Ja, de verwarming heeft al een paar keer aangestaan. De thermostaat staat bij ons op 20 graden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Zijn er al Fokkers die nu (27-09) de kachel al aan hebben gezet?
Het is hier in mijn woning op dit moment 17 graden, maar probeer het nog uit te stellen tot minimaal 1 november.
Ja, gaat 1-11 in en alles wat daarvoor is ingediend wordt gewoon afgewezen. Zie mijn eerdere post.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:45 schreef Stupidisco het volgende:
Per 1 november nieuwe tarieven 30 dagen van tevoren bekend
Eneco kiest voor snelle duidelijkheid voor haar klanten
Eneco gaat klanten die vanaf 1 november een nieuw tarief krijgen 30 dagen van tevoren informeren over tariefswijzigingen. Dit betekent dat Eneco deze week versneld de energie-inkoop afrondt voor deze groep klanten en zij vanaf komend weekend worden geïnformeerd. Dat heeft het bedrijf besloten na de ontstane onrust over deze kwestie de afgelopen dagen en na contact met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Wij vinden het heel vervelend dat er de afgelopen dagen zoveel extra onduidelijkheid is ontstaan, in een tijd waarin er al zoveel speelt rond de energietarieven. Eneco kiest voor snelle duidelijkheid voor haar klanten, boven juridisch getouwtrek met de toezichthouder. Eneco blijft van mening dat zij altijd volgens wet- en regelgeving heeft gehandeld.
Eneco rondt deze week de informatievoorziening af aan de laatste groep klanten wiens tarief in de tweede helft van oktober wijzigt en voor wie al is ingekocht. Voor de gehele groep klanten met een nieuw tarief in oktober geldt dat zij per direct en zonder opzegtermijn weg kunnen, zouden zij willen overstappen naar een andere leverancier.
De klachten die bij ons zijn ingediend nemen wij in behandeling.
Een gevolg van dit besluit is dat Eneco van af heden haar inkoopstrategie van gas en stroom aanpast. De inkoop zal in het vervolg eerder moeten plaatsvinden dan tot nu toe gebruikelijk was. Afhankelijk van de marktomstandigheden kan dat ook tot gevolg hebben dat klanten minder snel van prijsveranderingen op de handelsmarkt kunnen profiteren.
Bron: Eneco
Dat doen ze weer slim bij Eneco:
"Afhankelijk van de marktomstandigheden kan dat ook tot gevolg hebben dat klanten minder snel van prijsveranderingen op de handelsmarkt kunnen profiteren."
Vanochtend hoorde ik de cv aanslaan. Kennelijk is de temperatuur vannacht dan voor het eerst onder de 18 graden gezakt.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Het is hier in mijn woning op dit moment 17 graden, maar probeer het nog uit te stellen tot minimaal 1 november.
Maar je mag wel per direct overstappen als je het niet eens bent met de tarieven, dat is wel weer sympathiek van zequote:Op dinsdag 27 september 2022 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, gaat 1-11 in en alles wat daarvoor is ingediend wordt gewoon afgewezen. Zie mijn eerdere post.
Kuttent
Neu, ik zit nog op een comfortabele 20.5 binnen. Voorlopig gaat ie niet aan.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Bij mijn leverancier zou dat per 1 oktober 26 euro zijn, maar ook voor dat bedrag zou ik niet in de kou gaan zitten. Gisteren kwam ik verregend thuis en was ik blij dat het warm was.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:54 schreef Ivo1985 het volgende:
De warmtepomp heeft deze maand 25 kWh 'verstookt' ten behoeve van ruimteverwarming.
Voor dat tientje aan stroom ga ik niet in de kou zitten.
17 graden niet zo gezond? Dat is een warme trui aan en je bent klaar.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Ik ga toch niet in de kou zitten? 17 graden... dat lijkt mij ook niet zo heel gezond.
Stap 1: 3W.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:58 schreef Noek het volgende:
[..]
17 graden niet zo gezond? Dat is een warme trui aan en je bent klaar.
Zelf zit ik te denken om deze aan te schaffen maar die eet wel stroom maar hoeveel dan? Ben ik dan alsnog het liefje van Essent?
https://www.fatboy.com/nl-nl/hotspot-blanket
Ik wil dat graag omgerekend zien in euro's met variabele tarieven/tijden in een excel bestandje.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:02 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Stap 1: 3W.
Stap 2: 6W.
Stap 3: 9W.
op zich niet, maar normaal krijg ik daar een 3 cijferig uurtarief voorquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wil dat graag omgerekend zien in euro's met variabele tarieven/tijden in een excel bestandje.
Het liefst nog bij verschillende maatschappijen daarbij rekening houdend met het plafond.
Maar dat is teveel gevraagd zeker?
Jij hebt zeker de verwarming standaard op 23 graden. Jelly!quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
op zich niet, maar normaal krijg ik daar een 3 cijferig uurtarief voor
Idd, wil je dat ook voor elke lamp in je huis?quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wil dat graag omgerekend zien in euro's met variabele tarieven/tijden in een excel bestandje.
Het liefst nog bij verschillende maatschappijen daarbij rekening houdend met het plafond.
Maar dat is teveel gevraagd zeker?
Ja gaat ook gebeuren. Vooral de verlaging van de terugleververgoeding kost me honderden euro’s per jaar. Schofterig.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:22 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Maar je mag wel per direct overstappen als je het niet eens bent met de tarieven, dat is wel weer sympathiek van ze
Ik vind 17 graden extreem koud in een woning.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Zelf zit ik te denken om deze aan te schaffen maar die eet wel stroom maar hoeveel dan? Ben ik dan alsnog het liefje van Essent?
quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:09 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Idd, wil je dat ook voor elke lamp in je huis?
9 W is nihil , 111 uur gebruik kost je 70 cent bij het huidige energieplafond als je onder 2400 kwh blijft
Ik kan het zelf best goed hebben maar onze dochter van 12 zit dan (letterlijk) klappertandend met jas aan aan de tafel huiswerk te maken dus ik stook ook al hier en daar.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind 17 graden extreem koud in een woning.
Ja en ook al eerder deze maandquote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Ja hoor. Hier wel. Wil het echt niet onder de 19 graden hebben als ik thuis ben.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Kan ze later wel stoere verhalen vertellen op internetquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:33 schreef lily het volgende:
[..]
Ik kan het zelf best goed hebben maar onze dochter van 12 zit dan (letterlijk) klappertandend met jas aan aan de tafel huiswerk te maken dus ik stook ook al hier en daar.
Hier ook. Het is en was al echt tyfus koud zelfs met winterkleding en winterjas.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja hoor. Hier wel. Wil het echt niet onder de 19 graden hebben als ik thuis ben.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kan ze later wel stoere verhalen vertellen op internet
In mijn tijd zaten we klappertandend ons huiswerk te doen. Wij waren nog niet zo verwend als nu
Als ik het naar 17 graden laat afkoelen hier is het wel echt heel oncomfortabel heb ik vorige winters gemerkt. Zeker als de (buiten)muren ook flink afgekoeld zijn, dan mag de luchttemperatuur binnen wel meevallen met 17 graden maar loop ik constant met kou aan mijn vingers en hoofd, en dan dan ben ik al dubbel ingepakt.quote:Op dinsdag 27 september 2022 15:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Krijg je nu ook meer "vrienden" over de vloer?quote:
Ik heb heb vrienden daarom zit ik hierquote:Op dinsdag 27 september 2022 17:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Krijg je nu ook meer "vrienden" over de vloer?
Misschien moet je het nog een graadje opkrikken. Denk dat ze dan wel komen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb heb vrienden daarom zit ik hier
Hier heb ik ze ook niet
verschrikkelijk zo warmquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Jij hebt zeker de verwarming standaard op 23 graden. Jelly!
Heb ik vanmorgen inderdaad ook gedaan. Vanmorgen om 6:45 was het 19 graden in de woonkamer (is ook de enige ruimte die ik stook). Verwarming even aangezet tot 21 graden en dat kostte 0,30m3 aan gas.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:07 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja gewoon even de woonkamer verwarmen en dan weer uitzetten, kost heel weinig gas (minder dan 1 kuub) en de kou is eruit.
Leuk. Maar de bedrijven die veel gas nodig hebben gaan waarschijnlijk weg en komen nooit meer terug.quote:
Obladi obladaquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leuk. Maar de bedrijven die veel gas nodig hebben gaan waarschijnlijk weg en komen nooit meer terug.
In mijn tijd konden we nog klappertandend huiswerk maken in een huis. Dus niet zeiken nu en ga maar naar de gaarkeuken voor wat soep op voedselbonnen. Oh en neem je jodiumtablettenquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:43 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Kan ze later wel stoere verhalen vertellen op internet
In mijn tijd zaten we klappertandend ons huiswerk te doen. Wij waren nog niet zo verwend als nu
Na afgelopen nacht hier nu ook 17. Maar met een trui aan nog wel te doen (en warme koffie). Ben wel benieuwd of we zeg na een half jaar daadwerkelijk in NL minder gas verbruikt hebben dan normaal. Zeker bij particulieren zou je dan minder verwachten (en als meer mensen verwarmen via airco en andere manieren waarbij vooral stroom de bron is zal dat ook schelen natuurlijk).quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef BMW1993 het volgende:
Dat moet wel.quote:Op woensdag 28 september 2022 07:29 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Na afgelopen nacht hier nu ook 17. Maar met een trui aan nog wel te doen (en warme koffie). Ben wel benieuwd of we zeg na een half jaar daadwerkelijk in NL minder gas verbruikt hebben dan normaal. Zeker bij particulieren zou je dan minder verwachten (en als meer mensen verwarmen via airco en andere manieren waarbij vooral stroom de bron is zal dat ook schelen natuurlijk).
Same. Ben een ontzettende koukleum en word er echt naar van. Zit bijzonder weinig vet op mijn lijf dus dat helpt ook niet. Ben braaf met koud water aan het afwassen, douche heel kort (koud ook geprobeerd, ging me te ver). maar de kachel staat hier aan. Anders functioneer ik niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het onder de 20 graden al killig en niet te hebben. Als ik bij mensen kom die dat hebben houd ik ook gewoon mijn jas aan. Maar van de zomer hoorde je mij niet klagen hoor, in tegenstelling tot veel anderen.
Ik las laatst dit aardige stuk: Eens een koukleum, altijd een koukleum? Thermofysioloog legt uit of en hoe je je lichaam kan trainen tegen kou. Moraal van het verhaal: mensen kunnen zich beter aan hitte dan aan kou aanpassen.quote:Op woensdag 28 september 2022 08:21 schreef josja het volgende:
[..]
Same. Ben een ontzettende koukleum en word er echt naar van. Zit bijzonder weinig vet op mijn lijf dus dat helpt ook niet. Ben braaf met koud water aan het afwassen, douche heel kort (koud ook geprobeerd, ging me te ver). maar de kachel staat hier aan. Anders functioneer ik niet.
Stap net van de fiets af. Is het huis 21 graden. Zweet nu zitten meer dan op de fiets. Zou daar ook een OF niche voor zijn?quote:Op woensdag 28 september 2022 09:11 schreef Noek het volgende:
Hm, vet warmt vervolgens weer slechter op
Wanneer je van buiten komt en je gaat warm douchen dan blijven je kont en tetten nog heel lang koud. Facts!
Film dit, zet t op Only Fans en je gasrekening is betaald.
Herkenbaar. Misschien kun je thermische / verwarmde kleding overwegen. De temperatuur hier in huis ligt nu onder de 18 graden en het is vooralsnog redelijk uit te houden met dat soort hulpmiddelen. De verwarming blijft dit jaar zo lang mogelijk uit.quote:Op woensdag 28 september 2022 08:21 schreef josja het volgende:
[..]
Same. Ben een ontzettende koukleum en word er echt naar van. Zit bijzonder weinig vet op mijn lijf dus dat helpt ook niet. Ben braaf met koud water aan het afwassen, douche heel kort (koud ook geprobeerd, ging me te ver). maar de kachel staat hier aan. Anders functioneer ik niet.
Ik heb het wel gedaan, mocht er dan in de toekomst nog wat gebeuren dan kan er bij Eneco niet gezegd worden dat je akkoord gegaan bent en de stijging dus geaccepteerd hebt.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:06 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-gaat-gewoon-door
'Eneco negeert minister Jetten: tariefswijziging gaat gewoon door.'
Ik zit bij Eneco.
Ik weet nu ook niet meer of ik bezwaar moet aantekenen.
Waarom zou ze dat doen? Gewoon thuis lekker de verwarming aan en niet bij jou op bezoek gaan.quote:Op woensdag 28 september 2022 13:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Herkenbaar. Misschien kun je thermische / verwarmde kleding overwegen. De temperatuur hier in huis ligt nu onder de 18 graden en het is vooralsnog redelijk uit te houden met dat soort hulpmiddelen. De verwarming blijft dit jaar zo lang mogelijk uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |