abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 11:02:20 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206138817


Joe Biden



Kamala Harris

House of Representatives:
Democratic (221)
Republican (212)
Vacant (2)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/

SPOILER: Op verzoek de hearings
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 september 2022 @ 13:23:09 #2
64488 Bluesdude
pi_206140242
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 14:28:14 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206141057
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
twitter


Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:48:24 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206141720
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:12:04 #5
147666 AnneX
pi_206142463
Dan kan Garland dit toch ook op een rijtje zetten? 😳
twitter
  donderdag 29 september 2022 @ 18:22:24 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206143197
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ twitter ]

Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
En te dik, wat moeten onze kinderen wel niet denken als ze een dik iemand op tv zien!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 29 september 2022 @ 20:44:36 #7
323401 Kijkertje
met filter
pi_206145761
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef AnneX het volgende:
Dan kan Garland dit toch ook op een rijtje zetten? 😳
[ twitter ]
Ja alleen moet er natuurlijk nog wel door een onafhankelijke partij vastgesteld worden wat de inhoud van die documenten is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 30 september 2022 @ 00:37:45 #8
323401 Kijkertje
met filter
pi_206148506
Flynn: '90% of the departments of whatever... just lock them up!'

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 30 september 2022 @ 01:30:31 #9
323401 Kijkertje
met filter
pi_206148685
Cannon heeft zich er weer eens tegenaan bemoeid, Trump krijgt uitstel :|W

twitter

Maar goed, uiteindelijk ontkomt hij er toch niet aan ....

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 30-09-2022 02:27:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 30 september 2022 @ 02:31:42 #10
323401 Kijkertje
met filter
pi_206148755
Deripaska die sancties door Obama kreeg opgelegd (op verdenking van bemoeienis met de verkiezingen van 2016 en die Trump wilde opheffen) wordt nu aangeklaagd voor het overtreden ervan:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 30 september 2022 @ 11:26:37 #11
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206151606
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:23 schreef Bluesdude het volgende:
Ik snap de TT niet. Verwijst het naar iets in het vorige topic of iets wat speelde in Amerika laatst ?
Nog eentje dan...
twitter


Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt :D
Ze rollen over elkaar heen om er schande van te spreken :D
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:03:56 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206152049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ twitter ]

Een bepaald volksdeel zegt dat zwarte mensen niet mogen spelen op een 200 jaar oude fluit van slavenhouder James Madison.
Het is helemaal geen gemaakte verontwaardiging. Iedereen weet dat Trumpisten volledig op de hoogte zijn van de fluitcollectie van de LoC. En ook dat instrumenten niet gemaakt zijn om op te spelen. En ze liet ook teveel huid zien. Het is allemaal een schande.
Deze totaal ongefundeerde claim vraagt om enige onderbouwing. Laat maar zien waar dit op deze manier is gezegd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Nog eentje dan...
[ twitter ]

Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt :D
Ze rollen over elkaar heen om er schande van te spreken :D
Dit is inderdaad een normaal optreden. Dit wat minder, en dit ook. Daar gaat de kritiek ook over. Niet om de video die jij dus post. En geslacht en huidskleur hebben er ook niets mee te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 september 2022 @ 12:22:29 #13
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206152295
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze totaal ongefundeerde claim vraagt om enige onderbouwing. Laat maar zien waar dit op deze manier is gezegd.
[..]
Dit is inderdaad een normaal optreden. Dit wat minder, en dit ook. Daar gaat de kritiek ook over. Niet om de video die jij dus post. En geslacht en huidskleur hebben er ook niets mee te maken.

Ik had ze beiden gezien en ik snap ook heel goed dat types als Ben Shapiro en Josh Hawley, die nog nooit een bovenbeen van een vrouw hebben durven aankijken, hier last van hebben ;)
Als ze andere dingen met die fluit had gedaan, had ik de kritiek beter begrepen.

