abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206321372
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:50 schreef SQ het volgende:
Andere vraag dan: toont hij al interesse in toiletbezoek? Denk je dat hij het concept al een beetje aan het vormen is in zijn hoofd?

Kijk elk kind is anders, dus laat je niet gek maken doordat anderen er al in een vroeg stadium me bezig zijn. In mijn optiek is het tamelijk zinloos om met zindelijkheid te beginnen bij een kind dat nog geen benul heeft van het concept. En het ene kind vindt het met anderhalf al razend interessant en de ander kan het met bijna 4 nog geen bal interesseren.
Volgens mij is dat ook in lijn met de ervaring die jij met je oudste hebt. Toen ze er aan toe was gebeurde het vanzelf.
Dat is wel een goed punt wat je aan kaart. Dat is inderdaad wat een beetje in mijn hoofd zit, beginnen met het potje omdat dat op deze leeftijd 'hoort'. Nu ik er over nadenk is het inderdaad zinloos om een potje neer te zetten als een kind er nog niet mee bezig is.

Hij gaat vaak mee naar de wc, maar dat is alleen uit interesse voor de lichtschakelaar :+
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:13:49 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_206321460
Lichtschakelaars zijn ook magisch O+

Goud vindt het ritueel ook erg leuk - papier van de rol trekken, papier tussen mijn benen proppen, met de borstel zwaaien en doortrekken. Ik heb alleen niet het idee dat hij doorheeft waarom ik nou op die pot zit, zeg maar _O-
disclaimer
pi_206322751
Dat doet Bubbles ook precies :D. Ik heb het potje wel weer neergezet maar sinds het poepdebacle heeft ze er eigenlijk niet naar omgekeken. Eén keertje dat ze zei dat ze erop wilde maar dat er verder niets gebeurde. Ach, ze weet dat ie er staat dus als ze eraan toe is gaat ze er vanzelf wel op.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 07:35:31 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206327591
Spruit vindt het potje fantastisch, laat ook scheetjes op commando (en heeft dan de grootste lol), maar verder nog geen idee. Ook prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206331508
Hier is peuter van 2j3m wel bezig met op het potje plassen...Naja potje weigert ze. Ze gaat altijd op de wc met de wc verkleiner. Maar ze plast dan al echt heel bewust. 9 van de 10 keer lukt het.
Dus toen ik vorig weekend had bedacht maar eens te proberen om door te zetten met een luierbroekje en onderbroek ipv romper heeft ze overdag de hele dag geweigerd. :{w

Ze kan zo lekker spelen af en toe. Met het keukentje, de ijscokar of met Barbie of playmobil poppetjes hoor ik opeens heel hard 'papa, mama!' dan reageer ik, maar dan zit ze in het spel. :D
pi_206335909
Poep en pies O+

Hier eentje die het interessant vindt en het liefst bij je komt staan. Plassen gaat redelijk op commando (maar niet op aandrang) en over poepen kan ie van alles vertellen, maar op het potje doen - ho maar :{w

Zelf potje zitten, zelf vegen, zelf doortrekken, lekker met je handen aan de wc zitten omdat je anders niet bij de doortrekknop kunt... O+ }:|

En favoriet: Mama!!! Mickey scheetje laten *)
pi_206337365
Interesse in het potje gaat hier in een golfbeweging. Nu zitten we weer in een dipje. Hij kan het wel maar kiest vaak om te poepen in de luier. Ook al vindt hij zelf het poetsen erna fijner als het op het potje geweest is. Ik snap er soms niks van.
Vriend wil met een beloningssysteem gaan werken maar ik wil daar nog even mee wachten. Hij wordt volgende maand drie dus we hebben nog even.
Het is alleen frustrerend dat hij al veel kan maar het gewoon weigert.
pi_206337783
De mijne kwijlt echt veel. Denk de laatste kies?
  zondag 16 oktober 2022 @ 21:39:32 #159
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206345196
We gaan verhuizen, maar in het huis een trap waar die kleine nu al van aan het smullen is.

Er mag niet geboord worden. Hoe blokkeer ik -zonder boren- zo een trap als deze? Zoektocht tot nu toe levert helaas niets op; hekjes en netten, dat werkt niet bij een half-open trap als dit.

Iemand toevallig de nodige kennis/ervaring wat er gedaan kan worden?
Mai pben rai~!
  maandag 17 oktober 2022 @ 09:29:43 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206347906
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 21:39 schreef KNAK het volgende:
We gaan verhuizen, maar in het huis een trap waar die kleine nu al van aan het smullen is.

[ afbeelding ]

Er mag niet geboord worden. Hoe blokkeer ik -zonder boren- zo een trap als deze? Zoektocht tot nu toe levert helaas niets op; hekjes en netten, dat werkt niet bij een half-open trap als dit.

Edit: en die heb je ook langer, waardoor je er een bijna compleet rondje van kunt maken en de eindjes kun je dan met tiewraps ofzo aan elkaar zetten door de trap heen. Zonder boren dan dus.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 17 oktober 2022 @ 09:42:55 #161
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206348016
Is toch boren nog een optie? Het zal niet mogen van woningbouw, maar als je geen traphekje kan monteren dan kan je er niet veilig wonen. Dat vind ik nogal raar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 17 oktober 2022 @ 10:24:45 #162
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206348503
Traphekje is iets wat in overvloede je tegemoet komt zodra je zoekt op dergelijke oplossingen. Echter is de ruimte erg beperkt voor zo een constructie. het zal iets moeten zijn dat aansluit en niet uitwijkt, anders is de doorgang links van die trap geblokkeerd.
Boren is helaas geen optie (vrije sector woning met in het contract behoorlijk vet gedrukte lettertjes NIET BOREN [huis is 500jaar oud/monument])
Mai pben rai~!
  maandag 17 oktober 2022 @ 10:39:14 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_206348684
Moet je de trap vaak zelf gebruiken? Want anders zou ik opteren voor een voorzetplank die de onderste 2 à 3 treden afdekt. Dat is alleen wel echt tricky als je zelf de trap áf moet (omhoog kun je daar nog wel overheen stappen).
disclaimer
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:10:24 #164
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206349031
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:39 schreef SQ het volgende:
Moet je de trap vaak zelf gebruiken? Want anders zou ik opteren voor een voorzetplank die de onderste 2 à 3 treden afdekt. Dat is alleen wel echt tricky als je zelf de trap áf moet (omhoog kun je daar nog wel overheen stappen).
Waar haal je zoiets als een voorzetplank? Zelf gebruiken we de trap niet, of maximaal eens per week, de trap is naar de slaapkamer van de oppas als we te laat thuis komen. Klinkt als een mooie optie, maar zelf knutselen? Of is dit ergens te koop?
Mai pben rai~!
pi_206349068
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 21:39 schreef KNAK het volgende:

[ afbeelding ]

Hebben jullie een stokke tripp trapp? Die past namelijk precies onder ongeveer dezelfde hoek tegenaan. Tot ze heel fanatiek gaan klimmen, was het bij ons net voldoende obstakel om er niet langs te kunnen. En verder een kwestie van héél snel leren traplopen. Ze konden het bij ons sneller veilig de trap op en af dan dat ze stabiel konden lopen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:23:40 #166
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206349215
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:13 schreef Phaidra het volgende:
stokke tripp trapp?

Deze, maar gezien de poten is dat geen succes, helaas. Had wel een mooie optie geweest al is het met wat duw- en trekwerk alsnog te omzeilen. Opzetplank is door onze trap denk ik de enige optie, maar zelf knutselen is geen goed idee... :@
Mai pben rai~!
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:46:23 #167
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206349493
Mag je ook in de trap niet boren? Of een oogje draaien? Dan zou je namelijk een simpele plank op de juiste maat kunnen laten zagen bij de bouwmarkt en dan met oogjes aan de trap hangen.
pi_206349561
Bij ons staat de trap midden in de huiskamer. De tripp trapp ervoor zetten maakte het lastiger om in een onbewaakt ogenblik plotseling de trap op te klimmen, maar alsnog was het al-tijd opletten geblazen. Even de kamer uitlopen zonder kind mee te nemen was gewoon geen optie toen ze eenmaal konden kruipen. Maar de trap was in de woonkamer altijd in het zicht, dus echt onoverkomelijk is het ook weer niet. Kwestie van alert zijn en goed begeleiden om zelf veilig te trap op te kunnen klimmen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:52:26 #169
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206349583
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:46 schreef Tink89 het volgende:
Mag je ook in de trap niet boren? Of een oogje draaien? Dan zou je namelijk een simpele plank op de juiste maat kunnen laten zagen bij de bouwmarkt en dan met oogjes aan de trap hangen.
Oogje draaien - Ik zou dit op een plek kunnen doen waar de eigenaar het niet kan zien/lastig terug te vinden, echter is dan de onderkant mogelijk los en gaat die kleine ermee spelen. Ik ga er even over nadenken en proberen uit te vogelen wat precies nodig is. :)
Mai pben rai~!
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:51:13 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_206350475
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 11:10 schreef KNAK het volgende:

[..]
Waar haal je zoiets als een voorzetplank? Zelf gebruiken we de trap niet, of maximaal eens per week, de trap is naar de slaapkamer van de oppas als we te laat thuis komen. Klinkt als een mooie optie, maar zelf knutselen? Of is dit ergens te koop?
Dit kun je zelf maken ja. Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan painten ;)
disclaimer
pi_206350786
Ik zit zelf nog te denken aan een stevig zeil ofzo, wat je een paar verdiepingen hoger om één trede slaat en naar beneden laat vallen en daar ook strak trekt. En als de oppas er is, dan maak je het los en trek je het door de opening naar achteren.
Eventueel met oogjes vastzetten onder de trap, onzichtbaar.
pi_206350812
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:10 schreef B.ertha het volgende:
Ik zit zelf nog te denken aan een stevig zeil ofzo, wat je een paar verdiepingen hoger om één trede slaat en naar beneden laat vallen en daar ook strak trekt. En als de oppas er is, dan maak je het los en trek je het door de opening naar achteren.
Eventueel met oogjes vastzetten onder de trap, onzichtbaar.
pi_206366438
Lastig zon open trap waar je niks mag boren. Dan zou ik inderdaad ook een plank doen zoals sq zegt!

Wij zijn weer thuis van een lang familieweekend! De bijna kleuters hebben zich prima vermaakt met hun neefje en nichtje. We zijn ook een dag in juliatoren geweest. Vincent heeft een nieuwe hobby erbij, die was niet bij de paardjesbaan weg te slaan. Jeremy is volleerd botsautocoureur geworden haha!

Nog 1.5 week en dan worden ze 4, gaan ze voltijds naar school én starten ze met zwemles.
Dag kleintjes, hallo grote kinderen en vrije tijd!
pi_206399847
A houdt zo erg van kleuren en tekenen. Heel grappig ook, want als je hem iets vraagt te tekenen maakt hij een paar krassen en roept heel trots TOTODIL (krokodil)! Of OOJFAP (olifant)! En dan zeg ik natuurlijk dat het prachtig is :P Praten gaat steeds beter en da's erg fijn, want dan weten we beter wat hij wilt. Scheelt weer wat frustraties.

Hij is ook al ietsie bezig met kleuren. Alles is groen :+
pi_206400929
Jeremy noemt ook veel groen. Hij kent de kleuren wel maar benoemt het vaak niet goed. Roze is blauw, geel is groen, oranje is groen. Iets wat daadwerkelijk groen is noemt hij dan weer geel..
Ze gaan hem binnenkort testen op kleurenblindheid. Hoe ze dat gaan doen, nog geen idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')