abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206137442
Morguh!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_206137546
Goedemorgen! 't was verrekes koud op de fiets.
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 08:53:23 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206137554
Vrouw van collega heeft hele nacht gekookt/eten gemaakt omdat ie jarig is.
Hij heeft Indonesische wortels geloof ik, maar heeft Gronings accent dus hij is Nederlander. Vrouw is 'verse import' volgens mij ook daar weg. Of Maleisië.

Ik ben benieuwd, ruikt goed in de kantine in elk geval :o

[ Bericht 11% gewijzigd door derLudolf op 29-09-2022 09:41:40 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206137697
F*ck. Lekke band.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206137736
Ugh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206137774
Mogge.

Weer een nacht vol hoestaanvallen -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_206137807
Hier was het gisteren zo:

en zo:

Vanmorgen heeeel erg koud!
pi_206137841
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:11 schreef fietsie het volgende:
F*ck. Lekke band.
Plak ze? Of auto?

@Kaatje hopelijk worden die snel minder en dan weer meer nachtrust

@Lonaa :*

Ik begin mijn schooldag lekker rustig, want twee docentes zijn niet aanwezig. Ipv 8.30 nu om 13 uur pas school...ik ga zo even een ommetje maken en opdracht maken, want die had ik niet af :@
pi_206137908
Mogguh!

Het was echt bitter koud vanochtend. Maar dat kan ook aan de staat van het huis liggen :')
Het was ook vroeg, want ik lag er pas om half 3 in en half 8 kwam vriend mij wekken. Loodgieters zijn inmiddels hard aan het werk :)
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 09:40:09 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206138028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier was het gisteren zo:
[ afbeelding ]

en zo:

[ afbeelding ]

Vanmorgen heeeel erg koud!
Van mais naar nieuwbouwwijk, dat gaat snel :+
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 09:42:01 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206138048
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:11 schreef fietsie het volgende:
F*ck. Lekke band.
Alleen de onderkant of de hele band?
pi_206138049
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Van mais naar nieuwbouwwijk, dat gaat snel :+
En ik ben zelfs drooggebleven!

Onze nieuwbouwwijk staat aan de rand van het dorp, ik sta met 5 minuten wandelen tussen de maisvelden, de appelboomgaard en de koeien. 20 minuten fietsen de andere kant op (ook door velden) sta ik in het middenv an Leuven. Heerlijk vind ik het.
  Moderator donderdag 29 september 2022 @ 09:49:20 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206138122
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
En ik ben zelfs drooggebleven!

Onze nieuwbouwwijk staat aan de rand van het dorp, ik sta met 5 minuten wandelen tussen de maisvelden, de appelboomgaard en de koeien. 20 minuten fietsen de andere kant op (ook door velden) sta ik in het middenv an Leuven. Heerlijk vind ik het.
Ik bedoelde meer, dat de landbouwgrond een woonwijk was geworden.

Want toen ik de eerste foto zag, verwachte ik daarna een foto van maisstoppels en een uitzicht. ;) Kan aan mij liggen hoor :D
pi_206138284
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:22 schreef Yinny het volgende:

[..]
Plak ze? Of auto?
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Alleen de onderkant of de hele band?
Fiets, gebroken flessen breed over de weg, daarna houten randje van bruggetje en pssssss.
Half uurtje gelopen naar fietsenboer... en daar hebben ze morgen pas plek :(
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206138443
Zo, de herenvan de autowasstraat poetsen & zuigen de boel aan binnenkant nog even schoon en dan is de auto in elk geval al vertrekklaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206138647
@Candaasje ik vind het ook bitterkoud en mijn huis is geen bouwval.
pi_206138658
3ffklagen
De GLI intake van vanochtend maar afgezegd. Weer wat verhoging en nog steeds een kop vol snot en hoofdpijn. Bij de intake worden ook allemaal tests gedaan en dan wil ik ze wel kunnen doen ipv steeds opgeven omdat ik zo beroerd ben.

Balen @fiets Denk je dat die flessen met opzet over het fietspad zijn gestrooid? Dat gebeurde hier nogal eens op zondagavond en wanneer ik dan op maandagochtend naar het werk fietste moest ik vaak uitwijken.

Wat een wolkenlucht @Jagärtrut heel mooi. Zag gisteren ook een prachtige foto van de aankomende orkaan in Florida en toen lagen er ook nog wat mensen op het strand

Nu maar op een rustig tempo de badkamer schoonmaken, die heeft echt wat tlc nodig
pi_206138689
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:41 schreef Lonaa het volgende:
@:Candaasje ik vind het ook bitterkoud en mijn huis is geen bouwval.
:D

Het gaat hier hoop ik een beetje helpen als de vloerverwarming opstart en dan het vocht wat uit de kamers trekt. Er komt natuurlijk een hoop nattigheid uit het beton dus elke ochtend zijn de ramen aan de binnenkant volledig beslagen.

En het helpt ook wel als we nieuwe beglazing hebben, want 3mm dik en met her en der barsten werkt niet zo goed (morgen komt er nog iemand langs om even wat dingen door te spreken).

En als we de spouw hebben vol laten storten (25 oktober)

En de kieren van de ramen en deuren wat hebben weggewerkt, je waait hier regelmatig gewoon weg :')

En misschien moeten we het luik naar zolder eens dicht doen. Waren we effe vergeten :')

Het komt allemaal goed. Ooit :+
pi_206138722
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Het gaat hier hoop ik een beetje helpen als de vloerverwarming opstart en dan het vocht wat uit de kamers trekt. Er komt natuurlijk een hoop nattigheid uit het beton dus elke ochtend zijn de ramen aan de binnenkant volledig beslagen.

En het helpt ook wel als we nieuwe beglazing hebben, want 3mm dik en met her en der barsten werkt niet zo goed (morgen komt er nog iemand langs om even wat dingen door te spreken).

En als we de spouw hebben vol laten storten (25 oktober)

En de kieren van de ramen en deuren wat hebben weggewerkt, je waait hier regelmatig gewoon weg :')

En misschien moeten we het luik naar zolder eens dicht doen. Waren we effe vergeten :')

Het komt allemaal goed. Ooit :+
:D :')

Wij wonen natuurlijk ook in een huis dat al wat ouder is (1915), is wel opnieuw geisoleerd en shit maar we wonen ook op het laagste punt van Enschede. Vocht aan de ramen is hier uh standaard als het buiten kouder is dan binnen. En alles is scheef dus ook overal kieren.

De was hangt ook nog binnen dus het is kil en vochtig en ik doe zo even de verwarming aan, denk ik.

Komend weekend is het tijd voor de "energiebesparende maatregelen". We hebben een gordijn voor voor de voordeur en ik ga wat radiatorfolie plakken. En tochtrollen bestellen voor de tuindeuren en de andere deuren aan de woonkamer. :7

Vandaag doe ik niet zoveel want eerste dag van Happy No Mothersweek dus mad buikpijn. ;(
pi_206138770
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:D :')

Wij wonen natuurlijk ook in een huis dat al wat ouder is (1915), is wel opnieuw geisoleerd en shit maar we wonen ook op het laagste punt van Enschede. Vocht aan de ramen is hier uh standaard als het buiten kouder is dan binnen. En alles is scheef dus ook overal kieren.

De was hangt ook nog binnen dus het is kil en vochtig en ik doe zo even de verwarming aan, denk ik.

Komend weekend is het tijd voor de "energiebesparende maatregelen". We hebben een gordijn voor voor de voordeur en ik ga wat radiatorfolie plakken. En tochtrollen bestellen voor de tuindeuren en de andere deuren aan de woonkamer. :7

Vandaag doe ik niet zoveel want eerste dag van Happy No Mothersweek dus mad buikpijn. ;(
Ik zag van de week iets over een folie die je (daar) bij de bouwmarkt kon halen (doorzichtig) en dan op de een of andere manier vastmaken aan het kozijn en dan "gladblazen" met een föhn en dan had een soort isolatie.
Opgezocht, dit dus https://www.topics.nl/fol(...)d8a51627c1f1c91c4b75
pi_206138794
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zag van de week iets over een folie die je (daar) bij de bouwmarkt kon halen (doorzichtig) en dan op de een of andere manier vastmaken aan het kozijn en dan "gladblazen" met een föhn en dan had een soort isolatie.
Opgezocht, dit dus https://www.topics.nl/fol(...)d8a51627c1f1c91c4b75
Ik moet account aanmaken en inloggen, maar ik ga even rondje googlen. :)
pi_206138800
Oh, straks. Zo eerst even naar de supermarkt voor de buurvrouw. Die appte dat ze keronings heeft en shit nodig heeft.
pi_206138887
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
In de spoiler (lange tekst)

Misschien dat anderen hier ook nog wat verstandigs over kunnen zeggen. Maar het leek mij als onwetende best handig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 september 2022 @ 12:01:08 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206139375
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
https://www.milieucentraa(...)solerende-raamfolie/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206139463
Wij hebben die folie in de caravan gebruikt. Het scheelde veel gasverbruik en zorgde voor minder tocht en dus meer comfort. Maar het is nauwelijks goed strak te krijgen met de föhn en er komt na verloop van tijd altijd wel vocht achter. Daardoor kan je niet goed naar buiten kijken. Alles ziet er uit alsof je je bril niet op hebt. Het is ook totaal ongeschikt voor kattennagels. Als er eenmaal een foutje in zit, is dat niet te herstellen, je moet dan weer nieuw folie aanbrengen. Oh en je kunt logischerwijs je raam niet openen zo lang die folie er voor zit.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')