Volgens mij ken ik die verhalen nog uit het Dieettopicquote:Op zondag 30 april 2023 10:18 schreef Hupje het volgende:
@:PoesInDoos Hier prima ervaringen met de klantenservice van Fitbit. Een Fitbit kóóp je niet, die lease jeIk heb er pas 1 tegen de volledige prijs gekocht in mijn leven
![]()
Vrijdag ging mijn 5e Fitbit stuk. Er brak wat af, dat heb ik nog nooit gehadKlantenservice belooft vervanging, dus ben benieuwd. Ik had net een maand een replacement bandje.
Ik heb niet het idee dat ik nou zo onvoorzichtig ben met mijn spullen, maar de klantenservice doet zo niet moeilijk over vervangen oid dat ik vermoed dat het allemaal vaker voorkomende klachten zijn.quote:Op zondag 30 april 2023 10:20 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik die verhalen nog uit het DieettopicSucks to be you
Er is ook niemand die dat zegt, je hebt gewoon héél veel pech.. Ik zou er moedeloos van worden!quote:Op zondag 30 april 2023 10:31 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ik nou zo onvoorzichtig ben met mijn spullen, maar de klantenservice doet zo niet moeilijk over vervangen oid dat ik vermoed dat het allemaal vaker voorkomende klachten zijn.
Heel eerlijk, als ik geen vervanging krijg maar moet betalen, kan het zijn dat ik een ander merk ga zoeken nu alle toffe features weg zijn.
Die stress score kan ook lichamelijke stress zijn hè? Als ik bijvoorbeeld zwaar getraind heb, of ziek ben ziet hij het herstel ook als stress. Daardoor gaat je body battery achteruit.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:05 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb sinds 3 maand een Garmin Vivosmart 5 en die bevalt mij prima. Een waterdichte omdat ik zwem plus sauna doe.
Ik hou het sporten bij plus gewicht en ben er 10 kilo mee afgevallen.
Het mooist vind ik de slaapscore welke ervoor heeft gezorgd dat ik daar meer inzicht in kreeg. Dat ik soms na 8 uur slaap moe wakker wordt weet ik inmiddels dat ik te weinig rem heb gehad. Mijn slaapscore is eigenlijk erg goed, 83 gemiddeld.
Vind het ook leuk om de stappen bij te houden maar dat verschilt enorm per dag. Van 3000 tot 13000, zullen steeds meer worden deze zomer door wandelen en kanoën.
Over de bingo waar ik over las is mij niks bekend, dat kan wss niet op de garmin.
Ook grappig is de stressfactor. Ik maak me niet zo snel ergens druk omen dat klopt dus met een gemiddelde score van 33, wat erg laag is.
Al met al een leuke gadget, jammer alleen dat hij elke dag om mijn lokatie vraagt wat hij mi niet hoeft te weten. En leuk dat hij meld als de telefoon over gaat. En dat hij de telefoon kan laten piepen als ik die weer eens kwijt ben.
Blijf het knap vinden hoe goed dat ding alles kan meten. Gistermiddag heb ik stukje gefietst en probeerde hem een beetje voor de gek te houden door langzaam te fietsen en wat met mn arm te zwaaien maar hij 'wist' dat ik fietse.quote:Op woensdag 3 mei 2023 22:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Die stress score kan ook lichamelijke stress zijn hè? Als ik bijvoorbeeld zwaar getraind heb, of ziek ben ziet hij het herstel ook als stress. Daardoor gaat je body battery achteruit.
Maar een mooi hulpmiddel om een indicatie te krijgen van je algemene fitheid, ja
Ja, grappig. Alleen bij spinning gaat het fout, daar registreert ie wel een iets verhoogde hartslag en wat stappen, maar lang niet de werkelijke inspanning. Mijn vorige (Vivosmart 3) deed dat wel goed, maar de Vivosmart 4 niet.quote:Op donderdag 4 mei 2023 07:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Blijf het knap vinden hoe goed dat ding alles kan meten. Gistermiddag heb ik stukje gefietst en probeerde hem een beetje voor de gek te houden door langzaam te fietsen en wat met mn arm te zwaaien maar hij 'wist' dat ik fietse.
Zo was ik vorig jaar eens aan het mountainbiken (lees; grasmaaien....)quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:28 schreef Bami het volgende:
Mijn fitbit vertelde me erg content dat hij mijn hardloop sessie automatisch geregistreerd had. Ik was een ledikant aan het schoonmaken.
Ik heb ook al jaren geen fitbit gekocht en toch een hip nieuw modelquote:Op zondag 30 april 2023 10:31 schreef Hupje het volgende:
Ik heb niet het idee dat ik nou zo onvoorzichtig ben met mijn spullen, maar de klantenservice doet zo niet moeilijk over vervangen oid dat ik vermoed dat het allemaal vaker voorkomende klachten zijn.
Heel eerlijk, als ik geen vervanging krijg maar moet betalen, kan het zijn dat ik een ander merk ga zoeken nu alle toffe features weg zijn.
Bovenstaande zijn dus de gegevensschermen van standaard-activiteiten, niet die van workouts.quote:U kunt voor elke activiteit de lay-out en inhoud van gegevensschermen weergeven, verbergen of wijzigen.
Houd MENU ingedrukt.
Selecteer Activiteiten en apps.
Selecteer de activiteit om deze aan te passen.
Selecteer de activiteitinstellingen.
Selecteer Gegevensschermen.
Selecteer een gegevensscherm dat u wilt aanpassen.
Ik benader m'n workouts via de activiteit waar 'ie onder valt en dan kan ik gewoon de bijpassende datafields aanpassen/het schermpje dat ik wil selecteren. Dus niet specifiek voor de workout, maar afhankelijk van het type waar ik 'm onder laat vallen. Wel een ander model (Venu 2s), maar volgens mij maakt dat voor de werking niet uit.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:36 schreef Black-Death het volgende:
Vraag met betrekking tot de Garmin Fenix 6 Pro. Ik zet regelmatig workouts in Garmin Connect, die dan op mijn horloge staan tijdens de training. Werkt perfect.
Maar ik wil de gegevensschermen die ik zie tijdens de workout wijzigen. Ik vind niet hoe dat moet.
Wel weet ik hoe ik de gegevensschermen moet aanpassen als ik gewoon ga hardlopen etc. Maar ik vind nergens de gegevensschermen van de workout.
[..]
Bovenstaande zijn dus de gegevensschermen van standaard-activiteiten, niet die van workouts.
Enig idee iemand?
Ik doe dat ook op die manier, en kan dan alle gegevensschermen aanpassen. Maar niet het gegevensscherm dat erbij komt tijdens een voorgeprogrammeerde workout. In dat schermpje staat dan nog of je juiste tempo loopt, tijd, en afstand afgelegd. En in dát schermpje wil ik mijn hartslag nog zien.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik benader m'n workouts via de activiteit waar 'ie onder valt en dan kan ik gewoon de bijpassende datafields aanpassen/het schermpje dat ik wil selecteren. Dus niet specifiek voor de workout, maar afhankelijk van het type waar ik 'm onder laat vallen. Wel een ander model (Venu 2s), maar volgens mij maakt dat voor de werking niet uit.
Net even gecheckt, maar daar krijg ik standaard m'n hartslag al bij. Geen idee dus.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik doe dat ook op die manier, en kan dan alle gegevensschermen aanpassen. Maar niet het gegevensscherm dat erbij komt tijdens een voorgeprogrammeerde workout. In dat schermpje staat dan nog of je juiste tempo loopt, tijd, en afstand afgelegd. En in dát schermpje wil ik mijn hartslag nog zien.
Hmm we zoeken verder. Thnx voor je hulp iigquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Net even gecheckt, maar daar krijg ik standaard m'n hartslag al bij. Geen idee dus.
Mijn enige Fitbit (de Alta HR) uit 2018 leeft nog, zelfs met licht beschadigd scherm. De batterij is alleen enorm slecht geworden. Misschien minder ruw omgaan met je Fitbit?quote:Op zondag 30 april 2023 10:18 schreef Hupje het volgende:
@:PoesInDoos Hier prima ervaringen met de klantenservice van Fitbit. Een Fitbit kóóp je niet, die lease jeIk heb er pas 1 tegen de volledige prijs gekocht in mijn leven
![]()
Vrijdag ging mijn 5e Fitbit stuk. Er brak wat af, dat heb ik nog nooit gehadKlantenservice belooft vervanging, dus ben benieuwd. Ik had net een maand een replacement bandje.
Ik heb het ook van het Infinity bandje dat je weer onder het andere deel moet schuiven, maar niet van de sportsband (die met al die gaatjes en een normale sluiting), het ligt bij mij echt aan dat andere sluitsysteem.quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb irritatie aan mijn huid door het standaard bandje van mijn fitbit sense 2. Welk materiaal bandje kan ik het best bestellen om huidirritatie tegen te gaan. Het bandje moet ook tegen chloorwater kunnen, omdat ik vaak zwem.
In mijn andere post van 30-4 zeg ik dat ik niet lomp doe. Ik ben niet de meest handige, dus stoot me wel eens (maar doe niet moeilijk over een kras), maar kapotte schermverlichting of gps, daar kan ik bijv zelf toch echt 0,0 aan doen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mijn enige Fitbit (de Alta HR) uit 2018 leeft nog, zelfs met licht beschadigd scherm. De batterij is alleen enorm slecht geworden. Misschien minder ruw omgaan met je Fitbit?
De sportsband heb ik nu besteld via amazon. Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb het ook van het Infinity bandje dat je weer onder het andere deel moet schuiven, maar niet van de sportsband (die met al die gaatjes en een normale sluiting), het ligt bij mij echt aan dat andere sluitsysteem.
Garmin Instinct, wat een fijn ding. Sowieso snap ik mensen niet die niet voor Garmin gaan.quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mijn enige Fitbit (de Alta HR) uit 2018 leeft nog, zelfs met licht beschadigd scherm. De batterij is alleen enorm slecht geworden. Misschien minder ruw omgaan met je Fitbit?
Ik heb momenteel een Garmin Instinct Solar (laadt zichzelf deels op met zonne energie). Heeft net als de Fitbit een stappen- en verdiepingenteller, stressmeter, kan wél echt verschillende soorten activiteiten loggen itt de Fitbit Alta en is robuust en waterdicht. En het belangrijkste; de batterij gaat erg lang mee. Ik wil niet meer terug. Had hiervoor een Garmin Forerunner 220 en de Fitbit, maar de Forerunner kon op zijn einde nog maar max. 3 uur loggen (lastig, bij marathontrainingen) en ook alleen maar hardloopactiviteiten aan, terwijl ik ook fiets, hike, fitness en wandel. De Instinct logt bij fitness activiteiten soms zelfs welke spiergroep je traint (het werkt niet helemaal feilloos).
Laatst in het bos verloor ik gps. Maar meestal doet ie het prima, voor wat ik er mee doe.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:36 schreef Mrmime het volgende:
Sinds vandaag in het bezit van een Charge 5. Wil hem gebruiken voor algemene check gezondheid, en ook bij het hardlopen. lees wel her en der dat de GPS af en toe niet helemaal top is, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |