25% is veel hoor!quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:24 schreef Tommeke het volgende:
Wij hebben, vergeleken met vorig jaar, ons electriciteitsverbruik met 25% naar beneden gekregen. Lampen eerder uit, broodjes afbakken in airfryer ipv. oven, temperatuur boiler lager gezet, wasdroger minder gebruiken etc.
Ik vind ‘t wel een mooi spelletje. Hebben jullie nog ultieme tips om het verbruik nog lager te maken?
We hebben er een speciaal topic voor K&W / Het grote "Energie bespaar topic". Stel vragen en deel tips! #2, daar staan goede tips. Maar goed bezig hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:24 schreef Tommeke het volgende:
Wij hebben, vergeleken met vorig jaar, ons electriciteitsverbruik met 25% naar beneden gekregen. Lampen eerder uit, broodjes afbakken in airfryer ipv. oven, temperatuur boiler lager gezet, wasdroger minder gebruiken etc.
Ik vind ‘t wel een mooi spelletje. Hebben jullie nog ultieme tips om het verbruik nog lager te maken?
Hak was te duur en ze zullen het merken in de verkoop.quote:Op maandag 3 oktober 2022 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit producten van Hak gekocht, zelfs in de aanbieding waren ze naar mijn idee altijd nog duurder dan huismerk
de productie van die private labels zal ook stil komen te liggen en net zo goed in prijs gaan stijgen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 08:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Hak was te duur en ze zullen het merken in de verkoop.
Op de private labels die ze maken zit veel minder winst.
Kijk naar de grootverbruikers en of daar nog wat te besparen valt. De koel/vrieskast bijvoorbeeld. Die krengen slurpen echt veel als er wat mis mee is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:24 schreef Tommeke het volgende:
Het blijft gewoon opletten; kijk naar de kiloprijs op het kaartje in het rekquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 09:16 schreef Donna het volgende:
Ik heb wel eens Hak. Ze waren wel eens 3 voor 2 euro en was het stukken goedkoper dan huismerk wat 90 cent of 1 euro per pot was. Maar goed, met de huidige prijzen en aanbiedingen red je dat niet meer op gok ik zo. Met aanbiedingen moet je nu wel echt heel goed opletten.
Ja klopt, dat is tegenwoordig verplicht gelukkig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 18:44 schreef maily het volgende:
[..]
Het blijft gewoon opletten; kijk naar de kiloprijs op het kaartje in het rek![]()
staat er vaak genoeg niet hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:05 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is tegenwoordig verplicht gelukkig.![]()
Het is verplicht. Je kan het vast ergens melden als een winkel zich niet aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:52 schreef mschol het volgende:
[..]
staat er vaak genoeg niet hoorzelfs niet in ienieminie lettertjes
Op het kaartje in het rek niet?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:52 schreef mschol het volgende:
[..]
Ik ben een kiloprijsvergelijkertquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:52 schreef mschol het volgende:
[..]
Bij de Aldi in ieder geval lang niet bij alles. Er staat vaak helemaal niets of dan staat er bij een verpakking van 250 gram de prijs per kilo en bij een verpakking van hetzelfde product maar een andere hoeveelheid de prijs per stuk of in liters.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben een kiloprijsvergelijkertStaat er nagenoeg altijd op hoor.
Electriciteit besparen is bij mij een soort hobby (door anderen ook wel obsessie genoemd) geworden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 07:24 schreef Tommeke het volgende:
Hoe ga je in hemelsnaam thee zetten met water wat uit een Dolce Gusto komtquote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Electriciteit besparen is bij mij een soort hobby (door anderen ook wel obsessie genoemd) geworden.
Standby verbruik verminderen is een hele belangrijke.
Verder is alles wat al op een accu werkt het zuinigste. Dus laptops en telefoons.
Op een gegeven moment gaat het om verminderen van luxe.
Prima als je dat niet wil, maar daar komt het wel op neer.
Vooral wat ik niet heb:
fohn
tosti-ijzer
strijkijzer
waterkoker (dolce gusto voor warm water)
smart-home apparatuur,
vaatwasser
airco
droger
afzuigkap (gasfornuis bij open raam)
NAS of andere extra pc-apparatuur
tv-decoder
(grote) tv
audio-apparatuur
Boks.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Strijkbout heb ik welMaar weiger ik te gebruiken want ik ben een luie huisvrouw
rustig mensen, het is de hele mentaliteit er achter. (juist) ik weet precies hoe weinig het scheelt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:41 schreef mascara-klodder het volgende:
En hoe de hel bespaar je op geen tosti-ijzer te hebbenDat is iets wat je 1x per maand voor 3 minuten gebruikt.
Heb je ook een strijplank?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Strijkbout heb ik welMaar weiger ik te gebruiken want ik ben een luie huisvrouw
Geen strijkplank hierquote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:17 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Heb je ook een strijplank?![]()
Ik heb beide niet,.
Strijkijzer, vaatwasser, droger, waterkoker, föhn, afzuigkap, tv-decoder hebben we hier allemaal wel. Qua audio-apparatuur alleen twee Sonos speakers. En we hebben twee koelkasten. Die in de keuken zat is vet klein, met een mini vriesvak. We hebben een grote tweede, met een vrieskast van drie lades. Die zit altijd vol met ingevroren eten hehequote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
Electriciteit besparen is bij mij een soort hobby (door anderen ook wel obsessie genoemd) geworden.
Standby verbruik verminderen is een hele belangrijke.
Verder is alles wat al op een accu werkt het zuinigste. Dus laptops en telefoons.
Op een gegeven moment gaat het om verminderen van luxe.
Prima als je dat niet wil, maar daar komt het wel op neer.
Vooral wat ik niet heb:
fohn
tosti-ijzer
strijkijzer
waterkoker (dolce gusto voor warm water)
smart-home apparatuur,
vaatwasser
airco
droger
afzuigkap (gasfornuis bij open raam)
NAS of andere extra pc-apparatuur
tv-decoder
(grote) tv
audio-apparatuur
Ik vries echt heel veel in, maar juist nooit stamppotten en risotto, opgewarmd vind ik dat echt heel vies. Van overgebleven risotto kun je arancini maken https://uitpaulineskeuken.nl/recept/arancini-risotto-balletjesquote:Op donderdag 6 oktober 2022 23:26 schreef Tommeke het volgende:
Qua boodschappen ook wel een chille week gehad trouwens. 60 euro voor twee personen. Inclusief aanvullen zoetbeleg, 4 flessen frisdrank (binnenkort verjaardagsfeestje, ze waren in de bonus) en tapas als avondeten op zondag. Ik ga een keer een enorme pan boerenkool en risotto maken en dat invriezen.
Nu gaan we zaterdag nog wel uiteten en morgen ook nog naar een concert, dus echt goedkoop is deze week ook niet. En ik heb nog wat onnodig spul voor m’n wielrenhobby gekocht.
Zuurkool een boerenkool vries ik gewoon in, ik proef geen verschil. Gisteren 6 gehaktballen gemaakt, daar liggen nu ook 3 van in de vriezer. Het scheelt veel geld en is gemakkelijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 07:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik vries echt heel veel in, maar juist nooit stamppotten en risotto, opgewarmd vind ik dat echt heel vies. Van overgebleven risotto kun je arancini maken https://uitpaulineskeuken.nl/recept/arancini-risotto-balletjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |