Nee, want ik woon in de Randstad en zit alles om de hoek. Je kiest er zelf voor om in de middle of niks te gaan wonen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat jij als beroepswerkeloze nu de hele dag de tijd hebt om daar mee bezig te zijn....
Ja ja omdat je geen gelijk krijgt en zelf dingen verzint nu gaan janken dat er geen discussie met mij mogelijk is.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lamaar, aan jou ga ik geen tijd meer besteden.
Ben ook zowat de enige die op jou reageert hier, waar blijkt met reden. Niet mee te discussiëren.
Het is alleen nu gewoon een marktpartij, die zich gedragen zoals je van een marktpartij mag verwachten: alles staat in het teken van geldelijk gewin. Die gaan zelf niet veel doen aan de beroerde arbeidsvoorwaarden en omstandigheden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:44 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zie vooral de laatste zin van m'n post
Dat zei ik. Jij hebt als beroepswerkeloze de hele dag de tijd om daar me bezig te zijn. Ik heb wel betere dingen te doen. In de Randstad met alles om de hoek.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Nee, want ik woon in de Randstad en zit alles om de hoek.
Het bedrijfsresultaat van PostNL is vrij beroerd hoor. PostNL is feitelijk gewoon de bezorgdienst van Bol.com, heel bot gezegd. Ze kunnen kostprijstechnisch ook niet concurreren met grote internationale partijen als DHL die hun vaste lasten over veel grotere volumes kunnen spreiden. Als je de markt al een kant op wilt duwen, dan kun je beter minimumtarieven van bezorgende partijen gaan eisen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 12:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt dat die bezorgers (die niet eens in dienst zijn maar gedwongen worden om te werken als ZZPer) tot dat soort praktijken gedwongen worden door de uitknijppraktijken van PostNL he. Dus nee, PostNL gaat helemaal geen degelijk personeel in dienst nemen, PostNL vindt al deze praktijken wel best en stuurt er zelfs op aan.
Boodschappen laten bezorgen kan idd efficiënt zijn, maar gebruik maken van Gorilla's voor een zak chips en dipsaus is gewoon lui.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Artikel gaat over pakketpost, niet over bestellen bij de supermarkt. Overigens bestrijd ik dat het te maken heeft met lui. Je boodschappen laten bezorgen is gewoon veel efficienter.
[..]
En als dat toiletpapier is, dan neem je gewoon iets mee van je werk?
Als je buiten de deur werkt kun je je pakketje niet aannemen, als je thuis werkt kun je tussendoor even je pakketje ophalen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zei ik. Jij hebt als beroepswerkeloze de hele dag de tijd om daar me bezig te zijn. Ik heb wel betere dingen te doen. In de Randstad met alles om de hoek.
Maar komen op de fiets dus heeft weinig met milieu-aspecten te maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:17 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het allemaal net zo moeilijk, duur en milieuvervuilend maken als je wilt, maar door Gorilla's een zak chips en dip laten bezorgen is gewoon lui.
Het een heeft met het ander te maken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het bedrijfsresultaat van PostNL is vrij beroerd hoor. PostNL is feitelijk gewoon de bezorgdienst van Bol.com, heel bot gezegd. Ze kunnen kostprijstechnisch ook niet concurreren met grote internationale partijen als DHL die hun vaste lasten over veel grotere volumes kunnen spreiden. Als je de markt al een kant op wilt duwen, dan kun je beter minimumtarieven van bezorgende partijen gaan eisen.
Ben ik wel met je eens, hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:17 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het allemaal net zo moeilijk, duur en milieuvervuilend maken als je wilt, maar door Gorilla's een zak chips en dip laten bezorgen is gewoon lui.
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:08 schreef Speekselklier het volgende:
Waarom niet stimuleren dat bestelbusjes electrisch zijn.
Ze rijden vooral korte afstanden en staan 80% van de tijd met een draaide motor.
Beide een ideale combi voor elektrisch.
Als al die busjes electrisch zijn is het direct ook schoner dan al die auto-tjes die naar de binnenstad rijden.
Ik werk onregelmatig, dus prima te plannen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als je buiten de deur werkt kun je je pakketje niet aannemen....
Nee, want je werkt thuis.quote:....als je thuis werkt kun je tussendoor even je pakketje ophalen.
Oh kan je dat ook tegen die bezorgers bij mij in de wijk vertellen?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters.
Hangt van je werk af. Een collega van mij liep wekelijks wel om 3 uur even het kantoor uit om een pakketje op te halen. Niemand gaf een shit.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik werk onregelmatig, dus prima te plannen.
[..]
Nee, want je werkt thuis.
En daarnaast, zoals ik al zei, gruwelijk inefficient.
Lekker handig als je een 65 inch tv hebt besteldquote:Of nog beter: gewoon op de fiets naar de dichtstbijzijnde winkelstraat.
Hmmm... dat is voor mij nog 10 km weg (buitengebied). En ook voor alle mensen bij mij in het dorp (waar geen pakketpunt is). En die bezorger komt hier toch al, kan beter alles ineens doen dan dat wij daar allemaal naar toe gaan liggen rijden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
Of maak gewoon bezorging bij pakketpunten gratis en voor bezorging thuis betalen
In de stad ja, hier niet hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gebeurt al. Vrijwel alle grote jongens doen dat elektrisch, al dan niet met bolderkarren tot aan elektrische sprinters.
Gelukkig had ik die besteld incl installeren, dus de jongens die hem kwamen ophangen namen hem ook mee.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:53 schreef Aadil het volgende:
[..]
Lekker handig als je een 65 inch tv hebt besteld
Bij een afhaalpunt wordt het meestal in 1x afgeleverd, klopt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:41 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Da ga je uit van 2 dingen:
- Alle pakketten worden bij de eerste poging afgeleverd
- Mensen stappen speciaal voor het pakketje in de auto
Die afhaalpunten liggen vaak in/bij supermarkten en bezorging vindt vaak plaats tijdens kantooruren.
Ik zou zeggen, ga dat lekker uitvoeren of bestel het ergens.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ja omdat je geen gelijk krijgt en zelf dingen verzint nu gaan janken dat er geen discussie met mij mogelijk is.![]()
Weerleg de kritiek maar die ik al gegeven heb op het wij van wc-eend onderzoek.
Het liefst zie ik een onafhankelijk onderzoek dat alles wat los en vast zit in kleine hoeveelheden bezorgen echt veel duurzamer is als een consument die naar de winkel in de buurt gaat. Maar goed dat was al niet duurzaam bij het wceend onderzoek.
Zijn daar cijfers van of denk je dat?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:19 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Bij een afhaalpunt wordt het meestal in 1x afgeleverd, klopt.
Dat afhalen was natuurlijk een voorbeeld, maar het kan. Minimaal 50% zal zeker met de auto het pakketje ophalen. En de afhaalpunten zijn verschillend per regio. Niet altijd zijn ze in de buurt van supermarkten.
Zijn geen cijfers van zover ik weet. Misschien een leuk onderzoek voor iemand met tijd over Haha. Wel kwam ik dit tegen tijdens de zoektocht:quote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zijn daar cijfers van of denk je dat?
In de stad ook niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |