abonnement Unibet Coolblue
pi_206157127
Even een wat diepere uitleg over het russische belastingsstelsel, en waarom dat een fundamenteel probleem is.

pi_206157214
Nieuwe Rybar kaart:



Dat is niet hoe je terugtrekt.
  vrijdag 30 september 2022 @ 20:20:46 #128
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206157601
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 19:53 schreef oheng het volgende:
Nieuwe Rybar kaart:

[ afbeelding ]

Dat is niet hoe je terugtrekt.
Daarbij is het belangrijk om deze opmerking van Rybar in ogenschouw te houden

quote:
name
Ukrainian have partial fire control over the road between Torske and Lyman (29/9)
description
"From the north, Stavka is occupied, there are battles in Zarechny, the Liman-Torskoye highway under constant enemy fire."

https://t.me/rybar/39555
en

quote:
Fighting reported at Zarichne (29/9)
description
"From the north, Stavka is occupied, there are battles in Zarechny, the Liman-Torskoye highway under constant enemy fire."

https://t.me/rybar/39555
Op dit videomoment zien we ook hoe de situatie tussen Zarichne en Lyman is, dat is een vlakte en dus zeer lastig te controleren.
1:43

Ook al lukt het, wellicht 's nachts, over deze route terug te trekken. Dan nog zal het ook lastig zijn om van Zarichne naar Kreminna terug te trekken. Hoewel de Oekrane posities bij Dibrove waarschijnlijk wel zwakker zijn

Zelfde conclusie bij defense politics asia

"There is basically no way out".
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206158064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:20 schreef BlaZ het volgende:

Op dit videomoment zien we ook hoe de situatie tussen Zarichne en Lyman is, dat is een vlakte en dus zeer lastig te controleren.

Is dit een typfout?

Even de Nederlandse vertaling van Rybar:

"De situatie in de richting Limansky
per 20.00 30 september 2022

Na de terugtrekking uit Drobyshevo en Yampol, werd de verdediging van de RF-strijdkrachten gebouwd langs de rand van de Liman en de bufferzone rond de weg Liman-Zarechnoye-Torskoye. De strijdkrachten van Oekrane proberen de corridor volledig te blokkeren, maar de Russische troepen hebben de aanvallen tot nu toe met succes afgeslagen.

Volgens voorlopige schattingen zijn minstens 6.000 Oekraense militairen en buitenlandse huursoldaten betrokken bij de aanval op Liman. Gepantserde groepen proberen vanuit Drobyshevo, Stavkov, Dibrovo en Yampol op te rukken naar Liman zelf.

Van de kant van de Torsk-strijdkrachten van de Russische Federatie werden versterkingen overgebracht, waaronder artillerie, MLRS en gepantserde voertuigen. In de buurt van Yampol en ten noorden van de Liman zijn er naderende manoeuvre-gevechten.

Ten noorden van Zarechny probeerde het Oekraense leger, met de steun van gepantserde voertuigen, Terny binnen te komen langs de dam over de rivier de Zherebets, maar werd vandaar verdreven door de naderende eenheden van de RF-strijdkrachten en trokken zich terug naar de westelijke oever in Ivanovka.

Om de aanval te versterken, brengen de strijdkrachten van Oekrane haastig eenheden over uit de buurt van Seversk en Soledar, reserves uit Slavyansk en Kramatorsk. Ze moeten deels de richting van Soledar blootleggen, waar eenheden van de Wagner PMC, NM LPR en DPR oprukken.

De situatie blijft uiterst gespannen, maar voorlopig hebben de RF-strijdkrachten nog steeds de controle over Liman en houden ze het offensief van de strijdkrachten van Oekrane tegen. Als de geallieerden erin slagen de aanval af te weren, de stad te verdedigen en zware verliezen toe te brengen aan de aanvallende Oekraense troepen, dan zullen de Russische troepen het initiatief daadwerkelijk grijpen. In dit geval kan de situatie aan het front drastisch veranderen."


Linkje naar het 20e Combined Arms Army, waarvan een gedeelte vast zit in Lyman, samen met de 2 BARS battalions, en nog wat LNR militie.
pi_206158444
Interessant nieuwtje dat bijna ondergesneeuwd raakt: De russische herfst dienstplichtgolf van 120.000 mannen is een maand opgeschoven. Morgen loopt de dienstplicht van de dienstplichtigen uit 2021 af.

Dus morgen krimpt het russische leger met meer dan (?) 100.000 man.
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:56:02 #131
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206158570
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Is dit een typfout?
Nee, hetgeen ik op doel is dat het een open vlakte is. Oekranse troepen zouden dus gemakkelijk op vluchtende colonnes kunnen vuren. Als het een bos was geweest was terugtrekken alsnog niet zo'n probleem geweest.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206158946
De video's van Youtuber "Military Sumary" zijn hier in het verleden regelmatig gepost.

Als je wilt lachen, dan zou ik zeker zijn video's sinds het Kharkiv offensief bekijken. Hier is de video van vandaag:

Let goed op wat hij zegt op 10:23 over de nachtaanvallen door het Oekrainsche leger. Dat zou iedere russische soldaat moeten alarmeren.

Ik had zelf recent al een toename van video's van night vision gebruik gezien, maar totnutoe waren bepaalde dingen extreem opvallend afwezig in deze oorlog: camouflage, rook, en NV.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 30-09-2022 23:01:16 ]
  vrijdag 30 september 2022 @ 23:24:33 #133
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206159590
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 22:27 schreef oheng het volgende:
De video's van Youtuber "Military Sumary" zijn hier in het verleden regelmatig gepost.

Als je wilt lachen, dan zou ik zeker zijn video's sinds het Kharkiv offensief bekijken. Hier is de video van vandaag:

Let goed op wat hij zegt op 10:23 over de nachtaanvallen door het Oekrainsche leger. Dat zou iedere russische soldaat moeten alarmeren.

Ik had zelf recent al wat een toenamen van video's van night vision gebruik gezien, maar totnutoe waren bepaalde dingen extreem opvallend afwezig in deze oorlog: camouflage, rook, en NV.
De frontlinies blijven correct, alleen stellen dat dit een val van de Russen is, is natuurlijk onzinnig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 30 september 2022 @ 23:57:17 #135
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206159869
Nog wat updates die ik net tegenkom::

quote:
Ukrainian reinforcement reported from Siversk and Soledar region (30/9)
description
"In order to strengthen the onslaught of the Armed Forces of Ukraine, units from near Seversk and Soledar, reserves from Slavyansk and Kramatorsk are hastily transferred. They have to partially expose the Soledar direction, where units of the Wagner PMC, the LPR NM and the DPR are advancing."

https://t.me/rybar/39588
quote:
Fighting reported at Yampil (30/9)
description
"At Yampol and north of liman there are counter maneuver battles."

https://t.me/rybar/39588
quote:
name
Fighting reported from Stavky towards Lyman (30/9)
description
"Armored groups are trying to advance from Drobyshevo, Stavkov, Dibrovo and Yampol to liman itself."

https://t.me/rybar/39588
quote:
Reinforcement reported at Lyman from Torske (30/9)
description
" From the direction of the Torsk Armed Forces of the Russian Federation, reinforcements were transferred, including artillery, MLRS and armored vehicles."

https://t.me/rybar/39588
quote:
Ukrainian forces at Lyman encirclement estimated between 6000 to 20000 troops (30/9)
description
"In total, according to rough estimates, Russian troops are threatened with encirclement by a group of at least 20 thousand people. Practically an army corps..."

https://t.me/rybar/39571

"The number of enemy units that participate in the counteroffensive on the Liman is about 6 thousand bayonets."

https://t.me/epoddubny/12669
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:44:38 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206160168
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 22:27 schreef oheng het volgende:

Ik had zelf recent al een toename van video's van night vision gebruik gezien, maar totnutoe waren bepaalde dingen extreem opvallend afwezig in deze oorlog: camouflage, rook, en NV.
Is veelvuldig gebruikt hoor.
pi_206163863
Nieuwe Rybar kaart:



Vertaling:
"The situation in the Limansky direction
as of 15.00 October 1, 2022

By the middle of the day it became obvious: a decision had been made to withdraw troops and leave Liman .

After the appearance of a video from the eastern outskirts of Zarechny with a blown up bridge ( 49.021573, 37.952583), which was occupied by the Armed Forces of Ukraine, it became clear that the entire "road of life" was already under the control of the Armed Forces of Ukraine.

Russian artillery continues to work on suitable units of the Armed Forces of Ukraine, but if earlier attention was focused on Liman, now the goal of Ukrainian formations is to block Kremennaya and take control of reservoirs on the Zherebets River .

Most likely, the active phase of the offensive of the Armed Forces of Ukraine from the side ofKupyansk and Redkodub on Svatovo , through which supply routes for the RF Armed Forces pass.

