abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 09:40:32 #251
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206126188
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 03:09 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zie geen complot, en de verdeeldheid is bevreemdend.
Wat heeft Rusland er aan om verdeeldheid te zaaien door hun grootste onderhandelingstroef zelf te elimineren?

De winter staat voor de deur, de rekeningen vallen op de mat in Europa, gisteren vlogen zweefvliegtuigen met 'Nordstream2 open!' boven Berlijn, en Scholz heeft onlangs 90 minuten onderhandeld met Putin en onderhandelaars gestuurd, met als uitkomst, dat wanneer de sancties eraf gehaald worden hij weer gewoon gaat leveren.
Het zou niet lang meer duren of de ganse bevolkingen van Europa zich tegen de sancties keren daar overal de energie intensieve MKB wordt opgedoekt, maar ook hoogovens, levensmiddelenproducenten, glastuinbouw, plus de burgers zelf die in armoede dreigden te belanden naast de voedselonzekerheid die alras ontstaat, want wees eerlijk het zou nog jaren duren voordat we met behoud van onze levensstandaard zonder Russische fossiele brandstof konden.
Versoepelingen en onderhandelingen waren gewoon niet ver meer weg, nu valt er niets meer te onderhandelen, de grootste economie van Europa zal geen Russisch gas meer krijgen, nooit meer waarschijnlijk, en Europa duikt de armoede in.

Dit is in feite een soort van derde wereldoorlog, maar op een andere manier gespeeld. Er zullen represailles zijn, en je hoeft je niet af te vragen van wie, wel hoe erg.

Dit is een heel serieuze situatie, en ik zie maar 1 winnaar nu de petroldollar geen vanzelfsprekendheid meer is, ten koste van ons spelen ze het spel zichzelf zoveel mogelijk in stand te houden.

Ik vrees voor wat Putin hier tegenover gaat zetten, wat er allemaal staat te gebeuren.
Dit is geen mysterie.
Wat een totale lariekoek. De gehele westerse wereld weet dat Poetin een onbetrouwbare handelspartner is gebleken. Sterker nog, dat was al eerder duidelijk, maar daar werd naïef van weggekeken. Het manipuleren van de toevoer begon immers al ver voor de invasie.

Dus zelfs in het utopische geval dat de oorlog direct beëindigt wordt zal Rusland nooit meer de hofleverancier van gas worden. If at all.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206126208
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hier n ander bericht van Dotcom

[ twitter ]
Waarom zou het gefantaseer van dit figuur ook maar een klein beetje relevant zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 28 september 2022 @ 09:44:11 #253
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206126216
https://www.telegraaf.nl/(...)ke-reactie-van-de-eu

"De Verenigde Staten hebben hulp aangeboden voor het onderzoek."

We weten dus al dat de VS het niet heeft gedaan. _O-
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206126218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 08:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar dat stuk zee is een soort binnenlandse Navo zee van waaruit Russische subs de Atlantische oceaan op gaan. Je zou verwachten dat daar ook een bijbehorend Sonus en radar systeem zou liggen.
huh?

Zweden een NAVO zee ?!? ... uit welke duim zit je nu dingen te verzinnen?

tot voor enkel maanden was Zweden volledig onafhankelijk, en het idee dat nu ploits de hele oostzee als interne nato-zee volgestopt zou zijn met sonar en radar apparatuur is erder totale onzin.


probleem is dat bepaalde mensen héél ver gaan in dit soort rare om-het-hoekje-gedachten om maar iets 'speciaals' te kunnen roepen en vooral te ontkennen wat iedereen gewoon kan vaststellen als een 1+1.

Rusland wil de europese gasvorziening afknijpen om maximale druk te zetten..
Rusland heeft nu héél veel haast en grijpt naar de meest extreme maatregelen om zo snel mogelijk een wapenstilstand te forceren en heeft dus de maximale escalatie nodig... ze kunnen domweg niet nog een maandje wachten, omdat dan Khersom al gevallen kan zijn en zeker in de oost-oekraine is hun leger totaal aan het ineenstortten.

Dus ja, wat er nu plaatsgevonden heeft past letterlijk gewoon maar in het politiek-strategisch plan van één Akteur en dat is rusland.. het westen chanteren op basis van hun energie-afhankelijkheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 september 2022 @ 09:44:28 #255
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206126220
quote:
Zoals eerder gezegd: door Rusland's aanval van een ander onafhankelijk land, waar verder niet eens een dictatoriaal regime zat, weet de hele wereld nu dat het 'gevreesde' Russische leger geen woeste bulldog is, maar een irritant kutkeffertje. Die leidingen slopen zou niet eens hun meest onlogische actie van dit jaar zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 09:45:04 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206126225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:31 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hier n ander bericht van Dotcom

[ twitter ]
Je moet echt eens wat minder complotdenkers volgen. Wat hij hier zegt is letterlijk het tegenovergestelde van hoe het internet werkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206126228
Gaskraan Groningen moet nu wel open.
Boeren met problemen uitkopen en weer pompen.
Ik woon in Delfzijl en geef mijn goedkeuring ga maar weer pompen.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 september 2022 @ 09:48:55 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206126253
quote:
Joh, social media is full-waus gegaan tegenwoordig. Dat is in de YouTube-comments niet anders, ook daar zit het helemaal vol met allemaal mensen die 'zelf kritisch nadenken' en dus klakkeloos elkaar napraten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 28 september 2022 @ 09:51:49 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206126267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Joh, social media is full-waus gegaan tegenwoordig. Dat is in de YouTube-comments niet anders, ook daar zit het helemaal vol met allemaal mensen die 'zelf kritisch nadenken' en dus klakkeloos elkaar napraten.
Het is interessant hoe die "vrije denkers" allemaal uit hetzelfde soort vaatje tappen en elkaar inderdaad nablaten. Alleen het kamp is anders, namelijk de tegenstander _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 09:52:02 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206126270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Joh, social media is full-waus gegaan tegenwoordig. Dat is in de YouTube-comments niet anders, ook daar zit het helemaal vol met allemaal mensen die 'zelf kritisch nadenken' en dus klakkeloos elkaar napraten.
Zelf kritisch nadenken = niet de meest logische en geaccepteerde optie aannemen, maar een alternatief, het liefst zo ver mogelijk van logisch als maar mogelijk is. Gewoon lekker schoppen tegen de gevestigde orde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206126296
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Joh, social media is full-waus gegaan tegenwoordig. Dat is in de YouTube-comments niet anders, ook daar zit het helemaal vol met allemaal mensen die 'zelf kritisch nadenken' en dus klakkeloos elkaar napraten.
En hoe meer likes, des te geloofwaardiger wordt het bericht/filmpje.
pi_206126297
Ik zie grofweg twee scenario’s
1) Amerika blaast de pijplijnen op om Poetin een chantagemiddel uit de handen te slaan en om een ‘gas for peace’ deal voor te zijn
2) Rusland blaast de pijplijnen op om een signaal af te geven aan het westen danwel als een false flag om verdeeldheid te zaaien

Het is beide mogelijk. Persoonlijk vind ik optie 1 aannemelijker en ik zou er ook nog wel begrip voor hebben eigenlijk. Zonder Amerika was dit conflict heel anders verlopen, dan had Europa echt een groot geopolitiek probleem gehad. Nu zijn de Russen vanwege de Amerikanen ver teruggedrongen en zitten we in de spannendste fase, waarbij zelfs gedreigd wordt met kernwapens. Hoe erg is het dan als er diep onder zee een leiding wordt opgeblazen, buiten territoriale wateren en zonder slachtoffers?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2022 09:57:34 ]
pi_206126312
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
huh?

Zweden een NAVO zee ?!? ... uit welke duim zit je nu dingen te verzinnen?

nee het Zweedse deel niet nee. de rest wel.
quote:
tot voor enkel maanden was Zweden volledig onafhankelijk, en het idee dat nu ploits de hele oostzee als interne nato-zee volgestopt zou zijn met sonar en radar apparatuur is erder totale onzin.

Mwah zo onafhankelijk waren ze de afgelopen 20 jaar al niet meer. Op het Duitse en Deense deel van de Oostzee zou dat al vanaf de jaren 60 kunnen liggen.
quote:
probleem is dat bepaalde mensen héél ver gaan in dit soort rare om-het-hoekje-gedachten om maar iets 'speciaals' te kunnen roepen en vooral te ontkennen wat iedereen gewoon kan vaststellen als een 1+1.

Rusland wil de europese gasvorziening afknijpen om maximale druk te zetten..
Rusland heeft nu héél veel haast en grijpt naar de meest extreme maatregelen om zo snel mogelijk een wapenstilstand te forceren en heeft dus de maximale escalatie nodig... ze kunnen domweg niet nog een maandje wachten, omdat dan Khersom al gevallen kan zijn en zeker in de oost-oekraine is hun leger totaal aan het ineenstortten.

Dus ja, wat er nu plaatsgevonden heeft past letterlijk gewoon maar in het politiek-strategisch plan van één Akteur en dat is rusland.. het westen chanteren op basis van hun energie-afhankelijkheid.
Oh ik ga er ook vanuit dat Rusland er achter zit al vraag ik mij wel 1 ding af. Wat winnen ze er mee want ze kunnen nu bij goed gedrag van de EU de gaskraan niet meer open draaien. Dus willen ze Dld forceren om 1 pijplijn van Nordstream 2 te openen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 10:01:52 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206126325
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:56 schreef Heph844 het volgende:
Ik zie grofweg twee scenario’s
1) Amerika blaast de pijplijnen op om Poetin een chantagemiddel uit de handen te slaan en om een ‘gas for peace’ deal voor te zijn
2) Rusland blaast de pijplijnen op om een signaal af te geven aan het westen danwel als een false flag om verdeeldheid te zaaien

Het is beide mogelijk. Persoonlijk vind ik optie 1 aannemelijker en ik zou er ook nog wel begrip voor hebben eigenlijk. Zonder Amerika was dit conflict heel anders verlopen, dan had Europa echt een groot geopolitiek probleem gehad. Nu zijn de Russen vanwege de Amerikanen ver teruggedrongen en zitten we in de spannendste fase, waarbij zelfs gedreigd wordt met kernwapens. Hoe erg is het dan als er diep onder zee een leiding wordt opgeblazen, buiten territoriale wateren en zonder slachtoffers?
Ik denk dat er niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, is die vorige week nog geloofde in gas for peace.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206126330
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:56 schreef Heph844 het volgende:
Ik zie grofweg twee scenario’s
1) Amerika blaast de pijplijnen op om Poetin een chantagemiddel uit de handen te slaan en om een ‘gas for peace’ deal voor te zijn
2) Rusland blaast de pijplijnen op om een signaal af te geven aan het westen danwel als een false flag om verdeeldheid te zaaien

Het is beide mogelijk. Persoonlijk vind ik optie 1 aannemelijker en ik zou er ook nog wel begrip voor hebben eigenlijk. Zonder Amerika was dit conflict heel anders verlopen, dan had Europa echt een groot geopolitiek probleem gehad. Nu zijn de Russen vanwege de Amerikanen ver teruggedrongen en zitten we in de spannendste fase, waarbij zelfs gedreigd wordt met kernwapens. Hoe erg is het dan als er diep onder zee een leiding wordt opgeblazen, buiten territoriale wateren en zonder slachtoffers?
Mij lijkt de tweede optie toch veel waarschijnlijker. Jij noemt een motief voor de VS om dat te doen. Dat zou er kunnen zijn. Maar de negatieve gevolgen voor Amerika als uitkomt dat Amerika het heeft gedaan, lijken mij veel groter. Bijvoorbeeld de relatie met alle bevriende landen die daardoor ernstig verslechtert en Rusland die het heel makkelijk kan gebruiken om te laten zien dat Amerika de slechterik is.
pi_206126362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zelf kritisch nadenken = niet de meest logische en geaccepteerde optie aannemen, maar een alternatief, het liefst zo ver mogelijk van logisch als maar mogelijk is. Gewoon lekker schoppen tegen de gevestigde orde.
In de BNW gemeenschap zeggen ze bijvoorbeeld rustig dat NL niet goed omging met referenda, dus die van Rusland kloppen nu wel. Heb gevraagd hoe dat nou werkt, maar dan krijg je enkel 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_206126364
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:56 schreef Heph844 het volgende:
Ik zie grofweg twee scenario’s
1) Amerika blaast de pijplijnen op om Poetin een chantagemiddel uit de handen te slaan en om een ‘gas for peace’ deal voor te zijn
2) Rusland blaast de pijplijnen op om een signaal af te geven aan het westen danwel als een false flag om verdeeldheid te zaaien

Het is beide mogelijk. Persoonlijk vind ik optie 1 aannemelijker en ik zou er ook nog wel begrip voor hebben eigenlijk. Zonder Amerika was dit conflict heel anders verlopen, dan had Europa echt een groot geopolitiek probleem gehad. Nu zijn de Russen vanwege de Amerikanen ver teruggedrongen en zitten we in de spannendste fase, waarbij zelfs gedreigd wordt met kernwapens. Hoe erg is het dan als er diep onder zee een leiding wordt opgeblazen, buiten territoriale wateren en zonder slachtoffers?
Er bestaan op de Oostzee, net als op de Noordzee, geen 'buiten territoriale wateren'. De exclusieve economische zones van de omringende landen liggen namelijk tegen elkaar aan omdat de grenzen daarvan 200 zeemijl of minder van de kust liggen.
pi_206126371
CIA warnte Bundesregierung vor Anschlag auf Ostseepipelines
https://www.spiegel.de/po(...)iISjc8RPU89NcCvtlFcJ

De Amerikanen hebben de Duitsers in de zomer al gewaarschuwd dat ze aanwijzingen hadden dat de Russen de pijpleidingen gingen aanvallen.
pi_206126374
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik denk dat er niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, is die vorige week nog geloofde in gas for peace.
Ik denk dat veel mensen nog steeds niet goed doorhebben hoe fucked we zijn bij een strenge winter. Ja maar de gasopslag is toch vol, hoor je dan. Mensen hebben geen idee.

De strategen hebben wél een idee en hebben gewoon keurig wat scenario’s uitgelopen. Op zijn minst krijg je diepe verdeeldheid binnen bevolkingen en tussen lidstaten (laten we Orban en de nieuwe Italiaanse premier niet vergeten) over de sancties. En dat is echt op zijn minst.
pi_206126375
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik denk dat er niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, is die vorige week nog geloofde in gas for peace.
Als er massawerkloosheid ontstaat praat men wel anders en logisch dat niemand zich in de zomer druk maakt.
pi_206126391
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Op zijn minst krijg je diepe verdeeldheid binnen bevolkingen en tussen lidstaten (laten we Orban en de nieuwe Italiaanse premier niet vergeten) over de sancties. En dat is echt op zijn minst.
Dat is overal gaande (in meer of mindere mate). De inflatie hakt er flink in en met name die grote groep die de eindjes aan elkaar moet knopen zal gevoelig zijn voor geluiden die de oorlog niét steunen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206126397
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Er bestaan op de Oostzee, net als op de Noordzee, geen 'buiten territoriale wateren'. Exclusieve economische zones van de omringende landen liggen tegen elkaar aan omdat de grenzen daarvan 200 zeemijl of minder van de kust liggen.
Ja ik ben niet enorm bekend met de juiste terminologie, het was net buiten de 12 mijlszone bedoelde ik.
pi_206126405
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik denk dat veel mensen nog steeds niet goed doorhebben hoe fucked we zijn bij een strenge winter. Ja maar de gasopslag is toch vol, hoor je dan. Mensen hebben geen idee.

De strategen hebben wél een idee en hebben gewoon keurig wat scenario’s uitgelopen. Op zijn minst krijg je diepe verdeeldheid binnen bevolkingen en tussen lidstaten (laten we Orban en de nieuwe Italiaanse premier niet vergeten) over de sancties. En dat is echt op zijn minst.
De gasopslag vulde zich terwijl Rusland al niet meer leverde en de kans is klein dat we dit jaar de elfsteden gaan schaatsen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 10:11:14 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206126410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de BNW gemeenschap zeggen ze bijvoorbeeld rustig dat NL niet goed omging met referenda, dus die van Rusland kloppen nu wel. Heb gevraagd hoe dat nou werkt, maar dan krijg je enkel 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Maar ze zijn zo lekker kritisch. Volgens mij reageer ik nog inhoudelijker op die achterlijke complotten dan dat zij op fatsoenlijke twijfels reageren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206126426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is overal gaande (in meer of mindere mate). De inflatie hakt er flink in en met name die grote groep die de eindjes aan elkaar moet knopen zal gevoelig zijn voor geluiden die de oorlog niét steunen.
Ja en we zitten nu in september. Als er straks massaal industrie moet afschalen waardoor mensen hun baan kwijt raken, mensen in de kou komen te zitten door gasrantsoenering, er black-outs op het stroomnetwerk komen etcetera. Dan gaat dat sentiment exponentieel stijgen. Hoeft niet te gebeuren, maar is prima mogelijk bij een strenge winter en een paar toevalligheden.

Als dan Poetin komt en zegt dat ie best voor een zacht prijsje de gastoevoer wil open zetten, moet ik nog maar zien hoe de EU reageert.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2022 10:13:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')