abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 januari 2023 @ 13:44:41 #76
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_207764216
... en weer een huis niet gekocht :D


Zag er wel mooi uit, maar qua perceel was het relatief klein en alles wat je uitzicht zo mooi maakt hoort niet bij het huis. Verder lag er een militair oefenterrein aan de overkant van het water waar ze relatief vaak schietoefeningen houden.

We zoeken dapper verder, bijna lente en dan zou aanbod weer een beetje moeten aantrekken. Het is echt kansloos op dit moment. Zijn hooguit 2 of 3 huizen tegengekomen waarbij we dachten "leuk", maar verder is er weinig te beleven sinds september.

De prijzen blijven voor nu nog wel dalen, dus dat maakt het voor ons wel "makkelijker" om er langer over te doen.
pi_207770095
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:44 schreef Evenstar het volgende:
... en weer een huis niet gekocht :D

Zag er wel mooi uit, maar qua perceel was het relatief klein en alles wat je uitzicht zo mooi maakt hoort niet bij het huis. Verder lag er een militair oefenterrein aan de overkant van het water waar ze relatief vaak schietoefeningen houden.

We zoeken dapper verder, bijna lente en dan zou aanbod weer een beetje moeten aantrekken. Het is echt kansloos op dit moment. Zijn hooguit 2 of 3 huizen tegengekomen waarbij we dachten "leuk", maar verder is er weinig te beleven sinds september.

De prijzen blijven voor nu nog wel dalen, dus dat maakt het voor ons wel "makkelijker" om er langer over te doen.
Jammer. Ziet er geweldig uit op de foto’s. En aan het water, heerlijk lijkt me. Maar een oefenterrein als buren zou ik ook niet zien zitten.

En laten bouwen? Ik zag nog een tomt voorbij komen in Läby. Lekker dicht bij Uppsala.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 20:44:01 #78
269689 crew  Viv
pi_207770261
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:33 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Jammer. Ziet er geweldig uit op de foto’s. En aan het water, heerlijk lijkt me.
Ja, de locatie is prachtig, vooralsnog. Wat @Evenstar bedoelde met "alles wat je uitzicht zo mooi maakt hoort niet bij het huis", is dat alle bomen links en rechts van het perceel gekapt kunnen worden. (Aan één zijde is dat al grotendeels gebeurd. :{ )

quote:
Maar een oefenterrein als buren zou ik ook niet zien zitten.
Nee, we dachten aanvankelijk dat het verder weg lag. Afgezien van het geluid heeft het ook al een juridisch conflict opgeleverd tussen de huidige bewoners en het leger (en vervolgens tussen de huidige bewoners en de gemeente). Want om aan de geluidsnormen te blijven voldoen heeft het leger kennelijk zeggenschap over de bouw van woningen en bijgebouwen in de omgeving. :{
pi_207770296
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:44 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, de locatie is prachtig, vooralsnog. Wat @:evenstar bedoelde met "alles wat je uitzicht zo mooi maakt hoort niet bij het huis", is dat alle bomen links en rechts van het perceel gekapt kunnen worden. (Aan één zijde is dat al grotendeels gebeurd. :{ )
[..]
Nee, we dachten aanvankelijk dat het verder weg lag. Afgezien van het geluid heeft het ook al een juridisch conflict opgeleverd tussen de huidige bewoners en het leger (en vervolgens tussen de huidige bewoners en de gemeente). Want om aan de geluidsnormen te blijven voldoen heeft het leger kennelijk zeggenschap over de bouw van woningen en bijgebouwen in de omgeving. :{
Dan zou ik er idd ver vandaan blijven!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 januari 2023 @ 21:04:12 #80
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_207770609
Wat betreft zelf laten bouwen ... Als het dit jaar weer niks wordt ga ik er even serieus voor zitten denk ik. Zou wel helpen als ik de taal wat beter onder de knie heb ook, dus daar ook echt even werk van maken.

Zijn zoveel regels en ditjes en datjes.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 januari 2023 @ 21:06:59 #81
269689 crew  Viv
pi_207770666
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 20:46 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Dan zou ik er idd ver vandaan blijven!
We zijn wel echt heel grondig met het uitpluizen van alle voors en tegens, maar daarmee voorkomen we wel onaangename verrassingen. ;)

Een tijdje terug ook. Vrijstaand huis tegengekomen in de buurt van de kust, hartstikke nieuw nog, en het lag in een rustige wijk, met meerdere vrijstaande huizen in een kring/ovaal en een grasveld in het midden daarvan. Ik zag al voor me hoe de kinderen uit die huizen samen voor de deur zouden spelen op dat grasveld.. O+

..kwamen we een PDF tegen, blijkt dat er op dat grasveld drie gebouwen met appartementen gerealiseerd zullen worden. _O-
pi_207771295
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 21:04 schreef Evenstar het volgende:
Wat betreft zelf laten bouwen ... Als het dit jaar weer niks wordt ga ik er even serieus voor zitten denk ik. Zou wel helpen als ik de taal wat beter onder de knie heb ook, dus daar ook echt even werk van maken.

Zijn zoveel regels en ditjes en datjes.
Kennissen hebben een kant-en-klaar tomt gekocht. Daar hadden ze toendertijd de keuze uit een paar woningen die erop mochten gezet worden. Keuze gemaakt en het bouwbedrijf heeft verder alles gedaan. Van riolering en water tot het bouwen zelf. Ze hadden ook geen inspraak in aantal slaapkamers, badkamers, indeling oid. Het zijn van die kant en klare woningen, was ook zo gepiept. Supergaaf wel.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 februari 2023 @ 15:35:00 #83
269689 crew  Viv
pi_207966199
Hier een foto van onze kalender:


Zoals je kan zien, zijn hier de "naamdagen" nog in zwang. In Nederland kennen we eigenlijk alleen nog 14 februari (Sint-Valentijn), 11 november (Sint-Maarten) en 6 december (Sint-Nicolaas).

Je zou denken dat het aanstaande dinsdag dus Valentindag is hier, maar nee: de gangbare term is Alla hjärtans dag. 8)7
  zondag 12 februari 2023 @ 20:46:47 #84
386633 Adnap
I love Life !
pi_207971331
Heel logisch ook dat het dan anders heet dan in de rest van de wereld _O- _O-
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_207971660
Typisch Zweeds _O-
pi_208319082
Ik vond gisteren jullie 4 draadjes over jullie emigratie en heb ze nu allevier obsessief gelezen. 😉 Ik ben een half Noorse, half Nederlandse en wil heel graag terug naar huis. Dat gaat nu bijna gebeuren, want manlief heeft een baan aangeboden gekregen in Zweden. Niet echt thuis maar mooie second best wat mij betreft. Hij vertrekt in juni naar de regio Helsingborg en ik volg hem in december. Tussentijds ga ik steeds 2 weken NL en 2 weken SE doen. Jullie topic heeft alweer leuke nieuwe weetjes opgeleverd, Dank daarvoor! Ik blijf volgen en hoop dat het jullie goed gaat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 10 maart 2023 @ 21:20:49 #87
269689 crew  Viv
pi_208319180
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 21:15 schreef Hjemmefra het volgende:
Ik vond gisteren jullie 4 draadjes over jullie emigratie en heb ze nu allevier obsessief gelezen. 😉 Ik ben een half Noorse, half Nederlandse en wil heel graag terug naar huis. Dat gaat nu bijna gebeuren, want manlief heeft een baan aangeboden gekregen in Zweden. Niet echt thuis maar mooie second best wat mij betreft. Hij vertrekt in juni naar de regio Helsingborg en ik volg hem in december. Tussentijds ga ik steeds 2 weken NL en 2 weken SE doen. Jullie topic heeft alweer leuke nieuwe weetjes opgeleverd, Dank daarvoor! Ik blijf volgen en hoop dat het jullie goed gaat.
Wat leuk! O+ Heel veel succes met alles regelen de komende tijd, en ik hoop dat Zweden inderdaad als thuis zal voelen voor jou. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2023 @ 21:23:26 #88
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208319214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 21:15 schreef Hjemmefra het volgende:
Ik vond gisteren jullie 4 draadjes over jullie emigratie en heb ze nu allevier obsessief gelezen. 😉 Ik ben een half Noorse, half Nederlandse en wil heel graag terug naar huis. Dat gaat nu bijna gebeuren, want manlief heeft een baan aangeboden gekregen in Zweden. Niet echt thuis maar mooie second best wat mij betreft. Hij vertrekt in juni naar de regio Helsingborg en ik volg hem in december. Tussentijds ga ik steeds 2 weken NL en 2 weken SE doen. Jullie topic heeft alweer leuke nieuwe weetjes opgeleverd, Dank daarvoor! Ik blijf volgen en hoop dat het jullie goed gaat.
Wat leuk dat je wat aan dit topic hebt gehad! Voel je vrij om lekker mee te posten!

Lijkt mij zwaar zeg om om de twee weken te switchen, respect dat je dat gaat doen. Het heeft gelukkig al wel een "einde", dus dat scheelt misschien dan nog!

Hier gaat het even "rustig". Huizenmarkt is echt traaaaaaaaaaaaaaag op dit moment, dus het schiet nog niet echt op met het vinden van een woning. Wij zijn ook nog eens belachelijk kieskeurig en echt op zoek naar een droomhuis (of eigenlijk een droomlocatie).

Nu ik toch bezig ben ....

Afgelopen weekend zijn wij drie dagen naar Fulufjället National Park geweest. Foto's volgen nog! Wat een prachtig mooi gebied is dat zeg. Dik pak sneeuw, alleen op de wereld (meestal), prachtige uitzichten. Stond wel een flink windje _O- Gevoelstemperatuur van -15C op sommige plekken, maar was prima te doen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2023 @ 21:26:55 #89
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208319262
Wat ik trouwens ECHT NIET snap is dat omgeving van Stockholm (vooral aan de kust) belachelijk mooie en betaalbare huizen heeft. Echt niet normaal. Dat daar mooie woning staan snap ik nog, maar dat ze vaak ook nog eens betaalbaar zijn, aan het water liggen en ook nog een beschut genoeg zijn qua privacy ....

Als @Viv in Stockholm zou werken hadden wij al lang een huis gevonden. Zo vaak dat ik iets leuks zie en dan ligt het op 30m van Stockholm, maar met OV ruim 90-100 minuten van Uppsala.

Irritaaaaaant.
pi_208364529
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:35 schreef Viv het volgende:
Hier een foto van onze kalender:.

Je zou denken dat het aanstaande dinsdag dus Valentindag is hier, maar nee: de gangbare term is Alla hjärtans dag. 8)7
Ik was met alla hjärtans dag in Zweden O+
pi_208364580
Uppsala staat op mijn lijstje voor volgend jaar om te bezoeken (werkgerelateerd). Mocht dat zo zijn, dan kom ik jullie zeker aan jullie jasje trekken voor de echte toeristentips!

Mijn gezin wil niet mee en mijn baan kan niet in het Zweeds, maar anders zou ik het wel serieus overwegen. Ik ben wel echt gecharmeerd van de levenstijl, de rust en het lekkere eten.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 08:25:46 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208368168
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 21:26 schreef Evenstar het volgende:
Wat ik trouwens ECHT NIET snap is dat omgeving van Stockholm (vooral aan de kust) belachelijk mooie en betaalbare huizen heeft. Echt niet normaal. Dat daar mooie woning staan snap ik nog, maar dat ze vaak ook nog eens betaalbaar zijn, aan het water liggen en ook nog een beschut genoeg zijn qua privacy ....

Als @:Viv in Stockholm zou werken hadden wij al lang een huis gevonden. Zo vaak dat ik iets leuks zie en dan ligt het op 30m van Stockholm, maar met OV ruim 90-100 minuten van Uppsala.

Irritaaaaaant.
Domme vraag misschien, maar zou een auto dat probleem niet oplossen dan?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 08:30:28 #93
269689 crew  Viv
pi_208368195
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:20 schreef Brokkel het volgende:
Uppsala staat op mijn lijstje voor volgend jaar om te bezoeken (werkgerelateerd). Mocht dat zo zijn, dan kom ik jullie zeker aan jullie jasje trekken voor de echte toeristentips!
Wat leuk! O+
quote:
Mijn gezin wil niet mee en mijn baan kan niet in het Zweeds, maar anders zou ik het wel serieus overwegen. Ik ben wel echt gecharmeerd van de levenstijl, de rust en het lekkere eten.
Dan maar vaak op vakantie gaan naar Zweden. O-)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 08:34:41 #94
269689 crew  Viv
pi_208368214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 08:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Domme vraag misschien, maar zou een auto dat probleem niet oplossen dan?
De huizen die @Evenstar bedoelde liggen op schiereilanden naast Stockholm. Dan zou ik daar in de spits rijden terwijl ik niet in Stockholm hoef te zijn. ;) Bovendien zou ik het OV graag als reële optie willen hebben, zodat ik bij ijs en sneeuw niet altijd per se met de auto hoef.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 08:53:15 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208368381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 08:34 schreef Viv het volgende:

[..]
De huizen die @:evenstar bedoelde liggen op schiereilanden naast Stockholm. Dan zou ik daar in de spits rijden terwijl ik niet in Stockholm hoef te zijn. ;) Bovendien zou ik het OV graag als reële optie willen hebben, zodat ik bij ijs en sneeuw niet altijd per se met de auto hoef.
Ah, weer wat geleerd vandaag :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208368596
Daar heb ik ook altijd van gedroomd, wonen in de archipelago. Heel veel natuur, en toch goede bereikbaarheid naar de grote stad.

Zou je jou werk ook niet in Stockholm kunnen doen, Viv?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 maart 2023 @ 23:46:20 #97
269689 crew  Viv
pi_208379685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Daar heb ik ook altijd van gedroomd, wonen in de archipelago. Heel veel natuur, en toch goede bereikbaarheid naar de grote stad.
O+
quote:
Zou je jou werk ook niet in Stockholm kunnen doen, Viv?
De rol die ik nu vervul kan echt alleen in Uppsala, daar ligt wereldwijd gezien het epicentrum van mijn vakgebied. Ik zou wel iets gerelateerds kunnen doen in Stockholm, zo grappen @Evenstar en ik weleens dat ik mijn ziel moet verkopen aan Big Pharma. :+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:14:08 #98
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208407666


TImelapse van gisteren :D
pi_208413010
Mooi O+
  vrijdag 17 maart 2023 @ 19:45:34 #100
386633 Adnap
I love Life !
pi_208426695
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef Evenstar het volgende:
[ afbeelding ]

TImelapse van gisteren :D
WAUW
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')