abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206151579


Er zijn veel topics over huizen, maar ik mis eigenlijk een beetje een plekje speciaal voor iedereen in een nieuwbouw(traject). Wat best een leuk en interessant traject is, maar ook enorm veel wachten en natuurlijk lang niet zo spannend als een bouwval opknappen.

Ik dacht, ik begin dit topic meteen ambitieus en doe alsof we hier een reeks van kunnen maken. :7
pi_206151604
Scorpie heeft de opleverbrief binnen *O*
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:10:20 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206152851
Jaaaaa kan niet wachten. Zeker onder we nog zoveel moeten doen is het wel ff stressen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 17:16:02 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206189438
Tgaat nu snel, vooroplevering 14e en definitieve oplevering 3 weken later. Moet nu toch onderhand eens meubels gaan bestellen :7


Werd vd week gebeld door de keukenboer (die aangesloten is bij het project. Er zat geen keuken in de aankoopprijs maar als je via hen deed zouden zij alles regelen met de aannemer. Uiteindelijk mooie keuken geregeld en goede prijs dus dat zat goed).
Dus die keukenboer belt:
+ja ik heb goed nieuws! Uw keuken is geplaatst en ziet er prachtig uit :D
- ehm :{ We hadden toch afgesproken dat we de keuken in overleg zouden plaatsen, maar in ieder geval ná de oplevering??
+ ohja ja nu u dit zegt herinner ik het me weer. Ja dat moet dan verkeerd zijn verwerkt op t kantoor. Maarja, hij zit er nu al in…

Op zich, tis idd mooi maar tis qua vloer en muren wat onhandig.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_206189495
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 14:45 schreef kalinhos het volgende:
Tgaat nu snel, vooroplevering 14e en definitieve oplevering 3 weken later. Moet nu toch onderhand eens meubels gaan bestellen :7


Werd vd week gebeld door de keukenboer (die aangesloten is bij het project. Er zat geen keuken in de aankoopprijs maar als je via hen deed zouden zij alles regelen met de aannemer. Uiteindelijk mooie keuken geregeld en goede prijs dus dat zat goed).
Dus die keukenboer belt:
+ja ik heb goed nieuws! Uw keuken is geplaatst en ziet er prachtig uit :D
- ehm :{ We hadden toch afgesproken dat we de keuken in overleg zouden plaatsen, maar in ieder geval ná de oplevering??
+ ohja ja nu u dit zegt herinner ik het me weer. Ja dat moet dan verkeerd zijn verwerkt op t kantoor. Maarja, hij zit er nu al in…

Op zich, tis idd mooi maar tis qua vloer en muren wat onhandig.
Nou jaa
Ze zetten je mooi klem zo. Ik zou ze toch eens vragen hoe ze dat denken op te lossen.

Wij hebben geen vooroplevering maar we waren er vrijdag even om het in elk geval van de buitenkant aan onze logee te laten zien en toen viel me weer het broddelwerk qua buitenschilderwerk op. Heel toevallig kwamen er ook net 2 andere toekomstige buren aan die direct ook over dat schilderwerk begonnen, dus we staan niet alleen. Eens kijken wat we donderdag bij de oplevering voor elkaar gaan krijgen, ik was niet van plan om het in deze staat te accepteren en de buren evenmin.
pi_206191757
@Myraela heb jij nog wat te melden?
pi_206215845
Morgen:

Juin uit Eigen Tuin!
pi_206222867
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:22 schreef Doedezemaar het volgende:
@:Myraela heb jij nog wat te melden?
Nee, voor ons is het puur het grote wachten natuurlijk. Alle keuzes zijn gemaakt, dus we kunnen verder niet zoveel meer. Volgende maand wel voor het eerst een bijeenkomst om de start te vieren. :)

Jullie veel plezier met de sleuteloverdracht vandaag!
pi_206225587
Doodvermoeiend zo’n oplevering, maar goed, we hebben de sleutels. Geen echt gekke dingen, al vind ik de mededeling dat de haagjes die de erfgrens vormen pas over een jaar geplant gaan worden wel een beetje bijzonder. Ik vond het buitenschilderwerk knoeiwerk, maar het was binnen de marges dus dan ben je snel uitgepraat
pi_206226736


De plek van de keuken.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_206257682
nevermind :)

[ Bericht 84% gewijzigd door DesertGlory op 09-10-2022 08:52:10 ]
pi_206281781
Wat leuk om al jullie voortgang te lezen!
Wij zijn vorige week weer eens binnen wezen kijken.
We hebben wel een paar dingetjes opgemerkt die de aannemer even na moet kijken: kozijnen beschadigd door incorrecte installatie, en wat kleurverschillen die er niet zouden moeten zijn.
Het was me zelf niet opgevallen, maar onze kozijnen leverancier had het doorgegeven aan ons. Daar gaan we dan dus weer even achter aan.
We kunnen in het weekend gewoon naar binnen als de bouwvakkers er niet zijn, dus dat is handig voor dingen als gordijnen opmeten, irrigatie plan maken, en bedenken welke meubels waar moeten.
Meubels zijn we nu ook al halverwege mee (vooral afdankertjes van familie vooralsnog).
En het gaat ook al lekker met de voorbereidingen voor de tuin. Over het afgelopen jaar heb ik ongeveer 300 planten opgekweekt van zaad/stekjes etc. Dus die staan nu klaar om geplant te worden straks. Maar eerst nog de grond gelijk laten maken en aan laten vullen. Hopelijk ergens in de komende maand, zodat we al met planten kunnen beginnen nog voor de bouwvakkers echt helemaal klaar zijn.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:42:37 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206288861
Hoe ging het bij jullie met het meer- en minderwerk? Het verloopt hier allesbehalve soepel. Het duurt vaak weken voor we een reactie krijgen. Wijzigingen worden regelmatig maar deels verwerkt. En nu met een paar dagen voor de deadline heb ik nog steeds niet alles rond kunnen maken omdat ik wacht op hun reactie. Nu ook weer met de badkamer: het duurt allemaal véél langer met de tegels en daarvoor is door de aannemer uitstel verleend. Maar ik moet al wel binnen 6 dagen definitief de keuzes voor het sanitair doorgeven. Ik dacht het toch niet, het lijkt me toch niet meer dan normaal dat we eerst de tegels kunnen zien en de offerte beoordelen voor we besluiten te kiezen voor een badkamer en toilet vanuit de bouw?! 8)7
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206292705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 19:42 schreef Mariposas het volgende:
Hoe ging het bij jullie met het meer- en minderwerk? Het verloopt hier allesbehalve soepel. Het duurt vaak weken voor we een reactie krijgen. Wijzigingen worden regelmatig maar deels verwerkt. En nu met een paar dagen voor de deadline heb ik nog steeds niet alles rond kunnen maken omdat ik wacht op hun reactie. Nu ook weer met de badkamer: het duurt allemaal véél langer met de tegels en daarvoor is door de aannemer uitstel verleend. Maar ik moet al wel binnen 6 dagen definitief de keuzes voor het sanitair doorgeven. Ik dacht het toch niet, het lijkt me toch niet meer dan normaal dat we eerst de tegels kunnen zien en de offerte beoordelen voor we besluiten te kiezen voor een badkamer en toilet vanuit de bouw?! 8)7
Oh dat is wel gaar. Kun je niet gewoon zelf de tegels uitkiezen die je wil en dan op die keuze de sanitair keuze baseren?
Wij hebben alles ruim 6 maanden voor de installatie uitgekozen. Zo lang geleden dat ik al bijna niet meer weet wat we gekozen hebben. Zal een verrassing worden wat er straks in komt bij ons!
Of als je een duidelijk beeld hebt van hoe je de badkamer ongeveer wilt hebben moet je die twee ook wel apart kunnen kiezen toch? Als je weet dat je donker grijze tegels wil en wat voor kleur sanitair, kun je dan verder?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 03:26:56 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206293219
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:08 schreef dodoria het volgende:

[..]
Oh dat is wel gaar. Kun je niet gewoon zelf de tegels uitkiezen die je wil en dan op die keuze de sanitair keuze baseren?
Wij hebben alles ruim 6 maanden voor de installatie uitgekozen. Zo lang geleden dat ik al bijna niet meer weet wat we gekozen hebben. Zal een verrassing worden wat er straks in komt bij ons!
Of als je een duidelijk beeld hebt van hoe je de badkamer ongeveer wilt hebben moet je die twee ook wel apart kunnen kiezen toch? Als je weet dat je donker grijze tegels wil en wat voor kleur sanitair, kun je dan verder?
Ik weet precies wat voor tegels ik wil, maar niet of de leverancier deze heeft en hoeveel het kost. Daar ligt het probleem. Wil niet vastzitten aan de badkamer als blijkt dat de tegels niet zijn wat we zoeken of heel erg duur zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206293632
Wij moesten de keuze badkamers casco of niet ook maken voordat we de kans hadden gekregen om het plan met de vaste leveranciers rond te maken. Was voor ons alsnog geen hele lastige keuze, omdat ik casco teveel gedoe en ook gewoon nog veel duurder vond. Gelukkig viel het achteraf met de leveranciers allemaal wel mee, al hadden we er met de vrijheid van casco wel iets veel mooiers van kunnen maken natuurlijk.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:00:18 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206293764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:33 schreef Myraela het volgende:
Wij moesten de keuze badkamers casco of niet ook maken voordat we de kans hadden gekregen om het plan met de vaste leveranciers rond te maken. Was voor ons alsnog geen hele lastige keuze, omdat ik casco teveel gedoe en ook gewoon nog veel duurder vond. Gelukkig viel het achteraf met de leveranciers allemaal wel mee, al hadden we er met de vrijheid van casco wel iets veel mooiers van kunnen maken natuurlijk.
Maar dat is toch belachelijk? Ik wil mij echt niet verbinden aan iets als ik van te voren niet weet wat ik kan krijgen en wat het kost. Een badkamer is voor mij belangrijk, ik wil dat het naar onze smaak is. En als ze niet hebben wat ik wil is dat ook goed, dan maar casco+, maar nu heb ik die keuze niet eens. Ik zou dus nu noodgedwongen voor casco+ moeten kiezen puur omdat zij nog niet kunnen ingaan op het tegelwerk. Ik wil gewoon graag een badkamer vanuit de bouw, ben niet voor niets 2 keer naar die showroom geweest om dingen uit te kiezen. 8)7
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 10:04:40 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206294211
Toentertijd was het bij ons: Of via Raab Karcher (bah!!!) of kaal hok zonder zelfs een cementdekvloer. Tja... daar sta je dan als naief persoon met de handen in het haar. Douchekop, een wastafel en een wc uitgezocht met neutrale tegels.

Nu hebben we bij ons huidige huis tenminste een tof hok O+ !
Nog steeds dol op de groene tegel met grijs erbij
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206304750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:04 schreef Rene het volgende:
Toentertijd was het bij ons: Of via Raab Karcher (bah!!!) of kaal hok zonder zelfs een cementdekvloer. Tja... daar sta je dan als naief persoon met de handen in het haar. Douchekop, een wastafel en een wc uitgezocht met neutrale tegels.

Nu hebben we bij ons huidige huis tenminste een tof hok O+ !
Nog steeds dol op de groene tegel met grijs erbij
[ afbeelding ]
O+ Leuk! Ik houd wel van wat uitgesproken keuzes en helemaal van groen! *O*
Wij hebben grijze tegels in de badkamers. Was een compromis met meneer Dodoria, die ook zo zijn voorkeuren heeft. Ik heb deze donkergroene tegels in de keuken
pi_206306255
Mooi Rene, dat groen!

Bij ons loopt het heel soepel met meerwerk. Dat was bij onze vorige nieuwbouw wel anders. Ik denk af we het deze keer echt getroffen hebben. Vorige week bv besloten toch voor plavuizen in de garage te gaan. Mail gestuurd, dezelfde dag antwoord met keuze opties, meteen gekozen en zag ze gisteren al liggen op de bouw. Ze gaan er morgen in.

Steigers zijn weg. Nog wat afwerken hier aan de achterkant.
En dakraam op de overloop. Zo veel licht O+


Met een meidenkwartet
  donderdag 13 oktober 2022 @ 09:19:58 #22
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206306620
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 08:23 schreef Cathmar het volgende:
Mooi Rene, dat groen!

Bij ons loopt het heel soepel met meerwerk. Dat was bij onze vorige nieuwbouw wel anders. Ik denk af we het deze keer echt getroffen hebben. Vorige week bv besloten toch voor plavuizen in de garage te gaan. Mail gestuurd, dezelfde dag antwoord met keuze opties, meteen gekozen en zag ze gisteren al liggen op de bouw. Ze gaan er morgen in.

Steigers zijn weg. Nog wat afwerken hier aan de achterkant.
En dakraam op de overloop. Zo veel licht O+

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Hebben jullie nu geen zolder? De tekening had wel nog zo'n blok dat verder omhoog liep toch?

Overigens ziet het er geweldig uit!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206307337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:19 schreef laziness het volgende:

[..]
Hebben jullie nu geen zolder? De tekening had wel nog zo'n blok dat verder omhoog liep toch?

Overigens ziet het er geweldig uit!
Ja een een bergzolder (1.50 hoog). In dat grijze blok aan de voorkant. Was een optie om die te verhogen en daar een kamer te maken, maar prijs was buitenproportioneel. We hebben toen besloten om de de eerste etage uit te bouwen.
Met een meidenkwartet
  donderdag 13 oktober 2022 @ 10:49:05 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206307395
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja een een bergzolder (1.50 hoog). In dat grijze blok aan de voorkant. Was een optie om die te verhogen en daar een kamer te maken, maar prijs was buitenproportioneel. We hebben toen besloten om de de eerste etage uit te bouwen.
Oh dat blok zit aan de voorkant en staat niet op de foto. Ik zie het nu bij de buren. Suf van mij :+

Lekker veel ruimte zo meteen voor jullie allemaal. Wanneer verwachten ze op te leveren?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206307472
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:49 schreef laziness het volgende:

[..]
Oh dat blok zit aan de voorkant en staat niet op de foto. Ik zie het nu bij de buren. Suf van mij :+

Lekker veel ruimte zo meteen voor jullie allemaal. Wanneer verwachten ze op te leveren?
Nog geen datum maar denk laatste week november. Hou zelf rekening met eerste week december.
Met een meidenkwartet
pi_206310307
Deze maand wordt de uitspraak van de afdeling bestuursrechtspraak Raad van State verwacht inzake het Porthos project in de Rotterdamse haven.

De uitspraak kan mogelijk grote gevolgen hebben voor bouwprojecten in Nederland, omdat het ''geitenpaadje'' van het kabinet : de bouwvrijstelling, mogelijk gaat sneuvelen. Dit geitenpaadje hield kort gezegd in dat de stikstofuitstoot die tijdens de bouw van een woning vrijkomt losgekoppeld kon worden van de stikstofuitstoot die het huis creert tijdens het functioneel gebruik daarvan.

Mocht de uitspraak negatief uitpakken, houdt dit in dat bouwprojecten weer per project een vergunning moeten gaan aanvragen voor het uitstoten van stikstof tijdens de bouw. Deze uitstoot moet ook per project weer berekend worden, en er zijn -uiteraard- te weinig mensen die deze berekeningen kunnen maken.

Dit kan zomaar leiden tot een bouwstop van een jaar. In berichtgeving in de media wordt dan vooral gesproken over ''nieuwe bouwprojecten'', maar hoe zit het met bouwprojecten die al lopen? Mijn casco huis staat nu t/m de tweede verdieping. Zit ik dan straks een jaar lang rente+aflossing te betalen voor een betonnen constructie waar ik niet in kan wonen of zullen reeds lopende projecten wel afgemaakt worden?

Opvallend dat niemand zich hier echt druk om lijkt te maken.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 22:37:50 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206315683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:35 schreef DesertGlory het volgende:
Deze maand wordt de uitspraak van de afdeling bestuursrechtspraak Raad van State verwacht inzake het Porthos project in de Rotterdamse haven.

De uitspraak kan mogelijk grote gevolgen hebben voor bouwprojecten in Nederland, omdat het ''geitenpaadje'' van het kabinet : de bouwvrijstelling, mogelijk gaat sneuvelen. Dit geitenpaadje hield kort gezegd in dat de stikstofuitstoot die tijdens de bouw van een woning vrijkomt losgekoppeld kon worden van de stikstofuitstoot die het huis creert tijdens het functioneel gebruik daarvan.

Mocht de uitspraak negatief uitpakken, houdt dit in dat bouwprojecten weer per project een vergunning moeten gaan aanvragen voor het uitstoten van stikstof tijdens de bouw. Deze uitstoot moet ook per project weer berekend worden, en er zijn -uiteraard- te weinig mensen die deze berekeningen kunnen maken.

Dit kan zomaar leiden tot een bouwstop van een jaar. In berichtgeving in de media wordt dan vooral gesproken over ''nieuwe bouwprojecten'', maar hoe zit het met bouwprojecten die al lopen? Mijn casco huis staat nu t/m de tweede verdieping. Zit ik dan straks een jaar lang rente+aflossing te betalen voor een betonnen constructie waar ik niet in kan wonen of zullen reeds lopende projecten wel afgemaakt worden?

Opvallend dat niemand zich hier echt druk om lijkt te maken.
Ik maak me daar wel behoorlijk zorgen over hoor. Volgens mij gaat het alleen om projecten waar nog een vergunning voor moet worden verleend. Dat was bij de vorige uitspraak in mei 2019 toen wel het geval. Hoewel er pas volgend jaar bij ons gestart wordt, is de vergunning al wel onherroepelijk verleend.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206345932
Ik vind het lastig voor te stellen dat ze de bouw zouden stil leggen als de bouw al begonnen is, en een evrgunning zou alleen onder heel extreme omstandigheden ingetrokken mogen worden. Ik ben er zelf niet heel bang voor, maar ik heb me er ook niet heel diep in verdiept.

Ik houd me met name bezig met dat de aannemer niet failliet mag gaan, want dan zijn we wel echt de sjaak. Hoe dichter we bij oplevering komen, hoe geruster ik wordt. (totdat ik naar de rentestanden kijk, en dan kan ik daar weer een beroerte van krijgen, maar dat is een ander verhaal....)
pi_206345957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 10:58 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Nog geen datum maar denk laatste week november. Hou zelf rekening met eerste week december.
Heeeeee, oplever-twin! Wij hebben dezelfde week oplevering! Hoop dat alles op schema blijft...
  zondag 16 oktober 2022 @ 22:29:22 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206346014
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 22:23 schreef dodoria het volgende:
Ik vind het lastig voor te stellen dat ze de bouw zouden stil leggen als de bouw al begonnen is, en een evrgunning zou alleen onder heel extreme omstandigheden ingetrokken mogen worden. Ik ben er zelf niet heel bang voor, maar ik heb me er ook niet heel diep in verdiept.

Ik houd me met name bezig met dat de aannemer niet failliet mag gaan, want dan zijn we wel echt de sjaak. Hoe dichter we bij oplevering komen, hoe geruster ik wordt. (totdat ik naar de rentestanden kijk, en dan kan ik daar weer een beroerte van krijgen, maar dat is een ander verhaal....)
Heb je niet al lang een rente vast staan dan?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206347164
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 22:29 schreef laziness het volgende:

[..]
Heb je niet al lang een rente vast staan dan?
Hier gaat het alleen over het overbruggingsdeel, die rente is variabel en stijgt gelukkig iets minder hard, maar het is wel schrikken.
  maandag 17 oktober 2022 @ 07:35:36 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206347268
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 06:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hier gaat het alleen over het overbruggingsdeel, die rente is variabel en stijgt gelukkig iets minder hard, maar het is wel schrikken.
Ja variabel was heel lang leuk toen het dalende was. Dat is nu wel minder.

Wij hebben voor het overbruggingsdeel ook de rente 2 jaar vast gezet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2022 @ 07:45:43 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206347305
Ik ben heel blij dat we nog een ronde mogen. Er zijn genoeg zaken die we achteraf anders hadden moeten doen in ons huidige huis maar ik krijg er ook keuzestress van. Ik wil niks vergeten en de keuzes moeten deze keer langer mee dan 8 jaar.
In de badkamerzaak zag je bijvoorbeeld veel roze tegels maar dat is tijdelijk hip en ben je na een tijdje wel zat lijkt me. We hebben dus nog geen keuze gemaakt :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206348606
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 22:29 schreef laziness het volgende:

[..]
Heb je niet al lang een rente vast staan dan?
Ik heb alleen de rente voor een deel vast staan. We hebben een beetje een aparte conatructie waardoor we nog niet de gehele lening vast kunnen zetten.
pi_206349116
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 07:35 schreef laziness het volgende:

[..]
Ja variabel was heel lang leuk toen het dalende was. Dat is nu wel minder.

Wij hebben voor het overbruggingsdeel ook de rente 2 jaar vast gezet.
Oh dat kon bij Florius niet
pi_206349148
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 07:45 schreef laziness het volgende:
Ik ben heel blij dat we nog een ronde mogen. Er zijn genoeg zaken die we achteraf anders hadden moeten doen in ons huidige huis maar ik krijg er ook keuzestress van. Ik wil niks vergeten en de keuzes moeten deze keer langer mee dan 8 jaar.
In de badkamerzaak zag je bijvoorbeeld veel roze tegels maar dat is tijdelijk hip en ben je na een tijdje wel zat lijkt me. We hebben dus nog geen keuze gemaakt :')
Ik wilde heel graag roze tegels, maar wij hadden keus uit wit en een paar tinten grijs
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:35:12 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206349351
Vrijdag sleutel.

SPANNOND!!!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206349389
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:35 schreef Scorpie het volgende:
Vrijdag sleutel.

SPANNOND!!!
Oeh spannend. Ik zit in de fase dat ik het niet meer leuk vind
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:39:37 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206349402
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Oeh spannend. Ik zit in de fase dat ik het niet meer leuk vind
Ik heb nog zoveel te regelen in mijn hoofd _O- terwijl het volgens mij wel meevalt.
Wat me opvalt is dat onze aannemer echt totaal random lijkt te werken. Echt zwaar irritant aangezien ik als IT projectmanager gewend ben gestructureerd te werken in tijdslijnen enzo.

Doen ze niet echt aan lijkt het _O- heel frustrerend.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206349447
Aannemers zijn rare lui, en communiceren kunnen ze ook niet.
Wordt er gewoon een week na de oplevering zomaar een spijl van het traphekje vervangen door een balk en dat zie je dan een paar dagen later als je toevallig toch even op zolder moet zijn. Gelukkig was onze schilder nog niet begonnen met dat traphekje te schilderen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:58:48 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206349680
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik wilde heel graag roze tegels, maar wij hadden keus uit wit en een paar tinten grijs
Oh ik zou niet gelukkig worden van zo weinig keus. We kunnen echt alles kiezen maar teveel keuze is ook echt heel moeilijk _O-

Ik gooi er misschien later een paar plaatjes in van de badkamer. Wel of niet meer dan 1 wand een andere kleur kan ik wel wat tips over gebruiken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:27:31 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206350090
Standaard hebben wij keuze uit mat witte of glanzende wandtegels en 3 kleuren vloertegels. Maar buiten dat was er wel meer mogelijk, betaal je dan ook wel dik voor.

Ben wel benieuwd @laziness!
Ben zelf niet zo van gekleurde tegels, wij gaan voor 1 kleur (lichtgrijs) maar wel met een wand met hexagon tegels. Maar we hebben er mat koperkleurige kranen bij. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 17-10-2022 13:46:27 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206350746
Voor de standaardoptie hadden we helemaal geen keuze. Dat was gewoon wit en een donkergrijze vloertegel. Maar met extra betalen is er heel veel te kiezen. We gaan voor een gele muur. O+ En een soort terrazzo vloertegels met veel kleurtjes erin. O+
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:45:19 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206351404
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:08 schreef Myraela het volgende:
Voor de standaardoptie hadden we helemaal geen keuze. Dat was gewoon wit en een donkergrijze vloertegel. Maar met extra betalen is er heel veel te kiezen. We gaan voor een gele muur. O+ En een soort terrazzo vloertegels met veel kleurtjes erin. O+
Wat doe je verder nog op de muur er bij? Een terrazzo vloertegel vind ik prachtig maar dan kom je al snel op witte tegels op de muur uit denk ik om het geheel niet te bont te laten worden naast die gele muur?

Ik wil juist van het wit af deze keer. Mijn huidige badkamer is veel te wit.

De offerte moet ik nog krijgen. Manlief wil graag koperen kranen en dat was de duurste keuze :')
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2022 @ 14:02:22 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_206351730
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:45 schreef laziness het volgende:

[..]


De offerte moet ik nog krijgen. Manlief wil graag koperen kranen en dat was de duurste keuze :')
Yup. Wij zitten al op ¤13.000 (incl toilet fontein), en dat is nog exclusief de tegels. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206351955
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:45 schreef laziness het volgende:

[..]
Wat doe je verder nog op de muur er bij? Een terrazzo vloertegel vind ik prachtig maar dan kom je al snel op witte tegels op de muur uit denk ik om het geheel niet te bont te laten worden naast die gele muur?

Ik wil juist van het wit af deze keer. Mijn huidige badkamer is veel te wit.

De offerte moet ik nog krijgen. Manlief wil graag koperen kranen en dat was de duurste keuze :')
De rest laten we inderdaad standaard mat wit.

Het is allemaal niet helemaal hoe we het wilde. Wij hadden het liefst de terazzo tegels een stukje doorgetrokken op de muur. Maar omdat het allemaal aparte leveranciers zijn (tegelzetter, tegelleverancier, badkamerleverancier en de aannemer) konden ze niet garanderen dat ze de tegels dan ook overal qua voegen mooi symmetrisch door zouden trekken. En de dikte van de tegels zou dan ook ingewikkeld zijn.

Zoiets vind ik prachtig:


Dus ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat worden. Soms wel iets bang dat het niet zo mooi gaat worden. :') Maarja, we houden de badkamer bewust voordelig. We vervangen later wel wat dingen, maar niet voor de hoofdprijs die ze er vanuit het project voor vragen.
pi_206352023
Ik had m’n zinnen daarom maar op deze https://www.ikea.com/nl/n(...)n-s89338499/#content groene badkamermeubels van Ikea gezet, maar die lijken overal uitverkocht te zijn. Morgen maar eens kijken wat ze in de winkel daarover te melden hebben, maar ik vrees dat we naar een houtkleur moeten gaan uitwijken
  maandag 17 oktober 2022 @ 14:23:10 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206352068
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Yup. Wij zitten al op ¤13.000 (incl toilet fontein), en dat is nog exclusief de tegels. :X
Het gaat zo hard :X

Ik heb 20k begroot voor badkamer en toilet beneden. We zullen zien of we het gaan halen. Anders zit er nog wel rek in het budget.

Maar de badkamerzaak gaat alleen over de materialen. De aannemer moet dan nog weer extra arbeidsloon gaan bepalen. Wel is er nog weer een stelpost van 5,5k die er nog afgaat.

7 jaar geleden kon ik geen intentieverklaring krijgen en was ons budget aan meerwerk vanuit de hypotheek daarom zeer beperkt. Je kan je met de huidige prijzen niet meer voorstellen dat wij keuken, badkamer/toilet, muren, vloeren, bredere schuifpui, grotere boiler, zandpakket etc allemaal voor 35k geregeld hebben destijds.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 oktober 2022 @ 22:31:26 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206358356
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Yup. Wij zitten al op ¤13.000 (incl toilet fontein), en dat is nog exclusief de tegels. :X
Wij waren voor 2 badkamers en 3 toiletten alleen aan meubels 24k kwijt :D tegels en de aannemer zitten er nog niet bij _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:33:46 #50
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206360036
Ik heb wat plaatjes van badkamer en toilet. Het groen is niet wat we uitgekozen hebben want we kozen nog niks :+ maar ja ze moesten ergens mee werken niet waar.

Indeling staat vast. Vraag is achter de wc ook met kleur tegelen of alleen in de nisjes en de rest neutraal laten.
Idem voor het toilet. Wel de zijkanten meetegelen of niet? Ik neig voor beiden naar niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')