Nu is het gewoon mysogenie/rascisme gevoed door een onzeker zelfbeeld en complete wereldvreemdheid.
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:15:08 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206152912
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 12:22 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Ik had ze beiden gezien en ik snap ook heel goed dat types als Ben Shapiro en Josh Hawley, die nog nooit een bovenbeen van een vrouw hebben durven aankijken, hier last van hebben ;)
Als ze andere dingen met die fluit had gedaan, had ik de kritiek beter begrepen.

Nu is het gewoon mysogenie/rascisme gevoed door een onzeker zelfbeeld en complete wereldvreemdheid.
Die twee heren die je nu noemt zijn beide getrouwd met meerdere kinderen, ik neem dus aan dat die wel eens een bovenbeen van een vrouw hebben gezien. Het punt blijft dat er gewoon duidelijk onderbouwde kritiek op deze artieste wordt geleverd. En het kan natuurlijk dat sommigen het niet eens zijn met de geleverde kritiek, maar dan moet je op die kritiek inhaken en niet er dingen bij gaan verzinnen zoals 'misogynie', 'racisme' of 'onzekerheid' of 'wereldvreemdheid'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:26:59 #15
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_206152998
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die twee heren die je nu noemt zijn beide getrouwd met meerdere kinderen, ik neem dus aan dat die wel eens een bovenbeen van een vrouw hebben gezien. Het punt blijft dat er gewoon duidelijk onderbouwde kritiek op deze artieste wordt geleverd. En het kan natuurlijk dat sommigen het niet eens zijn met de geleverde kritiek, maar dan moet je op die kritiek inhaken en niet er dingen bij gaan verzinnen zoals 'misogynie', 'racisme' of 'onzekerheid' of 'wereldvreemdheid'.
Het licht in de slaapkamer kan ook uit hè ;-)

Je zou gelijk kunnen hebben in een ideale wereld waar iedereen elkaar met respect en gelijkwaardigheid zou behandelen. Zo'n wereld willen de "criticasters" niet. In hun wereld mag een jonge zwarte vrouw niet op fluit van een oud slavendrijver spelen en mag Obama geen tan suit dragen.
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:45:35 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206153156
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Het licht in de slaapkamer kan ook uit hè ;-)

Je zou gelijk kunnen hebben in een ideale wereld waar iedereen elkaar met respect en gelijkwaardigheid zou behandelen. Zo'n wereld willen de "criticasters" niet. In hun wereld mag een jonge zwarte vrouw niet op fluit van een oud slavendrijver spelen en mag Obama geen tan suit dragen.
Hmm, nou, dat is dus overduidelijk niet wat er gezegd wordt, maar okee. Als het jou ergens een bepaalde voldoening geeft om alles tegen de realiteit in te reduceren tot geslacht en huidskleur, doe vooral wat je niet laten kunt natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:54:47 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206153228
_O-

Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'

Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:26 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206153363
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!

Boo-fucking-hoohoo, cry me a river.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 september 2022 @ 16:06:48 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206154843
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
_O-

Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'

Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
Wie spreekt er over een aanval op blanke hetero's?
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!

Boo-fucking-hoohoo, cry me a river.
Kun je ook een bewijs tonen van mensen die stellen dat met dit optreden hun oprecht is aangedaan? Ik heb zulke berichten of reacties nog niet gezien namelijk, maar het kan natuurlijk goed dat ik iets hebt gemist wat dit betreft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 30 september 2022 @ 16:18:12 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206154960
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2022 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie spreekt er over een aanval op blanke hetero's?
[..]
Kun je ook een bewijs tonen van mensen die stellen dat met dit optreden hun oprecht is aangedaan? Ik heb zulke berichten of reacties nog niet gezien namelijk, maar het kan natuurlijk goed dat ik iets hebt gemist wat dit betreft.
In jouw geval: 'Promotie'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 30 september 2022 @ 17:36:31 #21
323401 Kijkertje
met filter
pi_206155647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:54 schreef Vis1980 het volgende:
_O-

Nou nou, iemand speelt een oude fluit, veel kritiek! En dan anderen gaan beschuldigen van identity politics. En nu gaat het de heren dan ook ineens om fatsoen. Ja, fatsoen, daar staan die heren zo ontzettend om bekend. 'We moeten in vrijheid leven, maar je mag dan alleen dingen doen die ik leuk vind, anders mag ik wel zo vrij zijn jou alles te ontnemen, misgunnen en je weg te zetten als 'aanval op blanke hetero's'

Meneer houdt zich zogenaamd ineens bezig met fatsoen. Lekker talking points napraten.
Typisch zo'n filmpje weer dat door rechtse media wordt verspreid zodat MAGA's zich daar enorm over op kunnen winden. Er wordt geen aandacht besteed aan het hele verhaal, nee alleen dit stukje wordt getoond om de cultuuroorlog tegen links weer eens lekker aan te wakkeren en daar is zij nu het zoveelste slachtoffer van.

Het kan ook zo met aandacht voor de enorme collectie historische fluiten wat dan ook precies de bedoeling was van de conservator van de Library of Congress:

twitter

Met daaruit:

quote:
But we wouldn’t, of course, be talking about any of this if it weren’t for Lizzo. If you are a fan of hers, it’s easy to appreciate the significance of seeing her use her flute skills to revive a forgotten piece of history. But even if you’re not, it’s hard not to see what she achieved this week as impressive: She made going to the library cool.

She united self-described band nerds, history buffs and librarians, all by accepting an invite from the 14th librarian of Congress, Carla Hayden, to check out the flute collection. The invite came in a tweet.

“The @librarycongress has the largest flute collection in the world with more than 1,800,” Hayden tweeted on Friday. “It incl Pres James Madison’s 1813 crystal flute. @Lizzo we would love for you to come see it and even play a couple when you are in DC next week. Like your song they are ‘Good as hell.’ ”

Lizzo’s reply came in all-caps.

“IM COMING CARLA!” she wrote. “AND IM PLAYIN THAT CRYSTAL FLUTE!!!!!”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 september 2022 @ 18:10:49 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206155962
Ondertussen is "rechter" Cannon ook weer aan het bullshitten.

twitter


"Ja, meneer Dearie, ik gaf u inderdaad deze opdracht en dit mandaat, maar het is niet de bedoeling dat u dat u de opdracht meteen uitvoert. En dat mandaat heeft u ook niet."

Wat een aanfluiting.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:45:10 #23
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206156474
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:26 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Nog eentje dan...
[ twitter ]

Zeer getalenteerd muzikante. Maar wel jong, vrouw, succesvol en zwart. De verschrikking van iedere Ultra Maga, zo blijkt :D
Ze rollen over elkaar heen om er schande van te spreken :D
De aandacht zal wel weer ergens van afgeleid moeten worden, dat is meestal zo als de extreem-rechtsjes zo hun best doen om ophef te veroorzaken.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:50:36 #24
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_206156559
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:07 schreef Ulx het volgende:
In ieder geval is de MAGA-FUCK-YOUR-FEELINGS-crowd ernstig getriggered en willen ze die fluitiste cancellen. Wat een traantjes plempen ze weer. Och, het onrecht hen aangedaan! Het onrecht!

Boo-fucking-hoohoo, cry me a river.
Het is de hele teneur van de internet generatie. Velen reageren tegenwoordig als een scholier die een scheldnaam aan zich geplakt krijgt. Dan kun je er op verschillende manieren mee om gaan. Uitvallen en daarmee de scheldnaam een succes maken, negeren, dan ebt het vanzelf weg. Of de bal teruggooien en de pestkop een nóg ergere scheldnaam bezorgen. Het is aan eenieder om op hun eigen wijze daarmee om te gaan. Ik ga voor de laatste optie.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 30 september 2022 @ 18:52:41 #25
490112 SnertMetChoco
pi_206156586
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 18:10 schreef Ulx het volgende:
Ondertussen is "rechter" Cannon ook weer aan het bullshitten.

[ twitter ]

"Ja, meneer Dearie, ik gaf u inderdaad deze opdracht en dit mandaat, maar het is niet de bedoeling dat u dat u de opdracht meteen uitvoert. En dat mandaat heeft u ook niet."

Wat een aanfluiting.
Ja, ronduit corrupt. Kijk @Lyrebird dit is nou een activistische rechter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')