Dat zou mij elke keer als ik er langs reed vreugd brengenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:40 schreef Molo het volgende:
![]()
Hier in het dorp zit een verpleeghuis waar de naam erop heel groot in Comic Sans erop staat. Blijf daar om lolleren
https://www.vijverbergadv(...)tsgeldig%20te%20zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik merk heel vaak dat iemand van het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb op mijn linkedin kijkt. En dat zal zelf wel vaker gebeuren want er kijken ook regelmatig mensen die niet met naam en toenaam genoemd worden.
Ik was het zo zat om ieder sollicitatiegesprek een poos kwijt te zijn aan het bespreken van het feit dat mijn naam niet bij mijn hoofd past, of straal voorbij gelopen te worden 'omdat ik er zo anders uitzag dan verwacht' dat ik sindsdien een foto hebt toegevoerd. Bespaart me een hoop overbodigs.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn ervaring is bij cv's met foto's die wij regelmatig doorlezen voor allerlei functies, is dat er veel te veel naar de foto wordt gekeken en over wordt gesproken dan naar tekst en cv.
Kwalijk maar waar.
Geen foto zou mijn advies zijn
Ja dat kan ik me wel voorstellen in zo'n geval. Al blijft ook dat totaal debielquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was het zo zat om ieder sollicitatiegesprek een poos kwijt te zijn aan het bespreken van het feit dat mijn naam niet bij mijn hoofd past, of straal voorbij gelopen te worden 'omdat ik er zo anders uitzag dan verwacht' dat ik sindsdien een foto hebt toegevoerd. Bespaart me een hoop overbodigs.
Mijn (voor- én achternaam) passen beiden, zowel apart als samen niet bij mijn uiterlijk. Iedere keer weer "wat heb je een mooie aparte naam, waar komt die vandaan" "goh, je ziet er helemaal niet uit als een....". Was rijk geweest wanneer ik voor iedere keer dat ik dat hoor een tientje zou krijgen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was het zo zat om ieder sollicitatiegesprek een poos kwijt te zijn aan het bespreken van het feit dat mijn naam niet bij mijn hoofd past, of straal voorbij gelopen te worden 'omdat ik er zo anders uitzag dan verwacht' dat ik sindsdien een foto hebt toegevoerd. Bespaart me een hoop overbodigs.
Iets op een vrij toegankelijk onderdeel van het internet opzoeken is niet verboden toch?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Op zich mag een potentiële nieuwe werkgever dat niet zomaar doen dacht ik.
Ik doe het iig nooit zonder toestemming van de kandidaat, dus eigenlijk gewoon nooit
Met het werk van J of anders?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik straks uit eten moet. Misschien lukt nog een dutje.
Ooooh gelukkig! Klonk wel heel intensiefquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
God nee![]()
Samen, om het allemaal te vieren en ook af te sluiten.
Ik word vaak (bijna) gepensioneerd geschat op basis van mijn naamquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn (voor- én achternaam) passen beiden, zowel apart als samen niet bij mijn uiterlijk. Iedere keer weer "wat heb je een mooie aparte naam, waar komt die vandaan" "goh, je ziet er helemaal niet uit als een....". Was rijk geweest wanneer ik voor iedere keer dat ik dat hoor een tientje zou krijgen.
Niet toegestaan eigenlijkquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iets op een vrij toegankelijk onderdeel van het internet opzoeken is niet verboden toch?
Heb je zo'n ouderwetse naam dan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:43 schreef Molo het volgende:
Ik word vaak (bijna) gepensioneerd geschat op basis van mijn naam
Herkenbaar hier voor iemand in deze SC wellicht
Ik had op de lagere school een vriendinnetje met jouw naam, dus die ouders hebben de hype gemaakt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je zo'n ouderwetse naam dan?
Met mijn naam kan je redelijk pinpointen wanneer ik ben geboren. Mijn naam was toen een hype
Mijn naamgenootje in de sc is wel een stuk jonger, dus die ouders liepen een beetje achter de hype aan.
Yepquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met mijn naam kan je redelijk pinpointen wanneer ik ben geboren. Mijn naam was toen een hype
Mijn naamgenootje in de sc is wel een stuk jonger, dus die ouders liepen een beetje achter de hype aan.
Ja, wie weet!quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had op de lagere school een vriendinnetje met jouw naam, dus die ouders hebben de hype gemaakt?![]()
Ik zat ook in de klas met 2 andere Saskia's.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:49 schreef Molo het volgende:
Yep
Altijd de enige in de organisatie met deze naam, wel makkelijk
Mijn nichtje zit in de klas met drie kindjes die zelfde naam hebben, haar zusje met twee dezelfde namen in de klas.
Ouders hadden een trendnaam uitgekozen, onhandig
Ja zo zijn mijn oudersquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oventaartquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:55 schreef Tuindier het volgende:
In mijn twee Nigella boeken helaas geen kastanjechocoladetaart (Goddelijke Huisvrouw en Hoe te Eten).
Geslaagd een blazer en een blouse. De huidige mode doet het geloof ik niet voor mij.
Jij hebt dezelfde voornaam als een tante van mequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
Altijd de enige in de organisatie met deze naam, wel makkelijk
Mijn nichtje zit in de klas met drie kindjes die zelfde naam hebben, haar zusje met twee dezelfde namen in de klas.
Ouders hadden een trendnaam uitgekozen, onhandig
Op jouw leeftijdquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:04 schreef Molo het volgende:
Goeie god, ik kan ook googlen lieve mensen
Voor èn achternaam genootjes zijn wel lastigquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij hebt dezelfde voornaam als een tante van me
Ik zat met een voornaamgenoot in dezelfde klas op de lagere school (grootste klas op dat moment, maar liefst 15 kinderen…)
Met nog drie voornaamgenoten in mijn jaargang op de opleiding (twee waren voor- én achternaamgenoot)
Met Sinterklaas bij de voetbalclub moest ik altijd even wachten als mijn volledige naam werd genoemd: voor- en achternaamgenoot kwam altijd als eerste aan de beurt ivm leeftijd. Haar kwam ik jaren later wel tegen toen ik voor stage op kamers ging, was lachen.
Voor mijn zorgwerk ontvang ik van tijd tot tijd verkeerde mails: ik ben versie 02 dus er zijn er minimaal 3 ‘van mij’ .
En deze week een toppertje: een mail die naar een voor- en achternaamgenoot van een andere organisatie had gemoeten![]()
In die tijd populaire voornaam en veel voorkomende achternaam hebben is makkelijk qua spelling, lastiger in het digitale tijdperk, zeg maar.
Dus het was best knap dat mijn achternaam deze week voor een interview door de gastheer verkeerd werd uitgesproken: schrijffout
Dat heeft mijn vader met een neef: voor- en achternaamgenoot!quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Tot voor 10 jaar kreeg ik ook regelmatig mailtjes voor een tante binnen. Zelfde voorletter en zelfde achternaam. Maar ieder een andere provider. Zij een onbekende, ik een bekende. Was meestal wel meteen duidelijk dat het voor haar was, vrijwel altijd was het iets medisch waar het vandaan kwam.
Lezenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor èn achternaam genootjes zijn wel lastig
Ik krijg overigens ook regelmatig emails voor een volledige naamgenoot en in het begin stuurde ik ze nog door, maar nadat ik welgeteld nul keer een reactie/bedankje kreeg en er nog steeds emails voor haar bij mij binnen kwamen ben ik er mee gestopt. Let wel: het waren vertrouwelijke emails
En dit lees ik dan net als ik 127,20 heb afgerekend voor een setje...quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb twee setjes radiatorventilatoren.
Vorig jaar gingen ze beide. keurig aan als de verwarming aansloeg. Dit jaar hebben ze de taken verdeeld: een setje doet niks, het andere draait continue als er stroom op zit![]()
Alle stekkertjes al eens aangeduwd en nu geen zin om ze onder de radiatoren uit te frutten voor een verdere check. En de stekker maar uit de hyperactieve versie getrokken.
Zit daar een houdbaarheidsdatum op of zo?
Dat snap ik wel ja, we gingen ook nog eens niet naar een dorp vlakbij dus de kans op bekenden was nihil. Ja, m'n schoonzus, die hadden we kunnen treffen. Nou daar hoef je je zeker niet voor op te doffen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geloof mij, die kerel van mij is bijna net zo erg. Die heb ik inmiddels een beetje opgevoed, maar kijkt nog steeds maar al te vaak niet verder vooruit dan ie een paard kan gooien.
Echt
Ik ga dus maar vaak alleen boodschappen doen.
Hoiquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik word vaak (bijna) gepensioneerd geschat op basis van mijn naam
Herkenbaar hier voor iemand in deze SC wellicht
Fijn zo samen. Intensief zeg deze laatste dagenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Samen, om het allemaal te vieren en ook af te sluiten.
Wow. Met v’fall punten vorig jaar echt minder betaald.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dit lees ik dan net als ik 127,20 heb afgerekend voor een setje...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier (nog) geen last. Maar dit seizoen zijn ze ook nog niet aan geweest. Systeem zit wel in het stopcontact en al een paar keer gevoeld of ze misschien zijn aangesprongen, maar nog niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dit lees ik dan net als ik 127,20 heb afgerekend voor een setje...
Daarom keek ik ook in mijn boekenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:04 schreef Molo het volgende:
Goeie god, ik kan ook googlen lieve mensen
Waar gekocht? 10 punten van Vattenfall en 119,96, maar 500 punten en 92 euroquote:
Ik doe niet aan Vattenfall punten en apps enzo, ze mogen keurig op papier communiceren en ik wil niet met ze delen welke spullen ik in huis heb.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waar gekocht? 10 punten van Vattenfall en 119,96, maar 500 punten en 92 euro
Waarvoor dankquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:51 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Daarom keek ik ook in mijn boeken
Stauwenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarvoor dank![]()
Ondertussen paar logeer kutkinderen opvoeden en voer binnen laten stauwen hier![]()
"Ik lust geen broccoliiiiii"
Houd je bek teringkind, denk ik dan
Ah, dan komt het vast goed. Ik heb dus Vattenfall prullenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik doe niet aan Vattenfall punten en apps enzo, ze mogen keurig op papier communiceren en ik wil niet met ze delen welke spullen ik in huis heb.
20% korting bij de Praxis.; bij Amazon is hetzelfde setje 159,-
Als ik me goed herinner hangen die punten ook aan een "trouwe klant" korting (heeft een naam die ik nu even kwijt ben).quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik doe niet aan Vattenfall punten en apps enzo, ze mogen keurig op papier communiceren en ik wil niet met ze delen welke spullen ik in huis heb.
20% korting bij de Praxis.; bij Amazon is hetzelfde setje 159,-
Een oud collega van me werkte tot voor kort voor Essent en beheerde het stel Excel spreadsheets waarmee de werkelijke metingen werden overgezet in het CMS voor de rekeningen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ah, dan komt het vast goed. Ik heb dus Vattenfall prullen
En tot dusver hebben ze één keer mijn meter mogen uitlezen. Ik hoop lekker naïef dat ze dat dus ook echt niet vaker doen….
Ja ze sturen zo nu en dan brieven daarmee, maar die gaan gewoon lekker in de blauwe bak; ik vind het sowieso al bizar dat we niet gewoon 1 stroomleverancier hebben aangezien er ook maar 1 stroomnet is en al die fantasie producten echt allemaal gewoon precies identieke stroom opleveren, en al die bronnen maar een abstract hypothetisch ding zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 18:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner hangen die punten ook aan een "trouwe klant" korting (heeft een naam die ik nu even kwijt ben).
Exacte match met je achternaam. Je kunt ook gewoon je voornaam skippen next timequote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij mij blijft het meestal bij wat een aparte naam, die heb ik nog nooit gehoord. Hoe kom je daaraan?quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 16:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me wel voorstellen in zo'n geval. Al blijft ook dat totaal debiel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |