TearsoftheKingdom | woensdag 28 september 2022 @ 12:13 |
› Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 12:21 |
dat jij het niet begrijpt is blijkbaar niets aan te doen maar het staat er duidelijk | |
TearsoftheKingdom | woensdag 28 september 2022 @ 12:24 |
Je zegt zelf, leer begrijpend lezen. Dat probeer ik nu te doen, dus je mag ook gewoon antwoord geven. | |
Zorro | woensdag 28 september 2022 @ 12:34 |
Wat er staat is hetzelfde als:Maar dat is voor sommige mensen erg moeilijk. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 12:34 |
Op het 2021 FIA gala was er een vertegenwoordiger van Mercedes aanwezig om de constructeurs prijs in ontvangst te nemen, als ik het goed heb was dat James Allison, hij had als vertegenwoordiger van AMG Mercedes dus ook die 2e prijs van Lewis in ontvangst kunnen nemen maar dat mag dus niet. Hamiton is daarvoor gestraft (naar mijn mening veel te licht) Lewis Hamilton to pay ¤50,000 for missing FIA gala https://www.espn.com/f1/s(...)000-missing-fia-gala | |
Starflyer | woensdag 28 september 2022 @ 12:39 |
Respresentative is enkelvoud, dus kan alleen slaan op the competitor en niet op the drivers. Of je moet één representative hebben die de prijs voor alle vier ophaalt, wat erg onwaarschijnlijk is. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 28 september 2022 @ 12:46 |
RACEWEEK | |
TearsoftheKingdom | woensdag 28 september 2022 @ 12:48 |
Ok, blijkbaar is dat moeilijk voor mij. Ik probeer het iig beter te begrijpen. Dus in mijn voorbeeld gaat het echt alleen de afgevaardigde van de boer. En niet de boerin. | |
Nieuwschierig | woensdag 28 september 2022 @ 12:50 |
Het is te interpreteren als dat de drivers ieder voor zich een vertegenwoordiger mogen sturen. Wat mij betreft krijgt Lewis zijn geld terug. | |
Starflyer | woensdag 28 september 2022 @ 13:00 |
Dan had er gestaan representatives of ... | |
Starflyer | woensdag 28 september 2022 @ 13:03 |
Of één afgevaardigde voor beiden. Maar niet een afgevaardigde van de boer en een afgevaardigde van de boerin. Dan zou het imho afgevaardigden moeten zijn. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 13:19 |
Starflyer | woensdag 28 september 2022 @ 13:29 |
Liberty wil nog meer veranderen om de entertainmentswaarde te verhogen. Gesproken wordt over • Afschaffen VSC (en dus vaker een SC) • DRS met tijdslimiet • Aparte kwalificatie voor de sprint- en hoofdrace • Extra motorelementen betekent sowieso achteraan starten. https://www.auto-motor-un(...)-safety-car-strafen/ | |
MoreDakka | woensdag 28 september 2022 @ 13:36 |
Weet je wat de entertainmentwaarde het meest verhoogt? Een kampioenschapsgevecht. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 28 september 2022 @ 13:36 |
Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben, maar goed ik ben dan ook maar een kijker | |
WismutVeilchen83 | woensdag 28 september 2022 @ 13:41 |
Je kunt je afvragen hoe attractief 2 kwali's zijn. In de races zie je al min of meer hetzelfde beeld (Oostenrijk dan even daargelaten waar RBR echt worstelde met de banden), maar in de kwalificatie lijkt me dat al helemaal het geval. | |
Nattekat | woensdag 28 september 2022 @ 13:41 |
En zo bewandelen ze langzaam maar zeker het NASCAR pad. De F1 degradeert tot een show in plaats van een sport, en voor je het weet ben je de harde kern kwijt en is het allemaal niets meer. 10 jaar geleden lachten we Bernie nog uit om dit soort belachelijke ideeën. | |
ChevyCaprice | woensdag 28 september 2022 @ 13:44 |
Prima ideeën. Afschaffing van de VSC heb ik mijn twijfels bij, is gewoon prima om een auto achter een barrier te duwen. Is geen SC voor nodig. Maar goed, restart is natuurlijk wel mooi voor het echte racen. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 13:44 |
ze zijn wat te snel met veranderingen zonder goed te kijken hoe nieuwe regels uitwerken, die anti purposing regel is daar ook een voorbeeld van, Red Bull lukt het dus dat is de maatstaf dan moet je dat gewoon aan de teams overlaten ipv regeltjes creëren dit tegen te gaan. | |
ChevyCaprice | woensdag 28 september 2022 @ 13:44 |
En dat kan Liberty moeilijk afdwingen met regelwijzigingen. | |
Starflyer | woensdag 28 september 2022 @ 13:47 |
Zorgen dat de regels stabiel blijven zodat de teams naar elkaar toe komen. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 13:48 |
Probleem bij een rode vlag en herstart vind ik dat je dus onderdelen en banden kan wisselen, dat zouden ze dan moeten verbieden en als je door schade niet anders kan dan bijvoorbeeld een vleugel vervangen bestraffen met een gridpenalty. | |
Predator40 | woensdag 28 september 2022 @ 13:49 |
toto heeft nog aardig wat macht.... | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 13:52 |
klopt maar in dit geval is hij er weinig mee opgeschoten | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 13:52 |
Adames | woensdag 28 september 2022 @ 13:53 |
Dit kan niet | |
Predator40 | woensdag 28 september 2022 @ 13:53 |
raceweek | |
Adames | woensdag 28 september 2022 @ 13:54 |
DRS kan ik dan wel inkomen. Zolang ze maar niet met fanboosts gaan werken voor extra seconden drs. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 13:58 |
Of je schaft het af maar zolang je het hebt lijkt me een tijdslimiet niet echt handig en is ook in het voordeel van de topteams, als je pole pakt heb je als alles goed gaat in de race die DRS nauwelijks nodig. | |
Adames | woensdag 28 september 2022 @ 14:00 |
volledig afschaffen kan helaas nog niet. Wel minder of kortere zones, of dit, wel meer mogelijkheden maar zelf de keus waar. Het is niet zozeer vanwege topteams, maar vooral het tegengaan van drs trains in het middenveld. | |
ChevyCaprice | woensdag 28 september 2022 @ 14:02 |
Sowieso moet DRS korter vind ik. Misschien de zones verkorten (en dus NIET verlengen zoals op Zandvoort). Dat gaat het racen bevorderen. | |
Nattekat | woensdag 28 september 2022 @ 14:03 |
Op Spa moet het gewoon helemaal weg. | |
ChevyCaprice | woensdag 28 september 2022 @ 14:08 |
En we noemen het de MAX VERSTAPPEN-maatregel. | |
Predator40 | woensdag 28 september 2022 @ 14:12 |
toto is het met je eens...... | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 14:18 |
dat is toch ook in het voordeel van de topteams mochten ze achteraan starten vanwege een motorstraf | |
Adames | woensdag 28 september 2022 @ 14:19 |
Dat is waar. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 14:40 |
TheStigsDutchCousin | woensdag 28 september 2022 @ 14:41 |
Welkom terug Albon | |
THEFXR | woensdag 28 september 2022 @ 15:21 |
dat gaat nooit lukken. | |
Donna | woensdag 28 september 2022 @ 15:25 |
Dat is toch tegen medisch advies in zou ik zeggen? Of geldt er geen 6 weken rust na zo'n operatie, iig niet intensief sporten? | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 15:36 |
ik neem aan dat hij een OK heeft gekregen van z'n artsen | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 28 september 2022 @ 15:41 |
Uhmm, nee. Misschien nog een keer lezen?
| |
Zipportal | woensdag 28 september 2022 @ 16:02 |
@Gehrman | |
Tijn | woensdag 28 september 2022 @ 16:16 |
Lijkt me ook. Al zal-ie zelf ook wel graag willen. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 16:43 |
is al besproken | |
Nieuwschierig | woensdag 28 september 2022 @ 16:52 |
Dat is niet de quote die ik quote | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 16:52 |
ook die moet je dan nog een keer lezen | |
Tijn | woensdag 28 september 2022 @ 16:55 |
Ik denk inderdaad dat Lewis onterecht een boete heeft gekregen omdat een stel figuren op Fok! Forum de regels beter begrijpen dan de FIA zelf | |
Nieuwschierig | woensdag 28 september 2022 @ 17:01 |
Dit is een herhaling van zetten. Het gaat er om of de representative ook op de drivers slaat. Dat doet het niet, dat ben ik met je eens, maar het is wel zo te interpreteren. Ze hadden er twee losse zinnen van moeten maken. | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 17:05 |
TearsoftheKingdom | woensdag 28 september 2022 @ 17:05 |
Dat heb ik nooit beweerd. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 28 september 2022 @ 17:06 |
Als het deze quote was, dan is het nog steeds een duidelijk 'nee'.
| |
Nieuwschierig | woensdag 28 september 2022 @ 17:06 |
Dat bestrijdt ik | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 28 september 2022 @ 17:07 |
Dan is je begrip van de Engelse taal simpelweg niet toereikend. | |
Nieuwschierig | woensdag 28 september 2022 @ 17:10 |
Dat bestrijdt ik ook. Daarentegen beweer ik wel dat zowel Engels als Nederlands niet jouw sterkste kant zijn. Tevens is dit weer een typische FIA omschrijving die multi-interpretabel is. Wat ook de de enige reden is dat Verstappen zich nu WDC mag noemen | |
Tarado | woensdag 28 september 2022 @ 17:13 |
nee diegenen die het anders interpreteren maken een fout | |
Black-Death | woensdag 28 september 2022 @ 17:14 |
Zijn Nederlands idem dito | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 28 september 2022 @ 17:17 |
Alleen voor degenen die de Engelse taal niet machtig zijn. | |
Nieuwschierig | woensdag 28 september 2022 @ 18:00 |
Vind ik niet eigenlijk. | |
wdn | woensdag 28 september 2022 @ 18:09 |
Jawel: verplichten tot 1 motorleverancier En dan liefst een Amerikaans bedrijf natuurlijk. | |
ChevyCaprice | woensdag 28 september 2022 @ 18:12 |
Ik zeg "moeilijk" niet onmogelijk. En 1 motor zal niet gaan gebeuren. | |
#ANONIEM | woensdag 28 september 2022 @ 18:27 |
Opmerkelijke uitspraken van iemand die bij herhaling 'dat bestrijdt ik' schrijft. | |
daNpy | woensdag 28 september 2022 @ 18:38 |
Het een sluit het ander niet uit | |
Bonobo11 | woensdag 28 september 2022 @ 18:45 |
| |
Colonia | woensdag 28 september 2022 @ 19:49 |
Dit jaar naar de race in Zandvoort geweest en dat beviel goed! Voor volgend jaar dus maar eens kaarten voor Spa (voordat het niet meer kan) gekocht, mooie plek vlak voor de Eau Rouge. Ik hoop daar een iets meer gemengd publiek tegen te komen. Niets mis met de Max-fans (ben ik zelf inmiddels ook), maar een beetje variatie met wat meer Mercedes-, Ferrari- en Haas-fans lijkt me ook wel eens leuk. | |
Tijn | woensdag 28 september 2022 @ 19:57 |
Ik denk dat de motoren elkaar nu al niet veel meer ontlopen eerlijk gezegd. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 28 september 2022 @ 23:29 |
Van het Nederlands ook. Bestrijd moet zonder t | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 09:13 |
Waarom is er nog geen Singapore topic? Een constante hierin zou ik wel waarderen, de ene keer is er al een topic op maandag de andere keer nog niet op donderdag. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 29 september 2022 @ 09:16 |
| |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 09:25 |
Gisteren op Netflix de documentaire 'Schumacher' gekeken. Zeker de moeite waard. | |
DjVero | donderdag 29 september 2022 @ 09:43 |
Ik hoop volgend jaar naar Zandvoort te kunnen. En dan vanaf dat jaar minimaal één grand prix per jaar te pakken. Azerbeidzjan het jaar daarop waarschijnlijk | |
Perox | donderdag 29 september 2022 @ 09:47 |
Oh ja, de enige reden dat Verstappen zich WDC mag noemen is omdat het FIA regelement multi-interpretabel is. Elk punt dat hij behaald heeft komt door dat regelement! Maar dan ook echt elk punt!
| |
daNpy | donderdag 29 september 2022 @ 09:55 |
Beste seizoen ooit gereden en dan ligt het aan de FIA regels idd | |
vosss | donderdag 29 september 2022 @ 09:56 |
Gaat dat over Mick of over zijn ouwe heer? | |
daNpy | donderdag 29 september 2022 @ 09:59 |
Der Michael. | |
vosss | donderdag 29 september 2022 @ 10:00 |
Dankje | |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 10:25 |
Over Mick is nog niet echt een docu te maken denk ik | |
vosss | donderdag 29 september 2022 @ 10:29 |
Goed punt. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 29 september 2022 @ 11:19 |
Ik twijfel of die er ook ooit echt komt | |
Nattekat | donderdag 29 september 2022 @ 11:20 |
Ik blijf erbij dat Hamilton de leiding niet verdiende na de eerste ronde, en de race was heel anders afgelopen als dat volgens de regels was gegaan. | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 11:35 |
Nieuw? Niet dus van vorig jaar, ook gezien 7/10 | |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 11:47 |
Geen idee hoe nieuw die was | |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 11:47 |
Hoezo verdiende Hamilton de leiding niet na de eerste ronde? Of bedoel je vanwege die gemiste bocht? Klopt inderdaad.. | |
Rossdale | donderdag 29 september 2022 @ 12:04 |
Ik betwijfel het, Hamilton was zo gigantisch veel sneller. Dan had hij Max later wel ingehaald | |
wdn | donderdag 29 september 2022 @ 12:06 |
Mee eens. En je wordt geen WDC door 1 race. Dan moet je het hele jaar bovengemiddeld bezig zijn. Dat er dan eens een keer de FIA een steek laat vallen ... tja. En ja ik ben het daar eens met Toto: de regels anders hanteren tijdens de laatste race is verdacht. Ik snap dat Masi sensatie wilde want hij is altijd zo geweest en dat dit zijn enige reden kan zijn geweest wil ik ook wel geloven maar er blijft dan wel iets hangen van dat het commercieel beter zou zijn als Max wint. Mercedes/Lewis had het gewoon niet aan moeten laten komen op de laatste paar meters van de laatste race van het jaar. Mercedes heeft in het hele jaar genoeg onnodige fouten gemaakt. En die regel over de minimum tijd pitstop komt ook van hun en alleen maar omdat hun pit crew niet snel genoeg was. Niks veiligheid. Puur nijd. Ik heb zin in Singapore | |
Nattekat | donderdag 29 september 2022 @ 12:17 |
Hij kwam Perez niet eens voorbij op nieuwe banden. | |
Nieuwschierig | donderdag 29 september 2022 @ 12:39 |
Lewis kon zich geen aanrijding veroorloven terwijl er voor Perez niets te winnen was. Dan is het verstandigste om gewoon te wachten op een goede DRS. Zo rijdt verstappen nu ook veel meer trouwens. . | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 12:47 |
maakt niet uit maar ik had het vorig jaar al gezien | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 12:50 |
z'n racecraft is al een tijdje matig voor zover het ooit echt top was, de snelheid heeft hij nog wel als het in de auto zit tenminste | |
Starflyer | donderdag 29 september 2022 @ 12:50 |
Ach, er zijn genoeg keren geweest dat de FIA zich niet aan hun eigen regels hield in het voordeel van Hamilton (track limits, double stacken, etc). Dat het nu een keer in het voordeel was van Verstappen is imho gerechtigheid. | |
daNpy | donderdag 29 september 2022 @ 13:00 |
En hij vooraan rijdt. | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 13:03 |
niet alleen, hij is wel constant snel alleen zodra het op racen aankomt heeft hij het wel moeilijker | |
daNpy | donderdag 29 september 2022 @ 13:04 |
Ja klopt, DRS overtakes, een bocht nemen gaat niet zonder iemand te raken. | |
Nattekat | donderdag 29 september 2022 @ 13:39 |
Met Verstappen kon dat ook niet. | |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 13:42 |
Jawel, bij een uitvalbeurt van Max én Lewis, was Max kampioen. Maar goed, zo'n risico ga je niet nemen natuurlijk. | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 13:46 |
Ik vraag me af wat pijnlijker is, na de laatste race 2e blijven met het hele jaar kans om WK te worden of een jaar als dit en gewoon niet meedoen om de prijzen. | |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 14:12 |
Dat eerste is pijnlijker. Hamilton zal beter kunnen accepteren dat hij dit jaar geen kampioen is geworden, dan dat hij vorig jaar geen kampioen was. | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 14:14 |
zou kunnen ja al denk ik dat dit jaar pijnlijker is voor z'n ego | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 14:19 |
Max Verstappen expands long-term Viaplay partnership
| |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 14:27 |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 14:39 |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 14:40 |
Zou hij dat nou echt durven zeggen uit zichzelf of wordt hem dit enorm in de mond gelegd? | |
Rianne84 | donderdag 29 september 2022 @ 14:41 |
Edit: verkeerde topic | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 14:43 |
| |
Black-Death | donderdag 29 september 2022 @ 14:44 |
Sounds fair. Had het artikel nog niet geopend | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 29 september 2022 @ 14:47 |
Christ on a bike, alsof hij nooit vroeg in het seizoen gewonnen heeft | |
WismutVeilchen83 | donderdag 29 september 2022 @ 14:48 |
Check even zijn letterlijke quote hierboven. Hij zegt ook dat het voor jou als individu leuk is, maar voor de sport niet. Weer een typisch geval van een kop die uit zijn verband wordt gerukt om quotes te verzamelen. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 29 september 2022 @ 14:49 |
Eens, had het beter moeten lezen. Ware het niet dat hij ook vaak genoeg voor Abu Dhabi gewonnen heeft, wat hij ook zelf zegt. Dus dit is gewoon een beetje een steek onder water. | |
Donna | donderdag 29 september 2022 @ 14:50 |
Dat zegtie letterlijk juist wel. | |
Tarado | donderdag 29 september 2022 @ 14:51 |
2017, 18,19, 20 was het toch vanaf het begin ook veel meer wanneer dan wie, tenminste zelfs in begin 21 verwachtte ik dat het weer Hamilton zou worden, dit jaar was dat niet zo. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 29 september 2022 @ 14:52 |
Eens, hoewel ik in 17 en 18 toch nog wel heel even geloofde in Vettel. Zeker dat jaar waarin ie met 2 overwinningen begon. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 29 september 2022 @ 14:54 |
Zie mijn latere post | |
Donna | donderdag 29 september 2022 @ 14:56 |
Ja gezien, was net een beetje later, maar weghalen is ook zoiets he. Ik vind het trouwens wel een goed antwoord op de vraag. Zie het niet meteen als steek onder water eigenlijk. | |
Starflyer | donderdag 29 september 2022 @ 15:31 |
De Aston Martin achtervleugel is vanaf volgend seizoen verboden. https://the-race.com/form(...)in-rear-wing-design/ | |
Zorro | donderdag 29 september 2022 @ 18:22 |
Alleen zei hij het toen niet en nu wel. Niet helemaal toevallig. | |
opgebaarde | donderdag 29 september 2022 @ 18:30 |
Je mag natuurlijk denken dat iedereen met een ster op zijn shirt helemaal van het padje af is. Of je haalt je hoofd uit je kont 2019 https://www.the42.ie/lewis-hamilton-3-4632533-May2019/ 2015 https://www.dailymail.co.(...)ce-bore-F1-fans.html | |
Nieuwschierig | donderdag 29 september 2022 @ 18:49 |
Het zal. Maar Johan Cruijff en Michael Jordan werden ook niet elk jaar kampioen. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 29 september 2022 @ 22:19 |
Hahaha, mooie research | |
Rossdale | vrijdag 30 september 2022 @ 11:55 |
https://www.auto-motor-un(...)-red-bull-im-visier/ Och nee, Red Bull en Astin Martin zijn waarschijnlijk over de budgetcap gegaan. Ik zie Toto alweer schreeuwen dat Lewis WDC 2021 zou moeten zijn. | |
Evenstar | vrijdag 30 september 2022 @ 12:03 |
Denken wij bijna klaar te zijn met alle gezeik uit 2021 .... krijg je dit. Kunnen wij straks weer een jaar lang aanhoren hoe kut het allemaal is en dat Max ook in 2022 niet terecht kampioen is geworden. Lees nu al dat men roept dat ze voordeel hebben gehad in 2022 omdat ze in 2021 over budget cap zijn gegaan. | |
daNpy | vrijdag 30 september 2022 @ 12:43 |
Auto's zijn identiek idd. | |
Starflyer | vrijdag 30 september 2022 @ 12:44 |
Ook hier maar | |
beantherio | vrijdag 30 september 2022 @ 14:30 |
Horner is vrij helder over de situatie met de budget cap: | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 30 september 2022 @ 14:35 |
Om moedeloos van te worden | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 30 september 2022 @ 15:57 |
De ontwikkeling van de 2022 auto valt deels onder de budgetcap van 2021. | |
DeeBee | vrijdag 30 september 2022 @ 16:06 |
Het altijd vals spelende Red Bull | |
Weltschmerz | vrijdag 30 september 2022 @ 16:06 |
Ik verspreid hier al heel lang het idee dat de F1 een conglomeraat van for profit businesses is dat gezamenlijk tot iets komt wat verdomd veel aan een sport doet denken. Maar dat is wel zoals het verkocht wordt aan het publiek en dus aan mij. Dan geldt net als bij echte sporten dat je wel eigenaar kunt worden van één of meerdere van de betrokken bedrijven, het is nog steeds niet jouw schepping. Je mag ook niet een Rembrandt bijverven, althans niet in moreel opzicht. Ook al is het business, je moet de sport respecteren alsook de mensen die eraan verknocht zijn geraakt. Een nadeel van commercie is dat het een kracht is naar de middelmaat en naar inflatie. Voor de commercie hoeft men ons geen onvergetelijke races voor te schotelen, als het maar goed genoeg is om de reclameblokken mee te pakken, beter heeft geen commerciele functie. Historisch perspectief is commercieel ook niet interessant, het moest en zou de tijd van een grote ster zijn, terwijl iedereen kan vaststellen dat het de tijd van de driepuntige ster was geholpen door een ongezien langdurige stabiltieit in de toegelaten techniek. "Dan kijk je toch niet" is een argument als iemand iets nieuws maakt, niet als iemand iets voortzet dat al door anderen tot iets was gemaakt. | |
WheeledWarrior | vrijdag 30 september 2022 @ 19:10 |
Toto moet gewoon zijn bek een keer houden. | |
Evenstar | vrijdag 30 september 2022 @ 19:42 |
Ben toch wel heel erg benieuwd naar team nummer drie .... Het is toch apart dat iemand maar twee van de drie teams lekt. Ik krijg dan meteen het gevoel dat het dan om Ferrari of om Mercedes gaat als derde team. Als het een ander was hadden ze het gewoon gelekt. Als je dan al kijkt dat ze nu, zonder enige verdere informatie, al lopen te schuimbekken bij Sky F1 .... tsja. Het komt nu ook weer net voor een GP en net als Max kampioenschap kan beslissen. Het is echt geen toeval meer hoor. De timing is iedere keer weer perfect. [ Bericht 17% gewijzigd door Evenstar op 30-09-2022 19:49:16 ] | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 30 september 2022 @ 19:48 |
Punt is natuurlijk dat als het zo is, Toto dan ook gewoon gelijk heeft. Maar er nu al over praten en speculeren is laag en typisch Sky-Mercedes praktijken. Toto had op die vragen gewoon aan moeten geven dat hij er pas over wil praten als er duidelijkheid is. | |
Evenstar | vrijdag 30 september 2022 @ 19:52 |
Probleem is alleen dat de regels vaag zijn. Het is erg arbitrair. Er staat niet wanneer je wat als straf moet geven. Men zegt dat het < 5% is, dus dan kan een reprimande al genoeg zijn. Wanneer geef je een reprimande? Wanneer ga je over tot bijvoorbeeld puntenaftrek, of uitsluiting van een onderdeel van een GP-weekend, of wanneer geef je een geldboete (vermindering budget voor volgend jaar) etc. etc. Het is weer een teringbende qua regels en het is totaal willekeurig welke straf uit zo'n overtreding kan rollen. Als je nu puntenaftrek gaat geven dan breekt de pleuris uit hoor. Als je het niet doet dan gaan de Lewis fanboys weer keihard janken en staat Toto weer te schreeuwen. Daarnaast is het belachelijk dat men bijna aan het einde van dit seizoen eindelijk een keer naar de cijfers van vorig jaar hebben gekeken. Lekker op tijd. Zal vast een reden voor zijn, maar als een team vals heeft lopen spelen kan je dus ook seizoen 2022 in de prullenbak gooien. Dat werkt toch niet? | |
Adames | vrijdag 30 september 2022 @ 19:53 |
Ferrari kan bijna niet, die hebben niks aan ontwikkeling gedaan. Mercedes lijkt me ook sterk, zo dom zijn ze ook weer niet om zo te schreeuwen. Daarnaast hebben ze vooral de motoren constant gewisseld, dat valt buiten budget cap. En timing is gewoon vanwege einde onderzoek, dat duurt schijnbaar lang. Zeker het eerste jaar, als je nog goed moet uitzoeken welk potje nou wel en niet onder de budget cap valt. Vermoedelijk zit daar ook het probleem. De kosten zijn gemaakt, maar wat valt onder welk jaar en wel of niet onder de budget cap. | |
Starflyer | vrijdag 30 september 2022 @ 20:20 |
Mercedes heeft voor dit jaar wel twee verschillende chassis ontwikkeld. Eentje die ze bij de eerste test gebruikt hebben en degene waar ze nu mee rijden. En dan klagen dat het niet kan dat RBR dit seizoen een tweede lichter chassis zou hebben ontwikkeld. Dat rijmt niet bij mij. [ Bericht 3% gewijzigd door Starflyer op 30-09-2022 20:38:58 ] | |
daNpy | vrijdag 30 september 2022 @ 20:33 |
Alles wat er bij naar Mercedes naar buiten komt is poep. Wellicht dat dat je vragen beantwoord. | |
opgebaarde | vrijdag 30 september 2022 @ 20:44 |
Was het misschien Ferrari die 'klaagde'? https://www.motorsport.co(...)hassis/10361085/amp/ | |
#ANONIEM | vrijdag 30 september 2022 @ 21:23 |
Guttegut... Nergens blijkt uit dat Mercedes iets misdaan heeft, maar dat doet er ook niet toe. Als we maar weer een stok kunnen vinden om mee te slaan. En of dat terecht was zoeken we later wel uit. | |
Starflyer | vrijdag 30 september 2022 @ 21:33 |
Ze klagen allebei over dingen waar ze geen bal mee te maken hebben. Dat is aan de FIA, niet aan andere teams. | |
Evenstar | vrijdag 30 september 2022 @ 22:26 |
Toch mooi dat er eigenlijk niks aan de hand is, maar dat Mercedes & Lewis PR-machine zo hard en goed werkt dat het ondertussen al zeker is dat RB vals heeft gespeeld, miljoenen over budget cap is gegaan en alles behalve uitsluiting en titel overdragen aan Lewis bullshit zal zijn. Het gaat zelfs zo ver dat FIA een statement moet maken dat er ongefundeerde zooi de wereld in wordt geholpen. | |
Nattekat | vrijdag 30 september 2022 @ 22:30 |
Ik kijk lekker vanaf de zijlijn toe en ga iedereen keihard uitlachen zodra blijkt dat het een broodje aap wa. | |
Evenstar | vrijdag 30 september 2022 @ 22:33 |
Mja, kan best waar zijn, maar dat zien wij dan wel weer. Als het waar is en significant is mag er van mij ook best een straf volgen. Echter moet het wel gepast zijn. Daarnaast verbaas ik mij vooral om hoe goed hun PR-machine werkt. Uit het niets duikt er iets om en als vliegen op een vers stukje stront komen ze uit alle hoeken en gaten tevoorschijn . Of ze krijgen straks hun zin of ze kunnen nog een vinkje zetten in hun "de FIA naait ons ook altijd" PR-dagboekje. Win-win voor die lui. Grootste kans is dat er niks uit gaat komen, hooguit een reprimande of een relatief kleine geldboete. Red Bull is ook niet gek. Daarnaast zal er jarenlang een golf van rechtszaken volgen als er nu nog aan de uitslagen gerommeld gaat worden. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:24 |
Nergens blijkt uit dat RB iets dit heeft gedaan en toch staat heel Engeland op zijn kop. | |
#ANONIEM | zaterdag 1 oktober 2022 @ 01:02 |
Is dat zo? Dat heel Engeland op z'n kop staat heeft momenteel heel andere oorzaken. | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 03:04 |
Sowieso gek dat Toto alweer precies weet wat er allemaal achter de schermen speelt. Hoe weet hij welke teams hoeveel miljoen over de cap zitten? Wie speelt dit door? Het is helemaal niet openbaar op dit moment. Echt het klopt van geen kant. ... en ja, alleen al als je kijkt naar Sky F1 zie je al dat ze serieus hopen op wijzigingen en diskwalificatie | |
Mylene | zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:03 |
verkeerd topic [ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 01-10-2022 07:49:07 ] | |
Donderkonijn | zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:39 |
Ik ga die Engelsen zo hard uitlachen op Reddit als er niks van waar blijkt te zijn of er alleen maar een geldboete oid uitkomt. Heerlijk die zure Engelsen ik geniet al een bijna een jaar van die tranen. | |
ESF1Gamer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:21 |
De uitslag van 2021 staat al vast, dus dan zou het een forse geldboete of puntenvermindering dit seizoen zijn. Dus Lewis krijgt echt niet zijn 8e wereldtitel | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:28 |
Dit klinkt best treurig | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:35 |
Treuriger dan Engelsen in sport kan eigenlijk niet, ze hebben die rare "regel" dat je wel mee mag doen als niet Engelsman of Engels team maar eigenlijk niet mag winnen en als het gebeurt trekken ze alles uit de kast om die winst te besmeuren. | |
Noppie2000 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:42 |
T'is maar waar je je mee bezig wil houden natuurlijk. | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:45 |
Het gaat dus om dit: "There are people listed who work in other companies - Red Bull Advanced Technologies, Red Bull Technology, Red Bull Powertrains. | |
ESF1Gamer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:49 |
Een werkt toch een voormalig Mercedes medewerker bij de FIA? | |
Nieuwschierig | zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:53 |
Tja... Op dit forum wordt iedere dag elke overwinning, elke inhaalactie, elk wereldkampioenschap, elke tweet, en elke scheet van Hamilton besmeurd. En naar wat nu steeds vaker blijkt omdat deze personen helemaal opgefokt zijn door verre oorlogen die op Reddit en Twitter gevoerd worden met Engelse fans. | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:01 |
Ja Shaila-Ann Rao, die kwam ook al een beetje in opspraak bij dat porpoising directive. | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:07 |
Gelukkig heeft Hamilton jou hier nog als ambassadeur maar dat doet natuurlijk niets af aan mijn post over Engelsen in het algemeen en niet over het micro wereldje dat FOK is. | |
ESF1Gamer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:20 |
Ik hoop dat diegene die dit lekt, wordt ontslagen. Het is gewoon niet goed dat vertrouwelijke documenten worden gelekt | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:23 |
Ik denk niet dat de documenten worden gelekt maar er zal intern over gesproken worden, dat blijkt ook al gevaarlijk. | |
WheeledWarrior | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:28 |
Geloof er niks van dat Verstappen persoonlijk punten zal moeten inleveren, of Perez. Hoogstens constructeurspunten maar zelfs daar geloof ik niet zomaar in. Als er al iets gebeurt zal het wel een geldboete worden. | |
Starflyer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:41 |
Hier een beetje een uitleg waarom het zo moeilijk is om de budget cap te handhaven. https://racingnews365.com(...)cost-cap-controversy | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:45 |
Ik in principe ook niet, maar het is nu al zo gedraaid door de Britse fans en media (m.b.v. uitspraken van Toto) dat dat weer gezien gaat worden als Max en RB hand boven het hoofd houden. Niet dat het Max wat zal boeien (of mij), maar het is wel jammer dat er zo'n giftig sfeertje is en als je het aan die mensen vraagt zijn de Max fans de giftige lui lol ... | |
Nattekat | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:46 |
Wat verwacht je anders van mensen die fan worden door een dramaserie? | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:48 |
tsja, de miljoenennota ligt ook al ieder jaar ruim voor Prinsjesdag op straat ... | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:55 |
dat is zo maar die cijfers zijn in maart ingediend, dan is het toch wel lang onder de pet gebleven | |
Starflyer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:03 |
Uit hetzelfde artikel
| |
-XOR- | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:04 |
Mijn hemel wat lopen de Engelsen elkaar op te fokken/ op te geilen over de mogelijke budgetoverschrijding van RB en de mogelijke straf. | |
Sked | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:08 |
Ja, zoveel valt er niet te lachen dit jaar. | |
aloa | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:13 |
Ze moeten toch wat | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:23 |
Alle teams hebben natuurlijk te maken met externe bedrijven die aan hun leveren en ik kan me voorstellen dat dat bij RB wat ingewikkelder is en misschien ook wel meer fluïde. Maar als mensen bij RBPT op de personeelskosten staan en RB maakt geld over voor de motor, dan is er natuurlijk niets aan de hand. Maar er zal met mensen geschoven zijn in de periode waarin RBPT is opgezet en dat is een garantie voor discussies en grijs gebied waar we de komende vijf jaar op Twitter nog lol aan gaan beleven. Tot die tijd: lekker afwachten tot het allemaal duidelijk is. | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:36 |
Daarom is het ook wel grappig dat Mercedes en Ferrari het hardste schreeuwen, die hebben in principe hetzelfde moeten doen qua personeel naar andere divisies maar die zijn misschien wat beter in de boel belazeren. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:48 |
Ik accepteer al heel lang dat dit politieke spelletje en de rookgordijnen onderdeel zijn van de F1. Het is nooit anders geweest en je kunt F1 boeken vol schrijven met vals spel, beschuldigingen van vals spel, achterkamertjes en dreigementen van teams richting elkaar en de Fia. Maar ik kan me niet herinneren dat het ooit zo giftig was als sinds Mercedes concurrentie heeft gekregen van Redbull vorig jaar. Het is echt naar een nieuw niveau gegaan en dat beschadigt de sport. De afwezigheid van Lauda, de invloed van social media, de giftige houding van Toto, het subtiele getreiter van Horner, de totaaldebiel Marko, Binotto die wild om zich heen slaat omdat hij zelf faalt. Ik weet echt niet of ik het op deze manier nog leuk vind. Ga gewoon racen, het wordt echt tijd dat de FIA ingrijpt. Zo'n interview wat Toto geeft bij Sky dat kan toch gewoon niet? Dat gespeculeer over wat RB en AM gedaan zouden hebben, de insinuaties over inside informatie die hij helemaal niet hoort te hebben. Het gebeurt allemaal in het openbaar en wordt allemaal maar gewoon toegestaan. Het is absurd en het maakt de sport kapot. | |
Tijger_m | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:54 |
Echt veel kan de FIA niet doen, ze kunnen Wolff geen spreekverbod opleggen tenslotte. Hooguit kan je iets als een "bringing the sport in disrespute" aanvoeren en een boete geven maar meer dan dat is het niet zeker als je in ogenschouw neemt dat Wolff (deels) teameigenaar is. Het is wel steeds duidelijker dat de echte giftige invloed Wolff is, dat was vorig jaar al zo met zijn beschuldigingen dat RB de boel belazerde en dat gaat dit jaar op dezelfde voet verder. Wolff lijkt te bezwijken onder de druk van moeten presteren zonder een dominante auto. | |
Tarado | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:56 |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:57 |
Hij heeft toch informatie die hij niet hoort te hebben? Dat lijkt me voldoende om te onderzoeken. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:03 |
Volgens ViaPlay dreigt RB al met juridische stappen richting Ferrari en Mercedes over de beschuldigingen | |
Tijger_m | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:04 |
Dat betwijfel ik, ik denk eerder dat Wolff pretendeert iets te weten maar ik weet er het fijne niet van. Ik vind het allemaal nogal zielig en triest en met name het feit dat de coureurs er zelf aan mee doen bij Mercedes met die spelletjes. Russell die beweert dat RBR en Ferrari met een illegale vloer rondrijden zonder een greintje bewijs wat dan ook onzin blijkt te zijn en niemand die Russell daarvoor op het matje roept want dan ben je als journalist ineens niet meer welkom bij Mercedes want zo werkt het natuurlijk. Vorig jaar was het Hamilton die met 340 km/h ineens precies kon zien dat een achtervleugel illegaal was, dat was ook een sterk staaltje. Ondertussen is de eindstand van 2021 dat maar een team betrapt is op een illegale vleugel. Mercedes. | |
Nizno | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:06 |
stiekem zou ik het best leuk vinden als blijkt dat RB er idd gewoon binnen zat en dat blijkt dat Mercedes er net boven zat. Hoeft van mij echt niet veel te zijn, maar gewoon een eurootje of 50.000 ofzo | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:07 |
Waarom zou dat niet kunnen? Genoeg andere sporten waarbij het wel wordt gedaan. Ze kunnen gewoon flinke geldboetes opleggen en bij herhaling zelfs punten aftrekken. Beetje treiteren, zoals Horner vaak doet, is één ding, maar gewoon twee teams voor de bus gooien door te zeggen dat je informatie hebt, die je helemaal niet hoort te hebben, is gewoon not done. Schade is nu al gedaan. Velen hebben het al over "RB speelt altijd vals", "geef kampioenschap van 2021 aan Lewis" of "Max heeft na 2022 nog steeds geen legitiem kampioenschap". Ze voeren iedere week nieuwe regels in, dus dit kan toch ook gewoon? Zoals ik al zei, het maakt Max geen kut uit en ik vind het alleen maar sneu voor iedereen die zo naar F1 kijkt, maar het maakt F1 wel minder leuk. Het is echt te giftig geworden en de oorzaken zijn wat mij betreft allemaal te vinden in de Mercedes hoek. Ik ben zelfs van mening dat Lewis hier soms ook slachtoffer van wordt. Die gast krijgt ook vaak meer haat dan hij verdient, omdat hij in zo'n giftige omgeving zit. Ja, hij doet soms zelf ook mee, maar soms houdt hij netjes zijn bek, maar is het de media/Toto/stans die het voor hem verneuken. | |
RAVW | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:09 |
Als ik RedBull team was geweest had mijn jurist al op de stoep gestaan bij de FIA, met een aanklacht dat diverse mensen smaad en laster plegen onder hun vleugels. Want een vermoeden uit spreken mag maar vals beschuldigen terwijl je weet dat dit nog niet de waarheid is .. is Smaad. Laster. Omdat dit nog niet officieel naar buiten is gebracht zou ik ook wel een willen weten waarom en hoe het komt dat mijn boekhouding bij andere team liggen ? Die kwam er dus bij mij snel van de koude kermis thuis | |
Tijger_m | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:09 |
Ik ben het met je eens, ik denk alleen dat de FIA ten eerste de ballen niet heeft om dat te doen en ten tweede mogelijk niet eens de opties heeft om het te doen, hooguit een boete geven maar laten we eerlijk zijn, daar maalt toch niemand om? | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:10 |
Als straks blijkt dat er inderdaad niks aan de hand is zouden ze dit gewoon moeten doen. Gewoon om een punt te maken. Het is echt niet meer normaal hoeveel onzin de afgelopen twee jaar de wereld in is geholpen door Mercedes en volgens mij is er nog niet één keer bewijs geleverd. F1 is op dit moment echt niveautje Turks voetbal ... iedereen zeurt, iedereen wijst naar elkaar en iedereen zegt dat iedereen vals aan het spelen is, zonder bewijs en media huppelt maar al te graag mee zonder kritisch te zijn. | |
Tijger_m | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:11 |
Horner heeft al aangegeven dat ze een retractie verwachten van Ferrari en Mercedes en zich beraden over juridische stappen. Dus, ja, dit kan nog best een staartje krijgen en ALS het zo is dat Wolff informatie heeft (ik denk het niet maar alles kan) dan is er dus sprake van iets hoogst illegaals door Wolff/Mercedes | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:11 |
Horner zegt het mooi nu bij Sky. Hij vraagt zich af hoe Toto op de hoogte kan zijn van de vertrouwelijke uitwisseling tussen RB en FIA. | |
Tijger_m | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:12 |
Dat dus, ja. En als daar iets mis zit bij de FIA dan hebben we pas echt de poppen aan het dansen. | |
RAVW | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:12 |
in NL ook al https://www.nu.nl/formule(...)limiet-red-bull.html | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:12 |
Je kan toch regels opstellen, in overleg met de teams, dat als je sport beschadigt met je uitspraken etc, je gewoon een geldboete gaat krijgen (of je budget omlaag gaat) en bij herhaling het verdubbeld en nog een herhaling je punten aftrek gaat krijgen. Ze maken over iedere scheet een regel, maar dit zouden ze niet kunnen? Ja...je hebt wel gelijk over dat ze geen ballen hebben. Dat het nu al bijna twee jaar uiterst giftig is komt ook omdat ze gewoon niet kunnen, willen, durven in te grijpen. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:12 |
Ik hoop dat Mercedes en dan met name Toto aangeklaagd kan worden puur om het punt te maken dat de giftigheid gestopt moet worden | |
heywoodu | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:13 |
Albon: een paard, een hond en twaalf katten. Allemachtig. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:13 |
Maar goed, Toto is een narcist en die zijn lastig aan te pakken. | |
RAVW | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:13 |
Hoop dat die de zelfde weg mag gaan bewandelen als Flavio Briatore | |
Starflyer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:33 |
Die regel is er al. | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:33 |
Oh, serieus? Wist ik niet Handhaving dan? | |
opgebaarde | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:28 |
Klopt het is geen toeval want woensdag worden de cijfers gepresenteerd. | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:30 |
Achja. Vandaag de dag zien ze overal beren op de weg. Het zal wel nooit meer veranderen vrees ik. | |
opgebaarde | zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:51 |
En vanaf woensdag gaat de discussie helemaal los want elke team heeft (vast en zeker) cijfers gepresenteerd waarmee ze onder het limiet zijn gebleven. Alleen de vraag is natuurlijk welke uitgaven horen in welk jaar thuis (geemmer over nieuwe chassis) en vooral waar horen de kosten thuis want bepaalde gebieden vallen buiten de cap. Teams hebben geschoven met personeel van het team naar een externe onderneming m en welke kosten mag de onderneming redelijkerwijs factureren. Dan worden sommige posten sowieso arbitrair en daar kan mee gegoocheld worden | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:13 |
Ja, het is sowieso iets wat moeilijk te controleren valt en waarmee men kan, gaat en heeft lopen kutten. Als RB daadwerkelijk boven budget zit mogen ze ook gewoon een straf krijgen (gepast). Daar gaat het nu ook helemaal niet om. Het gaat er vooral om dat er nu, voor de zoveelste keer in de afgelopen twee jaar, weer een beeld wordt geschetst dat RB vals speelt, Max het niet verdient etc. etc. Hell, ik zag zelfs een tweet van Ryanair voorbij komen waar ze Red Bull en Max belachelijk maken. Zo ver speelt het al door. Zo sterk is hun lobby en PR-machine. | |
trein2000 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:36 |
Hmm, was zijn secretaresse niet overgestapt? Nee dat is flauw, maar dat de verwevenheid tussen Merc en de FIA net ff te groot is blijkt maar weer. | |
trein2000 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:36 |
Waarom bij de FIA? Waarom zou je niet gewoon merc/Wolff aanpakken? | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:40 |
Omdat de vertrouwelijke informatie bij de FIA ligt en hoort te blijven. Daar ligt dus het lek. Wat Toto daar vervolgens mee doet is natuurlijk ook dieptriest en neigt naar laster, maar het grootste probleem is de open telefoonlijn tussen de FIA en Wolff en daar moet de FIA ook op onderzocht worden. | |
trein2000 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:40 |
Fair point. | |
-XOR- | zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:01 |
Bintoto | |
-XOR- | zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:27 |
Misschien zijn trouwens de Djumbo-sponsorbijdragen niet in de boeken van RB opgenomen op verzoek van Frits van E. | |
DKUp | zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:30 |
We kunnen hier makkelijk iets over zeggen. | |
spectrumanalyser | zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:52 |
Dit weekend rijden naast de Formule 1 alleen de W Series en 'TSS The Super Series'. Niet eerder zo een karig weekend gezien qua andere raceklassen naast de F1 | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:54 |
Tijd voor een nieuwe raceklasse | |
RAVW | zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:58 |
Mercedes moet $25.000 aftikken voor Lewis Hamilton's neuspiercing https://autobahn.eu/artik(...)miltons-neuspiercing Wolff kijk je uit dat je niet te veel geld uit geeft dit jaar | |
#ANONIEM | zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:23 |
Boetes vallen niet onder de cost cap. | |
RAVW | zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:34 |
das nou jammer | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:43 |
Ze zullen nu vast slecht slapen. | |
Evenstar | zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:55 |
Nou, begin van seizoen vond ik Ferrari het nog prima doen qua gedrag, maar nu ze keihard aan het falen zijn sluiten zij zich ook maar al te graag bij Mercedes aan om hun eigen falen te verbergen. F1 was altijd wel een politiek spelletje, maar Toto / Mercedes hebben het wel naar een dieptepunt gebracht. | |
tjoptjop | zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:01 |
Ik denk dat er met een paar jaar wel wat smeuïge details uit gaan komen vwb die America's Cup zeilteams. Dat is zo'n beetje de top qua zeilen en ontwikkeling, vooral een speeltje van miljardairs. Die kerel van Ineos heeft een dikke vinger in de pap bij het Britse team, en inmiddels ook een officiële samenwerking tussen die 2 teams. Red Bull werkt samen met het Zwitserse team, eigendom van een Zwitserse miljardair die weer vriendjes is met die Mateschitz van Red Bull. Ik ben benieuwd hoeveel daar tussen geschoven wordt qua resources. James Allison (ontwerper Mercedes) zit bijvoorbeeld al bij dat zeilteam. Die America's Cup is vrij ondoorzichtig qua kosten maar zit op >¤100m per campagne. De 4 campagnes van Larry Ellison (Oracle) bijvoorbeeld hebben naar verluid $1 miljard gekost. Dus makkelijk om eea te maskeren. | |
Peterselieman | zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:19 |
Wat te denken van de ontwikkeling van de RB17 of Project One van Mercedes | |
Starflyer | zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:21 |
Allison is ook CTO van Mercedes en zal dus wel een van de drie personen zijn die buiten de budget cap vallen. | |
Rnie | zondag 2 oktober 2022 @ 01:51 |
| |
Adames | zondag 2 oktober 2022 @ 14:03 |
Dan hebben boetes geen zin voor topteams. | |
Peterselieman | zondag 2 oktober 2022 @ 14:09 |
Minder windtunneltijd tikt wel aan | |
Nattekat | zondag 2 oktober 2022 @ 14:30 |
https://racingnews365.com/de-vries-signs-contract-with-alphatauri Dit begint langzaam het internet rond te gaan | |
xzaz | zondag 2 oktober 2022 @ 17:18 |
Leuk wedstrijdje | |
#ANONIEM | maandag 3 oktober 2022 @ 00:52 |
Tijn | maandag 3 oktober 2022 @ 01:05 |
Wow rip in peace | |
RipCity | maandag 3 oktober 2022 @ 01:36 |
Vast hartaanval na teveel red bull blikjes drinken. | |
Drekkoning | maandag 3 oktober 2022 @ 04:19 |
Zou mooi zijn! | |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 08:03 |
RACEWEEK | |
Starflyer | maandag 3 oktober 2022 @ 08:32 |
En alweer verwijderd Hij zou wel ernstig ziek zijn. | |
#ANONIEM | maandag 3 oktober 2022 @ 10:16 |
Eerst zal het vertrek van Gasly rond moeten zijn. Tot dat moment heeft AT geen stoeltje vrij. | |
WismutVeilchen83 | maandag 3 oktober 2022 @ 10:37 |
Volgens Wiki is ie nog steeds dood.. | |
Red_85 | maandag 3 oktober 2022 @ 11:00 |
Niet meer. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 3 oktober 2022 @ 11:06 |
raceweek | |
Zipportal | maandag 3 oktober 2022 @ 11:09 |
RACE WEEK. | |
Kickinalfa | maandag 3 oktober 2022 @ 12:08 |
volgende week al? Geen 2 weken ertussen?! | |
Tijn | maandag 3 oktober 2022 @ 12:10 |
Nee, tussen Japan en CotA weer. Dan back-to-back Mexico erachteraan, weekje rust en als afsluiter de double-header Brazilië an Abu Dhabi. | |
Knurft-Zork3 | maandag 3 oktober 2022 @ 13:52 |
De wedstrijd is voorbij en de Engelse pers gaat weer over tot de orde van de dag. [ Bericht 9% gewijzigd door Knurft-Zork3 op 03-10-2022 14:05:28 (edit) ] | |
WismutVeilchen83 | maandag 3 oktober 2022 @ 14:04 |
Zet 'm op Ben! | |
Black-Death | maandag 3 oktober 2022 @ 14:06 |
Hoe komt McLaren hier opeens in verzeild? | |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 15:02 |
Nee, want enig puntenaftrek zou constructeurs gelden. Zie spygate in 2007 dat McLaren als team geen punten had, maar coureurs hun punten behielden. | |
Red_85 | maandag 3 oktober 2022 @ 15:46 |
Het is echt een potje triest hoe ze zich daar gedragen. Zodra dit eventueel is overgewaaid, vinden ze wel wat anders. Slechte verliezers. Mocht er eventueel niets gevonden zijn en Toto het lek zijn, schorsen voor smaad, laster en schade berokkenen aan de F1. Fuck off. | |
Red_85 | maandag 3 oktober 2022 @ 15:50 |
Kan me ook niet voorstellen dat ze na het bekrachtigen van de titel hem alsnog gaan afpakken. Het is de constructeur die eventueel de fout heeft gemaakt en niet de rijder. | |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 15:55 |
Stel dat de straf puntenaftrek, dan passen ze het toe op constructeur en niet op driver. Net wat je post. Het is een fout van constructeur en niet van de coureur. | |
Black-Death | maandag 3 oktober 2022 @ 16:05 |
Dat lijkt mij ook. Maar aan de andere kant; stel Red Bull heeft inderdaad X mio teveel uitgegeven. Dat geld kan gebruikt voor dev van de auto, waardoor Max extra performance had... Toto zal wel uit z'n plaat gaan dan | |
ChevyCaprice | maandag 3 oktober 2022 @ 16:10 |
De GOAT krijgt nummer 8 toch nog?? Dit is BIG! | |
Tarado | maandag 3 oktober 2022 @ 16:10 |
Zal gaan? Die man gaat dagelijks uit z'n plaat sinds de dood van Niki Lauda, de FIA zal dit heel voorzichtig aan moeten pakken en kunnen bijna niet met straffen komen. | |
ESF1Gamer | maandag 3 oktober 2022 @ 16:18 |
Nee, zie spygate | |
Sabata | maandag 3 oktober 2022 @ 16:25 |
op dit moment is het alleen speculaas gebaseerd op lekken van uit de FIA. zodra die gelekte Info op feiten blijkt te berusten praten we verder. tot die tijd is het alleen interessant voor de schuimende meute die dagelijks gevoerd moet worden met clicks en pushberichten. ik heb wel wat beters te doen dan daar tijd op stuk slaan | |
Evenstar | maandag 3 oktober 2022 @ 16:46 |
GENIALE GAST en legt de vinger echt op alle mogelijke zere plekken. [ Bericht 6% gewijzigd door Evenstar op 03-10-2022 16:52:41 ] | |
RAVW | maandag 3 oktober 2022 @ 16:55 |
Als de FIA slim is zijn ze morgen in eens de documenten kwijt en kunne we over gaan tot de rode van de dag. Want als het wel goed is , dan heeft Wolf een probleem En als ze er over heen zitten dan is het team van Redbull het haastje dus je krijgt dan altijd weer een hoop geblaat. Wolf zou het niet gaan na laten om te gaan na trappen .. Dus sorry mensen we zijnd e Docs kwijt | |
Peterselieman | maandag 3 oktober 2022 @ 19:19 |
Raceweek | |
Peterselieman | maandag 3 oktober 2022 @ 19:19 |
Iedereen mag wel uitleg geven hoe ze aan de info komen voordat er officieel iets bekend is | |
beantherio | maandag 3 oktober 2022 @ 19:23 |
Eindelijk weer | |
Adames | maandag 3 oktober 2022 @ 20:38 |
De Holocaust was inderdaad erg pijnlijk | |
Black-Death | maandag 3 oktober 2022 @ 20:41 |
Mooie gast.. Wat heeft ie tegen Paul Di Resta? | |
Rnie | maandag 3 oktober 2022 @ 20:52 |
https://the-race.com/form(...)hamiltons-f1-future/ Hamilton heeft voor zijn idee nog vijf jaartjes in zich. Moeten we dit ECHT willen? | |
hole1988 | maandag 3 oktober 2022 @ 20:54 |
Deze gast is dit jaar begonnen met zijn YT kanaal en als je ziet wat hij nu al bereikt heeft. . | |
beantherio | maandag 3 oktober 2022 @ 21:22 |
"we" hebben daar geen zeggenschap over denk ik. En als Hamilton het wil en een team hem wil dan waarom niet? | |
Evenstar | maandag 3 oktober 2022 @ 22:46 |
Lewis probeert het volgend jaar nog en als die weer niks kan winnen kapt hij er echt mee hoor. Die gast kan echt niet lang doorrijden zonder overwinningen. Hij gaat geen Alonso, Kimi of Vettel zijn. Denk het niet. | |
Sinister-D- | dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:51 |
Dat gaat ook niet. Na 31 december van het betreffende kampioenschapsjaar staat de wereldkampioen permanent vast en kan die ook niet meer wijzigen, aldus de FIA hun eigen regelgeving. | |
daNpy | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:42 |
De beste ooit die een seizoen zonder enige winst rijd doet snel afbreuk aan de bedachte reputatie inderdaad. | |
daNpy | dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:44 |
Het doel van de kranten/bladen tegenwoordig is niet meer om nieuws te brengen, maar om geld te verdienen. Een kritische noot of realistisch nieuws is saai. Sensatie levert geld op, ook al is het onwaar. | |
ChevyCaprice | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:23 |
Mano_ | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:43 |
| |
ESF1Gamer | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:44 |
Het is goatifi | |
Red_85 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:53 |
Joh, helemaal geen problemen mee. Vettel doet ook lekker mee in het achterveld. Hem gun ik het dan niet om doelloos rond te rijden, maar als lewis dat gaat doen, fijn! | |
daNpy | dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:22 |
Hij schrijft Russell verkeerd. | |
ChevyCaprice | dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:24 |
Jij ook. | |
daNpy | dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:25 |
Maar minder verkeerderder | |
Evenstar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:30 |
HIj had er ook "sometimes Russell" van kunnen maken. edit: oh was niet de eerste die dat zei | |
ChevyCaprice | dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:42 |
Past toch beter bij Latifi, maar goed | |
Tarado | dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:19 |
Ben is al aan het terugkrabbelen | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:36 |
Ja, ze zijn allemaal enorm in aan het binden. Ik kan de 600 reacties wel dromen denk ik... | |
Evenstar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:56 |
Die headlines ook ... "Spending cap has turned into a mess for FIA bosses" Was niks aan het handje totdat de media, Ferrari en Mercedes al begonnen te wijzen, zonder dat er iets bekend was. "after Red Bull were found to have only committed a minor breach" Mail Online heeft dus ook al in de dossiers kunnen kijken, want ze weten precies hoe en wat. Ze beschuldigen Red Bull nog steeds, terwijl niks vast staat. ... en dan worden sommige trollen hier boos als men uithaalt richting Toto en Mercedes. Die combinatie heeft F1 omgetoverd in een behoorlijk zuur en giftig iets. | |
opgebaarde | dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:58 |
Ze hebben geen idee. Er staat niks in het artikel Als het andersom was geweest, dus Mercedes die de fout in zou zijn ingegaan, was er bijna net zo'n grote shitstorm geweest. Bij de fans zou de verontwaardiging in ieder geval niet minder zijn geweest | |
Tarado | dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:16 |
Je kan toch niet ontkennen dat dit gewoon een smear campaign is van Toto c.s. en dat op basis van wat, werkelijke (tussentijdse) info van een lek of gewoon verzonnen. En bij die (3) grote teams is het gewoon een boekhoudverhaal, dat hele budgetcap verhaal werkt niet zolang ze er niet alles in gooien, het is nu een kwestie van welke kosten kunnen we bij welke subsidiary opvoeren, blijkbaar zijn ze daar bij Mercedes en Ferrari nog beter in dan bij Red Bull. En andersom was het niet hetzelfde geweest omdat Mercedes/Hamilton de Engelse pers achter zich heeft en die bepalen de stemming in de F1 wereld. | |
Tijger_m | dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:20 |
Het is de tactiek van "Als je genoeg met stront gooit blijft er altijd wel wat plakken". En dat is al 2 jaar aan de gang bij Wolff en Mercedes want de coureurs doen er ook vrolijk aan mee op gezette tijden. | |
daNpy | dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:32 |
Hoeveel mensen heeft Latifi al uit de race geknikkerd dit jaar? | |
-XOR- | dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:49 |
Altijd tegen Albion!1 | |
Evenstar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:55 |
Ach, kom op zeg. Geloof je dat nou echt? Ja, misschien vanaf woensdag. Als dan zou blijken dat er een overtreding was, maar niet vooraf, zonder bewijs, met zogenaamde gelekte informatie. Ja, tuurlijk Horner roept ook wel eens wat. Dat is prima. Toto mag ook af en toe wat roepen. Hoort er bij, is al jaren zo. Ik kijk al sinds 1994 en het is altijd al een steekspel geweest, maar in die 28 jaar heb ik nooit zo'n giftig en zuur persoon als Toto meegemaakt. Als hij wint is het prima, maar zodra hij verliest is het niet te doen. Maakt goed gebruik van de Britse media die nog steeds niet diep genoeg in de kont van Lewis zit blijkbaar. Ze zijn zo druk bezig met dieper graven dat ze Norris en Russell gewoon vergeten. Goed, ander voorbeeld. Hoeveel coureurs heeft Russell al geraakt dit seizoen? Hoeveel straf heeft hij gehad? Hoe vaak heb je in de (Britste) media gelezen dat Russell agressief is? Veel fouten maakt? Beter in zijn spiegels moet kijken? Goed, nog een voorbeeld. Hoeveel heb je gehoord over de ongeregeldheden bij Monza? Hoeveel (Britse of Italiaanse) media hebben aan berichtgeving gedaan over de doodsverwensingen richting Max? Hoeveel (Britse of Italiaanse) media heeft het gehad over Red Bulls fans die zijn belaagd door Ferrari fans? Heeft de FIA een statement de deur uit gedaan, zoals de vorige keer? Mooie is dat voor al deze dingen bewijs is, terwijl dat bij de vorige GP's waar het over Red Bull fans ging geen of nauwelijks bewijs was en later zelfs bleek dat sommigen waren verzonnen. Als je niet inziet dat de media op de hand van de Britten en dus automatisch ook Mercedes is dan valt er sowieso niet een leuke discussie te voeren. Het is precies wat @Tijger_m zegt. Dit is nu al de wereld in geholpen. Men had het over 5 miljoen en daarna zelfs over 10 miljoen. Er moest hard opgetreden worden, want dit zou betekenen dat de auto van 2021 illegaal was en zelfs de auto van 2022 zou illegaal zijn en zijn ontwikkeld met geld dat er eigenlijk niet was. Alles wat minder uit de boeken komt wordt straks door de (Britse en Italiaanse) media en de grote groep zure fans weggezet als nep en "dat hebben ze vast in de achterkamertjes geregeld". Waar de hart vol van is ....... | |
opgebaarde | dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:33 |
Ik durf al die conclusies nog niet te trekken, daar verschillen wij in. Ik ben het wel met je eens over het fanatisme en giftigheid van de Engelse media, daarom dat ik zei 'bijna net zo groot' | |
KillerBee4ever | dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:52 |
Zet er maar een nul achter... misschien zelfs wel twee nullen | |
tripel7 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:32 |
Ach, ergens heb ik zoiets: prima, geef Max er maar een paar punten straf voor, gaan we ook nog even met een gouden kammetje door het hele seizoen, kan Lewis ook nog een hele berg punten en een paar overwinningen inleveren, dus dan blijft Max WDC. Maar aangezien we nu besloten hebben rijders te straffen voor dingen die het team doet, mag Lewis ook nog even z'n eerste titel inleveren NAV spygate. Kan hij wel dromen over een 8ste titel, maar moet hij eerst maar weer eens een 7e zien te behalen. | |
DombohetOlifantje1 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:35 |
Toch benieuwd wat de reacties hier geweest waren als dit bij Mercedes gebeurd was. Wss een kwestie pot, ketel en zwart. | |
ESF1Gamer | dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:35 |
Spygate was in 2007 en toen haalde ik Kimi de titel | |
tripel7 | dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:38 |
Maar het team heeft er in het seizoen erna ook voordeel van gehad, zoals Toto nu loopt te gillen dat redbull dat heeft (en volgens hem zelfs drie jaar) , dus dan is hij alsnog gediskwalificeerd😉 | |
Nattekat | dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:42 |
Mijn beslissing om dit vanaf de zijlijn te volgen bevalt nog helemaal top. Kan niet wachten op het uitlachen stuk. | |
Tijger_m | dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:55 |
Wat is er gebeurt dan? Oh, nog niks? Er zijn gewoon regels hoe overtredingen van de budget cap behandeld worden, die regels zijn met en door alle teams opgesteld en goedgekeurd, als een team ze overtreed dan horen die regels toegepast te worden. Of het team dan Mercedes of Red Bull heet is totaal niet relevant. Maar wat er nu gebeurt is dat er met stront gegooid wordt zonder enig bewijs dat er iets aan de hand is en dat is niet de eerste keer in de afgelopen 2 jaar en het is ook niet de eerste keer dat het bij Wolff en Mercedes vandaan komt en dat begint mij te irriteren. | |
Peterselieman | dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:26 |
In mijn ogen moeten zij en de FIA een keer met de billen bloot waar het lek zit. Als het aan mij ligt wordt Toto een keer keihard aangepakt. Hij doet goed zijn best om Trump naar de kroon te steken. Maar goed, zo zijn narcisten. | |
Starflyer | dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:34 |
Die hele budget cap is een farce aan het worden, want blijkbaar gaat het om fair value en niet de werkelijke prijs die uitgegeven wordt aan onderdelen. Als ik Steiner mag geloven tenminste, die blijkbaar voor bepaalde onderdelen 20% extra moest rekenen in plaats van de werkelijke prijs waarvoor hij onderdelen bij Ferrari kocht. Dus als een team goedkoper kan inkopen of produceren kan er nog niet meer uitgegeven worden, want er moet nog een opslag op komen om aan die fair value te komen. | |
Adames | dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:12 |
Ik meen dat Alpine er juist trots op was dat ze ruim op tijd onderdelen en energie hadden ingekocht, waardoor ze veel meer ruimte hadden. Met fair value is dat dus niet. Of heb je geen last van inflatie (behalve daadwerkelijk uitgeven) | |
Evenstar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:48 |
Ted Kravitz zegt dat er geen grote overtredingen zijn volgens zijn bronnen. "Wonder if there was some mischief making" maakt hij er van. In de normale wereld kan je voor dit soort zogenaamde "mischief" voor de rechter gesleept worden. Dit is geen "mischief" Ted, dit is gewoon laster en smaad. Durf het dan ook gewoon te roepen. Lekker downplayen. https://www.skysports.com(...)or-breaches-expected | |
Evenstar | dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:54 |
Fair value is trouwens iets heel raars inderdaad. Wie kan bepalen wat fair value is? Snap dat je niet voor ¤1 een voorvleugel kan produceren, maar als team A het voor ¤500.000 kan en team B voor ¤250.000 wat is dan fair? Berekenen ze het dan gewoon met die bedragen of kan team A dan zeggen "wij weten dat team B het voor ¤250.000 kan, dus wij schrijven ook gewoon ¤250.000 op. Het is allemaal leuk en aardig, maar gewoon bijna niet te doen in de F1. Bij NFL bijvoorbeeld kan je gewoon zeggen salaris mag niet meer dan X miljoen zijn en dat is dan gewoon simpel na te gaan. Bij F1 is het allemaal niet zo overzichtelijk. Las bijvoorbeeld dat sommige teams bepaalde lonen niet mee hadden gerekend, anderen weer wel. Weet niet meer waar ik het had gelezen, maar ging bijvoorbeeld ook op of je wel of niet "sick leaves" etc. moest meerekenen. Het is echt mierenneuken en onmogelijk voor FIA om het goed te controleren. Kan mij heel goed voorstellen dat ALLE top teams linksom of rechtsom what aan het sjoemelen zijn gegaan. Beetje grenzen opzoeken, tientje hier, tientje daar en je hebt weer ruimte voor een extra ontwikkeling. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:13 |
3 likes gekregen van Hannah Schmitz op Twitter. Wat een dag. | |
Dauthi | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:27 |
Mischief van een gekrenkte mercedes baas, die voor de laatste race van vorig seizoen al een advocaat had ingehuurd. En Binotto is nog steeds over de zeik omdat zij hard zijn aangepakt toen ze valsspeelden met hun motor. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:36 |
Binotto en Toto proberen daarnaast al het hele jaar het falen van hun eigen team te maskeren door te schreeuwen dat RB vals speelt of vorig jaar nog zo'n pijn doet. Het is gewoon de sport in diskrediet brengen om het eigen gezicht te redden. | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:37 |
Wat een mierenneukerij zeg. Ik snap het nut van de budget cap, maar Christ on a bike, dit is Formule 1. Laat dat geld rollen en ontwikkelingen komen... man man | |
Dauthi | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:39 |
Toto is nog steeds bezig met het verlies van Niki Lauda te verwerken... | |
Refragmental | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:40 |
Ik vraag me af of schade aangebracht door acties van andere teams ook onder de budgetcap vallen. Vorig seizoen, Lewis die Max eraf knalt in Silverstone, en Bottas die in Hongarije tegen Max crasht en Perez eraf knalt. Dat alleen al is waarschijnlijk meer dan een mil aan schade aan enkel materiaal. | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:41 |
Dat valt er dus niet onder.. heel vreemd vind ik dat. Want de stewards hebben Loewietje schuldig verklaard aan dat incident. Toch kan Red Bull voor de kosten opdraaien | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:47 |
Dan valt het er dus wel onder | |
opgebaarde | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:49 |
it is called a motor race | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:54 |
Tsja dat is ook wel weer zo.. Ja oke, maar onder het verkeerde team (vind ik althans) | |
Refragmental | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:57 |
De kosten die al die schade met zich meebrengt ligt in dit geval geheel bij RB, en dat is wat mij betreft scheef. Of de schade wordt verhaald bij de veroorzaker, of de schade valt niet onder de budgetcap. Want anders is het makkelijk, je kegelt je tegenstander er een paar keer af en opeens hebben ze een flink stuk minder geld voor R&D enzo. | |
Black-Death | woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59 |
Exact! | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:18 |
dat klopt wel maar dan blijf je aan de gang, je moet als team gewoon een schadebudget hebben binnen die cap dat je gebruikt indien nodig | |
Refragmental | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:24 |
Niet mee eens. Schade hoort volledig buiten de budgetcap te liggen. | |
Tarado | woensdag 5 oktober 2022 @ 09:35 |
hoe verhaal je dat dan, dat wordt allemaal veel te ingewikkeld |