The loss of Liman is, first of all, a serious damage to the reputation of the Russian Federation. Because since yesterday, this is already the territory of Russia (even though the treaties have not yet been ratified - this is not so important), and not just the liberated territories of Ukraine or the Donetsk People's Republic.

In circles around the military, they are discussing that after ratification on October 5, full-scale hostilities will begin: a wide range of weapons and military equipment will be lifted into the air, hell will be created in Western Ukraine, and then we will live.

You know if it's all thereand this was not used within the framework of the NWO, then why did someone decide that on the 5th something would change?"


Perun heeft een nieuwe diepgaande video gemaakt over de russische mobilisatie:
pi_206163915
Ik las ergens dat die Rybar geen geld van de overheid meer krijgt omdat ze niet zo positief meer zijn.
pi_206165395
De russische staatsmedia meldt dat het russische leger zich terugtrekt naar "meer gunstige posities".
pi_206165586
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:16 schreef oheng het volgende:
De russische staatsmedia meldt dat het russische leger zich terugtrekt naar "meer gunstige posities".
Dus ze waren helemaal niet omsingeld, anders kunnen ze zich ook niet terugtrekken. Er komt toch wel een hoop nepnieuws vanuit Oekranse bronnen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_206165800
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dus ze waren helemaal niet omsingeld, anders kunnen ze zich ook niet terugtrekken. Er komt toch wel een hoop nepnieuws vanuit Oekranse bronnen.
Zelfs in de comment sectie van het RIA artikel is er niemand die dit gelooft. Dus, gefeliciteerd. Jij bent de enige.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:56:00 #142
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206165804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dus ze waren helemaal niet omsingeld, anders kunnen ze zich ook niet terugtrekken. Er komt toch wel een hoop nepnieuws vanuit Oekranse bronnen.
Van wat ik begreep werd er gisteren nog teruggetrokken via Zarichne. Die brug, de enige weg eruit (die weg lag trouwens enorm onder vuur), ligt in puin. Daar zijn foto's van. Terugtrekken is sindsdien niet meer mogelijk.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206165817
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:55 schreef oheng het volgende:

[..]
Zelfs in de comment sectie van het RIA artikel is er niemand die dit gelooft. Dus, gefeliciteerd. Jij bent de enige.
Dank je, maar ik geloof het inderdaad ja.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_206165864
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dus ze waren helemaal niet omsingeld, anders kunnen ze zich ook niet terugtrekken. Er komt toch wel een hoop nepnieuws vanuit Oekranse bronnen.
Heb nog niks gehoord over een omsingeling, maar meer over een dreiging van omsingeling. Dus zou hier niet spreken over nepnieuws. Verder is het ook lastig om een goed overzicht over de situatie te krijgen, omdat het Oekranse leger niks naar buitenbrengt. Ze willen zo de Russen geen informatie geven over het verloop van het slagveld.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:20:07 #145
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206166091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:01 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]
Heb nog niks gehoord over een omsingeling, maar meer over een dreiging van omsingeling. Dus zou hier niet spreken over nepnieuws. Verder is het ook lastig om een goed overzicht over de situatie te krijgen, omdat het Oekranse leger niks naar buitenbrengt. Ze willen zo de Russen geen informatie geven over het verloop van het slagveld.
Hoe zouden ze dan moeten terugtrekken?
twitter
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206166332
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dus ze waren helemaal niet omsingeld, anders kunnen ze zich ook niet terugtrekken. Er komt toch wel een hoop nepnieuws vanuit Oekranse bronnen.
Wel nepnieuws uit welke Oekraense bronnen precies? Want je kan veel over Oekraners zeggen, maar niet dat ze nu veel nieuws over de militaire situatie naar buiten brengen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206166361
De eerste berichten en beelden van de slachting lekken nu uit. Hier is een transcriptie van een Amerikaanse vrijwilliger in het Oekrainsche leger die de situatie ten westen van Kremmina beschrijft vannacht.
pi_206166482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Hoe zouden ze dan moeten terugtrekken?
[ twitter ]
Heb ik het ergens over terugtrekken?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:54:26 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206166491
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel nepnieuws uit welke Oekraense bronnen precies? Want je kan veel over Oekraners zeggen, maar niet dat ze nu veel nieuws over de militaire situatie naar buiten brengen.
Dat moet ook niet

Die dronken Russen posten en kletsen maar en eind weg met onbeveligde phones
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:22:53 #150
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206166983
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 17:53 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]
Heb ik het ergens over terugtrekken?
Als alle mogelijkheden tot terugtrekken zijn afgesloten ben je dus wel degelijk omsingeld.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')