Volgens Hanca kunnen we dat alleen maar vaststellen wanneer het achteraf gezien al te laat is. Vooruitzien is er niet meer bij.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik mag me dus nog even zorgen maken of mijn warmtenota niet alsnog door het dak schiet omdat het kabinet niet heeft nagedacht over huishoudens die noodgedwongen stadsverwarming hebben? En idem voor de mensen die ook in een "vergeten groep" zitten? Lekker dan..![]()
![]()
Dank voor de info!quote:Op donderdag 22 september 2022 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komen antwoorden voor de AFB, dat is vrij snel.
Ja, en alle huurders die energie via hun verhuurder afnemen. Dat is waarschijnlijk een zakelijk contract, daarvoor geldt het prijsplafond niet lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik mag me dus nog even zorgen maken of mijn warmtenota niet alsnog door het dak schiet omdat het kabinet niet heeft nagedacht over huishoudens die noodgedwongen stadsverwarming hebben? En idem voor de mensen die ook in een "vergeten groep" zitten? Lekker dan..![]()
![]()
De problemen die spelen in de maatschappij vinden ze totaal niet boeiend. Ze zitten daar voor hun eigen ijdelheid.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen zit Thierry niet bij Davide maar bij ON…
quote:Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar mag hij tenminste uitpraten.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Onzin. Maar je kijkt wel vooruit binnen bepaalde kaders en daar is de verwachting van het CPB er 1 van.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens Hanca kunnen we dat alleen maar vaststellen wanneer het achteraf gezien al te laat is. Vooruitzien is er niet meer bij.
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin. Maar je kijkt wel vooruit binnen bepaalde kaders en daar is de verwachting van het CPB er 1 van.
Dat je hier natuurlijk moet kijken naar gevolgen van het prijsplafond voor allerlei groepen is logisch. En dat gaan ze dus ook doen, voor de AFB.
Ja. Hij zegt heel vaak 'ik interumpeer weinig', maar dat komt gewoon omdat er vaak halve debatten niet is.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Van Haga ook al weggelopen bij APB
Nee, aangezien ik zie dat alle economen een dalende inflatie voorspellen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:37 schreef probeer het volgende:
[..]
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?
Oh, ik dacht dat die over 2/3 weken waren. Excuus.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
De AFB zijn pas op 22-11-2022 lees ik net..![]()
@:Hanca Dat is wat mij betreft NIET "vrij snel" in dit geval. Aangezien het nogal wat stress oplevert niet te weten waar je (financieel) aan toe bent en het dan meteorologisch al zo goed als winter is..
Bij de voorjaarsnota opschuiven naar Prinsjesdag, bij Prinsjesdag opschuiven naar de financiële beschouwingen, en daar doorschuiven naar de voorjaarsnota.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Hanca Dat is wat mij betreft NIET "vrij snel" in dit geval. Aangezien het nogal wat stress oplevert niet te weten waar je (financieel) aan toe bent en het dan meteorologisch al zo goed als winter is..
Weet jij dit trouwens zeker? De AFB zijn voor alle begrotingsbehandelingen, volgens mij is dat helemaal niet haalbaar als dat pas eind november is. Wat is je bron?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, fijn dat jij nu al met zekerheid vast kan stellen dat de onzekerheid door de oorlog per 1-1-2023 afgelopen is. Dat je geen rekening houdt met een compleet niet te voorziene natuurramp, a la. Maar die oorlog en bijkomende financiële onzekerheid, daar zitten we nu midden in he.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, aangezien ik zie dat alle economen een dalende inflatie voorspellen.
Dat het dit jaar, dankzij een inval door Poetin, helemaal niet klopte is natuurlijk zeer uitzonderlijk. Als komend jaar er allerlei rampen gebeuren, dan zal de inflatie ook anders zijn. Niemand heeft nou eenmaal een glazen bol.
Nee, die onzekerheid zit in de voorspellingen van alle economen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, fijn dat jij nu al met zekerheid vast kan stellen dat de onzekerheid door de oorlog per 1-1-2023 afgelopen is.
Dit kabinet, en ook jij in dit topic, weigert pertinent om rekening te houden met die onzekerheid.
Hah, wat een onzin.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die onzekerheid zit in de voorspellingen van alle economen.
Bij Davide niet dan?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar mag hij tenminste uitpraten.
Nee, het is een voorspelling. Het is geen zekerheid.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Hah, wat een onzin.
Dus hoewel die onzekerheid momenteel werkelijkheid is (en dat is het), kunnen al die economen nu al met zekerheid vaststellen dat, wat de uitkomst van die oorlog en bijkomende financiële situatie ook zal mogen zijn, de inflatie sowieso rond de 2,6% uit gaat komen? Rusland wint? 2.6%. Oekraine wint? 2.6%. Sancties? 2,6%. Russisch gas weer open? 2.6%
Nou, fuck me. Wellicht moeten diezelfde economen dan ook eens op andere gebieden de toekomst gaan voorspellen. Ze lijken het nogal zeker te weten met z'n allen.
Kom op zeg. Het lijkt alsof je in deze elke mate van realiteitszin verloren bent.
Gaaf land.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Bij de voorjaarsnota opschuiven naar Prinsjesdag, bij Prinsjesdag opschuiven naar de financiële beschouwingen, en daar doorschuiven naar de voorjaarsnota.
Zo rollen ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |