abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206067357
De eettafel dus, salontafel mag ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 september 2022 @ 18:32:50 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_206067381
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:14 schreef vencodark het volgende:
Leuk, al die eettafels. :)

Maar wie durft er een foto van de zolder te plaatsen? >:)

Ik niet. :') ;(

:@ :') opruimen O+
disclaimer
pi_206067382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:27 schreef lily het volgende:
N is weg
Ja, geheel vrijwillig, zonder enige dwang :')
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_206067397
quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:32 schreef Nostalgist het volgende:

[..]
Ja, geheel vrijwillig, zonder enige dwang :')
O+ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206067398
Wij hebben geen zolder ^O^
pi_206067399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:14 schreef vencodark het volgende:
Leuk, al die eettafels. :)

Maar wie durft er een foto van de zolder te plaatsen? >:)

Ik niet. :') ;(
Ja! Die is opgeruimd *)
Alleen moet je dan om de klussen die nog zijn blijven liggen na de verbouwing heen kijken. :') Maar netjes is het wel!
*trots*
pi_206067406
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:32 schreef SQ het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Oh... O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206067409
Jaaaa zolders!
pi_206067427

Eettafel als er niet gewerkt of huiswerk gemaakt wordt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206067495
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Jij hebt teveel tijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206067558
Zolder is een zooitje, althans... niet zo op geruimd als dat ik zou willen.
Ene kamer hangt de ketel en de was.
De andere kamer is "mijn terugtrek hok" met een bureau en ook het logeerbed, waar nog bijna nooit iemand op heeft geslapen (laten we dat vooral zo houden :P ).

Ik heb mogelijk iets verkocht via marktplaats, maar nu vragen ze om het op te sturen...
Volgens mij is het dat niet waard, maar goed dat is hun keuze. Maar ik ben ook een beetje bang dat ik er straks gedonder mee krijg, dat t niet aankomt of dat ze zeggen dat het niet is aangekomen en ik daar dan gedoe van ga hebben.
Versturen jullie wel eens wat via marktplaats?
Fake it till you make it...
  donderdag 22 september 2022 @ 18:56:36 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_206067597
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jij hebt teveel tijd.
Ik prioritiseer 8-)
disclaimer
pi_206067723
Eettafel redelijk opgeruimd voor mijn doen

Speeltafel

Daar liggen wat stapeltje kleding die ik nog moet weg doen/wegbrengen.

Ik ben echt niet goed in opruimen. Is ook wel een heikel puntje in de relatie moet ik zeggen :{ maar ik stoor me er gewoon niet aan.

De kinderen ruimen eens in de twee weken goed op (voor hun doen) de dag voordat de poetsvrouw komt. Verder vinden ze het ook lastig.

In het begin van de zomer hebben we trouwens echt goed huis gehouden en ook veel weg gedaan. Dat scheelt al veel in de rommel. (Eigenlijk moeten we de trapkast ook nog, en boven nog een kast. Maar dat stel ik al weer uit.

Maar hier dus vier stoelen aan de tafel en dan hebben we nog vier stoelen voor bij de knutseltafel. Die zijn wel op gewone hoogte en als we ooit mee eters hebben worden die gebruikt. Ze zijn niet ideaal maar voor een uurtje is het wel te doen.

Zolder is onze slaapkamer, ziet er redelijk netjes uit. Maar die hoeft niet perse op de foto 😉
pi_206067736
Ik zie het al, ik heb een SQ nodig in mijn gezin *)
pi_206067738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:53 schreef Nijna het volgende:
Zolder is een zooitje, althans... niet zo op geruimd als dat ik zou willen.
Ene kamer hangt de ketel en de was.
De andere kamer is "mijn terugtrek hok" met een bureau en ook het logeerbed, waar nog bijna nooit iemand op heeft geslapen (laten we dat vooral zo houden :P ).

Ik heb mogelijk iets verkocht via marktplaats, maar nu vragen ze om het op te sturen...
Volgens mij is het dat niet waard, maar goed dat is hun keuze. Maar ik ben ook een beetje bang dat ik er straks gedonder mee krijg, dat t niet aankomt of dat ze zeggen dat het niet is aangekomen en ik daar dan gedoe van ga hebben.
Weleens ja. Ook via vinted.
Nou wilde iemand dat ik de koffiemachine zou opsturen. Heb ik niet gedaan.
Ik zet er ook bv bij “alleen ophalen”
pi_206067812
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Ik hou van opruimen, en vooral van weggooien. Mijn puber houden niet van weggooien. T helemaal niet. Die is echt een verzamelaar. Als we opruimen in haar kamer doe ik regelmatig iets stiekem weg.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206067855
@Amsel wat een gave lamp heb je trouwens met die planten O+

@Nijna opsturen doe ik wel eens ooit al verkoop ik niet heel veel via marktplaats. Ook laat ik dingen regelmatig versturen.

Maar dingen die lastig te versturen zijn doe ik ook niet (al heb ik ooit wel eens een mega voorraad pampers verstuurd wat uiteindelijk twee over elkaar heen geschoven vuilniszakken waren, denk dat ik bijna aan de maximum maar zat :D

Wat ik nooit doe is meewerken aan een verzending via een pakketdienst die het op komt halen.
De eerste keer wilden ze dat via ‘brenger’ laten ophalen. Of ik even een afspraak wilde maken want dat was het makkelijkste dan betaalde ze me de verzendkosten er wel bij daarna. Uh nee dus.. en ze kwamen het dan ook nog in een tijdsbestek van 3 uur ophalen. Daar ga ik ook al niet op zitten wachten.
Later nog eens iets gehad maar dat was nog omslachtiger. En een Google rondje zei ook dat dat oplichting was.
Dus doe alleen aan ophalen of verzenden met PostNL/dhl ofzo. Geen vreemde koerier die they thuis komt halen. Dat zet ik er bij grotere dingen ook wel voort bij
  donderdag 22 september 2022 @ 19:18:09 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206067870
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik hou van opruimen, en vooral van weggooien. Mijn puber houden niet van weggooien. T helemaal niet. Die is echt een verzamelaar. Als we opruimen in haar kamer doe ik regelmatig iets stiekem weg.
Ik heb erg veel moeite met weggooien. Mijn hele leven al. Mijn dochter heeft achter mijn rug om van alles weggedaan :o

Toen ik een tiener was heeft mijn zus een keer een heel jaar lang van alles uit mijn kamer weggehaald en zorgde er vervolgens voor dat ze mij had getrokken als surprise voor Sinterklaas. Kreeg ik een hele doos met alle spullen die ze door het jaar verzameld had en die ik dus nooit had gemist. Was wel een eye-opener eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206067899
Geen salontafel. Eettafel is onze woontafel. Eigenlijk zou ik die iedere avond leeg moeten maken, maar ik weet dat alles er de volgende dag weer op komt te staan, dus dat is redelijk zinloos :')

Zolder was netjes, tot de kast op het kleine kamertje het bijna begaf en ik dus de halve inhoud eruit moest halen. Die ligt nu verspreid over het kleine en de grotere kamer op zolder.

Wasmachinehok ziet er best netjes uit :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206067938
Wij wonen met zijn 4en op/in/aan 80 vierkante meter dan is goed zijn in weggooien een must :)

Morgenochtend als de kinderen op school zijn, gaat verloofde spullen uit de slaapkamers halen. Oa de speelkeuken, daar wordt nooit mee gespeeld namelijk.
pi_206068110

Onze eettafel.

Op zolder is het een puinhoop want 2 kinderkamers.
pi_206068153
Of geen eettafel 🙄
pi_206068176
Ik had erbij gezet ophalen, maar ik krijg van 2 mensen de vraag of ik het niet toch wil opsturen... zelfde soort bericht, andere bieder, zelfde soort item.
pi_206068196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:38 schreef Nijna het volgende:
Ik had erbij gezet ophalen, maar ik krijg van 2 mensen de vraag of ik het niet toch wil opsturen... zelfde soort bericht, andere bieder, zelfde soort item.
Nee is ook een antwoord als je dat liever niet doet toch?! Zeker als je dat er al bijgezet had
  donderdag 22 september 2022 @ 19:39:46 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_206068200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:38 schreef Nijna het volgende:
Om wat voor iets gaat het?

Ik heb vaak verstuurd via marktplaats maar als ik geen goed gevoel heb bij de koper reageer ik ook niet.
disclaimer
pi_206068233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:23 schreef exode het volgende:
Wij wonen met zijn 4en op/in/aan 80 vierkante meter dan is goed zijn in weggooien een must :)

Morgenochtend als de kinderen op school zijn, gaat verloofde spullen uit de slaapkamers halen. Oa de speelkeuken, daar wordt nooit mee gespeeld namelijk.
Speelkeuken O+ heb je daar al een bestemming voor? O-)
pi_206068270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik heb erg veel moeite met weggooien. Mijn hele leven al. Mijn dochter heeft achter mijn rug om van alles weggedaan :o

Toen ik een tiener was heeft mijn zus een keer een heel jaar lang van alles uit mijn kamer weggehaald en zorgde er vervolgens voor dat ze mij had getrokken als surprise voor Sinterklaas. Kreeg ik een hele doos met alle spullen die ze door het jaar verzameld had en die ik dus nooit had gemist. Was wel een eye-opener eigenlijk.
Oh dit zou mij ook zo kunnen gebeuren.
Toen ik een week op hockeykamp was heeft mn moeder toen ik op de basisschool zat zeven vuilniszakken vol spullen weggegooid, en tot op de dag van vandaag is er één item waarvan ik vermoed dat die ertussen heeft gezeten. Verder had ik geen idee.

Ik heb 114m2 in m'n eentje, dus ook geen noodzaak dingen weg te gooien :+

Ik ben die persoon die in het washok alle oude hockeysticks vanaf de jeugd heeft liggen. Behalve één, want die was kapot en kon niet meer gemaakt worden en heb ik toen bij de winkel gelaten - dat doet nog steeds een beetje pijn, en ik kan nog precies beschrijven welke stick dat was (kleur, merk etc).

En die persoon die een spaarpot heeft staan met alleen maar 5-centjes erin want nooit meer contant geld, maar die niet weg wil doen want dat is de spaarpot die ik in 2009 bij Sinterklaas met mijn toenmalige hockeyteam heb gekregen. Toen nam iedereen iets van huis mee wat ze kwijt wilden/niet meer nodig hadden, en dit was een spaarpot die een teamgenoot (van 40 destijds) gekregen had van haar vader toen ze uit huis ging.

Ik nam toen overigens óók een oude loodzware echte Singer naaimachine mee (in de trein een uur en een kwartier lopen naar huis) omdat ik dacht dat mijn moeder dat tof zou vinden. Die heeft me stomverbaasd aangekeken en het ding in de kliko gemikt. Dat deed ook een beetje pijn :')

Verder ben ik heel normaal hoor :+
  donderdag 22 september 2022 @ 19:45:34 #28
37150 livelink
pi_206068293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh dit zou mij ook zo kunnen gebeuren.
Toen ik een week op hockeykamp was heeft mn moeder toen ik op de basisschool zat zeven vuilniszakken vol spullen weggegooid, en tot op de dag van vandaag is er één item waarvan ik vermoed dat die ertussen heeft gezeten. Verder had ik geen idee.

Ik heb 114m2 in m'n eentje, dus ook geen noodzaak dingen weg te gooien :+

Ik ben die persoon die in het washok alle oude hockeysticks vanaf de jeugd heeft liggen. Behalve één, want die was kapot en kon niet meer gemaakt worden en heb ik toen bij de winkel gelaten - dat doet nog steeds een beetje pijn, en ik kan nog precies beschrijven welke stick dat was (kleur, merk etc).

En die persoon die een spaarpot heeft staan met alleen maar 5-centjes erin want nooit meer contant geld, maar die niet weg wil doen want dat is de spaarpot die ik in 2009 bij Sinterklaas met mijn toenmalige hockeyteam heb gekregen. Toen nam iedereen iets van huis mee wat ze kwijt wilden/niet meer nodig hadden, en dit was een spaarpot die een teamgenoot (van 40 destijds) gekregen had van haar vader toen ze uit huis ging.

Ik nam toen overigens óók een oude loodzware echte Singer naaimachine mee (in de trein een uur en een kwartier lopen naar huis) omdat ik dacht dat mijn moeder dat tof zou vinden. Die heeft me stomverbaasd aangekeken en het ding in de kliko gemikt. Dat deed ook een beetje pijn :')

Verder ben ik heel normaal hoor :+
O+
pi_206068353
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:41 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Speelkeuken O+ heb je daar al een bestemming voor? O-)
De tuin of naar jou? :)
Ik weet eerlijk gezegd niet wat verloofde bedacht heeft. Het is een oude keuken uit de kleuterhoek van haar school die ze helemaal heeft opgeknapt toen B 2 was.
Ik DM je wel even als hij weggaat.
pi_206068547
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:53 schreef Nijna het volgende:
Ik doe dat alleen als ik het zelf de moeite waard vind, en ik heb altijd bij mijn advertenties staan dat afhalen de voorkeur is en verzending op eigen kosten en eigen risico is. Daarmee ben je ook juridisch gedekt. En ze moeten altijd vooraf betalen, niet via marktplaats zelf of een andere tussenpartij. Je kan ook altijd even kijken wat voor scores de koper krijgt van anderen.

Wow SQ, jouw zolder O+ Wij hebben geen zolder maar nog een kamer over. Die heet de rommelkamer en doet zijn naam eer aan… Mijn man kan ook niets weggooien helaas. Wij hebben ook nog een kast vol videobanden bijvoorbeeld :(
  donderdag 22 september 2022 @ 20:13:09 #31
37150 livelink
pi_206068758
quote:

[..]
[ afbeelding ]

_O_

Wij slapen op zolder, maar stiekem zou ik wel zo'n opgeruimde zolder willen. Heb je er nooit over gedacht om er een speelkamer van te maken?
  donderdag 22 september 2022 @ 20:26:04 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_206068979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:13 schreef livelink het volgende:

[..]
_O_

Wij slapen op zolder, maar stiekem zou ik wel zo'n opgeruimde zolder willen. Heb je er nooit over gedacht om er een speelkamer van te maken?
Nee joh, dat hok is niet geïsoleerd - steenkoud in de winter, snikheet in de zomer, en heeft een vlizotrap. Ideaal voor spullen :+

We hebben nog een zolder, daar wordt momenteel een slaapkamer voor de oudste en een kantoorlogeerkamer gerealiseerd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  donderdag 22 september 2022 @ 20:27:39 #33
37150 livelink
pi_206069013
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee joh, dat hok is niet geïsoleerd - steenkoud in de winter, snikheet in de zomer, en heeft een vlizotrap. Ideaal voor spullen :+

We hebben nog een zolder, daar wordt momenteel een slaapkamer voor de oudste en een kantoorlogeerkamer gerealiseerd ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik wil jouw huis O+
pi_206069661
Zolder domein van de kinderen
Opruimen ik wil graag maar lukt niet echt
pi_206069886
Wat leuk, al die eettafelfoto's. Lekker kleurtje op de muur, @Amsel! ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206070077
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:26 schreef SQ het volgende:

[..]

SPOILER
Oh wow! Wat een heerlijke grote zolder!

Wij hebben geen zolder, maar wel een washok met inloopkledingkast ❤️

Onze salontafeltjes

[ Bericht 3% gewijzigd door Vicky op 22-09-2022 21:18:42 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206070434
Onze eettafel. Ook een keer verbazend leeg

Ik ben zo blij met ons gerenoveerd huis. Man en ik slapen nu op zolder en dat is het rustpunt van ons huis geworden.
Dit is een deel van mijn nieuwe keuken

pi_206070551
Sfeervol Adrian!
pi_206070568
Plaatje bij het praatje.

Aan het einde staan dus twee laptops, aangezien we beide aan de eettafel werken. Er liggen boeken, wat er is wiskunde geleerd.

En na 2,5 jaar hebben we deze week eindelijk lampen besteld die de verkeerd hangende groene lamp gaat vervangen *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 22 september 2022 @ 21:43:24 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206070576
Ohhhh @Adrian4 I like it O+

Leuke opsom! Ik doe mee. De zolder durf ik niet, wel de eettafel:

pi_206070789
Ik vind dit een leuke opsom :)
pi_206070884

Normaal ligt er een ander kleed op. Met zooi en katten.
pi_206070889
Ben ook wel nieuwsgierig naar jullie woonkamer

Wij hebben zo'n heerlijke bank.

Tuinkussens liggen nog naast de bank. Die moeten nog naar boven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206071013
Ik ben al boven dus vanaf mijn telefoon. Een stukje bank met wat anders de katten.
pi_206071024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:11 schreef F_r het volgende:
Ik ben al boven dus vanaf mijn telefoon. En stukje bank met wat anders de katten.
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke beesten O+ O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206071045
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wat een heerlijke beesten O+ O+
Ze zijn heel relaxt is wel te zien. Ik krijg het ze niet afgeleerd dat ze niet op de tafel mogen liggen
pi_206071071
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:13 schreef F_r het volgende:

[..]
Ze zijn heel relaxt is wel te zien. Ik krijg het ze niet afgeleerd dat ze niet op de tafel mogen liggen
Lekker laten liggen dan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206071103
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:15 schreef Vicky het volgende:

[..]
Lekker laten liggen dan.
Eentje wil ook tijdens het eten op tafel liggen. Dat heb ik liever niet.
pi_206071110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:59 schreef FlyingFish het volgende: Mijn man kan ook niets weggooien helaas. Wij hebben ook nog een kast vol videobanden bijvoorbeeld :(
Ik heb ook nog videobanden :D geen VHS speler alleen. Maar is instant nostalgie. Frank en Frey, Lion King, Aristokatten, Lang leve de koningin.. Geen hele kast vol gelukkig.
Wel een kast vol dvd's die ook al tijden niet meer aangeraakt zijn. Hele seizoenen van CSI (meerdere versies), law& order SVU, how I met your mother, friends, house, big bang theory.. en nog heel veel meer :+
pi_206071135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:17 schreef F_r het volgende:

[..]
Eentje wil ook tijdens het eten op tafel liggen. Dat heb ik liever niet.
Dat mogen ze bij ons ook niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 september 2022 @ 22:19:59 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_206071157
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:05 schreef Vicky het volgende:
Ben ook wel nieuwsgierig naar jullie woonkamer

[ afbeelding ]
Wij hebben zo'n heerlijke bank.

Tuinkussens liggen nog naast de bank. Die moeten nog naar boven.
Wat een mooie strelitzia O+
disclaimer
pi_206071178
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:18 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat mogen ze bij ons ook niet
Dat vertel ik hem ook. Maar ja kat en eigenwijs.
  donderdag 22 september 2022 @ 22:21:45 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_206071190
Ik mis mensen aan de tafels :P
disclaimer
pi_206071224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb ook nog videobanden :D geen VHS speler alleen. Maar is instant nostalgie. Frank en Frey, Lion King, Aristokatten, Lang leve de koningin.. Geen hele kast vol gelukkig.

Als J bij mijn ouders logeert, mag hij altijd een Disney film kijken. "Met zo'n zwart doosje wat je dan in een soort dvd-speler moet stoppen".
Dvd's hebben we zelf nog veel. Maar alleen in de auto nog een speler :')
pi_206071238
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat een mooie strelitzia O+
We hebben er 2. 1 ervan was half dood maar begint weer te groeien.
Helaas nog steeds geen bloemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206071243
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:21 schreef SQ het volgende:
Privacy en zulks.
pi_206071253
Wij zitten alleen aan tafel om spelletjes te doen. :D De stoelen zijn met name in gebruik door mijn twee verschillende rugtassen, zodat die niet op tafel zelf liggen.

Als dit morgen nog een hot topic is zal ik eens een foto delen, haha.
  donderdag 22 september 2022 @ 22:23:31 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_206071256
Oh ja en omdat al mijn spullen dus op die zolder kunnen is mijn huis ook makkelijk op te ruimen :')

Want ik heb ook nog videobanden ;(
disclaimer
pi_206071304
Wij hebben dus nét de bank weggedaan en tijdelijk iets anders. Heb geen recente foto.

Man wilde net dat paneel ophangen. Maar een klein meetfoutje gemaakt. Morgen weer een kans.
pi_206071372
Wij hebben geen planten meer. Ik zeg niet dat het door de hont komt. MAar misschien ook wel O-)

We hebben dus een vrij minimalistisch huis tegenwoordig.

https://vm.tiktok.com/ZMFdugrks/
  donderdag 22 september 2022 @ 22:30:20 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_206071390
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:28 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben geen planten meer. Ik zeg niet dat het door de hont komt. MAar misschien ook wel O-)

:')
disclaimer
pi_206071400
quote:

:D O+
pi_206071474
quote:

_O- :o 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206071784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wel een kast vol dvd's die ook al tijden niet meer aangeraakt zijn. Hele seizoenen van CSI (meerdere versies), law& order SVU, how I met your mother, friends, house, big bang theory.. en nog heel veel meer :+
Ik heb vrijwel alle Disney-films ook digitaal en die versies zijn meestal beter dan de videobanden, dus die nostalgische gevoelens heb ik niet. Mijn man heeft een uitgebreide collectie sportvideo's. Ik heb een jaar besteed aan diezelfde video's allemaal digitaal zoeken en hij heeft nu alles dus digitaal op een aparte hdd waarop hij makkelijk kan kijken wat hij maar wil. Maar die videobanden mogen desondanks nog steeds niet weg :'( Ik mocht wel Fifa 2008 en footbal manager uit de vorige eeuw enzo laatst weggooien, dat was al heel wat!
  donderdag 22 september 2022 @ 23:10:03 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206071967
quote:

:D :D Is Joep jouwes?
pi_206072738
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 23:10 schreef Quoi het volgende:

[..]
:D :D Is Joep jouwes?
Van het gezin ja.
  vrijdag 23 september 2022 @ 08:30:04 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_206073095
Zo. Vandaag vier ik bevrijdingsdag met De Dijk 😎

Tijd vliegt 😊
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206073119
quote:

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_206073167
Wij willen een hoekbank, al heel lang en het past met de nieuwe indeling ook. Maar onze oude dame (het huis dus) slurpt de komende 4 maanden ongeveer 20 van die banken op.

De gevelmannen belden vorige week ineens naar de buurman met 1000 maal excuses. Ze komen dus alsnog (zeggen ze he) in januari of februari. En daar hadden we financieel nou net geen rekening mee gehouden.

MAAR daarna is de lijst van de bouwkundige keuring klaaaaaar. We hadden er 10 jaar voor uitgetrokken, maar het is dan net binnen de 6 jaar gelukt. Dan is die ouwe klaar voor de toekomst.

En nog even een O+ voor de katten!
pi_206073210
Onze eettafel trof ik vanmorgen zo aan, nadat ik gisteren pas laat thuis was:

Na 5 minuten was ie in zijn normale staat:

Salontafeltjes en vintage tv-meubeltje ( O+ ):

SPOILER
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206073343
Foto van zolder mag niet.. Daar zit mijn man te werken en hij heeft nu een overleg :D
Maar 1 grote ruimte, achterin 2 bureaus en een bijpassende kast voor werk/kantoor/huisadministratie/gamen man. De voorste helfst staat rechts een slaapbank onder een dakserre, en links de wasmachine/droger/cv ketel. En ergens in het midden staan waarschijnlijk 2 rekken met kleding te drogen (waarschijnlijk, omdat het kan zijn dat mijn man die heeft opgeruimd, maar ik ben sinds maandag snipverkouden en gaar. Duurt lang.)
pi_206073507
Zolder hebben we niet, wel een opbouw. A heeft de grootste kamer.
Overgebleven ruimte is washok/inloopkast

wasmachine, droger en planken achter de paneelgordijnen

Inloopkast. Rechts 2 hang gedeeltes boven elkaar, links 4 diepe planken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206073609
Onze eetkamertafel is al meer dan 15 jaar oud en nodig aan vervanging toe. Maar we willen ook over 4 jaar gaan verbouwen beneden, en het is eigenlijk zonde om nu nog een nieuwe tafel te kopen die in de nieuwe setting niet meer past (we willen dan een grotere tafel voor 8 personen, dat past nu nog niet). Dus we houden onze ogen open bij de kringloop en veilingen etc.

SPOILER
We hebben geen zolder, want op de bovenste verdieping zijn gewoon 2 slaapkamers en onze badkamer. We hebben wel een bijkeuken die fungeert als voorraadhok en zolder in 1. Heel soms is het er netjes en opgeruimd, maar veel vaker niet... Ook hiervoor hebben we al 2 jaar plannen om meer opbergruimte te creëren zodat we spullen wat netter kunnen wegzetten, maar het is er nog niet van gekomen.

SPOILER
Salontafel hebben we alleen bij de zithoek boven op de vide. Ik ben er nog steeds heel blij mee! We hebben vorig weekend de hele zithoek hier aangepast, zodat er een kleinere tv aan de muur kan komen. In de winter kunnen we dan vaker bij de open haard zitten, dat scheelt weer gas. Tot nu toe hadden we alleen een tv bij de bank beneden, maar daar kunnen we niet met z'n vieren zitten. Boven wel. Op dit moment is het nog niet helemaal af en naar mijn zin, maar het is wel een stukje knusser geworden (foto's incl. bonuspoes O+)

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206073637
Bonuspoes O+

Kunnen we geen poezenopsomming doen? Veel leuker dan tafels en zolders :P
pi_206073641
Het ging hier van de week toch over stamppot met vega spekjes.. nou ik heb lekkere gevonden!

(Of de combi met boerenkoolstamp ook goed is dat betwijfel ik). Ik kwam hem net op Facebook tegen en moest er even aan denken
pi_206073659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 09:48 schreef lunapuella het volgende:
Bonuspoes O+

Kunnen we geen poezenopsomming doen? Veel leuker dan tafels en zolders :P
Ik vind de tafels ook erg leuk ter inspiratie. Zo'n boomstamtafel als miss_sly willen we heel graag. Maar goed, nog niet dus.

Poes is een Maine Coon, heet Noortje (of eigenlijk officieel Eleanor Rigby :') ), is net 1 jaar en de laatste week ineens weer bezeten als een kitten _O-. Loop je langs, hangt ze ineens in je broek. Dat is nu toch een stuk minder grappig dan toen ze nog mini was...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206073662
@hilliebillie

Dat doet me dan weer denken aan dit nieuws vanochtend :D

quote:
Smaak van boerenkool doet ongeboren baby’s grimassen trekken
Zorgt de smaak van boerenkool ervoor dat u een grimas van afkeuring trekt? U bent niet alleen: onderzoekers hebben foetussen een huilende uitdrukking zien trekken wanneer zij in de baarmoeder aan de hippe groente worden blootgesteld.
https://www.hln.be/medisc(...)en-trekken~a39af5ea/
pi_206073665
hier is onze eettafel nog steeds eettafel/commode :D. we hebben beneden een extra aankleedkussen dus aankleden en luieren ect doen we vaak in de woonkamer, als we gaan eten ruimen we de tafel een beetje leeg (of schuiven we alles aan de kant :') vaker dat)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206073667
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 09:49 schreef hilliebillie het volgende:
Het ging hier van de week toch over stamppot met vega spekjes.. nou ik heb lekkere gevonden!

[ afbeelding ]
(Of de combi met boerenkoolstamp ook goed is dat betwijfel ik). Ik kwam hem net op Facebook tegen en moest er even aan denken
Maar die spekjes zijn niet vega ;)
pi_206073668
quote:

[ afbeelding ]
:D

Maar zit er geen gelatine in deze spekjes? O-)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206073716
@Phaidra en @lunapuella daar had ik inderdaad niet over na gedacht :P maar jullie hebben gelijk :D
pi_206073802
Doe mij die spekjes maar los van de boerenkool.

Stamppot opsom, wat is jullie lieverlings:

Stamppot (rauwe) andijvie met spekjes en saucijsje en geraspte kaas
Zuurkool met spekjes en rookworst
Boerenkool met spekjes, rookworst en zilveruitjes
.
.
.
.
Hutspot (echt op de aller aller onderste plek, ik eet het wel als het op tafel staat, maar ik maak het nooit zelf).
pi_206073834
Allemaal. Stamppot :9
Wel met genoeg kruiden erdoor.
En dan het liefst spekjes, verse worst en een stuk rookworst :') not much vega als het op stamppot aankomt.
pi_206073837
Boerenkool met rookworst. O+ Mijn man maakt hem ook nog Aziatisch gekruid, dat is helemaal heerlijk.
pi_206074009
quote:

[ afbeelding ]
Spek zit varkensgelatine in, en derhalve niet vega :-)
pi_206074014
Spuit 25 sorry
pi_206074074
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:04 schreef Nijna het volgende:
Stamppot opsom, wat is jullie lieverlings:
Liefst zuurkool, maar dat eten ze hier omdat het soms moet. Ik vind het lekker, met banaan en/of ananas en rul gehakt en spekjes..

Meest gegeten hier: andijvie, met spekjes, rul gehakt en kleine blokjes oude kaas. Andijvie net van het rauwe af. Even 3 minuten meegekookt..

daarna hutspot: Met worst erbij
Of prinsessenstampot, Als mijn man er niet is. Rode bietjes in stamppot geeft roze prut en dat is best leuk om aan je 2 zoons te voeren 'ik wil geen prinses worden/eten'.. :P
pi_206074079
Onze kinderen vinden stamppot zo'n beetje het meest smerige wat je op tafel kan zetten. Eigenlijk alles waar aardappels bij komen kijken.
B heeft aardappels leren eten, maar je maakt hem er niet blij mee.

Ik hou van boerenkool stamppot maar pas als de vorst over de boerenkool is geweest.

Nu het weer herfst gaat worden, verheug ik me vooral op stoofpotjes. :P
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:33:42 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_206074080
Zuurkool is mijn lieverlings en daarna boerenkool.

Helaas blieft manlief het niet. De kinderen gelukkig wel, dus ik heb bakjes curry in de vriezer voor stamppot avonden :9
disclaimer
pi_206074089
Oeh, stamppot :9
Andijviestamppot met bal gehakt en jus óf met uitgebakken kalfsspekjes of kalkoensalami. Omdat er vroeger niet veel halal te krijgen was, bakte ik ipv spek, halal salami is stukjes uit.

Boerenkoolstamppot. Altijd met worst en vegajus uit een pakje met een flinke klont roomboter :9
En aromat. Áltijd aromat eroverheen.

Overigens is de vega boerenkoolstamppot van appie heel erg lekker. Kan um helaas ineens niet meer online bestellen ;(

Edit: en zuurkoolstamp. De vegaversie van appie, met vegajus en uitgebakken wat boven staat :Y

Edit2: en dies ook online niet meer verkrijgbaar }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206074129
Heb ik eindelijk tijd om een foto te maken en uit te zoeken hoe je die uploadt, zijn jullie al vier onderwerpen verder. :') . Maar ik post 'm toch want moeite. En ik vind alle huiselijke inkijkjes heel leuk.

SPOILER
En stamppot: hutspot met stroop.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_206074177
Ik ben ook heel gefocust op al jullie stoelen. We zijn namelijk nieuwe eetkamerstoelen aan het zoeken en komen er niet echt uit.
pi_206074184
Wat een toffe lamp DaD! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206074274
Favoriet toch de oldschool wortelstamppot. Met rookworst en een schepje appelmoes

Maar boerenkoolstamppot met daar over een beetje van het zuur van augurken (en ook rookworst) vind ik ook erg lekker.

Maar ik houd sowieso wel van stamppotten dus probeer ooit te variëren
pi_206074276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:45 schreef Phaidra het volgende:
Wat een toffe lamp DaD! O+
Dank je! Toen ik die zag staan in de winkel, wist ik direct dat ik 'm moest hebben. O+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_206074340
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:11 schreef F_r het volgende:
Ik ben al boven dus vanaf mijn telefoon. Een stukje bank met wat anders de katten.
[ afbeelding ]
Je katten, altijd en overal. :D O+
pi_206074378
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:21 schreef SQ het volgende:

Met blote voeten vanzelfsprekend, want wij zijn geen sloffenmensen.
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:03:43 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206074406
Deze week (gisteren en vandaag) schoolfotograaf, dus ik afgelopen weekend nog tegen Soneal: moet jij nog even naar de kapper voor de schoolfotograaf komt?
Neuh.... ik wil gewoon zo op de foto (coupe Jeroen-poep-aan-je-schoen).

Soneal gisteravond: Ik denk dat ik ook even naar de kapper moet dit weekend.... :X }:| :')

Maar goed, bij een kind dat ik 3 jaar geleden nog moest omkopen met Lego om naar de kapper te gaan is het natuurlijk al een hele vooruitgang als hij zelf aangeeft naar de kapper te willen :D
N: Oh, ik moet zaterdag ook even, kun je met mij mee.
Soneal: Nee, ik wil niet naar jouw kapper, ik wil naar die andere :')

Nou moet ik zeggen dat ik de kapper van N (en mijn vader) ook niet geweldig vind met het haar van Soneal, net even iets te gemakzuchtig, terwijl de dameskapper in het dorp het echt wel super doet met zijn haar en er wat leuks van maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')