abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2022 @ 07:05:19 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206516526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben heel benieuwd aan het bezoek aan 't CB aankomende maand..
Gisteren nieuwe kleding gekocht, want haar huidige broeken worden te klein. Maar de nieuwe broeken, maat 80, zijn nog écht te groot.

Voor onze inmiddels 2jr2mnd peuter. :+
Ahhh, het blijft een kleintje.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:18 schreef Elleska het volgende:

[..]
De g/sch klank hoeven kinderen in Nederland pas met 5 a 6 jaar te kunnen dus ze heeft nog even de tijd ;)
M'n nichtje had dat ook dus die zei de f in plaats van g.

'oma, heb jij nof yofhurt?'

_O-

Goed dat je haar Nederlands leert!
Resistance is futile.
pi_206517566
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben heel benieuwd aan het bezoek aan 't CB aankomende maand..
Gisteren nieuwe kleding gekocht, want haar huidige broeken worden te klein. Maar de nieuwe broeken, maat 80, zijn nog écht te groot.

Voor onze inmiddels 2jr2mnd peuter. :+
Wil je de zomerkleding maat 80 weer terug? :P _O-
pi_206525533
Volgt ze wel haar eigen lijntje NJ?
Onze oudste was een kleintje die al haar hele leven netjes het -2 lijntje volgt. Dus prima.
L is supergemiddeld en volgt al 2 jaar de gemiddelde lijn.
Ik volgde laatst de lijntjes op de curve met welke leeftijd ze wss uit de autostoel mogen. Voor de oudste zou dat met 11 jaar zijn en voor de jongste met 8 jaar. Op hetzelfde moment dus. :+
Een kindje wat we goed kennen is een jaar ouder dan L, nu 3 en waar ze een jaar geleden ongeveer even groot waren is L haar nu voorbij gegroeid, ze boog van haar lijntje af. Ouders hebben het advies gekregen om alle voeding vetter te maken. Lijkt me zo ingewikkeld, want zoveel invloed heb je nou ook niet op de groei.

Onze peuter loopt inmiddels 1,5 week zonder luier en doet het echt heel goed! Al 2 dagen zonder ongelukjes en daarvoor ook niet dagelijks, maar een enkele keer dat het mis is gegaan. *O*

Praatjes zijn heerlijk. Gister stonden de slippertjes van L op de vloer bij het toilet. Dus ik vraag haar wat die daar doen. Zegt ze heel wijs 'op mij wachten'.
pi_206554479
Hoi :W
Mijn kindje is twee en roept meestal keihard "OKEE". O+

En dat is even schakelen soms, als ik eigenlijk wat kribbig wat aan haar vraag. Wat voel ik me dan schuldig. :@
Gelukkig hoor ik mezelf ook heel vaak "okee" zeggen op allerlei verzoekjes. Het is leuk dat meegaande bij haar terug te zien, want bij mijn oudste zie ik het vaak juist niet. :')

Ze kletst me de oren van het hoofd. Zegt ze "bah" (blad), dan zeg ik "door de blaadjes" en vult zij weer aan "heen".
Steeds meer woorden probeert ze nu ook gewoon te zeggen zodra ze het hoort. Ze maakt daarin echt sprongen en maakt soms zinnen met drie woorden.

Haar leukste cadeau zijn de "rivierstenen" om op te stappen. Mooi vindt ze dat. O+

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 4 november 2022 @ 12:46:10 #230
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206554922
Gefeliciteerd PKM!
wat leuk dat het praten zo vlot gaat!

Koert roept nu tegen fietsers op de stoep 'KIJK UIT!'
Maar dat komt omdat ik dat vaak tegen hem zeg, als we andere mensen tegenkomen (of kinderen op steps of mensen met honden enzo) en hij nog niet ziet dat hij dan even aan de kant moet gaan.
Maar nu spreekt hij dus eigenlijk iedereen heel hard aan op hun gedrag terwijl hij volgens mij maar wat roept :@
  Moderator zondag 6 november 2022 @ 00:07:25 #231
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206571848
Nou, eergisternacht (van donderdag op vrijdag) heeft ons dochtertje overgegeven 's nachts. Prima, zag er raar uit, maar wat bleek nou, ze had 'oranje soep' gegeten op de BSO. Prima, kan gebeuren, er uit met die handel, en klaar.

Dachten we. Afgelopen nacht niks raars, maar zojuist heeft ze weer alles overgegeven. Nu begin ik het toch een beetje apart te vinden. Ik ken wel dat je buikgriep hebt of whatever, dat je een paar keer overgeeft, maar dat is dan 'achter mekaar', en niet voor zo ver ik weet met een nacht er tussen.

Ze was vandaag niet ziek, niet hangerig of huilerig of wat dan ook, ze was gewoon normaal, zoals ze normaal is als ze niet ziek is, dus dit komt een beetje plotseling. Omdat het eergisternacht dus ook gebeurde zonder een aanleiding, toen afgelopen nacht niet, en nu net weer wel, begin ik me toch wel zorgen te maken.

Ze slaapt nu weer, het beddengoed is in de was, maar de deken zelf moet ook nog, het kussen zelf ook nog, en het ding om de matras heen ook nog. Ik weet even niet hoe het heet, het is niet de sloop en het is ook niet de molton die er onder zit, maar het ding van de matras zelf. Anyway, het wordt weer zo'n nacht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206573223
Beterschap! Volgens mij kan het gewoon gebeuren dat er wat tijd tussen zit, mijn baby had het laatst ook..

En dat ding heet de tijk.
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:00 schreef PKM het volgende:

En dat is even schakelen soms, als ik eigenlijk wat kribbig wat aan haar vraag. Wat voel ik me dan schuldig. :@
Gelukkig hoor ik mezelf ook heel vaak "okee" zeggen op allerlei verzoekjes. Het is leuk dat meegaande bij haar terug te zien, want bij mijn oudste zie ik het vaak juist niet. :')

Ze kletst me de oren van het hoofd. Zegt ze "bah" (blad), dan zeg ik "door de blaadjes" en vult zij weer aan "heen".
Steeds meer woorden probeert ze nu ook gewoon te zeggen zodra ze het hoort. Ze maakt daarin echt sprongen en maakt soms zinnen met drie woorden.

Haar leukste cadeau zijn de "rivierstenen" om op te stappen. Mooi vindt ze dat. O+

[ afbeelding ]
Schatje O+ welkom :W

@Ceviche :D
pi_206574515
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:07 schreef CoolGuy het volgende:
Dachten we. Afgelopen nacht niks raars, maar zojuist heeft ze weer alles overgegeven. Nu begin ik het toch een beetje apart te vinden. Ik ken wel dat je buikgriep hebt of whatever, dat je een paar keer overgeeft, maar dat is dan 'achter mekaar', en niet voor zo ver ik weet met een nacht er tussen.

Dat kan ook met een nacht ertussen. Zelfs met dagen ertussen is mijn ervaring.
Kinderen zijn rare wezens soms.
pi_206577516
Aardig kleintje inderdaad @Seven. :9 Horen hier vaak 'wat praat/loopt ze al goed zeg'! Maar die mensen denken dan dat ze een stuk jonger is. :+ Haha @douche-eendje. Hoop wel dat ze voor de zomer even een stap maakt.

We gaan het volgende week zien @Nolita Vorige controle ging ze van haar eigen lijn af. Ze zat eerder op ~ -1, zat toen op ~ -3. Maar of ze daar dan nog op zal zitten of verder gedaald.. lastig inschatten.

Gefeliciteerd @PKM !

Hier zijn we ook de hele zondag al dierennamen aan het oefenen. O+ guïn (pinguïn), gaai (papagaai), koe (koe, vos, os, buffel :9) kip, paad (paard, ezel), poes, cheetaaaaaaa (cheeta, luipaard), dikvis (walvis), uil, sjaap (schaap). Kind kun je makkelijk vermaken in de auto zo. :D Ze waren het weekend met m'n vriendin mee naar de informatiedag van de Alpe d'HuZes. Daar parmantig rondgelopen trekt ze ook volle zalen. *)
pi_206582495
Nog gefeliciteerd met je peuter pkm!

Nj, ik kan me voorstellen dat ze al snel jonger geschat wordt door haar lengte ja.

Peuter heeft vandaag ongelukken dag. Uitgegleden in het zwembad (rood, beetje gehavend gezichtje daardoor); tegen de deurkozijn lopen met haar hoofd; in haar vinger bijten met frietjes eten; zelf uit bad willen klimmen en dan eruit vallen; de deur tegen haar teen trekken en dan vergeet ik vast nog wat.. :{w Gelukkig ligt ze nu in bed, morgen nieuwe kansen.
  maandag 7 november 2022 @ 07:29:54 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206586070
Achossie. Hopelijk vandaag een betere dag.

Wij zijn aan het aftellen. Nog 5 x kdv en dan school. Mijn kleine frummel wordt groot...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 7 november 2022 @ 12:10:39 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206588810
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:00 schreef PKM het volgende:

[ afbeelding ]
Nog gefeliciteerd! Aapie is ook 2 en zegt vaak ok. Mooi is dat om te horen hoe ze je kopiëren _O- Los van de tantrums af en toe vind ik het echt een hele leuke fase.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:46 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd PKM!
wat leuk dat het praten zo vlot gaat!

Koert roept nu tegen fietsers op de stoep 'KIJK UIT!'
Maar dat komt omdat ik dat vaak tegen hem zeg, als we andere mensen tegenkomen (of kinderen op steps of mensen met honden enzo) en hij nog niet ziet dat hij dan even aan de kant moet gaan.
Maar nu spreekt hij dus eigenlijk iedereen heel hard aan op hun gedrag terwijl hij volgens mij maar wat roept :@
Haha heerlijk toch _O- Denk dat niemand daardoor beledigt zal zijn.

Ik zie dat mensen zo vertederd kijken naar Aapie, hoe hij zo op z'n fietsie met duwstok langs komt rijden. Mooi is dat O+

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:07 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, eergisternacht (van donderdag op vrijdag) heeft ons dochtertje overgegeven 's nachts. Prima, zag er raar uit, maar wat bleek nou, ze had 'oranje soep' gegeten op de BSO. Prima, kan gebeuren, er uit met die handel, en klaar.

Ze was vandaag niet ziek, niet hangerig of huilerig of wat dan ook, ze was gewoon normaal, zoals ze normaal is als ze niet ziek is, dus dit komt een beetje plotseling. Omdat het eergisternacht dus ook gebeurde zonder een aanleiding, toen afgelopen nacht niet, en nu net weer wel, begin ik me toch wel zorgen te maken.

Ze slaapt nu weer, het beddengoed is in de was, maar de deken zelf moet ook nog, het kussen zelf ook nog, en het ding om de matras heen ook nog. Ik weet even niet hoe het heet, het is niet de sloop en het is ook niet de molton die er onder zit, maar het ding van de matras zelf. Anyway, het wordt weer zo'n nacht.
Hoe gaat het nu? Kinderen kunnen in no time ziek worden, en ook zo weer beter zijn. En dat blijkbaar binnen een dag weer herhalen :+

Aapie is voor het eerst in tijden ook weer ziek. Snotterig, koorts en allemaal rode vlekken in z'n gezicht. Verder is er nergens een vlek te bekennen dus hopelijk blijft het hierbij.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Aardig kleintje inderdaad @:Seven. :9 Horen hier vaak 'wat praat/loopt ze al goed zeg'! Maar die mensen denken dan dat ze een stuk jonger is. :+ Haha @:douche-eendje. Hoop wel dat ze voor de zomer even een stap maakt.

We gaan het volgende week zien @:Nolita Vorige controle ging ze van haar eigen lijn af. Ze zat eerder op ~ -1, zat toen op ~ -3. Maar of ze daar dan nog op zal zitten of verder gedaald.. lastig inschatten.

Gefeliciteerd @:PKM !

Hier zijn we ook de hele zondag al dierennamen aan het oefenen. O+ guïn (pinguïn), gaai (papagaai), koe (koe, vos, os, buffel :9) kip, paad (paard, ezel), poes, cheetaaaaaaa (cheeta, luipaard), dikvis (walvis), uil, sjaap (schaap). Kind kun je makkelijk vermaken in de auto zo. :D Ze waren het weekend met m'n vriendin mee naar de informatiedag van de Alpe d'HuZes. Daar parmantig rondgelopen trekt ze ook volle zalen. *)
Heerlijk dat praten O+ Aapie zegt echt woorden dat ik soms denk, hoe komt hij daar nou bij :? Hij roept de hele dag eikel, die heeft hij in het bos gezien _O- Egel en eekhoorn zijn ook favoriet. Maar (oli)fant, (gi)raf en miauws (tijger _O- ) komen ook veelvuldig voorbij :D

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:03 schreef Nolita het volgende:
Nog gefeliciteerd met je peuter pkm!

Nj, ik kan me voorstellen dat ze al snel jonger geschat wordt door haar lengte ja.

Peuter heeft vandaag ongelukken dag. Uitgegleden in het zwembad (rood, beetje gehavend gezichtje daardoor); tegen de deurkozijn lopen met haar hoofd; in haar vinger bijten met frietjes eten; zelf uit bad willen klimmen en dan eruit vallen; de deur tegen haar teen trekken en dan vergeet ik vast nog wat.. :{w Gelukkig ligt ze nu in bed, morgen nieuwe kansen.
Ach ja, soms heb je van die rotdagen -O- Hopelijk komt ze er niet al te gebutst uit :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206617691
Hoi. Onze peuter wil niet meer slapen en ik vraag me af of iemand advies heeft. Het is een beetje een lang verhaal dus ik zet het maar even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 09-11-2022 21:13:18 ]
pi_206618471
Ik heb helaas geen tips voor je, hier precies hetzelfde en uiteindelijk hebben we het ledikant nog een tijd naast het grote bed gezet op zijn nieuwe kamer en is de overgang uiteindelijk gelukt, maar hij is nog steeds een moeilijke slaper (10 maanden verder oO< )
Heeft ze verder nog opvallende veranderingen? Want achteraf gezien denk ik dat twee hele grote veranderingen die alles in gang hebben gezet (baby en nieuwe kamer) ook toevallig samen gingen met meer gaan opvallen van bijvoorbeeld moeite met prikkelverwerking. Dus dat hij anders ook wel driftbuien had gehad 's avonds maar dat dit de trigger was / dat wij het daaraan weten.
  woensdag 9 november 2022 @ 21:28:03 #240
346653 Ceviche
pi_206618556
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:29 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Onze peuter wil niet meer slapen en ik vraag me af of iemand advies heeft. Het is een beetje een lang verhaal dus ik zet het maar even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen echte tips, behalve dan uit eigen ervaring. Koert moest ook even wennen, maar dat hij zelf z'n bed in kon klimmen, dat vond hij toch wel erg leuk. Misschien helpt zoiets kleins al. Zwaaien door een 'raampje' in het huisbed bijvoorbeeld.
En we hadden hem wel eerst in het bed gelegd met nog een slaapzak i.p.v. een deken, zodat de overgang minder groot was. Hij wist wel meteen dat hij niet zelf het bed uit mocht maar ik weet niet of we dat bewust aangeleerd hebben eigenlijk. Hij is nu 3,5 en gaat nog steeds niet zelf z'n bed uit, terwijl het van ons wel zou mogen in de ochtend.
Hij trekt wel veel speelgoed z'n bed in nadat hij wakker wordt 's ochtends. En verstopt ook speelgoed in z'n bed voordat we hem naar bed brengen.
Hij trekt z'n kamer z'n bed in i.p.v. gewoon z'n bed uit te gaan :+
pi_206620286
@B.ertha verder geen opvallende veranderingen hier nee! Dus ik zou niet weten wat het verder zou kunnen zijn. Bubbles is wel echt heel erg gehecht aan rituelen en routines dus eigenlijk hadden we ons natuurlijk wel kunnen bedenken dat dit veel impact zou hebben.. maargoed dat is achteraf :P. Was hij daarvoor wel een goede slaper? 10 maanden later mijn god :'( .

@Ceviche vooral het eruit klimmen is favoriet hier haha. Hoe oud was Koert toen hij naar zijn grotere bed verhuisde? Bubbles is ook pas net twee dus het is ook gewoon zo lastig uitleggen. Zij snapt er waarschijnlijk zelf ook weinig van. Wat schattig trouwens van dat speelgoed in bed, haha! O+
  donderdag 10 november 2022 @ 09:38:04 #242
346653 Ceviche
pi_206621839
@Smart_ass
Ik weet het niet meer precies, ik denk tussen 2-2,5 jaar. Qua taal was het sowieso niet uit te leggen, met 2,5 zei hij net een paar woorden en hij begreep ons ook nauwelijks (denk ik achteraf).
Maar wij hadden altijd hetzelfde avondritueel, met hetzelfde praatje, en dan was het wel duidelijk bedtijd. En als hij wakker werd of niet (verder) wilde slapen herhaalden we eerst het praatje, en legden we hem in bed als dat nodig was. Een tweede keer alleen welterusten en een kus of iets.
Ik ga hem niet extra knuffelen of een heel gesprek aanknopen want ik heb er ook geen zin in dat hij dan voor funsies niet gaat slapen. Maar hij mag best weten dat we er zijn zodat hij met een positief gevoel gaan slapen.
Maar ja ik heb wel het geluk dat de mijne goed slaapt dus dan is het altijd makkelijk praten.
pi_206621867
Ik heb ook geen tips. Hier ging de overgang redelijk ok maar wij hadden het in kleine stapjes gedaan. Prot was echt nog niet toe aan een groot open bed dus een groter meegroei ledikant gekocht. Dat eerst op zijn kamer gezet. Na een tijdje bed verhuisd naar zijn nieuwe kamer. En dat een aantal weken voor zijn zusje uitgerekend was zodat dat los stond van elkaar. Een paar maanden later een paar spijlen eruit en nu recent hebben we 1 zijkant eruit maar nog altijd een bedhekje.
En dan nog was hij helemaal uit zijn doen toen Maggie geboren werd. En dat duurde voor mijn gevoel ook lang. Gelukkig geen 10 maanden :X
Veel sterkte! Met ook nog een baby erbij is dat extra zwaar.
  donderdag 10 november 2022 @ 09:52:58 #244
346653 Ceviche
pi_206621942
Wat voor bed is het eigenlijk, Smart_ass? Een eenpersoonsbed of kleiner? Want Koert slaapt wel in een peuterbed, dat is ook wel relevant.

Toen Koert was geboren heeft de kat een maand boven gezeten en pas na een jaar had ze ons vergeven.
Kun je nagaan wat voor effect het op een peuter kan hebben :P
  FOK!fotograaf donderdag 10 november 2022 @ 10:11:01 #245
148247 taxibabe
pi_206622102
Wat vervelend Smart_ass! Voor jullie maar ook voor Bubbles dat ze niet wil slapen. Geen tips helaas, Thomas is wat dat betreft voorbeeldig. Hij is van ledikant naar peuterbed met hekje (op zijn nieuwe kamer) gegaan en met zijn 3e verjaardag naar een 1 persoonsbed. Hij kan gewoon uit bed komen, maar doet 'ie zelden _O- .

Zojuist weer goedgekeurd door CB. Bijna 20 kilo en 103 cm met 3 jaar. Alle testjes vlekkeloos gedaan, er stond een thee/koffie speelservies en we hebben allemaal 3 x koffie gehad. :+
pi_206624858
Wauw taxibabe, wat een mooie stats! Theeservies wordt hier ook veelvuldig gebruikt :D.

Dank voor alle tips en ervaringen. Het is een eenpersoonsbed, de ombouwkit voor een peuterbed bestond helaas niet meer voor dit ledikant. Vriend heeft haar gisteravond zonder moeite in haar ledikant kunnen leggen :o :@. Ze was ook wel echt doodop. En ze is ziek, helpt ook niet mee (en ook niet voor haar humeur gedurende de dag ;( :') ). Ik denk dat we het bed maar even laten voor wat het is en het later nog eens proberen. Ze is er echt nog niet aan toe. Fingers crossed dat ze vanaf nu gewoon weer in haar ledikant wil slapen.

Nu weten we in elk geval dat we het met de baby anders aan gaan pakken tegen die tijd :+ .
  donderdag 10 november 2022 @ 15:00:11 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206625332
En dan blijkt dat een compleet ander kind met onvergelijkbare gebruiksaanwijzing dus loopt het vast weer heel anders :7 .

Fijn dat ze weer slaapt!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206625891
Smart-ass, hier gaat het slapen bij Bas echt al vanaf december wisselend. Hij is in augustus 2021 naar een nieuwe kamer met groot bed gegaan, 2 maanden later is zijn zusje geboren. Maar vanaf december ging het allemaal anders.
Anna lag toen 8 dagen in het ziekenhuis met RSV en na die periode heeft hij heel veel moeite gehad met in slaap vallen. Stond snachts huilend in onze kamer omdat hij dacht dat ik weer weg zou zijn.
Inmiddels gaat het nu :{ langzaam beter. Een van ons blijft bij hem met in slaap vallen, hebben een vaste routine en zo nu en dan kruipt hij snachts tussen ons in. De eene periode wat vaker dan de ander en soms ineens een hele nacht in zijn eigen bed.
Ik heb de lat voor ons laag gelegd, de lat nogmaals gepakt en nog een tandje lager gedaan. Als we allemaal zonder gedoe lekker slapen vind ik het wel best. Doe vooral wat voor jullie goed werkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:00 schreef Lemijn het volgende:
En dan blijkt dat een compleet ander kind met onvergelijkbare gebruiksaanwijzing dus loopt het vast weer heel anders :7 .

Fijn dat ze weer slaapt!
En dit ja. Anna in bed bij ons is geen aanrader. Die gaat gelijk in Party modus _O-
  Moderator donderdag 10 november 2022 @ 15:59:29 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206626012
Hangt niet willen slapen in de lucht ofzo? :D Aapie heeft vanmiddag resoluut zijn middagtukkie geweigerd. Na 3 uur (!!!) hebben we het maar opgegeven en hij hangt nu op de bank tv te kijken :') Ter info: meneer is ook ziek en mijn man is ook behoorlijk ziek dus die ligt op bed. En ik moet werken, en voor hen zorgen.

Aapie begint wel steeds moeilijker te worden met slapen en stelt ongelooflijk veel eisen. Nu hij kan praten wordt dat er niet beter op :X Hij wil zijn vosje, zijn beer, een speentje in de mond en een speentje in de hand. Dan lees ik voor uit een voorleesboek maar daarna eist hij ook Dikkie Dik op (als ik het omdraai dan eist hij het boek van "vos en uil".) Als dit klaar is dan roept hij melk en als je dan met iets anders komt dan zijn flesje (man durft het nog wel eens aan om met een tuitbeker aan te komen :X) dan is het groooooooot drama. Dus ja, het manipuleren is wel begonnen zeg maar :')

Ik zit nu met een dilemma want hij is gek op het voorleesboek met de uil en de vos maar die is dus nergens te verkrijgen behalve in de bieb. Ik heb het al 2x verlengd maar daarna moet die echt terug. De afgelopen dagen heb ik andere boeken geprobeerd maar hij blijft vragen om uil en vos en dat blijft hij doen tot hij zijn zin heeft :@ Iemand een oplossing hiervoor?

En check qua bedje, Aapie blijft voorlopig nog mooi in zijn ledikant! Eruit klimmen heeft hij nog niet geprobeerd maar hij slaapt nog in een slaapzak. Of houdt dat de echte klimgeit niet tegen? :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206626052
Ik wil geen partypooper zijn, maar het is ook op een gegeven moment klaar met de middagslaapjes :+ Ik breng A niet meer naar bed tussen de middag, soms valt hij smiddags op de bank in slaap. Dan laat ik 'm uiteraard gewoon slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')