikels die eikels zijn omdat er veel emoties spelen, dan ben ik vaak weer de betere onderhandelaar. Maar dat zijn andere situaties)
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.
En je ziet vooraf niet dat het een eikel van een aannemer of bedrijf is he. Ik check ook altijd referenties bij grotere klussen.

Mijn zwager maakt het ook mee, die heeft dus mannetjes voor alles en die maakt ook steeds vaker mee dat de voorheen betrouwbare mannetjes ineens het laten afweten. Kunnen ze elders meer verdienen of vinden ze de klus niet leuk.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 oktober 2022 @ 11:40:25 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206210592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:29 schreef MaJo het volgende:

[..]
Is dat elke dag de hele dag door of een paar uurtjes? Ik loop dus wel 12 uur per dag op mijn sloffen, elke dag weer :P
[..]
Dit is wel een goed argument, ik draag ze vaker dan schoenen en die kosten inderdaad ook meer. Toch maar eens naar kijken :)

Bedankt voor alle felicitaties *O* Mijn man heeft niets geregeld maar dat is niet erg, we gaan eigenlijk altijd uit eten op onze trouwdag. De laatste jaren is dat niet doorgegaan door Corona dus dat is al een cadeautje op zich. Hij was in ieder geval blij verrast dat ik iets had geregeld O+
de hele dag alleen als ik met de kleine naar buiten ga of naar de winkel dan doe ik mn schoenen aan. Tuin loop ik ook op mn sloffen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206210601
Hadden wij maar aannemers... er moet een vrij grote verbouwing plaatsvinden en we zijn al bijna een jaar bezig met plannen enzo. Al in april offertes aangevraagd en tot nu heeft nog geen enkele aannemer überhaupt een offerte uitgebracht :( laat staan dat er binnenkort daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Echt belachelijk.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206210616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:40 schreef SaskiaR het volgende:
Hadden wij maar aannemers... er moet een vrij grote verbouwing plaatsvinden en we zijn al bijna een jaar bezig met plannen enzo. Al in april offertes aangevraagd en tot nu heeft nog geen enkele aannemer überhaupt een offerte uitgebracht :( laat staan dat er binnenkort daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Echt belachelijk.
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.
pi_206210634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef exode het volgende:

[..]
Grote verbouwingen zijn erg lastig, mijn zwager zit geheel 2023 al vol. Alleen nog plek voor kleinere klussen.
Ja leuk en aardig, maar het moet wel gebeuren. En de aannemer die in april langskwam zei toen dat ie nog tijd had dit jaar, maar vervolgens heeft ie niks meer laten horen. Beloof dan niks :(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206210637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:36 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben tegen bedrijven juist zakelijk. Ik betaal nooit vooraf en maak duidelijke afspraken. Wil alles zwart op wit. Altijd. En toch gaat het soms mis.
En je ziet vooraf niet dat het een eikel van een aannemer of bedrijf is he. Ik check ook altijd referenties bij grotere klussen.

Mijn zwager maakt het ook mee, die heeft dus mannetjes voor alles en die maakt ook steeds vaker mee dat de voorheen betrouwbare mannetjes ineens het laten afweten. Kunnen ze elders meer verdienen of vinden ze de klus niet leuk.
Ik neem het @MaJo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk alleen dat ze zakelijker mag worden omdat ze juist een verkeerde heeft getroffen; er is gewoon geen excuus waarom een aannemer zich zo zou mogen gedragen.
Er zijn er misschien veel die zich weinig professioneel gedragen, maar er zijn er ook genoeg die wel normaal kunnen communiceren en handelen. Je kunt nog steeds netjes je werk doen ook al kom je om in het werk.

Ik weet niet of het helemaal lekker overkomt wat ik bedoel. Maar vooral dus dat ze zichzelf niks hoeft te verwijten, wel dat ze meer mag (proberen) afdwingen zonder zich daarover onredelijk te hoeven voelen. Want het komt op mij over dat 'ie zich gewoon als een luldebehanger gedraagt. Ze betaalt genoeg aan hem om een beetje professionaliteit te mogen eisen.
pi_206210703
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik neem het @:Majo niet kwalijk hè, dat ze net een verkeerde heeft getroffen, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk alleen dat ze zakelijker mag worden omdat ze juist een verkeerde heeft getroffen; er is gewoon geen excuus waarom een aannemer zich zo zou mogen gedragen.
Er zijn er misschien veel die zich weinig professioneel gedragen, maar er zijn er ook genoeg die wel normaal kunnen communiceren en handelen. Je kunt nog steeds netjes je werk doen ook al kom je om in het werk.

Ik weet niet of het helemaal lekker overkomt wat ik bedoel. Maar vooral dus dat ze zichzelf niks hoeft te verwijten, wel dat ze meer mag (proberen) afdwingen zonder zich daarover onredelijk te hoeven voelen. Want het komt op mij over dat 'ie zich gewoon als een luldebehanger gedraagt. Ze betaalt genoeg aan hem om een beetje professionaliteit te mogen eisen.
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.
Echt als je de communicatie ziet tussen mij en de kozijnenman maanden geleden dan zakt je broek af. En dat ging om serieus veel geld (wat we dus pas betaalden toen ze klaar waren). Het werd een juridische discussie en dan ben je bij mij dus net verkeerd.

De man die ons dak komt vervangen begin november gaf het ook aan. Er zijn weinig handige mensen meer en degene die hij kan inhuren, zijn weg als een ander meer biedt. Sta je dan als er een klus moet beginnen, ineens handen tekort.
pi_206210816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:49 schreef exode het volgende:

[..]
Oh zeker, zo vatte ik het niet op. Wij hebben geluk meer goede dan slechte ervaringen, maar het maakt bij die slechte vrij weinig uit hoe je er als klant op reageert.
Echt als je de communicatie ziet tussen mij en de kozijnenman maanden geleden dan zakt je broek af. En dat ging om serieus veel geld (wat we dus pas betaalden toen ze klaar waren). Het werd een juridische discussie en dan ben je bij mij dus net verkeerd.

De man die ons dak komt vervangen begin november gaf het ook aan. Er zijn weinig handige mensen meer en degene die hij kan inhuren, zijn weg als een ander meer biedt. Sta je dan als er een klus moet beginnen, ineens handen tekort.
Ohja jullie kozijnenensaga...pffff.

Bijzonder wereldje is het wel ja.
Ik werk zelf in een sector waar je toch probeert je klanten tevreden te houden. Waarbij we dus meer dan eens inschikken naar de nukken en grillen van onredelijke klanten. En dan alsnog een compleet epistel aan klachten krijgen en aantijgingen waarvan je ook drie keer met je ogen moet knipperen.
Misschien moeten we ons ook maar eens vaker als dergelijke aannemers gaan gedragen :P
pi_206210846
Haha, nou same here.

Maar wij hebben niet alleen met klanten te maken maar ook met aannemers en als die het echt verpesten, komt het bij mij. Het aantal beunhazen neemt echt toe. Bizar.

Ik ga B wel duwen naar een opleiding met de handjes. Dit tekort houdt nog wel even aan.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:00:31 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206210858
Oh, ik ben met ieder drama dat jullie hier posten iedere keer weer blij met onze aannemer en zijn onderaannemers, behalve de tegelzetter, want dat was een lul.
Vandaar dat ik ook zo weer een huis zou bouwen als ik daar de kans voor had, en ook weer met dezelfde aannemer.
Als we na alle kosten van volgend jaar medio 2025 eindelijk de kapschuur bij elkaar gespaard hebben dan vraag ik de onderaannemer die eigenlijk de hele feitelijke bouw van het huis gedaan heeft ook of hij de kapschuur kan doen.
Wel eerst even overleggen met de aannemer die het huis gebouwd heeft en hem dus ingehuurd heeft, maar ik verwacht niet dat ze daar moeilijk over gaan doen; zo'n kapschuur is voor hen te klein om los te doen en iedereen gunt iedereen het ook gewoon.

Plus dat ik nu dus niet alleen de onderaannemer in mijn telefoon heb staan, maar ook een fijne elektricien, loodgieter, stukadoor en schilder :D
En dan had ik al een schilder waar ik tevreden mee was, maar ik denk dat de jongens die door de aannemer ingehuurd zijn nog beter zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:05:56 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206210931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:59 schreef exode het volgende:
Haha, nou same here.

Maar wij hebben niet alleen met klanten te maken maar ook met aannemers en als die het echt verpesten, komt het bij mij. Het aantal beunhazen neemt echt toe. Bizar.

Ik ga B wel duwen naar een opleiding met de handjes. Dit tekort houdt nog wel even aan.
De school van mijn kleinzoon wordt verbouwd en daar hangt zelfs een enorme banner aan het hek met een tekst dat werken met de handen net zo goed is.
Nou is dat qua omgeving wel zo ongeveer de laatste plaats waar je dat hoeft te benadrukken, want het hele dorp hangt van vakmensen en boeren aan elkaar, maar toch is het mooi om dat te zien.
Zal volgende keer even een foto maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-10-2022 12:12:07 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 12:28:16 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206211147
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezig *O* Als het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.

Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem :)
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:35:27 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:
Nou, de aannemer en zijn jongens zijn bezig *O* Als het de jongens lukt om het zelfstandig af te maken dan is het vandaag klaar. We gaan het zien.

Nog even met de aannemer gepraat en hij erkent dat hij niet sterk is in communicatie. Hij gaat dan zo op in een andere klus dat hij ons helemaal vergeet. Verder is het een beste jongen en de kwaliteit die hij levert is wel goed. Dus verder zijn we wel tevreden over hem :)
Nou, dat standaard "open er een topic over!" werkt wel goed kennelijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het lijkt me lastig als je niet met elkaar op één lijn zit als het om geld gaat. Ik geef wat makkelijker geld uit dan mijn vriend en mijn vriend investeert geld makkelijker op manieren die ik alleen niet gauw zou aandurven. Maar we weten elkaar wel altijd te vinden. Al ons geld gaat op de grote hoop en we zijn allebei blij met hoe we ermee omgaan.
We zitten met heel veel niet op 1 lijn, ben niet anders gewend :')
Gelukkig wel zo'n beetje dezelfde smaak qua inrichting :) Behalve de vloer :')

Aannemers geen ervaring mee. Wel een keer offertes voor het gras in de tuin, inclusief alle meuk eruit.
Dat gesprek ging ongeveer zo:
Ik wil gras.
Dat kan en dan daar stapstenen.
Ik wil geen stapstenen.
Oh. En waarom niet?
Omdat ik dat niet wil. Ik wil alleen gras.
Oké. Blabla, stapstenen.
Wat is het nut van stapstenen als ik door heel de tuin wil lopen?
??? Ja maar stapstenen blabla.
Ik wil geen stapstenen.
Huh?

Toen viel het gesprek zo'n beetje stil en heeft die mafklapper nooit een offerte gestuurd :') Als wel, had ik die stapstenen 1 voor 1 door zn strot gedouwd :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206211262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:28 schreef MaJo het volgende:

^O^

En een volgende keer wat zakelijker zijn is niet verkeerd. Ik herken dat heen en weer gaan heel erg: de ene keer was ik boos op de aannemer, de andere keer hadden we een fijn gesprek en vond ik hem gewoon een leuk mens. Toen we gezeur kregen met ons dak en hij geen behoefte voelde om er iets aan te doen, ben ik juridisch advies gaan inwinnen en heb ik hem heel zakelijk behandeld. Toen was mijn probleem ineens snel opgelost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:45:12 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211275
Oh.... van die figuren die voor je willen bepalen wat jij in je tuin of huis wilt hebben..... zo'n keukenverkoper hebben wij ook een gesprek mee gehad.
En nadat ik op het punt stond uit het gesprek weg te lopen (maar toch bleef zitten), stuurde hij een offerte waarin het weer net zo stond als ik heel duidelijk had gemaakt dat ik het NIET wilde hebben.
En omdat het mijn huis is en de keuken al duur zat was wil ik een keuken zoals ik wil hebben en niet zoals een of andere keukenverkoper die nooit in mijn keuken komt het wil hebben.

Nou ja, dat werd hem dus niet, en omdat hij de keuken op de offerte had gezet zoals hij hem wilde hebben in plaats van zoals ik hem wilde hebben hebben we ook een andere leverancier gezocht voor de badkamers.... en ja, dat waren 2 badkamers, waarvan een met een Bette bad en beide met een Bette wastafel, geen goedkope keuzes zeg maar.
Beetje dom van de badkamer- en keukenverkoper.

Achteraf gezien denk ik dat hij ook niet zo meewerkend was geweest als hij had geweten dat de badkamer ook mijn eigen ontwerp was, maar we hadden daar al een offerte laten maken voor de te verbouwen badkamer in ons oude huis, en die was door een collega gemaakt die er niet meer werkt.
Ook dat was toen mijn ontwerp maar het leek qua formaat en indeling heel erg op de grote badkamer in ons huidige huis, dus ik denk eigenlijk dat hij over de badkamer geen negatieve opmerkingen had omdat hij dacht dat het uit de koker van zijn oud-collega kwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211327
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal :+
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.

Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap :')
If they say
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:52:57 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Sommige offertemakers hebben nooit gehoord van: ik betaal dus ik bepaal :+
Die mogen wmb hun offertes stoppen daar ergens waar de zon niet schijnt.

Onze ikea keuken ging wel soepel. Behalve dan dat ie vergeten was de kasten erbij te doen. En we hadden alleen maar kasten en aanrechtblad met spoelbak dus dat was knap :')
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206211351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D _O-
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjes :')
If they say
  woensdag 5 oktober 2022 @ 12:56:08 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206211372
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kwamen we achter bij afhalen. Alleen de frontjes :')
Damn.... dat is al triest als het je vak niet is :{
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')