Ook voor deze groep scheelt het duizenden euro's.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:19 schreef deedeetee het volgende:
Daar hebben grote gezinnen in tochtige huizen echt niet genoeg aan. Maar dat is allang bekend.
een vaste korting, is dat dan ook dat je hiermee in de min kan zitten?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-190-euro-korting-op
November en december 190 euro korting op de energie rekening
Mensen met een lage rekening kunnen juichen. Ze konden geen onderscheid maken tussen variabel en vaste (lage contracten) blijkbaar....bijzonder.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Helpen ze niet iedereen is de wereld te kleinquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:54 schreef exode het volgende:
[..]
Mensen met een lage rekening kunnen juichen. Ze konden geen onderscheid maken tussen variabel en vaste (lage contracten) blijkbaar....bijzonder.
Het staat er echtquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
een vaste korting, is dat dan ook dat je hiermee in de min kan zitten?
Dat zou dan van de zotte zijn.
Ik ben een hele erge laagverbruiker (goed geīsoleerde woning en energiezuinige apparaten) Plus dat ik nog steeds een vast contract heb van 2019. Het zou niet moeten zijn dat ik hierdoor 380 euro meer terug ga krijgen op mn jaarrekening, lijkt me.
Mag hopen dat ze dan alleen het verbruik van de twee maanden compenseren.
Zal zijn omdat het heel snel uit de grond is gestampt. En zoals altijd profiteren sommige er meer van dan anderen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:54 schreef exode het volgende:
[..]
Mensen met een lage rekening kunnen juichen. Ze konden geen onderscheid maken tussen variabel en vaste (lage contracten) blijkbaar....bijzonder.
Jij denkt wel zwart wit he.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:00 schreef investeerdertje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gie-en-gas-a4144033/
Einde bespaarprikkel
[..]
Helpen ze niet iedereen is de wereld te klein
Helpen ze iedereen is de wereld te klein
Dat vraag ik me ook af. Ik betaal nu ¤120 per maand en bij opvragen van een advies voor mijn termijnbedrag wordt aangegeven om dit te verlagen naar ¤79. Twee maanden ¤190 korting krijgen is natuurlijk leuk, maar is niet nodig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik ben een hele erge laagverbruiker (goed geīsoleerde woning en energiezuinige apparaten) Plus dat ik nog steeds een vast contract heb van 2019. Het zou niet moeten zijn dat ik hierdoor 380 euro meer terug ga krijgen op mn jaarrekening, lijkt me.
Als we de kachel uithouden krijgen we geld toequote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb die 2 maanden nagenoeg gratis energie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:07 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als we de kachel uithouden krijgen we geld toe
Klopt helemaal. Er spijtig voor die mensen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:05 schreef exode het volgende:
[..]
Jij denkt wel zwart wit he.
Mij hoeven ze niet te helpen de komende 2 maanden, wel de mensen die het echt nodig hebben. Maar door de trage beslissingen moeten ze het nu wel zo doen.
Als we de kachel wel aanzetten, krijgen we iig een minder hoge rekeningquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:07 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als we de kachel uithouden krijgen we geld toe
Trage beslissing? Dit is niet te implementeren wat jij voorstelt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:05 schreef exode het volgende:
[..]
Mij hoeven ze niet te helpen de komende 2 maanden, wel de mensen die het echt nodig hebben. Maar door de trage beslissingen moeten ze het nu wel zo doen.
Ik ga dus dan die 190 euro per maand ook krijgen, terwijl ik ze niet nodig heb.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan krijg je dat volgend jaar de gasreserves leeg zijn, en dan is het de overheid die het niet goed gedaan heeft, en dan hebben we een groter probleem volgende winter.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:00 schreef investeerdertje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gie-en-gas-a4144033/
Einde bespaarprikkel
[..]
Helpen ze niet iedereen is de wereld te klein
Helpen ze iedereen is de wereld te klein
Ik betaal ¤117 voorschot per maand, verbruik over de afgelopen 12 maanden zou zo'n ¤85 per maand kosten (vooral laag door de afgelopen zachte winter). Ik heb een contract dat nog t/m december 2024 loopt en onder het energieplafond zit. Die ¤190 voor november en december is dus voor mij gratis geld, maar aan de andere kant kost ik de overheid niks qua plafond, aangezien ik daar al onder zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 15:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat ze teveel matsen 😅quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan krijg je dat volgend jaar de gasreserves leeg zijn, en dan is het de overheid die het niet goed gedaan heeft, en dan hebben we een groter probleem volgende winter.
Dat de overheid dit doet snap ik, maar het kost natuurlijk wel gigantisch veel geld, het motiveert de energiemaatschappijen minder om te concurreren (want of ze nu net of ruim boven het plafond zitten maakt voor veel consumenten niet meer uit) en het motiveert consumenten minder om te besparen op energie (vooral als ze onder de verbruiksgrens van het energieplafond zitten).quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
Shitload aan belastinggeld om de energienota te drukken.
Zorg dat je goed stookt de laatste dagen, zodat er veel warmte 'in je muren' zit.quote:Op maandag 3 oktober 2022 22:56 schreef Papabear het volgende:
[..]
Goed gedaan!
Ik 20 november 2019 voor 3 jaar
Gas 0,76
Stroom 0,12 / 0,13
Nog een maandje goedkoop stoken...
Het staat je vrij deze vergoeding terug te storten of aan mensen te geven die het meer nodig hebbenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:05 schreef exode het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |