abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206361695
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 22:39 schreef -Ferb- het volgende:

[..]
Ik mis empathie. Er is maar 1 persoon waar ik empathie voor voel.

Ik bedoelde het niet bijdehand. Ik vraag me af wat mensen liever hebben, iemand die het weet van zichzelf en dus ook weet waar op te letten, of iemand die nog geen enkel idee heeft dat (…) hem of haar zal laten knappen. (Elke situatie/elk gevoel waarin/waardoor mensen breken.)

Heb je liever iemand waarbij het uiterlijk/het overkomen al enigszins verraad dat diegene tot heel zieke dingen in staat is, of mensen zoals Jeffrey Dahmer, die gewoon normaal overkomt in interviews?
Ik hoop niet dat je in de zorg oid werkt.
pi_206364889
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:57 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ze willen impliceren dat de cipiers weggingen zodat de andere gevangene hem kon doden.

Dit is gedeeltelijk verzonnen. Er was inderdaad geen cipier bij, er waren wat (mogelijke) vage omstandigheden (m.n. waarom waren de bewakers een kwartier weg?) maar er is nooit bewijs gevonden dat ze expres weg waren zodat Dahmer vermoord kon worden, nooit een cipier voor geschorst of veroordeeld etc.
Is die andere gevangene ook daadwerkelijk vermoord door Scarver, of is dit voor de serie gedaan?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_206364898
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 15:59 schreef -Ferb- het volgende:

[..]
Is die andere gevangene ook daadwerkelijk vermoord door Scarver, of is dit voor de serie gedaan?
Dat was echt gebeurd
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_206364929
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 23:42 schreef MaJo het volgende:

[..]
Word je daar ook voor behandeld? Het lijkt me erg moeilijk om te leven zonder empathie. Oprechte vraag :)

Een klasgenoot van vroeger heeft geen schuldgevoel. Hij zit zijn leven lang in een instelling omdat hij iedereen van alles aan kan doen (en dus ook deed). Heftig lijkt me dat.
Ik word er niet voor behandeld. Ik weet dat ik vrijwel geen empathie bezit (zelfkennis dus), maar ik handel daar niet naar. Ik doe niemand wat aan (niet iets heel ernstigs althans). Ik ben me goed bewust van goed en kwaad. Wat je wel en niet kan doen, over het algemeen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
  Forum Admin vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:02:36 #180
35723 crew  GGMM
pi_206404405
Afgekeken.

Hier is mijn review:

7/10

Die laatste 2 afleveringen waren me iets teveel van het goede.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:14:28 #181
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206405590
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:01 schreef -Ferb- het volgende:

Hij is ook niet insane bevonden tijdens de rechtszaak. Hij was prima aware of what he did. En dat het niet goed was. Een insane persoon zou alles ontkennen, het niet als zó erg zien, of er niks van snappen als anderen zeggen dat het niet normaal is. Dat is insanity volgens mij.
Ik had deze reactie gemist, maar bij deze alsnog. Ik weet dat hij als hij als niet krankzinnig/'insane' werd bevonden tijdens de rechtszaak. Dan kun je 'mentale ziekte' dus ook niet als verklaring geven voor deze daden. Als dat wel een verklaring ervoor is, duidt dat dus op krankzinnigheid.

quote:
Mijn inziens was hij het eerste en grootste slachtoffer van zichzelf.
Hier zit hem wel een beetje de crux. "Het grootste slachtoffer van zichzelf". Nee dus, want hij heeft zichzelf niet tegen zijn zin gedrogeerd en verkracht, geen zoutzuur in zijn hersenen gespoten, niet gewurgd, zijn eigen lijk verkracht en aan stukken gezaagd en de overblijfselen als trofee in zijn huis bewaard. Dat lot moesten anderen ongewild ondergaan ter bevrediging van zijn behoeften. Hij is op geen enkele wijze een groter slachtoffer van zichzelf dan de mensen die hij heeft vermoord.

quote:
Ik herken inderdaad bepaalde dingen, als mijn jeugd slecht zou zijn geweest, dan was ik ook uitgedraaid tot iemand die anderen zeer nare dingen aan zou doen. Ik doe dit soort dingen dus niet - en dat heeft redenen - maar je moet me niet kwaad maken. :@ Dan wil ik maar al te graag diegene heel erg pijn doen. :o

Dat zie ik anders. Ik vind hem in ieder geval heel interessant.
De fascinatie en bewondering voor Dahmer schemert inderdaad wel door in je posts. Je plaatst hem enigszins op een voetstuk en lijkt vrij veel van jezelf erin te herkennen. Je geeft ook een soort waarschuwing af in de trant van "kijk maar uit, want je weet niet half waar ik toe in staat ben." Dat duidt mijns inziens een beetje op de zoektocht naar macht/erkenning wat vaak een intrinsieke motivatie is voor psychopaten/seriemoordenaars.

Uiteraard fijn dat je dat soort dingen niet doet zoals je zegt. :) Maar dat je in dit geval veel meer empathie voor de dader dan voor de slachtoffers lijkt te hebben, wijkt wel wat af van het normale. Natuurlijk is 'normaal' een vrij rekbaar begrip, maar doorgaans roepen daden als die van Dahmer bij mensen zonder psychopathische trekken vrijwel uitsluitend afschuw op van nature. Uiteraard kun je er dan alsnog door gefascineerd zijn (dat ben ik ook), maar van enig begrip voor of medeleven met de dader is geen sprake.

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 22-10-2022 00:22:45 ]
  Forum Admin dinsdag 8 november 2022 @ 11:52:26 #182
35723 crew  GGMM
pi_206600504
quote:
Netflix is developing 2 new installments of the ‘MONSTER’ anthology franchise after the success of ‘DAHMER’.

Each instalment will continue to “tell the stories of other monstrous figures who have impacted society”.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_206603362
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 11:52 schreef GGMM het volgende:

Netflix is developing 2 new installments of the 'MONSTER' anthology franchise after the success of 'DAHMER'.

Each instalment will continue to "tell the stories of other monstrous figures who have impacted society".

Dit klinkt toch onaangenaam exploitatief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')