abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206165144
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:40 schreef Molo het volgende:
_O-

Hier in het dorp zit een verpleeghuis waar de naam erop heel groot in Comic Sans erop staat. Blijf daar om lolleren
Dat zou mij elke keer als ik er langs reed vreugd brengen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:13:57 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206165353
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik merk heel vaak dat iemand van het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb op mijn linkedin kijkt. En dat zal zelf wel vaker gebeuren want er kijken ook regelmatig mensen die niet met naam en toenaam genoemd worden.
https://www.vijverbergadv(...)tsgeldig%20te%20zijn.

Hier houdt geen hond zich aan natuurlijk ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206165407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:44 schreef Blues het volgende:

[..]
Mijn ervaring is bij cv's met foto's die wij regelmatig doorlezen voor allerlei functies, is dat er veel te veel naar de foto wordt gekeken en over wordt gesproken dan naar tekst en cv.
Kwalijk maar waar.
Geen foto zou mijn advies zijn ^O^
Ik was het zo zat om ieder sollicitatiegesprek een poos kwijt te zijn aan het bespreken van het feit dat mijn naam niet bij mijn hoofd past, of straal voorbij gelopen te worden 'omdat ik er zo anders uitzag dan verwacht' dat ik sindsdien een foto hebt toegevoerd. Bespaart me een hoop overbodigs.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:20:52 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206165458
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik was het zo zat om ieder sollicitatiegesprek een poos kwijt te zijn aan het bespreken van het feit dat mijn naam niet bij mijn hoofd past, of straal voorbij gelopen te worden 'omdat ik er zo anders uitzag dan verwacht' dat ik sindsdien een foto hebt toegevoerd. Bespaart me een hoop overbodigs.
Ja dat kan ik me wel voorstellen in zo'n geval. Al blijft ook dat totaal debiel
pi_206165477
quote:

[..]
Mijn (voor- én achternaam) passen beiden, zowel apart als samen niet bij mijn uiterlijk. Iedere keer weer "wat heb je een mooie aparte naam, waar komt die vandaan" "goh, je ziet er helemaal niet uit als een....". Was rijk geweest wanneer ik voor iedere keer dat ik dat hoor een tientje zou krijgen.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:23:44 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206165488
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Op zich mag een potentiële nieuwe werkgever dat niet zomaar doen dacht ik.

Ik doe het iig nooit zonder toestemming van de kandidaat, dus eigenlijk gewoon nooit
Iets op een vrij toegankelijk onderdeel van het internet opzoeken is niet verboden toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206165523
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Was een andere ;)
Ik hou me aanbevolen voor het recept als je het alsnog tegenkomt.
Spoilers!
pi_206165552
Ik ben net wakker na een lange dut. Ik was vandaag al brak en daarna hebben we 3 uur rondgelopen bij de open dag van J's werk. Enorm interessant allemaal, ik ben diep onder de indruk. Maar na 1,5 dag aan staan en actief zijn, ben ik gesloopt.

Ik geloof dat ik straks uit eten moet. Misschien lukt nog een dutje.
Spoilers!
pi_206165578
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik geloof dat ik straks uit eten moet. Misschien lukt nog een dutje.
Met het werk van J of anders?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206165600
quote:
86s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Met het werk van J of anders?
God nee :X

Samen, om het allemaal te vieren en ook af te sluiten.
Spoilers!
pi_206165607
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

God nee :X

Ooooh gelukkig! Klonk wel heel intensief 8)7
Dan wens ik je een fijne avond samen O+
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:43:10 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206165687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn (voor- én achternaam) passen beiden, zowel apart als samen niet bij mijn uiterlijk. Iedere keer weer "wat heb je een mooie aparte naam, waar komt die vandaan" "goh, je ziet er helemaal niet uit als een....". Was rijk geweest wanneer ik voor iedere keer dat ik dat hoor een tientje zou krijgen.
Ik word vaak (bijna) gepensioneerd geschat op basis van mijn naam
Herkenbaar hier voor iemand in deze SC wellicht :T
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:43:48 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206165693
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Iets op een vrij toegankelijk onderdeel van het internet opzoeken is niet verboden toch?
Niet toegestaan eigenlijk
pi_206165712
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:43 schreef Molo het volgende:

Heb je zo'n ouderwetse naam dan?

Met mijn naam kan je redelijk pinpointen wanneer ik ben geboren. Mijn naam was toen een hype :')
Mijn naamgenootje in de sc is wel een stuk jonger, dus die ouders liepen een beetje achter de hype aan.
pi_206165734
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met mijn naam kan je redelijk pinpointen wanneer ik ben geboren. Mijn naam was toen een hype :')
Mijn naamgenootje in de sc is wel een stuk jonger, dus die ouders liepen een beetje achter de hype aan.
Ik had op de lagere school een vriendinnetje met jouw naam, dus die ouders hebben de hype gemaakt? ;) _O-
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:49:02 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206165746
quote:

[..]

Yep :Y
Altijd de enige in de organisatie met deze naam, wel makkelijk :7

Mijn nichtje zit in de klas met drie kindjes die zelfde naam hebben, haar zusje met twee dezelfde namen in de klas.
Ouders hadden een trendnaam uitgekozen, onhandig :D
pi_206165765
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:48 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik had op de lagere school een vriendinnetje met jouw naam, dus die ouders hebben de hype gemaakt? ;) _O-
Ja, wie weet! :D
pi_206165775
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:49 schreef Molo het volgende:

Mijn nichtje zit in de klas met drie kindjes die zelfde naam hebben, haar zusje met twee dezelfde namen in de klas.
Ik zat ook in de klas met 2 andere Saskia's.

En bij één van mijn eerste zomerbaantjes moesten we ons voorstellen aan de teamleider en 3 op een rij zeiden dat ze Saskia heetten en hij keek alsof hij ons helemaal niet geloofde. Was echt waar.
pi_206165797
In mijn twee Nigella boeken helaas geen kastanjechocoladetaart (Goddelijke Huisvrouw en Hoe te Eten).

Geslaagd een blazer en een blouse. De huidige mode doet het geloof ik niet voor mij.
pi_206165821
quote:

[..]

Ja zo zijn mijn ouders :D
Maar ik was vaak ook niet de enige Saskia in de klas/bij een club.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:58:09 #221
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206165825
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:55 schreef Tuindier het volgende:
In mijn twee Nigella boeken helaas geen kastanjechocoladetaart (Goddelijke Huisvrouw en Hoe te Eten).

Geslaagd een blazer en een blouse. De huidige mode doet het geloof ik niet voor mij.
Oventaart
https://www.pinterest.com/pin/356065914262077528/
Koelkasttaart
https://www.nigella.com/r(...)ut-refrigerator-cake

Meer links
https://www.google.com/se(...)stnut+chocolate+cake
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:04:43 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206165898
Goeie god, ik kan ook googlen lieve mensen :D
pi_206165900
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij hebt dezelfde voornaam als een tante van me :+

Ik zat met een voornaamgenoot in dezelfde klas op de lagere school (grootste klas op dat moment, maar liefst 15 kinderen…)
Met nog drie voornaamgenoten in mijn jaargang op de opleiding (twee waren voor- én achternaamgenoot :X )
Met Sinterklaas bij de voetbalclub moest ik altijd even wachten als mijn volledige naam werd genoemd: voor- en achternaamgenoot kwam altijd als eerste aan de beurt ivm leeftijd. Haar kwam ik jaren later wel tegen toen ik voor stage op kamers ging, was lachen.
Voor mijn zorgwerk ontvang ik van tijd tot tijd verkeerde mails: ik ben versie 02 dus er zijn er minimaal 3 ‘van mij’ .
En deze week een toppertje: een mail die naar een voor- en achternaamgenoot van een andere organisatie had gemoeten _O-

In die tijd populaire voornaam en veel voorkomende achternaam hebben is makkelijk qua spelling, lastiger in het digitale tijdperk, zeg maar.
Dus het was best knap dat mijn achternaam deze week voor een interview door de gastheer verkeerd werd uitgesproken: schrijffout :')

Edit: op mijn andere werk krijg ik soms ook ietwat vertrouwelijke mails gestuurd: handig, als zowel HR en de directiesecretaresse mijn voornaam delen…. En nee, ik kan ook niks betekenen in ICT accounts (nevenfunctie van een van beiden) :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206165908
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:04 schreef Molo het volgende:
Op jouw leeftijd :o _O_
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206165957
Tot voor 10 jaar kreeg ik ook regelmatig mailtjes voor een tante binnen. Zelfde voorletter en zelfde achternaam. Maar ieder een andere provider. Zij een onbekende, ik een bekende _O- . Was meestal wel meteen duidelijk dat het voor haar was, vrijwel altijd was het iets medisch waar het vandaan kwam.
pi_206165959
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jij hebt dezelfde voornaam als een tante van me :+

Ik zat met een voornaamgenoot in dezelfde klas op de lagere school (grootste klas op dat moment, maar liefst 15 kinderen…)
Met nog drie voornaamgenoten in mijn jaargang op de opleiding (twee waren voor- én achternaamgenoot :X )
Met Sinterklaas bij de voetbalclub moest ik altijd even wachten als mijn volledige naam werd genoemd: voor- en achternaamgenoot kwam altijd als eerste aan de beurt ivm leeftijd. Haar kwam ik jaren later wel tegen toen ik voor stage op kamers ging, was lachen.
Voor mijn zorgwerk ontvang ik van tijd tot tijd verkeerde mails: ik ben versie 02 dus er zijn er minimaal 3 ‘van mij’ .
En deze week een toppertje: een mail die naar een voor- en achternaamgenoot van een andere organisatie had gemoeten _O-

In die tijd populaire voornaam en veel voorkomende achternaam hebben is makkelijk qua spelling, lastiger in het digitale tijdperk, zeg maar.
Dus het was best knap dat mijn achternaam deze week voor een interview door de gastheer verkeerd werd uitgesproken: schrijffout :')
Voor èn achternaam genootjes zijn wel lastig :o
Ik krijg overigens ook regelmatig emails voor een volledige naamgenoot en in het begin stuurde ik ze nog door, maar nadat ik welgeteld nul keer een reactie/bedankje kreeg en er nog steeds emails voor haar bij mij binnen kwamen ben ik er mee gestopt. Let wel: het waren vertrouwelijke emails :X
pi_206165990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Tot voor 10 jaar kreeg ik ook regelmatig mailtjes voor een tante binnen. Zelfde voorletter en zelfde achternaam. Maar ieder een andere provider. Zij een onbekende, ik een bekende _O- . Was meestal wel meteen duidelijk dat het voor haar was, vrijwel altijd was het iets medisch waar het vandaan kwam.
Dat heeft mijn vader met een neef: voor- en achternaamgenoot!
Nu ze niet meer in dezelfde straat wonen wordt het minder. Voorheen ook niet zo’n probleem want ons kent ons dus het was zo doorgegeven of -gestuurd. En in het durrup had ieder een eigen bijnaam dus dat werd nooit ingewikkeld.
pi_206166007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Voor èn achternaam genootjes zijn wel lastig :o
Ik krijg overigens ook regelmatig emails voor een volledige naamgenoot en in het begin stuurde ik ze nog door, maar nadat ik welgeteld nul keer een reactie/bedankje kreeg en er nog steeds emails voor haar bij mij binnen kwamen ben ik er mee gestopt. Let wel: het waren vertrouwelijke emails :X
Lezen :Y)

Doe ik ten minste wel voordat ik ze doorstuur en bij mij verwijder :@
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:27:09 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206166164
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb twee setjes radiatorventilatoren.
Vorig jaar gingen ze beide. keurig aan als de verwarming aansloeg. Dit jaar hebben ze de taken verdeeld: een setje doet niks, het andere draait continue als er stroom op zit :')

Alle stekkertjes al eens aangeduwd en nu geen zin om ze onder de radiatoren uit te frutten voor een verdere check. En de stekker maar uit de hyperactieve versie getrokken.

Zit daar een houdbaarheidsdatum op of zo?
En dit lees ik dan net als ik 127,20 heb afgerekend voor een setje...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:28:42 #230
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206166175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geloof mij, die kerel van mij is bijna net zo erg. Die heb ik inmiddels een beetje opgevoed, maar kijkt nog steeds maar al te vaak niet verder vooruit dan ie een paard kan gooien.
Echt
Ik ga dus maar vaak alleen boodschappen doen.
Dat snap ik wel ja, we gingen ook nog eens niet naar een dorp vlakbij dus de kans op bekenden was nihil. Ja, m'n schoonzus, die hadden we kunnen treffen. Nou daar hoef je je zeker niet voor op te doffen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206166209
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoi -O- :D
pi_206166222
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

Fijn zo samen. Intensief zeg deze laatste dagen :*
pi_206166272
Ah, iemand boos op Reddit. Want hij werd niet in het Engels te woord gestaan toen hij een Nederlands bedrijf belde :')
Schandalig!
pi_206166291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wow. Met v’fall punten vorig jaar echt minder betaald.
Drie stuks, waarvan eentje suboptimaal werkt. Vorig jaar tenminste.
Nog niet aangeweest.

Mn.X heeft nu ook de app Stocard geïnstalleerd met oa. de Hemapas ( de mijne ) en die kreeg “mijn verjaardagstompouce” mee w/ bij de boodschappen.
Mijn geboortedatum is op het inet een gefantaseerde datum.

Op de lagere school 🤪 met 4 Anneke’s in de klas. De achternaam werd afgekort.
Die is vrij uniek en inderdaad vrijwel altijd een opmerking.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206166314
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hier (nog) geen last. Maar dit seizoen zijn ze ook nog niet aan geweest. Systeem zit wel in het stopcontact en al een paar keer gevoeld of ze misschien zijn aangesprongen, maar nog niet.
pi_206166339
Even gekeken, 131 euro voor een set van 3 en 1 uitbreiding (met vattenfall punten)
pi_206166392
@Candaasje hoe is het met knijn?
pi_206166449
Hier ook even gekeken. Duoset ¤76,- + 10 pts.
Niet gezien in de gauwigheid of ze leverbaar zijn.

Maakt niet uit Fiets, je gaat er soberso plezier van hebben. w/
pi_206166451
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:04 schreef Molo het volgende:
Daarom keek ik ook in mijn boeken :+
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:56:07 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206166515
Ahja ik heb een trioset.
pi_206166624
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:56 schreef fietsie het volgende:
Ahja ik heb een trioset.
Waar gekocht? 10 punten van Vattenfall en 119,96, maar 500 punten en 92 euro
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:05:23 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206166642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Waar gekocht? 10 punten van Vattenfall en 119,96, maar 500 punten en 92 euro
Ik doe niet aan Vattenfall punten en apps enzo, ze mogen keurig op papier communiceren en ik wil niet met ze delen welke spullen ik in huis heb.
20% korting bij de Praxis.; bij Amazon is hetzelfde setje 159,-
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:05:55 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206166653
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:51 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Daarom keek ik ook in mijn boeken :+
Waarvoor dank O+

Ondertussen paar logeer kutkinderen opvoeden en voer binnen laten stauwen hier :')

"Ik lust geen broccoliiiiii"

Houd je bek teringkind, denk ik dan :')
pi_206166671
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarvoor dank O+

Ondertussen paar logeer kutkinderen opvoeden en voer binnen laten stauwen hier :')

"Ik lust geen broccoliiiiii"

Houd je bek teringkind, denk ik dan :')
Stauwen :'(
pi_206166685
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik doe niet aan Vattenfall punten en apps enzo, ze mogen keurig op papier communiceren en ik wil niet met ze delen welke spullen ik in huis heb.
Ah, dan komt het vast goed. Ik heb dus Vattenfall prullen :P
En tot dusver hebben ze één keer mijn meter mogen uitlezen. Ik hoop lekker naïef dat ze dat dus ook echt niet vaker doen….
pi_206166769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als ik me goed herinner hangen die punten ook aan een "trouwe klant" korting (heeft een naam die ik nu even kwijt ben).
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:11:54 #247
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206166778
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ah, dan komt het vast goed. Ik heb dus Vattenfall prullen :P
En tot dusver hebben ze één keer mijn meter mogen uitlezen. Ik hoop lekker naïef dat ze dat dus ook echt niet vaker doen….
Een oud collega van me werkte tot voor kort voor Essent en beheerde het stel Excel spreadsheets waarmee de werkelijke metingen werden overgezet in het CMS voor de rekeningen.
Toen ik dat hoorde was ik zo blij dat hier nog een oude meter hangt.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:15:42 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206166846
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Als ik me goed herinner hangen die punten ook aan een "trouwe klant" korting (heeft een naam die ik nu even kwijt ben).
Ja ze sturen zo nu en dan brieven daarmee, maar die gaan gewoon lekker in de blauwe bak; ik vind het sowieso al bizar dat we niet gewoon 1 stroomleverancier hebben aangezien er ook maar 1 stroomnet is en al die fantasie producten echt allemaal gewoon precies identieke stroom opleveren, en al die bronnen maar een abstract hypothetisch ding zijn.
Twee stevige kerncentrales hoog op zandgrond en in Limburg en we hadden al deze shit niet gehad.
pi_206166929
quote:

[..]
Exacte match met je achternaam. Je kunt ook gewoon je voornaam skippen next time
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206166961
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat kan ik me wel voorstellen in zo'n geval. Al blijft ook dat totaal debiel
Bij mij blijft het meestal bij wat een aparte naam, die heb ik nog nooit gehoord. Hoe kom je daaraan?
Inmiddels zeg ik niet meer "zo hebben mijn ouders me genoemd".
Volwassen hè :+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')