abonnement Unibet Coolblue
pi_206210530
Ik zou de fabrikant benaderen met de vraag. Ik kies dan ook altijd de snelste weg om iets voor elkaar te krijgen, ook al hoort die weg niet altijd zo te zijn
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206211137
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 07:50 schreef mschol het volgende:

[..]
dat mag simpelweg niet in NL, het doorverwijzen

er is een koopcontract met de winkel, die moet jouw probleem oplossen, als daarvoor naar de fabrikant gegaan moet is dat hun pakkie aan, niet die van de consument
Het mag wel, maar het is geen recht van de verkoper ;)
Overigens kan het soms praktisch ook voor de koper handiger zijn ;) En er zijn ook gevallen dat de fabrikant een verder gaande garantie biedt dan de verkoper.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206694580
quote:
5s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:30 schreef daNpy het volgende:
Ik heb een airbox voor mijn auto gekocht in Engeland. Het wordt in Engeland geproduceerd en was niet goedkoop (¤ 430 betaald incl belastingen). Het is ook geen item wat simpel elders verkrijgbaar is helaas.
Nu zit er een scheur in binnen 6 maanden. De airbox is gemaakt van GFK. Er is geen sprake van beschadiging door externe oorzaak, het materiaal is -denk ik- door stress gescheurd maar het hangt vrij en zit aan 1 kant gemonteerd op de inlaat.

Ik heb de aankoop gedaan via Ebay. De verkoper reageert netjes, zelfs in het weekend. Echter wilde hij me eerst een reparatie van 100 pond aanbieden (haha en 2x verzenden, en bij terugkomst mogelijk weer 100+ euro BTW betalen?). Dat accepteer ik niet, het product moet meer dan 6 maanden mee gaan.

Nu verwijst hij me naar de leverancier, omdat hun niet de garanties afhandelen.
"As we are not the manufacturer, all warranty applications need to go Direct to the manufacturer themselves as they are the manufacturer."

Maar ik heb het product niet bij de maker gekocht. Ik heb het bij hun gekocht. Aangezien de UK niet meer bij de EU hoort, vraag ik me nu af wat mijn rechten zijn?
Zo zijn de regels. Gewoon ter reparatie aanbieden. Is het dan weer kapot dan stuur je het weer op.
Het is niet als jij zegt 'zo wil ik het' dat het ook zo gebeurd. Zo is het leven niet, ook niet met materialen.
pi_206694625
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ook in Nederland moet je vaak een defect product bij de producent aanbieden ter reparatie ipv de verkopende winkel. Daar is niks raars aan.
Dat is wel raar, want wettelijk gezien moet de verkoper het oplossen en deze mag dit niet weigeren of aangeven 'dat je maar bij de fabrikant moet aankloppen'. Het kan zelfs nadelig zijn voor jouw rechtspositie als consument als je naar de fabrikant gaat zonder nadrukkelijk toestemming van de verkoper. Hij mag wel voorstellen om het proces te bespoedigen dat jij bijvoorbeeld zelf contact opneemt met de fabrikant. Maar dat ben jij niet verplicht en als jij dat niet wil, zal de verkoper dat proces voor jou moeten doorlopen.
pi_206694660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:41 schreef Dennism het volgende:

[..]
Dat is wel raar, want wettelijk gezien moet de verkoper het oplossen en deze mag dit niet weigeren of aangeven 'dat je maar bij de fabrikant moet aankloppen'. Het kan zelfs nadelig zijn voor jouw rechtspositie als consument als je naar de fabrikant gaat zonder nadrukkelijk toestemming van de verkoper. Hij mag wel voorstellen om het proces te bespoedigen dat jij bijvoorbeeld zelf contact opneemt met de fabrikant. Maar dat ben jij niet verplicht en als jij dat niet wil, zal de verkoper dat proces voor jou moeten doorlopen.
Maar als ik me niet vergis heeft de verkoper toch aangeboden om het te maken?
Maar heeft @daNpy dit geweigerd?
pi_206694737
Ik ben wel benieuwd wat er na 1,5 maand nou is gebeurd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 november 2022 @ 10:00:19 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206694741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er na 1,5 maand nou is gebeurd
Van het weekend nog gereden ivm het charity event, nu gaat de hele neus (en de airbox) eraf voor de winter updates.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206694789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:46 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Maar als ik me niet vergis heeft de verkoper toch aangeboden om het te maken?
Maar heeft @:daNpy dit geweigerd?
Volgens mij wilde de verkoper daar geld voor hebben en de verzendkosten niet vergoeden. Terwijl volgens mij de Engelse regering bij de brexit de consument rechten die dat niet toestaan wel heeft overgenomen uit het Europese recht. Bij een garantie moet in ieder geval in de EU de verkoper het kosteloos en zonder enige overlast voor de consument oplossen. Verzendkosten rekenen en geld vragen voor de reparatie hoort daar niet onder.
pi_206695181
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 23:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Beetje gekke gedachtengang. Als je iets op afstand koopt in Djibouti, dan is niet ineens het EU consumentenrecht van toepassing.
Dat ligt eraan hoe de website zich profileert. Als hij zeer duidelijk aan een EU publiek is gericht dan wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 november 2022 @ 12:30:18 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206696056
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 20:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ook in Nederland moet je vaak een defect product bij de producent aanbieden ter reparatie ipv de verkopende winkel. Daar is niks raars aan.
De winkel/webshop is verantwoordelijk voor de garantie, dat ze dit makkelijk afschuiven is niet hoe het hoort.

TS heeft op Ebay gekocht dus de vraag is natuurlijk of hij heeft gekocht bij een winkel en wat de UK garantie bepalingen zijn (volgens mij hetzelfde als bij ons).
Maar gezien de UK geen Douane unie meer vormt is het product terug naar de UK krijgen haast ondoenlijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 16 november 2022 @ 13:28:18 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206696634
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:30 schreef nils7 het volgende:

[..]
De winkel/webshop is verantwoordelijk voor de garantie, dat ze dit makkelijk afschuiven is niet hoe het hoort.

TS heeft op Ebay gekocht dus de vraag is natuurlijk of hij heeft gekocht bij een winkel en wat de UK garantie bepalingen zijn (volgens mij hetzelfde als bij ons).
Maar gezien de UK geen Douane unie meer vormt is het product terug naar de UK krijgen haast ondoenlijk.
Ja het is een echte winkel, die ook op Ebay als winkel is aangemerkt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206697209
Het artikel is buiten de EU gekocht, dus heb je niet de bescherming van de Europese richtlijnen.
Je zult je moeten verdiepen in garantie naar Engels recht en dat lijkt me voor dit bedrag een hachelijke zaak.
  woensdag 16 november 2022 @ 14:26:06 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206697255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:20 schreef paardendokter het volgende:
Het artikel is buiten de EU gekocht, dus heb je niet de bescherming van de Europese richtlijnen.
Je zult je moeten verdiepen in garantie naar Engels recht en dat lijkt me voor dit bedrag een hachelijke zaak.
Gaat niet helemaal op want de winkel richt zich, door ook te versturen en te adverteren naar Europa, ook op de Europese markt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:09:11 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206731031
Ik heb de airbox gedemonteerd en de scheur is niet door het materiaal heen. Desondanks blijf ik erbij dat de scheur niet is veroorzaakt door een externe impact (foto).
Er zijn geen beschadigingen, deuken of een ster die de start van de scheur inleiden. Naar mijn mening is het stress in het materiaal geweest.

Ik ga de verkoper en leverancier de laatste foto's mailen. De box is uiteraard nog bruikbaar, maar dit is wel onder mijn verwachting van een dergelijk duur product.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206734805
Stond er in de specs dat die airbox geschikt is voor circuit-gebruik?

Aan onderdelen voor gewoon straatgebruik kunnen andere eisen gesteld worden dan bij gebruik op trackdays enz.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')