BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:41 |
Ja, maar dan mag je dat lekker gebruiken voor de schade die je veroorzaakt, niet die waar je slachtoffer van wordt. Wat mij betreft stelt men vaste bedragen vast per component en zodra je dat bij de ander in de poeier rijdt en er voor bestraft wordt, dan betaal je. Of dat binnen de cap valt maakt me dan niet eens uit. De mate waarin RB benadeeld is vorig jaar door fouten van Mercedes (Hongarije, Silverstone) kun je niet uitdrukken in een paar seconde penalty in een race. Dat heeft ze mogelijk zelfs het WCC gekost (ik heb dit niet nagerekend). En dan gaan de Hamilton fans straks los als RB een miljoen te veel heeft besteed. LOL. | |
Refragmental | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:47 |
Verhalen? Ik heb het puur over het feit dat als je schade hebt vanwege overduidelijke schuld van andere partij, dat deze schade NIET mag drukken op je budgetcap. Schade verhalen heeft hier niks mee te maken. Gaat puur over waar je de cijfertjes indeelt. | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:51 |
Goed punt inderdaad. | |
de_boswachter | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:54 |
Wanneer teams frauderen, zoals Red Bull nu doet, moeten ze in het belang van de sport aangepakt worden. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:58 |
nogmaals, klinkt heel leuk maar maakt het heel ingewikkeld | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:58 |
Het is nog niet eens zeker of dat het geval is. | |
Refragmental | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:00 |
Hoezo is het ingewikkeld om een getalletje in een andere kolom te zetten? | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:01 |
Zullen we even wachten totdat dit bewezen is? | |
de_boswachter | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:04 |
Lijkt me zeer verstandig. | |
Pino112 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:21 |
Hondagoden. | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:22 |
Zeer goed nieuws. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:25 |
Honda ![]() Red Bull ![]() | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:28 |
Hoe dan? Wat is daar ingewikkeld aan? Redbull maakt lijstje met kapotte componenten, FIA controleert en Mercedes rekent af. Is maar één stap extra van wat er nu gebeurt en de hele sport wordt er eerlijker van en rijders voorzichtiger. Los van opzet of niet, Silverstone was het incident met de grootste impact op het seizoen, gevolgd door Hongarije. Qua punten en budgetcap. Beide fouten (of opzet volgens sommige) van Mercedes waar Mercedes zelf het meeste van profiteerde. Totale waanzin als dat dadelijk ook nog tot gevolg heeft dat RB wordt bestraft omdat ze een paar ton of een miljoen over de cap gaan, ook als die straf heel klein is. Jaja, regulations enzo en alles volgens het boekje. Maar iedereen met gezond verstand snapt wel dat 10 seconde penalty niet opweegt tegen de gevolgen van het crashen van je titelconcurrent? | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:34 |
Blijft natuurlijk heerlijk om rond te kachelen in een opgevoerde Civic ![]() Wijs nieuws. Zie Honda nog wel gewoon echt terugkomen vanaf 2026 ofso. Of wel eerder. Denk dat ze zichzelf wel achter de oren krabben van 'he fuck, te vroeg besloten want die Max is nu de wereldtop'. 'Big in Japan' | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:36 |
En ook niet ff tikkertje spelen zoals latifi/Russel vaak doen. Dit was chassis laten afschrijven, express. | |
Kleffe_Dop | woensdag 5 oktober 2022 @ 10:44 |
![]() Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar H O N D A goden graag terug op de achtervleugel. ![]() Dat Bybit is echt geen porem. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:05 |
Het voelt onrechtvaardig, maar het lijkt me haast ondoenlijk. Want wat te doen met Italië en Silverstone, waar de stewards niet zeiden dat de ander onschuldig was, maar 1 persoon 'more to blame' is? Lijkt me juridisch totaal onhoudbaar als 1 partij dan wel alles moet aftikken terwijl dat in de miljoenen loopt. | |
Dazalbest | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:25 |
Als Red Bull door dit gezeur de titel nog wordt afgepakt dan zeg ik per direct mijn F1 abbo op, wat een gekleuter zeg... | |
TagForce | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:25 |
De makkelijkste oplossing is natuurlijk het fabriceren/vervangen van een onderdeel wat door een crash beschadigd is geraakt van de cost cap te halen. Moet dit wel aantoonbaar zijn bij de FIA, natuurlijk, maar dat is een formaliteit. Onderdeel inleveren bij de FIA, en je mag gratis (costcapgewijs) een nieuwe inzetten. Dit geldt niet voor onderdelen waar de teams een vast bedrag per jaar voor betalen, en ongelimiteerd geleverd wordt door leveranciers (zoals motoren). | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:35 |
Dat is een mogelijkheid wanneer alle teams die budgetcap ruim qua inkomsten halen en dus winst maken. Anders benadeel je kleine teams, want die kunnen helemaal niet buiten de budgetcap die uitgaven doen. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:37 |
Natuurlijk joh, wat je eventueel zou kunnen doen is dat de FIA bepaalt dat je door toedoen schade hebt opgelopen en dit dan buiten de cap mag vervangen, alleen moeten zij dan wel een schade assessment doen in parc ferme na de race, dat is dus allemaal niet zo makkelijk. | |
Nieuwschierig | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:39 |
Je kunt schade wel uit de budget cap halen ( maak niet uit wie wat betaald) maar die cap is in feite alleen van toepassing op teams die meer geld hebben dan de cap. Kleine teams willen in theorie wel over de cap maar hebben het geld niet om er over te gaan. En daarmee wordt het hele doel van de cap overboord gegooid. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:40 |
Enig voorbehoud hierin. Als er echt een grote overschrijding is geweest door doorontwikkeling van de 2021 auto, dan vind ik het terecht als dat consequenties heeft. Voor WCC, maar ook voor WDC. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41 |
Dus niet uit de cap halen maar doorberekenen aan het team die ze veroorzaakt. Dan wordt het misschien ook minder interessant voor de kleine teams om payed drivers als Latifi binnen te halen. | |
Nieuwschierig | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:49 |
Maar je weet ook wel dat het niet zo simpel is als het klinkt om te bepalen wie er schuld heeft aan een schade. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:50 |
Dit, dan krijg je weer een heel juridisch gedoe en nog meer stront gooien, het is allemaal al ingewikkeld genoeg. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:54 |
Precies wat ik hierboven zei. Ik zie de rechtszaak nav Silverstone al voor me, aangezien daar HAM volgens de stewards alleen maar 'more to blame' was. | |
Evenstar | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:55 |
Eens. Als er een grote overschrijding is geweest (boven 5%) dan mag daar (eigenlijk moet daar) een flinke consequentie op staan. Als dat betekent dat Max zijn titel kwijtraakt dan is dat maar zo. Anders kan je het hele gebeuren al meteen weer opdoeken. Als het gaat om een tientje hier en een tientje daar en mierenneukerij zoals "sick leave days" etc. dan moeten ze, vooral met het oog op wat vorig jaar is gebeurd in Silverstone en Hongarije, gewoon hun bek houden en het afdoen met een reprimande. Daarnaast moeten de regels dan gewoon meteen duidelijker gemaakt worden. | |
opgebaarde | woensdag 5 oktober 2022 @ 11:59 |
Is het op dat eiland al een nationale feestdag of wordt dat pas ergens vanmiddag? | |
TagForce | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:01 |
Je weet dat dit al zo is voor schade ontstaan tijdens een sprint qualifying race?
| |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:01 |
Je bedoelt voor de 8e titel? Ik denk niet dat dit feestje er ooit komt. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:09 |
Dan wordt het alleen maar nog erger ![]() | |
Dazalbest | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10 |
Eens hoor, als ze echt zelf de boel hebben lopen flessen dan terecht, daar is de regel voor. Maar verder eens met je eerdere punten waarbij bepaalde extra gemaakte kosten na crash gewoon niet bij RB horen te liggen.... Ben benieuwd | |
TagForce | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10 |
Max gaat zijn titel niet kwijtraken... Het is het eerste jaar, dus er zal bij een enorme overtreding (in de orde van 20% of meer) als eerst punten van het team uit het vorige kampioenschap gehaald worden. Dat is veel kostbaarder dan het weghalen van coureurspunten, want die leveren geen geld op. De constructeurspunten leveren dat wel, en de eindpositie in het kampioenschap bepaald hoeveel geld je krijgt van de F1 uit de rechten en andere inkomsten. Bij herhaaldelijk overtreden zal er op een gegeven moment wel een incentive zijn om ook de coureur te benadelen, maar dan hebben we het over het 3e of 4e jaar dat er verschrikkelijk overgespendeerd is. Persoonlijk denk ik dat het een kleine overschrijding van de cap zal zijn, wat opgelost wordt met een ABA (Accepted Breach Agreement) en een reprimande, meer niet, zoals beschreven in 6.28 en 6.29 van de financial regulations: Zeg maar de Ferrari deal, maar dan reglementair. | |
opgebaarde | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10 |
Ik denk dat daar elke straf voor RBR al zorgt voor een feest en tevens onbegrip Misschien moeten wij hopen dat voor het huidige seizoen Verstappen 100 strafpunten krijgt ![]() | |
Dazalbest | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10 |
Dit dus inderdaad | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:16 |
En als je aan constructeurspunten gaat komen dan zul je ook weer zien dat het onrechtvaardig is, aangezien RBR 2e is geworden met een straatlengte voorsprong op de nummer 3. Hoeveel punten pak je dan af? 100? 200? Dat doet nog niets. Terwijl als je bij Aston Martin er 100 afpakt dan zakken ze 3 plaatsen. Volgens mij straf je een team meer door naar de toekomst toe mogelijkheden tot ontwikkeling te beperken. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:18 |
Dat eerste maakt het al bijna onmogelijk voor de FIA om een straf uit te delen ook al is die klein. | |
opgebaarde | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:22 |
Een straf kan toch zijn 'overtreding in 2011 + 50% in 2021 wordt in mindering gebracht op budget 2023'? | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:25 |
Alles kan maar vanuit het oogpunt van de FIA is het moeilijk om een controversieel gewonnen titel nog controversiëler te maken en dat krijg je zelfs met een minimale straf. | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:25 |
Afdoen als race incident. Maar met deze regels worden ze vanzelf voorzichtiger, want aan het eind van het seizoen heb je geen updates meer. | |
opgebaarde | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:32 |
Oh zo. Ik heb het niet over straffen met terugwerkende kracht. Het kampioenschap 2021 is natuurlijk allang klaar, dat blijf zoals het nu is, ook al is het budget van 21 overschreden. | |
TagForce | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:33 |
De titel is al nog controversiëler. De FIA kan met alle documenten komen die onomstotelijk aantonen dat RBR gewoon binnen de costcap is gebleven, en dan nog roept CultLH om het hardst dat RBR wel degelijk ruim over het budget heen is gegaan, en de FIA ze wederom de hand boven het hoofd houdt. Serieus, het enige wat de FIA nog kan redden is Lewis Hamilton die zijn afscheid aankondigd. Dat is de enige manier waarop het grootste deel van de giftige CultLH fans stopt met onzin en haat verspreiden. De FIA kan dit niet goed doen. Damned if they do, damned if they don't. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:35 |
![]() | |
opgebaarde | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:43 |
Je kan niet lezen en je wil veel te graag doen dat ik pro Mercedes ben ofzo. Doe ff normaal aub dank ![]() Nogmaals: ik denk dat daar (dat is dus LH land) elke straf voor RBR al zorgt voor een feest en tevens onbegrip | |
raptorix | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:46 |
Ik denk dat vooral belangrijk is hoe een overschrijding plaats vind, als het bewust de boeken manipuleren is mag dat vrij fors zijn, is het een verkeerde interpretatie dan zou je het kunnen afdoen met een boete of minderen op toekomstig budget. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 12:50 |
Nee hoor zo bedoel ik het helemaal niet, het punt is dat hoe klein de straf ook voor red Bull dit mega uitvergroot gaat worden en dat kan de FIA zich niet permitteren. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:53 |
Hoe lang kunnen ze nodig hebben daar in Parijs? | |
Sabata | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:55 |
als onderstaande bericht van Express.co.uk klopt dan is het op dat eiland opnieuw een dag van nationale rouw. maar ja, geruchten blijven geruchten natuurlijk...https://www.express.co.uk(...)en-mercedes-red-bull | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 13:57 |
Dus puntenaftrek dus alleen op constructeurstand en niet op wdc stand | |
Sabata | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:01 |
zo was het met spygate ook inderdaad. McLaren de straf en Alonso en Hamilton hielden de punten. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:01 |
Volgens mij is dit allemaal gebaseerd op een fake document dat ook op Twitter verscheen. En daarin ging die 100 punten aftrek op de WCC over Aston Martin,niet RB. Lijkt me bullshit. | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:03 |
Als het op een straf met puntenaftrek zou uitdraaien, dan heeft invloed op het wcc en niet het wdc. Zie spygate | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:04 |
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd zo moet gaan. Maar WDC lijkt me wel echt pas de ultieme straf. In Spygate werd die straf ook vooral niet uitgesproken omdat Alonso en Hamilton namens McLaren meewerkten aan het onderzoek en daardoor niet gestraft zouden worden. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:07 |
De vraag is waar je dat op baseert, er is maar 1 soort van precedent. Maar laten we nou gewoon afwachten in plaats van al dat gespeculeer op basis van onverifieerbare bronnen. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:19 |
Dus AM was de grote overschrijder ![]() | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:27 |
Het kost wat om een Red Bull te kopiëren ![]() ohnee dat was dit jaar... naja whatever | |
WismutVeilchen83 | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:29 |
2 hours ago12:34 Charlie Gordon Verstappen has no fear Max Verstappen himself recently spoke out about the allegations against Red Bull and claimed that he was unfazed by the prospect of losing his world title. The Dutchman pointed out that most of the complaints were coming from England and rival teams firing shots in Red Bull's direction couldn't have had all the information. "What I hear from the team is that everything went correctly," he said. "It's not irritating for me. I don't value it. I know where it comes from and which people are complaining about it. "Especially in England, yes... I have no fear of it. It is other teams that talk, while they cannot have all the information." Mooie sneer naar de Britjes ![]() | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:31 |
Ze hebben nogal wat mensen her en der weggehaald, misschien dat het daardoor komt al is 4 miljoen overschrijding best wel veel. Die journalist Alexandre Braeckman @ABraeckman heeft overigens z'n tweet erover verwijderd al blijft hij erachter staan dat het klopt. | |
nils7 | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:38 |
Het is al half 3 en we hebben nog niks gezien | |
Nattekat | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:47 |
Duurt lang | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:54 |
Davina Michelle wil haar zin terug | |
TagForce | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:54 |
Het regent op de weg van de FIA server naar de site hoster. De publicatie is uitgesteld, we krijgen 10 minuten voordat de procedure begint bericht, en de procedure daarna duurt nog 60 minuten. In het geval het langer dan 2 uur na de eigenlijke publicatietijd duurt voordat we het document krijgen, krijgen we, afhankelijk van hoe veel langer het duurt 25% van het document, 50%, of 75% van het document. De daaruitvolgende boete wordt dan ook vermenigvuldigd met dat percentage. | |
Evenstar | woensdag 5 oktober 2022 @ 14:58 |
Heeft FIA ooit gezegd dat het vandaag zou komen of is dat een verzinsel van de media? | |
Sabata | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:01 |
Andrew Bensonik denk dat de grote trukendoos met vertragingstactieken weer is open getrokken. | |
Knurft-Zork3 | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:02 |
![]() "Lew hope" "Lew deal" , zie de Telegraaf of AD hier al met "Stappie hoop" "Stappie deal" ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:03 |
Is Lewis al kampioen? | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:05 |
Nee en gaat hij dit jaar ook niet worden. Vorig jaar ook niet | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:18 |
Mocht dit waar zijn, dan kan je ook niks ander dan bij die toto gewoon even een advocaat voor smaad en laster langs sturen. Whoopdiedaisy. Een ton. Wat ook nog eens afgeschoven kan worden op Mercedes zelf met hun bowling acties in 2 races. | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:19 |
Sommigen mensen hier zijn echt heel erg met hun getrol. Al zo vaak een precedent uitgegaan dat als een team fout zit, het niet op de rijder wordt afgeschoven. WDC en WCC zijn 2 verschillende zaken. | |
Mano_ | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:23 |
Met F1TV Pro kan je races terug kijken. Waarschijnlijk de enige manier voor je om Hamilton 'weer' kampioen te zien worden ![]() | |
Knurft-Zork3 | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:26 |
Toto bleef maar roepen over miljoenen, zelfs 7 miljoen "wellicht zou een bepaald team eventueel eroverheen kunnen zijn gegaan misschien, was het gerucht" Terwijl Horner het had over een paar broodjes teveel van de catering. | |
tripel7 | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:32 |
Mag toch hopen dat dit soort gestook en bedrog nu eindelijk consequenties gaat hebben voor de positie van Wolff, en MB een grote schoonmaak houdt daar. Ik zou iig als één van de grootste auto-fabrikanten van de wereld niet met zulk gedrag geassocieerd willen worden. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:46 |
#nomercedes | |
chufi | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:48 |
Slechts een boete ... | |
ChevyCaprice | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:48 |
Oh die keren dat die al kampioen was bedoel je? Ja klopt maar die bekijk ik al 3x per week | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2022 @ 15:50 |
Ze gaan Wolf echt niet aanpakken, want die levert veel te veel geld op. | |
Nebelwerfer | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:02 |
Nog geen nieuws? | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:05 |
En memes. | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:06 |
Nopr, het lijkt kiezen van de nieuwe paus. Wachten op witte rook | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:07 |
Er is volgens mij nooit beweerd dat er vandaag ook al een uitslag oid volgt ![]() | |
ReplaR | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:15 |
Hij is 33% aandeelhouder van het team dus gaat nooit gebeuren. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:55 |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:56 |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:56 |
We kunnen weer rustig ademhalen.. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 16:58 |
Denk dat als die geruchten waar zijn pa Stroll dit weekend overwerkt. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:17 |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:36 |
Hoezo? Uitsluitsel is er nog steeds niet zo op deze manier. | |
WheeledWarrior | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:43 |
Zal wel uitlopen op een reprimande of een voorwaardelijke boete oid. | |
Knurft-Zork3 | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:45 |
Hahaha, de Engelse hoop flakkert weer op, als Max zondag kampioen wordt dan kunnen ze hem maandag rustig de titel van vorig jaar afpakken.![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 5 oktober 2022 @ 17:58 |
Uitstel van de executie ![]() | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:01 |
Je vindt jezelf echt heel grappig he, met je getrol? Je weet zelf heel goed, als je F1 al een tijdje volgt, dat als een team in de fout gaat, het team bestraft wordt en niet de rijder zelf. | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:02 |
Zoals vanmorgen al een beetje duidelijk werd. RBR kleine overschrijding en AMR iets groter. Toto zit er pittig naast. Alleen nu nog het officiële bericht afwachten. | |
ChevyCaprice | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:09 |
Gewoon een grapje joh, voel je niet zo aangevallen ![]() Maar dan nog staat in de financiële regels de sanctie: (iii) deduction of Drivers' Championship points awarded for the Championship that took place within the Reporting Period of the breach; ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:12 |
Ze kunnen kiezen uit verschillende straffen waaronder deze. Maar denk eerder flinke boete + minder windtunnel een straf kan worden | |
Red_85 | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:18 |
ALS er al een grove schending wordt geconstateerd. Waar vooralsnog geen enkele aanleiding toe is om dat te denken. | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:18 |
Nee maar we kunnen wachten tot maandag bedoel ik ![]() Newey heeft geen windtunnel nodig.. | |
ESF1Gamer | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:20 |
Even wat anders: Jong geleerd, oud gedaan ![]() | |
DeeBee | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:25 |
De Honda waarin Jos wereldkampioen had kunnen worden! Eeuwig zonde dat dit project niet doorging, was tof geweest als Honda toen in de F1 had gereden. ![]() | |
Starflyer | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:36 |
Ze zouden er vorig jaar al mee begonnen zijn ![]() | |
Nebelwerfer | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:38 |
Hoe dan ook, ze hebben er een leuk nieuw grijs gebied bij gecreëerd. Dit is vast niet de laatste keer dat er een hoop gedoe van komt. | |
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2022 @ 18:38 |
Ja, van de armoede | |
Rnie | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:06 |
Wordt het een Lance Armstrongetje? 2021 - Geen coureur kampioen? Als zoiets zou gebeuren, dan pakt Red Bull zijn biezen na dit jaar. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:12 |
Gaat niet gebeuren. De FIA vreest voor de gevolgen van de bekendmaking en terecht. Hoe dan ook zal er een enorme storm losbarsten en het is afwachten welke kant het op zal gaan. Ik hoop de kant van RB dat dan doorpakt en de Toto's van deze wereld een behoorlijk toontje lager zal laten zingen, want Toto dacht eind vorig jaar dat hij de oppergod van de F1 was en de wedstrijd wel kon fiksen. | |
Nebelwerfer | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:13 |
Als Rb echt heeft lopen sjoemelen is die titel een stuk minder waard. Het team en de sport ook trouwens. | |
tripel7 | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:44 |
Ferrari, McLaren en Mercedes sjoemelen met de regelmaat van de klok, en mogen vaak nog hun eigen straffen bedenken ook, en daar is de sport tot nu toe ook niet minder van waard geworden (subjectief, waar ik het niet mee eens ben). | |
Nebelwerfer | woensdag 5 oktober 2022 @ 19:49 |
Tja, ik vind er verschil inzitten of een team willens en wetens de regels overtreed of de grenzen opzoekt met het risico erover te gaan. Zaken moeten wel nodig transparanter en met minder poespas. | |
beantherio | woensdag 5 oktober 2022 @ 21:10 |
De sfeer die gecreëerd wordt rondom de certificatie (speciaal door Wolff en Binotto) is erg irritant en totaal ongepast. Het is niet voor niets dat er nogal wat ruimte zit in de manier waarop er sancties zijn beschreven in het financiële reglement. Er zijn regels afgesproken maar bij zoiets als een budgetcap zullen er altijd grijze gebieden zijn waarover geen regels bestaan. Als Horner en Krack zeggen dat ze onder de cap zijn uitgekomen dan geloof ik dat wel, maar er zijn vast zaken waar de regels niets over zeggen maar die wel tegen de intentie van de cap in gaan. En bij dit eerste jaar zal FIA niet heel bruut willen gaan optreden tegen teams zich aan de regels gehouden hebben maar iets hebben gedaan dat tegen de intentie van die regels ingaat. Dat doen ze met de technische regels ook niet. Het voelt heel erg alsof de discussie van de afgelopen dagen erg gericht is op het intimideren en in een kwaad daglicht zetten van RBR. Het is allemaal erg vals en achterbaks. | |
daNpy | woensdag 5 oktober 2022 @ 21:24 |
Welkom in de laatste 2 jaar. | |
4-elements | woensdag 5 oktober 2022 @ 21:47 |
Dit ja. Jammer dat de polarisatie ook heeft toegeslagen in de F1. Triest om te zien hoe ook de fans elkaar bejegenen. Zeker sinds vorige jaar, met het duel tussen Hamilton en Max, is de woordenstrijd ongemeen fel geworden, fans gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer. Kan me niet herinneren dat dit ooit eerder is voorgekomen. | |
Predator40 | woensdag 5 oktober 2022 @ 21:47 |
was toch vorig jaar al....sinds dat MB concurrentie heeft | |
Evenstar | woensdag 5 oktober 2022 @ 23:52 |
Hoe giftig het allemaal is kan je wel zien aan de reacties op dat er vandaag geen uitsluitsel zou komen. 99.9% gaat over dat FIA nu probeert om het allemaal recht te lullen en dat Max een 2e kampioenschap cadeau krijg | |
-XOR- | donderdag 6 oktober 2022 @ 07:59 |
![]() ![]() ![]() Dit kan niet | |
MorganLeFay | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:06 |
Laatste update in Silverstone? Ik herinner me vooral dat die kar in Brazilië opeens veel rapper was dan de races daarvoor ![]() | |
HerrFritz | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:10 |
Ze vergeten zelf dat ze lekker nieuwe motoren hebben gestoken om daar extra snelheid mee te pakken. Motoren vallen buiten het budget..... | |
MorganLeFay | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:12 |
Maar in Sao Paulo speelde toch ook vleugelgate? Waar RB een boete pakte omdat Max het drs gat aangeraakt zou hebben. Valt die vleugel ook niet onder die budgetcap? | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:13 |
"Vergeten" Ze vergeten een heleboel bij dat team, als het hun uitkomt. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:18 |
Je bedoelt Ferrari met hun opzettelijke beinvloeding van de fuelflowmeters in 2019? ![]() | |
tja77 | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:25 |
Nou hij geeft hier dus wel openlijk toe, dat zonder de poen bij Mercedes hij niet capabel is om titels te pakken. | |
Zorro | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:39 |
Da's gek, ik herinner me heel andere dingen van Silverstone. | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 08:51 |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:09 |
RACEWEEK ![]() | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:11 |
Hij probeert zijn eer te redden dat ie met een (nog) betere auto wél alle fouten van het seizoen recht kon trekken in de laatste races. Maar dat ie al een raketmotor had, staat er ff niet bij. | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:28 |
Nebelwerfer | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:32 |
Ja. Maar sowieso mag het allemaal wel wat doorzichtiger, minder politiek en minder poespas. Hadden we het eindelijk niet meer over 2021, krijgen we dit weer. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:35 |
Die kans is klein. Er zijn te veel belangen en er is te veel geld mee gemoeid. | |
Predator40 | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:38 |
zijn eerste kampioenschap cadeau gekregen EN zijn 2de ook ? moet niet gekker worden | |
Red_85 | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:44 |
Welke reports? Lijkt me echt bs en totale amateurisme als ze bij RBR dit als overspend hebben. Dan hebben ze echt niet op zitten letten, wat ik totaal betwijfel. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:48 |
Gewoon lekker aandikken. Want als het niet waar is, is het een gerucht, en als het wel waar is, kunnen ze lekker vingerwijzen. Het zijn vooral de Britse media die dit enorm opblazen, en die moet je al niet serieus nemen. | |
mikieu | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:49 |
Denk eerder dat zij vinden dat die miljoenen op een manier zijn uitgegeven dat het buiten de cap viel maar dat de FIA vindt dat het er binnen valt. Met bedrijf in bedrijf in bedrijf kan je natuurlijk lekker boekhouden. | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:54 |
Wat binnen en buiten de cap valt is vrij duidelijk imho. Gaat vooral over verschillen tussen werkelijke waarde en fair value (wat de FIA vindt dat iets waard is). Had Haas ook al last van, volgens Steiner. | |
Predator40 | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:55 |
mercedes weet er alles van...... | |
Predator40 | donderdag 6 oktober 2022 @ 09:56 |
dus stel....een update kost RB 1 miljoen in totaal, en de FIA vind dat het 2 miljoen waard is.....dan heeft een team al wel een probleempje. | |
Red_85 | donderdag 6 oktober 2022 @ 10:02 |
Als jij kan aantonen dat de kosten die je gemaakt hebt werkelijk 1mln waard zijn, dan kan de FIA vinden wat ze willen, maar jij hebt de feiten. | |
DjVero | donderdag 6 oktober 2022 @ 10:13 |
Zat te denken trouwens; de eerste wereldtitel van Hamilton was ook zo'n knotsgekke, ook in de allerlaatste ronde (bocht zelfs) beslecht waarbij eerst Massa nog kampioen was. Elke titel daarna werd met overmacht gegrepen. Vergelijking met Verstappen? ![]() | |
Sabata | donderdag 6 oktober 2022 @ 10:14 |
nota bene Terry Pratchett zei ooit, "de leugen heeft al een rondje rond de wereld gerend voordat de waarheid zijn veters vast heeft." gewoon voer voor de schuimende meute. | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 10:26 |
Ware het niet dat dat gewoon in de regels staat.
| |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:06 |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:12 |
en wat is fair value, het gemiddelde nemen van de teams? | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:15 |
ILLEGALE AUTO! TOT OP DE BODEM UITZOEKEN!! FIA GAAT TOCH WEER NIKS DOEN! FIABULL!! | |
WismutVeilchen83 | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:17 |
Zijn 2e was ook in de laatste race ![]() | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:19 |
tot op de bodem is in dit geval wel een goeie ![]() | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:24 |
Goede vraag! Je zou de waarde eigenlijk van te voren willen weten om te kunnen plannen. En niet achteraf nog een 20% opslag krijgen (zoals bij Haas) waardoor je mogelijk buiten de cap valt. | |
MorganLeFay | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:26 |
Bron GP33.nlWat een figuur is het ook ![]() | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:28 |
Maar hier kan je dus ook in vals spelen, je kan kosten opblazen als je de ruimte hebt in de cap waardoor andere teams die die ruimte niet hebben in de problemen komen even simpel gesteld. | |
mikieu | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:29 |
Tjah, opzich wel. Maar mensen onder contract van RBPT kunnen prima ontwikkelen aan iets van van de RB F1. Is gewoon niet aantoonbaar. | |
Rianne84 | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:32 |
Euhh, hij had toch een wegwerp raketmotor waardoor hij bijvoorbeeld Brazilië met twee vingers in z'n neus won? (Al vond hij dat zelf het zwaarste weekend van het jaar ![]() | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:40 |
Zich aan de regels houd ![]() | |
Nattekat | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:51 |
Erg spijtig dat de FIA zo sloom is. We hadden nu al keihard die Britten uit kunnen lachen, nu moeten we het nog langer met hun bullshit doen ![]() | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 11:55 |
Ik lach al sinds 12 december 2021 om de Britten, nou ja eigenlijk al veel langer om hun kijk op sport en hunzelf maar sindsdien nog wat harder. | |
Nattekat | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:03 |
Het lacht toch wel een heel stuk mooier als er ook de bevestiging is dat ze er snoeihard naast zaten. | |
Red_85 | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:07 |
Ja, dus? Als 'fair value' is arbirtrair. Wat is dat exact? Nergens duidelijk. Gaat om een mening die niet onderlegd is met een feit. Als jij gewoon een factuur hebt, uitgespecificeerd in posten en weet ik veel wat, dan heb je feiten die zwart op wit herleidbaar zijn. Fair value is dan uit het raam zeg maar. | |
tripel7 | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:23 |
"We vinden onszelf heel geweldig, en eisen dat andere dat ook doen, en zodra we enige concurrentie ervaren, dreigen we met rechtzaken, en janken en zeuren we er non stop over in de media" | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:24 |
Mercedes, Hamilton en de Britten zijn echt dodelijk vermoeiend. Verder: zelfs na Spygate en Crashgate zijn de coureurs in kwestie niks kwijtgeraakt aan overwinningen of punten, en werden telkens de teams bestraft. Maar in dit geval zal er zelfs geen puntenaftrek komen voor RB verwacht ik, hoogstens een (voorwaardelijke) geldboete. Het is ook niet zozeer dat de integriteit vd sport hier echt in diskrediet is gebracht zoals b.v. bij Crashgate wel het geval was. [ Bericht 42% gewijzigd door WheeledWarrior op 06-10-2022 12:33:50 ] | |
Nieuwschierig | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:33 |
Zover ik weet waren die motorwissels binnen de regels en wat hij er nog meer aan tegenaan wilde gooien staat in het bericht: Een nieuwe vloer. Maar buiten dat had bijvoorbeeld ook Bottas een nieuwe motor en vloer kunnen nemen en zo wat puntjes van Verstappen af kunnen pakken. Dan had Hamilton de laatste 2 races een puntenvoorsprong gehad en niet hoeven yielden bij onderlinge confrontaties. Zoals bij de breaktest in Saudi Arabie. had ie 'm er gewoon vol in kunnen rijden. | |
tripel7 | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:36 |
Tssk, je weet toch dat de tweede rijder bij Mercedes er niet toe doet, het is de grote Lewis & Toto show. Helemaal die grafstemming elke X als de tweede rijder wel op het podium weet te komen, en HAM niet. | |
Dauthi | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:37 |
Goden? Honda is misschien wel de allerdomste en stomste autofabrikant die mee doet aan de F1. Alleen al de afgelopen 20 jaar, het aantal keren dat ze mee zouden doen, en er dan toch weer uitstappen. Of beslissen om eruit te stappen wanneer ze eindelijk een kampioensmotor hebben gebouwd. Om dan weer te beslissen om terug te komen. Het is dat ze een goede motor gebouwd hebben op het moment. Anders was het de Japanse versie van Renault. | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:37 |
hij had er gewoon voorbij moeten gaan zoals het hoort | |
Nieuwschierig | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:39 |
Het is geen dammen waar je verplicht moet slaan. | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:39 |
Zo werkt het dus niet, want dan kan bijvoorbeeld een team iets onder de kostprijs/marktprijs oid verkopen aan een ander team, waardoor die meer kan uitgeven. Om dat tegen te gaan is die fair value bedacht. De bedragen moeten wel realistisch zijn. | |
Dauthi | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:40 |
Mercedes liet in de Chinese fabriek Oeigoerse dwangarbeiders werken. Het zal ze aan hun reet roesten wat Toto doet... | |
Zorro | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:41 |
Mercedes en eerlijk spelen. Met hun jarenlange voorsprong op motoren die niet mochten worden aangepast. Alsof je een voetbalcompetitie opzet met 1 profclub en allemaal amateurclubjes en daarna zeggen dat er geen spelers mogen worden gekocht. Profclub wint alles met gemak. En als een van die amateurs dan een ex-prof gratis ophaalt (dus niet koopt) zeggen "Ja maar dat mag niet! Wij spelen tenminste eerlijk!" | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:42 |
Als het goed is, is er een paper trail van wie waar aan gewerkt heeft. Het zou kunnen dat mensen van RBPT iets aan design (van bijvoorbeeld een vleugel oid) gedaan hebben, maar dat moet dan door iemand van RBR zelf in het CAD systeem zijn ingevoerd en zo. Want daar is een auditing trail van. | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:44 |
jawel, in dit geval was het give back the position | |
Red_85 | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:46 |
RBR heeft niets gekocht, die gasten maken alles zelf, behalve de generieke onderdelen. Meestal als iemand komt met een 'ja zo werkt het dus niet' dan zien ze inhoudelijk ook weinig argumenten en proberen het daar op te gooien. Dat 'fair value' is een arbitrair iets. Kan je helemaal niets mee. De ene komt met een absoluut iets, de ander vind dat het niet zo is. Houd geen stand bij geen enkele rechter. Want waar zijn die 'fair values' bepaald? | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:54 |
Natuurlijk is het arbitrair daarom wordt er gecommuniceerd tussen de auditors en teams en duurt het ook zo lang omdat het niet zwart wit is. | |
Nieuwschierig | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:59 |
Oh ja, dat klopt. De manier waarop was ook al een eigen uitvinding van Masi trouwens. Hij had er namelijk nog een in de laatste race. | |
mikieu | donderdag 6 oktober 2022 @ 12:59 |
Ja, vrij makkelijk 3 vleugels buiten de boeken te maken (digitaal dan) en dan de juiste nog ff een keer nabouwen zodat je de geschiedenis kan aantonen. Gaat ook nog eens rete snel dus minder kosten. Ik bedenk dit even snel, zijn natuurlijk talloze manieren. | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:07 |
![]() | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:08 |
Welke "manier waarop"? Give back the position is gewoon duidelijk. Dat beide coureurs voordeel van de DRS lijn willen behalen, kan Masi niks aan doen. Verstappen heeft de snelheid tot <100km/u verlaagt en nog kwam Ham niet voorbij. En dat Ham achterop Verstappen rijdt lijkt me een slecht argument, hij kan er ook achter blijven maar dan een auto breedte meer naar links of rechts. Die aanrijding had Ham op simpele wijze kunnen voorkomen, maar hij zocht net zo goed de confrontatie. Niet het eerste bandje wat hij lek wilde prikken. | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:08 |
RBR neemt het meeste af van RB Advanced Technologies dat zowel naast werk voor het F1 team ook andere dingen doet. RBAT an sich valt imho niet onder de budget cap, maar de onderdelen die afgenomen worden wel. | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:14 |
Denk dat Masi een stuk beter slaapt nu, wat moet die gast een stress hebben gehad het hele jaar en je ziet nu dat we nog geen meter zijn opgeschoten qua racedirectie, het enige voordeel is dat de nieuwe generatie wel weet wat clean racen is en er daardoor geen noemenswaardige incidenten zijn geweest. (al maak ik me een beetje zorgen om George die ook een beetje die silverarrow heeft altijd voorrang houding heeft) | |
tripel7 | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:30 |
Die zal waarschijnlijk nog steeds wakker worden van de PTSS door het geschreeuw van Toto die een keertje niet z'n zin kreeg | |
DombohetOlifantje1 | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:38 |
Ik vond de seizoensfinale van 2008 ook zeer mooi. Timo Glock wordt ook nog steeds zwetend wakker. | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 13:44 |
Ja, het is wel opvallend dat zonder Mercedes aan de top het meteen een stuk respectvoller, incidentlozer en vriendschappelijker kan, zelfs als men op het scherpst van de snede met elkaar strijdt. Groot verschil met mensen die uiterlijk vertoon boven de sport hebben staan. | |
tripel7 | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:04 |
Het aantal gevallen 'ff een tikje tegen de achterband' is ook drastisch afgenomen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:10 |
Wat is een breaktest? Kijken of iemand een rustpauze nodig heeft? Het was overigens geen braketest. Hij hield in omdat hij Lewis voorbij moest laten en toen Lewis ook langzamer ging rijden (wat natuurlijk heel vreemd is als de coureur voor jou de opdracht heeft gekregen om jou langs te laten) remde hij. | |
Evenstar | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:14 |
Week geleden was het nog onmogelijk volgens Binotto. Wat is er veranderd? Het is dus erg jammer dat er geen kritische journalisten zijn die dit dan ook even in hun gezicht smijten. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:20 |
Denk dat je Renault iets te weinig credit geeft. Renault als team kampioen in 2005 en 2006 (WDC en WCC). Daarnaast Renault als motorleverancier: WCC in 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 2010, 2011, 2012, 2013 WDC in 1992, 1993, 1995, 1996, 1997, 2010, 2011, 2012, 2013 | |
Tarado | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:20 |
helaas geen journalist | |
MorganLeFay | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:52 |
Wat ik heel bijzonder vind, is dat zowel Mercedes als Ferrari vorige week liep te speculeren over een overschrijding van meer dan 5 miljoen euro. En die speculaties zijn inmiddels in die zin veranderd dat ze het nu hebben over een half tot 1 miljoen. Wat Lewis ertoe breng om te zeggen dat 300.000 extra op het budget van 145 miljoen hem het kampioenschap had opgeleverd. Hebben ze zelf niet in de gaten hoe ongeloofwaardig ze zichzelf hiermee maken? ![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 14:57 |
Die vloer had niks uitgemaakt. Max maakte gebruik van zijn talent en uitstekende strategie van Red Bull. Daardoor won hij. Ja, de SC hielp mee, en dan nog vergooide Mercedes het zelf. | |
RAVW | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:06 |
Is de uitslag al bekent , hoop dat Red Bull er niet over heen zit en dat die twee andere teams met de billen bloot moeten , waar en hoe ze aan die informatie kwamen + smaad en Laster | |
WismutVeilchen83 | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:07 |
Precies, in mijn optiek had Mercedes vanaf Hongarije 2021 sowieso in elke race op Mexico na de snellere auto. België was een one off met de regen en de race die geen race was. In Zandvoort was Max zijn kwalificatie gewoon magistraal en in Mexico was RBR wel erg sterk. Alle andere races had HAM moeten winnen, maar deed dat bijvoorbeeld in Turkije niet door eigen fouten (te eigenwijs met de pitstops) of in de VS door de strategie. | |
Knurft-Zork3 | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:07 |
Ze zijn nu vooral bezig om te proberen zoveel mogelijk het kampioensfeest van Red Bul te verpesten. ![]() Ook altijd bewust een foto van zo'n heel kwaad kijkende Verstappen erbij... ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Knurft-Zork3 op 06-10-2022 15:11:58 (foto) ] | |
RAVW | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:14 |
Dat noem ik niet boos hoor , maar een gezicht van: Word je nou niet moe van je zelf Ham en Toto | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:14 |
Slechte verliezers. Bah, om te kotsen ![]() Niemand is heilig in de F1, maar dit is gewoon moddergooien tot een nieuw niveau verheven. | |
Knurft-Zork3 | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:20 |
De commentaren onder die krantenstukjes zijn nieteens allemaal pro Hamilton, valt me nog mee. Het is wel allemaal van het niveau Crashstappen vs Lulu.![]() Lewis Hamilton says F1's integrity will be LOST - Comments | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:21 |
Hamilton moet gewoon stoppen. Toto ook. Dat hele Mercedes moet gewoon grondig geherstructureerd worden. | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:28 |
300K is in de F1 een fooi. | |
RAVW | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:29 |
ja dat ook ,heb je net 1 weekend racen je banden voor | |
Tijn | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:35 |
Op z'n vroegst maandag meer info, toch? | |
Black-Death | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:38 |
Yup | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:41 |
Nog even geduld. Hoop dat het met een sisser afloopt. | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:51 |
Nee. | |
Evenstar | donderdag 6 oktober 2022 @ 15:57 |
Die 300k komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Ze leggen het alvast in de week, zodat ze straks bij een minimale overschrijding, om wat voor reden dan ook, kunnen gaan roepen dat hun kampioenschap is gestolen. Zo werkt Mercedes. Ondertussen, maar even genieten van deel 2 ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 6 oktober 2022 @ 16:47 |
jaja brake. Toevallig dat Adrian Newey het laatst in een interview ook een brake test noemde. Iets wat Helmut Marko al veel eerder deed.
| |
WismutVeilchen83 | donderdag 6 oktober 2022 @ 17:06 |
Dacht ik ook al inderdaad. Eerst hoog van de toren blazen en als het dreigt mee te vallen zeggen dat met weinig extra geld jij ook veel met had kunnen doen. Ik vraag me sterk af of überhaupt de budgetten van de teams zich laten vergelijken. | |
Dauthi | donderdag 6 oktober 2022 @ 17:17 |
2005 en 2006 de overwinningen van Michelin en Alonso. Als motorleverancier zijn het de overwinningen van Adrien Newey. Renault is een team dat als doelstelling convergentie heeft. En rancuneuze ambtenaren in dienst heeft/had als Abiteboul en Rossi. Maar feitelijk is het niet meer dan het marketing team voor Renault. Zolang het niet teveel kost, en de verkopen van Clio's goed zijn, zijn de sportieve prestaties van onder geschikt belang. En daarom vertrekt iedereen met sportieve ambitie bij Renault/Alpine. | |
Dauthi | donderdag 6 oktober 2022 @ 17:17 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Dauthi op 06-10-2022 17:18:15 ] | |
Ferry_76 | donderdag 6 oktober 2022 @ 17:48 |
Dat Mercedes maar liefst dertien motoren vorig jaar verbruikt heeft, terwijl er niet eentje kapot gegaan is, vergeten ze ook even. Natuurlijk vallen deze buiten de budget cap, maar toch. Red Bull had het jaar met zes motoren uit kunnen rijden, maar had er twee extra nodig na Silverstone en Hongarije. | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 18:32 |
Heeft de FIA überhaupt op papier staan wat de straf is op het overschrijden van de cap (en in welke mate)? Of krijgen we gewoon weer een random iets. | |
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2022 @ 18:35 |
Nee | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 18:36 |
Verder ook wel lachen om al die schuimbekkende Britten die een potentiele overschrijding vd budgetcap meteen linken aan een 'illegale auto'. Echt de simpelheid van sommigen... | |
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2022 @ 18:37 |
Iedereen met een beetje kennis van de truc van Mercedes had al uitgevogeld dat RB het dit jaar zou kunnen hebben. Dit omdat er een beetje rake zichtbaar is bij de RB en je daar op de rechte stukken niets aan hebt. Daarnaast gaf het concept van de ophanging al een aanwijzing. | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 18:47 |
Ja, het staat op papier. Maar bij elke soort overtreding staat een lijstje met mogelijkheden, dus zal het alsnog random aanvoelen. | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 19:03 |
Over welke lijstjes hebben we het nu? | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 19:22 |
![]() | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:04 |
En dat is precies wat er zo krom is. 2x zoveel motoren gebruiken en dan klagen dat anderen teveel geld uitgeven ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:07 |
ja, maar dat valt niet onder de cap en dan mag het opeens wel. | |
Starflyer | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:10 |
Alleen voor Mercedes zelf. Ik denk niet dat een van de klantenteams van Mercedes dit had kunnen doen. | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:11 |
Ferrari mocht de boel in 2019 ook gewoon belazeren en die zijn uit geen enkele stand geschrapt oid. | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:11 |
Precies, dat is er zo krom. En daarom is het van de pot gerukt dat uitgerekend Mercedes zo zit te klagen. Echt heel, heel slechte verliezers. | |
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:16 |
Nope. De reden is ook dat ze eind vorig jaar er bijna niet tegenaan konden bouwen, zoveel Benz-motoren werden er gewisseld ... | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:21 |
Maar niet ter vervangen van kapotte... | |
Weltschmerz | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:22 |
Het lijkt zo'n glibberige achterbakse lul van een contactgestoorde nerd met een ingestudeerd Mercedes marketingpraatje, maar dat komt door slaapgebrek omdat hij niet kon slapen van zijn fouten in Singapore. Dat kwam dan nog boven op het slaapgebrek door al zijn fouten eerder in het seizoen. | |
Peterselieman | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:26 |
Bij de klantenteams gingen ze gek genoeg wel allemaal stuk | |
Maanvis | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:28 |
En,wie staat er op voor de VT? ![]() | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:29 |
Ja, dat is "gek". Zoals Toto na Singapore zei; degenen die motoren moeten wisselen hebben de betrouwbaarheid niet op orde. | |
Maanvis | donderdag 6 oktober 2022 @ 20:34 |
klagen hoort erbij | |
Marcoss | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:00 |
Als RB de budgetcap heeft overschreden (hoe klein ook), moet daar toch gewoon een straf voor komen? Anders heeft het helemaal geen nut.. Wat er dan hier toch allemaal weer bijgehaald wordt.. | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:08 |
Een kleine straf dan dus? | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:17 |
Ja, geldboete dacht ik. | |
ChevyCaprice | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:24 |
Een geldboete wegens het overschrijden van de budgetcap zou nogal ironisch zijn gezien het doel van die budgetcap. | |
daNpy | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:27 |
Afnemen van de titel van Max vorig jaar, punten afpakken dit jaar, auto illegaal verklaren, etc etc etc. Oh wacht dat bedoel je niet natuurlijk. | |
WheeledWarrior | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:27 |
Of ze trekken het boetebedrag gewoon af van de cap voor volgend seizoen. | |
Marcoss | donderdag 6 oktober 2022 @ 21:31 |
![]() Die commentaren van de Engelse tabloids moet je sowieso altijd negeren uiteraard.. maar er worden in dit topic zaken bijgehaald die helemaal niks met deze situatie rond RB te maken heeft Al hadden ze bij Mercedes 209 nieuwe motoren per weekend vorig jaar, dat was geen overtreding van de regels, overschrijding van de budgetcap is dat wel. [ Bericht 8% gewijzigd door Marcoss op 06-10-2022 22:07:04 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:41 |
Ja, daar had ik ook wel een idee over. Omdat het allemaal nieuw is en iedereen er nog aan moet wennen, is er een marge van 5%. Je mag dus 5% boven de budgetcap zitten. Dat leidt er in de praktijk natuurlijk toe dat de teams dat bedrag van 105% beschouwen als de echte budgetcap. Volgens mij zei Horner dat je dan de afweging maakt: gaan we door tot 4,9%? Tot 4,7% Niemand ziet de echte budgetcap meer als de grens. Nou snap ik dat je die marge wilt. Je wilt echter niet dat het tot gevolg heeft dat de budgetcap simpelweg hoger ligt. Dus: hou de marge van 5%, maar trek de overschrijding af van het bedrag voor volgend jaar. Met andere woorden: als je dit jaar 102% van het budget uitgeeft, krijg je geen boete, maar dan is je budget volgend jaar wel 98%. | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:54 |
Ik heb in de pers weinig gezien over het vele motor verbruik en of dat dan wel zo eerlijk was. Maar nu DENKT men dat RBR de budgetcap heeft overschreden op basis van gegevens die ze helemaal niet kunnen/mogen hebben (goh wie loopt daarover te jankmuilen? Mercedes ![]() Het is gewoon een vreselijk kutteam, al jaren, en voor mijn part worden ze dit weekend nog uit de F1 geflikkerd. Met hun DAS dat een jaar gebruikt mocht worden Pitstop regels aanpassen Aanpassen van de meet methode om achtervleugels van RBR illegaal te maken Zelfs met een zéér flexibele voorvleugel te rijden waar geen onderzoek naar komt ![]() Het compleet zwart maken van Verstappen die op zijn achterwiel aangetikt wordt ![]() En vooral, het in diskrediet brengen van de sport. Mensen zijn gewoon klaar met al dat gezeik en geziek van 1 specifiiek team. Ze gaan echt over lijken en dat heeft helemaal niks met sport te maken ![]() Ik had ook bijzonder weinig zin om dit jaar F1 te gaan kijken maar gelukkig staat Mercedes in bijzondere omstandigheden op het podium en is het een stuk draaglijker. Nouja, de eerst helft van het seizoen dan, want nu staat de kleuterschool weer volledig aan. [ Bericht 6% gewijzigd door daNpy op 07-10-2022 08:00:43 ] | |
Nizno | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:05 |
even los van die budgetten Ik dacht dat Viaplay niet zo'n oranjebril zou hebben als Ziggo had. https://racingnews365.nl/(...)titel-max-verstappen | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:09 |
Nederlandse verslaglegging die blij is als er een Nederlander kampioen wordt, wat nog steeds een zeldzaamheid is. Hoe durven ze! | |
Nizno | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:10 |
Ja ik vind het belachelijk. Laat ze dat lekker aan de Engelsen over laten. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:10 |
Volledig vooraan?? | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:12 |
Dan kijk je niet. | |
Nizno | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:12 |
Als Max wint ga ik Sky kijken | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:13 |
Nee achteraan ![]() | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:13 |
Snel nog even tissues halen dan. | |
heywoodu | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:15 |
Straks heeft men in Italiaanse media ook nog extra aandacht als een Italiaan kampioen zou worden, of pakt de Spaanse TV uit als een Spanjaard kampioen wordt ![]() Echt bizar zou dat zijn ![]() | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:16 |
Vooraan akkoord, maar niet volledig vooraan;) | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:17 |
Gekkenhuis, denk niet dat de Spanjaarden naar Moviestar gaan kijken als Carlos wint hoor. Dalijk gaan ze juichen ![]() | |
daNpy | vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:17 |
Volledig aan, oftewel ze trekken weer alles uit de kast om te kunnen huilen. | |
beantherio | vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:27 |
Ik blijf het bijzonder vinden hoe onderbelicht dat is gebleven in de media. Het is trouwens wel duidelijk wat Mercedes gedaan heeft maar het is ook duidelijk dat ze daarbij het ontbreken van een cap voor motoren hebben gebruikt om performance te kopen. Het is zonder twijfel legaal maar het klopt natuurlijk voor geen meter. En ondertussen maar jammeren over onbewezen overschrijdingen van andere teams.. ![]() | |
Tarado | vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:39 |
Zoiets zou je kunnen doen maar dan wel over 2 jaar, 1 jaar vind ik dan net te weinig zeker omdat er geen regelwijziging is (nou ja een kleine) dus je neemt dat voordeel van te veel uitgeven mee naar het volgende seizoen. Maar het blijft sowieso een moeilijk verhaal met dat fair value, ik zeg niet dat het zo is maar in principe kan je teams dus bestraffen voor efficiëntie en dat kan nooit de bedoeling zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:19 |
Dan hebben ze zich vergist of ze snappen niet wat een brake test werkelijk is. [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 07-10-2022 23:56:34 ] | |
-XOR- | vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:25 |
Die brake test is ook geen kwalificatie van Marko zelf, maar een interpretatie die de journalist geeft aan deze schuldbekentenis. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 7 oktober 2022 @ 23:54 |
Dit zou m.i. een hele eerlijke consequentie zijn en waarschijnlijk niet wat de FIA ooit zal toepassen. ![]() Wat wel zeker is over de straf die RB gaat krijgen bij een mogelijke overtreding, is dat de helft van de wereld zal roepen 'prima opgelost' en het bij de andere helft van de wereld een mental meltdown gaat veroorzaken. ![]() | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 08:58 |
Ik weet niet, maar Lando lijkt toch niet helemaal op z'n plek in deze trailer ![]() ![]() | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 14:34 |
Die Lewis fans worden met de dag idioter ![]() Nu hadden ze weer "uitgevogeld" dat er iemand in de groep die over budget gaat ooit heeft gewerkt bij Alpha Tauri ![]() Ondertussen is Shalia-Ann executive director (Mercedes), Ross Brawn managing director (Mercedes, Ferrari), Stefano Domenicali CEO (Ferrari), maar die ene gast die een bijrol bij Alpha Tauri heeft gehad zal het verschil wel maken ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 10 oktober 2022 @ 15:07 |
Iemand van AT weet toch niks van RB qua budget. | |
WismutVeilchen83 | maandag 10 oktober 2022 @ 15:24 |
Waar blijft dat nieuws nu weer.. Duurt lang! | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 15:34 |
Straks stellen ze het nog verder uit en dan draaien de zogenaamde fans nog harder door ![]() | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 15:43 |
Als je dit leest dan weet je dat het allemaal mee gaat vallen en ik verwacht dan ook dat alle teams een certificaat aan de muur mogen hangen. | |
TearsoftheKingdom | maandag 10 oktober 2022 @ 15:44 |
Dat denk ik ook, maar het doel is toch al bereikt. Als je veel stront gooit, blijft er altijd wel wat plakken. | |
ESF1Gamer | maandag 10 oktober 2022 @ 15:50 |
Misschien moeten Mercedes een poepkleur als livery nemen :p | |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 15:50 |
Ik ben het met dit stukje wel eens:Als er echt iets aan de hand is dan mag ook wel even uitgezocht worden hoe Toto aan zijn informatie kwam. (via Shaila-Ann Rao uiteraard, maar dat mag wel even onderzocht worden) | |
WheeledWarrior | maandag 10 oktober 2022 @ 15:57 |
Uiteraard. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 16:42 |
WismutVeilchen83 | maandag 10 oktober 2022 @ 16:45 |
Ooh lekker, we laten het even boven de markt zweven. Haalt iemand wat quotejes op bij Toto? | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 16:46 |
Volgens Erik van Haren zijn er dus wel teams die erboven zaten | |
WismutVeilchen83 | maandag 10 oktober 2022 @ 16:51 |
Het zou ook wel erg vreemd zijn als na dit circus niemand erboven zou zitten. | |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 16:58 |
Alle Britten en Lewis fans:![]() | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 17:00 |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 17:01 |
RB schijnt, zoals Marco en Horner al hadden aangegeven, vooral een overschrijding te hebben gehad i.v.m. ziekteverzuim en catering ![]() Sowieso vraag ik mij af waarom catering in budget zit. Laat teams even lekker zelf bepalen wat ze uitgeven aan eten, echt what the actual fuck lol .... | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 17:02 |
Teams in compliance: Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpine, AlphaTauri, Alfa Romeo, Williams, Haas Teams in procedural breach: Aston Martin Teams in procedural and minor overspend breach: Red Bull | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 17:02 |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:03 |
Blikkies RB zijn ook prijzig, ook qua inkoop. En als je die bijna ieder raceweekend met de 100'den tegelijk loopt weg te spuiten om weer een zege doop, kan dat flink in de papieren lopen ![]() | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 17:04 |
Uiteindelijk dus gewoon een boekhoud probleem, misschien ook maar de accountant van Toto overnemen | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:04 |
Hoe weet Chris dit? | |
WismutVeilchen83 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:08 |
Tja, het is maar net hoe je het duidt. Die catering en ziekteverzuimkosten zullen anderen misschien wel binnen budget hebben gepakt en daardóór minder hebben kunnen ontwikkelen. | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 17:08 |
Mja, dan moet RB hard maken dat de regels anders te interpreten zijn. | |
Faraday01 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:11 |
Wat zou die procedurele inbreuk zijn? | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 17:13 |
Te laat inleveren, niet de juiste papieren inleveren, verkeerde format etc. denk ik. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:13 |
Oh, we gaan hier verder (dat is ook logischer dan het livetopic) | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 17:19 |
Nou ja, gaat niks uitkomen hoor of ze moeten 4.9% "overspending" hebben. Tientje hier tientje daar wordt een boete en reprimande. | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 17:20 |
Beetje in delen maar dit is wat de FIA erover zegt | |
Newone82 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:22 |
Haha 2 miljoen aan catering kosten. Red Bull, jullie belazeren de boel. Straffen dit corrupt team! | |
Tarado | maandag 10 oktober 2022 @ 17:22 |
de 2e alinea hiervan vind ik toch een beetje vreemd | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:26 |
Dus ze gaan het niet verder onderzoeken en het is enkel een review? Dat is wel apart ja | |
Evenstar | maandag 10 oktober 2022 @ 17:26 |
Klinkt als andere teams hebben vast ook gekut, maar dit niet doorgegeven, dus we zien het door de vingers? | |
Knurft-Zork3 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:27 |
![]() Schuimende (Engelse) bekken!!!! | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:28 |
Catering.. Jumbo.. Frits van E.. Er valt veel op z'n plek! | |
DeeBee | maandag 10 oktober 2022 @ 17:28 |
Die lifetime supply Red Bull richting Latifi heeft er dus aardig ingehakt qua kosten | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:31 |
Hoe voorspelbaar ![]() | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:33 |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:35 |
Stel de kosten voor ziekteverzuim en catering zijn 2mln over de cap en MER begint te zeuren dat RBR niet binnen de cap is gebleven: Zie het als een even-stevens voor de damages caused op Silverstone en Hungaroring 2021 toen MER begon te bowlen met RBR's en er nauwelijks genoegdoening was. Ophoeren. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:36 |
Dat heeft zo ongeveer helemaal niks met elkaar te maken.. | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:37 |
Precies de kosten van een compleet chassis, een motorblok met aanhangende delen, het ziekenhuisbezoek van Max, niet kunnen inzetten van Max voor 2 dagen omdat hij in de kreukels lag en een complete nieuwe vloer. | |
Nebelwerfer | maandag 10 oktober 2022 @ 17:37 |
Lewis al gezegd dat hij WC zou zijn geweest, had ie vorig jaar een extra Indische rijsttafel gehad? | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:38 |
Dan had het buiten de boeken gebleven, lijkt het je niet? Ging om cash bedragen in dat onderzoek ![]() | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:38 |
![]() ![]() Niet gerealiseerd inderdaad, maar Latifi ging stuiterend de baan over in 2022... | |
Red_85 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:40 |
![]() Trieste bende daar. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:40 |
Met een Indische rijsttafel moet ie wel naar de WC. | |
Nebelwerfer | maandag 10 oktober 2022 @ 17:40 |
Dit is wel heel zielig. | |
Marcoss | maandag 10 oktober 2022 @ 17:42 |
Buiten de boeken van Frits inderdaad! | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:42 |
Had je iets anders verwacht dan? | |
Nebelwerfer | maandag 10 oktober 2022 @ 17:43 |
Iets meer nuance misschien? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:43 |
Van de zure fanbase daar? | |
Rianne84 | maandag 10 oktober 2022 @ 17:44 |
Voortaan je eigen broodtrommel meenemen dus | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:45 |
Minder catering volgend seizoen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 10 oktober 2022 @ 17:45 |
Boem. |