Dat gejank van Poetin is een regelrecht zwaktebod.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Goede les. Als je je zin wilt hebben ga je gewoon dreigen met een kernoorlog.
Ik sta er wat anders in. Oekraïne steunen is goed en ik vind ook niet dat we daar mee moeten stoppen, ook niet als dat betekent dat hij kern wapens in gaat zetten, maar tegelijkertijd vind ik wel dat velen de dreiging wat bagataliseren; alsof ze Putin onderschatten en er niet bij stil gestaan word hoe kut onze levens gaan worden als er echt met kern bommen gegooid wordt. Het is geen spel wat we na een foute outcome even rustig opnieuw op kunnen starten. Ik acht hem prima in staat om op de knop te drukken als hij zich echt bedreigd voelt. Waar die grens voor hem ligt is alleen sterk raden. Maanden terug riep hij het ook al meermaals bij eerdere stappen vanuit de VS en Europa. Gevaarlijk spelletje in ieder geval en het maakt me wel enigszins nerveus. Mede daarom houd ik het nieuws rondom Rusland niet meer heel actief bij, heb er uiteindelijk maar weinig controle over namelijk.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is klaar met de appeasement. Hoezo laten we ons chanteren door een geschifte dictator?
Zodra hij een kernwapen afschiet is Moskou binnen no-time een parkeerplaats en dat weet hij ook wel.
Laten we het hopen. Zal een hoop ellende schelen.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je momentum krijgt kan het heel hard gaan, dat is vaak eerder een kwestie van dagen dan weken.
Mwa, ik vind Rob de Wijk momenteel weer beter te pruimen nu je niet meer iedere ochtend het angstzweet tussen zijn bilnaad hoort sijpelen. Hij heeft vaak wel interessante middenlangetermijnprognoses, vooral wat betreft grondstofeconomie.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gestopt met lezen bij ‘Rob de Wijk’.
Rusland en Oekraïne kunnen dat niet onderhandelen. Twee wereldmachten wel.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus Rusland en de VS moeten maar bepalen wat er met Oekraïne gaat gebeuren? Laat de Oekraïners dat lekker zelf bepalen!
De Oekraïners hebben niets over hun land te zeggen?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Rusland en Oekraïne kunnen dat niet onderhandelen. Twee wereldmachten wel.
En je kinderen en je familie en vrienden dan?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef Waldorf22 het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga liever dood door een hele grote paddenstoel boven mijn stad dan Putin zijn zin te geven.
Ik bluf niet hoor.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat gejank van Poetin is een regelrecht zwaktebod.
Ik woon in Amsterdam, en dat zou wel een flinke upgrade voor de stad zijn ja.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef Waldorf22 het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ga liever dood door een hele grote paddenstoel boven mijn stad dan Putin zijn zin te geven.
Op een grote paddenstoel,quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef Waldorf22 het volgende:
Een kabouter is putin zekerquote:Op woensdag 21 september 2022 18:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op een grote paddenstoel,
rood met witte stippen,
zat kabouter Vladimir
heen en weer te wippen,
Boem zei toen die paddenstoel
met een diepe zucht.
En de hele wereld
vloog zomaar in de lucht.
Zelfs een gerucht is genoeg, of een verspreking zoals destijds met Oost-Duitslandquote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Zal een hoop ellende schelen.
Welke volidioot gooit een atoombom op een land naast zijn eigen land?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef Waldorf22 het volgende:
quote:Op woensdag 21 september 2022 18:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Zou me daar pas zorgen over maken als Putin door heeft dat hij alles kan bereiken zo lang hij maar met zijn raketjes dreigt.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:28 schreef quirina het volgende:
[..]
En je kinderen en je familie en vrienden dan?
Heb je dat interview daarvoor nog gehoord van die man van klingendal?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:15 schreef quirina het volgende:
Ik heb net Rob de Wijk gehoord op BNR in de auto en misschien is het idd beter voor de wereld dat de VS en Rusland over Oekraïne gaan onderhandelen zodat er geen nucleaire oorlog ontstaat.
Wij vallen dan wel Ukraine af, maar op nuclear war zit je gewoon niet te wachten. Wij hebben ook allemaal kinderen en familie en vrienden die we toekomst gunnen nietwaar?
Rob de Wijk zegt ook dat we Putins uitspraken zeker niet als retoriek moeten zien maar gewoon echt als oorlogsverklaring aan het westen. Want hij zei ook wel vijf keer die toespraak van Putin te hebben gelezen.
Rutte is veel te sussend ook en die uitspraak van hem dat de dreigingen van Putin hem Siberisch laten vind ik een hele foute!
Wat een onzin. Hoe kan de VS nu onderhandelen over het grondgebied van een ander land? Ze kunnen nudgen (door bijvoorbeeld wapenhulp stop te zetten) maar dat druist in tegen alles wat ze zijn.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Rusland is een gevaar, die de helft van onze economie wil opslokken (EU). Rusland stopt gewoon niet. iets wat europa zich moet realiseren. Indien we dat niet doen, zal nederland verntiegid worden of denk je dat de grondleggers van het vrije denken en leven, gespaard zullen blijven?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik sta er wat anders in. Oekraïne steunen is goed en ik vind ook niet dat we daar mee moeten stoppen, ook niet als dat betekent dat hij kern wapens in gaat zetten, maar tegelijkertijd vind ik wel dat velen de dreiging wat bagataliseren; alsof ze Putin onderschatten en er niet bij stil gestaan word hoe kut onze levens gaan worden als er echt met kern bommen gegooid wordt. Het is geen spel wat we na een foute outcome even rustig opnieuw op kunnen starten. Ik acht hem prima in staat om op de knop te drukken als hij zich echt bedreigd voelt. Waar die grens voor hem ligt is alleen sterk raden. Maanden terug riep hij het ook al meermaals bij eerdere stappen vanuit de VS en Europa. Gevaarlijk spelletje in ieder geval en het maakt me wel enigszins nerveus. Mede daarom houd ik het nieuws rondom Rusland niet meer heel actief bij, heb er uiteindelijk maar weinig controle over namelijk.
En dan natuurlijk de selectieve verontwaardiging als ie wel een tactical nuke dropt.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat gejank van Poetin is een regelrecht zwaktebod.
quote:Op woensdag 21 september 2022 18:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Welke volidioot gooit een atoombom op een land naast zijn eigen land?
Die hebben hun land jaren geleden al verkocht aan de Amerikanen.quote:Op woensdag 21 september 2022 18:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Oekraïners hebben niets over hun land te zeggen?
dus china en USA onderhandelen over wat er Met Rusland moet gebeuren, !edoel je dit?quote:Op woensdag 21 september 2022 18:27 schreef quirina het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |