abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 maart 2024 @ 10:26:40 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212890450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat zijn hier de ervaringen met het werken met 2 verschillende notarissen?
Voor het transport heb ik ene projectnotaris maar die vraagt nogal de hoofdprijs voor het inschrijven van een hypotheekakte. Dat laatste zou ik dan ook graag bij een andere en veel goedkopere notaris in de buurt doen.

Welke problemen kan ik verwachten? op internet is het er lastig naar zoeken.
Sommige kosten worden dan ook dubbel, dus de vraag is of je uiteindelijk goedkoper uit bent. Ze moeten bijvoorbeeld twee keer je gegevens opvragen/onderzoeken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212890807
https://notarisbas.nl/diensten/hypotheekakte
quote:
Teken je de leveringsakte en de hypotheekakte niet bij dezelfde notaris?

Dat kan, je hoeft dit niet per se bij dezelfde notaris te tekenen. Bij een bestaande woning is dit wel gebruikelijk, maar bij een nieuwbouwwoning kun je als koper niet kiezen bij welke notaris je de levering gaat tekenen. Voor de hypotheekakte kun je wel kiezen. Je kunt allerlei redenen bedenken om de hypotheekopdracht aan een andere notaris te geven: de prijs, een bekende, of gewoon omdat het dichter bij huis is. Om de verdeling van de werkzaamheden over de beide notarissen goed te laten verlopen, heeft de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) regels opgesteld. Deze regels staan bekend als de Baarns Beslag procedure. Beide notariskantoren volgen die en jij tekent eerst je hypotheekakte bij notaris 1 en vervolgens wordt bij notaris 2 (vaak met een volmacht, maar je mag ook zelf naar de notaris toegaan) de leveringsakte getekend.
Dat wordt dus even navragen maar ik voorzie problemen met de timing.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212890837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Sommige kosten worden dan ook dubbel, dus de vraag is of je uiteindelijk goedkoper uit bent. Ze moeten bijvoorbeeld twee keer je gegevens opvragen/onderzoeken.
Het prijsverschil is gewoon enorm ¤1200 om ¤500 euro. De koopakte wordt betaald door de aannemer dus die kosten zie ik niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212891221
Ik heb er destijds ook naar gekeken, maar dat werd een duur grapje omdat er inderdaad allerlei kosten bij komen. En de besparing was dan zo weinig dat ik het al dat gedoe (en overal heen gaan)niet waard vond. Toevallig was de projectnotaris vlakbij ons oude huis, dus dat gemak speelde ook nog mee. Maar vraag gewoon een offerte op, dan zie je wat er allemaal bij komt.
Vereniging Eigen Huis heeft een prijslijst van Nationale Notaris online staan https://www.eigenhuis.nl/(...)0OG%202024.pdf?_gl=1*nz7l2r*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI1L2Gy9CChQMV4QkGAB2P-wbZEAAYASAAEgLgVfD_BwE
pi_212891983
Hier begint de wijk eindelijk langzaam een beetje op een wijk te lijken in plaats van een bouwterrein. Het straten vordert, ik denk dat ze daar in mei wel klaar mee zijn. De eerste contouren van de inrichting van het openbaar groen worden ook zichtbaar.
Onze tuin vordert ook, deze week maakt de hovenier het zover af dat over een maand alleen nog de vaste planten geplant hoeven te worden en dan kunnen we zelf aan de slag met de moestuin en inrichten van de kas.
  woensdag 20 maart 2024 @ 14:52:49 #106
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212892940
Wij hadden gisteren de voorschouw. Helaas hebben ze wel een fout gemaakt in onze badkamer, dus er moet eea worden gesloopt.

Wat ook wel helaas is, is dat de werkzaamheden een stuk langer duren dan we hadden gehoopt. We moeten dus voor een periode van bijna 3 weken een beetje overal en nergens bivakkeren. Maar ook dat overleven we wel weer.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_212893096
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Wij hadden gisteren de voorschouw. Helaas hebben ze wel een fout gemaakt in onze badkamer, dus er moet eea worden gesloopt.

Wat ook wel helaas is, is dat de werkzaamheden een stuk langer duren dan we hadden gehoopt. We moeten dus voor een periode van bijna 3 weken een beetje overal en nergens bivakkeren. Maar ook dat overleven we wel weer.
Gedoe, gedoe.
Maar voelde het huis verder wel goed zo bij de voorschouw?
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:34:44 #108
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212893899
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Gedoe, gedoe.
Maar voelde het huis verder wel goed zo bij de voorschouw?
Gedoe is het zeker. Jammer dat de periode waarin we uit ons huis moeten in de feestdagenperiode valt, waardoor de vakantieparken kneiterduur zijn (een lang weekend in een krap bungalowhuisje, ¤1000,- 8)7 ).
Met huis verder wel heel blij ja! We kijken ook ontzettend uit naar de ruimte! Met z’n vieren op 86m2 + thuiswerken is al jaren behelpen. Dus al die ruimte en verdiepingen zijn ontzettend luxe voor ons!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 20 maart 2024 @ 17:02:14 #109
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212894254
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier begint de wijk eindelijk langzaam een beetje op een wijk te lijken in plaats van een bouwterrein. Het straten vordert, ik denk dat ze daar in mei wel klaar mee zijn. De eerste contouren van de inrichting van het openbaar groen worden ook zichtbaar.
Onze tuin vordert ook, deze week maakt de hovenier het zover af dat over een maand alleen nog de vaste planten geplant hoeven te worden en dan kunnen we zelf aan de slag met de moestuin en inrichten van de kas.
Nu pas? Is er nog veel na jullie gebouwd? Fijn dat de tuin vordert! Hebben jullie het 1e jaar gewoon in een zandbak gezeten of iets provisorisch aangelegd?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_212894782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 17:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Nu pas? Is er nog veel na jullie gebouwd? Fijn dat de tuin vordert! Hebben jullie het 1e jaar gewoon in een zandbak gezeten of iets provisorisch aangelegd?
Eerste jaar gewoon op de onkruidweide geleefd, was eigenlijk wel mooi met voornamelijk klaver en kamille. Alleen de hagen geplant en de schuttingpalen van gaas en klimplanten voorzien. Daarna liep ik vast met het ontwerp en hebben we een hovenier ingeschakeld voor ontwerp en aanleg.
We kregen na een half jaar stoepen en straatverlichting, het sloeg echt nergens op dat de bestrating in ons stukje niet gedaan werd, het werd nu meegenomen met de inrichting van de volgende fase waarvan het laatste huis dit najaar is opgeleverd. Eerst wilden ze zelfs wachten tot over bijna 3 jaar de laatste fase (die nog niet eens in de verkoop is) zou worden opgeleverd. Het openbaar groen wordt wel heel tof, met 3 parkjes.
  woensdag 20 maart 2024 @ 18:07:54 #111
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212895123
Hier lag wel asfalt en werd voor iedereen de oprit door de gemeente op de straat, die nu nog veel lager ligt, aangesloten maar ze verkochten de kavels over een verloop van 9 jaar. Sommigen wachten dus al die tijd al op de definitieve straatinrichting met lantaarnpalen, bomen, parkeervakken etc.
Het betreft maar één straat, dat scheelt. Ze zijn er nu mee bezig. De ingang van de straat verplaatst dan van recht tegenover ons naar de hele andere kant. Dat vind ik fijn want nu schijnen al die koplampen bij mij naar binnen ‘s avonds.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 20 maart 2024 @ 18:15:08 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212895188
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Gedoe is het zeker. Jammer dat de periode waarin we uit ons huis moeten in de feestdagenperiode valt, waardoor de vakantieparken kneiterduur zijn (een lang weekend in een krap bungalowhuisje, ¤1000,- 8)7 ).
Met huis verder wel heel blij ja! We kijken ook ontzettend uit naar de ruimte! Met z’n vieren op 86m2 + thuiswerken is al jaren behelpen. Dus al die ruimte en verdiepingen zijn ontzettend luxe voor ons!
Dat gevoel van luxe verdwijnt nooit vind ik als je eenmaal lang in zo’n kleine situatie gewoond hebt.
Onze vorige woning heeft me al die 8 jaren een enorm gevoel van rijkdom gegeven terwijl het echt niks bijzonders was qua grootte en locatie.
En dat we nu een eigen oprit hebben vind ik ook ongekende luxe.
Het was niet leuk die jaren in de te kleine flat maar het heeft me een waardering voor het leven gegeven voor een standaard huis met verdiepingen en een tuin :D

Balen van die badkamer! Gaan ze daarom later opleveren?
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')