abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206152273
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja moest een beetje glimlachen dat je een totaal onbekende man op Twitter (ws een bot) hoger inschat op waarheidsgehalte dan een internationaal bekend geopolitiek expert.
Logical fallacy, appeal to authority...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:21:35 #127
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206152282
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.trouw.nl/opin(...)an-u-denkt~bfdf0075/

Russische propaganda bereikt meer mensen dan u denkt - Column: Rob de Wijk

De ironie schrijft zichzelf tegenwoordig :P
_O- _O- _O-
pi_206152293
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Officieus ook niet.
Kijk naar Oekraïne, VS wilde lidmaatschap, Duitsland en Frankrijk zeggen nee, en het lidmaatschap ging niet door in 2012.
Waar het aankomt op dat soort zaken niet. Waar het echter aankomt op militaire slagvaardigheid en daadkracht echter wel. Laten we wel wezen, de Russen en Chinezen zijn niet onder de indruk van die Europese landjes (zouden met name de Russen gezien de staat van hun leger wel iets meer moeten zijn :P ), maar wel van de VS. Waar een Poetin en Xi reppen over de NAVO bedoelen ze eigenlijk vaak gewoon 'de VS'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206152306
Slim dat ze elensky de Russische minderheden direct aanspreekpunt. En hier specifiek Sheikh sjamil benoemt , die de Kaukasische moslim volkeren Verenigde tegen de Russische expansiedrift. https://en.wikipedia.org/wiki/Imam_Shamil

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206152308
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Pay wall...
Oh ik kan hem wel lezen. Je mist er niet veel aan. Probeer anders deze link:
https://12ft.io/proxy?q=h(...)an-u-denkt~bfdf0075/
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:23:26 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206152312
quote:

[..]
Nou ja moest een beetje glimlachen dat je een totaal onbekende man op Twitter (ws een bot) hoger inschat op waarheidsgehalte dan een internationaal bekend geopolitiek expert.
Dat komt omdat wij niet geilen op status, maar op resultaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206152316
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Hier nog even op terugkomend.
De Donbass was al vanaf 2014 een kruitvat natuurlijk. De strijd die daar plaatsvond was van beide kanten niet echt netjes te noemen. Ook Oekraïne heeft daar huisgehouden tegen bevolking.
Als Rusland zich terugtrekt en dit allemaal weer Oekraïne is, dan zijn de problemen in deze regio niet opeens voorbij.
Die vredesmissie moet voorkomen dat Oekraïne en/of Rusland het gebied militair willen binnentreden. Terwijl ondertussen aan een diplomatieke oplossing wordt gewerkt
En met welk mandaat stuur je die dan?
Alleen waarnemers?
Slechts een buffer om kleine incidenten te voorkomen?
Of ga je een harde buffer opzetten?

En waar moet die vredesoperatie dan toe leiden?
Als Oekraïne er in slaagt om de Russen het land uit te zetten dan zullen ze ook het gezag over de Donbass willen en zeker geen situatie waarin de Russen opnieuw kunnen gaan stoken.

En wie gaat die vredestroepen leveren?
Putin zal niet blij zijn met een door de NAVO geleide vredesmacht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206152340
quote:
Wie is Hanoi Jane?
Corporate translator
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:25:17 #134
104963 ETA
European Travel Author
pi_206152344
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er is geen corridor meer nu Yampil is gevallen. ALle wegen over het platteland die kant op zijn daardoor nu onder Oekraiense controle (of in ieder geval een schietschijf voor oekraiene)
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Er is geen corridor meer nu Yampil is gevallen. ALle wegen over het platteland die kant op zijn daardoor nu onder Oekraiense controle (of in ieder geval een schietschijf voor oekraiene)
Er is toch nog een klein weggetje van Torske naar Kreminna, maar die weg ligt wel heel dicht tegen het front aan.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206152353
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Wie is Hanoi Jane?
Miss Saigon.
pi_206152357
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Miss Saigon.
Wat was zo erg aan haar?
Corporate translator
pi_206152370
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat was zo erg aan haar?
Nee ik zei maar wat.
Blijkbaar was het Jane Fonda.
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:27:27 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206152372
quote:

[..]
Totaal onbekende man? :') Dat jij hem niet kent wil niet zeggen dat het een bot is.

Het waarheidsgehalte van Isa schat ik heel veel hoger in dan De Wijk. En hij is ook daadwerkelijk betrouwbaarder dan De Wijk. Die ouwe kerel moet gewoon met pensioen gaan en zn bek houden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206152374
quote:

[..]
Die sinds de start van de oorlog bijna alles fout heeft voorspeld en ernstige reputatieschade heeft opgelopen. Ik kan hem niet meer serieus nemen.
pi_206152378
Is de oplossing niet de hele Donbass + Krim verboden te maken voor mensen?

1 groot natuurgebied :)
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:28:07 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206152379
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:25 schreef ETA het volgende:

[..]
[..]
Er is toch nog een klein weggetje van Torske naar Kreminna, maar die weg ligt wel heel dicht tegen het front aan.
Lekker bommetjes gooien op Russen in busjes :D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206152383
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:27 schreef Usert het volgende:

Best wel een goed idee eigenlijk. :) Iets teruggeven aan de natuur die toch al te lijden heeft.
Corporate translator
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:29:05 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206152385
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:27 schreef Usert het volgende:

De oplossing is dat Russen daar oprotten.
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:30:22 #144
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206152394
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ah bedankt voor de technische info. Dat wist ik niet, maar ik had gelezen dat het echt tientallen miljarden kost voor de Amerikanen, Chinezen en Russen om hun enorme arsenaal in stand te houden.
Er wordt vrij veel geld uitgegeven aan "stockpile stewardship" (onderhoud van de warheads), het Amerikaanse DOE schatte in 1998 dat het hen 4.5 miljard per jaar zou kosten. Dat kwam neer op een half miljoen per warhead per jaar.
Stephen I. Schwartz van het Brooking Institute schreef toen:
quote:
If the START II Treaty is not ratified by the Russian Duma, the United States may elect to keep thousands of warheads that would otherwise be retired on alert, increasing annual costs by perhaps $1 billion or more.
Op basis van dat cijfer kom je op pakweg 200.000$ per wapen per jaar.

Veel van die kosten betreffen research (simulaties met supercomputers, tests van explosieven..) en controles, ook onderhoud van de bestaande infrastructuur (de fabrieken, labs, opslagplaatsen, security) en cleanup van verontreinigde sites, en oa de bouw van nieuwe reactoren voor de productie van tritium (in 1988 was de laatste reactor voor tritium productie gesloten, de VS had toen net veel warheads ontmanteld en gebruikte het tritium uit die warheads, samen met tritium uit commerciele kerncentrales, om de rest aan te vullen. Maar dat konden ze niet blijven doen). Dus ook als er in geen enkele warhead iets vervangen moet worden is men al veel geld kwijt.

Maar het belangrijkste punt: men besteedt veel geld aan maintenance en onderzoek (oa naar meer stabiele, minder schokgevoelige explosieven) omdat men zekerheid wil dat er niets misloopt: dat de wapens werken wanneer ze gebruikt worden, en niet onbedoeld kunnen afgaan (bij een crash of brand bvb). Zonder onderhoud of controles heb je die zekerheid niet, maar ook dan zullen de meeste warheads uit de jaren 70 en 80 (mits in goede omstandigheden bewaard) nog steeds functioneren.
are we infinite or am I alone
pi_206152403
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De oplossing is dat Russen daar oprotten.
Eens, maar dat lost niet de oorlog op die al jaren gaande is. Het gewoon voor iedereen verboden terrein maken wel.
pi_206152404
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lekker bommetjes gooien op Russen in busjes :D
Doet mij denken aan de slag om Fallujah toen de Irakezen IS uit de stad hebben verdreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/Third_Battle_of_Fallujah

quote:
On 29 June, Iraqi jets targeted a convoy of militants and their supporters fleeing from Fallujah's villages under cover of a dust storm. The Iraqi Air Force claimed that about 426 vehicles carrying up to 2,000 militants were hit in the airstrikes.

Later that day, the U.S. Air Force conducted airstrikes against retreating ISIL convoys on the outskirts of Fallujah, killing at least 250 militants and destroying 40 vehicles. Overall, 348 militants were killed and more than 200 vehicles were destroyed throughout the day.This large-scale air attack diverted US fighter jets from a concurrent offensive on Abu Kamal, launched by US-backed Syrian rebel forces in Syria, causing the Syrian rebel forces to lose to ISIL.
Corporate translator
pi_206152407
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:24 schreef HSG het volgende:

[..]
Wie is Hanoi Jane?
Ik vermoed een Amerikaanss vrouw die aan de kant van de Vietnamese communisten ging vechten.
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:31:40 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206152408
quote:
84s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Totaal onbekende man? :') Dat jij hem niet kent wil niet zeggen dat het een bot is.

Het waarheidsgehalte van Isa schat ik heel veel hoger in dan De Wijk. En hij is ook daadwerkelijk betrouwbaarder dan De Wijk. Die ouwe kerel moet gewoon met pensioen gaan en zn bek houden.
Beiden vinden zichzelf iets te tof.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:32:24 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206152411
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
Was deze hond echt aan het huilen? Of is hij gewond door de explosie?

[ twitter ]
Nee zijn ogen tranen vanwege alle stof daar in de lucht. Honden kunnen wel verdriet voelen maar uiten dat niet met tranen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206152428
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee zijn ogen tranen vanwege alle stof daar in de lucht. Honden kunnen wel verdriet voelen maar uiten dat niet met tranen.
Het is maar de vraag of ze 'verdriet' kunnen voelen. Hangt nogal af van je definitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')