Overheid wil gewoon mensen pleasen, stemmen kopen. Uiteindelijk is het een sigaar uit eigen doos. En er zitten wat perverse prikkels in, ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat de overheid dit doet snap ik, maar het kost natuurlijk wel gigantisch veel geld, het motiveert de energiemaatschappijen minder om te concurreren (want of ze nu net of ruim boven het plafond zitten maakt voor veel consumenten niet meer uit) en het motiveert consumenten minder om te besparen op energie (vooral als ze onder de verbruiksgrens van het energieplafond zitten).
Ik hoop gewoon dat ze de tijd gebruiken om voor 2024 een gezonde energiemarkt op poten te krijgen. Maar jaquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat de overheid dit doet snap ik, maar het kost natuurlijk wel gigantisch veel geld, het motiveert de energiemaatschappijen minder om te concurreren (want of ze nu net of ruim boven het plafond zitten maakt voor veel consumenten niet meer uit) en het motiveert consumenten minder om te besparen op energie (vooral als ze onder de verbruiksgrens van het energieplafond zitten).
Da's wel een naïeve gedachte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ze de tijd gebruiken om voor 2024 een gezonde energiemarkt op poten te krijgen. Maar ja
Terug storten kan niet en aan anderen geven kost schenkbelastingquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het staat je vrij deze vergoeding terug te storten of aan mensen te geven die het meer nodig hebben
"en het motiveert consumenten minder om te besparen op energie (vooral als ze onder de verbruiksgrens van het energieplafond zitten)."quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je mag iedereen ¤2.274 vrij van schenkbelasting geven, dus absoluut geen probleem!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Terug storten kan niet en aan anderen geven kost schenkbelasting
Die 380 euro is onder de belasting grens. Dus nee. Geen belastingquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Terug storten kan niet en aan anderen geven kost schenkbelasting
Dit verandert alles. De eerste user die hier zijn IBAN neergooit krijgt 450 euro van mequote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je mag iedereen ¤2.274 vrij van schenkbelasting geven, dus absoluut geen probleem!
Nee. Tbh ik zou als ik het niet al geplanned had uit eigen be a ging niet investeren in energiebesparende maatregelen. Met mij velen. Deze rekening dragen kan erg goed (voor mij) en geld er voor investeren is dus liquidekapitaal vernietigingquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:53 schreef paulowna het volgende:
[..]
"en het motiveert consumenten minder om te besparen op energie (vooral als ze onder de verbruiksgrens van het energieplafond zitten)."
Dat zal toch wel meevallen mag ik hopen?
Als je ¤3 of ¤4 per kuub betaalt dan is de noodzaak om te besparen toch wel wat groter.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:53 schreef paulowna het volgende:
[..]
"en het motiveert consumenten minder om te besparen op energie (vooral als ze onder de verbruiksgrens van het energieplafond zitten)."
Dat zal toch wel meevallen mag ik hopen?
Dus ik moet mijn voorschotbedrag eerst verhogen? je weet hoe raar dit klinkt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:52 schreef Harderwijk190 het volgende:
Ik denk eerlijk dat je niet in de min kan hoor. Als je voorschot 179 euro is en je verbruikt maar 40 euro, dan krijg je het resterend bedrag echt niet op je rekening of bij je eindafrekening. Dat geloof ik echt niet. Is alleen voor de mensen die echt veel verbruiken.
Oh ik dacht dat die grens naar onbekenden veel lager wasquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je mag iedereen ¤2.274 vrij van schenkbelasting geven, dus absoluut geen probleem!
Daarom heb ik net mijn voorschot alvast verlaagd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:52 schreef Harderwijk190 het volgende:
Ik denk eerlijk dat je niet in de min kan hoor. Als je voorschot 179 euro is en je verbruikt maar 40 euro, dan krijg je het resterend bedrag echt niet op je rekening of bij je eindafrekening. Dat geloof ik echt niet. Is alleen voor de mensen die echt veel verbruiken.
Bij de korting op je energiebelasting is fat wel. Dat is een vast bedrag ook als je niks verbruikt en dus geen energiebelasting heb betaald. Zo zal het nu ook wel zijn. Anders is het invoeren tevlastig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:52 schreef Harderwijk190 het volgende:
Hoezo verlaagd?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:56 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Daarom heb ik net mijn voorschot alvast verlaagd.
NL31 RABO 030 0000 030quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit verandert alles. De eerste user die hier zijn IBAN neergooit krijgt 450 euro van me
Zodat ik te weinig betaal en ik het dus krijg als ik onder de 0 uit kom.quote:
Zodat ik te weinig betaal en ik het dus krijg als ik onder de 0 uit kom. Mocht ik het anders niet krijgen.quote:
zielige kindjes ook goed?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:54 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit verandert alles. De eerste user die hier zijn IBAN neergooit krijgt 450 euro van me
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:09 schreef paulowna het volgende:
[..]
zielige kindjes ook goed?
pr. maxima centrum
nl63rabo0174941137
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |