Ja ik denk het, en ik zou ook zeker wel de wil hebben als Oekraiener om mn land en zeker mn familie te beschermen. Maar ik kan het toch ook gewoon niet bevatten hoe verschrikkelijk het moet zijn. Maar misschien dat je er na een aantal dagen/weken 'numb' voor wordt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je wat te verdedigen hebt en je beseft dat je leven en dat van iedereen waar je van houdt een heel stuk slechter is als je niet terugvecht.. Met je rug tegen de muur maak je andere keuzes dan comfortabel op je bank.
Daarom is het ook belangrijk dat het westen na de oorlog niet alleen Oekraïne steunt met de wederopbouw maar ook bij de geestelijk gezondheidzorg. Er zullen er genoeg zijn met trauma's na de oorlog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar als ik me 1 ding niet kan voorstellen is hoe je het mentaal kan volhouden om te vechten in een oorlog.
Heb helaas iets teveel fotos en filmpjes op telegram gezien, maar als je dat IRL meemaakt. Ik denk dat ik letterlijk gek zou worden van angst.
De NS: ja maar blaadjes!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:40 schreef ipa84 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)in-oekraine-hersteld
Artikel over hoe belangrijk het spoor is voor Oekraïne wat betreft logistiek en hoe snel ze die ook repareren.
In de praktijk vlucht een groot deel ook natuurlijk gewoon. We zijn niet allemaal helden, verre van zelfs.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja ik denk het, en ik zou ook zeker wel de wil hebben als Oekraiener om mn land en zeker mn familie te beschermen. Maar ik kan het toch ook gewoon niet bevatten hoe verschrikkelijk het moet zijn. Maar misschien dat je er na een aantal dagen/weken 'numb' voor wordt.
De PTSS waarmee die mannen terugkomen gaat Oekraine nog zeker een generatie vormenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja ik denk het, en ik zou ook zeker wel de wil hebben als Oekraiener om mn land en zeker mn familie te beschermen. Maar ik kan het toch ook gewoon niet bevatten hoe verschrikkelijk het moet zijn. Maar misschien dat je er na een aantal dagen/weken 'numb' voor wordt.
Er zitten ook mooie kanten aan, soms zelfs verslavend. Het gevoel dat alles 'echter' is dan in het normale leven, de kameraadschap, de smaak van de overwinning..quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:55 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Van het Russische leiderschap inderdaad, voor hen hebben die LNR/DNR troepen heen enkele waarde. Goed voor hen dat ze ingelicht zijn door hun Russische matties, waardoor ze nu hun verhaal kunnen vertellen. Vraag me af of deze mensen nog steeds zo graag bij Rusland willen horen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:45 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Van je Russische vrienden moet je het hebbenWaren gewoon van plan om ze daar stiekem achter te laten.
Als de oorlog voorbij is en ze hun gewone leventje weer oppakken, dan komt de klap.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:57 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De PTSS waarmee die mannen terugkomen gaat Oekraine nog zeker een generatie vormen
De NS gaat niet over de sporen in Nederland.quote:
Ze gaan over de snelwegquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
De NS gaat niet over de sporen in Nederland.
Ja grapjas, ze rijden over de sporen natuurlijk, maar het onderhoud ligt bij Prorail.quote:
Ik kon het niet latenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja grapjas, ze rijden over de sporen natuurlijk, maar het onderhoud ligt bij Prorail.
Ben benieuwd tot welk punt ze gaan terugtrekken dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:07 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Wow, dit dorpje ligt best achter het frontlinie
[ afbeelding ]
Bij deze wel bevestigd dat de russen een algemene terugtrekking in dit hele gebied heeft ingeroepen. Enorme stukken land vandaag gaan naar Oekraine terug in Kherson.
Poetin weigert zich terug te trekken naar achter de revier de Dnjepr, wat zijn bevelhebbers willen doen, want dan moet hij de stad Cherson opgeven.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ben benieuwd tot welk punt ze gaan terugtrekken dan.
Heb nu even geen kaartje voor handen maar ik vermoed achter mylove en rond de (enige) grote weg die vanaf daar door het hele gebied loopt. Die kunnen ze niet kwijtrakenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:17 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ben benieuwd tot welk punt ze gaan terugtrekken dan.
Sfeertjequote:Op dinsdag 4 oktober 2022 11:45 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Van je Russische vrienden moet je het hebbenWaren gewoon van plan om ze daar stiekem achter te laten.
Ah, alles is getekend maar nu moet Poetin nog een de final handtekening zetten onder alles. Dat gebeurd zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vandaag was/is ook de officiele goedkeuring van de duma voor de annexatie. Dus ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |