abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206141429
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is een spotje dat wordt uitgezonden op tv. Dat werd hier door iemand al verketterd als angst aanjagen enzo.
yes, me!
pi_206142176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De najaarsgolf is begonnen.
nee, die is niet begonnen
pi_206142222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:34 schreef aartstyle het volgende:
Echter weet ik nu al hoe de gemiddelde 60 plusser denkt. Ohhh, ik mag dan wel 60 plus zijn, maar ben kerngezond. Voor mij geen prik meer. En hopsakee straks liggen de ziekenhuizen alsnog vol.

Met de huidige variant hebben ze daar toch ook gewoon gelijk in. Toch een heel ander verhaal dan een jaar geleden. Ken genoeg 60-plussers die het afgelopen jaar corona hebben gehad en niet of nauwelijks ergens last van. Zelfs degenen waarvan ik vind/vermoed dat ze een slecht gezondheid hebben.
pi_206142253
Grappig dat een hoop mensen hier allemaal bang zijn voor maatregelen, maar daardoor zelf degenen zijn die nog angstvallig bezig zijn met corona en het eigenlijk daarmee zelf in stand houden.

Het is gewoon klaar. Ook in andere landen, niks meer van te merken. Kom net uit Italië waar alles normaal was, overal was het druk, handjes geven, kussen, hordes Amerikanen die hun reizen al twee jaar op hadden moeten sparen. Kortom klaar.

De enige momenten dat ik nog aan corona denk is als ik hier kom lezen en posten. Om me te verbazen en om te lachen.
pi_206142410
https://www.volkskrant.nl(...)n-jongeren~bdb1e5ad/

"Jongeren moeten niet zo zeiken. Komt zo weer goed"
zie email 27 oktober
  donderdag 29 september 2022 @ 17:17:13 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206142498
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:

Allemaal sneeuwvlokjes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206142527
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:

Die moeten maar wat sterker worden. Ligt allemaal aan de opvoeding; de huidige generatie heeft gewoon geen ruggengraat meer.

Veel soortgelijke reacties gelezen toen er een zelfde soort artikel op NU stond. Overigens ook wanneer er ter sprake komt dat het voor jongeren enorm lastig is om een huis te vinden en dat de asiel crisis daar ook niet bij helpt. De groep die de rekening mag gaan betalen van alle beslissingen die deze jaren gemaakt worden moeten niet zo miepen blijkbaar.

:{w

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig dat een hoop mensen hier allemaal bang zijn voor maatregelen, maar daardoor zelf degenen zijn die nog angstvallig bezig zijn met corona en het eigenlijk daarmee zelf in stand houden.

Het is gewoon klaar. Ook in andere landen, niks meer van te merken. Kom net uit Italië waar alles normaal was, overal was het druk, handjes geven, kussen, hordes Amerikanen die hun reizen al twee jaar op hadden moeten sparen. Kortom klaar.

De enige momenten dat ik nog aan corona denk is als ik hier kom lezen en posten. Om me te verbazen en om te lachen.
Heb je een vakantie huisje in Italie, of bezoek je elke keer een nieuwe regio? Gezien je zo vaak in Italie bent O+

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2022 17:21:58 ]
pi_206143098
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Heb je een vakantie huisje in Italie, of bezoek je elke keer een nieuwe regio? Gezien je zo vaak in Italie bent O+

Nee hoor, steeds een andere regio. Dit jaar 3 keer geweest. Beetje verliefd op dat land….
pi_206143888
Grappig dat hier nog altijd mensen komen die zeggen helemaal niet bezig te zijn met Corona, en dat op een stukje forum speciaal opgericht voor Corona :)
pi_206144012
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die moeten maar wat sterker worden. Ligt allemaal aan de opvoeding; de huidige generatie heeft gewoon geen ruggengraat meer.

Dat is hetzelfde als een boomer een gebroken neus slaan en zeggen dat ie zich niet zo moet aanstellen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206144042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:34 schreef aartstyle het volgende:
Toch wel een dubbelgevoel hoor. Gisteren was van Ranst bij vandaag inside. Ook die verwacht geen problemen meer qua maatregelen, maar zei er wel bij dat de kwetsbaren beter wel een booster kunnen nemen. Eerlijke en goede boodschap van Van Ranst. Echter weet ik nu al hoe de gemiddelde 60 plusser denkt. Ohhh, ik mag dan wel 60 plus zijn, maar ben kerngezond. Voor mij geen prik meer. En hopsakee straks liggen de ziekenhuizen alsnog vol (waarvan we nagelaten hebben om die proberen uit te breiden, maar dat is weer een ander verhaal).

We vinden allemaal dat de overheid en media het eerlijke verhaal moeten vertellen en geen angst moeten aanwakkeren. Maar als ze dat niet doen is onze maatschappij ook weer dermate eigenwijs dat teveel mensen dus niet doen wat verstandig is.

Ik ben wel van het baas over eigen lijf, maar met een dermate eigenwijs/dom volk is het ook wel heel lastig om de boel in het gareel te houden. Ga er maar aan staan.
Vind die Van Ranst zo'n walgelijke arrogante man. Hij zal wel zinnige dingen zeggen hoor, maar z'n hele image en de manier waarop ie over dingen praat is bloedirritant.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206144781
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 18:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee hoor, steeds een andere regio. Dit jaar 3 keer geweest. Beetje verliefd op dat land….
Begrijpelijk. Wil nog graag meer zien van het land; enkel Rome gezien.
pi_206145656
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 19:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind die Van Ranst zo'n walgelijke arrogante man. Hij zal wel zinnige dingen zeggen hoor, maar z'n hele image en de manier waarop ie over dingen praat is bloedirritant.
Voorlopig zorgde o.a. zijn visie er wel voor dat je in België nagenoeg een half jaar eerder normaal kon doen dan in Nederland.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 29 september 2022 @ 20:43:24 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206145738
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Voorlopig zorgde o.a. zijn visie er wel voor dat je in België nagenoeg een half jaar eerder normaal kon doen dan in Nederland.
Mooie tijden waren dat in december en januari ja. Iedereen massaal de grens over om in België (en Duitsland) te gaan shoppen. Wat werkte onze lockdown toch goed he!
  donderdag 29 september 2022 @ 20:45:05 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206145769
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Volgens mij was dat eerder het gevolg van de Nederlandse visie dan van de Belgische.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206147321
Koopmans en de kaas schaaf :')

twitter
pi_206149012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mooie tijden waren dat in december en januari ja. Iedereen massaal de grens over om in België (en Duitsland) te gaan shoppen. Wat werkte onze lockdown toch goed he!
maar het dan wel raar vinden als men de eigen verantwoordrlijkheid in twijfel trekt, ff los gezien wat je van maatregelen vindt.
  vrijdag 30 september 2022 @ 08:05:37 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206149194
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:30 schreef Malavita het volgende:

[..]
maar het dan wel raar vinden als men de eigen verantwoordrlijkheid in twijfel trekt, ff los gezien wat je van maatregelen vindt.
Dat staat toch juist alles behalve los van wat je van maatregelen vindt? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206149623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef alpeko het volgende:
Vanmorgen 5x geniest. Graag jullie advies
Geen alcohol meer drinken na 18:00 uur!
pi_206150216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 07:30 schreef Malavita het volgende:

[..]
En dus krijg je vanuit de overheid/media doem scenario's voorgeschoteld om angst te zaaien waardoor we ons toch nog een beetje aan maatregelen gaan houden. Vervolgens springen weer hele hordes populisten op het kabinet die roepen dat covid niks voorstelt omdat die doemscenario's niet uitkwamen.

Kip en het ei verhaal dus. Overheid overdrijft en de maatschappij kent geen (te weinig) eigen verantwoordelijkheid. De populisten maken daar weer een eigen verdienmodel van.
pi_206150228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 08:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen alcohol meer drinken na 18:00 uur!
Tenzij je jonger dan 35 bent, dan kun je tot 20.00u door :Y
pi_206150588
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh wacht, vandaag stond het hele artikel in de krant, blijkbaar exclusief in het leven geroepen om het mondkapje maar weer eens aan te prijzen.

[ afbeelding ]
Fraaie drogredeneringen van Badjoe ook. Het seizoen laat de besmettingen oplopen, vaccins bieden geen 100% zekerherheid, besmettingen leiden tot personeelsuitval en DUS moet je in dit stadium over tot de mondkapjesregel. Ja, of je accepteert die feiten gewoon, dat kan natuurlijk ook. En in een OK draagt men een mondkapje om heel andere redenen. Ook wel grappig in dat kader: https://www.ntvg.nl/artik(...)kers-dragen-op-de-ok
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_206150786
https://nos.nl/artikel/24(...)-worden-ze-verplicht

quote:
Nog te weinig klaslokalen met CO2-meter, daarom worden ze verplicht

Scholen worden verplicht om in ieder lokaal een werkende CO2-meter te plaatsen. Minister Wiersma voor Primair en Voortgezet Onderwijs wil de ventilatie op scholen snel in orde maken, nu de coronabesmettingen weer oplopen. Ongeveer 40 procent van de scholen heeft nog steeds niet in alle lokalen een CO2-meter, blijkt uit een peiling.

De afgelopen maanden zijn honderden scholen via een speciaal hulpteam bezig geweest met het verbeteren van de ventilatie en de luchtkwaliteit. Daarbij zijn duizenden CO2-meters geplaatst die waarschuwen als de luchtkwaliteit in de klas niet goed is.

"Op een aantal scholen is men nog niet zo ver, dus daar moet een schep bovenop", zegt Wiersma. Daarom wordt de CO2-meter in ieder lokaal verplicht. Dat gold al voor nieuw gebouwde en gerenoveerde basisschoolgebouwen, maar nu dus ook voor bestaande scholen.

De verplichting gaat formeel in met ingang van volgend schooljaar, dus 2023-2024. Het kan niet eerder, omdat het tijd kost om het Bouwbesluit aan te passen. Maar Wiersma roept scholen met klem op om niet zo lang te wachten.

Scholen niet meer dicht
Veel scholen hebben de meters wel al in bestelling, maar lang niet allemaal. De minister vindt het noodzakelijk om op alle plekken voorbereid te zijn op oplopende besmettingscijfers. Bij eerdere coronagolven bleken scholen vaak haarden van uitbraken te zijn.

Om die reden besloot het kabinet tijdens de coronaperiode ook verschillende keren tot een schoolsluiting. Daar kwam veel kritiek op vanwege de leerachterstanden die ontstonden en omdat ouders thuis moesten blijven om hun kinderen op te vangen. Het uitgangspunt is nu om de scholen niet meer te sluiten vanwege corona.

Luchtreinigers
Wiersma wil scholen ook stimuleren om luchtreinigers in te zetten om het binnenklimaat te verbeteren. Op scholen in Staphorst wordt daarmee geëxperimenteerd om te kijken of het werkt. De minister wil die proef graag uitbreiden en roept scholen op om zich erbij aan te sluiten.

Het subsidiebudget voor scholen die kampen met acute ventilatieproblemen is fors verhoogd. Scholen kunnen via die regeling maximaal 60 procent van de kosten terugkrijgen van het Rijk.
pi_206150836
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 10:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wiersma wil scholen ook stimuleren om luchtreinigers in te zetten om het binnenklimaat te verbeteren. Op scholen in Staphorst wordt daarmee geëxperimenteerd om te kijken of het werkt.
quote:
Wiersma wil scholen ook stimuleren om luchtreinigers in te zetten om het binnenklimaat te verbeteren. Op scholen in Staphorst wordt daarmee geëxperimenteerd om te kijken of het werkt.
Zijn dat dezelfde machines die de boeren gebruiken om stikstof te 'verminderen'? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')