abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 21:58:39 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206123654
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Stel de Russen zitten er achter. Dan wordt het voor de Russen wel heel lastig om nu nog ongezien de baltic pipe te slopen.

Of het maakt de Russen niks uit dat ze gesnapt worden. Dat kan natuurlijk ook want wat wil Europa nu nog doen :')
Rusland staat nou niet echt bekend om hun competente strategisten, dus wat dat betreft kan alles :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206123658
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dan zouden die wel gesignaleerd zijn zou je denken. Weet niet of het normaal is dat Chinezen daar rondvaren.
Misschien waren het wel verdwaalde Somalische piraten :P 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206123666
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Stel de Russen zitten er achter. Dan wordt het voor de Russen wel heel lastig om nu nog ongezien de baltic pipe te slopen.

Of het maakt de Russen niks uit dat ze gesnapt worden. Dat kan natuurlijk ook want wat wil Europa nu nog doen :')
Het is een dreigement. 'Kijk eens wat we kunnen! pas maar op met je wapenleveranties.'
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206123671
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:57 schreef capricia het volgende:

Als Rusland zoiets doet, neem ik aan dat het wel artikel 5 kan zijn. Dat is een gerichte aanval op de infrastructuur van diverse NAVO landen.
Moet je het wel aan kunnen tonen...

twitter
pi_206123687
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet je het wel aan kunnen tonen...

[ twitter ]
Dat ben ik met je eens. Even lezen je artikel. :)
(Oh, kan niet)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206123689
Dit is natuurlijk Rusland geweest. Die hebben de hele wereld lopen trollen met hun 2e wereldoorlog materiaal, zwaar achterhaal, natuurlijk om het idee te geven dat ze een onderontwikkeld oorlogsland waren die nog te dom zijn om oorlog te voeren. Maar het echte doel was natuurlijk die pijpleiding, die ze met een supersonisch geavanceerde duikboot welke onzichtbaar is voor alle westerse radars en deze tijd ver vooruit hebben opgeblazen, en dat alleen maar om verdeeldheid te zaaien.

Over een paar weken zullen we wel de Google images zien hoe een duikboot in het water is gelaten en een telefoongesprek, afgetapt door Vodafone, waar ze de missie succesvol verklaren.
pi_206123721
quote:

[..]
Als Rusland zoiets doet, neem ik aan dat het wel artikel 5 kan zijn. Dat is een gerichte aanval op de infrastructuur van diverse NAVO landen.
Moet je het wel kunnen bewijzen denk ik stel dat ze nog de resten van explosieven vinden en de Russen zeggen ja wij zijn na de val van het communisme zoveel kwijtgeraakt wij waren het echt niet. Is dat het waard om een oorlog te starten om een pijpleiding die al nauwelijks meer gebruikt werd.
Het hele gedoe geeft hoogstens aan hoe kwetsbaar onze infrastructuur is wat dat betreft. Wie het ook gedaan heeft wat dat betreft is dit wel een goede waarschuwing om te zorgen dat zoiets goed geregeld is maar ja hoe bescherm je 1200 kilometer pijp op 60 meter diepte waar meerdere partijen hun voordeel uithalen als ze die kunnen saboteren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206123723
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dan zouden die wel gesignaleerd zijn zou je denken. Weet niet of het normaal is dat Chinezen daar rondvaren.
Gewoon duikers vanaf een containerschip
pi_206123726
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dit is natuurlijk Rusland geweest. Die hebben de hele wereld lopen trollen met hun 2e wereldoorlog materiaal, zwaar achterhaal, natuurlijk om het idee te geven dat ze een onderontwikkeld oorlogsland waren die nog te dom zijn om oorlog te voeren. Maar het echte doel was natuurlijk die pijpleiding, die ze met een supersonisch geavanceerde duikboot welke onzichtbaar is voor alle westerse radars en deze tijd ver vooruit hebben opgeblazen, en dat alleen maar om verdeeldheid te zaaien.
Radars?
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:04:28 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206123727
quote:

[..]
Die pijpleiding is gewoon 50/50 Russisch Duits, simpel gezegd. Dus nee, geen artikel 5.
The End Times are wild
pi_206123732
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Jij snapt 'm! :D _O-
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206123748
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die pijpleiding is gewoon 50/50 Russisch Duits, simpel gezegd. Dus nee, geen artikel 5.
??
Het ging om al deze pijpleidingen.
capricia in NWS / Nord Stream 1 en 2 vernietigd #4
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206123749
EIGENAARS

De pijpleiding is grotendeels in handen van Gazprom en vormt de belangrijkste route waarlangs Russisch gas naar Duitsland stroomt.

Gazprom heeft een belang van 51% en de rest is in handen van vier westerse partners. PEGI/E.ON en Wintershall Dea hebben elk 15,5% en het Franse Engie en het Nederlandse Gasunie hebben elk 9%.

https://nl.marketscreener(...)an-Europa--41866138/

Over NS1.
pi_206123753
Nord stream 2 was al niet meer in gebruik en ging ook niet meer gebeuren, Nord stream 1 dreigt het ook te gaan gebeuren.
pi_206123758
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:06 schreef mrevil1337 het volgende:
Nord stream 2 was al niet meer in gebruik en ging ook niet meer gebeuren, Nord stream 1 dreigt het ook te gaan gebeuren.
2 is toch helemaal nooit in gebruik genomen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:07:12 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206123759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
EIGENAARS

De pijpleiding is grotendeels in handen van Gazprom en vormt de belangrijkste route waarlangs Russisch gas naar Duitsland stroomt.

Gazprom heeft een belang van 51% en de rest is in handen van vier westerse partners. PEGI/E.ON en Wintershall Dea hebben elk 15,5% en het Franse Engie en het Nederlandse Gasunie hebben elk 9%.

https://nl.marketscreener(...)an-Europa--41866138/

Over NS1.
Ja, en NS2 is grotendeels Russisch.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:07:49 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206123764
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
??
Het ging om al deze pijpleidingen.
Ja, dat weet nu toch iedereen?
The End Times are wild
pi_206123765
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een dreigement. 'Kijk eens wat we kunnen! pas maar op met je wapenleveranties.'
Het is niet enorm complex om zo’n pijpleiding te beschadigen. Het lijkt ook nog eens traditioneel met explosieven gedaan te zijn. Zou eigenlijk niet weten waarom dat gedemonstreerd moet worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2022 22:09:03 ]
pi_206123769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dat weet nu toch iedereen?
Die zijn niet Russisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:08:33 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206123772
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]
2 is toch helemaal nooit in gebruik genomen?
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206123778
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Radars?
Denk je dat er sinds het begin van deze oorlog ze niet juist in internationale wateren meer controleren/monitoren om te zien wat Rusland doet? Zou mij verbazen als er niet binnenkort een bericht komt over radar/sonar of satellietbeelden die een Russische onderzeer daar hebben gezien.
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:09:24 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206123791
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Denk je dat er sinds het begin van deze oorlog ze niet juist in internationale wateren meer controleren/monitoren om te zien wat Rusland doet? Zou mij verbazen als er niet binnenkort een bericht komt over radar/sonar of satellietbeelden die een Russische onderzeer daar hebben gezien.
Sonar. Of iets geavanceerders wellicht, geen idee van.
pi_206123792
Jinek heeft het liever over Fierljeppen
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:10:37 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206123805
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Die zijn niet Russisch.
quote:
Nord Stream 1 is owned and operated by Nord Stream AG, whose majority shareholder is the Russian state company Gazprom. Nord Stream 2 is owned and planned to be operated by Nord Stream 2 AG, which is a wholly-owned subsidiary of Gazprom.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream

Als je denkt dat dit NAVO-pijplijnen zijn, hoe heb je hier dan de discussie kunnen voeren? Als het NATO-pijplijnen waren dan had de NAVO wel op zijn achterste benen gestaan. Ze zijn grotendeels Russisch, met wat kleinere Duitse, Nederlandse en Scandinavische belangen.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:10:38 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206123806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:09 schreef byah het volgende:
Jinek heeft het liever over Fierljeppen
So?
pi_206123820
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sonar. Of iets geavanceerders wellicht, geen idee van.
Ik ook niet, niemand niet. De meest geavanceerde technologie horen wij toch niks over.
pi_206123822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]

Als je denkt dat dit NAVO-pijplijnen zijn, hoe heb je hier dan de discussie kunnen voeren? Als het NATO-pijplijnen waren dan had de NAVO wel op zijn achterste benen gestaan. Ze zijn grotendeels Russisch, met wat kleinere Duitse, Nederlandse en Scandinavische belangen.
Of het als een aanval beschouwt wordt is voornamelijk een politieke beslissing, het is niet zo alsof Rusland dat dan hier even in een rechtbank kan aanvechten met een beroep op het feit dat het voor de helft hun pijplijn is.
pi_206123825
quote:

[..]
[..]

Lees de discussie anders eens terug. Gaat om al die andere pijpleidingen.
Onder andere de Baltic pipeline.

Je komt zo binnenvallen. Daarom had ik je die link gegeven:
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206123827
Dit is net als die film On Deadly Ground, helaas is Steven Seagal nogal bevriend met vladje dus een gedegen onderzoek zal er niet inzitten ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:12:56 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206123834
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees de discussie anders eens terug. Gaat om al die andere pijpleidingen.
Onder andere de Baltic pipeline.
Die zijn toch niet opgeblazen?
The End Times are wild
pi_206123839
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die zijn toch niet opgeblazen?
Zucht.
Lees de discussie maar gewoon terug.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206123851
Was Rusland niet dolfijnen aan het trainen?
pi_206123870
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Was Rusland niet dolfijnen aan het trainen?
Laatst lag er ook al een (wal)rus op een duikboot van de Nederlandse marine.
pi_206123873
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Wegbezuinigde capaciteit...

quote:
Many documents have cited NATO’s decreasing ASW capability and capacity, mostly due to the rapid decline of RFN submarine operations, which from the early 1990s until recently had nearly ceased. Furthermore, following the Cold War, NATO adopted a more expeditionary strategic view, causing many former ASW resources to be re-aligned to support other functions, many of which were out of the European theatre.
https://www.japcc.org/art(...)bmarine-warfare-asw/

En satellieten en radars heb je niet veel aan in het ASW domein.
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:16:58 #110
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206123874
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:34 schreef christmastsunami het volgende:
Ik hou op toch op de Belgen deze keer. :)
Zou kunnen. De Zweedse marine heeft een Belgische duikboot onderschept. Had parachutisten aan boord.
pi_206123877
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ik ook niet, niemand niet. De meest geavanceerde technologie horen wij toch niks over.
Soms wel, maar dan in de vorm van UFO-meldingen 8-)
pi_206123928
gedwongen einde aan de afhankelijkheid van riussisch gas. op zich wel duidelijk wie daar belang bij heeft.
maar rusland kan natuurlijk ook doen, en claimen dat dat het is. hebben ze weer een extra reden om tegen ons te vechten, en de gasprijs te laten stijgen.
pi_206123957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:12 schreef TLC het volgende:
Dit is net als die film On Deadly Ground, helaas is Steven Seagal nogal bevriend met vladje dus een gedegen onderzoek zal er niet inzitten ;(
Of de film "Hunter Killer"

https://www.screendepende(...)-hunter-killer-2018/
pi_206123965
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik heb oprecht geen idee waarom dit een reactie is op mijn post.
Je zei dat alleen de VS baat had bij een zwakker Rusland. Ik probeerde uit te leggen dat alles ten oosten van Duitsland daar waarschijnlijk anders over denkt. Een zwak Rusland is niet gevaarlijk voor zijn buurlanden.
pi_206123978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Welke overheid heeft al wel wat laten weten dan?
Denemarken, Rusland. Beiden hebben gezegd dat het sabotage is en dat het zorgwekkend is.

Oh ja, en ik zag dat n Deense politicus een paar uur geleden de VS heeft bedankt voor het saboteren van die pijpleidingen. Not sure if sarcastic.

Maar ik heb net een pauze genomen en gegeten, dus er kan inmiddels meer gebeurd zijn waar ik niets van af weet.
pi_206123986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:27 schreef RetepV het volgende:

[..]
Denemarken, Rusland. Beiden hebben gezegd dat het sabotage is en dat het zorgwekkend is.

Oh ja, en ik zag dat n Deense politicus een paar uur geleden de VS heeft bedankt voor het saboteren van die pijpleidingen. Not sure if sarcastic.

Maar ik heb net een pauze genomen en gegeten, dus er kan inmiddels meer gebeurd zijn waar ik niets van af weet.
Dat was een Pool geloof ik.
pi_206124008
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:18 schreef Mortaxx het volgende:
Wel weer jammer dat mensen in deze niet rationeel hiernaar kunnen kijken. Deze actie heeft winnaars en verliezers. En Rusland verliest hiermee.

Blijkbaar moet je eerst een kamp kiezen en pas je dan de werkelijkheid hiernaar aan
Wat heeft Rusland verloren? Een pijpleiding die ze toch al hadden afgeknepen en nog kunnen repareren? Wat hebben ze gewonnen? Wappies die weer doordraaien in Europa en de rest van Europa is er even op gewezen hoe kwetsbaar hun infrastructuur is.

Wat heeft de VS gewonnen? LNG contracten die er al waren. En een risico dat hun hele wereldwijde rijk morgen zegt: we moeten jullie niet meer als blijkt dat ze inderdaad bomaanslagen op bondgenoten plegen.

Maar blijf vooral rationeel denken hoor!
pi_206124011
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/

''in Sea Power, where the Americans brag about experiments in the field of underwater drones, which they put on exercises BALTOPS 22 — just in the area of the island of Bronholm.''

Tja...het is niet alsof ze(Amerika) niet de mogelijkheid hebben om het niet te doen.

Maar goed, stel het WAS Amerika, wat dan? Helemaal niks. Je kan toch niks doen. We zijn dan gewoon afhankelijk van wat Amerika met Europa wilt, of we zullen bevriezen of we krijgen op magische wijze genoeg Amerikaanse gas om warm te blijven, want dat Russische gas? ja die deur is nu officieel gesloten dankzij dat sabotage, zoiets repareer je namelijk niet in 1 week, denk maar aan maanden/jaren.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_206124036
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De enige twee kampen die ik zie zijn:
1. HET IS AMERIKA, ZIJ HEBBEN HET GEDAAN MET DE CIA EINZEINZ
2. Even rustig afwachten tot er meer bekend wordt, Rusland is wel het meest waarschijnlijk.
Nou ik ben van kamp nuke nu meteen Moskou gewoon voor de zekerheid hoor w/ w/
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:33:38 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206124040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:30 schreef Bredemug het volgende:
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/

''in Sea Power, where the Americans brag about experiments in the field of underwater drones, which they put on exercises BALTOPS 22 — just in the area of the island of Bronholm.''

Tja...het is niet alsof ze(Amerika) niet de mogelijkheid hebben om het niet te doen.

Maar goed, stel het WAS Amerika, wat dan? Helemaal niks. Je kan toch niks doen. We zijn dan gewoon afhankelijk van wat Amerika met Europa wilt, of we zullen bevriezen of we krijgen op magische wijze genoeg Amerikaanse gas om warm te blijven, want dat Russische gas? ja die deur is nu officieel gesloten dankzij dat sabotage, zoiets repareer je namelijk niet in 1 week, denk maar aan maanden/jaren.
Betreffende pijplijnen werden niet gebruikt..
En we hebben genoeg gas voor komende winter hoor, de voorraden zijn (zo goed als) volledig gevuld..
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:34:05 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206124052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou ik ben van kamp nuke nu meteen Moskou gewoon voor de zekerheid hoor w/ w/
Nietes.
pi_206124058
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nietes.
Shit je hebt gelijk. Nummer 2 dan maar!
pi_206124067
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En we hebben genoeg gas voor komende winter hoor, de voorraden zijn (zo goed als) volledig gevuld..
Klopt, ze werden niet gebruikt, maar wat als Duitsland na 4 maanden toch zou zeggen ''hey jongens...we willen toch wel die gas, want we hebben het nodig en besluiten het te openen.'' nu kan dat natuurlijk niet meer.

En die voorraden zijn niet berekend op een zware winter, maar milde winter. Dus hopen dan maar dat die mild is.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_206124081
Toch toevallig, we hebben een walgelijk referendum, vlak na een genocide. Maar he wat toevallig een niets zeggende pijplijn die al uitstond (NS1) en die waarschijnlijk nooit ingebruik genomen gaat worden (NS2) die ontploffen. En de wereld en media is massaal in rep en roer over deze pijplijnen (zoals de russische trollen al zeggen;) precies in internationaal water gesaborteerd zijn.

Heel simpel vuurtje maken om afleiding te geven van wat er werkelijk belangrijk is. De genocide en referendum.
pi_206124120
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Helaas zal er bij een normale winter nog wel gas ingekocht moeten worden

In het verleden gebruikten we in de koudere helft van het jaar (oktober-maart) gemiddeld 26 miljard kubieke meter. In de gasopslagen past zo'n 16 miljard kuub. Niet genoeg om 'zelfvoorzienend' te zijn dus. En het gas in de opslagen is ook niet per se alleen voor Nederland. Het kan ook verkocht worden aan het buitenland, want er is een vrije Europese gasmarkt.

https://nos.nl/l/2443284
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:45:55 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206124186
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dan zouden ze met een team Polen door moeten. Explosieven meenemen. Boot mee of ter plekke regelen. De actie uitvoeren en ongezien terugkeren. Theoretisch kan het maar het risico is enorm

Stel je voor dat ze gepakt zouden worden. Een aanslag op het gebied van een bondgenoot. Dat zou ze ontzettend veel steun kosten
Of Polen heeft ze gesteund. Ik zou zo niet direct kunnen zeggen hoe de Poolse belangen hierbij liggen, maar die kunnen ook belang hebben om als doorvoerland te blijven fungeren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206124226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Of Polen heeft ze gesteund. Ik zou zo niet direct kunnen zeggen hoe de Poolse belangen hierbij liggen, maar die kunnen ook belang hebben om als doorvoerland te blijven fungeren.
Of Rusland heeft twee waardeloze leidingen voor hun nutteloze leidingen opgeblazen om wat paniek op de gasmarkt te veroorzaken (en daarmee de prijs omhoog te jagen). Kan ook natuurlijk.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 september 2022 @ 22:51:01 #128
408813 crew  trein2000
pi_206124235
twitter

Dus, wie zou hier achter zitten?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 22:53:27 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206124255
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Duitsland
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206124264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:35 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Klopt, ze werden niet gebruikt, maar wat als Duitsland na 4 maanden toch zou zeggen ''hey jongens...we willen toch wel die gas, want we hebben het nodig en besluiten het te openen.'' nu kan dat natuurlijk niet meer.

En die voorraden zijn niet berekend op een zware winter, maar milde winter. Dus hopen dan maar dat die mild is.
Wie zegt dat ze niet gebruikt werden? We moeten ze maar geloven op hun blauwe ogen, maar het zou mijzelf niet verbazen dat ze wel degelijk nog gas geleverd kregen en tegen de bevolking zeiden dat ze niets afnamen van Rusland om de bevolking rustig te houden. Ze betaalden er immers wel nog voor. Is immers geen lucht wat daar lekt, en als het zou zijn om druk op die pijp te houden kan Rusland nu de kraan ook dichtdraaien en dan kan de gehele pijp naar de vuilstort.
pi_206124265
quote:

[..]
[..]

EU heeft altijd gezegd dat de leidingen puur op commercile gronden zijn aangelegd. Dus in dat opzicht geen publiek Europees bezit en geen enkele Europese overheid heeft een aandeel in de pijp. Officieel dan.

Het is natuurlijk wel beschadigen van eigendommen op de EEZ van Denemarken.
pi_206124267
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:54:57 #133
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206124270
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Of Rusland heeft twee waardeloze leidingen voor hun nutteloze leidingen opgeblazen om wat paniek op de gasmarkt te veroorzaken (en daarmee de prijs omhoog te jagen). Kan ook natuurlijk.
Kan ook, maar Oekrane en Polen hebben gezien de doorvoerrechten ook zeker belang hierbij.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 22:56:38 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206124286
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Wie zegt dat ze niet gebruikt werden? We moeten ze maar geloven op hun blauwe ogen, maar het zou mijzelf niet verbazen dat ze wel degelijk nog gas geleverd kregen en tegen de bevolking zeiden dat ze niets afnamen van Rusland om de bevolking rustig te houden. Ze betaalden er immers wel nog voor. Is immers geen lucht wat daar lekt, en als het zou zijn om druk op die pijp te houden kan Rusland nu de kraan ook dichtdraaien en dan kan de gehele pijp naar de vuilstort.
Kap nou maar met je complotwaanzin. Die pijpen ontdoen van al het gas is net zo makkelijk als gewoon even een gaskraan dichtdraaien, als in: heel moeilijk en tijdrovend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206124288
quote:
[ twitter ]
Maar Biden!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206124289
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Helaas zal er bij een normale winter nog wel gas ingekocht moeten worden

In het verleden gebruikten we in de koudere helft van het jaar (oktober-maart) gemiddeld 26 miljard kubieke meter. In de gasopslagen past zo'n 16 miljard kuub. Niet genoeg om 'zelfvoorzienend' te zijn dus. En het gas in de opslagen is ook niet per se alleen voor Nederland. Het kan ook verkocht worden aan het buitenland, want er is een vrije Europese gasmarkt.

https://nos.nl/l/2443284
jou eigen bron

Dus als Rusland de gaskraan helemaal dichtdraait, er geen gas meer komt uit bijvoorbeeld Noorwegen en schepen met vloeibaar gemaakt gas niet meer deze kant op komen, dan heeft Nederland alsnog een probleem. Maar de kans daarop is klein.
pi_206124290
quote:
[ twitter ]
De Arabische Golfstaten, China, de Noord-Afrikaanse gas exporterende landen, de VS, Rusland, India, Noorwegen
pi_206124294
twitter

100den filmpjes van Biden in de comments _O-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 22:58:49 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206124299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Twitter is dol op complottheorin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:59:20 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206124302
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Wat is er grappig aan filmpjes plaatsende Kremlintrollen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206124306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:54 schreef skrn het volgende:

[..]
EU heeft altijd gezegd dat de leidingen puur op commercile gronden zijn aangelegd. Dus in dat opzicht geen publiek Europees bezit en geen enkele Europese overheid heeft een aandeel in de pijp. Officieel dan.

Het is natuurlijk wel beschadigen van eigendommen op de EEZ van Denemarken.
Echt wel. De Gasunie heeft 9% van Nordstream 1, en de eigenaar is de Staat der Nederlanden. Lees ik op wiki.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206124315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Twitter is dol op complottheorin.
Vandaar dat Ursula zoveel aan het tweeten is.
pi_206124323
quote:
Echt stop toch gewoon met dit getrol.

Niemand en dan ook niemand met enig verstand zal denken dat de vs hier hierachter zit.
De usual ruslandtrollen zijn gewoon aan het afleiden zoals atijd....
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 september 2022 @ 23:01:48 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206124325
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Echt wel. De Gasunie heeft 9% van Nordstream 1, en de eigenaar is de Staat der Nederlanden. Lees ik op wiki.
Wikipedia wordt beheerd door de elite van het WEF h, die schrijven gewoon op wat hen het beste uit komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206124326
quote:

Vanaf 4:06 in dit filmpje zegt ie iets soortgelijks tijdens het Eastern Economic Forum, maar goed, zal wel weer afgedaan worden als bullshit, want Putin :+
pi_206124331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
De Arabische Golfstaten, China, de Noord-Afrikaanse gas exporterende landen, de VS, Rusland, India, Noorwegen
Rusland, de rest is getrol.
  dinsdag 27 september 2022 @ 23:04:02 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206124341
'Strongest possible response'

Doelt ze hier op artikel 5?

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206124342
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wikipedia wordt beheerd door de elite van het WEF h, die schrijven gewoon op wat hen het beste uit komt.
_O-
De Gasunie bestaat helemaal niet. Bewijs maar dat het bestaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206124348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 22:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kap nou maar met je complotwaanzin. Die pijpen ontdoen van al het gas is net zo makkelijk als gewoon even een gaskraan dichtdraaien, als in: heel moeilijk en tijdrovend.
Eigenlijk zijn er maar 3 mogelijkheden

- rusland heeft de boel opgeblazen in opdracht van het Kremlin

- Rusland heeft de boel opgeblazen maar het Kremlin wist van niets

- een bondgenoot heeft de boel opgeblazen met of zonder weten van de andere bondgenoten
pi_206124358
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:01 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Vanaf 4:06 in dit filmpje zegt ie iets soortgelijks tijdens het Eastern Economic Forum, maar goed, zal wel weer afgedaan worden als bullshit, want Putin :+
Maar ze gebruiken die pijpleiding wel als wapen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')