Dat is inmiddels wel duidelijk. Je lijkt er nogal prat op te gaan.quote:Op zondag 16 oktober 2022 13:25 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
That’s my story. Ik hoorde nml pas van Jeffrey Dahmer door de serie en de daarop volgende docu. Ik zie het los van elkaar. Al fascineert het mij wel dát hij het gedaan heeft. Wat is de exacte reden dat mensen zoiets doen? Hele interessante vraag.
Hij doet iets met me. En ik heb geen idee waarom. Want er zijn meer knappe seriemoordenaars, of seriemoordenaars die extreme dingen hebben gedaan. Geen van hen fascineert en intrigeert me zo als Jeffrey Dahmer.quote:Op zondag 16 oktober 2022 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel duidelijk. Je lijkt er nogal prat op te gaan.
Verbind je hem niet te veel met de acteur, of andersom? Die inderdaad knap is,quote:Op zondag 16 oktober 2022 13:45 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Hij doet iets met me. En ik heb geen idee waarom. Want er zijn meer knappe seriemoordenaars, of seriemoordenaars die extreme dingen hebben gedaan. Geen van hen fascineert en intrigeert me zo als Jeffrey Dahmer.
Ik denk dat dit het is. Die acteur speelt hem idd goed en hij is erg knap. In je hoofd koppel je dat aan de echte Jeffrey. Als je zijn looks en zijn aantrekkingskracht weg denkt en alleen maar aan de daden, blijft er (lijkt mij) niks over van dat gevoel.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Verbind je hem niet te veel met de acteur, of andersom? Die inderdaad knap is,. Ik wil nou niet echt zeggen dat de real-life Dahmer zo lekker is. Al was hij ook niet lelijk. Maar het uiterlijk van Evan Peters en hoe hij zijn rol speelt, met een soort mysterieuze vibe ook, misschien verwar je dat met het echie.
Puur de echte Jeffrey. Oké, sommige foto’s zijn niet zo goed genomen, of dan heeft hij bijv een snorretje, daarop vind ik hem minder, maar dat filmpje dat hij door een deur loopt en z’n hand door z’n haar haalt. In katzwijm hoor hier.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Verbind je hem niet te veel met de acteur, of andersom? Die inderdaad knap is,. Ik wil nou niet echt zeggen dat de real-life Dahmer zo lekker is. Al was hij ook niet lelijk. Maar het uiterlijk van Evan Peters en hoe hij zijn rol speelt, met een soort mysterieuze vibe ook, misschien verwar je dat met het echie.
[ afbeelding ]
En je hebt pas nét van hem gehoord zeg je. Logisch dat hij nu nog hoger op je fascinatie-lijst staat dan seriemoordenaars die je al lang en breed kende. Wat ik wel vreemd vind, en dat zal aan mij liggen, is dat Dahmer een van de bekendste seriemoordenaars aller tijden is maar je had nog nooit van hem gehoord. Maar je kent wel een rits aan knappe seriemoordenaars (zo zeg je) dus Dahmer slipped through the cracks bij die lijst? Opvallend.
Als je volledig van iemand houdt, ben je waarschijnlijk niet plots ineens al je gevoel voor diegene kwijt als hij/zij vreselijke dingen doet zoals Dahmer. Je zal zelf ook door een rouwproces gaan (liefdesverdriet, verraad, etc.). Maar om gek te worden op iemand díe die dingen al gedaan heeft is een ander verhaal.
Ik vind zijn daden dus intrigerend. En vooral de vraag waarom hij zo geworden is, en waarom hij toch moordde, ook al vond hij dat absoluut niet leuk.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:45 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is. Die acteur speelt hem idd goed en hij is erg knap. In je hoofd koppel je dat aan de echte Jeffrey. Als je zijn looks en zijn aantrekkingskracht weg denkt en alleen maar aan de daden, blijft er (lijkt mij) niks over van dat gevoel.
Maar je kent zijn persoon niet en derhalve kan je niets van zijn persoon vinden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Puur de echte Jeffrey. Oké, sommige foto’s zijn niet zo goed genomen, of dan heeft hij bijv een snorretje, daarop vind ik hem minder, maar dat filmpje dat hij door een deur loopt en z’n hand door z’n haar haalt. In katzwijm hoor hier.
Ik ben dus een van de weinigen die het blijkbaar los kan zien, wat hij gedaan heeft, en wat ik van hem als persoon vind.
quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Puur de echte Jeffrey. Oké, sommige foto’s zijn niet zo goed genomen, of dan heeft hij bijv een snorretje, daarop vind ik hem minder, maar dat filmpje dat hij door een deur loopt en z’n hand door z’n haar haalt. In katzwijm hoor hier.
Ik ben dus een van de weinigen die het blijkbaar los kan zien, wat hij gedaan heeft, en wat ik van hem als persoon vind.
Je bent aan het romantiseren. Wat als het je broer was die hij had vermoord?quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:59 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik vind zijn daden dus intrigerend. En vooral de vraag waarom hij zo geworden is, en waarom hij toch moordde, ook al vond hij dat absoluut niet leuk.
Sufjan Stevens heeft een nummer geschreven over John Wayne Gacy Jr, die andere seriemoordenaar die even in de serie voorkomt. Het is een complex en intrigerend nummer geworden, wonderschoon en verschrikkelijk verdrietig tegelijkertijd. Daarover zei hij in een interview:quote:Op zondag 16 oktober 2022 15:59 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik vind zijn daden dus intrigerend. En vooral de vraag waarom hij zo geworden is, en waarom hij toch moordde, ook al vond hij dat absoluut niet leuk.
Ik doelde op hoe hij overkomt in interviews. Daarin zie ik gewoon een normale man, zelfs enigszins verlegen.quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar je kent zijn persoon niet en derhalve kan je niets van zijn persoon vinden.
Doe ik dat? Als ik zeg dat ik hem en zijn daden intrigerend vind vanwege het feit dat ik me afvraag waarom hij (waarom mensen) zo wordt/worden?quote:Op zondag 16 oktober 2022 16:49 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
[..]
Je bent aan het romantiseren. Wat als het je broer was die hij had vermoord?
Met het vetgedrukte ben ik het zeer zeker eens. Sterker nog: ik weet zeker dat het in mij zit om gewetensloos iemand heel veel pijn te doen (zeg: torture), of zelfs te vermoorden. Het enige verschil tussen mij en JD/Ted Bundy/John Wayne Gacy is dat ik niet die urge heb om iemand te vermoorden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 17:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sufjan Stevens heeft een nummer geschreven over John Wayne Gacy Jr, die andere seriemoordenaar die even in de serie voorkomt. Het is een complex en intrigerend nummer geworden, wonderschoon en verschrikkelijk verdrietig tegelijkertijd. Daarover zei hij in een interview:
I made a concerted effort to scrupulously evoke the series of events which led to his crime, and, considering the circumstances, that was not a pleasant task. In all the crime novels I'd skimmed and in all the news clippings I read, there was a deliberate obsession with finding the source of his depravity. What went wrong, everyone asked. What made him this way? Was it his abusive father? Was it a head injury? A doting mother?
I'm less interested in cause and effect, in terms of human iniquity. I believe we all have the capacity for murder. We are ruthless creatures. I felt insurmountable empathy not with his behavior, but with his nature, and there was nothing I could do to get around confessing that, however horrifying it sounds.
In het nummer zingt hij ook:
Twenty-seven people
Even more, they were boys, with their cars, summer jobs
Oh my God
Ik vind het begrijpelijk dat je geďntrigeerd bent, maar vergeet de slachtoffers niet.
Je hebt het nu over houden van, dat is toch echt iets anders dan iemand lekker vinden.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:06 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik bedoelde iets minder verschrikkelijk dan dit. Maar dat was mijn vraag ook niet. Stopt jouw houden van gelijk als je partner iets doet wat jij verschrikkelijk vindt? Nee, zo werkt het nml niet.
Dit zei je al eerder en vind ik ook niet normaal klinken. Ik denk dat heus iedereen wel eens heeft nagedacht over iemand vermoorden maar dat je zelfs aangeeft te kunnen martelen dat gaat mij echt te ver hoorquote:Op zondag 16 oktober 2022 19:05 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik doelde op hoe hij overkomt in interviews. Daarin zie ik gewoon een normale man, zelfs enigszins verlegen.
[..]
Doe ik dat? Als ik zeg dat ik hem en zijn daden intrigerend vind vanwege het feit dat ik me afvraag waarom hij (waarom mensen) zo wordt/worden?
Die situatie is niet aan de hand, maar ik weet oprecht niet of ik iemand kan haten als die een dierbare iets aan heeft gedaan.
[..]
Met het vetgedrukte ben ik het zeer zeker eens. Sterker nog: ik weet zeker dat het in mij zit om gewetensloos iemand heel veel pijn te doen (zeg: torture), of zelfs te vermoorden. Het enige verschil tussen mij en JD/Ted Bundy/John Wayne Gacy is dat ik niet die urge heb om iemand te vermoorden.
Ik kan de slachtoffers ook los van de moordenaar zien. En ik heb niks met de slachtoffers, dus daar denk ik vrijwel niet aan. (Alleen victim Konerak is interessant.)
Ik zeg alleen maar dat ik weet dat het in me zit. Het lijkt mij enger als een persoon dit niet weet en dus ook geen idee heeft wat precies zou kunnen veroorzaken dat ze zoiets doen. Ik weet dat wel… Niet dat ik ooit iemand heb gemarteld, but I was close.quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit zei je al eerder en vind ik ook niet normaal klinken. Ik denk dat heus iedereen wel eens heeft nagedacht over iemand vermoorden maar dat je zelfs aangeeft te kunnen martelen dat gaat mij echt te ver hoor![]()
Dus enige zelfkennis schrikt jou af en gaat voor jou te ver? Je hebt dus liever dat iemand dit niet weet van zichzelf? (Zoals benoemd in m’n vorige post.)quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit zei je al eerder en vind ik ook niet normaal klinken. Ik denk dat heus iedereen wel eens heeft nagedacht over iemand vermoorden maar dat je zelfs aangeeft te kunnen martelen dat gaat mij echt te ver hoor![]()
Ik weet zeker dat het niet in mij zit om dat te doen. Wat ik wel zeker weet is dat het menselijk is om empathisch te zijn. Dat jij zegt niks te hebben met de slachtoffers vind ik diep verontrustend. Dan kun je wel bijdehand vragen waarom zelfkennis anderen afschrikt, maar het doet er natuurlijk toe waar die kennis over gaat.quote:Op zondag 16 oktober 2022 19:05 schreef -Ferb- het volgende:
Met het vetgedrukte ben ik het zeer zeker eens. Sterker nog: ik weet zeker dat het in mij zit om gewetensloos iemand heel veel pijn te doen (zeg: torture), of zelfs te vermoorden.
Ik denk dat je dit topic zoekt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Firuze60 het volgende:
The Playlist, Zweedse serie over de oprichting van Spotify. Eindelijk weer eens een goede serie van Netflix. In een leuk format wordt het verteld, zal wel geromantiseerd zijn, maar kijkt heerlijk weg. Aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
oh haha, ja, sorryquote:Op maandag 17 oktober 2022 17:48 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik denk dat je dit topic zoekt.![]()
F&S / [Netflix #187] Spooky season
quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:10 schreef Paul het volgende:
Als het verhaal fictie was geweest dan was ik afgehaakt omdat het zo dom wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik mis empathie. Er is maar 1 persoon waar ik empathie voor voel.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het niet in mij zit om dat te doen. Wat ik wel zeker weet is dat het menselijk is om empathisch te zijn. Dat jij zegt niks te hebben met de slachtoffers vind ik diep verontrustend. Dan kun je wel bijdehand vragen waarom zelfkennis anderen afschrikt, maar het doet er natuurlijk toe waar die kennis over gaat.
Dat lijkt me logisch toch? Zodat hij hem zijn gang kon laten gaan natuurlijk. Er zijn zat cipiers die zo iemand dood willen hebben. Spoilertags lijken me hier niet nodig trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Word je daar ook voor behandeld? Het lijkt me erg moeilijk om te leven zonder empathie. Oprechte vraagquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:39 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik mis empathie. Er is maar 1 persoon waar ik empathie voor voel.
Ik bedoelde het niet bijdehand. Ik vraag me af wat mensen liever hebben, iemand die het weet van zichzelf en dus ook weet waar op te letten, of iemand die nog geen enkel idee heeft dat (…) hem of haar zal laten knappen. (Elke situatie/elk gevoel waarin/waardoor mensen breken.)
Heb je liever iemand waarbij het uiterlijk/het overkomen al enigszins verraad dat diegene tot heel zieke dingen in staat is, of mensen zoals Jeffrey Dahmer, die gewoon normaal overkomt in interviews?
Ze willen impliceren dat de cipiers weggingen zodat de andere gevangene hem kon doden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is gedeeltelijk verzonnen. Er was inderdaad geen cipier bij, er waren wat (mogelijke) vage omstandigheden (m.n. waarom waren de bewakers een kwartier weg?) maar er is nooit bewijs gevonden dat ze expres weg waren zodat Dahmer vermoord kon worden, nooit een cipier voor geschorst of veroordeeld etc.
[ Bericht 2% gewijzigd door ChipsZak. op 18-10-2022 00:03:02 ][*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |