abonnement Unibet Coolblue
pi_206185633
Snachts de deuren automatisch op slot en smorgens aanleggen aan de kust van Afrika en allemaal eraf. Het kan zo gemakkelijk zijn.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  maandag 3 oktober 2022 @ 08:06:43 #102
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206185648
Ben echt benieuwd hoeveel geld de rederij vangt voor dit grapje. Het zal in ieder geval boven de marktprijs liggen.
  maandag 3 oktober 2022 @ 08:10:54 #103
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_206185663
Wanneer vertrekt die boot naar Libië?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_206185675
quote:
11s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:06 schreef Twiitch het volgende:
Ben echt benieuwd hoeveel geld de rederij vangt voor dit grapje. Het zal in ieder geval boven de marktprijs liggen.
Tja kijk een naar de prijzen van een cruise, niet te betalen voor de gewone Nederlander.
  maandag 3 oktober 2022 @ 08:18:59 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206185689
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Tja kijk een naar de prijzen van een cruise, niet te betalen voor de gewone Nederlander.
Oh, dat zal misschien wel maar al kreeg ik geld toe dan zou ik m'n vakantie nog niet op een cruiseschip willen zitten.
pi_206185694
quote:
11s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Oh, dat zal misschien wel maar al kreeg ik geld toe dan zou ik m'n vakantie nog niet op een cruiseschip willen zitten.
Zelf lijkt het me wel iets om één keer mee te maken, maar ja dat is offtopic. :)
  maandag 3 oktober 2022 @ 09:14:58 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206186020
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 22:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De oorlog in Syrië is al een tijdje voorbij. Er zijn alleen in het noorden nog wat ongeregeldheden. Deze Syriërs zijn netzogoed profiteurs aangezien ze weglopen voor hun verantwoordelijkheid om hun land weer op te gaan bouwen.
Het lijkt tegenwoordig wel alsof je niemand meer ergens verantwoordelijk voor mag houden.. de Russen moet je maar laten vluchten en wie moet het vertrek van Poetin dan regelen?? De Syriërs moet je maar hier opvangen en wie gaat hun land dan opbouwen (en hopelijk een beetje hervormen etc) eritreers moet je hier maar opvangen en wie gaat dan van Eritrea iets maken? Maar ook in Nederland, gaat er iets niet goed, wordt meteen verwacht dat “de overheid “ maar ingrijpt… en de overheid.. die laat vaak ook maar merken dat je niets van ze hoeft te verwachten..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 3 oktober 2022 @ 09:40:36 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206186233
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:14 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het lijkt tegenwoordig wel alsof je niemand meer ergens verantwoordelijk voor mag houden.. de Russen moet je maar laten vluchten en wie moet het vertrek van Poetin dan regelen?? De Syriërs moet je maar hier opvangen en wie gaat hun land dan opbouwen (en hopelijk een beetje hervormen etc) eritreers moet je hier maar opvangen en wie gaat dan van Eritrea iets maken? Maar ook in Nederland, gaat er iets niet goed, wordt meteen verwacht dat “de overheid “ maar ingrijpt… en de overheid.. die laat vaak ook maar merken dat je niets van ze hoeft te verwachten..
Iedereen naar Nederland laten komen en in het sociale zorgsysteem onderbrengen is de zachtste en gemakkelijkste korte-termijnoplossing
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206186333
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 00:11 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat laatste geldt alleen voor degenen die daadwerkelijk een verblijfsvergunning krijgen he. Dat zijn er echt niet zo veel hoor, een minderheid van alle aanvragen.

En als je echt boos bent dat mensen onderdak en voedsel krijgen, dan ben je echt een ontzettende lul.
Het zijn er niet weinig, zeker als je ook nog eens gezinshereniging gaat meetellen. Volgens mij zo een 75.000 per jaar, dat is gewoon een kleine stad die we permanent opvang moeten geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 3 oktober 2022 @ 09:55:54 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206186383
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Iedereen naar Nederland laten komen en in het sociale zorgsysteem onderbrengen is de zachtste en gemakkelijkste korte-termijnoplossing
Waar gaan al die mensen wonen?
  maandag 3 oktober 2022 @ 10:20:42 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206186608
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waar gaan al die mensen wonen?
In huizen verspreid over Nederland
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 3 oktober 2022 @ 10:26:48 #112
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206186663
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 08:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Tja kijk een naar de prijzen van een cruise, niet te betalen voor de gewone Nederlander.
Maar deze hoeft niet te varen en alle faciliteiten zijn dicht. Dus geen personeel zoals normaal en ga zo maar door.

Je moet dit niet vergelijken met een cruise doen he?
In dit geval zijn enkel de kajuiten beschikbaar, wat vrij kleine hokjes zijn met stapelbedden! Waar twee personen moeten verblijven.
En de eetzaal is open, omdat er geen eigen kook ruimten zijn. Maar ook dat is veel beperkter dan wanneer de boot voor een cruise uit zou varen.

Ik zeg het nogmaals, alles wat een cruise luxe maakt is dicht, wat dus ook betekend dat het een heel stuk goedkoper is dan een cruise zelf.

Ik heb het idee dat mensen enkel cruiseschip lezen en dan denken aan een cruise met alles erop en eraan. Maar wat een cruise luxe maakt is alles eromheen. De slaapplaatsen zijn juist meestal keurig, maar sober. Je gaat niet op een cruise om veel in je kajuit te zijn namelijk.
De ene cruise is ook de ander niet, dit is geen heel erg luxe cruise schip. Wat maakt dat alles je alles eromheen weghaalt er echt enkel slaap hokjes over blijven.

Kijk de video’s nog eens. Kijk goed naar de slaap plaatsen. Is dat echt zo luxe?
De mensen die er verblijven zijn wel heel blij dat ze eigen douche en toilet hebben, dat is dan het enige wat je luxe zou kunnen noemen.
Maar wees eens eerlijk, is dat echt zo erg, als in dat is teveel verwennerij?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206187174
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Maar deze hoeft niet te varen en alle faciliteiten zijn dicht. Dus geen personeel zoals normaal en ga zo maar door.

Je moet dit niet vergelijken met een cruise doen he?
In dit geval zijn enkel de kajuiten beschikbaar, wat vrij kleine hokjes zijn met stapelbedden! Waar twee personen moeten verblijven.
En de eetzaal is open, omdat er geen eigen kook ruimten zijn. Maar ook dat is veel beperkter dan wanneer de boot voor een cruise uit zou varen.

Ik zeg het nogmaals, alles wat een cruise luxe maakt is dicht, wat dus ook betekend dat het een heel stuk goedkoper is dan een cruise zelf.

Ik heb het idee dat mensen enkel cruiseschip lezen en dan denken aan een cruise met alles erop en eraan. Maar wat een cruise luxe maakt is alles eromheen. De slaapplaatsen zijn juist meestal keurig, maar sober. Je gaat niet op een cruise om veel in je kajuit te zijn namelijk.
De ene cruise is ook de ander niet, dit is geen heel erg luxe cruise schip. Wat maakt dat alles je alles eromheen weghaalt er echt enkel slaap hokjes over blijven.

Kijk de video’s nog eens. Kijk goed naar de slaap plaatsen. Is dat echt zo luxe?
De mensen die er verblijven zijn wel heel blij dat ze eigen douche en toilet hebben, dat is dan het enige wat je luxe zou kunnen noemen.
Maar wees eens eerlijk, is dat echt zo erg, als in dat is teveel verwennerij?
Maar de rederij zal er wel degelijk op verdienen, dus er zal dik betaald worden. Want waarom genoegen nemen met minder? Uit de goedheid van hun hart? Dit zal meer opleveren dan rondvaren anders hadden ze die boot nooit ter beschikking gesteld. En daarbij zullen de operationele kosten ook stukken minder zijn, maar als je ooit een azc of hotel van binnen hebt gezien nadat er een asielinvasie heeft plaatsgevonden dan weet je dat er ook nog heel wat geld naar reparaties zal gaan mocht deze boot weer in gebruik genomen gaan worden.
  maandag 3 oktober 2022 @ 11:10:30 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206187188
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
In huizen verspreid over Nederland
Welke huizen?

Alleen al het feit dat men nog steeds (crisis)noodopvang overal moet optuigen betekent al dat de AZC's niet eens meer plek hebben, laat staan doorstroming naar een woning.
  maandag 3 oktober 2022 @ 11:22:09 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206187318
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Welke huizen?

Alleen al het feit dat men nog steeds (crisis)noodopvang overal moet optuigen betekent al dat de AZC's niet eens meer plek hebben, laat staan doorstroming naar een woning.
Als er geen beleidswijziging komt ( waar het niet naar uitziet) heb je simpelweg 2 keuzes: of alles volbouwen, of een actief beleid voeren om de Nederlandse bevolking sneller in aantal af te doen nemen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206187453
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als er geen beleidswijziging komt ( waar het niet naar uitziet) heb je simpelweg 2 keuzes: of alles volbouwen, of een actief beleid voeren om de Nederlandse bevolking sneller in aantal af te doen nemen.
Of het migratiesaldo naar 0 te brengen.

Aangezien optie 1 niet kan door:

- te weinig bouwvakkers
- stikstofuitspraken
- te dure huizen door inflatie en andere oorzaken zoals stijgende lonen
- bestemmingsplannen die vastliggen en steeds moeilijker veranderd kunnen worden (wat willen we nu? natuur of huizen? uitstoot of besparing voor het klimaat?). Bedenk goed dat de eerste 1 miljoen huizen makkelijk te plaatsen zijn, de tweede miljoen huizen moeilijker, de derde miljoen nog moeilijker etc.
- regelgeving vanuit de overheid wat wel en niet mag waardoor niemand durft te investeren (ja fuck capitalism, maar het geld voor transitie moet toch ergens vandaan komen)
- misschien nog wel 10 oorzaken

Optie 2 kan niet door:

- er worden al te weinig kinderen geboren door hoge prijzen van het hebben van een kind, gemak, tijdsgeest, propaganda dat de wereld door teveel mensen naar de klote gaat, cynisme over de toekomst etc etc.
- Bij nog meer afbraak van de bevolkingsgroei gaat het gehele sociale stelsel (pensioenen, bijstand etc) eraan. De jonge garde kan het dan niet meer opbrengen voor de oude garde. Einde verhaal.

Het beperken van het migratiesaldo is de enige oplossing (als je de negatieve gevolgen van de andere opties in ieder geval niet voor lief wilt nemen). Maar ja, verdragen, afspraken, geopolitiek etc... Ook al worden andere verdragen wel genegeerd.

In the end gaat alles om vertrouwen en schaarste. En daar wil de politiek niks van weten. Dan hebben keuzes consequenties.

Tering wat een cynische post.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  maandag 3 oktober 2022 @ 12:08:37 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206187786
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:36 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Of het migratiesaldo naar 0 te brengen.

Aangezien optie 1 niet kan door:

- te weinig bouwvakkers
- stikstofuitspraken
- te dure huizen door inflatie en andere oorzaken zoals stijgende lonen
- bestemmingsplannen die vastliggen en steeds moeilijker veranderd kunnen worden (wat willen we nu? natuur of huizen? uitstoot of besparing voor het klimaat?). Bedenk goed dat de eerste 1 miljoen huizen makkelijk te plaatsen zijn, de tweede miljoen huizen moeilijker, de derde miljoen nog moeilijker etc.
- regelgeving vanuit de overheid wat wel en niet mag waardoor niemand durft te investeren (ja fuck capitalism, maar het geld voor transitie moet toch ergens vandaan komen)
- misschien nog wel 10 oorzaken

Optie 2 kan niet door:

- er worden al te weinig kinderen geboren door hoge prijzen van het hebben van een kind, gemak, tijdsgeest, propaganda dat de wereld door teveel mensen naar de klote gaat, cynisme over de toekomst etc etc.
- Bij nog meer afbraak van de bevolkingsgroei gaat het gehele sociale stelsel (pensioenen, bijstand etc) eraan. De jonge garde kan het dan niet meer opbrengen voor de oude garde. Einde verhaal.

Het beperken van het migratiesaldo is de enige oplossing (als je de negatieve gevolgen van de andere opties in ieder geval niet voor lief wilt nemen). Maar ja, verdragen, afspraken, geopolitiek etc... Ook al worden andere verdragen wel genegeerd.

In the end gaat alles om vertrouwen en schaarste. En daar wil de politiek niks van weten. Dan hebben keuzes consequenties.

Tering wat een cynische post.
Jouw optie is voor geen enkele regeringspartij een serieuze optie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206188090
De overheid krijgt veel te veel geld binnen, dat ze dit kunnen veroorloven. Van elke euro die de werkende betaalt gaat er sowieso 60-70% naar de belasting (inkomstenbelasting en btw), dus dan heb je het over een hele boel centjes waar het niet zo veel uitmaakt of je nou 100 miljoen meer of minder verspeelt. Wat ik hoop is dat we een diepe, diepe economische recessie in duiken zodat ook de overheid eens naar haar uitgaven kijkt. Maar het zal wel niet.
  maandag 3 oktober 2022 @ 12:34:22 #119
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206188113
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar de rederij zal er wel degelijk op verdienen, dus er zal dik betaald worden. Want waarom genoegen nemen met minder? Uit de goedheid van hun hart? Dit zal meer opleveren dan rondvaren anders hadden ze die boot nooit ter beschikking gesteld. En daarbij zullen de operationele kosten ook stukken minder zijn, maar als je ooit een azc of hotel van binnen hebt gezien nadat er een asielinvasie heeft plaatsgevonden dan weet je dat er ook nog heel wat geld naar reparaties zal gaan mocht deze boot weer in gebruik genomen gaan worden.
Veel van die schepen varen helemaal niet het jaar rond. Dan kan het slim ondernemen zijn om het schip voor wat anders beschikbaar te stellen in die tijd.

Misschien is dit al een ‘opknappertje’ zelfs. Zoals je op de filmpjes kan zien is het niet het meest prachtige cruise schip ooit zeg maar. Ook dan kan het slim ondernemen zijn om dit te doen ipv gelijk een opknapbeurt.

Maar dat betekend niet dat het heel erg duur huren is voor de asiel opvang.
Natuurlijk is dit niet uit de goedheid van het hart verhuurd, die kans acht ik zeer klein iig. Maar het zal ook niet zo duur zijn als sommigen hier denken. Vergelijkbaar met een varend schip voor vakantiegangers.

Ik acht de kans vrij groot dat dit schip er toch al uit zou gaan, iig niet verhuurd is aan de asiel opvang ipv uit te varen op cruise.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 oktober 2022 @ 12:45:28 #120
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206188231
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Veel van die schepen varen helemaal niet het jaar rond. Dan kan het slim ondernemen zijn om het schip voor wat anders beschikbaar te stellen in die tijd.

Misschien is dit al een ‘opknappertje’ zelfs. Zoals je op de filmpjes kan zien is het niet het meest prachtige cruise schip ooit zeg maar. Ook dan kan het slim ondernemen zijn om dit te doen ipv gelijk een opknapbeurt.

Maar dat betekend niet dat het heel erg duur huren is voor de asiel opvang.
Natuurlijk is dit niet uit de goedheid van het hart verhuurd, die kans acht ik zeer klein iig. Maar het zal ook niet zo duur zijn als sommigen hier denken. Vergelijkbaar met een varend schip voor vakantiegangers.

Ik acht de kans vrij groot dat dit schip er toch al uit zou gaan, iig niet verhuurd is aan de asiel opvang ipv uit te varen op cruise.
Alleen slopen dit soort lui ook vaak alles wat los en vast zit.

Straks heb je dus overal op de muur graffiti in die kamers, alleen hier om zou ik dit nooit verhuren aan het COA.
  maandag 3 oktober 2022 @ 12:49:40 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206188284
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 12:45 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Alleen slopen dit soort lui ook vaak alles wat los en vast zit.

Straks heb je dus overal op de muur graffiti in die kamers, alleen hier om zou ik dit nooit verhuren aan het COA.
Maakt dat veel uit als dit schip of helemaal opgeknapt zou worden of zelfs eruit zou gaan?

Ik weet vrijwel zeker dat het nooit bedoeld was als we verhuren nu even in het seizoen dat we aan wal liggen en willen daarna weer zo uit kunnen varen na enkel een sopje erdoor.
Dit is een schip die er of uit gaat, of voor een grote renovatie in de wacht staat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:05:45 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206188463
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 12:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Maakt dat veel uit als dit schip of helemaal opgeknapt zou worden of zelfs eruit zou gaan?

Ik weet vrijwel zeker dat het nooit bedoeld was als we verhuren nu even in het seizoen dat we aan wal liggen en willen daarna weer zo uit kunnen varen na enkel een sopje erdoor.
Dit is een schip die er of uit gaat, of voor een grote renovatie in de wacht staat.
En dan kunnen ze nu de rekening voor die grote renovatie bij het COA en/of het rijk leggen, ipv dat de rederij dat zelf moet betalen. Slim gespeeld.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206188506
Zoals die ene dame op Twitter al opmerkt, je zou bijna gaan denken dat dit de bedoeling is.
pi_206188647
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:09 schreef Halcon het volgende:
Zoals die ene dame op Twitter al opmerkt, je zou bijna gaan denken dat dit de bedoeling is.
wat is de bedoeling?
pi_206188660
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
wat is de bedoeling?
Dat Nederland overspoeld wordt met hele hordes kansenparels.
pi_206188678
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat Nederland overspoeld wordt met hele hordes kansenparels.
Tuurlijk. Er worden te weinig kinderen geboren hier, iemand moet de vergrijzing opvangen. Geldt voor heel Europa.
pi_206188682
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat Nederland overspoeld wordt met hele hordes kansenparels.
En waarom zou dit de bedoeling zijn? Wie heeft hier baat bij?
Heb even die tweet gemist.
pi_206188694
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Er worden te weinig kinderen geboren hier, iemand moet de vergrijzing opvangen. Geldt voor heel Europa.
Dat doe je niet met dit soort kansloze figuren. Daar los je geen problemen mee op, maar krijg je alleen maar extra problemen mee.

Europeanen moeten meer kinderen krijgen. Dat klopt wel. Da's de oplossing, niet het importeren van allerlei kansloze figuren.
pi_206188712
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat doe je niet met dit soort kansloze figuren. Daar los je geen problemen mee op, maar krijg je alleen maar extra problemen mee.

Europeanen moeten meer kinderen krijgen. Dat klopt wel. Da's de oplossing, niet het importeren van allerlei kansloze figuren.
Volgens mij wordt het ook makkelijk gemaakt voor expats om hier te wonen/werken maar dat is niet genoeg.
pi_206188746
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 12:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jouw optie is voor geen enkele regeringspartij een serieuze optie
Dan blijf ik bij mijn motto: Nederland/europa is fucked. Omdat dingen politiek niet opportuun is. En dingen makkelijk af te schuiven zijn op andere (bij)zaken.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206188748
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Volgens mij wordt het ook makkelijk gemaakt voor expats om hier te wonen/werken maar dat is niet genoeg.
Ja. Maar dat zijn (volgens mij) vaak lui die even hun werk komen doen en dan weer weg zijn. En qua aantallen een stuk beperkter dan de aantallen kansloze figuren die elk jaar aan komen waaien.
pi_206188769
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Er worden te weinig kinderen geboren hier, iemand moet de vergrijzing opvangen. Geldt voor heel Europa.
Dat is een pyramidespel. Immigranten worden namelijk ook oud (en zijn meestal niet heel erg jong meer bij aankomst). Voor die immigranten moeten weer immigranten worden toegevoegd, zolang tot de demografische vergrijzing voorbij is. Dat duurt nog zo'n 30-35 jaar. En daarna moet er maar gekeken worden wat er nog over is van de welvaartstaat.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206188783
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Maar dat zijn (volgens mij) vaak lui die even hun werk komen doen en dan weer weg zijn. En qua aantallen een stuk beperkter dan de aantallen kansloze figuren die elk jaar aan komen waaien.
Als men inderdaad wilt dat hier meer mensen moeten komen dan zou je ook verwachten dat Nederlanders geld toe krijgen hoe meer kinderen ze krijgen, dat gebeurt dan weer niet. Dus misschien is er meer aan de hand.
pi_206188803
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Als men inderdaad wilt dat hier meer mensen moeten komen dan zou je ook verwachten dat Nederlanders geld toe krijgen hoe meer kinderen ze krijgen, dat gebeurt dan weer niet. Dus misschien is er meer aan de hand.
Je zou in elk geval Europeanen moeten motiveren om meer kinderen te krijgen, maar dat doet men inderdaad niet. Wel motiveert men kanslozen om hierheen te komen en doet dan alsof ons dat overkomt.
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:37:43 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206188837
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zou in elk geval Europeanen moeten motiveren om meer kinderen te krijgen, maar dat doet men inderdaad niet. Wel motiveert men kanslozen om hierheen te komen en doet dan alsof ons dat overkomt.
Als je wilt dat Nederlanders meer kinderen krijgen moet je het leven hier goedkoper maken, en niet alle zekerheden van de verzorgingsstaat systematisch afbouwen of afbreken zoals al 12 jaar gebeurt onder Rutte.
pi_206188863
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zou in elk geval Europeanen moeten motiveren om meer kinderen te krijgen, maar dat doet men inderdaad niet. Wel motiveert men kanslozen om hierheen te komen en doet dan alsof ons dat overkomt.
Die kanslozen zijn wel een goede zondebok als het hier straks minder gaat worden (zonder goedkope energie uit Rusland is er minder economische activiteit). Het kan verdeel en heers politiek zijn.
pi_206188876
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:34 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Als men inderdaad wilt dat hier meer mensen moeten komen dan zou je ook verwachten dat Nederlanders geld toe krijgen hoe meer kinderen ze krijgen, dat gebeurt dan weer niet. Dus misschien is er meer aan de hand.

Do it for Denmark The Netherlands
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_206188882
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:39 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Die kanslozen zijn wel een goede zondebok als het hier straks minder gaat worden (zonder goedkope energie uit Rusland is er minder economische activiteit). Het kan verdeel en heers politiek zijn.
Dan zit je wel met die kansloze lui, die ook nog eens al even kansloze familieleden importeren, die ergens moeten wonen, die een uitkering moeten krijgen, etc.

Lijkt me dat je zonder elk jaar 'n stadje of zo aan kansloze figuren te importeren al uitdagingen genoeg hebt.
pi_206188898
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je wilt dat Nederlanders meer kinderen krijgen moet je het leven hier goedkoper maken, en niet alle zekerheden van de verzorgingsstaat systematisch afbouwen of afbreken zoals al 12 jaar gebeurt onder Rutte.
Ja, je zult het aantrekkelijker moeten maken voor mensen om kinderen te krijgen. Bij voorkeur door goede omstandigheden te verzorgen en niet zo zeer door allerlei kunstgrepen.
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:49:14 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206188977
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
En dan kunnen ze nu de rekening voor die grote renovatie bij het COA en/of het rijk leggen, ipv dat de rederij dat zelf moet betalen. Slim gespeeld.
Ik ben niet geheel zeker, maar denk wel dat iets als dit aan de orde is.
Ben niet geheel onbekend met scheepvaart via aangetrouwde familie. Ook als het schip bv eruit gaat kost dat geld. En is de verhuur van nu een manier om die kosten op te vangen, toch nog wat te verdienen ipv te moeten betalen.
Stond er een grote renovatie in de planning dan zal de verhuur de kisten daarvan drukken en is er idd de kans dat de kosten ergens anders neergelegd kunnen worden, iig gedeeltelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 oktober 2022 @ 13:59:28 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206189085
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat Nederland overspoeld wordt met hele hordes kansenparels.
Nu meer dan vroeger? We eerder een grotere instroom van asielzoekers gezien zonder dat dat noemenswaardige problemen opleverde. Hoe komt dat? Nou, misschien heeft het verkopen van 50 AZC's de afgelopen 3 jaar er wat mee te maken. Het is dus niet dat het niet kan, het is dat de politiek het niet wil.

De huidige situatie is niet het gevolg van een ongekend grote instroom maar van doelbewust beleid. Nu komen we erachter dat je die mensen moeilijk in de modder kan laten slapen en krijg je dus dit soort oplossingen.
Huilen dan.
pi_206189104
Elke week komen er 1000 bij in Nederland. Hoe rap kunnen we die boten eigenlijk maken?
pi_206189113
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nu meer dan vroeger? We eerder een grotere instroom van asielzoekers gezien zonder dat dat noemenswaardige problemen opleverde. Hoe komt dat? Nou, misschien heeft het verkopen van 50 AZC's de afgelopen 3 jaar er wat mee te maken. Het is dus niet dat het niet kan, het is dat de politiek het niet wil.

De huidige situatie is niet het gevolg van een ongekend grote instroom maar van doelbewust beleid. Nu komen we erachter dat je die mensen moeilijk in de modder kan laten slapen en krijg je dus dit soort oplossingen.
Nu niet meer dan vroeger, maar het cumuleert. En je importeert mensen aan wie je niks of niet veel hebt in Nederland.
  maandag 3 oktober 2022 @ 14:07:25 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206189148
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nu niet meer dan vroeger, maar het cumuleert.
Daarom hebben landen die naar rato van de bevolking een verglijkbaar (of groter) aantal asielzoekers binnenkrijgen ook zulke problemen. Oh nee toch niet. Dus: zorg dat de asielprocedures sneller doorlopen worden.

Oh wacht maar dat kan niet want dan kom je bij het huisvestingsprobleem. Blok heeft verzonnen dat woningcorporaties woningen moesten verkopen, en zo geschiedde. Ligt het probleem van de wachtlijsten dan bij de statushouders, of bij de afgenomen woningvoorraad? En is het dan slim om tientallen AZC's te sluiten?

quote:
En je importeert mensen aan wie je niks of niet veel hebt in Nederland.
Is hoeveel je aan iemand hebt een criterium om te bepalen of je iemand in de modder laat verrekken of niet? Want in dat geval lijken er in dit topic heel wat users te zitten die je net zo goed in de modder kan laten creperen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 03-10-2022 14:14:16 ]
Huilen dan.
  maandag 3 oktober 2022 @ 14:09:18 #145
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206189159
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nu niet meer dan vroeger, maar het cumuleert. En je importeert mensen aan wie je niks of niet veel hebt in Nederland.
Is dat echt zo?

Dat het geen artsen e.d. zijn maakt niet dat we niets aan ze hebben.

Juist in de onderlaag is er een enorm tekort aan mensen.
Wie denk je dat bv in de kassen werken? Mijn partner is mede eigenaar van een bedrijf dat personeel regelt voor de kassen. Weet je hoeveel Nederlanders daar werken? Geen een, niet op de vloer iig.
Zelfde op veel andere plaatsen, bv productie werk. Vooral veel (arbeids)migranten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cause_Mayhem op 03-10-2022 14:32:12 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206189165
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Is dat echt zo?

Dat het geen artsen e.d. zijn maakt niet dat we niets aan ze hebben.

Juist in de onderlaag is er een enorm tekort aan mensen.
Wie denk je dat bv in de kassen werken? Mijn partner is mede eigenaar van een bedrijf dat personeel regelt voor de kassen. Weet je hoeveel Nederlanders daar werken? Geen een, niet op de vloer iig
Daar werken weinig Nederlanders inderdaad. Daar werken vooral MOE-landers. Geen Afrikanen.
  maandag 3 oktober 2022 @ 14:32:41 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206189351
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar werken weinig Nederlanders inderdaad. Daar werken vooral MOE-landers. Geen Afrikanen.
Dat is wel waar, weinig Afrikanen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 oktober 2022 @ 14:33:27 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206189359
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daarom hebben landen die naar rato van de bevolking een verglijkbaar (of groter) aantal asielzoekers binnenkrijgen ook zulke problemen. Oh nee toch niet. Dus: zorg dat de asielprocedures sneller doorlopen worden.

Oh wacht maar dat kan niet want dan kom je bij het huisvestingsprobleem. Blok heeft verzonnen dat woningcorporaties woningen moesten verkopen, en zo geschiedde. Ligt het probleem van de wachtlijsten dan bij de statushouders, of bij de afgenomen woningvoorraad? En is het dan slim om tientallen AZC's te sluiten?
[..]
Is hoeveel je aan iemand hebt een criterium om te bepalen of je iemand in de modder laat verrekken of niet? Want in dat geval lijken er in dit topic heel wat users te zitten die je net zo goed in de modder kan laten creperen.
Precies! Dit is het gevolg van decennia aan afbraakbeleid. Dat die AZC's verkocht zijn valt nu samen met een behoorlijke woningnood die ineens ook middeninkomens in de shit brengt.
  maandag 3 oktober 2022 @ 14:39:08 #149
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206189398
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies! Dit is het gevolg van decennia aan afbraakbeleid. Dat die AZC's verkocht zijn valt nu samen met een behoorlijke woningnood die ineens ook middeninkomens in de shit brengt.
Dit is een waarheid die teveel onder de mat wordt geschoven.

Het is makkelijk om het af te schuiven op asielzoekers. Maar het afbraak beleid en de onwil dit aan te pakken is de basis van het probleem.

De hoeveelheid asielzoekers is ook echt wel een probleem, maar door het afbraakbeleid loopt alles de spuigaten uit, ook dit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 3 oktober 2022 @ 14:44:24 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206189427
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Precies! Dit is het gevolg van decennia aan afbraakbeleid. Dat die AZC's verkocht zijn valt nu samen met een behoorlijke woningnood die ineens ook middeninkomens in de shit brengt.
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:09 schreef Halcon het volgende:
Zoals die ene dame op Twitter al opmerkt, je zou bijna gaan denken dat dit de bedoeling is.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')