Ahhh, het blijft een kleintje.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben heel benieuwd aan het bezoek aan 't CB aankomende maand..
Gisteren nieuwe kleding gekocht, want haar huidige broeken worden te klein. Maar de nieuwe broeken, maat 80, zijn nog écht te groot.
Voor onze inmiddels 2jr2mnd peuter.
M'n nichtje had dat ook dus die zei de f in plaats van g.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:18 schreef Elleska het volgende:
[..]
De g/sch klank hoeven kinderen in Nederland pas met 5 a 6 jaar te kunnen dus ze heeft nog even de tijd
Wil je de zomerkleding maat 80 weer terug?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben heel benieuwd aan het bezoek aan 't CB aankomende maand..
Gisteren nieuwe kleding gekocht, want haar huidige broeken worden te klein. Maar de nieuwe broeken, maat 80, zijn nog écht te groot.
Voor onze inmiddels 2jr2mnd peuter.
Schatjequote:Op vrijdag 4 november 2022 12:00 schreef PKM het volgende:
Hoi![]()
Mijn kindje is twee en roept meestal keihard "OKEE".![]()
En dat is even schakelen soms, als ik eigenlijk wat kribbig wat aan haar vraag. Wat voel ik me dan schuldig.![]()
Gelukkig hoor ik mezelf ook heel vaak "okee" zeggen op allerlei verzoekjes. Het is leuk dat meegaande bij haar terug te zien, want bij mijn oudste zie ik het vaak juist niet.![]()
Ze kletst me de oren van het hoofd. Zegt ze "bah" (blad), dan zeg ik "door de blaadjes" en vult zij weer aan "heen".
Steeds meer woorden probeert ze nu ook gewoon te zeggen zodra ze het hoort. Ze maakt daarin echt sprongen en maakt soms zinnen met drie woorden.
Haar leukste cadeau zijn de "rivierstenen" om op te stappen. Mooi vindt ze dat.![]()
[ afbeelding ]
Dat kan ook met een nacht ertussen. Zelfs met dagen ertussen is mijn ervaring.quote:Op zondag 6 november 2022 00:07 schreef CoolGuy het volgende:
Dachten we. Afgelopen nacht niks raars, maar zojuist heeft ze weer alles overgegeven. Nu begin ik het toch een beetje apart te vinden. Ik ken wel dat je buikgriep hebt of whatever, dat je een paar keer overgeeft, maar dat is dan 'achter mekaar', en niet voor zo ver ik weet met een nacht er tussen.
Nog gefeliciteerd! Aapie is ook 2 en zegt vaak ok. Mooi is dat om te horen hoe ze je kopiërenquote:Op vrijdag 4 november 2022 12:00 schreef PKM het volgende:
Hoi![]()
Mijn kindje is twee en roept meestal keihard "OKEE".![]()
En dat is even schakelen soms, als ik eigenlijk wat kribbig wat aan haar vraag. Wat voel ik me dan schuldig.![]()
Gelukkig hoor ik mezelf ook heel vaak "okee" zeggen op allerlei verzoekjes. Het is leuk dat meegaande bij haar terug te zien, want bij mijn oudste zie ik het vaak juist niet.![]()
Ze kletst me de oren van het hoofd. Zegt ze "bah" (blad), dan zeg ik "door de blaadjes" en vult zij weer aan "heen".
Steeds meer woorden probeert ze nu ook gewoon te zeggen zodra ze het hoort. Ze maakt daarin echt sprongen en maakt soms zinnen met drie woorden.
Haar leukste cadeau zijn de "rivierstenen" om op te stappen. Mooi vindt ze dat.![]()
[ afbeelding ]
Haha heerlijk tochquote:Op vrijdag 4 november 2022 12:46 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd PKM!
wat leuk dat het praten zo vlot gaat!
Koert roept nu tegen fietsers op de stoep 'KIJK UIT!'
Maar dat komt omdat ik dat vaak tegen hem zeg, als we andere mensen tegenkomen (of kinderen op steps of mensen met honden enzo) en hij nog niet ziet dat hij dan even aan de kant moet gaan.
Maar nu spreekt hij dus eigenlijk iedereen heel hard aan op hun gedrag terwijl hij volgens mij maar wat roept
Hoe gaat het nu? Kinderen kunnen in no time ziek worden, en ook zo weer beter zijn. En dat blijkbaar binnen een dag weer herhalenquote:Op zondag 6 november 2022 00:07 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, eergisternacht (van donderdag op vrijdag) heeft ons dochtertje overgegeven 's nachts. Prima, zag er raar uit, maar wat bleek nou, ze had 'oranje soep' gegeten op de BSO. Prima, kan gebeuren, er uit met die handel, en klaar.
Dachten we. Afgelopen nacht niks raars, maar zojuist heeft ze weer alles overgegeven. Nu begin ik het toch een beetje apart te vinden. Ik ken wel dat je buikgriep hebt of whatever, dat je een paar keer overgeeft, maar dat is dan 'achter mekaar', en niet voor zo ver ik weet met een nacht er tussen.
Ze was vandaag niet ziek, niet hangerig of huilerig of wat dan ook, ze was gewoon normaal, zoals ze normaal is als ze niet ziek is, dus dit komt een beetje plotseling. Omdat het eergisternacht dus ook gebeurde zonder een aanleiding, toen afgelopen nacht niet, en nu net weer wel, begin ik me toch wel zorgen te maken.
Ze slaapt nu weer, het beddengoed is in de was, maar de deken zelf moet ook nog, het kussen zelf ook nog, en het ding om de matras heen ook nog. Ik weet even niet hoe het heet, het is niet de sloop en het is ook niet de molton die er onder zit, maar het ding van de matras zelf. Anyway, het wordt weer zo'n nacht.
Heerlijk dat pratenquote:Op zondag 6 november 2022 15:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Aardig kleintje inderdaad @:Seven.Horen hier vaak 'wat praat/loopt ze al goed zeg'! Maar die mensen denken dan dat ze een stuk jonger is.
Haha @:douche-eendje. Hoop wel dat ze voor de zomer even een stap maakt.
We gaan het volgende week zien @:Nolita Vorige controle ging ze van haar eigen lijn af. Ze zat eerder op ~ -1, zat toen op ~ -3. Maar of ze daar dan nog op zal zitten of verder gedaald.. lastig inschatten.
Gefeliciteerd @:PKM !
Hier zijn we ook de hele zondag al dierennamen aan het oefenen.guïn (pinguïn), gaai (papagaai), koe (koe, vos, os, buffel
) kip, paad (paard, ezel), poes, cheetaaaaaaa (cheeta, luipaard), dikvis (walvis), uil, sjaap (schaap). Kind kun je makkelijk vermaken in de auto zo.
Ze waren het weekend met m'n vriendin mee naar de informatiedag van de Alpe d'HuZes. Daar parmantig rondgelopen trekt ze ook volle zalen.
Ach ja, soms heb je van die rotdagenquote:Op zondag 6 november 2022 20:03 schreef Nolita het volgende:
Nog gefeliciteerd met je peuter pkm!
Nj, ik kan me voorstellen dat ze al snel jonger geschat wordt door haar lengte ja.
Peuter heeft vandaag ongelukken dag. Uitgegleden in het zwembad (rood, beetje gehavend gezichtje daardoor); tegen de deurkozijn lopen met haar hoofd; in haar vinger bijten met frietjes eten; zelf uit bad willen klimmen en dan eruit vallen; de deur tegen haar teen trekken en dan vergeet ik vast nog wat..Gelukkig ligt ze nu in bed, morgen nieuwe kansen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 09-11-2022 21:13:18 ]
quote:Op woensdag 9 november 2022 20:29 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Onze peuter wil niet meer slapen en ik vraag me af of iemand advies heeft. Het is een beetje een lang verhaal dus ik zet het maar even in een spoiler.Ik heb geen echte tips, behalve dan uit eigen ervaring. Koert moest ook even wennen, maar dat hij zelf z'n bed in kon klimmen, dat vond hij toch wel erg leuk. Misschien helpt zoiets kleins al. Zwaaien door een 'raampje' in het huisbed bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En we hadden hem wel eerst in het bed gelegd met nog een slaapzak i.p.v. een deken, zodat de overgang minder groot was. Hij wist wel meteen dat hij niet zelf het bed uit mocht maar ik weet niet of we dat bewust aangeleerd hebben eigenlijk. Hij is nu 3,5 en gaat nog steeds niet zelf z'n bed uit, terwijl het van ons wel zou mogen in de ochtend.
Hij trekt wel veel speelgoed z'n bed in nadat hij wakker wordt 's ochtends. En verstopt ook speelgoed in z'n bed voordat we hem naar bed brengen.
Hij trekt z'n kamer z'n bed in i.p.v. gewoon z'n bed uit te gaan![]()
En dit ja. Anna in bed bij ons is geen aanrader. Die gaat gelijk in Party modusquote:Op donderdag 10 november 2022 15:00 schreef Lemijn het volgende:
En dan blijkt dat een compleet ander kind met onvergelijkbare gebruiksaanwijzing dus loopt het vast weer heel anders.
Fijn dat ze weer slaapt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |