Dat is wel een goed punt wat je aan kaart. Dat is inderdaad wat een beetje in mijn hoofd zit, beginnen met het potje omdat dat op deze leeftijd 'hoort'. Nu ik er over nadenk is het inderdaad zinloos om een potje neer te zetten als een kind er nog niet mee bezig is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:50 schreef SQ het volgende:
Andere vraag dan: toont hij al interesse in toiletbezoek? Denk je dat hij het concept al een beetje aan het vormen is in zijn hoofd?
Kijk elk kind is anders, dus laat je niet gek maken doordat anderen er al in een vroeg stadium me bezig zijn. In mijn optiek is het tamelijk zinloos om met zindelijkheid te beginnen bij een kind dat nog geen benul heeft van het concept. En het ene kind vindt het met anderhalf al razend interessant en de ander kan het met bijna 4 nog geen bal interesseren.
Volgens mij is dat ook in lijn met de ervaring die jij met je oudste hebt. Toen ze er aan toe was gebeurde het vanzelf.
quote:Op zondag 16 oktober 2022 21:39 schreef KNAK het volgende:
We gaan verhuizen, maar in het huis een trap waar die kleine nu al van aan het smullen is.
[ afbeelding ]
Er mag niet geboord worden. Hoe blokkeer ik -zonder boren- zo een trap als deze? Zoektocht tot nu toe levert helaas niets op; hekjes en netten, dat werkt niet bij een half-open trap als dit.
Iemand toevallig de nodige kennis/ervaring wat er gedaan kan worden?
Waar haal je zoiets als een voorzetplank? Zelf gebruiken we de trap niet, of maximaal eens per week, de trap is naar de slaapkamer van de oppas als we te laat thuis komen. Klinkt als een mooie optie, maar zelf knutselen? Of is dit ergens te koop?quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:39 schreef SQ het volgende:
Moet je de trap vaak zelf gebruiken? Want anders zou ik opteren voor een voorzetplank die de onderste 2 à 3 treden afdekt. Dat is alleen wel echt tricky als je zelf de trap áf moet (omhoog kun je daar nog wel overheen stappen).
Hebben jullie een stokke tripp trapp? Die past namelijk precies onder ongeveer dezelfde hoek tegenaan. Tot ze heel fanatiek gaan klimmen, was het bij ons net voldoende obstakel om er niet langs te kunnen. En verder een kwestie van héél snel leren traplopen. Ze konden het bij ons sneller veilig de trap op en af dan dat ze stabiel konden lopenquote:Op zondag 16 oktober 2022 21:39 schreef KNAK het volgende:
We gaan verhuizen, maar in het huis een trap waar die kleine nu al van aan het smullen is.
[ afbeelding ]
Er mag niet geboord worden. Hoe blokkeer ik -zonder boren- zo een trap als deze? Zoektocht tot nu toe levert helaas niets op; hekjes en netten, dat werkt niet bij een half-open trap als dit.
Iemand toevallig de nodige kennis/ervaring wat er gedaan kan worden?
quote:
Oogje draaien - Ik zou dit op een plek kunnen doen waar de eigenaar het niet kan zien/lastig terug te vinden, echter is dan de onderkant mogelijk los en gaat die kleine ermee spelen. Ik ga er even over nadenken en proberen uit te vogelen wat precies nodig is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 11:46 schreef Tink89 het volgende:
Mag je ook in de trap niet boren? Of een oogje draaien? Dan zou je namelijk een simpele plank op de juiste maat kunnen laten zagen bij de bouwmarkt en dan met oogjes aan de trap hangen.
Dit kun je zelf maken ja. Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan paintenquote:Op maandag 17 oktober 2022 11:10 schreef KNAK het volgende:
[..]
Waar haal je zoiets als een voorzetplank? Zelf gebruiken we de trap niet, of maximaal eens per week, de trap is naar de slaapkamer van de oppas als we te laat thuis komen. Klinkt als een mooie optie, maar zelf knutselen? Of is dit ergens te koop?
quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:10 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit zelf nog te denken aan een stevig zeil ofzo, wat je een paar verdiepingen hoger om één trede slaat en naar beneden laat vallen en daar ook strak trekt. En als de oppas er is, dan maak je het los en trek je het door de opening naar achteren.
Eventueel met oogjes vastzetten onder de trap, onzichtbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |