abonnement Unibet Coolblue
pi_206061357
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh nee dat is niet wat engie doet. Nee ik doelde dat als je 2 tarieven per jar hebt dat het ene deel tegen tarief A wordt weg gestreept en het andere deel tegen B waarbij A en B de 2 tarieven zijn.

Oftewel, het is daar niet zo dat ze je bv een kwh die in maart is opgewekt en dus minder waard is laten wegstrepen tegen een kwh uit augustus die meer waard is en je dus per saldo nog het verschil in bedrag verschuldigd bent.
Het is in ieder geval iets om alert op te blijven bij alle leveranciers, denk ik. Het is ook zo smerig hoe Greenchoice dit heeft veranderd zonder klanten erover te berichten. Ik stel me zo voor dat hier nog veel gezeur van gaat komen.

Het rammelt ook echt aan alle kanten, hè? Klantenservices zijn moeilijk bereikbaar, websites liggen eruit. Bij Greenchoice is er veel ophef omdat mensen met een vast contract (zoals wij) een veel ongunstiger aanbod kregen dan mensen met een variabel contract, wat indruist tegen het idee dat trouw loont.

Anyhow, wij zijn net op het juiste moment van het gas af. We zouden boven de 1200 kuub gas per jaar zijn gekomen en veel meer kwijt geweest zijn aan energie. Zelfs met prijsplafond hebben we de warmtepomp al snel terugverdiend. Het lijkt dus nog wel te lonen, in ieder geval als je relatief veel gas verbruikt en ook zonnepanelen (bij)plaatst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 08:33:02 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206061380
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is in ieder geval iets om alert op te blijven bij alle leveranciers, denk ik. Het is ook zo smerig hoe Greenchoice dit heeft veranderd zonder klanten erover te berichten. Ik stel me zo voor dat hier nog veel gezeur van gaat komen.

Het rammelt ook echt aan alle kanten, hè? Klantenservices zijn moeilijk bereikbaar, websites liggen eruit. Bij Greenchoice is er veel ophef omdat mensen met een vast contract (zoals wij) een veel ongunstiger aanbod kregen dan mensen met een variabel contract, wat indruist tegen het idee dat trouw loont.

Anyhow, wij zijn net op het juiste moment van het gas af. We zouden boven de 1200 kuub gas per jaar zijn gekomen en veel meer kwijt geweest zijn aan energie. Zelfs met prijsplafond hebben we de warmtepomp al snel terugverdiend.
De energieleveranciers zijn niet bezig met de klanten helpen maar alleen maar met hoe kunnen we zoveel mogelijk winst uit deze situatie halen. Dat is smerig spel maar, niet onverwacht.

Engie doet dat vooralsnog niet, maar ook die zijn niet roomser dan de Paus natuurlijk. Het erge is dat bij een slechte uitwerking van dit plan, heel 2023 een drama gaat zijn want elke leverancier gaat de grenzen opzoeken om nog wat meer winst te maken, of het legaal is of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206061386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja, ik weet hoe het is om te moeten gaan slapen met een lege maag en de onzekerheid of ik wel of niet de volgende dag iets te eten zou krijgen.. Daarom streef ik naar iedereen even arm. Zodat betweters zoals jou dezelfde pech krijgen.
Als je al zo oud bent, dan is de hoop dus wel vervlogen dat het verstand nog met de jaren gaat komen.
pi_206061420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
De energieleveranciers zijn niet bezig met de klanten helpen maar alleen maar met hoe kunnen we zoveel mogelijk winst uit deze situatie halen. Dat is smerig spel maar, niet onverwacht.

Engie doet dat vooralsnog niet, maar ook die zijn niet roomser dan de Paus natuurlijk. Het erge is dat bij een slechte uitwerking van dit plan, heel 2023 een drama gaat zijn want elke leverancier gaat de grenzen opzoeken om nog wat meer winst te maken, of het legaal is of niet.
De reden voor mij om ook met hoge prijzen een vast contract te tekenen is dat ik nog hetzelfde krijg voor teruglevering als ik moet betalen voor elektra. Ik vermoed dat zo het prijsplafond deels gaat worden betaald. Door voor teruglevering alleen nog maar een fooi te geven.

Maar goed, ik snap de bedrijven ook wel. Als het slecht met je gaat noemen we het ook steeds ‘ondernemersrisico’. Ok, je mag soms je belasting uitgesteld betalen. Bij de energierekening noemen we dat (terecht) een onfatsoenlijke maatregel, maar bij ondernemers ‘miljardensteun’.

Alles is een wisselwerking.
pi_206061436
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren met een act op een forum.
Jijzelf voert een act. Doe je werk maar eens en ban iedereen die op dit forum persoonlijk wordt, zodat er meer zinnige mensen hier gaan reageren.
pi_206061454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reden voor mij om ook met hoge prijzen een vast contract te tekenen is dat ik nog hetzelfde krijg voor teruglevering als ik moet betalen voor elektra. Ik vermoed dat zo het prijsplafond deels gaat worden betaald. Door voor teruglevering alleen nog maar een fooi te geven.

Maar goed, ik snap de bedrijven ook wel. Als het slecht met je gaat noemen we het ook steeds ‘ondernemersrisico’. Ok, je mag soms je belasting uitgesteld betalen. Bij de energierekening noemen we dat (terecht) een onfatsoenlijke maatregel, maar bij ondernemers ‘miljardensteun’.

Alles is een wisselwerking.
Waar ik me over opwind is onbetrouwbaarheid. Je kunt van consumenten niet verwachten dat ze vele tienduizenden euro's stoppen in het verduurzamen van hun huis en dan ineens de voorwaarden veranderen. Nou ja, je kunt het wel doen, maar niet zonder er een prijs voor te betalen.

Ik heb meer begrip gekregen voor mensen die niet toe willen geven aan de verduurzamingsdwang. Je weet zeker dat je het geld kwijt bent, maar je weet niet wat investeringen je opleveren. Als je het niet ruim hebt, is dat een risico dat je je misschien niet kunt permitteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 09:04:29 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206061559
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Jijzelf voert een act. Doe je werk maar eens en ban iedereen die op dit forum persoonlijk wordt, zodat er meer zinnige mensen hier gaan reageren.
Lijkt me niet handig want dan kun jij niet meer reageren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206061628
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waar ik me over opwind is onbetrouwbaarheid. Je kunt van consumenten niet verwachten dat ze vele tienduizenden euro's stoppen in het verduurzamen van hun huis en dan ineens de voorwaarden veranderen. Nou ja, je kunt het wel doen, maar niet zonder er een prijs voor te betalen.

Ik heb meer begrip gekregen voor mensen die niet toe willen geven aan de verduurzamingsdwang. Je weet zeker dat je het geld kwijt bent, maar je weet niet wat investeringen je opleveren. Als je het niet ruim hebt, is dat een risico dat je je misschien niet kunt permitteren.
Of het kan gewoon niet en want het is een krot. En de verhuurder heeft het laten verpauperen.
pi_206061632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Lijkt me niet handig want dan kun jij niet meer reageren.
Dan lees jij selectief want op mijn berichten wordt heel vaak gereageerd met een persoonlijke aanval. Dus niet met waardigheid en respect voor andersdenkenden.
pi_206061663
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:21 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja, ik weet hoe het is om te moeten gaan slapen met een lege maag en de onzekerheid of ik wel of niet de volgende dag iets te eten zou krijgen.. Daarom streef ik naar iedereen even arm. Zodat betweters zoals jou dezelfde pech krijgen.
Herkenbaar. Ook hier moeilijke tijden gehad door scheidings perikelen. Kiezen tussen eten of rekeningen betalen, WSNP en Voedselbank.
Was een zware tijd, maar ook wel weer leerzaam. Je gaat anders naar bepaalde luxe kijken.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 09:28:58 #261
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206061728
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan lees jij selectief want op mijn berichten wordt heel vaak gereageerd met een persoonlijke aanval. Dus niet met waardigheid en respect voor andersdenkenden.
Dat zal wel iets te maken hebben met dat jij andere mensen pech/ellende toewenst.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 22 september 2022 @ 09:30:24 #262
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_206061739
Kinders, rustig. Het zijn hier niet de ABP
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_206061918
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat zal wel iets te maken hebben met dat jij andere mensen pech/ellende toewenst.
Mensen die reageren op mij met persoonlijke aanvallen, wensen toch ook dat ik veel pech/ellende krijg oftewel dat de pech langer duurt?
pi_206061964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waar ik me over opwind is onbetrouwbaarheid. Je kunt van consumenten niet verwachten dat ze vele tienduizenden euro's stoppen in het verduurzamen van hun huis en dan ineens de voorwaarden veranderen. Nou ja, je kunt het wel doen, maar niet zonder er een prijs voor te betalen.

Ik heb meer begrip gekregen voor mensen die niet toe willen geven aan de verduurzamingsdwang. Je weet zeker dat je het geld kwijt bent, maar je weet niet wat investeringen je opleveren. Als je het niet ruim hebt, is dat een risico dat je je misschien niet kunt permitteren.
Helemaal mee eens. Dat nu nota bene gas een voorkeursbehandeling krijgt valt niet uit te leggen.

Het zal ook de vraag naar elektrische auto’s gaan remmen. Duitse autoproducenten zien het ineens somber in las ik gisteren.

Uiteindelijk zal het wel loslopen, maar de groene ambities worden uit de handen van de burger gegrepen en verplaatst naar grote investeerders.

Zou daar wat achter zitten? En is dat dan malicieus, of pure stupiditeit?
pi_206062004
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan lees jij selectief want op mijn berichten wordt heel vaak gereageerd met een persoonlijke aanval. Dus niet met waardigheid en respect voor andersdenkenden.
Je doet vaak beweringen die niet uitnodigen tot een constructief gesprek. Als je dat wel graag wil, dan zou je ook echt even naar jezelf moeten kijken.
pi_206062013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reden voor mij om ook met hoge prijzen een vast contract te tekenen is dat ik nog hetzelfde krijg voor teruglevering als ik moet betalen voor elektra. Ik vermoed dat zo het prijsplafond deels gaat worden betaald. Door voor teruglevering alleen nog maar een fooi te geven.

Maar goed, ik snap de bedrijven ook wel. Als het slecht met je gaat noemen we het ook steeds ‘ondernemersrisico’. Ok, je mag soms je belasting uitgesteld betalen. Bij de energierekening noemen we dat (terecht) een onfatsoenlijke maatregel, maar bij ondernemers ‘miljardensteun’.

Alles is een wisselwerking.
Ik neem aan dat dit gewoon in het contract ston wat je bent aangegaan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206062042
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Mensen die reageren op mij met persoonlijke aanvallen, wensen toch ook dat ik veel pech/ellende krijg oftewel dat de pech langer duurt?
Waar heb ik jou dat ooit toegewenst?

Ik gun je alle geluk van de wereld hoor. Je roept alleen vaak dingen die ik onzinnig vind.
pi_206062056
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit gewoon in het contract ston wat je bent aangegaan?
In mijn contract staat hetzelfde bedrag voor teruglevering als voor verbruik.
pi_206062096
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:20 schreef patrickt37 het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ook hier moeilijke tijden gehad door scheidings perikelen. Kiezen tussen eten of rekeningen betalen, WSNP en Voedselbank.
Was een zware tijd, maar ook wel weer leerzaam. Je gaat anders naar bepaalde luxe kijken.
Je waardeert het meer. Je waardeert meer wat je wel hebt, bedoel ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206062647
Nieuwe bedragen ontvangen van Eneco nadat m’n vierjarige contract 1 oktober afloopt. Stroom naar 0,90 (een verzesvoudiging) en gas naar 3,35 (x4).

Stroom boeit me niet want zonnepanelen, maar mensen in mijn omgeving ontvingen van Vattenfall een gastarief van ¤2 per kuub per 1-10.

Dus waar is Eneco mee bezig? Eerst die terugleververgoeding de nek omdraaien en nu bijna 1,5x meer voor gas vragen dan de andere spelers :')

Toch eens zien of overstappen zin heeft. Ik zit al 10 jaar bij Eneco maar ik voel me zwaar genaaid nu.
pi_206062653
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je doet vaak beweringen die niet uitnodigen tot een constructief gesprek. Als je dat wel graag wil, dan zou je ook echt even naar jezelf moeten kijken.
Je bent dan toch niet verplicht om met een persoonlijke aanval te reageren, als iemand iets zegt, waarvan jij denkt dat het niet constructief genoeg is voor een gesprek.?
pi_206062682
Komt er ook compensatie voor de mensen met stadsverwarming eigenlijk?
pi_206062714
Ik hoor overal dat Vattenfall de tarieven gaat verhogen per 1-10 maar ik heb nog steeds niets van ze gehoord qua tarieven. Ik neem aan dat ze dat toch een maand van te voren moeten melden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 11:01:31 #274
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206062715
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Komt er ook compensatie voor de mensen met stadsverwarming eigenlijk?
Nee, die vallen voor nu ook nog buiten de boot. Maar die groepen zijn uiteraard al geïdentificeerd, en ik gok dat daar wel wat voor gaat gebeuren. Ik weet niet hoe of wat, maar ik gok dat daar wel iets voor uit de hoge hoed wordt getoverd.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 11:02:04 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206062720
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik hoor overal dat Vattenfall de tarieven gaat verhogen per 1-10 maar ik heb nog steeds niets van ze gehoord qua tarieven. Ik neem aan dat ze dat toch een maand van te voren moeten melden?
Jaeger85 in WGR / Energietarieven #10
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 11:06:49 #276
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206062771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Komt er ook compensatie voor de mensen met stadsverwarming eigenlijk?
Uit https://www.nu.nl/politie(...)e-beschouwingen.html

quote:
Klaver (GroenLinks) over details prijsplafond: 'Op deze manier gaat het niet werken'
Gisteren werden er door Kamerleden extra vragen gesteld over het voornemen van het kabinet om een tijdelijk prijsplafond op energie in te voeren. De details waren nog onduidelijk, waardoor er veel zorgen leefden over de uitwerking. Het kabinet heeft deze ochtend meer informatie naar de Kamer gestuurd. "Ik schrik van de uitwerking", zegt Jesse Klaver (GroenLinks). Hij vindt dat te weinig huishoudens er iets aan hebben, de prikkel voor verduurzaming er niet goed in zit en dat er nog geen duidelijkheid is voor bijvoorbeeld mensen met een waterpomp. "Op deze manier gaat het niet werken."

Rutte geeft aan dat er nog ruimte is om verder te praten over de details van het plan. De uitwerking staat nog niet vast en moet komende dagen verder vormgegeven worden. Wel waarschuwt de premier voor de neveneffecten. Hij wil geen "onverantwoord risico nemen met de overheidsfinanciën".
Ik gok dat mensen met stadsverwarming dus ook wel aan bod gaan komen.

Wat ik me wel afvraag trouwens, zijn deze prijzen nu zo hoog omdat ze nog steeds aan gas gekoppeld zijn, of wat is hier nu het verhaal precies? Want ik weet dat men dat los wilde trekken, maar ik weet niet wat daar de status van is, OF dat gaat gebeuren, hoe dan, etc.

Maar de hoge prijs van elektra heeft dan te maken met de hoge prijs van gas nog steeds? Of zijn er andere aanwijsbare redenen? Want een leverancier met een windpark en/of een kerncentrale om stroom te produceren heeft met gas helemaal niets van doen, maar die verdienen hier goud geld aan.

Wordt daar nog over gesproken, over dat lostrekken van die koppeling tussen gas en elektra?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206062785
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206062819
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Nieuwe bedragen ontvangen van Eneco nadat m’n vierjarige contract 1 oktober afloopt. Stroom naar 0,90 (een verzesvoudiging) en gas naar 3,35 (x4).

Stroom boeit me niet want zonnepanelen, maar mensen in mijn omgeving ontvingen van Vattenfall een gastarief van ¤2 per kuub per 1-10.

Dus waar is Eneco mee bezig? Eerst die terugleververgoeding de nek omdraaien en nu bijna 1,5x meer voor gas vragen dan de andere spelers :')

Toch eens zien of overstappen zin heeft. Ik zit al 10 jaar bij Eneco maar ik voel me zwaar genaaid nu.
Hoeveel gas verbruik je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206062883
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206063016
Vond dit stukje van jaren geleden wel grappig om te lezen.

https://www.ad.nl/economi(...)niet-nodig~addd65d2/
pi_206063287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:30 schreef hunterrnl het volgende:
Vond dit stukje van jaren geleden wel grappig om te lezen.

https://www.ad.nl/economi(...)niet-nodig~addd65d2/
1 uit den oude doos van mij ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zelfs met een optimaal geisoleerd huis is korter douchen echt maar van minimale invloed. Wil je echt besparen, ga dan in de winter op vakantie, dat kan je nog eens 10 procent schelen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206063323
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoeveel gas verbruik je?
Vorig jaar 1200 m3, dit jaar liggen we op koers voor 1000. Tussenwoning, gezin met 2 kleine kinderen. Dus op zich geen slecht verbruik denk ik.
pi_206063349
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Je bent dan toch niet verplicht om met een persoonlijke aanval te reageren, als iemand iets zegt, waarvan jij denkt dat het niet constructief genoeg is voor een gesprek.?
Vind jij het echt een persoonlijke aanval als ik een keer zeg dat wat jij hier oppert weinig met realiteitszin te maken heeft? Ik namelijk niet. Dat is een reactie op wat jij hier schrijft.

Ik heb verder helemaal niets tegen jou hoor. Ik heb alleen momenten dat ik denk dat je zit te trollen. En momenten dat ik denk dat je hulp nodig hebt, maar die hulp heel onhandig vraagt. Maar je blijft welkom hoor.

Als je gehoord wil worden, zou ik uit een ander vaatje gaan tappen. That's all.
pi_206063356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, die vallen voor nu ook nog buiten de boot. Maar die groepen zijn uiteraard al geïdentificeerd, en ik gok dat daar wel wat voor gaat gebeuren. Ik weet niet hoe of wat, maar ik gok dat daar wel iets voor uit de hoge hoed wordt getoverd.
Denk ik ook. Maar omdat die tarieven pas op 1-1 worden vastgesteld hadden ze daar ook meer tijd voor.
pi_206063365
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Nieuwe bedragen ontvangen van Eneco nadat m’n vierjarige contract 1 oktober afloopt. Stroom naar 0,90 (een verzesvoudiging) en gas naar 3,35 (x4).

Stroom boeit me niet want zonnepanelen, maar mensen in mijn omgeving ontvingen van Vattenfall een gastarief van ¤2 per kuub per 1-10.

Dus waar is Eneco mee bezig? Eerst die terugleververgoeding de nek omdraaien en nu bijna 1,5x meer voor gas vragen dan de andere spelers :')

Toch eens zien of overstappen zin heeft. Ik zit al 10 jaar bij Eneco maar ik voel me zwaar genaaid nu.
Wat belachelijk hoog. Essent verhoogt ze bij mij naar 0,5 per kWh en 1,99 per kuub gas.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 12:02:00 #286
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206063375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat belachelijk hoog. Essent verhoogt ze bij mij naar 0,5 per kWh en 1,99 per kuub gas.
Náár 50 cent per kWh? Interessant. Ik ben benieuwd wat dat op 1 januari 2023 gaat zijn. Ik gok 70 cent.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206063387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vorig jaar 1200 m3, dit jaar liggen we op koers voor 1000. Tussenwoning, gezin met 2 kleine kinderen. Dus op zich geen slecht verbruik denk ik.
Dan blijf je dus binnen de marge van het Plafond en valt de schade mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206063396
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat belachelijk hoog. Essent verhoogt ze bij mij naar 0,5 per kWh en 1,99 per kuub gas.
Eneco is altijd al wel prijzig geweest. Alleen tot nu toe was de mogelijke besparing per jaar altijd iets van ¤60 ofzo, ja daar ga ik niet voor overstappen.

Zoals ik al aangaf al jaren klant, was nog een stuk jonger en vond die duurzaamheidstoestand waarmee ze zich profileren belangrijk, was toen nog lekker idealistisch enzo. Nu weet ik wel beter :')
pi_206063414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan blijf je dus binnen de marge van het Plafond en valt de schade mee.
Ja, maar ik heb wel een flink overschot op m’n zonnepanelen (1200 kWh) dus een overstap naar een partij die een hogere terugleververgoeding betaalt kan alsnog interessant zijn.

De verlaging die Eneco heeft doorgevoerd kost me nu dus ¤600 per jaar.
pi_206063465
In dit artikel staat dat Rutte geen prio geeft aan Warmtenet en Warmtepomp, maar aan mkb
https://dvhn.nl/binnenlan(...)-daalt-27941403.html
"Life's a Bitch"
pi_206063477
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vind jij het echt een persoonlijke aanval als ik een keer zeg dat wat jij hier oppert weinig met realiteitszin te maken heeft? Ik namelijk niet. Dat is een reactie op wat jij hier schrijft.

Ik heb verder helemaal niets tegen jou hoor. Ik heb alleen momenten dat ik denk dat je zit te trollen. En momenten dat ik denk dat je hulp nodig hebt, maar die hulp heel onhandig vraagt. Maar je blijft welkom hoor.

Als je gehoord wil worden, zou ik uit een ander vaatje gaan tappen. That's all.
Tja, ik wil iedereen even arm of even rijk, zodat niemand zich hoeft te ergeren aan de regelmatige verhogingen van prijzen voor noodzakelijke producten. Maar dat is iets wat jij niet horen wil.
pi_206063535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Tja, ik wil iedereen even arm of even rijk, zodat niemand zich hoeft te ergeren aan de regelmatige verhogingen van prijzen voor noodzakelijke producten. Maar dat is iets wat jij niet horen wil.
Je bent bekend met het communisme en het feit dat een dergelijk systeem nog nooit ergens ter wereld heeft gewerkt?

Dat de welvaart in dit land extreem oneerlijk verdeeld is na 12 jaar VVD daar wil ik wel in meegaan, maar als jij door hard te werken succes bereikt, mag je daar imo best in enige mate van profiteren.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:16:18 #293
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206063553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik hoor overal dat Vattenfall de tarieven gaat verhogen per 1-10 maar ik heb nog steeds niets van ze gehoord qua tarieven. Ik neem aan dat ze dat toch een maand van te voren moeten melden?
Het officiële bericht kreeg ik bij de prijsverhoging van juli ook pas een week van tevoren. De nieuwe tarieven staan wel al een tijdje in mijn.vattenfall (online): ik ga naar 34 cent voor stroom en 1,65 voor gas. Best prima eigenlijk, tenzij er de komende week op de valreep nog een nieuwe bijstelling komt natuurlijk.
Never explain, never apologize.
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 12:17:08 #294
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206063568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:09 schreef Ebinas het volgende:
In dit artikel staat dat Rutte geen prio geeft aan Warmtenet en Warmtepomp, maar aan mkb
https://dvhn.nl/binnenlan(...)-daalt-27941403.html
Ja, maar even daar aan voorbij gaand. Kijk, als er geen gas is, is er wel nog stroom. Wat er verder in dat artikel staat is dat men niet weet waar men het gas vandaan moet halen. Er is namelijk leveringsonzekerheid. LNG is in demand, maar ook vanuit Azië, oftewel, het gaat niet om déze komende winter, maar net zo makkelijk ook over volgende winter, en die daarna.

LNG gaat het niet op kunnen vangen, en dús zullen die prijzen hoog blijven. Dan kun je ook de stroomprijzen daar aan verbinden en daar hoge kosten aan hebben de niet terecht zijn, en dús als overheden moeten compenseren, of zeggen ,we trekken die 2 los, dan is alleen de prijs van gas nog zo hoog, en dát probleem gaat blijven, dus uiteindelijk moet er iets gebeuren.

Gas krijgen uit andere werelddelen via pijpleidingen gaat voorlopig niet gebeuren, want de realisatie daarvan duurt te lang. Dus tot dat kan zal dit zo blijven. De vraag is of je ook de prijs voor elektra, die daar veel minder mee van doen heeft dan door de huidige koppeling lijkt, ook tot in het einde der tijden wil blijven compenseren, als je het ook los kunt trekken waardoor je daar een stuk minder hoeft te compenseren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206063603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, maar ik heb wel een flink overschot op m’n zonnepanelen (1200 kWh) dus een overstap naar een partij die een hogere terugleververgoeding betaalt kan alsnog interessant zijn.

De verlaging die Eneco heeft doorgevoerd kost me nu dus ¤600 per jaar.
Ik weet niet of er partijen die een gegarandeerd bedrag betalen, anders kan dat wel interessant zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206063634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:16 schreef Lurf het volgende:

[..]
Het officiële bericht kreeg ik bij de prijsverhoging van juli ook pas een week van tevoren. De nieuwe tarieven staan wel al een tijdje in mijn.vattenfall (online): ik ga naar 34 cent voor stroom en 1,65 voor gas. Best prima eigenlijk, tenzij er de komende week op de valreep nog een nieuwe bijstelling komt natuurlijk.
Het Aparte is dat ik ook nog steeds niets ontvangen heb in de Mijn Vattenfall omgeving.
Bij correspondentie staat alleen de verhoging van 25 juni.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 september 2022 @ 12:22:59 #297
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206063644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, maar ik heb wel een flink overschot op m’n zonnepanelen (1200 kWh) dus een overstap naar een partij die een hogere terugleververgoeding betaalt kan alsnog interessant zijn.

De verlaging die Eneco heeft doorgevoerd kost me nu dus ¤600 per jaar.
Kun je geen deal met de buren sluiten dat je hun levert en zij jou direct betalen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206063672
quote:
11s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kun je geen deal met de buren sluiten dat je hun levert en zij jou direct betalen?
Hoe werkt zoiets?
pi_206063676
Vol
pi_206063680
Voller
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')