abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206118269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Zijn er al Fokkers die nu (27-09) de kachel al aan hebben gezet?

Het is hier in mijn woning op dit moment 17 graden, maar probeer het nog uit te stellen tot minimaal 1 november.
Ja, de verwarming heeft al een paar keer aangestaan. De thermostaat staat bij ons op 20 graden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206118845
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:45 schreef Stupidisco het volgende:
Per 1 november nieuwe tarieven 30 dagen van tevoren bekend
Eneco kiest voor snelle duidelijkheid voor haar klanten

Eneco gaat klanten die vanaf 1 november een nieuw tarief krijgen 30 dagen van tevoren informeren over tariefswijzigingen. Dit betekent dat Eneco deze week versneld de energie-inkoop afrondt voor deze groep klanten en zij vanaf komend weekend worden geïnformeerd. Dat heeft het bedrijf besloten na de ontstane onrust over deze kwestie de afgelopen dagen en na contact met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Wij vinden het heel vervelend dat er de afgelopen dagen zoveel extra onduidelijkheid is ontstaan, in een tijd waarin er al zoveel speelt rond de energietarieven. Eneco kiest voor snelle duidelijkheid voor haar klanten, boven juridisch getouwtrek met de toezichthouder. Eneco blijft van mening dat zij altijd volgens wet- en regelgeving heeft gehandeld.

Eneco rondt deze week de informatievoorziening af aan de laatste groep klanten wiens tarief in de tweede helft van oktober wijzigt en voor wie al is ingekocht. Voor de gehele groep klanten met een nieuw tarief in oktober geldt dat zij per direct en zonder opzegtermijn weg kunnen, zouden zij willen overstappen naar een andere leverancier.

De klachten die bij ons zijn ingediend nemen wij in behandeling.

Een gevolg van dit besluit is dat Eneco van af heden haar inkoopstrategie van gas en stroom aanpast. De inkoop zal in het vervolg eerder moeten plaatsvinden dan tot nu toe gebruikelijk was. Afhankelijk van de marktomstandigheden kan dat ook tot gevolg hebben dat klanten minder snel van prijsveranderingen op de handelsmarkt kunnen profiteren.

Bron: Eneco

Dat doen ze weer slim bij Eneco:

"Afhankelijk van de marktomstandigheden kan dat ook tot gevolg hebben dat klanten minder snel van prijsveranderingen op de handelsmarkt kunnen profiteren."
Ja, gaat 1-11 in en alles wat daarvoor is ingediend wordt gewoon afgewezen. Zie mijn eerdere post.

Kuttent :r
pi_206118863
quote:

Het is hier in mijn woning op dit moment 17 graden, maar probeer het nog uit te stellen tot minimaal 1 november.
Vanochtend hoorde ik de cv aanslaan. Kennelijk is de temperatuur vannacht dan voor het eerst onder de 18 graden gezakt.
pi_206118875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, gaat 1-11 in en alles wat daarvoor is ingediend wordt gewoon afgewezen. Zie mijn eerdere post.

Kuttent :r
Maar je mag wel per direct overstappen als je het niet eens bent met de tarieven, dat is wel weer sympathiek van ze :')
pi_206118918
quote:

Neu, ik zit nog op een comfortabele 20.5 binnen. Voorlopig gaat ie niet aan.
Zonder wrijving geen glans
pi_206119132
De warmtepomp heeft deze maand 25 kWh 'verstookt' ten behoeve van ruimteverwarming.
Voor dat tientje aan stroom ga ik niet in de kou zitten.
pi_206119153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:54 schreef Ivo1985 het volgende:
De warmtepomp heeft deze maand 25 kWh 'verstookt' ten behoeve van ruimteverwarming.
Voor dat tientje aan stroom ga ik niet in de kou zitten.
Bij mijn leverancier zou dat per 1 oktober 26 euro zijn, maar ook voor dat bedrag zou ik niet in de kou gaan zitten. Gisteren kwam ik verregend thuis en was ik blij dat het warm was. O+
pi_206119165
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Ik ga toch niet in de kou zitten? 17 graden... dat lijkt mij ook niet zo heel gezond.
17 graden niet zo gezond? Dat is een warme trui aan en je bent klaar.

Zelf zit ik te denken om deze aan te schaffen maar die eet wel stroom maar hoeveel dan? Ben ik dan alsnog het liefje van Essent?
https://www.fatboy.com/nl-nl/hotspot-blanket
Go hard or go home
pi_206119213
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Zelf zit ik te denken om deze aan te schaffen maar die eet wel stroom maar hoeveel dan? Ben ik dan alsnog het liefje van Essent?
Stap 1: 3W.
Stap 2: 6W.
Stap 3: 9W.
pi_206119243
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:02 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Stap 1: 3W.
Stap 2: 6W.
Stap 3: 9W.
Ik wil dat graag omgerekend zien in euro's met variabele tarieven/tijden in een excel bestandje.
Het liefst nog bij verschillende maatschappijen daarbij rekening houdend met het plafond.
Maar dat is teveel gevraagd zeker? -O-
Go hard or go home
  dinsdag 27 september 2022 @ 16:05:47 #161
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206119253
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:05 schreef Noek het volgende:

[..]
Ik wil dat graag omgerekend zien in euro's met variabele tarieven/tijden in een excel bestandje.
Het liefst nog bij verschillende maatschappijen daarbij rekening houdend met het plafond.
op zich niet, maar normaal krijg ik daar een 3 cijferig uurtarief voor :+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206119264
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:05 schreef stinkie het volgende:

[..]
op zich niet, maar normaal krijg ik daar een 3 cijferig uurtarief voor :+
Jij hebt zeker de verwarming standaard op 23 graden. Jelly! :9~
Go hard or go home
pi_206119286
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:05 schreef Noek het volgende:

[..]
Idd, wil je dat ook voor elke lamp in je huis?

9 W is nihil , 111 uur gebruik kost je 70 cent bij het huidige energieplafond als je onder 2400 kwh blijft
pi_206119408
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 15:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Maar je mag wel per direct overstappen als je het niet eens bent met de tarieven, dat is wel weer sympathiek van ze :')
Ja gaat ook gebeuren. Vooral de verlaging van de terugleververgoeding kost me honderden euro’s per jaar. Schofterig.
pi_206119462
quote:

[..]

Ik vind 17 graden extreem koud in een woning.

Die Fatboy kun je vast van een ander merk krijgen voor minder dan de helft schat ik in. Maar ze zijn wel populair zie ik!

Kwa verbruik zal het wel meevallen. 9 watt. Dat is niets.
pi_206119477
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Idd, wil je dat ook voor elke lamp in je huis?

9 W is nihil , 111 uur gebruik kost je 70 cent bij het huidige energieplafond als je onder 2400 kwh blijft
O+
Go hard or go home
pi_206119508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind 17 graden extreem koud in een woning.
Ik kan het zelf best goed hebben maar onze dochter van 12 zit dan (letterlijk) klappertandend met jas aan aan de tafel huiswerk te maken dus ik stook ook al hier en daar.
pi_206119515
quote:

Ja en ook al eerder deze maand
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206119527
quote:

Ja hoor. Hier wel. Wil het echt niet onder de 19 graden hebben als ik thuis ben.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206119575
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:33 schreef lily het volgende:

[..]
Ik kan het zelf best goed hebben maar onze dochter van 12 zit dan (letterlijk) klappertandend met jas aan aan de tafel huiswerk te maken dus ik stook ook al hier en daar.
Kan ze later wel stoere verhalen vertellen op internet

In mijn tijd zaten we klappertandend ons huiswerk te doen. Wij waren nog niet zo verwend als nu

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2022 16:43:35 ]
pi_206119578
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja hoor. Hier wel. Wil het echt niet onder de 19 graden hebben als ik thuis ben.
Hier ook. Het is en was al echt tyfus koud zelfs met winterkleding en winterjas.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206119588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:43 schreef Heph844 het volgende:

[..]

In mijn tijd zaten we klappertandend ons huiswerk te doen. Wij waren nog niet zo verwend als nu
:D :+
pi_206119592
Het zal de Wim H methode wel zijn. Ik vind 17 graden met een dikke trui echt prima.
Alleen laatst na het landen uit Indonesië en hier vol in de herfst komen, was even kil maar na met gepaste tegenzin, in koud water is dat ook weer opgelost.
Go hard or go home
pi_206119644
Ik vind het onder de 20 graden al killig en niet te hebben. Als ik bij mensen kom die dat hebben houd ik ook gewoon mijn jas aan. Maar van de zomer hoorde je mij niet klagen hoor, in tegenstelling tot veel anderen.
pi_206119705
quote:

[..]

Als ik het naar 17 graden laat afkoelen hier is het wel echt heel oncomfortabel heb ik vorige winters gemerkt. Zeker als de (buiten)muren ook flink afgekoeld zijn, dan mag de luchttemperatuur binnen wel meevallen met 17 graden maar loop ik constant met kou aan mijn vingers en hoofd, en dan dan ben ik al dubbel ingepakt. :P

OT: 18,5, daar moet helaas wel de verwarming af en toe voor aanslaan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:03:16 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206119752
Nog een prettige 21
Where law ends, tyrrany begins.
pi_206119896
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:03 schreef Gunner het volgende:
Nog een prettige 21
Krijg je nu ook meer "vrienden" over de vloer?

Ooooh, al die arme sportscholen waar iedereen nu wel gaat douchen. :D
Go hard or go home
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:18:37 #178
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206119930
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:15 schreef Noek het volgende:

[..]
Krijg je nu ook meer "vrienden" over de vloer?
Ik heb heb vrienden daarom zit ik hier

Hier heb ik ze ook niet ;(
Where law ends, tyrrany begins.
pi_206119976
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:18 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik heb heb vrienden daarom zit ik hier

Hier heb ik ze ook niet ;(
Misschien moet je het nog een graadje opkrikken. Denk dat ze dan wel komen.

Ik wil geen vrienden dus ga toch maar voor deze oplossing.
In Iran zouden ze me niet 123 ombrengen.
Go hard or go home
pi_206120286
Hoe zit het eigenlijk met je afrekening als je geen slimme meter hebt? Ik zou verwachten dat je op 1 oktober je meterstanden doorgeeft om zo je verbruik tegen "lage" tarief te kunnen berekenen?
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:57:19 #181
19297 stinkie
pi_206120351
blijft hier tussen de 20 & 21 graden. Slaapkamer ramen staan nog open. Concessie aan het weer is dat we sinds vorige week de tuindeur dicht hebben.

En jongste gaat nog in korte broek op pad. Oudste trekt thuis meteen z'n trui uit (en springt dan na een uur onder de douche 'want dat is lekker warm'
pi_206120355
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:58:25 #183
19297 stinkie
pi_206120363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Jij hebt zeker de verwarming standaard op 23 graden. Jelly! :9~
verschrikkelijk zo warm

Staat nu geloof ik op 16 zodat ie niet aanspring. In de winter straks op 18 om de vloerverwarming op temperatuur te houden.
pi_206120617
How about that.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206120710
Gisteren stond er in het financieel dagblad een artikel over het effect van hoge stroomprijzen. voor een datacenter.
Het is niet ondenkbaar dat bedrijven overstappen naar Amerikaanse bedrijven, die zeer aggresieve contracten hebben afgesloten voor de afname van stroom. Zo hebben Microsoft en Amazon een deal met een windmolenpark.
Als latency niet belangrijk is, bestaat de kans op migratie naar de verenigde staten.

momenteel rekent een datacenter 0,17 euro tot 0,20 euro per kilowatt/uur. Dat zal 1 euro per kilowatt/uur worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206120833
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ja gewoon even de woonkamer verwarmen en dan weer uitzetten, kost heel weinig gas (minder dan 1 kuub) en de kou is eruit.
Heb ik vanmorgen inderdaad ook gedaan. Vanmorgen om 6:45 was het 19 graden in de woonkamer (is ook de enige ruimte die ik stook). Verwarming even aangezet tot 21 graden en dat kostte 0,30m3 aan gas.
De aanvoertemperatuur voor de verwarming heb ik op 40 graden gezet en het was binnen een kwartiertje al behaaglijk :)

Ja, het tapwater staat gewoon nog op 60 graden ;)
pi_206121705
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:20 schreef Slayage het volgende:
How about that. [ twitter ]
Leuk. Maar de bedrijven die veel gas nodig hebben gaan waarschijnlijk weg en komen nooit meer terug.
pi_206121727
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Leuk. Maar de bedrijven die veel gas nodig hebben gaan waarschijnlijk weg en komen nooit meer terug.
Obladi oblada
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:53:20 #189
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206121915
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:43 schreef Heph844 het volgende:

[..]

In mijn tijd konden we nog klappertandend huiswerk maken in een huis. Dus niet zeiken nu en ga maar naar de gaarkeuken voor wat soep op voedselbonnen. Oh en neem je jodiumtabletten

Fixed ;)
pi_206125361
quote:

Na afgelopen nacht hier nu ook 17. Maar met een trui aan nog wel te doen (en warme koffie). Ben wel benieuwd of we zeg na een half jaar daadwerkelijk in NL minder gas verbruikt hebben dan normaal. Zeker bij particulieren zou je dan minder verwachten (en als meer mensen verwarmen via airco en andere manieren waarbij vooral stroom de bron is zal dat ook schelen natuurlijk).
pi_206125468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 07:29 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Na afgelopen nacht hier nu ook 17. Maar met een trui aan nog wel te doen (en warme koffie). Ben wel benieuwd of we zeg na een half jaar daadwerkelijk in NL minder gas verbruikt hebben dan normaal. Zeker bij particulieren zou je dan minder verwachten (en als meer mensen verwarmen via airco en andere manieren waarbij vooral stroom de bron is zal dat ook schelen natuurlijk).
Dat moet wel.
Zelfs hier is de koude oorlog over.
*Noek loopt langs de thermostaat en zet em op 20 graden
*Partner loopt langs de thermostaat en zet em op 19 graden
En dat ging maar door. Weken/maanden lang. Dat is nu voorbij. Geen passief agressief gebruik meer van gas.
Go hard or go home
pi_206125623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het onder de 20 graden al killig en niet te hebben. Als ik bij mensen kom die dat hebben houd ik ook gewoon mijn jas aan. Maar van de zomer hoorde je mij niet klagen hoor, in tegenstelling tot veel anderen.
Same. Ben een ontzettende koukleum en word er echt naar van. Zit bijzonder weinig vet op mijn lijf dus dat helpt ook niet. Ben braaf met koud water aan het afwassen, douche heel kort (koud ook geprobeerd, ging me te ver). maar de kachel staat hier aan. Anders functioneer ik niet.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_206125991
Hm, vet warmt vervolgens weer slechter op
Wanneer je van buiten komt en je gaat warm douchen dan blijven je kont en tetten nog heel lang koud. Facts!
Film dit, zet t op Only Fans en je gasrekening is betaald.
Go hard or go home
pi_206126125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 08:21 schreef josja het volgende:

[..]
Same. Ben een ontzettende koukleum en word er echt naar van. Zit bijzonder weinig vet op mijn lijf dus dat helpt ook niet. Ben braaf met koud water aan het afwassen, douche heel kort (koud ook geprobeerd, ging me te ver). maar de kachel staat hier aan. Anders functioneer ik niet.
Ik las laatst dit aardige stuk: Eens een koukleum, altijd een koukleum? Thermofysioloog legt uit of en hoe je je lichaam kan trainen tegen kou. Moraal van het verhaal: mensen kunnen zich beter aan hitte dan aan kou aanpassen.

“Als je een lichaam elke dag blootstelt aan hoge temperaturen, vinden er fysiologische veranderingen plaats. Het lichaam gaat meer zweten, doet zijn lichaamstemperatuur dalen. Als je een lichaam herhaaldelijk blootstelt aan kou, zie je nauwelijks aanpassingen. De doorbloeding, bijvoorbeeld, wordt niet beter.”
  woensdag 28 september 2022 @ 11:11:54 #195
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_206126938
Gisteren is m'n 45 jaar oude CV-ketel vervangen door een condensatieketel. Nadat het werk gedaan was, en terwijl één van hen me de instellingen van de ketel uitlegt, komt plots één van de persfittingen los. Water spuit overal, hij probeert vergeefs de buis weer in de fitting te duwen, z'n collega rent naar de garage om de hoofdkraan dicht te draaien.

Ze hebben het hersteld (met drie extra persfittingen). Was de eerste keer in z'n carriere dat zoiets gebeurt zei ie. Ik hoop alvast dat de andere koppelingen (45 in totaal...) beter uitgevoerd zijn.
are we infinite or am I alone
  woensdag 28 september 2022 @ 12:29:02 #196
19297 stinkie
pi_206127751
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:11 schreef Noek het volgende:
Hm, vet warmt vervolgens weer slechter op
Wanneer je van buiten komt en je gaat warm douchen dan blijven je kont en tetten nog heel lang koud. Facts!
Film dit, zet t op Only Fans en je gasrekening is betaald.
Stap net van de fiets af. Is het huis 21 graden. Zweet nu zitten meer dan op de fiets. Zou daar ook een OF niche voor zijn?
  woensdag 28 september 2022 @ 13:56:17 #197
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206128969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 08:21 schreef josja het volgende:

[..]
Herkenbaar. Misschien kun je thermische / verwarmde kleding overwegen. De temperatuur hier in huis ligt nu onder de 18 graden en het is vooralsnog redelijk uit te houden met dat soort hulpmiddelen. De verwarming blijft dit jaar zo lang mogelijk uit.
pi_206129150
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-gaat-gewoon-door

'Eneco negeert minister Jetten: tariefswijziging gaat gewoon door.'

Ik zit bij Eneco.

Ik weet nu ook niet meer of ik bezwaar moet aantekenen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206129212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:06 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-gaat-gewoon-door

'Eneco negeert minister Jetten: tariefswijziging gaat gewoon door.'

Ik zit bij Eneco.

Ik weet nu ook niet meer of ik bezwaar moet aantekenen.
Ik heb het wel gedaan, mocht er dan in de toekomst nog wat gebeuren dan kan er bij Eneco niet gezegd worden dat je akkoord gegaan bent en de stijging dus geaccepteerd hebt.
pi_206129867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Herkenbaar. Misschien kun je thermische / verwarmde kleding overwegen. De temperatuur hier in huis ligt nu onder de 18 graden en het is vooralsnog redelijk uit te houden met dat soort hulpmiddelen. De verwarming blijft dit jaar zo lang mogelijk uit.
Waarom zou ze dat doen? Gewoon thuis lekker de verwarming aan en niet bij jou op bezoek gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')