abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2022 @ 19:58:35 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206133383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:51 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Dat was begin dit jaar een topic. Er was toen bijna iedere dag wel een quote van Biden of Blinken in het nieuws. Deze ook al lang gezien. En ja, de Russen wisten dus ook dat Biden dit gezegd had.
Het is allemaal sarcastisch (die posts over dat filmpje). Filmpje is zowel gisteren als vandaag onnoemelijk vaak gepost :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206133413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ah, je noemt Polen, Duitsland en vervolgens de hele EU. Wist je nog niet dat Polen en Duitsland in de EU zitten? Of is het nu opeens een gezamenlijke sabotageactie. :')
Wist je nog niet dat de EU een landoverschrijdende overheid is die in grote lijnen zelfstandigheid van handelen heeft? Dat de EU landen een unie vormen en geen federatie?

En wist je dat de EU problemen met de VS heeft vanwege de houding van Duitsland met betrekking tot de Nord Stream pijpleidingen? En dat die problemen voor de EU als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen als die pijpleidingen verdwenen zouden zijn? Als je stelt dat de VS er het meeste belang bij heeft, kun je gevoeglijk zeggen dat de EU er ook het meeste belang bij heeft. Want volgens Von Der Leyen en Biden zijn ze twee handen op één buik.

Één ding is 100% zeker: er is een klein kansje dat we misschien over zo'n 10 jaar zullen uitvinden wie het werkelijk heeft gedaan. Dus er nu over vechten is onzin omdat helemaal niemand werkelijk iets weet.

Dus kunnen we best over dingen praten zonder de ander proberen belachelijk te maken. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 28-09-2022 20:05:21 ]
pi_206133445
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Europa wil NOOIT meer Russisch gas gaan gebruiken , Poetin denkt nog steeds dat de betrekkingen wel weer goed komen en dat de pijpen weer gebruikt gaan worden
Duitsland dacht dat ook.

Nu denken ze het beide niet meer. :) Dat is een aanwijzing.

De betrekkingen zullen overigens wel weer goed komen. Dat gebeurt altijd.
pi_206133455
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is allemaal sarcastisch (die posts over dat filmpje). Filmpje is zowel gisteren als vandaag onnoemelijk vaak gepost :P
Het is amper bij te houden met dit tempo ;)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_206133462
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je bent m.i. niet wijs 8)7
Ok. Jij bent m.i. ook niet wijs.

En nu? Hoe gaan we verder, nu we dit vastgesteld hebben?
  woensdag 28 september 2022 @ 20:03:43 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206133470
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:28 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het gaat nogal offtopic, dus ik reageer, omat ik beleefd wil zijn, even in een spoiler.

Ik vind de situatie sinds corona niet erg prettig. Trump heeft, zwak uitgedrukt, niet erg daadkrachtig gereageerd op de corona-uitbraak.
Voorts heb ik het vermoeden dat als Trump nog steeds president was, wanneer bijvoorbeeld de 'insurrection' was geslaagd, het er nu in Oekraïne nog veel slechter voorstond.
Dus, al met al staat de wereld er slechter voor, dat is deels te wijten aan corona, en natuurlijk aan de Poetinkliek. Voorzover Trump daar een rol in speelt is dat wmb een negatieve.
De eventuele suggestie dat het goed ging onder Trump, en nu veel slechter omdàt Trump weg is in mijn ogen volslagen ridicuul.

Ik stel voor dat Trump zijn memoires gaat schrijven, en als voorschot alvast de Nobelprijs voor de literatuur krijgt.
Verder ga ik er in dit topic niet op in.
Ik stel het op prijs dat je reageert. Ik zie het nut van de spoiler niet, maar prima. Je gaat niet meer reageren en dat is je goed recht, maar ik wil er toch nog even op ingaan.

Het corona-argument vind ik altijd wat vreemd om Trump te diskwalificeren. Het was een pandemie die buiten ieders controle lag, niemand wist hoe ze ermee om moesten gaan.

Het vermoeden dat het er onder Trump nu veel slechter voor zou staan, is inderdaad niet meer dan dat: een vermoeden. Uiteraard is dat ook een mogelijkheid, dat ontken ik niet. De feiten zijn echter dat het tijdens zijn presidentschap voor het grootste deel betrekkelijk rustig was in de wereld (afgezien van de corona-pandemie, maar dat kun je hem echt onmogelijk verwijten) en dat internationale spanningen sinds Biden aan het roer staat enorm zijn gestegen. De Russische invasie, Pelosi naar Taiwan. Biden is niet verantwoordelijk voor de invasie want dat is alleen Rusland, maar het gebeurt wel net een jaar na zijn beëdiging.

Ik wil ook niet beweren dat het nu slechter gaat omdat Trump weg is. Het ging er echter om dat er wordt gesuggereerd dat hij geen enkele kwaliteit bezit. Mijn punt: de relatieve vrede onder Trumps presidentschap wordt niet als zijn verdienste gezien, de corona-pandemie tijdens zijn presidentschap wordt hem wel aangerekend. De spanningen die zijn ontstaan onder Bidens presidentschap worden Biden niet aangerekend en er wordt gesuggereerd dat het maar goed is dat hij er zit, want anders zou het allemaal veel slechter zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat als Trump nu president zou zijn, de huidige spanningen hem wel aangerekend zouden worden. De suggestie dat dit onder Trump misschien niet zo zou zijn gelopen, wordt pertinent afgedaan als onzin. Het is voor sommige mensen onmogelijk om hem credits te geven en er wordt een beeld geschapen dat de wereld met hem als president altijd slechter af zou zijn, zelfs wanneer de wereld daadwerkelijk slechter af is terwijl hij geen president is. Ik vind die gedachtengang nogal opmerkelijk.
pi_206133482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wist je nog niet dat de EU een landoverschrijdende overheid is die in grote lijnen zelfstandigheid van handelen heeft? Dat de EU landen een unie vormen en geen federatie?

En wist je dat de EU problemen met de VS heeft vanwege de houding van Duitsland met betrekking tot de Nord Stream pijpleidingen? En dat die problemen voor de EU als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen als die pijpleidingen verdwenen zouden zijn? Als je stelt dat de VS er het meeste belang bij heeft, kun je gevoeglijk zeggen dat de EU er ook het meeste belang bij heeft. Want volgens Von Der Leyen en Biden zijn ze twee handen op één buik.

Één ding is 100% zeker: er is een klein kansje dat we misschien over zo'n 10 jaar zullen uitvinden wie het werkelijk heeft gedaan. Dus er nu over vechten is onzin omdat helemaal niemand werkelijk iets weet. Dus het heeft ook geen zin om er over te vechten.

Dus kunnen we best over dingen praten zonder de ander proberen belachelijk te maken. ^O^
De EU zou ook inderdaad kunnen die lopen het hardst te roepen dat we van het gas af moeten. Dit voorkomt ook verdere protesten om NS1/2 weer te openen. Maar als dat zo zou zijn dan kan je ook sabotages verwachten in Groningen en Noorwegen.
pi_206133513
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Europa wil NOOIT meer Russisch gas gaan gebruiken , Poetin denkt nog steeds dat de betrekkingen wel weer goed komen en dat de pijpen weer gebruikt gaan worden
Daar ben ik nog niet zo zeker van, als het komende winter koud wordt en er in februari geen gas meer op voorraad is, dan zou Duitsland met hangende pootjes gas vragen aan Rusland. Dat gaat nu niet meer lukken.
pi_206133540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:46 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Rusland is hier ook slachtoffer van, dat Europa daar ook last van heeft boeit de Yankees geen fuck.
Ah en ze doen het pas nu (terwijl er zover wij weten niks aan de hand is met NS2) ipv vorig jaar toen de NS2 wel echt een probleem was omdat 'boeit de Yankee geen fuck'?
pi_206133574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Daar ben ik nog niet zo zeker van, als het komende winter koud wordt en er in februari geen gas meer op voorraad is, dan zou Duitsland met hangende pootjes gas vragen aan Rusland. Dat gaat nu niet meer lukken.
Pas sinds het bestaan van NS2 koopt Duitsland gas?
pi_206133581
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah en ze doen het pas nu (terwijl er zover wij weten niks aan de hand is met NS2) ipv vorig jaar toen de NS2 wel echt een probleem was omdat 'boeit de Yankee geen fuck'?
Vorig jaar was er geen oorlog, dus wie is dan de zondebok?
pi_206133620
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Daar ben ik nog niet zo zeker van, als het komende winter koud wordt en er in februari geen gas meer op voorraad is, dan zou Duitsland met hangende pootjes gas vragen aan Rusland. Dat gaat nu niet meer lukken.
En dus betalen ze de hoofdprijs aan de VS.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206133632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:00 schreef RetepV het volgende:
Wist je nog niet dat de EU een landoverschrijdende overheid is die in grote lijnen zelfstandigheid van handelen heeft? Dat de EU landen een unie vormen en geen federatie?
Nou, als de EU deze sabotage-aanslag op zijn geweten heeft, door wie is er dan toestemming voor gegeven? Of anders gezegd, wie heeft dit precies beraamd?
pi_206133697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:10 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Vorig jaar was er geen oorlog, dus wie is dan de zondebok?
Ik snap dat sleepy Joe veel slaapt maar er is al meer dan 200 dagen oorlog. Was Biden NS2 tot dit weekend even vergeten?

Verder weet ik niet of jij de ontwikkelingen van afgelopen weken hebt meegaat, maar het gaat niet best voor de Russen dus wat dat betreft is het qua timing nie het beste moment van de Amerikanen.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:17:34 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206133729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ok. Jij bent m.i. ook niet wijs.

En nu? Hoe gaan we verder, nu we dit vastgesteld hebben?
Elkaar vrolijk negeren? :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 september 2022 @ 20:17:58 #116
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206133736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nou, als de EU deze sabotage-aanslag op zijn geweten heeft, door wie is er dan toestemming voor gegeven? Of anders gezegd, wie heeft dit precies beraamd?
Biden heeft Rusland gewaarschuwd dat dit een vergeldingsactie zou zijn bij de inval van Oekraine (zoals bij iedereen inmiddels bekend).

Als de VS dus NS2 niet opblaast, of zou opblazen, zijn ze eigenlijk hun geloofwaardigheid kwijt en ben je niet meer dan een blaffende hont. Een rol waar ze denk ik niet voor zullen kiezen.
pi_206133749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:43 schreef RetepV het volgende:
En dan zijn er nog een groot aantal ngo's en privépersonen die hier voor eigen gewin achter zouden kunnen zitten en wie de politieke implicaties geen reet kunnen schelen.
Oja? Welke privépersonen hebben de apparatuur en de mogelijkheden om zo'n aanslag te kunnen plegen?
  woensdag 28 september 2022 @ 20:19:18 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206133759
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik snap dat sleepy Joe veel slaapt maar er is al meer dan 200 dagen oorlog. Was Biden NS2 tot dit weekend even vergeten?

Verder weet ik niet of jij de ontwikkelingen van afgelopen weken hebt meegaat, maar het gaat niet best voor de Russen dus wat dat betreft is het qua timing nie het beste moment van de Amerikanen.
"Sleepy Joe" heeft zijn zin afgelopen februari al gekregen toen Duitsland Project Nordstrom 2 de kop in drukte..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 september 2022 @ 20:19:55 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206133769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Biden heeft Rusland gewaarschuwd dat dit een vergeldingsactie zou zijn bij de inval van Oekraine (zoals bij iedereen inmiddels bekend).

Als de VS dus NS2 niet opblaast, of zou opblazen, zijn ze eigenlijk hun geloofwaardigheid kwijt en ben je niet meer dan een blaffende hont. Een rol waar ze denk ik niet voor zullen kiezen.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
"Sleepy Joe" heeft zijn zin afgelopen februari al gekregen toen Duitsland Project Nordstrom 2 de kop in drukte..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206133793
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Biden heeft Rusland gewaarschuwd dat dit een vergeldingsactie zou zijn bij de inval van Oekraine (zoals bij iedereen inmiddels bekend).

Als de VS dus NS2 niet opblaast, of zou opblazen, zijn ze eigenlijk hun geloofwaardigheid kwijt en ben je niet meer dan een blaffende hont. Een rol waar ze denk ik niet voor zullen kiezen.
Nou de VS komt nu je het zegt wel enorm krachtig over zeg, na 214 dagen doen ze wat ze beloofd hebben. Ze blazen een pijp op. Poe iedereen onder de indruk, met die Amerikanen valt niet te sollen
pi_206133795
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
"Sleepy Joe" heeft zijn zin afgelopen februari al gekregen toen Duitsland Project Nordstrom 2 de kop in drukte..
Maar of dat zo zou blijven als miljoenen mensen gaan protesteren is maar de vraag. Je gaat er vanuit dat politici niet kunnen veranderen van mening?
pi_206133800
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:04 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

De EU zou ook inderdaad kunnen die lopen het hardst te roepen dat we van het gas af moeten. Maar als dat zo zou zijn dan kan je ook sabotages verwachten in Groningen en Noorwegen.
Zo bedoelde ik het niet helemaal. :) Wat ik bedoelde is dit:

Duitsland is de grootste macht in de EU. En het meest economisch afhankelijk van Russisch gas. De VS wil dat geen land in Europa meer Russisch gas afneemt (meerdere redenen). Bijna alle landen in de EU hebben toegezegd om geen Russisch gas meer te gebruiken en zijn actief bezig om het af te bouwen.

Duitsland echter niet. Duitsland bleef vaag doen over het afsluiten van het Russische gas. De NS1 was gesloten, de NS2 werd niet eens geopend. Maar Duitsland wilde geen toezegging doen dat ze die pijpleidingen niet deze winter nog toch zouden openen om Russisch gas af te nemen, als ze een tekort hadden.

En vergis je daar niet in, het gaat niet over gas voor de burgers, maar over gas voor de industrie. Dat betekent dus feitelijk dat. terwijl andere landen in de EU hun economie expres een deuk gaan geven, Duitsland juist de optie open hield om hun economie gaande te houden zoals tevoren.

En dat heeft twee gevolgen:

1. Als Duitsland die optie zou nemen, dan zou Duitsland veruit het machtigste land van Europa worden, misschien wel onomkeerbaar en zou het de EU werkelijk gaan domineren.

2. Zo lang Duitsland die optie open houdt, heeft het Duitse volk de hoop dat de Duitse regering hun torenhoge gaskosten zal verlagen wanneer het slecht begint te gaan deze winter. En dat is een gevaar omdat het demonstraties en rellen uitlokt, maar OOK nog eens als wortel voor de neus van het Duitse volk gehouden kan worden, door een toekomstige machthebber die van de ellende van het volk gebruik kan maken om het te verenigen. Dat is al eerder gebeurd met de Duitsers, en is niet best afgelopen voor Europa.

Vooral de Amerikanen zijn ERG gevoelig voor een machtig Duitsland met een verenigd volk achter één leider (maar: de Russen ook...). Duitsland gaat deze winter net als wij een crisis in. En Duitsland heeft meerdere malen bewezen dat het gevaarlijk is in tijden van crisis.

Ik zeg niet dat de Amerikanen het gedaan hebben, er zijn simpelweg geen bewijzen voor. Maar ik zeg wel dat de Amerikanen het met zekerheid zouden doen als ze het nodig zouden vinden om Duitsland in het gareel te brengen. En misschien vonden ze het nodig.

Persoonlijk zou ik het een geniaal plan noemen, als dit werkelijk de reden is geweest.

Naast dit hoog politieke voordeel, heeft de VS er sowieso nog een berg andere voordelen uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 28-09-2022 20:28:45 ]
pi_206133815
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Elkaar vrolijk negeren? :)
Een andere mogelijkheid is: beleefd tegen elkaar blijven. :)
  woensdag 28 september 2022 @ 20:25:28 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206133818
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:22 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Maar of dat zo zou blijven als miljoenen mensen gaan protesteren is maar de vraag. Je gaat er vanuit dat politici niet kunnen veranderen van mening?
Er is op dit moment (en toen de sabotage werd gepleegd) geen enkele reden om dat te denken. Er was dus geen enkele urgentie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206133836
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo bedoelde ik het niet helemaal. :) Wat ik bedoelde is dit:

Duitsland is de grootste macht in de EU. En het meest economisch afhankelijk van Russisch gas. De VS wil dat geen land in Europa meer Russisch gas afneemt (meerdere redenen). Bijna alle landen in de EU hebben toegezegd om geen Russisch gas meer te gebruiken en zijn actie bezig om het af te bouwen.

Duitsland echter niet. Duitsland bleef vaag doen over het afsluiten van het Russische gas. De NS1 was gesloten, de NS2 werd niet eens geopend. Maar Duitsland wilde geen toezegging doen dat ze die pijpleidingen niet deze winter nog toch zouden openen om Russisch gas af te nemen, als ze een tekort hadden.

En vergis je daar niet in, het gaat niet over gas voor de burgers, maar over gas voor de industrie. Dat betekent dus feitelijk dat. terwijl andere landen in de EU hun economie expres een deuk gaan geven, Duitsland juist de optie open hield om hun economie gaande te houden zoals tevoren.

En dat heeft twee gevolgen:

1. Als Duitsland die optie zou nemen, dan zou Duitsland veruit het machtigste land van Europa worden, misschien wel onomkeerbaar en zou het de EU werkelijk gaan domineren.

2. Zo lang Duitsland die optie open houdt, heeft het Duitse volk de hoop dat de Duitse regering hun torenhoge gaskosten zal verlagen wanneer het slecht begint te gaan deze winter. En dat is een gevaar omdat het demonstraties en rellen uitlokt, maar OOK nog eens als wortel voor de neus van het Duitse volk gehouden kan worden, door een toekomstige machthebber die van de ellende van het volk gebruik kan maken om het te verenigen. Dat is al eerder gebeurd met de Duitsers, en is niet best afgelopen voor Europa.

Vooral de Amerikanen zijn ERG gevoelig voor een machtig Duitsland met een verenigd volk achter één leider. Duitsland gaat deze winter net als wij een crisis in. En Duitsland heeft meerdere malen bewezen dat het gevaarlijk is in tijden van crisis.

Ik zeg niet dat de Amerikanen het gedaan hebben, er zijn simpelweg geen bewijzen voor. Maar ik zeg wel dat de Amerikanen het met zekerheid zouden doen als ze het nodig zouden vinden om Duitsland in het gareel te brengen. En misschien vonden ze het nodig.

Persoonlijk zou ik het een geniaal plan noemen, als dit werkelijk de reden is geweest.

Naast dit hoog politieke voordeel, heeft de VS er sowieso nog een berg andere voordelen uit.
Dit lijkt mij idd ook het meest aannemelijke.
pi_206133843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:23 schreef RetepV het volgende:
Ik zeg niet dat de Amerikanen het gedaan hebben, er zijn simpelweg geen bewijzen voor. Maar ik zeg wel dat de Amerikanen het met zekerheid zouden doen als ze het nodig zouden vinden om Duitsland in het gareel te brengen. En misschien vonden ze het nodig.
Wat een hoop onzin sla jij toch uit. Duitsland is al jarenlang een fatsoenlijk democratisch land, waar de VS weinig last van heeft.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:27:46 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206133845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:27 schreef weetjewel5 het volgende:
Dit lijkt mij idd ook het meest aannemelijke.
Plus dat Amerika woord houdt richting Rusland.
pi_206133854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:23 schreef RetepV het volgende:
Maar ik zeg wel dat de Amerikanen het met zekerheid zouden doen als ze het nodig zouden vinden om Duitsland in het gareel te brengen. En misschien vonden ze het nodig.

Naast dit hoog politieke voordeel, heeft de VS er sowieso nog een berg andere voordelen uit.
Echt wat een quatsch...
  woensdag 28 september 2022 @ 20:28:39 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206133860
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:25 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een andere mogelijkheid is: beleefd tegen elkaar blijven. :)
Ik was m.i. niet direct onbeleefd. Wel duidelijk ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206133862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat een hoop onzin sla jij toch uit. Duitsland is al jarenlang een fatsoenlijk democratisch land, waar de VS weinig last van heeft.
Hoe weet jij dat ze daar weinig last van hebben? Duitsland is gewoon een puppet van de VS (bekijk het filmpje nog even terug) en dat moet wel zo blijven niet te groot worden of te veel zaken doen met Rusland.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:29:19 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206133864
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik was m.i. niet direct onbeleefd. Wel duidelijk ;)
Pffff :')
pi_206133873
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er is op dit moment (en toen de sabotage werd gepleegd) geen enkele reden om dat te denken. Er was dus geen enkele urgentie.
Op dit moment niet nee, maar als er geen gas meer op voorraad is in de winter(en dat gaat gebeuren zonder aanvoer van Russisch gas) dan wel.
pi_206133891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat ze daar weinig last van hebben?
Misschien omdat deze landen prima handel met elkaar drijven? En dat de leiders van beide landen elkaar gewoon bezoeken en allerlei complimenten aan elkaar geven?
pi_206133915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Misschien omdat deze landen gewoon prima handel met elkaar drijven? En dat de leiders van beide landen elkaar gewoon bezoeken en allerlei complimenten aan elkaar geven?
Dat doet bijna elke leider voor de camera, wat er achter de schermen gebeurt is niet bekend.
pi_206133918
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:32 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat doet bijna elke leider voor de camera, wat er achter de schermen gebeurt is niet bekend.
Nou, toen Poetin en Biden elkaar ontmoetten, was dat behoorlijk stroef.
pi_206133922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Europa wil NOOIT meer Russisch gas gaan gebruiken , Poetin denkt nog steeds dat de betrekkingen wel weer goed komen en dat de pijpen weer gebruikt gaan worden

'Nooit meer' zou ik een beetje voorbarig vinden. Vroeg of laat is Poetin pleite en misschien komt er dan wel een heel ander regime
  woensdag 28 september 2022 @ 20:34:39 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206133937
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Duitsland dacht dat ook.

Nu denken ze het beide niet meer. :) Dat is een aanwijzing.

De betrekkingen zullen overigens wel weer goed komen. Dat gebeurt altijd.
en dan gaat Rusland weer een andere pijp aanleggen om het gas te verkopen ??


Tot Polen ook die weer gaat opblazen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 28 september 2022 @ 20:34:53 #138
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206133941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:
'Nooit meer' zou ik een beetje voorbarig vinden. Vroeg of laat is Poetin pleite en misschien komt er dan wel een heel ander regime
Ja, misschien graven ze Gorbatsjov wel weer op :+

Ik heb er weinig vertrouwen in dat dingen daar gaan veranderen moet ik zeggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206133969
twitter

pi_206133984
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat ze daar weinig last van hebben? Duitsland is gewoon een puppet van de VS (bekijk het filmpje nog even terug) en dat moet wel zo blijven niet te groot worden of te veel zaken doen met Rusland.
Wat betreft energiepolitiek is duitsland juist al sinds 2004 een puppet van de russen.


Niet voor niks liet duitsland rusland jarenlang braaf alles doen zonder daarbij enige daadwerkelijke economische consewuenties te trekken, totdat het 22 februari écht te laat was
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206134007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat betreft energiepolitiek is duitsland juist al sinds 2004 een puppet van de russen.

Niet voor niks liet duitsland rusland jarenlang braaf alles doen zonder daarbij enige daadwerkelijke economische consewuenties te trekken, totdat het 22 februari écht te laat was
Klopt Duitsland was nog afhankelijker van Rusland, daar wilde de VS een stokje voor steken.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:43:45 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206134034
Ik heb liever sancties dan dat we een kernoorlog voeren. En dat gezeik in Oekraine moet wel stoppen.

Goor plaatje trouwens. Een spoiler was wel beter geweest.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 september 2022 @ 20:43:51 #143
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206134039
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Klopt Duitsland was nog afhankelijker van Rusland, daar wilde de VS een stokje voor steken.
Door een pijpleiding kapot te maken die de komende tig jaar sowieso niet gebruikt ging worden. Briljant!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206134041
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:41 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Klopt Duitsland was nog afhankelijker van Rusland, daar wilde de VS een stokje voor steken.
volledig controleerbaar.. en dat leidde al in 2014 dat duitsland de illegale annexatie van de Krim geen strobreed in de weg wilde leggen of later ptreden toen het russische leger in oost-oekraine illegaal meevocht.

Het westen had veel eerder krachtig kunnen optreden en daarbij dan vel economische schade kunnen voorkomen, als Duitsland niet zo verslaafd aan russisch gas geraakt was
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206134054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Door een pijpleiding kapot te maken die de komende tig jaar sowieso niet gebruikt ging worden. Briljant!
Wie zegt dat? Politici kunnen niet van mening veranderen? Vooral als er straks massawerkloosheid is daar.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:45:31 #146
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206134060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:43 schreef RM-rf het volgende:
volledig controleerbaar.. en dat leidde al in 2014 dat duitsland de illegale annexatie van de Krim geen strobreed in de weg wilde leggen of later ptreden toen het russische leger in oost-oekraine illegaal meevocht.

Het westen had veel eerder krachtig kunnen optreden en daarbij dan vel economische schade kunnen voorkomen, als Duitsland niet zo verslaafd aan russisch gas geraakt was
Amerika heeft gewoon de crackpijp van Duitsland naar de klote geholpen.

"Als jij niet af kan kicken dan doen wij het wel voor je."

En volkomen legitiem, want Rusland was al gewaarschuwd.
pi_206134075
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo bedoelde ik het niet helemaal. :) Wat ik bedoelde is dit:

Duitsland is de grootste macht in de EU. En het meest economisch afhankelijk van Russisch gas. De VS wil dat geen land in Europa meer Russisch gas afneemt (meerdere redenen). Bijna alle landen in de EU hebben toegezegd om geen Russisch gas meer te gebruiken en zijn actief bezig om het af te bouwen.

Duitsland echter niet. Duitsland bleef vaag doen over het afsluiten van het Russische gas. De NS1 was gesloten, de NS2 werd niet eens geopend. Maar Duitsland wilde geen toezegging doen dat ze die pijpleidingen niet deze winter nog toch zouden openen om Russisch gas af te nemen, als ze een tekort hadden.

En vergis je daar niet in, het gaat niet over gas voor de burgers, maar over gas voor de industrie. Dat betekent dus feitelijk dat. terwijl andere landen in de EU hun economie expres een deuk gaan geven, Duitsland juist de optie open hield om hun economie gaande te houden zoals tevoren.

En dat heeft twee gevolgen:

1. Als Duitsland die optie zou nemen, dan zou Duitsland veruit het machtigste land van Europa worden, misschien wel onomkeerbaar en zou het de EU werkelijk gaan domineren.

2. Zo lang Duitsland die optie open houdt, heeft het Duitse volk de hoop dat de Duitse regering hun torenhoge gaskosten zal verlagen wanneer het slecht begint te gaan deze winter. En dat is een gevaar omdat het demonstraties en rellen uitlokt, maar OOK nog eens als wortel voor de neus van het Duitse volk gehouden kan worden, door een toekomstige machthebber die van de ellende van het volk gebruik kan maken om het te verenigen. Dat is al eerder gebeurd met de Duitsers, en is niet best afgelopen voor Europa.

Vooral de Amerikanen zijn ERG gevoelig voor een machtig Duitsland met een verenigd volk achter één leider (maar: de Russen ook...). Duitsland gaat deze winter net als wij een crisis in. En Duitsland heeft meerdere malen bewezen dat het gevaarlijk is in tijden van crisis.

Ik zeg niet dat de Amerikanen het gedaan hebben, er zijn simpelweg geen bewijzen voor. Maar ik zeg wel dat de Amerikanen het met zekerheid zouden doen als ze het nodig zouden vinden om Duitsland in het gareel te brengen. En misschien vonden ze het nodig.

Persoonlijk zou ik het een geniaal plan noemen, als dit werkelijk de reden is geweest.

Naast dit hoog politieke voordeel, heeft de VS er sowieso nog een berg andere voordelen uit.
Al met al... We weten het niet maar het zou zomaar kunnen. Mogelijk gaat de toekomst ons het leren. Of het blijft immer een mysterie. Maar dat er belangen spelen om überhaupt zoiets uit te voeren is zeker.

Als deze theorie onzin is dan is het i.i.g. gefundeerde onzin. :) ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206134084
quote:
Volgens mij moeten die sancties nog goedgekeurd worden. En het zou mij niet verbazen als Hongarije er weer voor gaat liggen.

Wanneer wordt die Von der Leyen trouwens eens aan de kant geschoven? Roekeloos en allesbehalve integer.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 september 2022 @ 20:47:50 #149
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206134093
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:45 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Wie zegt dat? Politici kunnen niet van mening veranderen? Vooral als er straks massawerkloosheid is daar.
De kans dat die de komende jaren serieus gebruikt ging worden was net zo groot als de kans dat Oekraïne NAVO-lid zou worden. Nihil dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206134101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:47 schreef VEM2012 het volgende:

Roekeloos en allesbehalve integer.
Dat was ze in Duitsland al daarom is ze naar de EU gegaan denk ik. Het is een feature geen bug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')