Bron.quote:DEN HAAG - Het is drukker dan ooit op de Nederlandse wegen. In vergelijking met het recordjaar 2019 nemen de opstoppingen nu al toe, terwijl de herfst eigenlijk nog moet beginnen.
Dat constateert de ANWB Verkeersinformatie op basis van de filecijfers. Tijdens de coronapandemie was het maandenlang rustig op de wegen omdat thuiswerken werd geadviseerd, maar daar is inmiddels niets meer van te merken.
Coronamaatregelen
„Het is weer als vanouds druk op de wegen en we zien de hinder overal toenemen”, ziet Arnoud Broekhuis van de ANWB. „Sinds de coronamaatregelen eind maart zijn opgeheven is het weer uitzonderlijk vol met verkeer op de wegen. In vergelijking met 2019 zien we dat het dit jaar zowel in de ochtend- als avondspits een paar procent drukker is. Maar het meest verrast zijn we door de stijging van het aantal files overdag met maar liefst 17 procent.”
De file-expert zegt dat de drukte vooral te maken heeft met werknemers die weer naar kantoor gaan en daar de auto voor nemen. „Maar vergeet ook niet dat er sinds 2019 ook ruim 360.000 auto’s bij zijn gekomen en zo te zien worden die ook dagelijks gebruikt”, aldus Broekhuis, die ziet dat het vooral tijdens de spits op de dinsdagen en donderdagen erg druk is „Maar ook de woensdagavondspits mag je intussen bij de ’toppers’ rekenen.”
Dinsdagochtend telde de ANWB maar liefst 925 kilometer aan files. Broekhuis: „Dat was de drukste spits van 2022 tot nu toe. Het was echt herfstachtig weer met veel regen en ongelukken. Maar ik vrees dat we vaker met dit soort extremen te maken gaan krijgen, zeker als we ook nog te maken krijgen met gladheid en andere winterse omstandigheden. Tot dinsdag was de ochtendspits van donderdag 7 april de drukste met 887 kilometer aan opstoppingen door het slechte weer. Maar het is weinig hoopgevend dat we deze septembermaand al vier ochtendspitsen met 600 kilometer of meer aan files hadden. Dat waren er in het ’rampjaar’ 2019 nog twee.
Wat ook opvalt is dat het hoogtepunt van de spits met circa een half uur is verlaat van 08.00 uur naar 08.30 uur.” De ANWB voorspelde eerder al dat de files weer zouden toenemen. „Helaas lijken we gelijk te krijgen. De drukte is het gevolg van meer vrachtverkeer, bestelbusjes en woon-werkverkeer”, ziet Broekhuis. „De drukste provincie blijft Zuid-Holland met de meeste files; in Gelderland en Noord-Brabant zien we met een stijging van respectievelijk 17 en 21 procent ook steeds meer opstoppingen. Opvallend is dat de filezwaarte in Noord-Holland met 17 procent is afgenomen.”
Thuiswerken kost teveel gas.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Niks geleerd van Corona? Is ook zo goed voor het klimaat.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar hoezo moeten wij weer zo vaak naar kantoor gaan.
Maar je kan voor vertrek ns.nl raadplegen?quote:Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Baalde er gisteren ook van. Heb er 5 kwartier over gedaan om van Ede bij Amersfoort te komen. Stond 3 keer vast op de A30, en een lange file op de A1.
Ik moest naar kantoor in Amsterdam en ik durf het niet aan met de trein door personeelstekorten en teveel gezeik op het spoor. Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Absoluut. En dan kan ik naar het station rijden, daar parkeren en met de trein naar Amsterdam, maar dan moet ik eind van de dag ook weer terug. Er vallen best veel treinen uit en dan sta je ergens op een perron en moet je moeilijk doen.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar je kan voor vertrek ns.nl raadplegen?
Zo simpel is het inderdaad.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
Heeft geen reet te maken met Corona of mensen die onvoldoende thuiswerken. Als je elk jaar een middelgrote stad aan je inwonersbestand toevoegt hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat het nu drukker is overal dan in 2019.
Ja, dat horen we ook al 30 jaar Dat hele OV barst uit z'n voegen, al voor corona. Als 10% van de automobilisten in de ochtendspits met OV gaat, zijn de treinen en bussen ook te vol.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Dat is ook zo. De Overheid heeft jarenlang een blind oog voor het OV gehad (en heel veel andere zaken).quote:Op woensdag 28 september 2022 15:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo simpel is het inderdaad.
[..]
Ja, dat horen we ook al 30 jaar Dat hele OV barst uit z'n voegen, al voor corona. Als 10% van de automobilisten in de ochtendspits met OV gaat, zijn de treinen en bussen ook te vol.
Aan de andere kant ben je het nu aan de pomp kwijt.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Benzine kost duur.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Rustaaaaaaaag.quote:Op woensdag 28 september 2022 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik naar het oosten van het land kijk, dan ligt er misschien wel schitterend nieuw zoab op, maar de intra is nog steeds die van 30 jaar geleden. De A12 vanaf Zevenaar? Twee baans. Twee fucking baans.
De A15? Ligt er nog steeds niet. Inmiddels hebben alle files die dat veroorzaakt hebben al een evt aanleg "gecompenseerd"
De a18/n18? Nog steeds geen verbinding met Twente.
En wat wellicht nog het allerergste is is dat iedereen en z'n schoonmoeder tegelijk de weg op gaat. Hoe ouderwets is dat? Weet je hoe idioot veel co2, fijnstof, stikstof en weet ik veel wat onnodig de atmosfeer is in geblazen door de totale onwil om hier wat mee te doen?
Dat laatste is dus wel aan het veranderen, gezien er nu kennelijk ook steeds meer files midden op de dag ontstaan.quote:Op woensdag 28 september 2022 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Als ik naar het oosten van het land kijk, dan ligt er misschien wel schitterend nieuw zoab op, maar de intra is nog steeds die van 30 jaar geleden. De A12 vanaf Zevenaar? Twee baans. Twee fucking baans.
De A15? Ligt er nog steeds niet. Inmiddels hebben alle files die dat veroorzaakt hebben al een evt aanleg "gecompenseerd"
De a18/n18? Nog steeds geen verbinding met Twente.
En wat wellicht nog het allerergste is is dat iedereen en z'n schoonmoeder tegelijk de weg op gaat. Hoe ouderwets is dat? Weet je hoe idioot veel co2, fijnstof, stikstof en weet ik veel wat onnodig de atmosfeer is in geblazen door de totale onwil om hier wat mee te doen?
Dan moet je wel het hele verhaal vertellen met aanzuigende werking en zulks. Want dan krijg je inderdaad los Angeles taferelen.quote:Op woensdag 28 september 2022 18:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Overigens is al lang aangetoond dat meer rijstroken niet leidt tot minder files.
Ik verdien er mijn geld meequote:
Haha wat een onzin.quote:Op woensdag 28 september 2022 18:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Overigens is al lang aangetoond dat meer rijstroken niet leidt tot minder files.
Ik merk dat jij het beter weet dan de wetenschap en dat je het ook heel overtuigend kunt beargumenteren.quote:
Extra stroken aanleggen om files op te lossen is hetzelfde als je broekriem een gaatje losser doen om obesitas tegen te gaan.quote:
Ja, want autorijden is zo lekker goedkoop.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Nee, dat helpt juist. De doorstroming op een snelweg is bij 100 km/u beter dan bij 120.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:25 schreef Taills het volgende:
Toch dat 100 rijden misschien terug aanpassen.
Is dat zo? Ik lees op dit forum juist altijd dat die nieuwe mensen hier allemaal op hun luie reet komen zitten, maar die gaan dus massaal met de auto naar hun werk?quote:Op woensdag 28 september 2022 15:09 schreef Elan het volgende:
Heeft geen reet te maken met Corona of mensen die onvoldoende thuiswerken. Als je elk jaar een middelgrote stad aan je inwonersbestand toevoegt hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat het nu drukker is overal dan in 2019.
Grootste groep nieuwkomers zijn bepaald geen Syrische bootvluchtelingen, maar arbeidsmigranten uit Oost Europa en India. Die rijden gewoon in een auto rond.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik lees op dit forum juist altijd dat die nieuwe mensen hier allemaal op hun luie reet komen zitten, maar die gaan dus massaal met de auto naar hun werk?
Het hangt van het traject af bottlenecks blijf je houden. Maar dat de A12 en A2 veel rijstroken hebben werkt echt wel tegen files op die wegen. En er zijn altijd files op de wegen naar het zuiden, zoals het smallere deel van de A2 en de A27. Meer rijstroken zouden de files daar zeker wel oplossen.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik merk dat jij het beter weet dan de wetenschap en dat je het ook heel overtuigend kunt beargumenteren.
Om nog maar te zwijgen dat je voor die twee uur rijstijd zelfs op minimumloon prima de hele dag een elektrisch kacheltje kan laten loeien.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, want autorijden is zo lekker goedkoop.
Het is natuurlijk nogal afhankelijk van hoe je woont en of je al dan niet een leasebak hebt, maar voor veel mensen is thuis werken toch echt goedkoper dan de auto naar kantoor nemen.
Lekker vrachtwagens inhalen met 100. Maar waarom denk je dan dat er meer files zijn?quote:Op woensdag 28 september 2022 20:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat helpt juist. De doorstroming op een snelweg is bij 100 km/u beter dan bij 120.
Ja, wellicht zorgt het voor minder files op die wegen. Voor een tijdje. In totaliteit nemen de files echter niet af.quote:Op woensdag 28 september 2022 23:25 schreef jakosi het volgende:
[..]
Het hangt van het traject af bottlenecks blijf je houden. Maar dat de A12 en A2 veel rijstroken hebben werkt echt wel tegen files op die wegen. En er zijn altijd files op de wegen naar het zuiden, zoals het smallere deel van de A2 en de A27. Meer rijstroken zouden de files daar zeker wel oplossen.
Zie #15.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:05 schreef Taills het volgende:
[..]
Lekker vrachtwagens inhalen met 100. Maar waarom denk je dan dat er meer files zijn?
Ja leuk en aardig maar mensen remmen nu eenmaal plotseling. Dan krijg je meteen file die nooit oplost als mensen niet uit de klont rijden.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zie #15.
Vrachtwagens inhalen met 100 is ook prima. Hoe gelijkmatiger het verkeer rijdt, hoe minder kans op files. Nog beter zou zijn als iedereen (incl de vrachtwagens) 90 zou rijden. Dan is de capaciteit van een snelweg het grootst.
Als je op een snelweg plotseling remt ben je hetzij zelf een beroerde bestuurder, hetzij word je door een beroerde bestuurder gehinderd.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:23 schreef Taills het volgende:
[..]
Ja leuk en aardig maar mensen remmen nu eenmaal plotseling. Dan krijg je meteen file die nooit oplost als mensen niet uit de klont rijden.
Want mensen kunnen alleen met de auto naar het werk?quote:Op woensdag 28 september 2022 20:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, want autorijden is zo lekker goedkoop.
Het is natuurlijk nogal afhankelijk van hoe je woont en of je al dan niet een leasebak hebt, maar voor veel mensen is thuis werken toch echt goedkoper dan de auto naar kantoor nemen.
Misschien moet je nog even kijken waar dit topic ook alweer over gaat.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want mensen kunnen alleen met de auto naar het werk?
Ja en de boetes, benzine, onbetaald reizen en iedere keer de dood ontwijken in het verkeer. Schade etc voedsel is niet misselijkmakend duur?quote:Op woensdag 28 september 2022 15:10 schreef Haags het volgende:
Je bent ook wel compleet leip als je met deze energieprijzen nog stug thuis blijft werken.
Met die logica hadden we overal nog enkelbaans wegen.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Extra stroken aanleggen om files op te lossen is hetzelfde als je broekriem een gaatje losser doen om obesitas tegen te gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oplossing is thuiswerken. Klaar.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Extra stroken aanleggen om files op te lossen is hetzelfde als je broekriem een gaatje losser doen om obesitas tegen te gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu terug naar de echte wereld. Files bestaan vooral omdat mensen niet kunnen rijdenquote:Op donderdag 29 september 2022 00:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je op een snelweg plotseling remt ben je hetzij zelf een beroerde bestuurder, hetzij word je door een beroerde bestuurder gehinderd.
Als je goed anticipeert en voldoende afstand houdt, hoef je bijna nooit te remmen.
Je kunt wel 20 banen neer leggen, maar zolang ze de af en opritten enkelbaans laten schiet het natuurlijk niet veel op.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:16 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Extra stroken aanleggen om files op te lossen is hetzelfde als je broekriem een gaatje losser doen om obesitas tegen te gaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wellicht, maar dat los je dus niet op door de maximumsnelheid weer te verhogen, zoals gesuggereerd werd. Daardoor wordt het (althans qua files) waarschijnlijk alleen maar erger.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:17 schreef Taills het volgende:
[..]
En nu terug naar de echte wereld. Files bestaan vooral omdat mensen niet kunnen rijden
Daarom dienen ook de bekende knelpunten aangepakt te worden.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:25 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je kunt wel 20 banen neer leggen, maar zolang ze de af en opritten enkelbaans laten schiet het natuurlijk niet veel op.
Het draagt wel degelijk bij.quote:Op donderdag 29 september 2022 00:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, wellicht zorgt het voor minder files op die wegen. Voor een tijdje. In totaliteit nemen de files echter niet af.
Ik reis bijna dagelijks met de trein, en zolang je voornamelijk gebruik maakt van Intercities valt het erg mee, kan eigenlijk altijd wel zitten, ik probeer meestal ook wel de spits te mijden zodat je ook nog even uurtje kan werken in de trein.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Baalde er gisteren ook van. Heb er 5 kwartier over gedaan om van Ede bij Amersfoort te komen. Stond 3 keer vast op de A30, en een lange file op de A1.
Ik moest naar kantoor in Amsterdam en ik durf het niet aan met de trein door personeelstekorten en teveel gezeik op het spoor. Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Reizen buiten de spits om is wel echt anders.quote:Op vrijdag 30 september 2022 07:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik reis bijna dagelijks met de trein, en zolang je voornamelijk gebruik maakt van Intercities valt het erg mee, kan eigenlijk altijd wel zitten, ik probeer meestal ook wel de spits te mijden zodat je ook nog even uurtje kan werken in de trein.
Ik moet zeggen dat ik het vanuit Amsterdam mee vind vallen, ook als ik om 8:30 de trein neem naar Utrecht of Rotterdam kan ik meestal wel zitten, ook een trucje, stap altijd helemaal voor of achterin in, je kunt in de NS app zien waar de trein stoptquote:Op vrijdag 30 september 2022 08:34 schreef FYazz het volgende:
[..]
Reizen buiten de spits om is wel echt anders.
Ik vind het zelf in de Randstad tijdens de spits geen pretje met de trein. Of het nu een intercity of sprinter is, vrijwel altijd is het druk en sta je opgepropt. Heel soms is het in de ochtend iets minder druk maar de avondspits is wat mij betreft verre van comfortabel.
Wat moest je daar doen wat niet telefonisch of digitaal kan?quote:Op woensdag 28 september 2022 15:11 schreef Treinhoer het volgende:
Baalde er gisteren ook van. Heb er 5 kwartier over gedaan om van Ede bij Amersfoort te komen. Stond 3 keer vast op de A30, en een lange file op de A1.
Ik moest naar kantoor in Amsterdam en ik durf het niet aan met de trein door personeelstekorten en teveel gezeik op het spoor. Laat ze dat fixen, maak het goedkoper en dan zullen meer mensen de trein/het OV weer pakken.
Dank voor de tip.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vanuit Amsterdam mee vind vallen, ook als ik om 8:30 de trein neem naar Utrecht of Rotterdam kan ik meestal wel zitten, ook een trucje, stap altijd helemaal voor of achterin in, je kunt in de NS app zien waar de trein stopt
Dat hoeft geen voldongen feit te zijn. Zoiets werk je wel in de hand door maar asfalt aan te blijven leggen. Dat staat ook in die vicieuze cirkel. Reistijd wordt dan korter, mensen gaan meer met de auto of verder weg wonen.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met die logica hadden we overal nog enkelbaans wegen.
Rucksichtlos overal asfalt bij gooien gaat niet helpen, maar er zijn miljoenen auto's bij gekomen de afgelopen decennia. Die moeten ergens rijden, dus op sommige plekken zal het wel moeten.
Je leest niet wat ik zeg. Ja, extra rijstroken helpen tegen files, maar alleen op die plek en voor een beperkte tijd. En ondertussen verplaatsen de files die eerst op de ene plek stonden, zich naar de volgende plek. Per saldo neemt de filedruk niet af.quote:Op vrijdag 30 september 2022 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het draagt wel degelijk bij.
Ik vind het brede gedeelte van de A2 wel een goed voorbeeld.
Meer rijstroken betekent meer overzicht waardoor bestuurders mogelijk meer ontspannen rijden in het algemeen en minder angstig zijn bij slechter weer en daardoor niet nog meer afstand houden.
Meer rijstroken betekent ook meer ruimte om elkaar minder te hinderen en dus niet steeds op je rem te hoeven stappen. Het betekent tevens meer ruimte om bij een ongeval het verkeer via meer andere banen om te leiden.
Als naast zo'n brede snelweg ook nog een parallelweg ligt voor lokaal verkeer dan is 'meer asfalt' zeker wel een goede oplossing voor een betere doorstroming.
Lost het alle files op, nee. Een deel valt zeker te behalen met onze rijstijl maar met steeds meer mensen op de weg is meer asfalt soms de enige oplossing denk ik.
Of gewoon zorgen dat het ov comfortabel is om te reizen. Persoonlijk vind ik de prijs van het ov nog wel meevallen maar rond de spitsuren in de trein stappen vind ik echt verre van fijn. Dan liever 2x zo lang onderweg in de file met hogere reiskosten.
Just one more lane bro.quote:Op vrijdag 30 september 2022 02:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het draagt wel degelijk bij.
Ik vind het brede gedeelte van de A2 wel een goed voorbeeld.
Meer rijstroken betekent meer overzicht waardoor bestuurders mogelijk meer ontspannen rijden in het algemeen en minder angstig zijn bij slechter weer en daardoor niet nog meer afstand houden.
Meer rijstroken betekent ook meer ruimte om elkaar minder te hinderen en dus niet steeds op je rem te hoeven stappen. Het betekent tevens meer ruimte om bij een ongeval het verkeer via meer andere banen om te leiden.
Als naast zo'n brede snelweg ook nog een parallelweg ligt voor lokaal verkeer dan is 'meer asfalt' zeker wel een goede oplossing voor een betere doorstroming.
Lost het alle files op, nee. Een deel valt zeker te behalen met onze rijstijl maar met steeds meer mensen op de weg is meer asfalt soms de enige oplossing denk ik.
Of gewoon zorgen dat het ov comfortabel is om te reizen. Persoonlijk vind ik de prijs van het ov nog wel meevallen maar rond de spitsuren in de trein stappen vind ik echt verre van fijn. Dan liever 2x zo lang onderweg in de file met hogere reiskosten.
Helemaal niet stoppen daarmee, maar tijdens het bericht grappen maken over al die sukkels die erin staan voor sociale druk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dat hoeft geen voldongen feit te zijn. Zoiets werk je wel in de hand door maar asfalt aan te blijven leggen. Dat staat ook in die vicieuze cirkel. Reistijd wordt dan korter, mensen gaan meer met de auto of verder weg wonen.
Snelwegen staan zo weer vol en mensen blijven auto's nodig hebben en kopen. Die vervolgens onze steden weer opstoppen, en onze openbare ruimte (onze leefruimte) in beslag nemen met alle parkeerruimte.
Met name dat laatste gaat gewoon niet meer passen met alle uitbreiding die er moet plaatsvinden qua woningen.
Ik zou ervoor pleiten om nog maar weinig geld in asfalt te stoppen en dat allemaal flink te investeren in topnotch OV verbindingen en fietsroutes. En steden uitbreiden volgens het principe van de 15-minuten stad. Alle belangrijke voorzieningen voor iedereen binnen 15 minuten bereikbaar per fiets of te voet.
Het kan:
[ afbeelding ]
Wat je aandacht geeft, groeit
Zo moeten we ook maar meteen stoppen met die suffe filemeldingen bij elk nieuwsbulletin op de radio. Wie heeft daar nu echt wat aan?
Ik werk elke dag thuis, meestal ga ik 1 dag in de week naar kantoor om mensen te helpen met twijfels, kennis overbrengen, korte presentaties te geven. Dat kan ook digitaal, maar mijn ervaring is dat wanneer je elkaar fysiek ziet, het makkelijker is om tot de kern te komen waar problemen/twijfels/kennis tekort is. Dat is dan ook makkelijk op te pakken en sneller opgelost.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:48 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat moest je daar doen wat niet telefonisch of digitaal kan?
Maar meestal krijg je wel reiskostenvergoeding (die overigens ook met ingang van dit jaar alleen mag worden uitgekeerd op dagen dat je ook daadwerkelijk reist), waar de thuiswerkvergoeding voor medewerkers echt nog geen gemeengoed is. Of je krijgt 2 euro per dag, waar je tegenwoordig wel een half uur per dag de verwarming voor kunt aanzetten.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Aan de andere kant ben je het nu aan de pomp kwijt.
Het kan niet, alleen hebben studenten en ambtenaren er geen last van omdat ze toch nooit ergens hoeven te zijn.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:24 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik zou ervoor pleiten om nog maar weinig geld in asfalt te stoppen en dat allemaal flink te investeren in topnotch OV verbindingen en fietsroutes. En steden uitbreiden volgens het principe van de 15-minuten stad. Alle belangrijke voorzieningen voor iedereen binnen 15 minuten bereikbaar per fiets of te voet.
Het kan:
[ afbeelding ]
Wat je aandacht geeft, groeit
Jeetje man, chill zeg.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je leest niet wat ik zeg. Ja, extra rijstroken helpen tegen files, maar alleen op die plek en voor een beperkte tijd. En ondertussen verplaatsen de files die eerst op de ene plek stonden, zich naar de volgende plek. Per saldo neemt de filedruk niet af.
Leuk dat jij het gevoel hebt dat het anders zit, maar zowel uit theoretisch als empirisch onderzoek blijkt dat extra rijstroken niet de oplossing zijn.
Waar zou een ambtenaar heen moeten gaan dan?quote:Op vrijdag 30 september 2022 13:31 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het kan niet, alleen hebben studenten en ambtenaren er geen last van omdat ze toch nooit ergens hoeven te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |